Zobacz temat - [R75] Problem z zamykaniem drzwi przez pilota w kluczyku
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Problem z zamykaniem drzwi przez pilota w kluczyku

andyhell - Pon Paź 12, 2009 15:25
Temat postu: [R75] Problem z zamykaniem drzwi przez pilota w kluczyku
Nie mogę zamknąć ani otworzyć drzwi z pilota w kluczyku.Bateria jest bardzo dobra, dioda sie pali,nawet próbowałem zsynchronizować odbiornik z nadajnikiem wg instrukcji ,ale nic nie pomaga.Nie wiem co jeszcze można by zrobić,Proszę o poradę.
Rowan - Pon Paź 12, 2009 15:26

andyhell, mogł paść odbiornik, podobno w 75 się to czasami zdarza.
andyhell - Pon Paź 12, 2009 15:31

a gdzie może być umieszczony taki odbiornik??
SeniorA - Pon Paź 12, 2009 15:37

andyhell napisał/a:
a gdzie może być umieszczony taki odbiornik??
w tunelu ręcznego ,a od modelu 2001 za zegarami.
Rowan - Pon Paź 12, 2009 17:31

SeniorA napisał/a:
a od modelu 2001 za zegarami.

A nie od tego po lifcie?

andyhell - Pon Paź 12, 2009 17:33

A jest może jakiś bezpiecznik, który odpowiada za ten zamek???
SeniorA - Pon Paź 12, 2009 17:51

Rowan napisał/a:
A nie od tego po lifcie?
dokładniej, to do roku modelowego 2001 ,a za zegarami w modelach wyprodukowanych po tej dacie.
andyhell napisał/a:
A jest może jakiś bezpiecznik,
nr 14 - 20 A

[ Dodano: Pon Paź 12, 2009 18:51 ]
sprawdż odbiornik pod kątem skutków działania wilgoci .

mirekbuk120 - Pon Paź 12, 2009 18:08

Podłącze się pod temat. U mnie jest ta sama sytuacja. I właśnie ten odbiornik wygląda jakby był zalany czymś. Nie mam możliwości sprawdzenia go inaczej jak tylko wzrokowo. Może jakieś porady,pomysły?
SeniorA - Pon Paź 12, 2009 18:26

mirekbuk120 napisał/a:
Nie mam możliwości sprawdzenia go inaczej jak tylko wzrokowo.
a np. masę
mirekbuk120 - Pon Paź 12, 2009 18:52

Cytat:
a np. masę
Jak go wysuszyłem to stracił parę kilo. :mrgreen:
andyhell - Pon Paź 12, 2009 19:05

Posprawdzam to wszystko i dam znać co ewentualnie pomogło
SeniorA - Pon Paź 12, 2009 19:20

mirekbuk120 napisał/a:
Jak go wysuszyłem to stracił parę kilo.
to jak go już zważyłeś
to sprawdż czy ma połączenie z minusem aku.

andyhell - Wto Paź 13, 2009 22:06

Sprawdziłem wszystko,wszystkie bezpieczniki (5,8,11). I nic.
Szukałem tego odbiornika pod dnem podłokietnika, ale go tam nie ma :cry:
Gdzie do cholery moze byc schowany ten odbiornik????

SeniorA - Wto Paź 13, 2009 22:41

andyhell napisał/a:
Gdzie do cholery moze byc schowany ten odbiornik????
napewno znajdziesz jak zdemontujesz tunel centralny.Sciągnij osłonę dżwigni ręcznego i powinien być widoczny (czarne pudełeczko z białą naklejką identyfikacyjną ). Odbiornik jest w tym pudełku.
henryk - Sro Paź 14, 2009 00:11

SeniorA napisał/a:
jak zdemontujesz tunel centralny
to bardzo dużo roboty. Ja zrezygnowałem. Ale to metoda właściwa polecana w Rave.
Zobaczysz również ten odbiornik jak podniesiesz mieszek hamulca ręcznego (nie połam spinek).
SeniorA napisał/a:
czarne pudełeczko z białą naklejką identyfikacyjną
tą metodą całego pudełka oczywiście nie zobaczysz. W środku pudełka jest płytka odbiornika podłączona wtyczką. Samo pudełko jest przykręcone. Otwarcie pudełka bez odkręcania śrub zasłoniętych tunelem spowoduje zniszczenie wieczka pudełka. Ale da się płytkę odbiornika wyjąć.
Uwaga: w pobliżu są złączki/czujniki poduch/napinaczy.
Kiedyś na forum podawałem link gdzie można było pobrać ilustrowaną instrukcję "zwiększenia zasięgu odbiornika". Metoda nie zwiększa zasięgu ale ilustracje mi pomogły.

MaReK - Sro Paź 14, 2009 00:34

Ja juz walczylem z tym tematem ;)
Za rada naszego specjalisty Mariusz418 zdjalem mieszek hamulca recznego...
W sumie to szukalem tam tez regulacji jego ;P Mnie sie nie udalo go polamac,
ale jak zdjalem rekojesc, to potem bylomi trudno to wszystko pozakladac z powrotem...

Oczywiscie w moim aucie, przed liftem, ale 2004 rok nie ma tego odbiornika tam.
Jest za zegarami, a tego nie chcialem demontowac.

Objawy byly takie, ze nie moglem albo zamknac auta z pilota, albo go otwrzyc
po uprzednim zamknieciu. Dzialal jedynie z kluczyka. Jednak po przejechaniu
paru dolkow udalo sie go otwierac i zamykac normalnie.

Problem lezal po stronei aku i klem. Byly jakies niekontakty... doszlo do tego,
ze po dluzszym postoju nie chcial krecic rozrusznikiem i nagle ginal prad.
Okazalo sie, ze kabel od klemy masowej mial luz...

Takze jak radzi SenioA sprawdzcie najpierw polaczenia z aku.

Pozdrawiam,

Ps.
Ciekawe kiedy bede musial rozbierac zegary ;) ?

SeniorA - Sro Paź 14, 2009 07:29

Cytat:
Ciekawe kiedy bede musial rozbierac zegary ;) ?
_________________
bardzo łatwo je ściągnąć i szybciej można dostać się tu do odbiornika, niż pod ręcznym.
henryk - Sro Paź 14, 2009 10:09

MaReK napisał/a:
jak zdjalem rekojesc
dobry jesteś. Ja to robiłem zadzierając mieszek do góry. Przymierzając się do tunelu poddałem się na pierwszym etapie, czyli nie udało mi się zdjąć gałki zmiany biegów. Mechanik zresztą też się poddał gdy trzeba było wymieniać mechanizm zmiany biegów.
andyhell nie podał rocznika - może też ma szczęście mieć odbiornik za zegarami?

andyhell - Sro Paź 14, 2009 10:41

Mój świeży zakup to R75 CDT z 2000 roku :mrgreen:

[ Dodano: Sro Paź 14, 2009 11:41 ]
Jest taka dziadowa pogoda, że nie mogę nawet zrobic fajnego zdjęcia żeby sobie zmienić w profilu

tomczyk32 - Sro Paź 14, 2009 14:18

witam
a moze ktos powie jak sprawdzic ten odbiornik
gdyz u mnie wyglada wszystko ok a tez musze otwierac i zamykac kluczem

lebiediev - Czw Paź 15, 2009 14:15

także dołączam sie do prośby jak spr ten odbiornik bo mam taką samą sytuacje bateria jest dobra kontrolka świeci a i tak musze otwierać z kluczyka :???:
SeniorA - Czw Paź 15, 2009 16:21

sprawdzić można omomierzem , czy jest przejście na masę i czy nie są przerwane obwody , albo wymiana na inny dobry.
henryk - Czw Paź 15, 2009 16:26

tomczyk32 napisał/a:
u mnie wyglada wszystko ok
a mój przy wtyczce był zielony - zaśniedziały. Na elektronice się nie znam, zaryzykowałem wymianę na wygląd + opinia mariusz418, że to częsta usterka. Wystarczyło.
lebiediev - Czw Paź 15, 2009 20:40

a możesz powiedzieć ile cie ta impreza kosztowała i gdzie kupiłeś ...
henryk - Czw Paź 15, 2009 22:45

To było ponad dwa lata temu, chyba u PHJOWI. Używane części kupuję również w art-bizar.
andyhell - Pią Paź 16, 2009 14:58

Ściągnąłem mieszek od ręcznego.Widoczne są dwa pudełeczka: czarne mniejsze i szare większe.I co dalej????
tomczyk32 - Pią Paź 16, 2009 15:44

a czy sa jakies bezpieczniki co za ten odbiornik odpowiadaja
andyhell - Pią Paź 16, 2009 16:46

Ja sprawdziłem bezpiecznik nr 5, 8, i 14 i wszystkie są ok.
nr 5 - 5A-wycieraczki , sterownik BCU
nr 8 - 5A-sterownik BCU
nr 14 - 20A - Centralny zamek drzwi

tomczyk32 - Pią Paź 16, 2009 17:15

przepraszam ale co to jest " BCU "
andyhell - Pią Paź 16, 2009 17:34

[ Dodano: Pią Paź 16, 2009 18:34 ]
tomczyk32 napisał/a:
przepraszam ale co to jest " BCU "

Sterownik ,moduł odpowiedzialny za alarmy, centralne zamki

SeniorA - Pią Paź 16, 2009 19:28

tomczyk32 napisał/a:
przepraszam ale co to jest " BCU "
body control unit , sterownik urządzeń nadwozia, inaczej sterownik komfortu.Jest za schowkiem pasażera.
henryk - Pią Paź 16, 2009 23:01

andyhell napisał/a:
Ściągnąłem mieszek od ręcznego.Widoczne są dwa pudełeczka: czarne mniejsze i szare większe.I co dalej????
wewnątrz czarnego mniejszego (po prawej stronie) jest płytka odbiornika pilotów.
Dno pudełka jest solidnie przykręcone i przez mieszek nie odkręcisz.
To nie rada, tylko relacja z tego co zrobiłem: wieczko da się podważyć i wyrwać, płytka wewnątrz leży luzem i jest podłączona wyłącznie wtyczką widoczną na zdjęciu.
Po wymianie płytkę zawinąłem w folię z pęcherzykami + przylepiec i wrzuciłem do środka.

andyhell - Sob Paź 17, 2009 00:02

henryk napisał/a:
Po wymianie płytkę zawinąłem w folię z pęcherzykami + przylepiec i wrzuciłem do środka.

Jutro spróbuję wyjąć tą płytkę i zobacze co z nią nie tak.Mam nadzieję, że osuszenie jej i przetarcie wystarczą.
Rozumiem,że Ty kupiłeś nową płytkę, więc od razu pytam ile coś takiego kosztuje i gdzie to można kupić??
Jak na razie to dzięki za podpowiedzi.

henryk - Sob Paź 17, 2009 00:18

kupiłem używaną, jak wyżej napisałem:
"To było ponad dwa lata temu, chyba u PHJOWI. Używane części kupuję również w art-bizar."
Przy okazji: chyba na Forum ktoś sprzedaje R75 angielski na części.

tomczyk32 - Sob Paź 17, 2009 12:30

a jak odczytac kolejnosc bezpiecznikow
SeniorA - Sob Paź 17, 2009 13:04

tomczyk32 napisał/a:
a jak odczytac kolejnosc bezpiecznikow
pierwszy to 20A, drugi 30A, następne 5A,5A,5A ...itd. .
tomczyk32 - Nie Paź 18, 2009 11:23

bezpieczniki mam ok , wiec musze chyba sprawdzic ten odbiornik ale jak sie sprawdza omomierzem ??
mirekbuk120 - Nie Paź 18, 2009 14:30

A jeśli wymienić ten odbiornik. To czym się kierować? To znaczy czy wszystkie R75 miały ten sam odbiornik, każdy będzie pasował? Każdy da się zsynchronizować z kluczykami?
henryk - Nie Paź 18, 2009 16:13

mirekbuk120 napisał/a:
Każdy da się zsynchronizować z kluczykami?
tego nie wiem. Ten, który kupiłem - używany zresztą, po zamontowaniu pozwolił na zsynchronizowanie kluczy za pierwszym razem. Bez T4 to jednak loteria. W używanym aucie, w którym nie masz gwarancji, że piloty działały, nie masz również gwarancji, że się zsynchronizują z BCU nawet przy sprawnym odbiorniku. Odbiornik tylko przekazuje sygnał.
PHJOWI - Nie Paź 18, 2009 21:38

nic nie trzeba synchronizować , działą na zasadzie PLUG&PLAY , wsadzasz i musi grać jeśli nie , to śmietnik :)
mirekbuk120 - Pon Paź 19, 2009 04:41

Ok dzięki PHIJOWI. Znalazłem niedaleko siebie anglika na części. Mam zamiar sprawdzić to zaraz na miejscu. Proszę jeszcze o radę ile za taki odbiornik można zapłacić. Żebym nie przepłacił.
tomczyk32 - Pon Paź 19, 2009 17:50

wiec to jest obojetne jaki odbiornik wsadze (chodzi mi o model 75) i powinien zadzialac po synchronizacji go z pilotem??
andyhell - Wto Paź 20, 2009 12:12

mirekbuk120 napisał/a:
Proszę jeszcze o radę ile za taki odbiornik można zapłacić. Żebym nie przepłacił.


Ja tez chciałby wiedzieć ile kosztuje taki odbiornik :?:

[ Dodano: Wto Paź 20, 2009 13:12 ]
Czy mógłby mi ktoś napisać ile może kosztować ta płytka odbiornika????????

tomczyk32 - Wto Paź 20, 2009 18:26

czy ktos jeszcze moze wie cos w tym temacie???
andyhell - Sob Paź 24, 2009 14:55

Udało mi się w końcu naprawić ten odbiornik.Pomógl mi kolega,który ma pojęcie o elektronice.Załączę kilka zdjęć jak to wszystko przebiegało,może komuś się przydadzą i pomogą.
Teraz odbiornik znajduje się pod dnem schowka podłokietnika

[ Dodano: Sob Paź 24, 2009 15:55 ]
I jeszcze ...

mirekbuk120 - Sob Paź 24, 2009 18:06

Moje gratulacje. Też muszę się za to zabrać. Może też uda się naprawić, ponieważ uszkodzenie na Twojej płytce wygląda identycznie jak na mojej. Czyżby kolejna powtarzająca się usterka w tych samochodach. Muszę tylko poszukać jakiegoś speca.
andyhell - Sob Paź 24, 2009 19:30

mirekbuk120 napisał/a:
Moje gratulacje. Też muszę się za to zabrać. Może też uda się naprawić, ponieważ....


Nie taki diabeł straszny...Mam nadzieję,że i w Twoim przypadku obejdzie się bez kupowania używki :wink:
Każdy elektronik powinien ci to naprawić a jak nie to zapraszam do Krakowa- chętnie pomożemy.

mirekbuk120 - Sob Paź 24, 2009 19:42

Dzięki. Pewnie kiedyś odwiedzę Kraków. W przyszłym tygodniu pojadę do jednego magika, i opiszę co i jak.
honziu - Nie Mar 27, 2011 15:13

Witajcie mam taki sam przypadek płytaka zardzewiała cała zasniedziała ale mam inne pytanko do odbiornika dochodżą trzy przewody + 12 +12 i masa tak powinno być .
Pozdrawiam
Honziu

pallson - Pią Kwi 01, 2011 08:55

podłącze się pod temat. u mnie problem jest taki, że przy otwieraniu drzwi z pilota drzwi od strony kierowcy wogóle sie nie otwieraja (ani przy pierwszym ani przy drugim nacisnieciu guzika pilota). otwieraja sie z kluczyka prawidlowo. zamykanie z pilota wszystkich drzwi dziala poprawnie. jaka moze byc przyczyna ? jak to naprawic ?
fliku - Pią Maj 30, 2014 09:25

pallson napisał/a:
podłącze się pod temat. u mnie problem jest taki, że przy otwieraniu drzwi z pilota drzwi od strony kierowcy wogóle sie nie otwieraja (ani przy pierwszym ani przy drugim nacisnieciu guzika pilota). otwieraja sie z kluczyka prawidlowo. zamykanie z pilota wszystkich drzwi dziala poprawnie. jaka moze byc przyczyna ? jak to naprawic ?


prawdopodobnie silniczki w drzwiach. Czy otwierając czujesz mechanikę ?

kaisor1 - Sob Maj 31, 2014 20:23

Koledzy podepnę się pod temat, w moim Roverku mam taką usterkę, że gdy zamykam auto, to samochód wysyła krótki sygnał dźwiękowy informujący o otwarciu drzwi lub klapy pomimo tego, że wszystko jest pozamykane i wtedy nie mogę go zamknąć. Może coś poradzicie?
sknerko - Sob Maj 31, 2014 20:27

jak nie swieca kontrolki na zegarach informujące o otwarciu czegoś to zapewne czujnik otwarcia maski wariuje
kaisor1 - Sob Maj 31, 2014 20:34

mogę go wypiąć?
sknerko - Sob Maj 31, 2014 20:59

trzeba poprawić styki i będzie git, chociaż wypiąć chyba można, Marek jeździł z odpiętym jak dobrze pamiętam.
kaisor1 - Sob Maj 31, 2014 21:05

ale jak maska jest otwarta to kontrolka pokazuje otwarcie, a gdy zrobię twardy reset zdejmując klemę z akumulatora , to jakiś czas wszystko działa. Może alarm coś szwankuje?
damiwr - Sob Maj 31, 2014 21:10

Cytat:
jak nie swieca kontrolki na zegarach informujące o otwarciu czegoś to zapewne czujnik otwarcia maski wariuje


a nie było by że jest otwarte ? TZN kontrolka ?

sknerko - Sob Maj 31, 2014 21:12

No widzicie chłopaki miałem w swoim taki przypadek, że kontrolek zero a czujnik maski auta nie pozwolił zamknąć, wyjąłem przeczyściłem i działa już 3 lata.
damiwr - Sob Maj 31, 2014 21:23

sknerko napisał/a:
wyjąłem przeczyściłem i działa już 3 lata.


ten z lewej czy z prawej ? bo z prawej jest dalej patrząc po wiązce.

sknerko - Sob Maj 31, 2014 21:27

nie zamek a czujnik maski, jest jeden i jest bliżej tego zamka po prawej
damiwr - Sob Maj 31, 2014 21:33

Może ja już nie kojarzę nie ten czas. I może i prawda że pomyliłem z linkami tych na bank jest 2 :D