|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R220] Dołożenie pilota do zamka + immo
Sabz - Wto Kwi 30, 2013 13:06 Temat postu: [R220] Dołożenie pilota do zamka + immo Witam. Ostatnio zastanawiałem się nad dołożeniem pilota do centralnego zamka. Znalazłem taki uniwersalny zestaw.
http://allegro.pl/sterown...3180773977.html
Wystarczy ten sterownik wstawić zamiast starego i już wszystko będzie gites? Gdzie znajdę stary sterownik i jak on wygląda?
leszczu - Wto Kwi 30, 2013 19:18
Nie myśl, że będzie on pasował plug&play. Trzeba będzie ciąć przewody i szukać który od czego jest i wtedy podłączyć je z godnie z schematem z istr. tego uniwersalnego sterownika centralki.
Sabz - Wto Kwi 30, 2013 19:40
No to jest jeszcze do zniesienia
Niektóre centralki mają możliwość zamykania szyb przy zamykaniu auta (pamiętam że w starym aucie miałem taki bajer). Do tego potrzeba kupować jakieś mechanizmy, czy wystarczy po prostu taka opcja w centralce?
leszczu - Wto Kwi 30, 2013 19:47
Pewnie opcja w centralce wystarczy.
BigBoyPL - Sro Maj 01, 2013 10:09
Moim zdaniem raczej przewody do zamykania szyb czy też przewody od silnika do zamykania szyb nie będą poprowadzone w miejsca w których nie są potrzebne także trzeba będzie dodatkowo ciągnąć kable do tego dodatkowego sterownika.
Domykanie można też na upartego zrobić w oryginalnym systemie, trzeba tylko znaleźć +12V które występuje tylko przy zamykaniu z pilota i dać układ ze zwłoką który będzie przez określony czas zamykał szybę.
Sabz - Sro Maj 01, 2013 10:51
No dobrze, a teraz inna sprawa.
Mam odłączony immobliser, dioda na zegarach się nie świeci. Czy po podłączeniu takiego sterownika i na nowo podłączeniu immo będzie możliwe, żeby ono współgrało z nowo zakupionymi pilotami?
leszczu - Sro Maj 01, 2013 18:40
Kolegi, jeśli kupisz taki sterownik uniwersalny z allegro, to immo dalej nie będziesz miał. On jest tylko od centralki.
Sabz - Sro Maj 01, 2013 19:33
Sory, że od tematu tak odbiegamy od tematu, ale zapytam już o to przy okazji.
W takim razie co trzeba zrobić aby odzyskać immo? Kupiłem rovera razem z odciętym. Zostało usunięte w bardzo dziwny sposób - został zagięty jeden pin na komputerze. Jak się go odegnie to wtedy auto nie pali.
leszczu - Sro Maj 01, 2013 19:37
Musisz poszukać zestawu który ma komputer, moduł immo i chociaż jeden pilot.
Sabz - Sro Maj 01, 2013 19:56
Czyli jednak od tematu nie odbiegamy.
Dobrze się składa skoro wraz z pilotem mogę naprawić immo. Komputer musi być konkretnie pod 220 SDi? Nie pasuje od innego modelu? Gdzie ten komputer się znajduje?
Poniżej fota bebechów żeby to zaznaczyć
marcin_b - Sro Maj 01, 2013 20:00
komputer masz po prawej stronie przy lampie od strony kierowcy . Dokładniej przy aku. Takie metalowe coś
Sabz - Sro Maj 01, 2013 20:01
Dobra, to już problem z głowy Tylko muszę wiedzieć czy koniecznie musi być pod 220 SDI i czy do tego zestawu trzeba wymieniac stacyjkę z kluczykiem?
PS: A moduł immo czasami nie znajduje się osobno?
sTERYD - Sro Maj 01, 2013 20:05
Nie. Moduł immo i komputer, to jedno. Osobno jest centralka alarmu.
leszczu - Sro Maj 01, 2013 20:07
Moduł immo i moduł centralki, to jedna czarna puszka pod kierownica.
Numery kompa musza być takie same jak masz teraz.
Sabz - Sro Maj 01, 2013 20:17
W sumie zauważyłem, że jeżeli ktoś sprzedaje kompa z tą czarną puszką i pilotem to od razu daje kluczyk i stacyjkę. Muszę specjalnie te dwie rzeczy wymieniać, czy wystarczy że kompy podmienię?
leszczu - Sro Maj 01, 2013 20:18
Kluczyk i stacyjka nie jest potrzebna.
Sabz - Sro Maj 01, 2013 20:24
Myślicie że tym samym mogę rozwiązać problem obrotomierza który niekiedy nie działa? Mechanik mówił że zagięty pin który jest odpowiedzialny za obrotomierz odpowiada również za immo.
BigBoyPL - Czw Maj 02, 2013 10:49
Obrotomierz to już raczej inny problem. W dodatku jak sam mówisz czasami działa czasami nie, a immo masz przecież cały czas odpięte. Zapewne trzeba będzie szukać od czujnika skrzyni do samego obrotomierza jakiejś przyczyny.
leszczu - Czw Maj 02, 2013 18:31
Nie wiem jak w dieslu, ale w benzynie obroty są brane z kompa.
Jezyk_R200 - Czw Maj 02, 2013 19:44
Ale jest wpięta kostka w skrzynię i wtedy idzie sygnał na kompa, a potem na obrotomierz. Ja tak miałem jak wymieniałem sprzęgło i odpiąłem tą kostkę, Po odpaleniu obrotomierz nawet nie drgnął. Dopiero po ponownym podpięciu wszystko wróciło do normy. Możliwe że masz poluzowaną tą kostkę albo przetarty któryś kabelek i może czasami ci nie łączyć. Tyle ode mnie. Jeśli się mylę niech ktoś mnie poprawi
Sabz - Czw Maj 02, 2013 20:28
Według którego numeru mam szukać komputera?
tego na ścianie:
http://allegro.pl/kompute...3219087175.html
Czy na krawędzi?:
http://allegro.pl/rover-2...3150038961.html
sTERYD - Czw Maj 02, 2013 21:21
obojętnie. Tego co się zaczyna od liter M.. XXXXXX
Te aukcje, to po prostu dwa różne komputery od różnych systemów wtrysku. Pierwszy to EDC, drugi to MEMS, dlatego w różnych miejscach mają nalepki
Sabz - Pią Maj 03, 2013 12:31
Numer musi w 100% zgadzać się? Mam numer MSB100491 i z tego co widzę, to na allegro jest jeden komputer za 600 zł i to bez immo...
Nie będzie pasować z jakiegoś SDI 400 albo 600?
tutaj w ogóle jest do Rover'a 220 z silnikiem TD. O ile mi wiadomo do przecież w dieselach jest jedynie sinik SD i SDI
http://allegro.pl/rover-2...3159492347.html
brkzzz - Pią Maj 03, 2013 20:16
Sabzu napisał/a: | Niektóre centralki mają możliwość zamykania szyb przy zamykaniu auta (pamiętam że w starym aucie miałem taki bajer). Do tego potrzeba kupować jakieś mechanizmy, czy wystarczy po prostu taka opcja w centralce? |
Domykanie szyb;
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=43471
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=26554
Sabz - Nie Maj 05, 2013 18:02
Dogadałem się z gościem w kwestii kompa itd - http://allegro.pl/rover-2...3159492347.html taka aukcja.
Tylko jest jedna kwestia którą trzeba rozwikłać. Pętla immo wyłapuje sygnał z kluczyka czy z pilota? Po prostu nie chcę wymieniać stacyjki i nie wiem czy nie będę musiał przełożyć mojego kluczyka do nowej czarnej obudowy.
Przesrana sprawa będzie jeżeli zgubię kluczyk albo pilot (przynajmniej jedno z nich), ponieważ będę musiał pakować do auta mój stary (aktualny komputer) i wywalać to co kupiłem, prawda?
brkzzz - Nie Maj 05, 2013 18:30
Sabzu, musisz najpierw odkręcić obudowę kolumny kierowniczej i sprawdzić, czy w ogóle masz pierścień immo. Były 2 typy immo, z i bez.
Sabz - Nie Maj 05, 2013 18:33
A w ogóle to ma znaczenie czy mam pierścień? Jeżeli nie mam to dołożę. Jeżeli mam to nie będę zamieniał, a jeżeli będzie potrzeba to zamienię (?)
http://allegro.pl/kompute...3180053245.html
Tutaj na przykład gość sprzedaje zestaw bez stacyjki i kluczyka. Czyli może kluczyk nie wysyła nic do pierścienia, tylko robi to pilot?
Nie wiem na którą aukcję się połasić. Kupować za 200 bez kluczyka czy za 300 z kluczykiem?
sTERYD - Nie Maj 05, 2013 20:43
pilot wysyła sygnał do pętli przy stacyjce, a tak na pawde to pętla wysyła i odboera, a w pilocie jest tylko transponder. Jeśli nie masz pętli przy stacyjce, to nie będzie też kabelka do niej, bo to było wprowadzone z nową wersją centralki.
Sabz - Nie Maj 05, 2013 20:47
Czyli wychodzi na to, że jeżeli nie mam pętli u siebie, to nie mam co myśleć o robieniu immo?
brkzzz - Nie Maj 05, 2013 21:04
Możesz dołożyć. W zależności od tego czy jest wyprowadzenie na pierścień (pętlę) czy nie, immobilizer będzie się sam dezaktywował (gdy pilot będzie blisko stacyjki) lub będzie go trzeba dezaktywować przyciskiem na pilocie.
Rocznikowo powinieneś mieć nowszą wersję centralki. Czy masz podświetlenie stacyjki?
Sabz - Nie Maj 05, 2013 21:07
czyli wychodzi na to że kluczyk nie ma z tym nic wspólnego!
sTERYD - Nie Maj 05, 2013 22:14
immo możesz zrobić zawsze, tylko w starszej wersji będziesz musiał wciskać guzik od otwierania, a w tej z pętlą nie będziesz musiał jeśli pilot będzie blisko stacyjki. Kluczyk nie ma z tym nic wspólnego.
Sabz - Pon Maj 13, 2013 16:26
W takim razie jutro kupuję zestaw za 200 zł i dam znać jak sprawa wypadła gdy już to zamontuję.
Tak się składa że 10 maja mam pierwszą rocznicę z moim R. Myślę, że sprawię świetny prezent
Trzymajcie kciuki!
Wszystko zostało wymienione. Sprawa wygląda następująco:
1. Pilocik działa, natomiast jest parę spraw, które mnie martwią. Jeżeli otworzę auto z pilota, to mogę je normalnie odpalić nawet jeżeli pilot znajduje się bardzo daleko od samochodu. Natomiast po otwarciu zamka kluczykiem i braku obecności pilota auto gaśnie 2-3 sekundy po odpaleniu.
2. Kierunkowskazy. Po otwarciu zamigają raz, a po zamknięciu w ogóle. Wcześniej przed wymianą kompa i centralki migały inaczej - 3 po zamknięciu, a po otwarciu raz.
3. Dioda na środku zegarów w ogóle nie świeci.
4. Obrotomierz dalej nie działa. Będę szukać przyczyny gdzie indziej.
Jakie teraz mamy zastrzeżenia?
leszczu - Pon Maj 13, 2013 17:52
Sabzu napisał/a: | 2. Kierunkowskazy. Po otwarciu zamigają raz, a po zamknięciu w ogóle. Wcześniej przed wymianą kompa i centralki migały inaczej - 3 po zamknięciu, a po otwarciu raz.
|
Mam tak samo po zmianie kompa. Wiec tak już musi być.
Sabzu napisał/a: |
3. Dioda na środku zegarów w ogóle nie świeci. |
Musi się świecić. Zamknij auta i poczekaj z 10 s. Powinna zacząć mrugać.
Sabzu napisał/a: | 1. Pilocik działa, natomiast jest parę spraw, które mnie martwią. Jeżeli otworzę auto z pilota, to mogę je normalnie odpalić nawet jeżeli pilot znajduje się bardzo daleko od samochodu. Natomiast po otwarciu zamka kluczykiem i braku obecności pilota auto gaśnie 2-3 sekundy po odpaleniu. |
Wiesz no nie wstawiali ci tego w fabryce tylko sam dołożyłeś, więc na pewno wszystko nie będzie tak jak w oryginale.
Sabz - Pon Maj 13, 2013 18:31
leszczu napisał/a: |
Sabzu napisał/a: |
3. Dioda na środku zegarów w ogóle nie świeci. |
Musi się świecić. Zamknij auta i poczekaj z 10 s. Powinna zacząć mrugać.
|
Sprawdziłem jeszcze raz. Dioda nie świeci w ogóle. Nawet jak włożę kluczyk i przekręcę go (bo chyba wtedy też powinna?)
leszczu - Pon Maj 13, 2013 18:41
No to patrzę że jeszcze jest inaczej. No nic innego nie zrobisz musisz zostawić tak jak jest.
Sabz - Pon Maj 13, 2013 19:16
Jest jakakolwiek szansa, że dioda po prostu padła?
leszczu - Pon Maj 13, 2013 19:17
Zawsze jest taka szansa.
Sabz - Wto Maj 14, 2013 10:26
Postanowiłem pierwszy raz w życiu dobrać się do zegarów. Sprawa wygląda następująco:
Strzałkami zaznaczyłem wejścia gdzie wpinam przewody. Czerwone kreski oznaczają, że w tym miejscu nie mam poprowadzonego żadnego kabla.
Powiedzcie mi, czy do diody na środku powinno być coś jeszcze wpięte? Wszystkie wejścia na diody są zaślepione, a ta akurat ma jakieś wejście.
Oczywiście żadnego kabelka za zegarami do wpięcia nie mam oO
sTERYD - Wto Maj 14, 2013 10:45
zaznaczone ścieżki idą do nikąd, więc ich niepodłączenie nie powinno w niczym przeszkadzać. Zastanawia mnie ten Twój immo. Niby wszystko działa, ale nie do konca jak powinno. A klapę bagażnika Ci zamyka?
Ten komputer na 100% byl z R200, czy może z 25, albo z 400/45?
Sabz - Wto Maj 14, 2013 10:51
Klapa bagażnika się zamyka razem ze wszystkim.
Niby na aukcji było napisane że komp jest z 400 ale numery centralki i kompa zgadzały się idealnie co do cyferki i literki. Moje numery na allegro trafić to na prawdę sztuka.
Konkretnie to ten sprzęcior:
http://allegro.pl/show_item.php?item=3167310981
Zapomniałem dodać że nie wymieniłem pętli, bo już miałem ją zamontowaną!
sTERYD - Wto Maj 14, 2013 10:58
Wygląda, ze tu może być problem. Jednak instalacja w R400 trochę się różni niż w R200. Może być, ze trafiłeś z opcją że dioda miała być w drzwiach, a nie w zegarach, czy coś podobnego. Pozostaje kwestia czy pętla działa poprawnie i te migające kierunki. Może któraś krańcówka w drzwiach nie domaga, albo czujnik maski
Sabz - Wto Maj 14, 2013 11:07
Tutaj przedstawiam sposób, w jaki zostało wycięte immo w moim poprzednim komputerze. (oczywiście mowa o zagiętych dwóch pinach)
Leszczu powiedział, że ma to samo po wymianie kompa.
Sugerujesz, że pętla nie powinna puszczać sygnału bezwzględnie gdy nie ma pilota?
Jak zmienić kierunek sygnału z drzwi do zegarów na diodę? Jedynie podpinając się pod kompa?
sTERYD - Wto Maj 14, 2013 11:14
Pętla powinna "sprawdzać", czy ma pilota w pobliżu niezależnie czy otworzyłeś drzwi pilotem, czy nie, Jeśli nie "zobaczy" pilota a otworzyłeś drzwi pilotem, to immo i tak już jest wyłączone. Natomiast jeśli otworzyłeś drzwi kluczykiem, to po przybliżeniu pilota do pętli immo się wyłączy.
Cytat: | Jak zmienić kierunek sygnału z drzwi do zegarów na diodę? Jedynie podpinając się pod kompa? |
Tego nie wiem, trzeba by pogrzebać w schematach i sprawdzić, ale najprawdopodobniej raczej chodzi o przełożenie kabelka we wtyczce od centralki.
Sabz - Wto Maj 14, 2013 11:21
sTERYD napisał/a: | Cytat: | Jak zmienić kierunek sygnału z drzwi do zegarów na diodę? Jedynie podpinając się pod kompa? |
Tego nie wiem, trzeba by pogrzebać w schematach i sprawdzić, ale najprawdopodobniej raczej chodzi o przełożenie kabelka we wtyczce od centralki. |
Zagiąłeś mnie tym teraz. Jeżeli jest konieczność grzebania w rave to już wiem, że nigdy tego nie znajdę
leszczu - Wto Maj 14, 2013 19:31
Sabzu napisał/a: | Powiedzcie mi, czy do diody na środku powinno być coś jeszcze wpięte? |
Nie.
|
|