|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Leaving i Coming Home z halogenów.
scareface - Wto Sty 14, 2014 00:57 Temat postu: [R75] Leaving i Coming Home z halogenów. Witam wszystkich serdecznie.
Dzisiaj chciałbym pokazać wam mój mod odnośnie odprowadzania do domu przez halogeny.
Na początek opiszę w skrócie co zrobiłem a potem przedstawię wszystko ze zdjęciami i opisem.
Wymyśliłem sobie że chciałbym mieć coś takiego, że po zamknięciu/otwarciu samochodu z kluczyka/pilota zapalały(rozświetlały) mi się przednie światła przeciwmgłowe razem ze światłami w podsufitce i gasły też razem z nimi.
Do tego wystarczył jeden przekaźnik, ale po chwili stwierdziłem że to będzie bez sensu bo kiedy będę robił cokolwiek co spowoduje włączenie się świateł w podsufitce, przeciwmgłowe będą świecić się razem z nimi, czy to na postoju czy też podczas pracy silnika i wtedy wpadłem na pomysł żeby założyć drugi przekaźnik który po przekręceniu kluczyka od razu wyłączy pierwszy przekaźnik i w teraz kiedy mam przekręcony chociaż raz kluczyk w stacyjce to bawiąc się światłem w podsufitce przeciwmgłowe mi się nie włączą.
Do zrobienia tego potrzebne nam są 2 przekaźniki które mają 5 nóżek 12V 20A i troszkę przewodów:)
Parę zdjęć
na zdjęciu są 2 sklejone do siebie przekaźniki i wstępnie połączone, widać diodę zenera po to aby prąd szedł tylko w jedną stronę, dioda założona jest już na wyjściu przekaźnika i idzie kabelkiem do przekaźnika przednich przeciwmgłowych
tu widać puszkę z bezpiecznikami i przekaźnikami pod maską, nam będzie potrzebny ten czarny w rzędzie obok zielonego i żółtego bo to jest przekaźnik od załączania przeciwmgłowych.
po wyciągnięciu musimy zrobić miejsce na kabel, który zostanie przylutowany do nóżki na, którą przyjdzie impuls z przekaźnika i załączy przeciwmgłowe
po przylutowaniu u włożeniu, pasuje idealnie więc nie ma obaw że wypadnie czy wyskoczy.
po ułożeniu kabla
po owinięciu taśmą izolacyjną. Ten brązowy to + na klemę, będzie nam dawał + na przeciwmgłowe.
Ten z końcówką niebieską to - i jest połączony do obu przekaźników.
po ułożeniu i zakręceniu wszystkiego
Film
http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be
P.S dzięki rafalmis za podpowiedź gdzie mogę znaleźć + po przekręceniu 1 stacyjki
MaReK - Wto Sty 14, 2014 01:04
O Boże
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=67555 - zachęcam do zgłębienia tematu.
Tam opisane przez HarryVip możliwość zmiany tego co zrobiłeś przy ingerencji w instalację fabryczną auta, przez zmianę jednego bajtu w EEPROMie. Dowolność ustawienia każdych świateł z osobna jak i wszystkich na raz
Jedyna opcja, której w LSMie nie ma, to Welcome Light - otwarcie z pilota i zapalnie świateł zewnętrznych.
Pozdrawiam,
scareface - Wto Sty 14, 2014 01:10
MaReK, Litości jakoś kompletnie się nie znam na programowaniu i jest to dla mnie czarna magia dlatego zrobiłem coś takiego, chociaż przyznam szczerze, że nawet nie myślałem żeby tego poszukać ...
MaReK - Wto Sty 14, 2014 01:16
scareface napisał/a: | MaReK, Litości jakoś kompletnie się nie znam na programowaniu i jest to dla mnie czarna magia dlatego zrobiłem coś takiego, chociaż przyznam szczerze, że nawet nie myślałem żeby tego poszukać ... |
E tam się nie znasz. Robisz to co już zostało zrobione, albo robią to Tobie inni, za pośrednictwem forum Taka rzeźba w instalacji jest fajna, dopóki nie sprzedasz auta Ty wiesz co i jak, a następny użytkownik będzie się bujał w razie jakiś problemów. Z resztą czy Twój mod można wyłączyć, gdyby się okazało że akumulator dogorywa i chcesz go max. oszczędzić?
W sumie o welcome lights myślałem i chyba da się to zrobić w najnowszym poliftowym module od BMW E46. Muszę poczytać w wolnej chwili...
Pamiętaj, że przy elektronice w R75 należy być ostrożnym
Jak coś się zewrze w skrajnych wypadkach możesz uwalić moduł w aucie - np. BCU, albo EWS.
Pozdrówki,
rafalmis1 - Wto Sty 14, 2014 01:16
Marek ale tu masz taki bajer ze w tym momencie halogeny działają jako Living i Coming Home z kluczyka/ pilota.
Marcinjutro jestem u ciebie pproszę o przygotowanie przekaźników
MaReK - Wto Sty 14, 2014 01:23
rafalmis1 napisał/a: | Marek ale tu masz taki bajer ze w tym momencie halogeny działają jako Living i Coming Home z kluczyka/ pilota. |
Tak jak napisałem - WL - powitanie światłami po otwarciu auta, to fajna opcja, ale dostępna w wyższych modułach LSM, chociaż nie wykluczone, że po przestawieniu kilku bitów zrobi się i u nas. Opcja odprowadzania do domu po naciśnięciu zamknięcia - zbędna - skoro jest fabryczny follow, który możesz kontrolować.
scareface - Wto Sty 14, 2014 01:25
MaReK napisał/a: | Pamiętaj, że przy elektronice w R75 należy być ostrożnym |
wiem kiedyś też coś kombinowałem z kierunkami parę razy zrobiło szybkie zwarcie, odpaliłem auto, zaczęło cykać jak by panewkę obróciło, spalanie chwilowe pokazywało 48l, okazało się, że na szczęście spaliły się tylko 3 bezpieczniki od silnika, po ich wymianie nawet centralka zaczęła działać
wyłącznika tego jeszcze nie mam ale to 5 min roboty, założę jeszcze bezpiecznik i będzie git. R75 będę jeszcze długo miał więc coś czuje że kabelków będzie w nim więcej niż seryjnie ma ale komputerem wole się nie bawić bo przy moim szczęściu zawsze wychodzi tak, że jestem stratny
MaReK - Wto Sty 14, 2014 01:26
Pełne klosze z tyłu też da się zrobić LSMem
scareface - Wto Sty 14, 2014 01:28
MaReK napisał/a: | po przestawieniu kilku bitów |
przeraża mnie to ...
[ Dodano: Wto Sty 14, 2014 01:28 ]
MaReK napisał/a: | Pełne klosze z tyłu też da się zrobić LSMem |
wiem ale nie stać mnie żeby ktoś mi to robił a sam się za to nie będę brał
MaReK - Wto Sty 14, 2014 01:32
scareface napisał/a: | wiem ale nie stać mnie żeby ktoś mi to robił a sam się za to nie będę brał |
A ile to kosztuje? Oprócz chwili strachu
scareface - Wto Sty 14, 2014 01:42
MaReK, uprzedzam Cię, że po głowie chodzi mi jeszcze:
1. doświetlanie zakrętów z halogenów,(mają się powoli rozjaśniać i przyciemniać), po wbiciu kierunku. Do tego musi działać poniżej 50km/h, jak jest powyżej to przestaje działać i podczas włączenia awaryjnych halogeny mają się nie świecić.
2. podczas wbicia jeden raz kierunku ma mi sam migać jeszcze 3 razy
Na razie kompletuje układy, schematy i pewnie w tym roku będę z tym działał, o ile wcześniej tego nie rozgryziesz
rafalmis1 - Wto Sty 14, 2014 01:42
MaReK, a jaki dokładnie jest potrzebny program i jaki kabel. Bardzo proszę o link z allegro
MaReK - Wto Sty 14, 2014 01:50
scareface napisał/a: | 1. doświetlanie zakrętów z halogenów,(mają się powoli rozjaśniać i przyciemniać), po wbiciu kierunku. Do tego musi działać poniżej 50km/h, jak jest powyżej to przestaje działać i podczas włączenia awaryjnych halogeny mają się nie świecić. |
Do zrobienia jeśli wepniesz się w szynę i odczytasz sobie aktualną prędkość (chociażby z zegarów). Jednak tutaj możesz już wpłynąć niechcący na cała instalację Tego LSM nie zrobi, nie wiem czy BMW polfitowy też to ogarnie. Niektóre auta mają czujnik na maglu i wystarczy obrót kierownicy o ileś stopni żeby załączyć daną lampę.
Cytat: | 2. podczas wbicia jeden raz kierunku ma mi sam migać jeszcze 3 razy |
Poliftowy moduł z BMW ma to chyba w standardzie... tak mi się coś przypomina.
Działaj, działaj To będzie z pewnością unikat
[ Dodano: Wto Sty 14, 2014 01:50 ]
rafalmis1 napisał/a: | MaReK, a jaki dokładnie jest potrzebny program i jaki kabel. Bardzo proszę o link z allegro |
Myślę, że prostszy będzie BMWScanner 1.4.0.
Chociaż można zmian dokonać tym od INPA.
Pozdrawiam,
scareface - Wto Sty 14, 2014 01:51
MaReK napisał/a: | Działaj, działaj To będzie z pewnością unikat |
taaa a potem znowu będzie "o Boże'' i z*eba na dzień dobry, że już to jest
MaReK - Wto Sty 14, 2014 01:55
scareface napisał/a: | taaa a potem znowu będzie "o Boże'' i z*eba na dzień dobry, że już to jest |
Oczywiście Ale teraz już wiadomo, że Twój R75 to królik doświadczalny
Gorzej, jak ktoś naśladując Ciebie, będzie chciał zrobić to samo i popali sobie moduły w aucie
Ja nie będę takich wodotrysków robił nawet programowo. Prędzej przesiądę się na auto, które już takie rzeczy ma w standardzie. Jedyne czego teraz oczekuje od LSM'a po updacie na ten od BMW:
- cały klosz z tyłu (DIMMUNIGN)
- pulsowanie światła STOP przy awaryjnym hamowaniu
- (jeśli jest ) to Welcome Light
- (jeśli jest) 3x mrugnięcie po dotknięciu manetki kierunkowskazów
scareface - Wto Sty 14, 2014 02:27
MaReK napisał/a: | Gorzej, jak ktoś naśladując Ciebie, będzie chciał zrobić to samo i popali sobie moduły w aucie |
wszystko co robię i dokumentuję w jakiś sposób, staram się tłumaczyć tak prosto, żeby każdy sobie z tym poradził. Ciężko jest mi brać odpowiedzialność za kogokolwiek kto nie umyślnie dotknie plusa i minusa, ale wydaje mi się, że skoro ja to sam zrobiłem i wszystko jest ok to kto inny też sobie z tym poradzi
Kolega wysłał mi coś takiego
gotowe, pewne i ma w większości to co ja chce
szpynior - Wto Sty 14, 2014 10:07
scareface, pełen szacunek za pomysłowość i wprowadzenie w życie. Każda modyfikacja wnosi według mnie coś ciekawego co tylko upiększa nasze R
scareface - Wto Sty 14, 2014 10:57
szpynior napisał/a: | scareface, pełen szacunek za pomysłowość i wprowadzenie w życie. Każda modyfikacja wnosi według mnie coś ciekawego co tylko upiększa nasze R |
dziękuję za miłe słowo dzisiaj w układ wepnę jeszcze bezpiecznik i fotorezystor, żeby przekaźniki działały tylko jak zacznie się robić ciemno i będzie full wypas wtedy
karolj - Wto Sty 14, 2014 13:19
Straszne druciarstwo.
Poza tym przyczepię się do nazwy: leaving a nie living.
MaReK - Wto Sty 14, 2014 13:35
Myślę, że można by to zrobić za pomocą nowoczesnej technologii.
Całość mógłby ogarniać jakiś scalak i byłaby też opcja programowania tego.
Jest jeden człowiek na naszym forum - ADIMistrzu - który mógłby się takiego zadania podjąć. Mimo wszystko, nadal trzeba byłoby się wpinać w instalację samochodową. Chyba, żeby zrobić to na zasadzie przejścia wtyczki/gniazda od LSMu.
pelson91 - Wto Sty 14, 2014 13:40
nie wiem jak u Was, ale mnie do domu odprowadzają światła mijania. gasną pokilknastu sekundach od wyłączenia kluczyka
MaReK - Wto Sty 14, 2014 15:13
pelson91 napisał/a: | nie wiem jak u Was, ale mnie do domu odprowadzają światła mijania. gasną pokilknastu sekundach od wyłączenia kluczyka |
Nie wiem czy to opcja default, ale jeśli, to może mariusz aktywował Ci ją podczas jednej z sesji T4. Tylko, że T4 potrafi to zrobić na mijania oraz aktywować np. podświetlenie tablicy. Reszty lamp nie dotyka. Ale soft od BMW już potrafi. Nawet INPĄ można to sobie aktywować. Jednak najlepiej zmodyfikować ROM samemu i wrzucić za pomocą BMWScanner.
scareface - Wto Sty 14, 2014 15:39
karolj napisał/a: | Straszne druciarstwo.
Poza tym przyczepię się do nazwy: leaving a nie living. |
ja lubię druciarstwo więc dla mnie to nie problem.
Dzięki za zwrócenie uwagi jeżeli chodzi o nazwę, już poprawiłem
Na pewno można to zrobić za pomocą programu ale nie mam do tego dostępu i wolę się w to nie bawić dlatego zrobiłem sobie takie coś.
Mi światła też chwilę świecą po tym jak zgaszę samochód a dopiero później wyłączę światła, ale podczas otwierania samochodu światła mi się nie świecą a tego mi brakowało.
pelson91 - Wto Sty 14, 2014 16:17
MaReK napisał/a: | Nie wiem czy to opcja default, ale jeśli, to może mariusz aktywował Ci ją podczas jednej z sesji T4. | miałem to już chyba jak go kupiłem, nie pamiętam dokładnie
HarryVip - Wto Sty 14, 2014 16:51
scareface napisał/a: | ja lubię druciarstwo więc dla mnie to nie problem. |
Każdy robi co lubi. Tylko po co takie kombinacje alpejskie? Prościej podpiąć fogi pod oświetlenie wnętrza z użyciem diody separującej i masz dwa w jednym bez niszczenia instalacji autka. Całość do ogarnięcia w skrzynce bezpieczników.
scareface - Wto Sty 14, 2014 17:33
HarryVip,
ale ja nie chce żeby mi się halogeny świecił za każdym razem jak świeci mi się podsufitka, bez sensu. a teraz po przekręceniu kluczyka halogeny już mi się nie włączą razem z podsufitką, aw tym tygodniu będą się świeciły tylko wtedy kiedy będzie zmrok bo założę czujnik zmierzchu.
[ Dodano: Wto Sty 14, 2014 17:33 ]
tak sobie myślę, że skoro to jest takie skomplikowane dla was i potrafilibyście zrobić to w łatwiejszy sposób to chętnie wysłucham waszych pomysłów co, jak i gdzie byście wpięli
Zastanawiam się też gdzie ja niszczę tą instalacje?
1 kabel idzie z podsufitki jako główny sygnałowy, z nim załączają się fogi
2 kabel idzie ze stacyjki po to, że jak stoję na postoju i działa mi radio, jadę samochodem - po włączeniu światła w samochodzie halogeny mi się nie włączą bo po co,
3 kabel idzie do przekaźnika halogenów,
4 kabel idzie do minusa
5 kabel idzie do plusa, skąd brany jest prąd po to aby halogeny mogły się świecić
6. dodatkowo w tym tygodniu fogi będą się włączały tylko wtedy kiedy będzie zmrok albo ciemno, w zależności jak sobie ustawię.
Kto zrobi to tak aby nie trzeba było ingerować w instalacje ? albo tak żeby było tylko 2 kable ?
Słucham waszych pomysłów Jak ktoś będzie miał to samo co ja tu zrobiłem to daję ukłony ale z tego co widzę jeszcze nikt tego nie ma a przecież to jest takie proste do zrobienia i to nawet bez druciarstwa
słucham, słucham i jeszcze raz słucham waszych prostych rozwiązań
HarryVip - Wto Sty 14, 2014 18:15
scareface napisał/a: | Zastanawiam się też gdzie ja niszczę tą instalacje? |
No część pokazałeś na fotkach. Reszty można się tylko domyślać na podstawie poniższego opisu...
scareface napisał/a: | 1 kabel idzie z podsufitki jako główny sygnałowy, z nim załączają się fogi
2 kabel idzie ze stacyjki po to, że jak stoję na postoju i działa mi radio, jadę samochodem - po włączeniu światła w samochodzie halogeny mi się nie włączą bo po co,
3 kabel idzie do przekaźnika halogenów,
4 kabel idzie do minusa
5 kabel idzie do plusa, skąd brany jest prąd po to aby halogeny mogły się świecić |
scareface napisał/a: | Kto zrobi to tak aby nie trzeba było ingerować w instalacje ? albo tak żeby było tylko 2 kable ? |
Tak sobie myślę, że nikt. Wcale nie dlatego, że się nie da.
scareface napisał/a: | Słucham waszych pomysłów Jak ktoś będzie miał to samo co ja tu zrobiłem to daję ukłony ale z tego co widzę jeszcze nikt tego nie ma a przecież to jest takie proste do zrobienia i to nawet bez druciarstwa
słucham, słucham i jeszcze raz słucham waszych prostych rozwiązań |
scareface nie irytuj się tak, bo nie ma ani powodu, ani potrzeby. Nikt nie kwestionuje Twojego pomysłu. Osobiście zrobiłbym to zupełnie inaczej, prościej, estetyczniej, tylko.... nie widzę takiej potrzeby. Gdybym czuł temat, użyłbym najprostszego w świecie włącznika DLR z aledrogo za jakieś 20 PLN i po drobnej modyfikacji (styki przekaźnika NZ zamiast NO) miałbym wszystko co potrzeba. Całość estetycznie schowałbym za skrzynką bezpieczników bez przeciągania przewodów po całym aucie. Uzyskany efekt byłby identyczny z tym do którego zmierzasz. Albo programowo... Ale nie mam takiej potrzeby, więc trochę szkoda czasu i energii.
scareface - Wto Sty 14, 2014 18:49
HarryVip napisał/a: | No część pokazałeś na fotkach. |
te wszystkie kabelki są nowo położone przeze mnie, żadnej wiązki nie musiałem pruć, jeżeli chodzi o estetykę to otwierając maskę nie wiem czy znalazł byś te kable bo są podczepione do reszty i nie rzucają się w oczy.
tak sobie myślę, że nawet jak kupisz nawet gotowy układ ładnie zapakowany to i tak musisz kablami się podłączyć pod to co chcesz więc wyszło na to samo.
Jeżeli chodzi o rozwiązanie programowe to owszem jest to najlepsza opcja ale ja się tego nie tykam boję się
Chciałem taki bajer - mam, ktoś chce - też może mieć, wie jak
pineska - Wto Sty 14, 2014 21:15
A mi się efekt jaki scareface uzyskał podoba, choć osobiście bałbym się tak przerabiać swoje auto
Chciałbym jednak się jeszcze odnieść do sprawy doświetlania zakrętów. Czy jest możliwość włączenia tego przez komputer bez żadnych przeróbek instalacji czy kupowaniu zewnętrznych "modułów"?
I czy zwykłym netbookiem z win7 mógłbym jakoś samemu to włączyć (po dokupieniu, zakładam jakiegoś kabelka )?
rafalmis1 - Wto Sty 14, 2014 22:58
pineska napisał/a: | Chciałbym jednak się jeszcze odnieść do sprawy doświetlania zakrętów. Czy jest możliwość włączenia tego przez komputer bez żadnych przeróbek instalacji czy kupowaniu zewnętrznych "modułów"? |
nie ma. Chociaż może HarryVip zrobił i się nie chwali
U nas nie ma czujnika skrętu więc jeżeli by się udało coś takiego, to tylko jak włączymy kierunek, a w taki sposób wydaję mi się funkcjonalność zbędna. No bo na popatrz jak jedziesz po serpentynach, to kierunków nie używasz, na światłach nic nie daje świecący się halogen
xROnx - Wto Wrz 16, 2014 14:27
tak sobie czytam to wszystko i zastanawiam się: "po co?"
Po co jakieś doświetlanie z pilota skoro piloty działają jak jesteś jakieś 3m od auta?
Może miałoby to wszystko sens jakby pilot "łapał" z 20-30m
MaReK - Wto Wrz 16, 2014 14:41
Mój łapie nie przesadzając z odległości 43m Sprawdziłem dalmierzem w firmie
Działa z dalszej odległości, ale... muszę go dotykać do języka
scareface - Wto Wrz 16, 2014 15:31
xROnx, sobie i kilku osobom wzmocnilem sygnał w pilocie i łapie z ok 35 metrów i w nocy zdecydowanie ma to sens:-)
Balas87 - Wto Wrz 16, 2014 18:38
MaReK napisał/a: | Mój łapie nie przesadzając z odległości 43m Sprawdziłem dalmierzem w firmie
Działa z dalszej odległości, ale... muszę go dotykać do języka |
to u mnie chyba coś sie popsuło bo mój pilot łapie ledwo co z 2 metrów a baterie nowe
Dziadek - Wto Wrz 16, 2014 20:48
...u mnie to samo i nie pomogły próby przeniesienia odbiornika wyżej. Trzeba prawie wleźć na auto żeby go otworzyć.
rafalmis1 - Wto Wrz 16, 2014 21:25
Chłopaki to znajdzie jakiegoś elektronika i pokażcie mu gdzie się ma wlutować, koszt niewielki, a radość ogromną. Teraz otwieram/zamykam samochód naprawdę z bardzo daleka
Balas87 - Wto Wrz 16, 2014 22:12
wlutować gdzie
scareface - Wto Wrz 16, 2014 22:47
Balas87, zależy jaki masz pilot.
Punkt:
- czerwony - miejsce gdzie wchodzi/wychodzi drucik
- niebieski - miejsce gdzie trzeba troszkę wyżłobić miejsce na drucik aby się obudowa zamykała
- żółty - miejsce gdzie trzeba przewiercić malutkim wiertełkiem otwór aby drucik przeszedł zaraz obok grota a wyszedł w środku obudowy pilota.
MaReK - Wto Wrz 16, 2014 23:30
No to ja będę tradycjonalistą i napiszę, że mam to wszystko bez dodatkowych ulepszeń - ot fabrycznie
Dawidovs - Sro Wrz 17, 2014 07:38
Niestety w modelach poliftowych jest lepszy zasięg pilota, chyba coś poprawili.
Ja mam wóz z 2001 r i łapie jak większości - przy dobrym wietrze z 6-7m. Niestety trzeba z tym żyć. Próbowałem raz dolutować taką antenkę ale wogóle pilot przestał otwierać, zamarłem na chwilę i pomysł porzuciłem- na szczęście dało się wrócić do oryginału..
scareface - Sro Wrz 17, 2014 07:48
Ja robiłemto kilku osobom i każda zadowolona jak bo pilot z 3 metrów łapie nawet do ok 40 przy nowej baterii
MaReK - Sro Wrz 17, 2014 07:58
Różnica mogła być tylko w umiejscowieniu receivera. Były takie z mocowaniem przy dźwigni hamulca ręcznego oraz te w których montowano je za zegarami. U mnie jest przed lift (2004) z montażem za zegarami i działa jak działa
mocu - Sob Wrz 20, 2014 22:29
Drucika nie trzeba wcale wystawiać na zewnątrz. Ważna jest jego długość. Niestety nie pamiętam już ile powinna wynosić (było już o tym na forum). Drut należy zwinąć w spiralę i np skleić między dwie naklejki i całość ukryć w obudowie. U mnie działa z 10 piętra.
scareface - Nie Wrz 21, 2014 02:16
mocu, robiłem to i na spiralce i efekt marny. Jak połączyłem drucik z grotem to dopiero wtedy zasięg zrobił się elegancki.
kranik01 - Czw Sty 25, 2018 18:59
http://allegro.pl/doswiet...6307893091.html
Czy ktoś montował moduł doświetlania zakrętów? Czy moduł świateł nie będzie wariować? Czy jest to w ogóle zgodne z prawem?
christopher7 - Pią Sty 26, 2018 08:42
W tej opcji to nazwałbym to raczej doświetlanie skrętu niż zakrętu. Pokonując zakręt zazwyczaj nie włączamy kierunkowskazów a wtedy to nie zadziała i nam zakrętu nie doświetli (chyba że będziemy włączali kierunkowskaz na każdym zakręcie)
prebenny - Pią Sty 26, 2018 17:59
kranik01 doświetlanie zakrętów ma sens przy normalnej jeździe. Nie widzę sensu doświetlania 'zakrętu' przy 40 km/h ('statyczne' doświetlanie może działać tylko do 40 km/h).
No i pomijając wszystko powyżej doświetlanie z halogenu bez homologacji jest niezgodne z przepisami - warto mieć tego świadomość.
kranik01 - Sob Sty 27, 2018 16:29
No ale przecież funkcja doświetlania przy skręcaniu która jest fabrycznie montowana w niektórych nowych autach działa właśnie do prędkości 50 km/h i właśnie w taki sposób, że załączany jest halogen...
christopher7 - Pon Sty 29, 2018 09:48
Z tym doświetlaniem zakrętów niestety marketingowcy co niektórych firm po prostu mocno przesadzili
Faktycznie w lepszych/droższych markach zastosowano dobre aktywne rozwiązanie gdzie doświetlanie odbywa się na drodze wychylania modułów halogenowych/ksenonów/biksenonów w zależności od promienia skrętu pokonywanego łuku. Jadąc szybko krętą drogą naprawdę jest to rewelacyjne rozwiązanie bo automatyka nieprzerwanie dostosowuje się do prędkości i doświetla zakręty tam gdzie trzeba w trybie świateł mijania, jak i drogowych. Przy dużej szybkości system reaguje w ułamkach sekund i rozkłada wiązkę światła dokładnie tak gdzie trzeba.
No i tutaj guru marketingu sobie pomyśleli podebatowali...
OK to w takim razie weźmy sobie najtańsze rozwiązanie nazwijmy to tak jak to najlepsze stosowane w najdroższych wozach. I w tej chwili każdy szrot w którym przeciwmgielne zapali się przy włączaniu kierunkowskazu będzie miał w specyfikacji wyposażenia system doświetlania zakrętów.
W najlepszym razie to rozwiązanie można nazwać pasywnym doświetlaniem skrętu
|
|