Zobacz temat - [R75] problemy z elektryką
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] problemy z elektryką

Mateusz_Radom - Czw Mar 30, 2017 20:08
Temat postu: [R75] problemy z elektryką
Witam, otóż w niedzielę zakupiłem Roverka 75 2.0 v6 z LPG. Jest to tak naprawdę moje pierwsze auto. Podczas zakupu był problem z obrotomierzem, wskaźnikiem temparatury, elektrycznymi szybami (działa tylko od str. pasażera i tylko z przełącznika po stronie pasażera) oraz odcięty układ chłodzenia tzn. wentylator zrobiony na krótko podciągniety kabel do środka i przełącznik wyjęty przekaźnik w skrzynce ten od pracy wentylatora oraz pozaślepiana chłodnica brak obiegu wygląda na uszkodzoną na co nie zwróciłem uwagi podczas zakupu... Myślałem że spokojnie się to wszystko zrobi najbardziej przeraża mnie teraz ta elektryka. Dodam że dziś po przekręceniu na zapłon przestałem czuć na pedale hamulca taki uderzenie no niewiem jak to nazwać oraz przestał działać prędkościomierz. Jestem załamany po prostu... Czy jest ktoś z okolic Radomia znający się co nie co na tym modelu? A zapomniał bym odkryłem również że w samochodzie jest woda...

[ Dodano: Czw Mar 30, 2017 21:08 ]
Dodam, że przeglądałem forum niestety nie jestem zbyt dobry w dłubaniu przy samochodzie i w zasadzie chodzi mi o kogoś bądź warsztat w okolicach Radomia, który mi pomoże w usunięciu usterek...

longer86 - Czw Mar 30, 2017 21:11

Jesli to wszystko ma usunąć warsztat, to może się okazać ze zapłacisz więcej niż za auto.

Rada jedna zostań mechanikiem ;) z informacjami z forum poradzisz sobie z większością problemów.

Podstawowa rzecz to poszukaj na forum.
Dział workshop Manual i woda w aucie.

Jesli nie masz szyberdachu to zostaje opcja podszybia i ewentualnie grodzi, sprawdź czy jest sucho.

Jesli nie działa predkosciomierz to prawy przedni czujnik abs i powinien sie tez swiecic abs.

Mateusz_Radom - Pią Mar 31, 2017 12:51

Problem jest taki, że nawet jak odepnę czujnik czujnik od ABS to kontrolka nie zapala się
longer86 - Pią Mar 31, 2017 15:21


Moderator longer86 informuje

Uwaga! Ten temat zostanie usunięty jeśli autor nie poprawi jego nazwy.
Na tym forum obowiązują ściśle określone zasady nazewnictwa tematów.
Proszę niezwłocznie zapoznać się z tym tematem
Aby zmienić nazwę tematu, autor musi w pierwszym poście użyć funkcji



AndrewS - Nie Kwi 02, 2017 18:04

Mateusz_Radom napisał/a:
zujnik czujnik od ABS to kontrolka nie zapala się


ehh bo pewnie wyjęta :roll:

Punx - Nie Kwi 02, 2017 20:37

Albo okienko zalepione np taśmą izolacyjna w liczniku, już takie widywałem.
MaReK - Nie Kwi 02, 2017 20:54

Szczerze Ci napiszę, że nie polecam Ci grzebania, bo jeszcze bardziej spier...lisz. Nie znasz się, nie masz zacięcia, to nie sądzę, abyś po dwu-trzy dniowej lekturze forum i schematów doznał olśnienia.

Musisz oddać to auto do kogoś kto ma o nim pojęcie, dostęp do części i nie boi się takich prac.
Z Radomia masz blisko do Warszawy. Możesz podskoczyć do lokalnych znawców sztuki:

- Adi Części (Duchowizna, Zakroczym)
- Britishcars (Mory, Poznanska)
- GTParts(Garage 91) (Lubiczów, Warszawska)

Jeśli wynegocjowałeś dobrą cenę za auto, to powinieneś z zaoszczędzonych pieniędzy go naprawić :)

christopher7 - Pon Kwi 03, 2017 07:32

Sądząc po twoim opisie usterek wóz mógł doprowadzony do stanu BSS (Byle Szybko Sprzedać). W 75 jak systematycznie naprawia się to co siada to usterki nie są problemem. Jak wóz jest zapuszczony, lub naprawiany metodami druciarskimi to efekt kumulacji np kilkudziesięciu usterek na raz jest już dużym problemem :neutral:

Poszukaj lepiej jakiegoś sprawdzonego warsztatu w okolicy niech ci sprawdzą gruntownie samochód, zrobią kosztorys ile kosztowały by naprawy.
Wtedy dalej zadecydujesz co dalej naprawiać w warsztacie, samemu, czy sprzedać samochód.

Mateusz_Radom - Pon Kwi 03, 2017 22:43

Podejrzewam, że winą niektórych usterek jest BCU znajomy mechanik wyjął BCU odłączył po czym podłączył szyby eletryczne zaczęły działać ale wszystkie oprócz kierowcy oraz niedziałało sterowanie szybami z panelu kierowcy, zaczął działać prędkościomierz i pompa ABS ( zaczęło znowu "walić w pedał po przekręceniu na zapłon). Niestety problem jest taki że po może 30sek. znowu szyby przestały działać po odczekaniu paru minut odłączeniu i podłączeniu znowu zaczęło wszystko działać. Pytanie moje jest takie jeśli chciałbym zakupić BCU to wystarczy tylko tyle, że będzie o takim samym oznaczeniu jak moje obecne?
SeniorA - Wto Kwi 04, 2017 09:26

Mateusz_Radom napisał/a:
Niestety problem jest taki że po może 30sek. znowu szyby przestały działać po odczekaniu paru minut odłączeniu i podłączeniu znowu zaczęło wszystko działać
Mateusz_Radom, to nie jest problem w BCU . BCU po prostu odłącza niesprawne układy gdy wystąpi w nich błąd albo bład w komunikacji.
Mateusz_Radom napisał/a:
Pytanie moje jest takie jeśli chciałbym zakupić BCU to wystarczy tylko tyle, że będzie o takim samym oznaczeniu jak moje obecne?
jeśli nie masz zamiaru modyfikacji to wystarczy .

[ Dodano: Wto Kwi 04, 2017 10:26 ]
longer86 napisał/a:
Dział workshop Manual

Mateusz_Radom - Wto Kwi 04, 2017 09:48

Czyli mam rozumieć, że najprawdopodobniej jest coś "pochrzanione" w instalacji bądź gdzieś jest zwarcie. Czy jest możliwe aby była to wina czujnika Abs? Chciałbym też zapytać czy BCU może być z Anglika w wersji EU pytam gdyż rzadko spotykane na naszych serwisach aukcyjnych jest taka wersja bcu jaką posiadam obecnie są na all.... tylko dwie szt.
christopher7 - Wto Kwi 04, 2017 10:10

Mateusz_Radom, może być z Anglika tylko będą szyby chodziły odwrotnie :mrgreen:
Będziesz musiał podpiąć się pod komputer żeby to pozmieniać.
To może jednak lepiej odwiedzić serwis który ci wszystko sprawdzi co w twoim nowym nabytku jest nie tak.
Nie wiem, czy jest sens kupować części których zakup może okazać się zupełnie niepotrzebny.
No zapasowy BCU zawsze warto mieć tak samo jak komp silnika :wink:

SeniorA - Wto Kwi 04, 2017 10:12

BCU wykrywa zwarcia , przerwy w obwodzie i błędy w komunikacji K-bus. Wg. mnie trzeba szukać w instalacji Can-bus ( w niej jest ABS) i K-bus ( w niej jest BCU ) . Podstawa to usunięcie wilgoci i wysuszenie auta.
Mateusz_Radom - Wto Kwi 04, 2017 10:20

No musze znaleźć czas na wysuszenie bo robi sie ciepło i zaczyna nie przyjemnie pachnieć w samochodzie. Odplywy udroznilem bo byly zapchane. Mam jeszcze mozliwosc podjechania na szrot i przelozenia bcu warto jechac i przełożyć w celu sprawdzenia?
SeniorA - Wto Kwi 04, 2017 10:56

I tak trzeba zaglądnąć do BCU czy jest tam sucho, wiec dla pozbycia się wątpliwości podmień BCU.
longer86 - Wto Kwi 04, 2017 11:17

jak podmieni BCU to pozbawi się funkcji pilota w kluczyku. chyba że ma kompa i zrobi kopie zapasową
Punx - Wto Kwi 04, 2017 11:24

A i alarm zacznie pewno wyć ...
SeniorA - Wto Kwi 04, 2017 12:34

Mateusz_Radom napisał/a:
przełożyć w celu sprawdzenia

MaReK - Sro Kwi 05, 2017 09:44

Możesz jeszcze zainwestować w kabel za 40 zł i zdiagnozować sobie usterki elektroniczne sam. Może któryś błąd w module naprowadzi Cię na to co się dzieje... pod warunkiem oczywiście, że się podłączysz i z modułami jest na tym poziomie komunikacja ;)

Może auto ma gaz i dowcipni gaziarze wpięli się w przewody komunikacyjne - widziałem już takie kwiaty ;)

Mateusz_Radom - Sro Kwi 05, 2017 17:22

Auto posiada instalacje gazową. Póki co strasznie dziwne mi się wydaje to, że po odpięciu i ponownym podłączeniu BCU np. szyby elektryczne zaczynają działać na jakieś 2 minut ale w weekend może odkryje coś więcej gdyż ze znajomym zabiorę się za wyjęcie środka o ile pogoda pozwoli. Mam też pytanie o najmniejszą wtyczkę wpinaną do BCU bodajże idą 3 bądź 4 kable w niej co to za przewody gdyż czy mam je podpiętę czy nie to nie robi żadnej różnicy w moim samochodzie.

Ps. do Moderatora nazwa tematu została zmieniona już kilka dni temu.

sTERYD - Sro Kwi 05, 2017 19:33

Gdzie?
longer86 - Sro Kwi 05, 2017 20:05

Mateusz_Radom napisał/a:
do Moderatora nazwa tematu została zmieniona już kilka dni temu.


I nadal jest nieprawidłowo.

[R75] problemy z elektryką.

Do bcu idą 3 dość duże kostki.

Mateusz_Radom - Pon Kwi 10, 2017 16:26

A więc tak środek został rozebrany oczywiście od groma wody. Wszystko wytarte wykładzina z podłogi się suszy. Dodaje zdjęcia i mam pytania:
1. Co to może być i czemu stopiła się na tym izolacja (zdj. 1)
https://zapodaj.net/e912a5170c5cb.jpg.html
2. Od czego jest ta szara plastikowa rurka? (zdj. 2)
https://zapodaj.net/7a750f8771f9f.jpg.html
3. Czy macie może schemat kostek pod fotelem ponieważ jest nieźle nagmerane (fotel elektryczny od kierowcy).
https://zapodaj.net/7fb2bcc732312.jpg.html
https://zapodaj.net/23a98518c484e.jpg.html

AndrewS - Pon Kwi 10, 2017 16:37

nie widzę fotek :roll:
Mateusz_Radom - Pon Kwi 10, 2017 16:49

Ze względu na romiar zdjęć nie mogłem dodać bezposrednio na forum. Trzeba wejść w link i pobrać zdjęcia
czort - Pon Kwi 10, 2017 17:20

Mateusz_Radom,
1. U mnie podobnie wygląda, też tak stopione, tamtędy idą rurki do nagrzewnicy, są gorące, dlatego stopiło..
( Orginalnie tam nie ma tych gumowych wężyków..
2.Szara rurka, termometr wewnętrzny,jego początek, jakoś tak :)

longer86 - Wto Kwi 11, 2017 08:11

1. To jest masa bitumiczna i nie stopiła się, tylko to jest jak plastelina.
Obłożony jest nią zawór rozprężny klimatyzacji, a nie jak koledzy piszą nagrzewnicy.

Celowo jest odizolowany od otoczenia by zapewnić właściwe działanie klimatyzacji i prace zaworu. Dzieki temu zawór klimatyzacji działa w zależności od temperatury czynnika w układzie

Mateusz_Radom - Wto Kwi 11, 2017 08:33

W takim układzie zaizoluje porządnie jeszcze ten element, ponieważ ta masa bitumiczna zaczeła się nadtapiac.
Dodatkowo :
4. Nie działa kontrolka otwartych drzwi ( swiatło w kabinie zachowuje się prawidłowo)
5. Nie działa kontrolka abs ( nie wydaje zaklejona )
6. Nie działa kontrolka TC
podczas testu się nie zapalają.

7. Jakie spinki polecacie do boczków, do listew progowych i do przytwierdzenia dywanu (wykładziny).
8. Gdzie znajdę can bus i k bus?

Pozdrawiam :)

Punx - Wto Kwi 11, 2017 09:33

Co do tych niedziałających kontrolek to sprawdź czy nie masz błędu P0650, on się pojawia jak w liczniku nie świeca kontrolki/są odłączone.
Mateusz_Radom - Wto Kwi 11, 2017 09:54

9. Zauważyłem coś dziwnego, jak wpinam bezpiecznik od Radia pod schowkiem (chyba f22 15v- czyli znamionowy) zaczyna działać radio bez kluczyka, ale także włącza się podswietlenie modułu świateł i zapala się licznik przebiegu - gaśnie dopiero po wyjęciu bezpiecznika.
longer86 - Wto Kwi 11, 2017 11:10

Nie wnikam ile dałeś za to auto ale kupiłeś gówno owinięte w sreberko.
Drut na drucie w tym aucie

Mateusz_Radom - Wto Kwi 11, 2017 11:14

10. w przewodach pod siedzeniami z przodu tak wyglądają kabelki (chyba od poduszek ). Tutaj moje kolejne pytanie, czy jest to oryginalne ?
https://zapodaj.net/76ffef5e91a53.jpg.html




I odnosząc się do wczesniejszych pytań. Linia K-bus i can bus są czymś na zasadzie wiązek, czy czymś podobnym do bcu, nie wiem, gdzie tego szukać i zweryfikować ich stan. Pozdrawiam :)

longer86 - Wto Kwi 11, 2017 11:19

Mateusz_Radom napisał/a:
10. w przewodach pod siedzeniami z przodu tak wyglądają kabelki (chyba od poduszek ). Tutaj moje kolejne pytanie, czy jest to oryginalne ?
https://zapodaj.net/76ffef5e91a53.jpg.html


:o :shock: :D

Przeczytaj moj post wyżej... oglądałeś to auto przed zakupem czy brałeś w ciemno?

Skoro tu masz rezystory, tam sztukowane kable, polowa rzeczy na desce nie świeci to dziw ze to auto hamuje.

Mateusz_Radom - Wto Kwi 11, 2017 11:23

Dzięki za pocieszenie :D , hamuje całkiem nieźle :D

Oglądałem auto, ale nie wiedziałem, co dzieje się pod wykładziną... jeżeli chodzi o elektronikę, to myślałem, że to będzie jakaś błachostka. Po zakupie auta założyłem konto na forum i zacząłem czytać - nie jest dobrze :(
To uporządkowując :
10. Poprawić kable, i usunąć dziwną rzeźbę.

longer86 - Wto Kwi 11, 2017 11:30

Błahostką można by nazwać niedziałającą jedna rzecz a Ty masz całą litanię. Jak usuniesz rezystor spod fotela, to albo zaświeci się kontrolka poduszek na desce (choc i to nie jest pewne) bo nie ma poduszki w fotelu, lub nspinacz wystrzelony lub to i to. Możliwe tez ze uwalony jest ECU poduszek.

Ktos zadał sobie sporo trudu by to suto popchnąć .

Każdy krok pociąga kolejny.

7. O spinkach poszukaj bo juz bylo a jesli chcesz to auto reanimować to spędzisz na forum i tak dluuuygie godziny.

Can i k to przewody przepływu informacji tak najprostszym jezykiem

Mateusz_Radom - Wto Kwi 11, 2017 11:57

Jeżeli chodzi o poduszki, to cały czas świeci się kontrolka...
SeniorA - Wto Kwi 11, 2017 13:08

Mateusz_Radom napisał/a:
Linia K-bus i can bus są czymś na zasadzie wiązek, czy czymś podobnym do bcu, nie wiem, gdzie tego szukać i zweryfikować ich stan.
przewody
christopher7 - Wto Kwi 11, 2017 13:28

Mateusz_Radom, Widzę że masz szanse wygrać tegoroczny plebiscyt w tym temacie:
[R75]Rzeźbiarstwo i druciarstwo: Paździerz roku
Jak znajdziesz u siebie jakieś wyjątkowo innowacyjne rozwiązania wskazujące na wyżyny intelektualne artystów-rzeźbiarzy którzy przed tobą "opiekowali się" Roverkiem podziel się proszę nimi na szerszym forum w temacie powyżej. Coś ten wątek ucichł. Czyżby fachury w naszym kraju sporządniały czy co :roll:

Mateusz_Radom - Wto Kwi 11, 2017 13:39

A jaka jest nagroda? :D Bo mam zdjecie które myślę że zapewni mi wygraną
christopher7 - Wto Kwi 11, 2017 14:36

Mateusz_Radom napisał/a:
Bo mam zdjęcie które myślę że zapewni mi wygraną

Zobaczymy :wink: też mi się nazbierało parę rozwiązań potrafiących wywołać wątpliwości, czy aby niektórzy powinni zaliczać się na pewno do ssaków naczelnych...

Nagrody jako takiej nie ma. Na pewno zdobędziesz rozgłos, podziw kolegów z klubu (a czasem współczucie) zależnie od tego co ci z wozem porobili. Właściwie to nie głupie gdyby nasz klub co roku przyznawał nagrodę (nawet symboliczną) za PAŹDZIERZ ROKU.

longer86 - Wto Kwi 11, 2017 15:38

Na zakończenie tego OT. Dodam ze symboliczna nagroda mogla by być wykonana tak jak nagrody czyli marnej jakości profilowa sylwetka wycięta z płyty paździerzowej :p
christopher7 - Wto Kwi 11, 2017 19:42

longer86 napisał/a:
Na zakończenie tego OT. Dodam ze symboliczna nagroda mogla by być wykonana tak jak nagrody czyli marnej jakości profilowa sylwetka wycięta z płyty paździerzowej :p

:ok2:

Mateusz_Radom - Sro Kwi 12, 2017 17:42

Witam ponownie. Mimo wszystko chciałbym zebrać cały temat do kupy.
1. Co to może być i czemu stopiła się na tym izolacja (zdj. 1)
https://zapodaj.net/e912a5170c5cb.jpg.html
Cytat:
1. To jest masa bitumiczna i nie stopiła się, tylko to jest jak plastelina.
Obłożony jest nią zawór rozprężny klimatyzacji, a nie jak koledzy piszą nagrzewnicy.

Celowo jest odizolowany od otoczenia by zapewnić właściwe działanie klimatyzacji i prace zaworu. Dzieki temu zawór klimatyzacji działa w zależności od temperatury czynnika w układzie


2. Od czego jest ta szara plastikowa rurka? (zdj. 2)
https://zapodaj.net/7a750f8771f9f.jpg.html
Cytat:
2.Szara rurka, termometr wewnętrzny,jego początek, jakoś tak :)


3. Czy macie może schemat kostek pod fotelem ponieważ jest nieźle nagmerane (fotel elektryczny od kierowcy).
https://zapodaj.net/7fb2bcc732312.jpg.html
https://zapodaj.net/23a98518c484e.jpg.html

Czy tutaj możecie mnie czymś wspomóc, nakierować gdzie szukać ? :)

4. Nie działa kontrolka otwartych drzwi ( swiatło w kabinie zachowuje się prawidłowo)
5. Nie działa kontrolka abs ( nie wydaje zaklejona )
6. Nie działa kontrolka TC

Gdzieś zniknął post SeniorA, niestety. Aczkolwiek pisał tam o komunikacji z ipk, czyli ogólnie z zegarami ?

Czytając forum mignął mi wątek, na temat uszkodzonych pinów na pompie absu, możecie mi podpowiedzieć, gdzie ją znajdę?


7. Jakie spinki polecacie do boczków, do listew progowych i do przytwierdzenia dywanu (wykładziny).

Cytat:
7. O spinkach poszukaj bo juz bylo a jesli chcesz to auto reanimować to spędzisz na forum i tak dluuuygie godziny.


8. Gdzie znajdę can bus i k bus?
Cytat:
Can i k to przewody przepływu informacji tak najprostszym jezykiem

Cytat:
przewody



9. Zauważyłem coś dziwnego, jak wpinam bezpiecznik od Radia pod schowkiem (chyba f22 15v- czyli znamionowy) zaczyna działać radio bez kluczyka, ale także włącza się podswietlenie modułu świateł i zapala się licznik przebiegu - gaśnie dopiero po wyjęciu bezpiecznika.

10. w przewodach pod siedzeniami z przodu tak wyglądają kabelki (chyba od poduszek ). Tutaj moje kolejne pytanie, czy jest to oryginalne ?
https://zapodaj.net/76ffef5e91a53.jpg.html
Cytat:
:o :shock: :D

Przeczytaj moj post wyżej... oglądałeś to auto przed zakupem czy brałeś w ciemno?

Skoro tu masz rezystory, tam sztukowane kable, polowa rzeczy na desce nie świeci to dziw ze to auto hamuje.



11. Nie działający obrotomierz i czujnik temperatury- po poruszaniu czujnikami absu i zweryfikowaniu połączeń ( przewody wyglądają na całkiem nowe ) ruszyła się wskazówka od temperatury z tym, że nie wychodzi poza niebieskie pole, po prostu delikatnie sie podnosi.


12.Elektryczne szyby (działa tylko od str. pasażera i tylko z przełącznika po stronie pasażera). - tutaj jest znowu troszkę inaczej. Jak podepnę bcu to szyby zaczynają działać ( z wyjątkiem kierowcy) i działają jakąś chwilę ( 5min), a po tym czasie przestają i wracamy do normy - działa tylko prawa przednia. Panel sterowania szybami od kierowcy... poza ustawianiem lusterek nic innego nie oferuje.


I teraz tak, podmieniłem bcu i panel szyb od kierowcy. Niestety sytuacja jak na moim starym zestawie. 5 minut działają trzy szyby, potem już tylko prawa przednia, sterowanie od kierowcy nie daję oznak życia.


13. Odcięty układ chłodzenia tzn. wentylator zrobiony na krótko pociągnięty kabel do środka i przełącznik. Wyjęty przekaźnik w skrzynce ten od pracy wentylatora.

To akurat jest ładnie opisane na forum, lecz na ten moment tego nie ruszam skoro nie działa mi wskaźnik temperatury.

14. Prędkościomierz czasami działa czasami.



Niestety Panowie, brak reanimacji nie wchodzi w tym momencie w grę.
Podczas zakupu wiedziałem, o 4/5 usterkach. :( Reszta wyszła, jak zacząłem próbować je naprawić. :|
Jeżeli macie jakieś pomysły, domysły, cokolwiek, to proszę piszcie, a ja to będę usiłował zweryfikować.

Pozdrawiam, Mateusz ;-)

SeniorA - Sro Kwi 12, 2017 20:20

Mateusz_Radom, napiszę jeszcze raz, w IPK jest centrum komunikacji multipleksowej (Can, K. NAV-bus ). W can-bus działa ABS, ECM i EAT/ECU. W K-bus BCU, LSM i immo. Nav-bus na razie nie istotne. Z objawów wynika ,że nie ma sprawnej komunikacji Can i K-bus z IPK. Dokładniej : nie ma kontaktu z ABS bo nie działa kontrolka TC , nie ma komunikacji ECM z IPK bo nie działa obrotomierz, nie ma komunikacji IPK z BCU bo nie świeci kontrolka otwartych drzwi . Trzeba jeszcze sprawdzić czy jest komunikacja między IPK i LSM ( jest jak działają światła awaryjne ). Z tego wynika , że trzeba porozpinać te moduły , poprawić kontakt przewodów i sprawdzić ciągłość przewodów Can-bus i K-bus ,czy nie ma w nich zwarć , przerw i kontaktu z masą.

[ Dodano: Sro Kwi 12, 2017 21:12 ]
Komunikacja Can-bus odbywa się wiązkami z przewodów żółto/czarnych i żółto/brązowych. Komunikacja K-bus jest przewodami biało/czerwono/żółty.

[ Dodano: Sro Kwi 12, 2017 21:20 ]
BCU po stwierdzeniu usterki w jakimś układzie, wyłącza ten układ , dlatego tak jest z szybami.

longer86 - Sro Kwi 12, 2017 20:38

Ogarniasz schematy elektryczne?

Nie przejmowałbym się na razie abs i TC.

Zadam istotne pytanie, przekręcasz kluczyk i co zapala się na zegarach? Jakie ikonki działają co nie działa...

Mówisz o działającej szybie po resecie bcu... Czy musisz miec przekręcony kluczyk?

Zajął bym się najpierw sprawdzeniem poprawności zasilania stacyjki czy działa jak ma działać. Gdzie jest prąd a gdzie go nie ma...

Jak ktoś drutowal może zrobili cos z przekaznikami pod maską.

Co do wyświetlacza na zegarach, jesli świeci się po wlozeniu bezpiecznika, może wciśnięty jest przycisk kasowania przebiegu...

Dlatego zacznij od zasilania.

Rozbierz obudowę kierownicy.
Po lewej stronie będziesz mial duza kostkę. Po przekręceniu kluczyka zasilanie pojawia się na skrajnych bocznych pinach. Sprawdź.

Mateusz_Radom - Sro Kwi 12, 2017 21:44

SeniorA napisał/a:
Mateusz_Radom, napiszę jeszcze raz, w IPK jest centrum komunikacji multipleksowej (Can, K. NAV-bus ). W can-bus działa ABS, ECM i EAT/ECU. W K-bus BCU, LSM i immo. Nav-bus na razie nie istotne. Z objawów wynika ,że nie ma sprawnej komunikacji Can i K-bus z IPK. Dokładniej : nie ma kontaktu z ABS bo nie działa kontrolka TC , nie ma komunikacji ECM z IPK bo nie działa obrotomierz, nie ma komunikacji IPK z BCU bo nie świeci kontrolka otwartych drzwi . Trzeba jeszcze sprawdzić czy jest komunikacja między IPK i LSM ( jest jak działają światła awaryjne ). Z tego wynika , że trzeba porozpinać te moduły , poprawić kontakt przewodów i sprawdzić ciągłość przewodów Can-bus i K-bus ,czy nie ma w nich zwarć , przerw i kontaktu z masą.

[ Dodano: Sro Kwi 12, 2017 21:12 ]
Komunikacja Can-bus odbywa się wiązkami z przewodów żółto/czarnych i żółto/brązowych. Komunikacja K-bus jest przewodami biało/czerwono/żółty.

[ Dodano: Sro Kwi 12, 2017 21:20 ]
BCU po stwierdzeniu usterki w jakimś układzie, wyłącza ten układ , dlatego tak jest z szybami.



Dziękuję za podpowiedzi teraz są one już dla mnie w 100 % jasne. Jutro zabieram się za prześledzenie wiązek elektrycznych na podłodze, póki jest wyjęta wykładzina i chyba niestety czeka mnie również rozbieranie deski rozdzielczej. Dodam, też że przewody masowe, zwłaszcza przy prawych przednich drzwiach są mocno zaśniedziałe , przy sprawdzaniu miernikiem jest przejście, lecz jednak warto je teraz przeczyścić...


Dopytam, czy w przypadku odłączenia ecmu, a późniejszym podłączeniu powinienem się obawiać rozprogramowania ? Chcę zajrzeć wtyczki, tymbardziej, że po samym ecmie, a raczej jego dolnej obudowie widać niestety ślady korozji.



longer86 napisał/a:
Ogarniasz schematy elektryczne?

Nie przejmowałbym się na razie abs i TC.

Zadam istotne pytanie, przekręcasz kluczyk i co zapala się na zegarach? Jakie ikonki działają co nie działa...

Mówisz o działającej szybie po resecie bcu... Czy musisz miec przekręcony kluczyk?

Zajął bym się najpierw sprawdzeniem poprawności zasilania stacyjki czy działa jak ma działać. Gdzie jest prąd a gdzie go nie ma...

Jak ktoś drutowal może zrobili cos z przekaznikami pod maską.

Co do wyświetlacza na zegarach, jesli świeci się po wlozeniu bezpiecznika, może wciśnięty jest przycisk kasowania przebiegu...

Dlatego zacznij od zasilania.

Rozbierz obudowę kierownicy.
Po lewej stronie będziesz mial duza kostkę. Po przekręceniu kluczyka zasilanie pojawia się na skrajnych bocznych pinach. Sprawdź.



A więc tak, przy zapłonie standradowe kontrolki, ciśnienie oleju, airbag, kontrolka ładowania i zasadniczo nic więcej. Po odpaleniu zostają airbagi.

Odnośnie działania szyb, po podpięciu modułu przekręcam na zapłon i zaczynają działać szyb w/w wymienionego schematu. Po wyłączeniu zapłonu szyby zostają jeszcze chwilę aktywne, ale to tłumaczę sobie jako możliwość domykania szyb.

Panowie, będąc w okolicach schowka w momencie przekręcania zapłonu słychać, ciężko mi to określić, aczkolwiek dźwięk jest podobny do ładowania CD ROM'u. Po wyłączeniu zapłonu również. Nie jestem pewny, ale wydaję mi się, że ten dźwięk dochodzi z modułu.

Zauważyłem również, że za mocowaniem bcu też jest jakiś moduł, tam też również warto zajrzeć i sprawdzić 'suchość' ?


Schematy elektryczne bez problemu.

Dziękuje za zainteresowanie.
Pozdrawiam, Mateusz :)

SeniorA - Sro Kwi 12, 2017 21:58

Mateusz_Radom napisał/a:
w okolicach schowka w momencie przekręcania zapłonu słychać, ciężko mi to określić, aczkolwiek dźwięk jest podobny do ładowania CD ROM'u. Po wyłączeniu zapłonu również.
to słychać silniczki krokowe od sterowania klapkami w klimie.

[ Dodano: Sro Kwi 12, 2017 22:58 ]
Mateusz_Radom napisał/a:
tam też również warto zajrzeć i sprawdzić 'suchość' ?
wszystko co się da
marcin.misek - Sro Kwi 12, 2017 22:27

SeniorA napisał/a:
IPK jest centrum komunikacji multipleksowej

SeniorA napisał/a:
nie ma kontaktu z ABS bo nie działa kontrolka TC

SeniorA napisał/a:
nie ma komunikacji ECM z IPK bo nie działa obrotomierz

SeniorA napisał/a:
nie ma komunikacji IPK z BCU bo nie świeci kontrolka otwartych drzwi

Wszedzie to IPK. Wiec moze tam jest problem ? Ktos grzebal w liczniku aby zmienic przebieg i cos popsul.
Spróbowalbym wymienic licznik ja jakis inny ( moze byc angol).

longer86 - Sro Kwi 12, 2017 22:30

Za bcu jest jedynie chyba modul tempomatu jak dobrze pamiętam...
Jak mi sie uda to wrzucę na serwer jutro schematy i Ci podesle, bedzie prościej.

Poduszkami zajmiemy się później.

Mateusz_Radom - Sro Kwi 12, 2017 22:34

Dziękuję za kolejna podpowiedź. Mam możliwość przełożenia licznika od rovera z silnikiem 1.8l. Czy różnica w pojemności będzie jakimś problemem?
longer86 - Sro Kwi 12, 2017 22:35

Nie, jedynie na wyświetlaczu przebiegu dziennego wyskoczy err po niezgodności vin, ale to wróci jak wsadzisz swój licznik.
Mateusz_Radom - Sro Kwi 12, 2017 22:43

Panowie, co do licznika to mam kierownice z " podwójną multifunkcją" a licznik jest bez górnego wyświetlacza
marcin.misek - Sro Kwi 12, 2017 22:47

Masz guziki od radia i tempomatu.
Podmien licznik, bez roznicy jaki wsadzisz. To cyz jest gorny wyswietlacz czy nie bez roznicy. Masz tylko sprawdzic czy cos to poprawi komunikacje ( komunikaty od ABS'u i otwartych drzwiach nie wyswietlaja sie na malych ikonkach tylko na duzym wyswietlaczu, jezeli takowy wsadzisz)

longer86 - Sro Kwi 12, 2017 23:04

Poprawka... Mam duży wyświetlacz a mimo to mam pod spodem kontrolkę ABS i tam zapala się jak coś jest nie halo
Mateusz_Radom - Sro Kwi 12, 2017 23:06

Dobrze dziękuję za informacje w najbliższym czasie podmienie licznik. Napiszę co to dało, a także skupię się na wskazówkach od Was. Niestety pogoda nie rozpieszcza w ostatnich dniach.

Zastanawia mnie fakt iż:
- Cały czas działa prawa przednia szyba elektryczna
- Sterowanie lusterkami
- El. Regulacja foteli i ich podgrzewanie.
- Podświetlenie od każdego przycisku do sterowania szybami działa
- Padło pytanie odnośnie awaryjnych i one działają
- Co do przycisku od podgrzewania tylnej szyby to po wciśnięciu nie zapala się on natomiast jest piknięcie

SeniorA - Czw Kwi 13, 2017 07:30

marcin.misek napisał/a:

SeniorA napisał/a:
IPK jest centrum komunikacji multipleksowej

SeniorA napisał/a:
nie ma kontaktu z ABS bo nie działa kontrolka TC

SeniorA napisał/a:
nie ma komunikacji ECM z IPK bo nie działa obrotomierz

SeniorA napisał/a:
nie ma komunikacji IPK z BCU bo nie świeci kontrolka otwartych drzwi
powinno być inaczej napisane, bo teraz widzę , że można to inaczej zrozumieć. Nie świecenie kontrolek świadczy o braku komunikacji odpowiednich magistrali z IPK a nie o usterce zegarów. Czyli : nie świeci TC i to świadczy o usterce liini Can-bus między ABS i IPK, nie działa obrotomierz bo nie ma komunikacji linią Can ECM z IPK , nie świeci kontrolka otwartych drzwi co świadczy , że IPK nie komunikuje się K-busem z ECM. Po prostu, do mikroproc. IPK nie dochodzą sygnały i nie mogą być konwertowane i rozsyłane.

[ Dodano: Czw Kwi 13, 2017 08:30 ]
Mateusz_Radom napisał/a:
Padło pytanie odnośnie awaryjnych i one działają
to świadczy, że jest komunikacja linią K-bus LSM z IPK. Te kontrolki zastępują testbook do zgrubnego szukania usterek.
Mateusz_Radom - Czw Kwi 13, 2017 12:10

Nowy dzień i nowe rzeczy zaobserwowane.

Poszedłem z kolegą tropem zegarów, po wymontowaniu widać, że były one rozbierane i to w naprawdę okropny sposób, przednia szybka lata, tylna część również. Widać topiony plastik lutownicą w celu 'sklejenia'. O urwanych wszystkich zaczepach nie wspomne. Najprawdopodobniej jutro będę miał inne zegary w celu weryfikacji ogólnej poprawności ich działania.

Następnie przeglądając wątek o wyjmowaniu zegarów natrafiłem na informację odnośnie nie działania obrotomierza i wskazówki temperatury z powodu przetartego przewodu 1 biegu wentylatora. Zaintrygowało mnie to, gdyż tak jak nadmieniałem w moim samochodzie wentylator jest spięty na krótko, a opornik ze skrzyneczki pod maską jest wymontowany...

Teraz po deszczu znów pojawiła mi się woda w samochodzie, namierzyłem jej źródło, a mianowicie brak uszczelki w grodzi przy sprzęgle ( wysprzęgliku ? ). Czy mogę to rozłączyć i dopiero potem spiąć w celu założenia uszczelki ? Odpływy oczywiście drożne, woda momentalnie spływa pod samochód ( test wiaderka z wodą ) .

Jeszcze jedno pytanie, jak u Was, Panowie, działają światła. U mnie po odpaleniu automatycznie załączają się postojówki. Jest to normalne zachowanie ?

longer86 - Czw Kwi 13, 2017 12:51

Mozesz rozłączyć, najwyżej odpowietrzysz, mozesz tez użyć silikonu.
marcin.misek - Czw Kwi 13, 2017 17:03

SeniorA napisał/a:
Po prostu, do mikroproc. IPK nie dochodzą sygnały i nie mogą być konwertowane i rozsyłane.

Badz dochodzą jednak IPK nie jest w stanie ich odpowiedni zinterpretowac gdyz jest cos uszkodzone.

A do czego wlasciwei IPK przy awaryjnych ? przeciez guzik od nich nie idzie po K-Bus, jeszt na sztywno podpiete do LSM. To potem LSM wysyla komunikat po K-BUS do IPK ze ma wlaczone takie swiatła. Aczkolwiek głowy sobie nie dam uciac ze tak na pewno jest.

Nie twierdze zawziecie ze IPK jest wlaniete, ale kontrolkę otwartych drzwi mozna wylaczyc.
Ponadto jak napisano wyzej, licznik ewidentnie rozbierany, wiec moze i dioda od ABS/TC wywalona.
Mateusz_Radom napisał/a:
U mnie po odpaleniu automatycznie załączają się postojówki.

Jestes pewien ze to postojówki ? moze to DRL ? w kazdym badz razie, nie bylo takiej opcji ( ale moze masz jakis smieszny automat zalozony wiec wszystko mozliwe)
Mateusz_Radom napisał/a:
- Sterowanie lusterkami

Sterowanie lusterek działa bo do tego nie jest wykorzystywany zaden moduł, to bezposrednie polaczenie kablami.
Cytat:
- El. Regulacja foteli i ich podgrzewanie.

To tez bezposrednie polaczenie( chyba ze masz pamiec forteli, to masz dodatkowy moduł).
Mateusz_Radom napisał/a:
Podświetlenie od każdego przycisku do sterowania szybami działa

Tyl steruje LCM, i tez nie potrzebuje z nikim sie skomunikowac aby to zrobic.
Mateusz_Radom napisał/a:
Padło pytanie odnośnie awaryjnych i one działają

a kontrolki na liczniku mrygają ?
Mateusz_Radom napisał/a:
Co do przycisku od podgrzewania tylnej szyby to po wciśnięciu nie zapala się on natomiast jest piknięcie

A to pikniecie skad dochodzi ? czy to nie przypadkiem slyszysz załączający sie przekaznik ?

SeniorA - Czw Kwi 13, 2017 20:31

marcin.misek napisał/a:
A do czego wlasciwei IPK przy awaryjnych ?
LSM komunikuje się linią K-bus z IPK w celu sygnalizacji o działaniu i sprawności kierunkowskazów. LSM komunikuje się linią K-bus też z BCU i IPK z wykorzystaniem awaryjnych przy zamykaniu , otwieraniu auta i uaktywnieniu wyłącznika bezwładnościowego.
Mateusz_Radom - Pią Kwi 14, 2017 08:24

Po wymienia licznika:
- zaczęła działać kontrolka od drzwi
- zaczęła działać kontrolka ABS i świeci się cały czas na żółto

prebenny - Pią Kwi 14, 2017 08:41

Czyli pewnie po prostu ktoś wylutował diodę od ABSu...
longer86 - Pią Kwi 14, 2017 08:48

świeci ABS, nie działa prędkościomierz, czyli prawy przedni czujnik ABS do obadania.

Sprawdz teraz jeszcze jak zachowuje sie licznik jak włożysz któryś tam z bezpieczników.

PS.

Pochwal się jeszcze za ile i skąd kupiłeś tak skundlonego paździerza, może (jeśli to handlarz) uchronisz innych kupujących

Mateusz_Radom - Pią Kwi 14, 2017 10:30

marcin.misek napisał/a:

Mateusz_Radom napisał/a:
Padło pytanie odnośnie awaryjnych i one działają

a kontrolki na liczniku mrygają ?


Tak

marcin.misek napisał/a:

Mateusz_Radom napisał/a:
Co do przycisku od podgrzewania tylnej szyby to po wciśnięciu nie zapala się on natomiast jest piknięcie

A to pikniecie skad dochodzi ? czy to nie przypadkiem slyszysz załączający sie przekaznik ?


Niestety nie, słychać tylko piknięcie z climatronica.

longer86 napisał/a:
świeci ABS, nie działa prędkościomierz, czyli prawy przedni czujnik ABS do obadania.

Sprawdz teraz jeszcze jak zachowuje sie licznik jak włożysz któryś tam z bezpieczników.

PS.

Pochwal się jeszcze za ile i skąd kupiłeś tak skundlonego paździerza, może (jeśli to handlarz) uchronisz innych kupujących


A więc tak, nadal po włożeniu bezpiecznika są w/w opisane objawy - włączony wyświetlacz przebiegu - podświetlenie lsm'u.

Odnośnie prędkościomierza- raz pompa od absu 'wali' w pedał przy odpalaniu i wtedy działa prędkościomierz, a raz nie i wtedy nie działa predkościomierz.


longer86 napisał/a:
Nie, jedynie na wyświetlaczu przebiegu dziennego wyskoczy err po niezgodności vin, ale to wróci jak wsadzisz swój licznik.


Nie wiem co myśleć, ale żaden err nie wyskoczył. Normalnie wyświetla się przebieg 'dawcy' .

marcin.misek napisał/a:
Mateusz_Radom napisał/a:
U mnie po odpaleniu automatycznie załączają się postojówki.

Jestes pewien ze to postojówki ? moze to DRL ? w kazdym badz razie, nie bylo takiej opcji ( ale moze masz jakis smieszny automat zalozony wiec wszystko mozliwe)



A więc tak, po samym lsm widać, że był rozbierany.

Przypomniało mi się, że poprzedni właściciel wspominał o modyfikacji jaką zrobił, a więc o automatycznym załączaniu się postojówek, po przekręceniu lsm'u o dwie pozycje zapalają się xenony. Dodatkowo, po włączeniu drogowych nie gasną xenony. Nie jestem pewny, ale za przednia lewą lampą wisi jakis mały moduł, który dochodzi bezpośrednio do lamp. Po włączeniu xenonów idą one do góry a potem na dół. Zderzak jest bez spryskiwaczy, aczkolwiek nie mam pewności czy nie był po prostu wymieniany.

Pozdrawiam, Mateusz.


Auto kupione w Warszawie, od prywatnej osoby. Cenę wolę na ten moment przemilczeć.

longer86 - Pią Kwi 14, 2017 10:54

Mateusz_Radom napisał/a:
Nie wiem co myśleć, ale żaden err nie wyskoczył. Normalnie wyświetla się przebieg 'dawcy' .


Nie chodzi o przebieg całkowity, a o przebieg dzienny, ten który kasujesz pstryczkiem na zegarach.

jeśli automatycznie zapalają się postojówki to pewnie zlutował "0" połozenie pokrętła z "1" przez to odpalają się też pewnie oświetlenie LSM, a to może skutkować też wyświetlaczem na zegarach.

Mateusz_Radom napisał/a:
Dodatkowo, po włączeniu drogowych nie gasną xenony
a po co miały by gasnąć?


Mateusz_Radom napisał/a:
Cenę wolę na ten moment przemilczeć.

była tak niska czy zapłaciłeś jak za złoto?

Mateusz_Radom - Pią Kwi 14, 2017 11:09

a czy wpływ na działanie prędkościomierza i pompy mogą mieć poizolowane wiązki tylnych czujników ? nie są przerwane, aczkolwiek są one 'obdarte' z ilozacji i to niestety nie w przewodzie czujnika tylko już wiązki auta.

Cena ? hmm wydawała się optymalna, proszę nie ciągnij za język. Jak już zacznie coś działać jak należy to obiecuję, że opiszę wszystko w wątku na paździerz roku, tym bardziej, że nagroda jest zachęcająca.
Pozdrawiam ;)

longer86 - Pią Kwi 14, 2017 11:37

zaraz wysle ci link z schematami
taba19 - Pią Kwi 14, 2017 11:55

Jak przeczytałem pierwszy post to się złapałem za głowę( i współczuje bólu głowy) metody naprawy i ilość usterek dosłownie przerażające (ale nie poddawaj się )ja bym jeszcze od sprzedawcy teraz wydębił kasę za "wady ukryte" bo to ze zrobił na krótko wentylator i połatał chłodnice na szybko to podchodzi pod "wadę ukrytą" i to jeszcze umyślna i jak najbardziej należny ci się za to zwrot kasy (części kasy za auto) ja jak kupiłem Roverta to od sprzedawcy za wady ukryte wyciągnąłem około 1500 zł to jest urwane króćce chodniczki olejowej i posklejane "poxilina" do tego jeszcze kilka pomniejszych no brak wskazania prędkości( czyli prawy czujnik abs walnięty) wszystko wyceniłem w warsztacie zadzwoniłem do sprzedawcy zagroziłem sadem i po 1 dniu kasę miałem w domu na naprawy wiec polecam się tym też teraz zająć
Co do usterek które masz to pierwsze podepnij się pod kompa (polecam program z forum Toaf) i zobaczysz co masz uszkodzone gdzie są błędy to naprowadzi cie na awarie

Mateusz_Radom - Pią Kwi 14, 2017 12:41

Witaj, nie mam nawet ochoty kłócić się z poprzednim właścicielem... Ogólnie ja nie wyobrażam sobie teraz sprzedać tego auta komuś innemu i udawać, że wszystko jest okej. Na straty też nie zamierzam go spisywać, nie ukrywam kosztuję mnie on bardzo dużo nerwów, aczkolwiek z pomocą z forum ciągle do czegoś dochodzę (a raczej odkrywam kolejne kwiatki wesołego Mirka mechanika :D ) i może jednak nie będzie tak źle. Do poprzedniego właściciela jeszcze karma wróci.
Pozdrawiam.

taba19 - Pią Kwi 14, 2017 14:23

Widzę że optymizm jest wiec ok tak trzymaj
ja ci powiem tak rovera 75 posiadam dokładnie od 1 roku i 2 miesięcy od zakupu zrobiłem już w tym aucie pompkę sprzęgła wymieniłem amory całe zawieszeni z przodu wyremontowałem łącznie z wymianą amorów odbojów obu czujników abs i czujnika zużycia klocków wszystkie klocki hamulcowe i tarcze nowe, zregenerowałem vis balans sam i power Poprzez kolegę Dzieja z forum wymieniłem CAŁY rozrząd termostat uszczelki pod klawiaturom świece przewody cały tłumik 2 razy lampę przednia prawą, dorzuciłem sobie tempomat ( ale ten jeszcze nie działa w pełni) zregenerowałem i odświeżyłem cały środek skórzany naprawiłem podgrzewanie foteli zamek prawy przedni aa odmulałem nagrzewnice wymieniałem z przodu łożyska zabezpieczałem antykorozyjnie podwozie barankiem wymieniłem przewody hamulcowe pompę paliwa aa no i koledzy z forum naprawili mi wentylator od chłodnicy tak wiec klima zaczęła działać jak fabryka przykazała. Z LPG walczyłem wymieniłem i parownik na nowy ,nowe mocniejsze wtryski powymieniałem duperele z biednej instalacji lpg większość rzeczy robiłem sam a nie jestem mechanikiem wystarczy dla mnie podręcznik, forum, manuale z forum i dobry zestaw kluczy i chęci do pracy AAA no i Pomocnik w postaci Narzeczonej która dzielnie pomaga w naprawach nawet w deszczu :) z czego jestem szalenie dumny AA no i zapomniał bym o elektryce terz już prawie 80 procent przejrzałem i ponaprawiałem oraz zakonserwowałem
tak wiec to jest to co zrobiłem od zakupu do dziś wydałem na to jakieś 15 tyś ale robię dla siebie i po to by się cieszyć z jazdy ze mam fajne dopracowane i zadbane auto tak wiec życzę tobie wytrwałości wygranej w totka co by były fundusze na naprawy i Miłej zabawy z napraw i jazdy autkiem

[ Dodano: Pią Kwi 14, 2017 15:23 ]
Mateusz_Radom napisał/a:
a czy wpływ na działanie prędkościomierza i pompy mogą mieć poizolowane wiązki tylnych czujników ? nie są przerwane, aczkolwiek są one 'obdarte' z ilozacji i to niestety nie w przewodzie czujnika tylko już wiązki auta.

Cena ? hmm wydawała się optymalna, proszę nie ciągnij za język. Jak już zacznie coś działać jak należy to obiecuję, że opiszę wszystko w wątku na paździerz roku, tym bardziej, że nagroda jest zachęcająca.
Pozdrawiam ;)


Jak masz po izolowane wiązki to mogła dostać się tam woda i jeśli są przetarte to robią zwarcie, tak miałem w kole prawym i miałem cyrk ze diagnostyka komputerowa niby nic nie wykazywała ale jednak abs się świecił dopiero Toafem znalazłem które kolo wali głupa, sam schyliłem się i sam ze tak umie i znalazłem właśnie zaizolowany przetarty czujnik niby był cały pod izolacja ale jednak jak dostawał lekko wilgoci to szalała deska rozdzielcza ( nie mailem prędkości ani wskazania poziomu paliwa i chyba nie naliczał kilometrów) wiec wymieniłem za 60 zł na nowy I przy wymianie racze uważać na pseudo mechaników którzy twierdza ze czujniki maja nadlewkę i próbują je podpiłowywać pilnikiem zęby weszły na miejsce też takie coś widziałem u mnie dlatego jeden czujnik 2 razy wymieniałem wiec uważaj