Zobacz temat - [r420] Światła przednie
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [r420] Światła przednie

haxigi - Sro Lis 14, 2012 23:32
Temat postu: [r420] Światła przednie
Tak jak kiedyś pisałem, zrobiłem takie oto rzeczy:

1. Wypolerowałem reflektory z zewnątrz
2. Kupiłem nowe żarówki (philips nightguide double life)

Zamontowałem dzisiaj nowe żaróweczki i jakoś posmutniałem. Stare świeciły na żółto, a te również nie lepiej. Oczekiwałem elegancko doświetlonego pobocza, a tutaj jest kicha. Jedynie co to ładnie znaki odbijają się z daleka, ale na tym mi tak nie zależy. Jadąc kolegi Escortem mk8 na fabrycznych żarówkach jest takie białe światło i droga oświetlona, że nawet długich nie trzeba włączać, a u mnie z długimi to i tak jest lipa jakaś. Jak ktoś jedzie z przeciwka to ja nie widzę gdzie jest pobocze, ani linia na środku drogi. Nie wiem czy to TTTM roverowy podobnie jak z szumem podczas jazdy z większą prędkością, czy znowu wina w moim?

Myślałem nad takimi sprawami:
1. Napięcie jest za niskie i żarówki świecą na żółto (a powinny na biało)
2. Może trzeba wyregulować lampy (pion i poziom)?

Źle wyregulowane lampy (za bardzo do góry) mogą powodować, że pobocze jest niedoświetlone i nie mam zbyt dużego oświetlonego pola przed sobą? Co do elektrycznych regulacji. Raz tylko zauważyłem, że to działało, ale poziomy które się ustawiały były dosłownie na poziomie kliku cm między pozycją 0 a 3. To tak ma działać? W scenicu podczas jazdy jak się wyreguluje to różnica między każdym poziomem jest bardzo odczuwalna. U mnie praktycznie nie ma to wpływu na świecenie.

truten23 - Czw Lis 15, 2012 08:39

Może pożółkła i wkładka pryzmatyczna?
No, u mnie jest wyraźna różnica w wysokości świecenia, kiedy obniżę lampy.

bizon - Czw Lis 15, 2012 12:01

Takie idealnie biale swiatlo to daja chyba tylko te bluevisiony.
a co do wysokosci to podjedz pod jakas sciane zaznacz linie gorna oswietlenia, odjedz 5 metrow i linia powinna byc 6cm nizej, o ile nic nie pomerdalem

Remigiusz - Czw Lis 15, 2012 13:15

haxigi, Zamiast modzić podjechać na stacje diagnostyczna i tobie sprawdza jak to świeci i będzie wszystko jasne :wink: Zapłacisz 20zl i po kłopocie :wink: Z zwykłej żarówki światło nigdy nie jest idealnie białe, mowie o normalnych żarówkach. Te nightguide świeca w ogolę na 3 rożne barwy było na stronie philipsa opisane.
haxigi - Czw Lis 15, 2012 13:41

jo byłem na stacji, coś popatrzył, pomacał i wsadził odwrotnie żarówkę (tym wystającym cypelkiem do góry, a ja miałem do dołu :D ) i mówi że teraz leci dobry strumień, mam poprawić drugą żarówkę (tam gdzie aku) i wtedy przyjechać, za 10 zł mi ustawi jak trzeba.
Hmm może to rzeczywiście wina odwrotnie wsadzonej żarówki :D :D

W każdym razie oczekuję takiego efektu:


a jest jak na razie (nawet na starych żarówkach) taki:



a tak przy okazji, pryzmat można kupić nowy? ewentualnie można go czyścić tym samym płynem co do reflektorów?

I jeszcze zdjęcia moich lamp:









Co sądzicie, pryzmat jest żółtawy? Czy w normie?

bizon - Czw Lis 15, 2012 14:16

Remigiusz napisał/a:
Zamiast modzić podjechać

Remigiusz zadne mody. Jak masz prawidlowo ustawione to wlasnie o te kilka centymetrow obniza sie linia swiatla na kazde 5 metrow.

haxigi napisał/a:
wsadził odwrotnie żarówkę

ale tam przeciez jest wytloczenie na ten zabek w zarowce?? jak miales odwrotnie wcisniete i na chama zatrzasnales tymi widelkami to moze sie odgiely i nie trzymaja sztywno zarowki

[ Dodano: Czw Lis 15, 2012 14:16 ]
haxigi, a co do zdjecia trasy i Twojeo oczekiwania, to taki efekt chyba tylko na "zenonach"

haxigi - Czw Lis 15, 2012 14:17

ten efekt ze zdjęcia jest w Golfie na żarówkach NightGuide
bizon - Czw Lis 15, 2012 14:23

haxigi napisał/a:
ten efekt ze zdjęcia jest w Golfie na żarówkach NightGuide

Ale czy to jest rzeczywiste zdjecie czy zdjecie z reklamy badz aukcji tych wlasnie zarowek?? ja tam mam chyba jeszcze gorzej niz na dolnym zdjeciu a rok temu kupowalem nowe lampy (zamienniki)

haxigi - Czw Lis 15, 2012 15:58

to osoba prywatna robiła, nie jest do celów komercyjnych. Robił test różnych żarówek:

http://wiki.tdiclub.nl/KoplampenVergelijking

dodatkowo bajer taki, poszedłem przekręcić żarówkę, a w lewej lampie zamiast kostki były te druciki które nakłada się na żarówkę. Coś się popier*** i na żarówkę mijania prąd nie leci (prawdopodobnie jeden styk się skopał) -.-

Jeszcze jak świeciły moje nightguide:





Tak patrząc po zdjęciach to lampy nadal wymagają renowacji czy są już ok?

Na drugim zdjęciu widać takie kropeczki, ale nie wiem od czego, powierzchnia jest gładka reflektora :/


@edit
coś czuję w kościach, że napięcie na żarówkach będzie max 11V, więc z góry chciałbym się zapytać co zrobić by poprawić to? Ile może taka naprawa kosztować?

@edit2

aa odp na powyższe pytanie jest instalacja przekaźnika świateł. Zgadłem ? :D

sTERYD - Sob Lis 17, 2012 20:48

coś nowego w temacie?
Remigiusz - Sob Lis 17, 2012 21:09

haxigi, Zmierz na kablach ile masz Voltow i będzie wiadomo. Swego czasu BRT w 220 pamiętam przerabiał światła na przekaźnik bo u nas prąd do żarówek leci od aku do kierownicy i do włącznika i tam dopiero do reflektora :wink:

Podłącz się nawet na probe za pomocy krokodylów do żarówki i bezpośrednio pod aku i zobacz w tedy czy jest poprawa :wink:

haxigi - Nie Lis 18, 2012 13:55

o własnie o tym myślałem, jutro zdobędę potrzebne mierniki itp.

Jeszcze pytanie mam takie: załóżmy że napięcie jest ok, wtedy rozbiorę lampę i ją wymyję. Jak wyczyścić odbłyśnik (czym właściwie) i ten pryzmat? Gdybym chciał metodą parową przez wejście do żarówki H7, to muszę wyciągnąć pozostałe żarówki? Wystarczy że bym tam parą psiknął i odczekał aż się osuszy środek czy jak? Ogólnie chyba musze mieć nieszczelne lampy bo przez klosz widzę smugę kropelek dwóch na odbłyśniku, a czasami pojawia się tam para.

Zdjęcia jak mi świeci:


krótkie:



długie:



Jak widać prawa żarówka na długich jakoś tak świeci punktowo do środka, nie rozświetla jednolicie całość :/

[ Dodano: Nie Lis 18, 2012 13:55 ]
Przed chwilą dokonałem pomiaru:
Te wtyczki miernika włożyłem do kostki która była w żarówce, manometr ustawiony na 20V i otrzymałem taki pomiar: 13,6V. To wychodzi na to, że trzeba lampę rozebrać i przeczyścić ;/

Remigiusz - Nie Lis 18, 2012 15:27

haxigi, Mierzyłeś bez żarówki czy z wsadzona żarówka :wink: Sie to powinno mierzyć z zapalona żarówka i w tedy mierzyć na stykach ile jest :wink:

Dla mnie zdjęcia są i tak mało wiarygodne jak to naprawdę świeci bo zależy jakie ustawanie masz aparacie rożnie to wychodzi :wink:

haxigi - Nie Lis 18, 2012 16:07

zapalone światła i odpiąłem kostkę od żarówki wsadzając do niej te mierniki :)
bez kitu corsa B, escort mk8 o wiele lepiej oświetlają drogę. Muszę wolno jeździć bo jak jakiś pieszy nieoświetlony wyskoczy to go za szybko nie zobaczę ;/

mirwin - Pon Lis 19, 2012 07:34

A lampy masz angielskie czy na ruch prawostronny? Ja mam wymienione z angielskich na tanie DEPO i swieca całkiem przyzwoicie.
haxigi - Pon Lis 19, 2012 10:09

nie no raczej europejskie, sprowadzone z niemiec było to by tam TUVu nie przeszło. Jak to w ogóle sprawdzić?
mirwin - Pon Lis 19, 2012 10:46

Poczytaj na tym forum
Na Twoich zdjęciach widać oznaczenie E11 więc masz lampy z homologacją Angielską i raczej nie bedą dobrze świeciły. Takie rzeczy to powinni powiedzieć Ci na przeglądzie . Mnie zwrócili uwagę i musiałem wymienić. Pozdrowienia.

haxigi - Pon Lis 19, 2012 11:21

no jo E11 jest, aż dziwne że tyle przeglądów przeszedł (jestem 3 właścicielem) i nikt nie zauważył. Ok, to trzeba jednak nowe lampy skołować.

http://allegro.pl/rover-4...2768729117.html
http://allegro.pl/lampa-l...2790356913.html
http://allegro.pl/nowe-la...2758029024.html


te by były ok co do DEPO to różne opinie słyszałem i nie wiem czy warto ?

mirwin - Pon Lis 19, 2012 11:49

W moich DEPO linia załamania światła nie jest ostra, ale co wymagać za lampy, gdzie 2 sztuki kosztują mniej niz jedna w oryginale. Oczywiście da się śmiało jeździć i świeca przyzwoicie. na alledrogo to trzeba uważać by nie kupić znów angielskich.
haxigi - Pon Lis 19, 2012 17:20

Ok, to lepiej którąś z tych używek niż DEPO byle by EU była. Tak swoją drogą gdzie jest różnica w lampach GB i EU? Inny pryzmat? odbłyśnik?

[ Dodano: Pon Lis 19, 2012 17:20 ]
swoją drogą też podłączyłem kabelkiem prosto do aku żarówkę i świeci tak samo, więc napięcie prosto z akumulatora jest zaskakująco dobre :)

mirwin - Wto Lis 20, 2012 07:22

Podjedź pod jakąć ścianę na odległość 2-3 metrów zapal światła i zobacz jak się załamują.
Patrząc z samochodu na ścianę światło powinno od środka reflektora podnosić się w prawo. W GB jest odwrotnie

mardominik - Sob Lis 24, 2012 16:09

O kurczaki :grin: u mnie na lampach też jest symbol E11 a Roverka mamy w rodzinie od samego początku kupiony w salonie w 97r. :cool: Wiem, że lampy nigdy nie były wymieniane, wiec sie zastanawiam czy to było normalne że kupiony w Polsce samochód mógł posiadać lampy przeznaczone tylko na GB :?:
haxigi - Sro Lis 28, 2012 13:30

U mnie jeszcze jest tak, że szyby mają symbol E2, a tylko lampy E11. Na lewej lampie są strzałki w lewą stronę. Potem zrobię zdjęcie :)

[ Dodano: Sro Lis 28, 2012 13:30 ]
W końcu udało mi się porobić zdjęcia kiedy nie było mgły :D

1. Przy ścianie z bliska



2. Po odjechaniu



3. Obok skoda fabia na standardowych



4. To samo tylko że dokładniej:



5. Kod na prawej lampie:


Brt - Sro Lis 28, 2012 14:38

Ja robiłem tak, że mierzyłem napięcie najpierw na aku a później na kostce żarówki (kostka włożona na żarówkę a nie odpięta) i wtedy widać jaki jest spadek napięcia na instalacji. Ale skoro po podaniu napiecia na krótko bezpośrednio z aku na żarówkę nie widać różnicy, to można założyć, że instalacja jest ok. Pozostaje w takim razie kwestia odbłyśnika + klosza. Żeby porządnie to zrobić to moim zdaniem niezbbędne jest wyjęcie lamp i ich rozklejenie. Przez otwór żarówki to myśę, ze wiele się nie zdziała.
haxigi - Sro Lis 28, 2012 15:46

Napięcie na aku jest ok, podobnie w kostce, więc nie powinno być źle z założoną żarówką. Wychodzi na to że winę mają własnie lampy, ale teraz pytanie czy muszę kupować nowe bo mam GB, czy te jakoś rozkręcić i wyczyścić ? Zdjęcia wyżej.
Brt - Sro Lis 28, 2012 16:08

ale Twoje świecą prawidłowo przecież ... :roll:
haxigi - Sro Lis 28, 2012 16:35

czyli że kod E11 nie oznacza że lampy są dostosowane do ruchu lewostronnego ? czy w jakim sensie dobrze ? :D

bo na moje to za słabo, szczególnie że są nowe żarówki które powinny dawać delikatnie inną barwę i lepsze doświetlenie pobocza.

A jak włączycie długie to jak wam promień idzie? Na boki czy do środka ? Da się wyregulować osobno długie i osobno mijania ?

sTERYD - Sro Lis 28, 2012 17:19

wybacz, ale co to za żarówki?
granica światło-cień jest mało ostra i spora dziura po środku Jak chcesz porządne, to ni kupuj żadnych z niebieskim szkiełkiem, bo to nie są żarówki do oświetlania, tylko do ozdóbki ;)
Zamontuj sobie jakieś firmowe typu osram, albo hella i zobaczysz różnicę

bizon - Sro Lis 28, 2012 20:12

sTERYD napisał/a:
spora dziura po środku

gdzie ta dziura w srodku?? bo jak na 4 zdjeciu to tam dwa samochody stoja

haxigi - Sro Gru 05, 2012 22:43

sTERYD napisał/a:
wybacz, ale co to za żarówki?
granica światło-cień jest mało ostra i spora dziura po środku Jak chcesz porządne, to ni kupuj żadnych z niebieskim szkiełkiem, bo to nie są żarówki do oświetlania, tylko do ozdóbki ;)
Zamontuj sobie jakieś firmowe typu osram, albo hella i zobaczysz różnicę


No właśnie ja nie mam jakiś super xenon efect 6000K tylko Philips Nightguide:
http://sklep.tuning.pl/dzial.php?d_id=89463

Polecam zerknięcie na 1 stronę - tam jest przykład jak powinny świecić :)

[ Dodano: Sro Gru 05, 2012 22:43 ]
czytając ten opis:
http://www.roverki.pl/zro...ochodowych.html

sam już nie wiem czy mam lampy GB czy EU ?

Przy HCR są strzałki <- -> co oznacza ruch lewo i prawostronny, ale kod jest E11 co oznacza że lampy są GB.

Czyżby były wyprodukowane w GB ale z przeznaczeniem dla ruchu EU ?

sTERYD - Sro Gru 05, 2012 23:03

Wiesz. Żarówki raczej nie będą świecić tak jak na rysunku ;)
Trzeba by było znaleźć jakieś zdjęcie prawidłowo oświetlonej przez nie drogi.
Co do oznaczenia, to o ile dobrze pamiętam to E11 oznacza gdzie były homologowane, a nie na jaki rynek są przeznaczone do sprzedaży. Twoje załamują światło w kontynentalny sposób, tylko jakieś blade to światło... :hm:

haxigi - Sro Gru 05, 2012 23:17

sTERYD napisał/a:
tylko jakieś blade to światło... :hm:


Noooo też o tym cały czas mówię :D

Nie napięcie, nie zabrudzone reflektory, nie lampy na angielski ruch to w czym problem ?




Tak powinny świecić - vw golf z tymi żarówkami, real foto nie reklama.

vectra z tymi żarówkami, ewidentnie bielsza (jasniejsza, zimniejsza) barwa niż u mnie:
http://img366.imageshack....raz002tnjc1.jpg

+
http://img175.imageshack....chtungngso1.jpg

+

http://mihadr.hotbox.ru/H4_Test/Lower_PNG.jpg

szoso - Sro Sty 02, 2013 08:41

co nowego?
haxigi - Sro Sty 02, 2013 17:37

Jest taka możliwość, że napięcie w kostce jest ponad 13V, a na żarówce byłoby niższe? Czym może to być spowodowane i ewentualnie jak naprawić?

LINK
tutaj znalazłem zdjęcia jak powinny świecić te nightguide, a jak widać na zdjęciach powyżej u mnie jest zupełnie inaczej i nie ma tego efektu 3 kolorów, a żaróweczki identyczne :D

Brt - Sro Sty 02, 2013 22:45

A napięcie na kostce mierzyłeś gdy była podpięta pod żarówkę, czy na zdjętej ?? bo prawidłowy pomiar trzeba wykonać, gdy żarówka jest podpięta do kostki.
haxigi - Sro Sty 02, 2013 23:05

hehe kostkę odpiąłem od żarówki, wsadziłem do niej końcówki manometru (czy jak to urządzenie się nazywa) i patrzyłem na odczyt. Jak wsadzić końcówki do kostki bez odpinania jej ?
bizon - Czw Sty 03, 2013 08:21

haxigi napisał/a:
manometru

Jak Ty zes manometrem mierzyl napiecie to nic dziwnego ze cuda wychodza :D

Brt - Czw Sty 03, 2013 09:12

bizon napisał/a:
Jak Ty zes manometrem mierzyl napiecie to nic dziwnego ze cuda wychodza

:rotfl: ;) ... no musisz zakombinować i tak zrobić, zeby zmierzyć :) ... albo jakąś szpilką się wkłuć w kostkę, albo podłozyć dodatkowe kawałki przewodu w styki ... masz głowę i uj to kombinuj ;) ... w każdym razie pomiar musi być pod obciażeniem ... wtedy jest miarodajny. Zwykle kostka jest tak skonstruowana, że da się "od tyłu" dojść do części przewodzących :)

PS. napięcie mierzymy woltomierzem ;)

bizon - Czw Sty 03, 2013 09:31

haxigi, ja to wogole proponuje Tobie wybierz sie na zlot lub sprawdzaj u znajomych co maja rovera, czy wogole w roverze mozna uzyskac lepszy efekt swiecenia lamp.
wstawiasz zdjecia ze stron producenta zarowek, lub znajomych co maja inne marki, cudujesz z postojowkami, podejrzewasz za niskie napiecie, a ja np jeszcze nie widzialem rovera 400tki co by swiecil jak te Twoje zdjecia "jak powinno swiecic".

to sa samochody kilkunastoletnie i cuda nie zdzialasz. a te inne marki moze i tez sa stare ale kazdy producent czym sie popisal a cos zawalil.
brat np w mercedesie 91r ma 1000razy lepsze uszczelki i wyciszenie

haxigi - Czw Sty 03, 2013 12:07

a no właśnie widziałem 2 roverki u mnie w mieście które o wiele lepiej świecą. W jednym siedziałem a drugi jechał w moją stronę wieczorem jak stałem i czekałem na znajomych. Tak patrzę i sobie myślę - ale białe światło, mój by mógł tak świecić, patrzę ... rover 400... no ładnie :D :D

Zdjęcia nie wstawiam od producentów bo wiadomo że oni zawsze koloryzują, photoshopują i ogólnie podrasowują zdjęcia (szczególnie żarówek bluevison: :D :D)
Ja wstawiam zdjęcia innych normalnych osób, którzy wrzucają swoje fotki na inne auta forumowe, lub z jakiś testów. Bez wątpienia Philips Nightguide powinien świecić mocniej, dalej i bielej...

Na zlot chętnie bym się wybrał, ale wszystkie są zawsze dosyć daleko.

Swoją drogą - ale z tym manometrem pojechałem :D :D:D multimetr miałem na myśli :D
http://allegro.pl/ShowIte...&ars_rule_id=84

bizon - Czw Sty 03, 2013 12:30

Biale swiatlo to moze i by sie dalo, ale zeby jakos znaczaco mocniej rozswietlaly droge to watpie.

A te co widziales to moze mialy jakies wlasnorobki soczewkowe albo jakies "zenony" z allegro.

ogolnie nie przepowiadam Ci znaczacych sukcesow w podrasowaniu tej wlasnie czesci. i zeby nie bylo nie pisze tego krytykujac Ciebie, ale jak to mowia TTTM

haxigi - Czw Sty 03, 2013 12:50

Nie no zenony, hidy i jakieś tam cuda nie miały. Ta w której siedziałem miała jakieś zwykłe tungsramy +50% czy coś takiego i było ładnie biało.
Brt - Czw Sty 03, 2013 12:52

ee cos się da zrobić .. są 4 elementy które wpływają na ilosć światął na drodze ... konstrukcja - trudna do zmiany bez poważnej ingerencji w reflektor ... zazwyczaj nielegalna (np. wymiana na soczewkę lub ksenon), stan reflektora - trudny ale możliwy do poprawy we własnym zakresie (polerowanie szkłą, regeneracja odbłyśnika), żarówka - najłatwiejsze do poprawy (wymiana na "lepszą" - polecam testy w gazetach), instalacja - możliwa do poprawy (dołożenie przekaźników + kontrola styków co daje minimalizację spadku napięcia na instalacji i zwiększenie jasności świecenia. Im wiecej kroków wykonasz tym wiecej światła będzie na drodze ... kwestię kosztów do efektu już każdy sam musi ocenić.
haxigi - Czw Sty 03, 2013 14:11

2 z 4 zrobiłem.
Philips Nightguide jest jedną z najlepiej świecących zaraz po GT150 żarówek w teście autoświata, klosze też wypolerowane (sam i dałem do polerowania nawet) :D

Coś czuję że chyba ten przekaźnik będzie trzeba zamontować :D

redcloud - Czw Sty 03, 2013 14:56

Panowie co ta ta GT150? (na Allegro brak takiej żarówki).
Brt, możesz rozwinąć temat tego przekaźnika?

bizon - Czw Sty 03, 2013 14:59

redcloud napisał/a:
Brt, możesz rozwinąć temat tego przekaźnika?

ja podejrzewam ze napiecie prosto z akumulatora, oczywiscie przez bezpiecznik, no i przekaznik, ktory bedzie otwierany przez dotychczasowe napiecie na lampe

Remigiusz - Czw Sty 03, 2013 14:59

redcloud, Montujesz przekaźnik do świateł żeby od razu z akumulatora szlo napięcie na żarówkę a nie przez pol auto i kolumnie kierownicza.

Poszukaj Brt gdzieś miał to opisane nawet z schematem.

haxigi - Czw Sty 03, 2013 23:43

redcloud napisał/a:
Panowie co ta ta GT150? (na Allegro brak takiej żarówki).
Brt, możesz rozwinąć temat tego przekaźnika?


GT150, podobnie jak NightGuide nie są już produkowane i sprzedawane, można dostać gdzieś resztki. To samo tyczy się DiamondVision (świetne żaróweczki dające mocne światło o temperaturze 5000K niestety bez homologacji), z tym że na allegro sprzedawane są podróbki.
Ogólnie chodzi o żarówki :)

BRT
hmm, moze też samemu spróbuję bezpośrednio prąd pociągnąć do aku chociaż na jedną żarówkę i zobaczę czy lepiej świeci. Mam odpowiednie kable to powinno być git :D

Brt - Pią Sty 04, 2013 09:05

dokładnie ... jesli chodzi o przekaźnik to jak wyzej napisano ... z aku, albo nawet prosto z alternatora, przez bezpiecznik i przekaźnik prosto do lampy ... a sterowanie przekaźnikiem wziąć z obecnego zasilania lampy ... do tego proponuję solidne przewody ... min 2,5mm2 i wtedy spadek napięcia jest pomijalnie mały. Przy okazji sprawdzic koniecznie lub nawet wymienić przewód "masy" do żarówek ... on też często swoje dokłąda. U mnie w R zysk był około 1 wolta po takim zabiegu i wyraźnie jaśniejsze światło.

[ Dodano: Pią Sty 04, 2013 09:05 ]
haxigi napisał/a:
mm, moze też samemu spróbuję bezpośrednio prąd pociągnąć do aku chociaż na jedną żarówkę i zobaczę czy lepiej świeci. Mam odpowiednie kable to powinno być git
to jedna z opcji sprawdzenia, czy jest jakaś różnica ... pod + na kostce żarówki podkąłdasz dodatkowy przewód (nie muszą być to żadne specjalne kable ... po prostu kawałek przewodu jednożyłowego, najlepiej linki ... drut jest sztywny, ale też na upartego się da), zapalasz światła a następnie dotykasz przewodem do + akumulatora ... powinno światło sie trochę rozjaśnić. Jeśli tak się stanie i będziesz zadowolony z efektu, to można zainwestować kilkanaście PLN w dołożenie przekaźnika.
haxigi - Sob Sty 05, 2013 19:26

Dobra, to ja już się poddaję, widocznie TTTM i nie da się w moim przypadku białego światła osiągnąć. Podłączyłem się na pirata do prawej żarówki prosto z akumulatora, starannie wykonanymi kabelkami:



+



Czego efektem był ... brak efektu. Prawa lampa świeciła minimalnie jaśniej, ale nadal na żółto ;/

Bezpośrednio z aku:


Normalnie:


Przód:


No cóż, jakby ktoś miał jakieś pomysły można pisać ewentualnie :D

Remigiusz - Sob Sty 05, 2013 21:07

haxigi, Pracował silnik czy na postoju robiłeś :P
haxigi - Sob Sty 05, 2013 22:35

Pracował :)