Zobacz temat - [Honda Accord] Silnik chodzi idealnie a jest duże spalanie
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [Honda Accord] Silnik chodzi idealnie a jest duże spalanie

pili98 - Pią Wrz 03, 2010 20:49
Temat postu: [Honda Accord] Silnik chodzi idealnie a jest duże spalanie
Witam. Proszę o prostą odpowiedź co może być jeżeli samochód nie kopci równo pracuje, dobrze przyśpiesza, wymieniony przepływomierz i egr wszystkie węże sprawdzone, a mimo to pali mi 10l/100km w cyklu mieszanym z tym że wogóle nie jeżdżę w mieście tylko czasami pokonuje krótkie odcinki.
tronsek - Pią Wrz 03, 2010 21:26

Może układ paliwowy ma jakąś malutką nieszczelność i część paliwa idzie w asfalt.
wojtekkk - Pią Wrz 03, 2010 21:29

może śmieszne ale czy... hamulce nie trzymają?
mi po zakupie auta tak przednie koła trzymały, że spalanie też było koło 10l

pili98 - Pią Wrz 03, 2010 22:19

hamulce nie trzymają jak go nawet rozpędzę do 100 i puszczę na luzie to leci i leci i praktycznie nie zwalnia więc nie trzymają hamulce, ciśnienie w oponach jest ok. Co do układu paliwowego to ostatnio wymieniłem filtr i sprawdzałem wszystko i żadnych nieszczelności nie zauważyłem. A ile Ci teraz pali Twój R600 ?? ? czy może być np. padnięty jakiś czujnik temperatury np. i komputer daje za dużą dawkę paliwa lub wtryskiwacze źle ustawione lub już rozregulowane???
zimek-1985 - Pią Wrz 03, 2010 22:41

może pompa wtryskowa potrzebuje regeneracji?
Brat miał podobny problem w swoim DIESLU jak mu padła. tylko że do tego było trochę czuć ropą przy silniku jak była maska otwarta. Nawet CHECK mu się nie zapalał że coś z pompą nie tak.

pili98 - Pią Wrz 03, 2010 22:48

no powiem szczerze że trochę czuć może nie samą ropę ale takie jakby spaliny niedopalone, ale wydawało mi się że to może być przez to że łącznik elastyczny już przepuszcza, ale jutro jadę to wymienić to zobaczę. Silnik od strony pompy wygląda jak nowy nie było nic myte a tam jest suchutko, nie wiem czy to pompa, w końcu nie kopci.
zimek-1985 - Pią Wrz 03, 2010 23:04

warto podjechać do jakiegoś mechanika co sie zajmuje pompami. moze on cos podpowie. ja najbardziej bym obstawiał własnie pompę.
pili98 - Pią Wrz 03, 2010 23:16

zimek-1985 napisał/a:
warto podjechać do jakiegoś mechanika co sie zajmuje pompami. moze on cos podpowie. ja najbardziej bym obstawiał własnie pompę.

A tobie ile pali bo widzę w opisie że też masz sdi?

zimek-1985 - Pią Wrz 03, 2010 23:32

jesli chodzi o moj to w trasie przy 110-120km/h to tak do 5,5l/100 to juz max, a w miescie to zależy. ale tak około 7l/100.
pili98 - Pią Wrz 03, 2010 23:39

czyli niewiele. dzięki pozdrawiam
zimek-1985 - Sob Wrz 04, 2010 08:59

prosze. i obyś jak najszybciej znalazł w czym problem.
pozdrawiam

pili98 - Sob Wrz 04, 2010 17:06

dziś wymieniłem łącznik elastyczny od tłumika i się wystraszyłem bo w ogóle nie słychać turbiny ale chodzi dobrze więc pewnie gwizdało al tłumikiem :) naprawiłem przy okazji drżący drążek od biegów (wystarczy zeszlifować nity i wyjąć tulejkę z widełek, moja się nie nadawała i koleś ze wsi ma tokarkę to dotoczył mi nową z plastiku wymiar 18,3mm x 45mm x 8mm) teraz widać jaki bieg jest włączony lewarek jest sztywno i nie hałasuje) :) . No i właśnie jak już nastała ta cisza zauważyłem że obroty silnika minimalnie falują ale jest to praktycznie nie zauważalne na obrotomierzu, aczkolwiek jak się dobrze przyjrzeć to się zauważy. Czym to może byś spowodowane?? :?:
tronsek - Sob Wrz 04, 2010 20:09

pili98 napisał/a:
obroty silnika minimalnie falują ale jest to praktycznie nie zauważalne na obrotomierzu, aczkolwiek jak się dobrze przyjrzeć to się zauważy. Czym to może byś spowodowane?? :?:
Przeczytaj ten artykuł: http://www.roverki.pl/zro...ch-serii-l.html
Mi też falują obroty tak jak u Ciebie. Nie przejmuję się tym.

bastek - Sob Wrz 04, 2010 23:25

Mam podobny problem, trasa czy miasto pali 6,8-7L za ok 2tyg czyszczę przepływkę.
pili98 - Sob Wrz 25, 2010 21:06

i co wymyślił ktoś przyczynę tego. wymieniłem węże od turba wszystkie i nic się nie poprawiło. mali 11L/100km. przyśpieszenie na 4 od 60 do 100 to 9 sekund. Mam pytanie czy problem polega na tym że autku brakuje mocy i nadrabia paliwem i dlatego dużo pali czy po prostu coś sprawia że pompa podaje za dużą dawkę. Co w ogóle odpowiada w sdi za dawkę paliwa?????????????????????????????????????? bo na pewno nie przepływomierz bo 3 sprawdzałem i na każdym jest tak samo a nawet bez jest identycznie. Byłem w serwisie boscha i gość mi sprawdzał kąt wtrysku i powiedział że jest dobry. Co to może BYC???? proszę abyście się w to zaangażowali ponieważ to super autko chodzi zajebiście, ale jak nie zacznie mniej palić to je sprzedam zresztą już wystawiłem na allegro bo się wkurzyłem, ale nie chcę się jej pozbyć bo jest śliczna.
fuego_30 - Czw Wrz 30, 2010 19:17

Dawka na pompie zawiera się przeważnie w granicach 3-6 mg (przy czym 3 to większa a 6 to mniejsza). A odłącz ten wężyk EGR od trójnika, a trójnik zaślep wężykiem ze śrubką na końcu, może to wina recyrkulacji.
mirwin - Pią Paź 01, 2010 09:04

Moj tez za duzo palił bo ok 9l/100km. Zapodałem mu środek do czyszczenia wtrysków i spalanie spadło. Nie wiem czy to był zbieg okoliczności czy po prostu to pomogło. Teraz trasa w zależności od predkości 5.5 do 6.2l/100km.
Ja mam pompę mechaniczną.

danielszel - Pią Paź 01, 2010 20:04

Mam ten sam problem. Jak dla mnie to auto pali za dużo, 7 litrów na 100km jeżdżąc do pracy ok. 12km nie po mieście i czasami wypady gdzieś do miasta ale to sporadycznie na miesiąc. Miesięcznie wydaje na paliwo ok 450zł także dla mnie to bardzo dużo. W zimie spalanie było w granicach 8,5-9l. Byłem u kilku już mechaników, sprawdzali mi wtryski, ustawiali dawkę, wymieniałem filtry i nic nie pomagało. Nawet ostatnio kupiłem środek do czyszczenia układów diesla i też nic. Jeden z mechaników powiedział mi że te silniki (a to jest stary silnik hondy) tak mają, że one nie są ekonomiczne i tak palą. Też myślałem o sprzedaży, nawet był kilkanaście razy wystawiany i nikt się nie zgłosił, ale chyba pozostaje mi na razie nim jeździć i lać paliwo i słono za nie płacić.
seyfer - Pią Paź 01, 2010 20:27

SDI wytworem hondy ? od kiedy ? :twisted: :twisted:
pili98 - Pią Paź 01, 2010 21:24

Ja sprawdziłem wreszcie błedy, wszystkie wężyki i nawet powymieniałem, wyczyściłem egr, zresetowałem kompa i zacząłem jeździć 90km/h i teraz pali mi przynajmniej tak mi się wydaje za 50zł robię 145km, czyli już lepiej niż było ale co to za jazda 90 na godzinę :( ( coś jest nie tak, ale ani nie kopci ani oleju nie bierze, żadnych błędów, wszystko szczelne, pali o strzał, nie wiem co może być, przecież jak by pompa za dużo paliwa dawała to by kopcił troche a tu dym taki że go nie widać. Jak tak dalej pójdzie to przerzucę się chyba na opał :(
Jugol - Pią Paź 01, 2010 21:51

Pamiętam jak Tomas220 miał podobny problem do Ciebie, wracając ze zlotu w Woli Duckiej, na jednym z postojów Brt temu zaradził- okazało się, że Tomas miał do wymiany wężyki przelewowe od wtrysków- to mi właśnie się przypomniało. Ale z drugiej strony piszesz, że wszystkie wężyki powymieniałeś, więc może inna przyczyna :hm:
pili98 - Pią Paź 01, 2010 22:03

dokladnie, wymieniłem.
mi_sza1 - Nie Paź 03, 2010 11:22

A filtr powietrza kiedy był wymieniany, bo to niby tylko filtr ale do spalania ma dużo.
MSaigon - Sro Paź 20, 2010 11:58

[400 2,0l SDI sedan] Witam, i jak tam z tym spalaniem???

Szkoda, że jakiś problem się pojawia i przeważnie post się kończy bez rozwiązania......

Mam ten sam problem, spalanie ponad 10l. Zauważyłem to od niedawna gdy wskazówka zaczęła błyskawicznie spadać, bo wcześniej to w mieście było max 6-7l na 100km. Oczywiście trasa i styl jazdy wciąż ten sam...

Wymieniłem olej, filtr oleju i powietrza. I bez zmian.

Hamulce nie trzymają podczas jazdy - przynajmniej nie odczuwam tego (jeśli komuś się blokowały to niech napisze jak to odczuwał?)

Przepływomierz wpływu na spalanie w SDI nie ma - z tego co się zorientowałem.

Niedawno z silnika dobywały się dziwne dźwięki (dodatkowy szum), ale okazało się, że to pompa wspomagania. Fakt miałem mało płynu, ale po uzupełnieniu zapanowała cisza - czy pompa może na tyle hamować silnik? poza tym teraz wydaje się być ok.

Wycieków żadnych nie widzę - ale gdyby ktoś miał fotkę, to bardzo proszę o pokazanie tych wężyków przelewowych od wtrysków, może im powinienem się przyjrzeć, ewentualnie jaki jest ich koszt, gdzie dostać i czy samemu da się wymienić?

Co z kątem wtrsyku? może się sam zmienić? (rozrząd wymianiany 2 lata temu) i czy ma wpływ na spalanie. Zapłon i dynamika samochodu bez zastrzeżeń.

Czy ktoś mógłby rozwinąć temat pompy wtryskowej? Co z tą dawką? Czy też sama może się nagle zmienić??

Przeprawszam za długi post, ale przecież coś musiało mieć wpływ na taki nagły wzrost spalania? A przeczytałem wszystkie tematy ze spalaniem i tylko jeden miał rozwiązanie właśnie z hamulcami, pozostałe bez rozwiązania.....

falar - Czw Paź 21, 2010 00:32

MSaigon napisał/a:
Hamulce nie trzymają podczas jazdy - przynajmniej nie odczuwam tego (jeśli komuś się blokowały to niech napisze jak to odczuwał?)

U mnie prawe koło hamowało przez 1000km i nie odczułem tego w ogóle.
Lewy klocek był zużyty na jakieś 30% a prawy się skończył całkowicie, dopiero jak po tarczy zaczęło ryć zauważyłem że coś nie tak.
Nie było różnicy żadnej przy przyspieszaniu ani podczas hamowania także radzę sprawdzić.

[ Dodano: Czw Paź 21, 2010 00:32 ]
MSaigon napisał/a:
Przepływomierz wpływu na spalanie w SDI nie ma - z tego co się zorientowałem.

sprawny przepływomierz nie ma, natomiast uszkodzony jak najbardziej

MSaigon - Czw Paź 21, 2010 10:15

zuk napisał/a:
Nie było różnicy żadnej przy przyspieszaniu ani podczas hamowania także radzę sprawdzić.


Na minimalnie nierównej drodze sam się toczy i jest różnica jak delikatnie nacisnę hamulec, więc nie wydaje się żeby coś go trzymało, nie wiem czy sprawdzałeś tak u siebie? Ale jeszcze rzucę okiem na klocki.

zuk napisał/a:
sprawny przepływomierz nie ma, natomiast uszkodzony jak najbardziej


No właśnie z forum wynika, że nie, na potwierdzenie jeden z krótkich postów:
TUTAJ
Więc w moim z 98' roku, nie powinno mieć wpływu na spalanie? Chyba, że ktoś potwierdzi, że jest inaczej?

Dzięki zuk za odpowiedź :) Może ktoś ma jeszcze jakiś pomysł? Spróbuję zatankować na innej stacji i zalać płyn do czyszczenia wtrysków, dam znać czy coś się zmieni.

xtek - Czw Paź 21, 2010 15:03

MSaigon napisał/a:
Więc w moim z 98' roku, nie powinno mieć wpływu na spalanie? Chyba, że ktoś potwierdzi, że jest inaczej?


Nie ma wplywu.

waldivip - Pon Lis 01, 2010 11:47

podłacze sie do tematu auto chodzi bez zarzutu lecz ost. wzrosło spalnie?? do 8.5 litra ropy na 100 km. zawsze na 10 litrach robiłem 140-150 km a teraz ledwo robie 115km, dodam od siebie ze załozyłem oponki debicy 185 na 60 zimowe, przed były 175 na 65 oczywiscie te i te 14 rozmiar. jazda 100% po miescie i nie ukrywam dosć czesto stoję w korkach, miasto Poznań, przde spalnie wynosiło 7 litrów czy to mozliwe ze tak nagle poszło w góre??
flapjck1 - Pon Lis 01, 2010 12:44

zimno jest, a poza tym sprawdz termostat
waldivip - Pon Lis 01, 2010 13:05

a jak go sprawdzić?? bo auto sie normalnie nagrzewa, chociaż ost. zauwazyłem dziwny objaw jak jade bez ogzrewania wskazówka jest w połowie a jak włącze ogrzewanie to czasmi potrafi opasć, lub na odwrot, jak jadę odrazu z orzewaniem to wskazówka jest nizej niz w połowie czy to norlamne??
flapjck1 - Pon Lis 01, 2010 14:45

to moze byc wlasnie objaw otwartego na stale termostatu

a sprawdzasz tak - dopoki silnik sie nie nagrzeje do optimum to przwody gumowe do chlodnicy powinny byc zimne ( lekko cieple - nie gorace ) bo powinien pracowac na tzw malym obiegu ( czyli obiegu do nagrzewnicy )

waldivip - Pon Lis 01, 2010 17:12

sprawdziłem i rurka dolna jak i gorna sa letnie, w gdy teraz jechałem temperatura nie spadłą jak jechałen na ogrzewaniu, wiec nie wiem o co chodzi??z tym spalnie jakies pomysły jeszcze??
xtek - Pon Lis 01, 2010 17:48

Pomysl troche. Dzis jest duzo cieplej niz kilka dni temu.
waldivip - Pon Lis 01, 2010 17:54

tyle to ja wiem.ale czy mogą być jeszcze jakies inne przyczyny??
filo - Pią Lis 05, 2010 02:50

W SDi przepływomierz jest powiązany z EGR i nie ma wpływu na spalanie o ile dobrze pamiętam natomiast w IDT już chyba ma istotne znaczenie.
Jeśli silnik jest nie dogrzany to wzrasta spalanie ale to chyba wiadomo.

MSaigon - Pią Lis 05, 2010 15:53

A ja zrobiłem tak jak pisałem, zalałem Shella V-Power i Xeramic do czyszczenia wtrysków.
To fakt, że ostatnio jeździłem poza miastem, ale spalanie wyszło... mi 5-6 litrów :shock:

No i zastanawiam się czy to wina paliwa? Najwidoczniej tak, chociaż zawsze lałem Neste, a dwa ostatnie tankowania wskazówka spadała jak głupia.

Jeszcze nie spaliłem całego baku V-Power, a teraz pojeżdzę po mieście, więc zobaczymy ile wyjdzie ostatecznie.

Tylko nie wiem co potem, czy wracać do Neste? Spróbuję, sprawdzę jaki będzie efekt.

xtek - Pią Lis 05, 2010 23:06

Ja tankuje albo BIO na Bliskiej, albo zwykly ON na Auchan, bo to jest po prostu najtansze w miescie. I od pol roku nigdy nie wyszlo mi wieksze spalanie niz 6l/100km. 50% trasa, 50% Krakow.

@up
skoro jezdziles wiecej na trasie ostatnio, to logicznym jest mniejsze spalanie. roznica miedzy trasa a miastem (szczegolnie zakorkowanym) jest spora.

bastek - Pią Lis 05, 2010 23:08

Ja coś czuje że u mnie termostat robi takie spalanie, coraz chłodniejsze dni i wskaźnik temp nie stoi w połowie tylko ciutke niżej. Wymienię dziada i zobaczymy
xtek - Sob Lis 06, 2010 20:06

U mnie od zawsze jest ciutke nizej niz polowa.
Raptile - Sob Lis 06, 2010 20:12

xtek napisał/a:
U mnie od zawsze jest ciutke nizej niz polowa.

u mnie tez

szoso - Sob Lis 06, 2010 20:25

koledzy jeśli tak Wam pokazuje to wszystko jest ok
bastek, przy padniętym termostacie wskazówka leży dużo niżej na 1/4 skali

bastek - Sob Lis 06, 2010 20:45

Skoro tak to nie mam już pomysłów co to może być
szoso - Sob Lis 06, 2010 20:52

bastek, a Tobie zawsze tyle palił co podałeś?
Mi pali 7-8l w cyklu mieszanym

bastek - Sob Lis 06, 2010 22:11

Zawsze, czy to miasto czy wolno w trasie, nie potrafię zejść niżej niż 6,9L
crasul - Pon Gru 20, 2010 21:08

Panowie pomocy!

Honda Accord '00 2.0TD. Świetne auto poza kilkoma mankamentami.

Kupiłem ja ponad miesiąc temu, wszystko ok poza buczącą skrzynią biegów i spalaniem. I o spalaniu tutaj chciałem. Przejrzałem forum, ludzie mają podobne problemy, ale nie pojawiło się żadne rozwiązanie. Czy Ci, którzy uporali się z problemem mogliby powiedzieć w jaki sposób?

U mnie średnie spalanie wynosi obecnie 8.5l/100km w jeździe mieszanej z przewagą trasy ( http://www.motostat.pl/me.../stats/id/26841 - historia tankowań). Tryb emerycki. Wymieniłem już filtr powietrza, paliwa, olej, termostat, przeczyściłem egr i przepływkę. Nic nie pomaga.

Kurde, czy to auto pali tyle naturalnie? czy coś jest nie tak? Jeśli coś jest nie tak to co jeszcze mogę zrobić?

tomason - Wto Gru 21, 2010 07:06

Jak dla mnie za malo Ci pali :) powinien min. 9 spalic :) Moze powinienes wymienic sonde lambda?
szoso - Wto Gru 21, 2010 09:55

tomason napisał/a:
Moze powinienes wymienic sonde lambda?

w czym? w dieslu?
diesel nie ma sondy lambda
tomason napisał/a:
Jak dla mnie za malo Ci pali :) powinien min. 9 spalic :)

wcale nie za mało, w zimę diesel potrafi tyle spalić

seyfer - Wto Gru 21, 2010 10:18

crasul, mi na odpiętej przepływce tyle ON nie sączył. Weź może zmień stacje na której tankujesz ? i przepływke w diabły odpiąć :cool:
crasul - Pon Gru 27, 2010 16:24

seyfer, zmieniałem już stację. Nic się nie zmienia.. Ostatnim razem wlałem specyfik o nazwie STP do czyszczenia wtrysków. Nie wiem jeszcze jak spalanie, bo nie wyjeździłem zbiornika, ale po liczniku kilometrów i wskaźniku paliwa widzę, że prawdopodobnie bez zmian..

Spróbujmy podsumować co może być przyczyną takiego spalania:
- termostat (u mnie wymieniony)
- filtr paliwa i powietrza (j.w.)
- czujnik temp płynu? - wskaźnik pokazuje prawie 1/2 skali zwykle, więc chyba ok..
- wężyki przelewowe? - wydaje mi się, że gdyby ciekły to czuć byłoby zapach ON. Nie czuję..
- wtryskiwacze - gdyby lały, to kopciłaby na czarno a ona nawet chmurki nie puszcza jak dostaje w tyłek.
- przepływomierz? jak zachowuje się auto z niesprawnym przepływomierzem?
- egr (wyczyszczony, podobnie jak przepływka)

Jeden z chłopaków z forum hondy accord odpisał na moje zapytanie i podał link do swojego dziennika kosztow ( http://www.autocentrum.pl...zostale-wydatki )z którego wynika, że w podobnych warunkach eksploatacji pali mu 6,6l/100km średnio. W samym mieście do 8,5l. Ale u mnie 8,5l to pali w jeździe mieszanej z przewagą trasy..

jakieś jeszcze pomysły?

[ Dodano: Pon Gru 27, 2010 16:24 ]
seyfer napisał/a:
crasul, mi na odpiętej przepływce tyle ON nie sączył. Weź może zmień stacje na której tankujesz ? i przepływke w diabły odpiąć :cool:


Odpiąłem przepływkę, wsiadłem do auta i jestem zdziwiony, ale tylko trochę. Auto chyba nieco lepiej zbiera się z dołu obrotów (ale bez szału) w górze być może lepiej, ale nie jest to odczuwalne aż tak bardzo. Przestałem też odczuwać zmulenie przy ruszaniu z niskich obrotów (wczesniej się zdarzało- trzeba było dawać trochę więcej gazu)

Czy w takim razie przepływka do wymiany? Jak to zdiagnozować, żeby nie wymieniać gratów bez potrzeby?

civic45 - Sro Sty 19, 2011 22:38

hejka
ja temat spalania załatwiłem :mrgreen:
podejrzewam ze temat wysokiego spalania jest taki u większości osób które mają ten problem ze spalaniem bliskim 10,11,12,13 litrów

problem jest w metalowym przewodzie powrotu paliwa który idzie pod podwoziem w takiej czarnej osłonie na przewody
opcje są dwie
albo się poci albo cieknie jak u mnie
wystarczy ręką pociągnąć po podłużnicy albo po oslonie która idzie obok i powąchać rękę
ja zmieniłem oba przewody(zasilenie i powrót ) które były skorodowane jak diabeł na wężyki gumowe w oplocie
spalanie w tej chwili warszawa i korki to 8,5 litra i to dość żwawo się przemieszczając

radzę każdemu to sprawdzić RĘKĄ jak ma podwyższone jak kol-wiek spalanie
POWIEM SZCZERZE ZE NA MROZIE WCALE NIE BYŁO CZUĆ SMRODU ROPY

karolkos - Sro Sty 19, 2011 23:16

civic45 napisał/a:
problem jest w metalowym przewodzie powrotu paliwa


ciekawa teoria. sprawdzę to w najbliższym czasie i fajnie było by gdyby to było właśnie "TO".

bastek - Czw Sty 20, 2011 00:31

Ja przewody zmieniałem w tamtym roku bo były mega skorodowane, jutro wymieniam termostat bo cały czas jest lekko otwarty i zobaczymy czy coś się zmieni.
thef - Czw Sty 20, 2011 01:48

Jeżeli spalanie w korkach przekracza 8l/100km, to coś jest nie tak. Sprawdzone empirycznie, w różnych warunkach pogodowych i użytecznych. Zima, grzanie auta na postoju do rozmrożenia i jazda ok 100 km/h - nigdy powyżej 8l/100Km, a przeważnie około 6l/100km
karolkos - Czw Sty 20, 2011 09:48

No właśnie. Ja nie jeżdżę w korkach, a spalanie latem wynosi zawsze ok.8L/100km. Silnik pracuje równo, wiązka pompy "przeryta" i sprawdzona, termostat wymieniony, wężyki przelewowe wymienione. Teoria civica45 jest o tyle ciekawa, że zwróciłem nie raz uwagę na następujący fakt: podczas wyprowadzania auta z garażu jak czasem musiałem przejechać przez dużą kałużę, to na wodzie zawsze była cieńka tłusta smużka. Tłumaczyłem to sobie obecnością oleju na silniku bądź skrzyni biegów, a być może to sprawka właśnie wężyków. W wolnej chwili wskoczę do kanału i sobie je obejrzę.
bastek - Czw Sty 20, 2011 22:30

Termostat wymieniony, silnik grzeje się o duuuuużo szybciej, po lilku km jest już wskazówka w "połowie" a wcześniej po ok 10-15km. Po weekendzie zdam relacje bo akurat mam wyjazd więc kilka setek km zrobię.

PS. Jak coś to w ASO Hondy kosztuje 109.46zł ja miałem na drugi dzień do odbioru :mrgreen:

crasul - Pon Sty 24, 2011 15:20

Ja w środę wstawiam auto do diesel speców na kompletny przegląd ze sprawdzeniem wtryskiwaczy i pompy. Zobaczymy co z tego wyjdzie. U mnie wciąż przy każdym praktycznie tankowaniu wychodzi 8,05 bez względu na tryb jazdy ani na to jak duża część przebiegu jest zrobiona w mieście/trasie...
karolkos - Wto Sty 25, 2011 03:26

Sprawdziłem przewody paliwowe i wyglądają na całe, tak więc to nie jest przyczyna dużego spalania. Miałem nadzieję ,że znajdę dziurkę i nareszcie " to będzie to", a tu lipa :sad:
bastek - Wto Sty 25, 2011 19:47

U mnie się już wyjaśniło dlaczego zawsze palił idealnie 7L/100km, po zmianie termostatu spalanie meeega spadło, napiszę dokładnie jak dotankuję do pełna, na razie wyszło ok 7L ale w baku zostało jeszcze ok 1/4 (wg. wskaźnika)
szoso - Sro Sty 26, 2011 14:47

bastek, wskaźnikiem to ty się nie sugeruj tylko sprawdź spalanie tankując pod korek
bastek - Sro Sty 26, 2011 15:41

Wiem wiem, dlatego napisałem że dam znać dokładnie po zatankowaniu
crasul - Pon Sty 31, 2011 21:49

No i już nie wiem co robić. Spec od diesla o którym pisałem poddał się przy podłączaniu Hanki pod kompa - odesłał mnie do innego mechanika, który ma zawalone terminy i nie mogę się z nim umówić (zresztą sam się zastanawiam, co może wyjść z diagnostyki kompem.. da się na takiej podstawie określić co jest przyczyną dużego spalania?)

W weekend strzeliłem trasę Lublin - Olsztyn - Lublin, czyli ponad 700km. Prędkość średnio 100-110km/h raczej bez przekraczania 120km/h. Spalanie 6,80l/100km

Nie wiem w końcu, czy to dużo czy norma... Zaczepiłem dziś gościa na parkingu zaparkował obok mnie Accordem V z tym samym silnikiem, powiedział trasa 5,5 miasto maks 8. Co o tym myślicie?

pozdrawiam,
crasul

Balas87 - Pon Sty 31, 2011 22:45

a ja mysle ze to dobry wynik mój rover pali przy spokojnej jezdzie czyli ok 85 km - 6.0/100 km
thef - Wto Lut 01, 2011 06:45

Balas87 napisał/a:
a ja mysle ze to dobry wynik mój rover pali przy spokojnej jezdzie czyli ok 85 km - 6.0/100 km
Moim zdaniem nie. Przy średniej prędkości do 110 spalanie powinno być poniżej 6 litrów, przy 85km/h 5,0 - 5,5.
NocnyDrwal - Wto Lut 01, 2011 16:04

thef napisał/a:
Balas87 napisał/a:
a ja mysle ze to dobry wynik mój rover pali przy spokojnej jezdzie czyli ok 85 km - 6.0/100 km
Moim zdaniem nie. Przy średniej prędkości do 110 spalanie powinno być poniżej 6 litrów, przy 85km/h 5,0 - 5,5.


zgadzam sie z przedmowca :> wynika to z tego, iz mam baaaaaardzo podobne wyniki spalania

crasul - Sro Lut 02, 2011 11:14

NocnyDrwal napisał/a:
zgadzam sie z przedmowca :> wynika to z tego, iz mam baaaaaardzo podobne wyniki spalania


NocnyDrwal, w jakiej budzie masz tego accorda? Prowadzisz może dziennik kosztów?

NocnyDrwal - Sro Lut 02, 2011 15:33

'97 czyli po lifcie
tak bawilem sie w pomiary spalania (tankujac do pelna) jak kupilem auto jakis czas temu temu

wojtekkk - Sro Lut 02, 2011 22:33

ja też wiele tygodni nie mogłem dojść dlaczego spalanie jest zbyt duże i co się okazało, licznik przekłamywał o 12%, dodatkowo przednie hamulce troszkę trzymały, po naprawie kolejne kilka % urwałem:)
Balas87 - Sro Lut 02, 2011 22:42

a jak się skapnołeś że licznik kłamie ?
mlynekdh - Wto Lut 15, 2011 15:55

czy u mnie spalanie rzedu 10,5 l on w miescie moge zawdzieczac ulamanemu zamknieciu/ zatrzasku obudowy filtra powietrza ( z prawej strony) ?? czy taki drobny defekt moze powodowac tak duze spalanie ??
Brt - Wto Lut 15, 2011 18:08

nie .... musi być jakaś inna przyczyna, bo to zdecydowanie za dużo ...
crasul - Sro Lut 16, 2011 15:09

Opisuję ciąg dalszy przygód z Hanką:

Dziś byłem na umówionej wizycie w warsztatcie GAMERC w Lublinie (generalnie ludzie polecają tamtejszych elektroników). Wizyta trwała 50min i nie przyniosła żadnego rezultatu, gdyż nie udało się połączyć z ECU..

Spalanie średnie w dalszym ciągu na poziomie 8l/100km, sama trasa 6,88l/100km

Przecieków raczej nie ma, mechanicy mówią, że jak cieknie to bardzo czuć ON w garażu. Ja go nie czuję..

Jakieś pomysły? We wtorek jestem umówiony na diagnostykę u inż. Dąbrowy-Karasińskiego. Podobno niezły jest w te klocki..

Z innej beczki. Zadzwoniłem do ASO Honda w Lublinie dzisiaj z pytaniem o podpięcie pod kompa. Uprzejmy Pan powiedział mi, że jeśli nie świeci się "check" to nie ma sensu podłączać auta pod kompa, bo nic z tego nie wyczytają.. Nie potrafił mi tez powiedzieć ile taka Honda jak moja powinna palić.. Ech, niech żyje kompetencja! :)

Matbia - Pon Mar 14, 2011 18:51

Witam!!

Podpinam się do tematu bo także szukam rozwiązania nagłego wzrostu spalania w moim Roverku DI... Jeszcze niedawno lejąc za 100zł robiłem około 350 km a teraz nie wiem czy 280km zrobie jazda po mieście, krótki odcinki spalanie wychodzi teraz mniej więcej około 8-9 litrów... jeszcze niedawno tłumaczyłem to zimą ale zrobiło się ciepło a auto chla jeszcze więcej.. nie mogę też zabardzo tłumaczyć się zmianą ceny ropy bo to raczej nie wypływa za wiele na odczuwalne spalanie... Kupiłem środek do czyszczenia wtrysków (znajomi mówią ze to pic na wode no ale kupiłem) zmieniłem także stacje z Statoila na Orlen ale bez zmian. w tym tygodniu zmienie filtr paliwa i powietrza, olej wymieniany 2tys. temu. Czy Filtr paliwa niewymieniony przed zimą ma jakiś wpływ na spalanie? Moge jeszcze dodać że zimą auto dość sporo kopciło na biało szaro po odpaleniu na zimnym silniku, czuć było smród spalin-ropy, gdzie jeszcze mogę szukać przyczyn dużego spalania?

mmateeusz - Wto Mar 22, 2011 17:37

A u mnie po ostatnim miesiącu spalanie wyszło 5.6l/100 km a wczoraj zauważyłem że weżyk tutaj przy silniku jak są jakieś chyba 3 czy 4 takie krótkie jeden jest pęknięty i z niego leje paliwo a dziś wjechałem autem na kanał i okazało się że z tyłu samochodu przy baku też jedna rureczka jest pęknięta i kapie paliwko przy uruchomionym silniku:(
crasul - Sob Kwi 09, 2011 11:22

Problem rozwiązany. Może komuś się przyda:

Pisałem w kilku tematach m.in o wyjącej skrzyni biegów. Nie wierzyłem, że skrzynia może dawać takie opory, żeby spalanie wzrosło, ale jednak..

Musiałem wymienić skrzynię po tym jak rozpadło się łożysko w dyferencjale i rozerwało uszczelniacz..

Po wymianie średnie spalanie 8,05 (jazda emerycka) spadło do 7,2 przy jeździe bardzo agresywnej i na włączonej klimatyzacji. :)))) )) Pozdrawiam

Matbia - Sob Kwi 09, 2011 18:02

U mnie zaczeły Ciężko biegi wchodzić ostatnio tzn bez zgrzytów itd ale trzeba dużo siły włożyć w zmiane położenia lewarka... czym to moze być spowodowane?
Balas87 - Sob Kwi 09, 2011 19:47

Możę olej przepracowany albo w ogóle brak oleju.... profilaktycznie jednak bym olej wymienił. Możliwe też że dzwignia zmiany biegów odczuwa już lekkie zmęczenie...