|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Chcę kupić ROVERka - potrzebuję porady który roverek jest lepszy!
borsuk88 - Sro Mar 13, 2013 17:41 Temat postu: potrzebuję porady który roverek jest lepszy! witam wszystkich
jestem tu nowy i mam do Was pytanie! chce zmienić swojego forda na rover - i tak w grę wchodzi 45 bądź 25! moje pytanie jest następujące który silnik jest lepszy i mniej trwalszy i którym mniej awaryjnie sie jeździ 1.4 si benzyna czy 2.0 disel
rok samo0chodu który mnie interesuje to 1999-2001 bądź 2002r. dzięki wielkie za każdą uwagę i pomoc
ADI-mistrzu - Sro Mar 13, 2013 18:03
R45 ma lepsze wyposażenie w stosunku do R25 no i jest większy.
Silniki można powiedzieć ze są na równi, zwolennicy diesla będą pisać o padającej uszczelce w benzynie, zwolennicy benzyny natomiast o przepływkach w dieslach itp. ogółem dyskusja bez końca.
Wiadomo że diesel będzie mniej palił, ale w krótkich trasach to nie przyjemne dla niego.
Benzyna momentalnie się zagrzewa i prostsza w naprawach, ale więcej pali.
borsuk88 - Sro Mar 13, 2013 18:27
bo patrze i na 600 lub 620 też fajne wyglądają ale praktycznie tylko w diselkach są ! ja niegdy nie miałem disla wszystkie samochody na benzynie miałem a tak czytałem że te disle całkiem mocne i w miare żwawe są więc tak sie zastanawiam ! głównie to będe go użytkował do pracy i po mieście ale nie chodzi o spalanie tylko o awaryjność ha dzięki za rady
ADI-mistrzu - Sro Mar 13, 2013 18:31
Ogólnie te auta są żywotne i mało awaryjne (jak się dba) w jednych silnikach jak i drugich, co do budy to kwestia zapotrzebowania i gustu, kto co woli
Julek - Sro Mar 13, 2013 18:35
r45 napewno bedzie wygodniejsze sam mam r25 tyle ze 3-drzwiowe z silnikiem 2.0 diesla i ADI to nie prawda ze diesle duzo pala na krotkich dystansach ja jezdze mniej wiecej do 10km najczesciej;p i mi pali no zime mamy to okolo 6.8l wezmie, ale ja tez nie jezdze jakos super ekonomiczne;p padajaca przeplywka wkladasz mapy maflesa problem z glowy a auto szybsze;p aaaa zapomnialem ja mam wtryski SDI wiec tez ciut wieksze spalanie mam na seri pewnie by wyrobil 6.5/100km jak narazie ja robilem same rzeczy eksplotacyjne ale fakt ze zrobilem nim dopiero 10k km;p
ADI-mistrzu - Sro Mar 13, 2013 20:20
Ja nie pisałem że dużo palą, raczej chodzi o to że silnik nie do końca się nagrzeje, co mało zdrowe jest dla niego.
Julek - Sro Mar 13, 2013 23:11
przy -15 mi sie nie nagrzal na maksa a w plusowych temp 5min i jest cieply
ADI-mistrzu - Czw Mar 14, 2013 08:24
Mi w -15 po 7min jest nagrzany
Ale skończmy ten temat, bo znowu zaczyna się porównywanie.
borsuk88 - Czw Mar 14, 2013 17:41
a Panowie co powiecie mi o silnikach 1.8 i 1.6?? 1.8 to ma chyba hydrauliczne popychacze zaworów tak??
ADI-mistrzu - Czw Mar 14, 2013 18:26
1.4, 1.6 i 1.8 to te same jednostki, są identyczne.
Wszystkie mają hydrauliczne popychacze.
borsuk88 - Sob Mar 16, 2013 12:44
aha tego nie wiedziałem czyli wszystkie jednostki benzynowe są ok ha i disel też mocny no to sporo wiem i dzięki za wiadomości
Julek - Sob Mar 16, 2013 12:53
diesel mocny a latwo mozna zrobic ze bedzie jeszcze mocniejszy
borsuk88 - Sro Mar 20, 2013 17:35
no to będe brał disla teraz kwestia kasy i będe wiedział jaki model! a jeszcze jak bym iał trochę więcej kaski to może 75- tylko czy te silniki disla w nich dają rade??
soviet100 - Sro Mar 20, 2013 22:14
Co wy wszyscy na te diesle ? Nie dość że to klekocze co dla mnie już to dyskwalifikuje samochód bo jeżdżę autem a nie traktorem to poza tym koszta są dużo dużo większe , turbo wtryski pompy rotacyjne itp .
Julek - Czw Mar 21, 2013 21:04
w 75 chyba diesle sa spoko ale do takiej limuzyny to ja juz bym osobiscie wolal 2.5 v6 ale 2.0 diesel do 25 45 spokojnie starcza
bociannielot - Pią Mar 22, 2013 09:14
borsuk88, bier diesla, nawet sie nad beną nie zastanawiaj
[ Dodano: Pią Mar 22, 2013 09:14 ]
45 tanszy w utrzymaniu powinien by od 75-ki
ADI-mistrzu - Pią Mar 22, 2013 10:27
A ja bym znowu benzynę polecał, od 4 lat mam k-serie i nie mam najmniejszych problemów z nią.
Wszystko zależy od potrzeby.
bociannielot - Pią Mar 22, 2013 10:39
ADI-mistrzu, uszczelka pod głowicą że ty nie miałeś to nie przekreśla faktu że niektóre po 3x miały robione
ADI-mistrzu - Pią Mar 22, 2013 10:43
Diesel - problemy z przepływką, zatykające się przewody paliwowe itp.
Każdy silnik ma swoje wady.
Jak się kiepsko uszczelkę zrobi to wróci, tak samo z turbiną w dieslu, jak ktoś spartaczy to znowu się rozleci.
bociannielot - Pią Mar 22, 2013 11:11
ADI-mistrzu, mam 250k prawie i turbina zdrowo dmucha
[ Dodano: Pią Mar 22, 2013 11:10 ]
problemy z przpływką w iDT - Adi please
[ Dodano: Pią Mar 22, 2013 11:11 ]
Zapchane przewody
ADI-mistrzu - Pią Mar 22, 2013 11:41
bociannielot napisał/a: | ... że ty nie miałeś to nie przekreśla faktu że niektóre... |
Twoje słowa kieruje w stronę Twojej turbiny
Przewody się zapychają lub gruszka się uszkadza, pojawiają się takie tematy, tego nie zaprzeczysz
A z uszczelką nie jest tak źle i w dieslu się zdarza ją wydmuchać.
Po za tym jeśli kupi z co najmniej 2003r. to ma już uszczelkę wzmocnioną i rzadko kiedy pada.
Więc nie można pisać "tylko diesel" albo "tylko benzyna", obydwa silniki są dobre i mają swoje bolączki.
bociannielot - Pią Mar 22, 2013 11:48
ADI-mistrzu napisał/a: | A z uszczelką nie jest tak źle i w dieslu się zdarza ją wydmuchać. | to może popytaj kadzafa czemu mu ją wydmuchało jak mi turbo padnie to nówkę można jak pokazał alexi za 1k wyrwac - i to będzie nówka a nie regenerowana, a silnik planowany będzie tylko planowany a nie nówka, zapchane przewody powiadasz, jak jest paliwo kiepskiej jakości to i w benie da się pewnie zrobić. Ja CI napiszę jak k-seria - to nie, tylko diesel, tak jak nie kupiłbym Twin sparka Alfy w benie i tak jak nie kupił bym volvo z Renaultowskim silnikiem 1.9diesel'a*, bo w ofercie było mnóstwo fajnych, mniej awaryjnych benzyn.
*Dotyczy silników o mocy 90 i 95 kucy te 105 i 115 są już w miarę fajne
ADI-mistrzu - Pią Mar 22, 2013 11:56
I tak się tylko tej uszczelki boisz w k-serii?
Miałeś ją kiedyś? Bo tak piszesz ze jest do niczego, a tylko o tej uszczelce wspominasz, co i tak rzadko kiedy pada.
A czym różni się dobrze splanowana głowica z nową uszczelką od nowej uszczelki z fabrycznie planowaną głowicą? Tym że w drugim przypadku robi to fabryka?
Odpowiedź do przewodów:
Jak użytkownik pałuje silnik na zimnym to i uszczelka padnie
bociannielot - Pią Mar 22, 2013 12:27
ADI-mistrzu, byli tacy co nie pałowali i im też padała, generalnie co chwila są tematy to to to tamto - słaby silnik i tyle, 2.0 bym mógł miec z LPG np w 400 ale 1.4-1.8 nie.
ADI-mistrzu napisał/a: | A czym różni się dobrze splanowana głowica z nową uszczelką od nowej uszczelki z fabrycznie planowaną głowicą? Tym że w drugim przypadku robi to fabryka? | różni się więc nie mów że nie - nawet żart taki chodzi że silnik po planowaniu mocniejszy jest więc teraz może napiszesz gdy o tym wspomniałem że to nawet lepiej mieć HGF oj Adi nie jest to udana konstrukcja i tyle.
ADI-mistrzu napisał/a: | Miałeś ją kiedyś? | nie ale wójek ma bądź już miał - nigdy nie był z niej zadowolony w kontekscie eksploatacji a ostatnio po hgf (1szy) stwierdził że czas pogonic bo ile można pakowac w to auto
leszczu - Pią Mar 22, 2013 12:41
bociannielot napisał/a: | generalnie co chwila są tematy to to to tamto |
Ostatnio więcej tematów jest na temat dieslów.
bociannielot napisał/a: | nawet żart taki chodzi że silnik po planowaniu mocniejszy jest |
To nie żart tylko prawda, bo po splanowaniu głowicy zawory przybliżają się bliżej tłoka.
bociannielot - Pią Mar 22, 2013 12:46
leszczu napisał/a: | To nie żart tylko prawda, bo po splanowaniu głowicy zawory przybliżają się bliżej tłoka. | traktuje to jako żart bo ile możesz miec więcej tej mocy o,3 kunia
co do tematów to na przykładzie naszej kategorii na szybkiego wyszło 26 bena vs 18 diesel mogłem się pomylic
leszczu - Pią Mar 22, 2013 13:00
Cytat: | co do tematów to na przykładzie naszej kategorii na szybkiego wyszło 26 bena vs 18 diesel mogłem się pomylic
|
Mi z pierwszej strony z działu R200 96-99 wyszło, bena 11, diesel 12.
bociannielot - Pią Mar 22, 2013 13:17
leszczu, ja ogarnąłem całośc 200, 25 ZR
ADI-mistrzu - Pią Mar 22, 2013 15:01
bociannielot, ale ty próbujesz na chama udowodnić że k-seria jest zła, a podaj coś więcej niż ta uszczelka.
Co w niej jest jeszcze takiego nie udanego?
Po splanowaniu głowicy moc wzrasta i zależna jest o ile się ja splanuje. W oplach tuning polega na planowaniu głowicy i ściąganiu naddatku.
W ten sposób zwiększamy stopień sprężania.
I powiedź mi czym różnią się silniki z uszczelką zamontowaną w fabryce a DOBRZE zamontowaną uszczelką gdzie indziej?
bociannielot - Pią Mar 22, 2013 15:47
ADI-mistrzu napisał/a: | I powiedź mi czym różnią się silniki z uszczelką zamontowaną w fabryce a DOBRZE zamontowaną uszczelką gdzie indziej? | niczym, co nie zmienia faktu że przy k-serii w obydwu przypadkach śpisz z duszą na ramieniu kiedy wystąpi HGF
ADI-mistrzu, dlaczego miałbym podawac coś więcej niż uszczelka? dla mnie to ze moze wystapic niezaleznie od przebiegu i dbania o silnik jest wystarczającym argumentem aby tego silnika nie polecac... wujek nie był zadowolony mówił że dość często się coś psuło, nie pytałem, nie drążyłem tematu bo wiem jak boli jak pakujesz w auto kasę a ono i tak nie odwdzięcza się bezawaryjnością
Więc tak - jeśli kupując k-serię weźmiesz pod uwagę fakt że uszczelka może cie zaskoczyc nawet 2x albo że gdy cię już zaskoczy okaże się że Twojej głowicy nie da się już splanować i szukasz nowego silnika, to ok polecam te silniki . Poza tym więcej problemów mają użytkownicy, tak jak nie tylko pompy padają w dieslu + wyższe spalanie niż diesel. Kurcze cieszę się Adi że Ciebie problemy z k-serią nie dotknęły, ale znam przypadki Laguny 2 gdzie ludzie chwalili ale większośc jednak źle wspomina tą "królową lawet".
ADI-mistrzu - Pią Mar 22, 2013 16:14
Rozumiem gdybyś sam jeździł kiedyś k-serią, ale nie jeździłeś i tak odradzasz?
Ja mam drugą k-serię, kilka już robiłem i diesli rovera także wiec i nimi jeździłem.
I czemu uszczelka miała by nie paść? Dla mnie turbina powinna nie padać, bo jak puści olej to wiadomo co się dzieje w dieslu... dla mnie to jest straszniejsze bo silnik idzie cały do wywalenia.
Jak skończy Ci się naddatek na głowicy w benzynie to wymieniasz tylko ją, bez bloku.
A problemy mają osoby i z dieslami i z benzynami, to praktycznie jest na równi.
Ja znam przypadki że ludzie chwalili sobie Audi A6 2.5 diesel, ale mało kto się odważył znowu ją kupić lub jeździć dłużej
bociannielot - Pią Mar 22, 2013 16:50
ADI-mistrzu napisał/a: | Ja znam przypadki że ludzie chwalili sobie Audi A6 2.5 diesel | temat na czasie - właśnie był szef po prawie dwóch tygodniach jutro jedzie ją odebrać z warsztatu robił już dużo rzeczy w niej, mówi że idzie pod młotek zanim klęknie na amen .
ADI-mistrzu - Pią Mar 22, 2013 17:09
Wujek także ma A6, też się z nią żegna im szybciej
Julek - Pią Mar 22, 2013 17:25
Panowie robicie troche offa.... Ja osobiscie polecam diesla bo sam mam jak narazie pieniedzy nie wymagal co do benzyny to nie wiem ale jak juz wczesniej adi napisal kazdy silnik ma swoje wady i zalety. wiec kupujacy powinien pomyslec co bardziej mu podpasuje jaki ma styl jazdy itd itp czy lubie duzy moment czy duzo kucy;p
borsuk88 - Pią Mar 22, 2013 18:28
bo z tego co czytałem to w 75 disel jest od bmw a wiem że one są naprawde dobre! benzyna tak też zawsze miałem ale 2.5 to chyba v-łka ??jeśli tak to fajna do póki sie nie psuje to ok ale jak zacznie lecieć to koszty spore ha
[ Dodano: Pią Mar 22, 2013 18:28 ]
a i odnośnie disla to w 75 są cdi 115Km i 116KM oprócz tego jednego kunia to są jeszcze jakieś różnice???
Stanislaw - Pią Mar 22, 2013 23:35
borsuk88 w R 75 Dieslu sa dwa silniki o roznych mocach,obydwa sa BMW,
jeden to CDTi mocniejszy,drugi to DTi ktory mozna podrasowac i bedzie mocniejszy.
Jezdze CDTi auto zachowuje sie bardzo dobrze pod wzgledem dynamiki ,spalania i musze dodac ze jest takze bezawaryjne,mam go juz dwa lata i przejechalem ponad 35 tys km.Te wszystkie dociekania uzytkownikow forum o roznych usterkach zarowno silnikow benzynowych jak i diesli to trzeba czasem pomiedzy bajki wlozyc.
Straszenie nowych nabywcow Roverkow HGF-ami,nabywcow diesli usterkami pomp wtryskowych itd i tp bywa smieszne,powolywanie sie na opnie typu- Antka kobity brat tak mial- i na tej podstawie wydawanie opini moim zdaniem smieszne
Miales,jezdziles,naprawiales wydawales kase na naprawy i wiesz z praktyki ile to kosztowalo,to jest opinia rzetelna a nie czytanie roznych motoryzacyjnych portali i powtarzanie opini wujkow.
[ Dodano: Pią Mar 22, 2013 23:35 ]
Oczywiscie powinno byc CDTi i CDT pomylka z mojej strony
bociannielot - Sob Mar 23, 2013 10:24
Stanislaw napisał/a: | Straszenie nowych nabywcow Roverkow HGF-ami | ale to najczęsciej nowy nabywca kupuje auto z HGF w pakiecie patrz ostatnio osoba z klubu która miała TF'a kupiła ZR 160 z HGF a niby powinna się ustrzec . Pewnie piszmy wszystkim że R to idealne auta bez wad niech będzie nas wiecej, a potem powstanie mit o motoryzacyjnej padace z Angli mogącej równac się opini o Alfach .
Stanislaw - Sob Mar 23, 2013 11:14
bociannielot Ja nie twierdze ze nie trzeba przestrzegac ludzi zainteresowanych zakupem Rovera przed ich usterkami,nie ma aut doskonalych i psuje sie kazde.
Zwroc uwage ze prawie w kazdym temacie o zakupie jest mowa o HGF,pompach wtryskowych diesla i w R75 nieomal mitycznych usterkach pompki sprzegla-temat walkowany codziennie prawie.Przegladajac forum zauwazylem ze o usterkach silnika benzynowego rady udziela posiadacz diesla i odwrotnie.Dla mnie najbardziej cenna i rzetelna jest opinia uzytkownika danego modelu auta,jego problemy przy uzytkowaniu i ponoszone koszty przy eksploatacji,a nie opinia szwagrow cioci i kuzunow.To mialem na mysli piszac poprzedni post i wiem jednoczesnie ze jeden bedzie na marke Rover narzekal a drugi ja chwalil.
Ja mam juz drugiego Rovera w dieslu,poprzedni to R45 i nie mialem zadnych problemow ani z pompami wtryskowymi ani z innymi podzespolami i oczywiscie bardzo sobie te auta chwale.Przymierzam sie nawet do zakupu MG z silnikiem V8 bo w ubieglym tygodniu obejrzalem sobie takie autko i mialem okazje sie nim nawet przejechac.a fakt ze ktos kupil auto z HGF-em? zdaza sie bo taki uczciwy jest handel autami w Polsce i nawet forum tu nie pomoze.
dukat11 - Sob Mar 23, 2013 11:39
Panowie, spokojnie każdy silnik ma swoje wady i zalety. Wg mnie jeździsz miniej jak 20kkm/rok kup benzynę i nie myśl o dieslu. Diesel nie jest wielbicielem tras po 4km. Jeżdzisz dużo warto pomyśleć o dieslu.
Diesel: wrażliwy na paliwo (wtryski), turbina, zapiekające się świece żarowe, turbina, poduszki silnika, dwumasa itd
Benzyna: HGF, cewki, mniej przejedzie niż diesel.
Jak dla mnie jeśli ktoś jeździ nie za dużo to profit posiadania diesla nie istnieje (sam mam diesla) poza momentem obrotowym. Jeśli jeździ dużo to ma sens kupowanie diesla bo oszczędności na paliwie rekompensują wyższe koszty ekspoloatacji
borsuk88 - Sob Mar 23, 2013 16:47
w przyszłym tygodniu będe wiedział jak z kasą i jak starczy to myślę nad tym modelem ! na co patrzeć szczególnie kupując disla??a i jaka grubość lakieru powinna być dzięki
http://otomoto.pl/rover-75-C26862968.html
borsuk88 - Nie Mar 24, 2013 19:23
http://otomoto.pl/rover-75-C26862968.html
oto zrzut
[ Dodano: Nie Mar 24, 2013 19:23 ]
no i ktoś coś powie
bociannielot - Pon Mar 25, 2013 12:33
borsuk88, no co - bity był, po tablicy widac , komis więc odradzam, przebieg mało prawdopodobny i osobiście wydeja mi się że 2.0 IDT jest tańszy w eksploatacji niż diesel z BMW generalnie wiecej Ci nie powiem bo 75-ki nie miałem
staffer - Pon Mar 25, 2013 13:00
Tablicę w 400 przód też mam krzywą, obiłem ją o ścianę lekko "pukając" jak podjeżdżałem blisko żeby miejsce zrobić, więc dla mnie ten argument nie jest wyznacznikiem, co wcale nie wyklucza, że miał jakieś przygody...
borsuk88 - Czw Mar 28, 2013 18:43
sie zobaczy bo będe chciał go zmierzyć miernikiem tylko ktoś wie jakie powinny być parametry??i na co głównie patrzeć przy dislu??
[ Dodano: Czw Mar 28, 2013 18:43 ]
kupiłem 75 z silnikiem 2.0 dti w całkiem fajnym wyglądzie i w dobrej cenie wiec temat uważam za zamknięty
ADI-mistrzu - Pią Mar 29, 2013 08:15
To jeszcze pochwal się, pokaż zdjęcia
borsuk88 - Sob Mar 30, 2013 11:37
o takie coś kupiłem a mam pytanie gdzie jest zbiornik na płyn hamulcowy bo znaleźć nie moge
kezmanq - Sob Mar 30, 2013 11:41
jak dla mnie jakoś dziwnie leży tam maska i zderzak ale może mi się wydaje
pelson91 - Sob Mar 30, 2013 11:42
ooo, ten rzeźbiony na polifta on jest z 1999 albo 2000 rocznika
borsuk88 - Sob Mar 30, 2013 12:57
tak jest rok 2000 silnik 2.0 cdi 115km ! silnik fajniutki cichutki i nie dymi ! zawieszenie będe robił po świętach a potem oleje i wnętrze zrobić na cacy ale fajny sprzęt ! tylko czy ktoś mi powie gdzie w nim jest zbiornik na płyn hamulcowy??normalnie wstyd pytać ale nie mogę go znaleźć!
szoso - Sob Mar 30, 2013 13:25
borsuk88 napisał/a: | czy ktoś mi powie gdzie w nim jest zbiornik na płyn hamulcowy??normalnie wstyd pytać ale nie mogę go znaleźć! |
po takie informację udaj się do działu 75 ale najpierw skorzystaj z opcji szukaj
widzę auto kupione więc temat zamykam
|
|