Zobacz temat - [R75] Problem z niskim podwoziem - amortyzatory
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Problem z niskim podwoziem - amortyzatory

marekpiwonski - Nie Lis 25, 2007 10:55
Temat postu: [R75] Problem z niskim podwoziem - amortyzatory
Witam wszystkich.Mam problem z moim Roverkiem a dokładnie z podwoziem,na zakrętach i małych wybojach poprzecznych przód podwozia ociera o asfalt następuje to nawet przy niewielkich prędkościach około 30 km/h.Myślę że to amory,ale niejestem pewin.
szopek73 - Nie Lis 25, 2007 11:56

Tam amorów pewno już ni ma, a sprężyny są od długopisu. Przejedź się do jakiejś stacji obsługi i tam Ci powiedzą co go boli.Tak na odległosc można tylko gdybać. Cena takiego badania nie jest duża, a oszczędzisz podwozie. Ty takiego kupiłeś, czy to się stało nagle podczas eksploatacji?
Rowan - Nie Lis 25, 2007 13:16

Amortyzatory.... bardzo możliwe. Napisz jeszcze jakie masz felgi i opony. Możliwe też że miałeś obniżane zawieszenie.
marekpiwonski - Nie Lis 25, 2007 16:06

Stało się to podczas normalnej eksploatacji,przejechałem nim 1000 mil od czasu jak go kupiłem i masz babo placek.felgi 15 cali,opony 195/65/r15 .Zapewne nie jest to wina zaniskiego zawieszenia bo wcześniej jezdziłem na tych samych oponkach.Jeżeli chodzi o jakiś warsztat to w chwili obecnej jestem w UK i znając tutejszych mechaników to bymi cał samochód rozebrali nim by dośli co mu dolega.Kiedyś pojechałem do warsztatu bo padł jakis czujnik ,a oni chcieli mi wymienić pompe absu,taka była ich diagnoza.TRAGEDIA PANOWIE
przemo285 - Nie Lis 25, 2007 16:31

Sprawdż przednie sprężyny czy nie pękły (częsty przypadek w R 75)
piter34 - Pon Gru 03, 2007 12:19

przemo285 napisał/a:
Sprawdż przednie sprężyny czy nie pękły (częsty przypadek w R 75)

Napiszesz nam coś więcej o tych przypadkach? :shock:
Na forum nikt nie miał problemów.

MiReK - Wto Sty 05, 2010 21:33

To samo zaczęło się dziać u mnie od niedawna,trze o asfalt na nierównościach(na zakrętach na szczęście nie).Zawieszenie nie było obniżane.Myślicie że to sprężyny?
witgut - Wto Sty 05, 2010 21:47

jedyna, sprawdź czy nie oberwała Ci się w którymś miejscu osłona silnika i to nie ona wadzi.
dukat11 - Wto Sty 05, 2010 22:23

witgut napisał/a:
jedyna, sprawdź czy nie oberwała Ci się w którymś miejscu osłona silnika i to nie ona wadzi.



jedyna, U mnie kiedyś w trasie puścił jeden zaczep od osłony silnika i na koleinach przycierało o asfalt. Jak się później okazało to brakowało już trzech zaczepów więc podmieniłem wszystkie brakujące zaczepy na śruby z renault i nie mam problemów.

MaReK - Wto Sty 05, 2010 22:29

Tez to mam. Srubka jedna mi wypadla i na spiacych policjantach mam ocierke.
piwonski12 - Sro Sty 06, 2010 00:01

U mnie to były sprężyny (żadna nie pękła) , chyba ze starości były tak zajechane jak koń po westermie (pewnie przebieg zrobił swoje).Amory były jeszcze jako - tako , o ile pamiętam to chyba 50% zużycia.Dla świętego spokoju wymieniłem amory , żeby za miesiąc czy dwa do tego nie wracać .Panowie i tu ciekawostka , kupiłem na ebayu sprężyny o 4 cm krótsze (ale jakieś twardsze) i do tego amory były , koszt o ile pamiętam to 200 funtow . Teraz auto z przodu siedzi niżej ,nic nie ociera i zdecydowanie lepiej się prowadzi i co dla mnie najważniejsze komfort jazdy jest o niebo wyższy.
SeniorA - Sro Sty 06, 2010 11:11

piwonski12 napisał/a:
kupiłem na ebayu sprężyny o 4 cm krótsze (ale jakieś twardsze)
Rover w R75 stosował sprężyny o długości ( w stanie swobodnym ) od 360 do 400 mm. Przy właściwych i sprawnych sprężynach z przodu , odległość środka osi koła do rantu błotnika w pionie , powinna być 408,5 +/-10 mm ale jednakowa dla obu stron.
witia24 - Sro Sty 06, 2010 12:41
Temat postu: ok
mi mechanik zamowil sprezyny od 2,5 v6 bo wczesniej przyszly jakies krótkie i mowil ze auto nisko siedzialo , ale wydaje mi sie ze na tych co teraz jezdze to bardzzeije dobija kazda dziure czuje , i jedna stron a pasazetra stoi wyzej o 1 centa. czy jak wymienial sprezyny to moze cos innego jesszcze zruszał


a i jechal na obcientej sprezynie z 10 kilosa aby do zakladu dojechac czyli byla o oczko krutsza czy cos z amorem moglo sie stac

krawcu183 - Sro Sty 06, 2010 14:51

Kurcze... mój tez jest mega nisko zawieszony!

Bardzo czesto zawieszenie dobija do końca.
Na koleinach jak hamuję to przycieram przodem i teraz jak leży śnieg i na środku są grudki śniegowe to słyszę jak rozwalają mi się pod samochodem.

Osłonę pod silnikiem na pewno mam przykręconą bo niedawno wymieniałem olej i sprawdzałem wszystko, poza tym przed wymiana oleju było to samo.

Myślicie że powinienem wymoenić sprężyny i lub amortyzatory? Czy może przejechac się najpierw na stacje diagnostyczną i sprawdzić w jakim są stanie, ale tam to pokaże mi tylko czy amorki są ok czy nie. Na początek może sprawdzę te odległości o których pisał SerniorA.

piwonski12: Kupowałeś nowe czy używane sprężyny?

SeniorA - Sro Sty 06, 2010 15:49

witia24, a dobrze Ci radziłem , nie posłuchałeś.
witia24 - Sro Sty 06, 2010 19:16
Temat postu: ok
a co mi radziles nie rozumie o co biega auto zachowuje sie ok tylko jedna strona z 1 cent wyzej wysokosc cos kolo 39 41 cenata , mechanik zamowil nowe sprezyny od v6 bo od dizla przyszly jakies niskie mysle ze dobrze zrobil

[ Dodano: Sro Sty 06, 2010 19:06 ]
ze nie załozyl tych niskich bo juz nizej autka sobie nie wyobrażam

[ Dodano: Sro Sty 06, 2010 19:09 ]
a chodzi ci o to

Pod tylną kanapą na etykiecie powinno być oznaczenie kodowe jakie sprężyny i amortyzatory a kolor oznacza twardość . U mnie jest -RB i kolor różowy.

[ Dodano: Sro Sty 06, 2010 19:16 ]
a czy myslicie ze mechanior mi tylko jedna wymienil ze auto siedzi nizej po stronie kierowcy tam byla peknieta sprezyna czy to sie jeszcze ulezy

piwonski12 - Sro Sty 06, 2010 19:41

piwonski12: Kupowałeś nowe czy używane sprężyny?[/quote]
Nowe kupiłem , bo kupując używki nie wiesz czy trafisz na lepszy stan od tych które miałeś.
Ja mieszkam w UK , a tutaj części są o wiele tańsze niż w Polsce i zakładanie używek mija się z celem.

SeniorA - Sro Sty 06, 2010 20:08

witia24, ja radziłem zobaczyć na metkę, jakie masz mieć kod sprężyn. Kolor mówi o długości sprężyny.Nie wiemy jakie założył mechanik, bo nowych nie zmierzył ( każdą z osobna) co właśnie radziłem. Oglądnij sprężyny i zobaczysz czy są jednakowo nowe.Mechanik sprawdził czy przysłali jednakowe sprężyny. Jeśli pomiar wysokości auta robiłeś na równym poziomym terenie , to 39 cm na nowej sprężynie jest coś nie tak.
witia24 - Sro Sty 06, 2010 20:20
Temat postu: ok
jak bedzie troszke mniej sniegu to sprawdze to dokladnie , sprezyny wygladaja na nowe a pod siedzenie nie zagladalem, mechanik mysle ze nie głupi bo by zalozył te krótkie a nie załozyl , sprawdze dokladnie i dam znac

na starej sprezynie nie znalazlem zadnego kolorowego oznaczenia tylko suplex 28135 top

SeniorA - Sro Sty 06, 2010 20:27

witia24 napisał/a:
pod siedzenie nie zagladalem
to nie wiemy jakie powinny być
witia24 - Sro Sty 06, 2010 21:19
Temat postu: ok
a z kad ja mam wiedziec mechanik ocenil ze te co przyszly do dizla sa za niskie i zamowil do v6

oddał stara i na starej pisze to co wczesniej podalem zadnego oznaczenia kolorem

iktorn73 - Czw Sty 07, 2010 12:55

piter34 napisał/a:
przemo285 napisał/a:
Sprawdż przednie sprężyny czy nie pękły (częsty przypadek w R 75)

Napiszesz nam coś więcej o tych przypadkach? :shock:
Na forum nikt nie miał problemów.

Jest na forum kilka przypadków R75 z pękającymi sprężynami,niedawno czytałem jakieś posty.

krawcu183 - Wto Sty 12, 2010 14:11

SeniorA napisał/a:
Przy właściwych i sprawnych sprężynach z przodu , odległość środka osi koła do rantu błotnika w pionie , powinna być 408,5 +/-10 mm ale jednakowa dla obu stron.

Zmierzyłem tą odległość z jednej strony (samochód jest w garażu i nie mam dostępu teraz do drugiej) i wyszło ok 367mm.

Czy to oznacza że mam już spracowane sprężyny i powinienem kupić nowe (gdzie? jakie?)?

Nie wydaje mi się żeby były pęknięte bo nic nie słychać podczas jazdy, za to bardzo często obcieram osłoną silnika...

apples - Wto Sty 12, 2010 14:18

Każdy prawie obciera osłoną silnika. Ja też. Jak wjeżdżam na chodnik, dojeżdżam do chodnika, na większych zwalniaczach poprzecznych. Taki urok. Chyba że trzesz cały czas to co innego.
Silnik diesla jest najcięższy z wszystkich modeli R75 więc auto może trochę stać niżej. Jakieś 50kg od pozostałych R z silnikami benzynowymi. :wink:
Wpływ na pomiar ma ustawienie pojazdu (poziom), ilość płynów eksploatacyjnych, ilość powietrza w kołach, wielkość obręczy, profil opony, itp.
Także nie ma co patrzeć na pomiar linijką i szukać dodatkowych kosztów. Sprawdź czy tylko nie pęknięta i czy oznaczenie dobre z oznaczenie katalogowym. Jeżeli wszystko się zgadza to miłej jazdy. :wink:

Jeżeli zdecydujesz się wywalić kasę to link do oznaczeń sprężyn.
http://translate.googleus...LHL09WvapiiOjtA

Tutaj kupisz chyba najtaniej http://www.iparts.pl/auto...463-100113.html

krawcu183 - Wto Sty 12, 2010 14:32

Cały czas nie trzeszczy... Ale na większych koleinach przed skrzyżowaniem jak hamuję to się zdarza, poza tym teraz przy większym śniegu co i rusz słyszę obcierki.

Pomiar robiłem na płaskim podłożu, mam oponki 195/65/R15 ciśnienie chyba 2,3; płyny w normie (tylko spryskiwacz na wykończeniu).

Żeby sprawdzić te sprężyny to wystarczy tylko koło zdjąć?

witia24 - Wto Sty 12, 2010 14:33
Temat postu: ok
367mm to chyba troszke za malo , mi mechanik zalozyl sprezyny od v6 bo do dizla przyszlly jakiees niskie i mowil ze autko nisko siedzialo , ktos pisal ze do dizla sa niskie ale twardsze czy to prawda wolalem nie ryzykowac i zalozylem od v6,

z tymi oznaczeniami to ciezko aby trafic w sklepie wysylaja do danego modelu nie patrza na zaden kolor czy cos

dodam ze tyl troszke nizej siedzi niz przód

jak by kto potrzebowal to mam 1 szt do sprzedania uzywke wymiary podalem wczesniej

apples - Wto Sty 12, 2010 14:37

Tak jak pisałem. R75 z silnikami benzynowymi jest lżejszy i sprężyny są inne. Do diesla są na pewno twardsze. R75 które widziałem w dieslu trochę niżej stoją przodem .
Koła nie trzeba zdejmować. Skręć kołami i będziesz wszystko widział. Najlepiej wcześniej umyj zawieszenie.

witia24 może się trochę ułożą, ale jest to efekt złych sprężyn. Założył dłuższe od benzyny i efekt masz. Teraz będziesz jeździł jak w czołgu. :wink: W zaporożcach też tak było :wink:

SeniorA - Wto Sty 12, 2010 14:43

U mnie jest równe 400 po obu stronach i nie obcieram nigdy podwoziem.Sprężyny i amortyzatory są tak jak pisze na metce.
Różnica 2 cm jest właśnie dlatego, że różne modele inaczej ważą. Nie ma wpływu na odległość osi od nadkola ilość powietrza czy wielkość obręczy.krawcu183, możesz sprawdzić na metce pod siedzeniem co powinno być , a co jest w rzeczywistości (sprężyny + amortyzatory, bo to stanowi komplet) i dopiero wtedy wyciągnąć wnioski.

apples - Wto Sty 12, 2010 14:44

2,0 i 2,5 mają takie same sprężyny. Prawdopodobnie są dłuższe, ale miększe. Czy czasami dziwnie nie pływa teraz przód?
SeniorA profil opony ma na pewno wpływ na pomiar.

krawcu183 - Wto Sty 12, 2010 15:09

Muszę to wszystko posprawdzać jak SeniorA powiedział bo strasznie mnie denerwuje ta niskość Roverka... ale to dopiero za kilka dni jak mi się zwolnienie skończy...
SeniorA - Wto Sty 12, 2010 15:16

nie można osobno rozpatrywać sprężyn , tylko cały zespół tzn . z amorkiem.
apples napisał/a:
2,0 i 2,5 mają takie same sprężyny.
i diesle też mogą mieć takie jak benzynowe .Wszystko zależy od specyfikacji auta
Cytat:
SeniorA profil opony ma na pewno wpływ na pomiar
jaki? przecież wahacz jest zawsze przy tym samym obciążeniu, jednakowo odchylony. Zmienia się tylko przy zmianie obciążenia . Natomiast wysokość osi koła od podłoża ,zależy od profilu i ciśnienia.
apples - Wto Sty 12, 2010 15:24

Dla diesla w R75 są inne sprężyny. Nie wprowadzaj w błąd.
Przeczytaj to co napisałeś w ostatnim poście i przedostatnim. Zaprzeczasz sam sobie.
Postaw obok siebie 2 R75 z różnymi profilami opon, różną wielkością obręczy i różnym ciśnieniem w kołach to zobaczysz różnicę. Jeżeli masz nawet różnicę w w ciśnieniu w kole po prawej i lewej stronie zobaczysz też delikatną różnicę.

SeniorA - Wto Sty 12, 2010 17:08

apples napisał/a:
Dla diesla w R75 są inne sprężyny. Nie wprowadzaj w błąd.
nie wprowadzam nikogo w błąd , bo napisałem ,że diesel też m o ż e mieć takie jak benzynowe. Diesle mają sprężyny REB 101420, REB 101430 i REB 101440 . Tylko te ostatnie nie pasują do benzyny. Natomiast nie są zamienne amortyzatory benzyna/diesel i w związku z tym nie są zamienne komplety, sprężyna+ amor.Tu jest do sprawdzenia http://forum.roverki.eu/v...ht=spr%EA%BFyny
apples napisał/a:
Zaprzeczasz sam sobie.
nie widzę sprzeczności
apples napisał/a:
Postaw obok siebie 2 R75 z różnymi profilami opon, różną wielkością obręczy i różnym ciśnieniem w kołach to zobaczysz różnicę. Jeżeli masz nawet różnicę w w ciśnieniu w kole po prawej i lewej stronie zobaczysz też delikatną różnicę
Różnica będzie ale w wysokości auta, natomiast odległość osi koła do nadkola ma się mieścić w 408 +/-10. Mówimy o diagnostycznych warunkach pomiaru, auta sprawnego technicznie i wyposażonego fabrycznie a nie bez powietrza w jednym kole czy może podwindowanego albo stojącego na pochyłości.
witia24 - Wto Sty 12, 2010 17:18
Temat postu: ok
nie wydaje mi sie ze jest jak w czolgu a nizej niz 39 cm sobie nie wyobrazam bo mam cos kolo -400 jak bedzie odwilz to dokladnie sprawdze,


a jak by sie auto zachowywalo na nizszych i sztywniejszych sprezynach tez sobie nie wyobrazam teraz mi sie wydaje twarde a co dopiero jak jesszce twardzsze sprezyny

jak sie zamawia sprezyny s np z intercars to oni dizla i bezyniaka maja pod jednym symbolem kategoria to jak rozruznic co oni tam maja nie da rady a orginalne to ciezko by bylo mam nadzieje ze troszke pojezdze i nic sie nie bedzie dzialo

SeniorA - Wto Sty 12, 2010 17:51

apples napisał/a:
Dla diesla w R75 są inne sprężyny. Nie wprowadzaj w błąd.
apples, może przekona Cię to co pisał kiedyś PHJOWI : " proszę sprawdzić że kolory do kv6 i m47 są takie sam , ........ spokojnie od diesla do kv6 podejdą i odwrotnie "
witia24 - Wto Sty 12, 2010 18:25
Temat postu: ok
LESJÖFORS symbol LS4075730 a ten symbol to zamiennik ktorej sprezyny moze kto wie bo taki symbol podal mi mechanik, takie ponoc zamontowal
PHJOWI - Wto Sty 12, 2010 18:56

2.5 v6 symbol ten oznacza.
apples - Wto Sty 12, 2010 19:18

http://translate.googleus...LHL09WvapiiOjtA

witia24
http://www.iparts.pl/czes...5-39053799.html
Diesel ma oznaczenie REB000890.

SeniorA Tak pasują od KV6 tylko że MG.

witia24 - Wto Sty 12, 2010 20:05
Temat postu: ok
piszecei ze 2,6 v6 pasuja do dizla juz nic nie kumam , czyli jaki odpowiednig orginalu mam ok prosze o odpowiedz symbol orginalu ,



czyli LESJÖFORS LS4075730 to ROVER REB101430 to by sie wydawalo ze jest ok a co oznacza kolor twardosc czy cos w tym stylu

[ Dodano: Wto Sty 12, 2010 19:42 ]
a zapomnialem napisac a te pierwsze co krotsze byly to mialy symbol ls 4075727 tak mowil mechanik

[ Dodano: Wto Sty 12, 2010 19:53 ]
http://www.iparts.pl/czes...a,837207-0.html

to widze ze mialem zalozone to, to by gralo tylko ta grubosc mi niegra albo nie umie sie sowmiarka obslugiwac

[ Dodano: Wto Sty 12, 2010 20:05 ]
http://www.iparts.pl/czes...MwfDEwfDA=.html

apples - Wto Sty 12, 2010 20:10

Kolor oznacza jaki to typ sprężyny. Mając kolor sprężyn wiesz jakie zamówić według oznaczeń katalogowych. Np. Brązowy/Czerwony odpowiada oznaczeniu katalogowemu REB000890.
witia24 - Wto Sty 12, 2010 20:24
Temat postu: ok
http://forum.roverki.eu/v...ht=spr%EA%BFyny


to co to za tabela ta na dole a takiego oznaczenia jak ty podaje sz to nie widze nigdzie w tych tabelach i nie rozumie


i widze ze ktos przedemna juz zmienail sprezynki chyaba ze sie myle bo byly te suplex

apples - Wto Sty 12, 2010 20:42

Zadzwonię jutro do Land Rover w Gdańsku i napisze co mi powiedzą. Mają oryginalną książkę serwisową R75. Rozbieżności są duże, a po co się wykłócać kto ma rację :wink:
SeniorA - Wto Sty 12, 2010 20:49

witia24 napisał/a:
to co to za tabela ta na dole
To jest tabela oryginalnych sprężyn i amortyzatorów Rovera (oznaczenie, zastosowanie sprężyn i amortyzatorów i ich kompletowanie ) .
kolorom odpowiadają swobodne długości sprężyn :
żółty - 358,68 mm
brązowy - 367,55
różowy - 375.42
biały - 383.29
niebieski - 391.21
popielaty - 399.08

witia24 - Wto Sty 12, 2010 21:20
Temat postu: ok
ok ale jak to jest jakis klopot to nie trzeba auto sprawuje sie ok chyba ze ciekawos korci, bo ta tabela wyjasnia chyba wszystko

ciekawi mnie tylko fakt ze te sprezyny bylu juz wymieniane bo suplex to chyba nie orginaly

kiedys zajze pod ta kanape ale niechce mi sie znaia szrpac bo mam ta nie dzielona nie rozbieralna, a czytalem ze klopot potem ja zlozyc

[ Dodano: Wto Sty 12, 2010 21:20 ]
a kolor nie oznacza twardosci bo kolory sa podawane green/blue czyli dwa kolory i symbol 101430

krawcu183 - Wto Sty 12, 2010 22:58

A ja zajrzę pod kanapę... mam już wprawę w jej zakładaniu choć trzeba się troszkę nakombinować... z tym że jak ostatnio miałem ją zdjętą to nie widziałem tam żadnej naklejki czy czegoś takiego z oznaczeniami sprężyn... no cóż... zobaczymy...
apples - Sro Sty 13, 2010 11:30

U mnie pod kanapą są następujące oznaczenia.
MODEL R40
Front RH - PK
Front LH - JK
RR DAMPER - pusto
RR SPRING - RB
Wychodzi że u mnie powinny być te REB101420

SeniorA masz i miałeś rację :oops:

witia24 - Czw Sty 14, 2010 15:05
Temat postu: ok
a pwiedzcie jak zamontowane sa sprezyny tylnie bo jak patrze pod blotnik to ich nie widze sa tylko dwa cienkie jakby amortyzatory, czy sa zalozone jakos nizej ze ich nie widze , bo jak patrze w innych autach to sa zaraz pod nadkolem
apples - Czw Sty 14, 2010 16:48

Pomiędzy wahaczem, a nadwoziem.
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID001551

witia24 - Czw Sty 14, 2010 17:42
Temat postu: ok
czyli pomiedzy kolem a nadkolem nie wypatrze jest gdzie sanizej dobrze to rozumie bo jak patrze w bmw 5 to jet zaraz pod nadkolem i w srodku amor chyba a umnie tylko jakis chyba amor, i tyl troszke nizej siedzi od przodu
apples - Czw Sty 14, 2010 18:14

w R75 amortyzator nie jest włożony w sprężynę jak to występuje w wielu innych markach. Sprężyny widać jak spojrzysz przy rancie zderzaka przy kole.
witia24 - Czw Sty 14, 2010 18:16
Temat postu: ok
od przodu tak zdezaka tylniego jutro popatrze
piwonski12 - Czw Sty 14, 2010 23:10

To ja się juz pogubiłem w temacie sprężyn , u mnie są takie oznaczenia:
przód 76398/front - T166844
tył 76399/rear - T173947
napisy są w kolorze zielonym.

henryk - Wto Mar 09, 2010 12:56

SeniorA napisał/a:
Przy właściwych i sprawnych sprężynach z przodu , odległość środka osi koła do rantu błotnika w pionie , powinna być 408,5 +/-10 mm ale jednakowa dla obu stron
przynajmniej jakiś zrozumiały, łatwy do sprawdzenia parametr. Czy dotyczy obydwu osi?
SeniorA - Wto Mar 09, 2010 13:10

henryk napisał/a:
Czy dotyczy obydwu osi?
nie. Oś tylna 399 +/- 10 mm.
RHL - Pon Kwi 11, 2011 08:10

Witam,

Czy te sprezyny bede dobre na przód:

http://moto.allegro.pl/sp...1543923505.html

R75 2000r 2.0 CDT

Skad wziac taka gume, ktora styka sie ze sprezyna i kielichem ? Jak to sie nazywa ?

Pozdrawiam!

lzawiasa - Sob Mar 28, 2015 11:15

Zmienilem sprezyny, przyslano mi nowki, szwedzkiej firmy niby do CDT. Po zamontowaniu, autko sporo siadlo, ale skok zawieszenia pozostal dobry. Tym czase na byle dolku czy garbie, zawieszenie dobija go gum na teleskopie. Niestety nie szoruje po jezdni ,jak u ciebie. Aktualnie mam przrzygotoane wstawki z metalu, ktorymi podniose skok zawieszenia montujac je miedzy sprezyne a poduszke, gdyz przy maksymalnym ugieciu jest jeszcze luz miedzy zwojami sprezyny. Na tych cienszych sprezynach auto jest elastyczne i fajne w prowadzeniu, amorki sa ok.
Lesnik985 - Nie Mar 29, 2015 12:28

Witam,
podłączę się do tematu... U mnie też osłona obciera o asfalt jeśli są jakieś nierówności, a zaczęło się to jak wjechałem z dość dużą prędkością na próg remontowanej drogi... Mechanik powiedział, że osłona silnika od temperatury się wypaczyła i wisi, sam nie wiem co o tym myśleć.
Ogólnie moim R75 strasznie bujało/pływało jeśli droga była była kiepska i miała tzw. "fale". Wymieniłem tylne amortyzatory i od razu czuję, że auto lepiej trzyma się drogi. Natomiast skrzypi mi coś przy tylnim lewym kole, słychać to nawet przy wsiadaniu i wysiadaniu, co to może być? sprężyna?
Noszę się z zamiarem wymiany przednich amorków, a może od razu wymienić też sprężyny?

Balas87 - Czw Maj 14, 2015 15:59

Witajcie :) jestem w posiadaniu dwóch sprężyn przednich do diesla o kolorach zielonym i białym, czy może mi ktoś powiedzieć czym one się różnią od koloru zielonego i popielatego ? skoro i jedne i drugie montowano oryginalnie w tym samym roku do diesla ?? dziwna sprawa.

[ Dodano: Wto Kwi 07, 2015 19:18 ]
już wiem że długością w stanie swobodnym,
ale jak to się będzie mieć do sprężyny założonej na samochód ? Czy sprężyny zielono popielate będą utrzymywać samochód na tej samej wysokości co zielono białe z tym że będą miększe od tych zielono/białych ?

Czy może samochód będzie stać wyżej na sprężynach zielono popielatych a twardość sprężyn będzie taka sama jak zielono/białych :D :D

trochę zagmatwane :D ale tak naprawdę nikt jeszcze tego nie napisał.....

[ Dodano: Czw Maj 14, 2015 16:59 ]
SeniorA napisał/a:
witia24 napisał/a:
to co to za tabela ta na dole
To jest tabela oryginalnych sprężyn i amortyzatorów Rovera (oznaczenie, zastosowanie sprężyn i amortyzatorów i ich kompletowanie ) .
kolorom odpowiadają swobodne długości sprężyn :
żółty - 358,68 mm
brązowy - 367,55
różowy - 375.42
biały - 383.29
niebieski - 391.21
popielaty - 399.08


hej słuchajcie jeśl w dieslu miałem spreżyny ( przód ) z białą krokpą a teraz założe z brązową tzn że obniżę przód samochodu ??

longer86 - Czw Maj 14, 2015 16:30

Niekoniecznie, brązowa może być twardsza i przez to jest krótsza. Biała miękka ale dłuższa i może być tak ze auto siądzie tak samo, a inna będzie charakterystyka pracy zawieszenia
Balas87 - Czw Maj 14, 2015 17:33

a dzięki wiec te długości sprężyn odpowiadają za miękość a nie za wysokość no chyba że założę najmiększe do diesla wtedy może siąść przód dobrze myślę ??
longer86 - Czw Maj 14, 2015 22:42

Nie wiem za co to odpowiada, pytałeś czy jak założysz krótsze to czy siadzie to Ci napisałem ze niekoniecznie bo zalezy jakie są Twarde. Co z tego ze krótsze dasz jak może być twardsza i siadzie mniej niż miekka dluga