Zobacz temat - [R200] szarpanie na benzynie i lpg... przygasajace światła
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200] szarpanie na benzynie i lpg... przygasajace światła

Argos87 - Nie Sty 12, 2014 11:08
Temat postu: [R200] szarpanie na benzynie i lpg... przygasajace światła
Witam. Mam problem otóż mój roverek poszarpuje na benzynie i lpg. Na lpg bardziej. Gaz dokładnie był regulowany świece wymienione. Kopułke wymieniłem i przez dzień było dobrze następnego dnia znów poszarpywal od czego to może być?druga sprawa zauważyłem w nocy jadąc że jak podnoszę szyby (elektryczne) to przygasaja światła mijania a znów na postoju przy włączonym silniku światłach i zamykaniem szyb silnik przygasa lub podczas jazdy włącze kierunek to przygasa zegar ten zbudowany od godziny. Czy to może być te szarpanie i przygasajace światła od alternatora?
robsson78 - Nie Sty 12, 2014 11:46

Poszarpywanie może być spowodowane uszkodzonymi przewodami wysokiego napięcia.
Co do przygasania to wygląda to tak jak by brakowało prądu. Może alternator lub akumulator jest na wykończeniu.
Sprawdź i przeczyść klemy od akumulatora.
Sprawdź i przeczyść mocowanie połączenia masy od akumulatora do nadwozia i rozrusznika.

Argos87 - Nie Sty 12, 2014 12:24

A jakie powinno być napięcie na alternatorze to jutro sprawdze
robsson78 - Nie Sty 12, 2014 17:14

Chyba 14,8 V ale niech się jeszcze ktoś wypowie.
Argos87 - Nie Sty 12, 2014 17:45

To zacznę od sprawdzenia styków masy i reszty
ADI-mistrzu - Nie Sty 12, 2014 17:54

Zasada jest taka:
1. Dla ogniwa elektro-chemicznego takiego jak akumulator skrajna wartość ładowania to 15V, ale dla bezpieczeństwa jest obniżona do 14.5V.
2. Prąd ładowania nie powinien być większy niż 0.1C, gdzie C to pojemność akumulatora. Tak więc dla 45Ah prąd ładowania nie może być większy niż 4.5A.

Jest coś takiego jeszcze jak praca buforowa (wykorzystywana np. w UPS'ach), gdzie napięcie ładowania jest niższe (z tego co pamiętam około 13V z kawałkiem), ale to raczej już nie na temat :)

Argos87 - Nie Sty 12, 2014 23:15

A czy regulacja zapłonu coś tu pomoże??
robsson78 - Pon Sty 13, 2014 10:28

Zgadza się z tym prądem tylko problemem nie jest za duża wartość lecz raczej za mała.
Czy oprócz opisanych objawów występują jakieś inne wariacje ?
Próbuję podciągnąć to pod wiązkę tylnej klapy lub może jakieś zwarcie się robi na przewodach od elektrycznych szyb cy cóś takiego :wink:

ADI-mistrzu - Pon Sty 13, 2014 11:31

Argos87, a jak ty chcesz dokonać regulacji zapłonu?
toksyn - Pon Sty 13, 2014 15:27

posprawdzaj ładowanie, przeczyść klemy, kiedy kable wymieniłeś?
Argos87 - Wto Sty 14, 2014 13:16

Więc tak.... Przewodów nie wymieniałem.... Kable sprawdzone klemy poczyszczone ale mierzyli prąd i bez świateł mam 13.9 a z włączonymi światłami 13.8 wogóle dodając gazu nie wzrasta prąd. To się alternator kończy a czy to ma wpływ na te szarpanie? A te objawy to szarpanie na lpg na benzynie mniej odczuwalne. Tak jakby w pewnym momencie nie dostał iskry gdzieś. A przy jeździe w nocy podnosząc szybę światła drogowe przygasaja. A na postoju przy włączonym silniku czasami silnik przygasa jak iskry nie dostanie. Jeszcze wczoraj jak podłączal klemy do aku to tak jakby spięcie gdzieś miał to tak koło silnika coś tak "pykało". Jeździć jeździ ale te szarpanie denerwuje. Przy wysprzegleniu jeszcze czasami obroty wzrosną i się później normuja

[ Dodano: Wto Sty 14, 2014 13:16 ]
Nawet kierunek jak włącze to zegarek przygasa

ADI-mistrzu - Wto Sty 14, 2014 13:24

Prawdopodobnie kończą Ci się szczotki w alternatorze lub się zablokowały.
Możesz jeszcze spróbować wyczyścić złącze przy alternatorze.

[ Dodano: Wto Sty 14, 2014 13:24 ]
Zobacz jeszcze czy alternator Ci się nie grzeje jak chwilę popracuje, jeśli tak to mogło Ci diodę prostownicza przebić w nim, wtedy mostek do wymiany.

Argos87 - Wto Sty 14, 2014 23:02

Ale chyba alternator nie ma nic do szarpania tylko do przygasajacych świateł?

[ Dodano: Wto Sty 14, 2014 23:02 ]
juz niemam sił na mojego roverka....... wracałem teraz z pracy wrzuciłem na gaz troche pojechał i znów szarpanie ale tym razem sie dusił jakbym gazu nie miał a pokazuje jeszcze 2 diody gazu, czujnik gazu wymieniany 2tyg temu chyba ze czujnik inny i zle pokazuje.......... mam przejechane 300km na 40litrów gazu ;/ tragedia chyba.......... juz niewiem od czego zacząć i szarpanie i gaz ;/
Moze znacie jakiegos gazownika dobrego w Płocku lub okolicy ?? ??

ADI-mistrzu - Sro Sty 15, 2014 10:46

A przełączyłeś wtedy na benzynę? Trzeba zobaczyć czy tu i tu tak samo jest.
Jeśli tak to możliwe układ zapłonowy szwankuje (standard, tym bardziej w taką pogodę).

Argos87 - Sro Sty 15, 2014 12:29

Na benzynie też szarpał ale to mniej odczuwalne. Zmieniłem dziś świece i narazie jest ok-ale czy to możliwe ze 2miesięczne świece już by się tak zużyły? A ten czujnik od gazu albo inny i źle pokazuje albo źle ustawiony by był. Bo jakby gazu już nie było to wychodzi 13litrów na 100km
ADI-mistrzu - Sro Sty 15, 2014 13:29

Argos87, jak na benzynie szarpie to gaz ma guzik do tego.

Wymień jeszcze kopułkę z palcem rozdzielacza (grosze kosztuje).
Jak dalej będzie to się pojawiać to musisz podmienić dla testu cewkę zapłonową bo może padać.

robsson78 - Sro Sty 15, 2014 19:58

Argos87 napisał/a:
Bo jakby gazu już nie było to wychodzi 13litrów na 100km

Przecież jak by gaz się skończył to cyk i na benzynę przerzuca i nie szarpie.

Argos87 - Czw Sty 16, 2014 12:28

Mi właśnie sam nie zmienia jak gaz się kończy. To zwykła instalacja BRC i niewiem czy powinna zmieniać. Po 21 wracam do domu z pracy to napisze jak się auto zachowuje po wymianie świec

[ Dodano: Czw Sty 16, 2014 12:28 ]
Świece wymienione i problem zniknął ale czy po 2 miesiącach świece już się nie nadawały?

leszczu - Czw Sty 16, 2014 12:55

A jakiej firmy były te świece ??
Argos87 - Czw Sty 16, 2014 13:15

Firma Denso podobno dobre do gazu

[ Dodano: Czw Sty 16, 2014 13:15 ]
A czy jakbym gdzieś miał przebicie to by świece padały?

ADI-mistrzu - Czw Sty 16, 2014 17:02

Argos87, napisałem wyżej co jeszcze wymień.
robsson78 - Czw Sty 16, 2014 18:15

Argos87 napisał/a:
Firma Denso podobno dobre do gazu

A czy dobre do rovera ?
A nowe jakie założyłeś ?

Argos87 - Czw Sty 16, 2014 20:12

Nowe te same co wcześniej tzn te firmy denso. Kopułka już była wymieniana. Narazie po wymianie świec jest dobrze. A poprzednie świece miały 2 miesiące. Jeszcze zostaje do naprawy czujnik gazu. Był wymieniany 2tyg temu gdzieś i ostatnio pokazywał 2 diody czyli koło pół butli gazu i zonk nie chciał jechać a na benzynę mi sam nie przerzuci jak gazu niema. Na postoju chciałem przegazować na gazie ale dochodziło 5tys obrotów i się dławil. Zatankowalem za parę groszy i było dobrze. Zatankuje do pełna i zobaczę czy była pusta czy nie

[ Dodano: Czw Sty 16, 2014 20:12 ]
Jeszcze pytanie czy da radę to zrobić żeby sam przerzucał na benzynę jak gaz się skończy? I co sądzicie z tym czujnikiem gazu? Czujnik zły założyli czy jak? Oglądałem go i taki jest jak stary. A instalacja zwykła BRC

robsson78 - Pią Sty 17, 2014 17:14

Denso Ci padły i kupiłeś te same dla czego ?
Nie lepiej np. NGK V-LINE 28 / BKR6E sam używam.
Jak przełączasz na gaz ? Czekasz aż się rozgrzeje czy przygazówka (od obrotów) ?
Czujnik gazu tzn. masz na myśli czujnik ciśnienia gazu ? Jeśli jest uszkodzony lub źle dobrany to może dawać błędny sygnał że butla jest pusta a w rzeczywistości możesz jeszcze mieć w niej gaz.
Na koniec muszę dodać to co myślę. W takim aucie z silnikiem 1.4 16V powinna być sekwencyjna instalacja z szybkimi wtryskami reg fast lub hana i wtedy to będzie śmigać a nie zwykła BRC.

PitBull89 - Sob Sty 18, 2014 13:36

Argos87 napisał/a:
[ Dodano: Czw Sty 16, 2014 20:12 ]
Jeszcze pytanie czy da radę to zrobić żeby sam przerzucał na benzynę jak gaz się skończy? I co sądzicie z tym czujnikiem gazu? Czujnik zły założyli czy jak? Oglądałem go i taki jest jak stary. A instalacja zwykła BRC


Kolego myślę że idzie takie coś zrobić zakładałem istalację i już mam taki przełącznik przełącza się na LPG jak auto się zagrzeje a jak mam pusto w zbiorniku gazu dostaje 3 sygnały dzwiekowe i przełącza się na PB

Argos87 - Sob Sty 18, 2014 16:19

Na gaz przełączam sam albo przegazuje i sam zmieni. no niestety kupiłem juz z ta instalacja zwykłą BRC a teraz nie warto mi zmieniac na sekwencje ;/ wczoraj tankowałem i sie okazało ze był pusty jak bęben a diody pokazywały jeszcze pół zbiornika (2 diody) zatankowałem i wlazło 40litrów musze cos z tym czujnikiem zrobic zeby pokazywał normalnie
PitBull89 - Sob Sty 18, 2014 21:14

Argos87 napisał/a:
Na gaz przełączam sam albo przegazuje i sam zmieni. no niestety kupiłem juz z ta instalacja zwykłą BRC a teraz nie warto mi zmieniac na sekwencje ;/ wczoraj tankowałem i sie okazało ze był pusty jak bęben a diody pokazywały jeszcze pół zbiornika (2 diody) zatankowałem i wlazło 40litrów musze cos z tym czujnikiem zrobic zeby pokazywał normalnie


Musisz jechać do jakiegoś kumetego gazownika na ustawienie (skalibrowanie ) tak to chyba się nazywało czujnika on ci to ustawi .

Argos87 - Pon Sty 20, 2014 10:05

Powiedzcie jeszcze co może być przyczyną słabego nagrzewania? Auto tak do 10-15 dopiero łapie temperaturę ale powietrze lech takie letnie. Po dłuższej jeździe już w miarę ciepłe. Czy to termostat czy nagrzewnica?
leszczu - Pon Sty 20, 2014 13:37

Bardziej termostat który jest cały czas w pozycji otwartej.
Argos87 - Pon Sty 20, 2014 15:27

A mniej więcej w jakim czasie autko powinno się nagrzac?
leszczu - Pon Sty 20, 2014 15:59

Teraz już po około 10 minutach silnik powinien się nagrzać.
Argos87 - Pon Sty 20, 2014 16:58

No mniej więcej tak się nagrzewa tylko powietrze leci letnie niewiem czemu
robsson78 - Pon Sty 20, 2014 17:10

Poziom płynu w normie ?
Termostat możesz sprawdzić w następujący sposób.
Obserwuj wskaźnik temperatury. Na postoju temperatura będzie rosła, podczas jazdy spadała. Jeśli termostat jest otwarty to w taką pogodę jak teraz -5 silny wiatr wskazówka spadnie Ci prawie na sam dół.

Argos87 - Pon Sty 20, 2014 22:36

temp czy na postoju czy w jezdzie normalnie wzrasta do 90stopni (płynw normie) ale dzis zauwazyłem ze pokrętło od nadmuchu sie kręci czasami jak wezme na zimne leci ciepłe a jak na ciepłe zimne tak jakby w pokrętle wyrobiły sie te tryby czy cos tam ;/ dzis jakos tak ustawiłem wracajac z pracy ze leciało nawet dosc gorące powietrze ale tylko z lewej strony wydmuchu od kierowcy i pierwsza kratka na srodku było ok, druga kratka po srodku letnie i prawa kratka zimne i to ledwo
robsson78 - Wto Sty 21, 2014 18:49

Argos87 napisał/a:
pierwsza kratka na srodku było ok, druga kratka po srodku letnie

Prawa i lewa kratka po środku ma ten sam wylot powietrza dla tego niemożliwe jest żeby leciało z nich powietrze o różnej temperaturze. Można tylko zamknąć prawą lub lewą.
Wydaje mi się że problem leży w lince która steruje ciepło/zimno ale nie rozbierałem tego więc nie pomogę więcej.

Argos87 - Czw Sty 23, 2014 13:10

Byłem ostatnio u gazownika i mi skubany przekrecil taka duża plastikową nakrętke na reduktorze i jak zwalniam przy światłach czy przy skręcaniu to auto gaśnie. Jak to ustawić żeby było ok? Bo mamkjedna śrube metalową od mieszanki gazu chyba a ta od czego by była?
robsson78 - Czw Sty 23, 2014 20:15

Pewnie ciśnienie gazu zmniejszył poprzez regulację membrany.
Argos87 - Czw Sty 23, 2014 22:28

A jak to mozna samemu ustawić ?? krecic az bedzie dobrze? Dodam ze mam do wymiany kopułka palec i przewody WN bo dyskoteka pod maska

[ Dodano: Czw Sty 23, 2014 22:28 ]
i cicsnienie chyba zwiekszył bo jak wlacze ogrzewanie to gazem w srodku wali ;/

robsson78 - Pią Sty 24, 2014 17:55

Jeśli czujesz w środku gaz to znaczy że masz nieszczelność pod maską.
Taka nieszczelność + dyskoteka pod maską = BOOM :!:
Kręcić to tak nie za bardzo możesz bo nie wiemy dokładnie czym kręcisz.
Jedź do gazownika bo zdrowie i życie droższe od pieniędzy.
Jeśli się uprzesz i nie pojedziesz to zlikwiduj chociaż ten wyciek gazu z pod maski.
Rozrób trochę wody z mydłem w butelce ze spryskiwaczem takim na przykład od płynu do mycia okien i popsikaj na elementy układu gazowego, węże, uszczelki, parownik, filtr, nie zaszkodzi to niczemu. Obserwuj, tam gdzie pojawią się bąbelki, jest wyciek gazu. Ot taka tania domowa metoda.

Argos87 - Sob Sty 25, 2014 14:39

Sprawdzali szczelność i jest ok :-/ a może gazem czuć bo się cały nie spala jak mam przebicie na kablach i kopułce
robsson78 - Nie Sty 26, 2014 16:13

Może tak być. Nie ma iskry więc niespalona mieszanka wydalana jest poprzez układ wydechowy.