Zobacz temat - [R75] Webasto dokładka T90 i pilot T91.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Webasto dokładka T90 i pilot T91.

jpawel - Sro Paź 06, 2010 22:49
Temat postu: [R75] Webasto dokładka T90 i pilot T91.
Witam,

posiadam w swym ROVERku 75 Webasto działające standardowo poniżej 5 stopni Celsjusza. To model Thermo Top Z/C o numerze 98570A. To model sterowany analogowo.

Czy ktoś z Was ma doświadczenie bądź informację czy kupując zestaw: Centralka T90 ze sparowanym pilotem T91 odpali mi to zdalnie i czy będzie mi to grzało? W późniejszym terminie chciałbym połączyć to z panelem klimatyzacji tak, aby ogrzewało również wnętrze.

Na chwilę obecną tylko chce wiedzieć czy zadziała to co mam, czy konieczne są dodatkowe elementy? Ktoś wspomina o dodatkowej pompie paliwa, wymianie elektroniki itp. itd. Mam co mam i czy zadziała? Będę wdzięczny, gdyż poruszane tematy o Webasto w R75 nie wyczerpują mojego problemu.

seyfer - Czw Paź 07, 2010 07:27

z tego co czytałem i konsultowałem sie z ojcem to roboty z tym na pol godz żeby zrobić zdalne sterowane webasto. Sam jednak tego nie zrobię a ojca elektryka sie doprosić nie mogę :sad:
VMatas - Czw Paź 07, 2010 07:33

Wszystko powinno działać bez dodatków, tylko z nazwy Centralka T90 ze sparowanym pilotem T91 nie wynika, czy w zestawie kupisz i kabelki, które są niezbędne żeby wszystko działało. A na pewno nie masz ich w swoim aucie, jeżeli masz tylko automatyczne Webasto. Zainstalowany Telestart od razu daje możliwość i grzania wnętrza – dodatkowych przeróbek już nie trzeba. Na temat więcej znajdziesz tutaj:
http://mgroverklub.hu/download/rover75convert.pdf

Ja sobie już zrobiłem zdalne sterowanie i włączanie ogrzewania wnętrza bez wydawania grubej kasy na Telestart, ale okazało się że samo Webasto jest walnięte – chyba czujnik płomienia.

sTERYD - Czw Paź 07, 2010 07:53

http://www.roverki.pl/zro...5-cdt-cdti.html
:ziewa:

jpawel - Czw Paź 07, 2010 08:19

W zestawie znajduje się:

STEROWNIK WEBASTO T90
PILOT T91
ANTENA
WIĄZKA VW

czyli rozumiem, że zadziała odpowiednio modyfikując tylko połączenie przy kostce zasilającej.

sTERYD, to już znam chyba na pamięć :-)

VMatas, jaki to tańszy sposób?

VMatas - Czw Paź 07, 2010 08:33

Ten materiał z ciekawością czytałem przed przystąpieniem do budowania swojego sterowania – jednak zrobiłem trochę bardziej zaawansowanie, na kontrolerze. Webasto najpierw włącza się na kilka minut i grzeje silnik, potem sterownik włącza dmuchawę w kabinie. Gdzieś po 20 minutach pracy wszystko automatycznie wyłącza się, jeżeli czasami zapomnimy jechać :mrgreen: Trzeba pamiętać, że jednak Webasto jest obciążeniem dla akumulatora, i w zimie może być problem, szczególnie jeżeli jeździmy tylko na krótkie dystanse.

[ Dodano: Czw Paź 07, 2010 08:33 ]
Tańszy sposób to:
1. Sterownik radiowy z pilotem – kupiłem na Ebay za 11USD
2. Kontroler PIC12F675, 3 tranzystory, 2 przekaźniki, inne, pudełko – koszt ok. 25 Litów (~ 35 Zł)
3. Program kontrolera – napisałem sam :mrgreen:
4. Instalacja – też sam :mrgreen:
Teraz będę grzebać w samym Webasto, bo się wyłącza przy przejściu w tryb pracy z wyłączona świeca żarowa :evil:

jpawel - Czw Paź 07, 2010 08:59

Chciałbym zrobić coś podobnego. Zmodyfikować sposób znany na forum. Włączenie Webasto z pilota i na linii zasilającej klimatyzację zastosować czasówkę, która uruchomi nawiewy z opóźnieniem powiedzmy 10 minut na 10 minut - co wystarczy by zagrzać wnętrze i roztopić śnieg. Po co ma dmuchać od początku. Tylko czy tak się da?
VMatas - Czw Paź 07, 2010 09:20

Oczywiście, że się da, trzeba eksperymentować. Jednak system na samych przekaźnikach ma dużą wadę – niema możliwości wyłączenia, jeżeli rozmyślimy się jechać. U siebie mam taką funkcję – mogę wyłączyć w dowolny moment. I mój sterownik, i od Mariana_K nie pokazują stanu Webasto zdalnie – to może być duży minus, jeżeli auto stoi na granicy zasięgu radiolinii. Telestart ma ten plus, że na pilocie mamy potwierdzenie, że Webasto włączyło się.
jpawel - Czw Paź 07, 2010 09:35

Czyli warto kupić Telestart nawet dla możliwości samego wcześniejszego uruchomienia grzania płynu, bo wnętrze zagrzeje się szybko nawet po włączeniu ręcznym przy wejściu do auta.
Podpięcie Telestartu to raczej kosmetyczna zmiana, a nie daleko idące prace elektroniczne, prawda?

VMatas - Czw Paź 07, 2010 10:12

Troszkę i tak zabawy będzie :wink: Wszystko jest opisane w dokumencie, link do którego podałem wcześniej.
Czy warto za tą kasę którą za niego chcą - to każdy decyduje się sam. Ja uważam że nie warto.

jpawel - Czw Paź 07, 2010 10:45

Ok. Nie rozumiem w ząb niemieckiego :-)

1. Czy w rozwiązaniu Mariana_K jako centralkę mogę zastosować właśnie Telestart?

2. Pilot odpala Webasto a przez przekaźnik uruchamiany jest panel klimatyzacji. Dobrze rozumiem?

3. Czy to rozwiązanie z pliku to takie, jak Mariana_K tylko z zastosowaniem zegara jako sterownika?

4. Czy Panel klimatyzacji wyłączy się razem z Webasto jak wcisnę na pilocie OFF?

Koszt mojego zestawu Telestart to 400zł za sprzęt. Facet zapewnił mnie, że wystarczy odciąć kostkę zasilającą do Webasto i tylko odpowiednio połączyć przewody. W dokumencie podanym wyżej są dodane jakieś przekaźniki itp.

Nie chciałbym kupić i wpakować się w masę kabelkowej pracy. Owszem podłączał mi to będzie bardzo dobry zaufany elektronik.

kris-tofer - Czw Paź 07, 2010 10:46

Ja również chcę zrobić takie sterowanie o któr
jpawel napisał/a:
która uruchomi nawiewy z opóźnieniem powiedzmy 10 minut na 10 minut
ym piszecie ale nie mogę nawalczyć się z uruchomieniem webasto. Niby działa ale nie steruje pompką, więc elektronikę mam uszkodzoną, resztę mam w idealnym stanie... Nigdzie nie mogę wyrwać w dobrym stanie webasto. Czy od innych samochodów podejdzie? np. od vectry czy BMW?
jpawel - Czw Paź 07, 2010 10:52

kris-tofer, Jeśli trafisz na analogowe to odpalisz je bez problemu. Ważny jest typ i model. 98570 to chyba numer analogowego. Wnioskuję z rozmów telefonicznych z ludźmi, którzy sprzedają osprzęt Webasto. Nie mam w tym doświadczenia, tak więc proszę, nie przyjmuj mnie za pewnik :-)

Czekam na podpowiedzi w moim temacie.

VMatas - Czw Paź 07, 2010 12:17

jpawel napisał/a:
Ok. Nie rozumiem w ząb niemieckiego :-)

Na to istnieje serwis Google. Troszkę krzywo, ale przetłumaczy – ja tam po niemiecku też nie za bardzo. Niestety pracy kablowej troszkę będzie.

jpawel napisał/a:
1. Czy w rozwiązaniu Mariana_K jako centralkę mogę zastosować właśnie Telestart?


Jak masz Telestart to rozwiązanie Mariana już nie jest potrzebne.

jpawel napisał/a:
2. Pilot odpala Webasto a przez przekaźnik uruchamiany jest panel klimatyzacji. Dobrze rozumiem?

Pilot poprzez przekaźnik radiolinii odpala Webasto. Dalej jest tak: jeżeli to Telestart to samo Webasto przez pin 4 odpala panel klimatyzacji. Jeżeli to rozwiązanie Mariana, moje lub podobne to trzeba przekaźnik połączyć z dwoma pinami łącza na panelu klimatyzacji. Sposoby dwa: diody jak u Mariana, lub po prostu rozcięcie dwóch drucików i włączenie kontaktów przekaźnika. Druciki będą lub połączone miedzy sobą, lub podamy +12V na panel klimatyzacji i dmuchawa włączy się z ostatnio zostawionymi ustawieniami.

jpawel napisał/a:
3. Czy to rozwiązanie z pliku to takie, jak Mariana_K tylko z zastosowaniem zegara jako sterownika?

To jest dla Telestart.

jpawel napisał/a:
4. Czy Panel klimatyzacji wyłączy się razem z Webasto jak wcisnę na pilocie OFF?

W przypadku Telestart na pewno tak.

[ Dodano: Czw Paź 07, 2010 12:17 ]
kris-tofer,
Jak piszę jpawel, może pasować od każdego auta, ważne żeby było sterowane nie przez CAN-bus, a analogowym sposobem. Pomoc w identyfikacji: http://www.elektroda.pl/r...webasto&start=0
Z problemem sterownika zajrzyj też tutaj: http://www.the75andztclub...hlight=end+saga

jpawel - Czw Paź 07, 2010 14:59

Czyli wystarczy w przeciętym miejscu, odpowiednio w panelu klimatyzacji podpiąć sygnał z pinu 4 kostki Webasto? To po co te bezpieczniki i przekaźniki w komorze silnika?

Przepraszam za upierdliwość :) chcę zdobyć wiedzę, a i tak zrobi mi to elektronik :D z tym, że on nie zna R75 i dlatego może i ja mu coś podpowiem.

VMatas - Czw Paź 07, 2010 18:10

Nie tak prosto :razz: Jeżeli zajrzysz do RAVE to zobaczysz ile tam jest wymajstrowane. I potem, jeżeli będziesz stawić Telestart, to po co nad tym zastanawiasz się? Tym czasem nie mogę nawet powiedzieć jaki sygnał pojawia się na pin 4 - dopiero wiedząc można byłoby zastanowić się jak to zrobić.
Dla mnie to w ogóle nie było sensu używać tego pinu, bo ja mogę zaprogramować swój kontroler na dowolny czas włączenia się i wyłączenia się i nie muszę zależeć od tego, co wymyślili producenci Webasto.

jpawel - Wto Paź 12, 2010 15:21

Jak zatem podpiąć właściwie Telestart aby działało zgodnie ze sztuką? Tak jak w niemieckim poradniku powyżej?

1. Wtedy po zapłonie odłączy mi Webasto?
2. Czy pomimo braku sygnału z Telestartu uruchomi się poniżej temperatury 5 stopni? (np. zapomniałem pilota)

P.S.
Mogę prosić o aktualny link do RAVE Rover 75 2.0 CDT? Nigdzie nie mogę tego znaleźć.

apples - Wto Paź 12, 2010 16:01

jpawel napisał/a:
Mogę prosić o aktualny link do RAVE Rover 75 2.0 CDT? Nigdzie nie mogę tego znaleźć.
http://forum.roverki.eu/v...p=501893#501893
Domino88 - Wto Paź 12, 2010 17:13

Witam,
mam takie pytanie czy aby automatyczne webasto przerobic na webasto ze sterownikiem konieczna jest autamatyczna klimatyzacja??
Czy w aucie bez klimy mozna zrobic webasto sterowane??

VMatas - Wto Paź 12, 2010 17:41

W związku z tym, że dmuchawa jest na prąd wszystko jest możliwe. Oczywiste, że schemat połączeń będzie inny niż u Mariana, u mnie lub z Telestartem. Wydaje się mi, ze nawet nie widziałem w RAVE odpowiedniego schematu połączenia dmuchawy, ale mogę się mylić. W każdym razie to połączenie nie będzie skomplikowane i da się znaleźć odpowiedni kabelek.

[ Dodano: Wto Paź 12, 2010 17:41 ]
jpawel napisał/a:

1. Wtedy po zapłonie odłączy mi Webasto?
2. Czy pomimo braku sygnału z Telestartu uruchomi się poniżej temperatury 5 stopni? (np. zapomniałem pilota)



1. Webasto ma wyłączać się po osiągnięciu temperatury płynu chodzącego ok 60 stopni. Myślę, że z telestartem tak i będzie niezależnie od sposobu włączenia webasto. Sprawdzisz jak zrobisz - nigdy tego nie miałem i nie mogę powiedzieć na 100%. Ja sobie zrobiłem możliwość wyłączenia w dowolny moment.
2. Powinno tak być, chyba że konstruktorzy Webasto byliby głupkami. Też sprawdzisz.

http://www.ogrzewanie-pos...a/download.html

Dziadek - Wto Paź 12, 2010 19:37

A u mnie dzisiaj okazało się,że padł sztyft i namieszał w sterowniku. W serwisie to koszt ok. 800,a może więcej.Żeby tylko dostać gdzieś samą świeczkę,to już by było taniej.
VMatas - Wto Paź 12, 2010 20:43

Nieciekawa sprawa. Pewnie spalił się tranzystor, może jeszcze coś, ale oczywiście nikt tego nie wymienia i czeka wymiana sterownika z całym korpusem komory spalania pod nim - tak rozumie? A takiej świeczki nigdzie nie ma - też rozglądałem się jak myślałem że możliwie mam padniętą. Może warto kupić używany webasto i złożyć z dwóch?
Dziadek - Wto Paź 12, 2010 22:52

Też się dzisiaj nad tym zastanawiałem. Ponad rok temu widziałem na Allegro nowe sztyfty do naszego pieca po 120 złoty. Może znowu się pokażą, bo w serwisie też mają tylko w komplecie z komorą.Szkoda,bo moja wygląda jak nowa,aż szkoda wymieniać. Serwis zaproponował mi naprawę sterownika za 350 zł, a na Allegro można to zrobić za 240 z roczną gwarancją. Podejrzewam,że oprócz końcowego tranzystora poszło coś jeszcze,bo brak jest komunikacji z testerem. Co jakiś czas wentylator się włącza na kilka sekund,ale nic po za tym.
Najgorsze jest to, że nie wiadomo co mają w środku używki po 200-500 zł z Allegro.

Marek_75 - Sob Paź 16, 2010 11:42

podłączę się pod temat,
czy ten zestaw od VW jest ok do R75 ?
http://allegro.pl/show_item.php?item=1272883268
widzę że ma sterowanie również analogowe więc chyba powinien działać tak ?

jedyne ograniczenie jakie wiem że ma to nie da się nim czasu grzania regulować - ma na stałe 60 min ustawione.

jpawel - Nie Paź 17, 2010 20:29

Marek_75 witaj, ja właśnie ten zestaw kupiłem. Ma mi to instalować kolega, b. dobry elektronik. Szukam równocześnie magika lub kogoś, kto ma z tym doświadczenie. Może kogoś, kto ma już założone i może podzielić się uwagami. Ja będę pewno jakoś wkrótce montował :-)
Marek_75 - Nie Paź 17, 2010 20:39

jpawel napisał/a:
witaj, ja właśnie ten zestaw kupiłem

No to kupiliśmy od tego samego gościa oba zestawy ;) Ja wczoraj, więc dopiero mi go wyśle.
Z tego co wyczytałem dotąd na forum to ten telestart odpala piec a piec (chyba przez pin4) sam załącza panel klimy. więc grzebaniny może nie będzie żadnej..
zobaczymy jak będzie

VMatas - Nie Paź 17, 2010 20:59

Tak, piec przez pin 4 ma odpalić panel klimatyzacji. Jednak w komplecie jakbym nie widzę odpowiedniego kabelka - a na łączu automatycznego webasto zwykle pin 4 jest nie podłączony. No i przekaźnik żeby podąć +12V na panel klimy też jest potrzebny. Obawiam się że ten komplet da możliwość tylko zagrzać silnik przed odpaleniem. Ja sobie zrobiłem sam i póki co wszystko działa w pełni automatycznie. Teraz pracuje nad wersja v2, gdzie będzie możliwość w zależności od czasu przytrzymania przycisku pilota wybrać 3 tryby pracy: krótszy czas grzania w małe mrozy, długi czas grzania w duże mrozy i letni - włączenie tylko panelu klimy żeby troszkę przedmuchać kabinę w gorące dni. Dodam, że w moim rozwiązaniu można w dowolny moment wyłączyć webasto, jeżeli rozmyślimy się jechać, a już mamy włączone. Jedyny problem ze niema potwierdzenia że webasto włączyło się - ale da się przeżyć i bez tego.
jpawel - Nie Paź 17, 2010 21:07

W komplecie jest kostka do Telestartu z 3 podpiętymi kabelkami. Myślę, że dopięcie przewodu do kostki nie stanowi problemu lub też zrobienie kabla pod PIN 4 z kostki Webasto też nie jest trudne. Chciałbym tylko wiedzieć, gdzie podpiąć się sygnałem z ewentualnego PINu 4 do panelu klimy.

Jak wobec tego podpiąć Telestart dla samego grzania silnika? Co uciąć i co połączyć?

VMatas - Nie Paź 17, 2010 21:17

Właśnie i jest problem, że żeby odpalić panel klimy jest potrzebny przekaźnik. http://offroadbutikk.com/acatalog/Thermotop_C.pdf - strona 702, przekaźnik K3. To ogólny schemat, dla R75 dokładny już podawałem wcześniej - też K3. Tam nawet numer łącza jest, tylko podpiąć się.
jpawel - Nie Paź 17, 2010 22:47

VMatas, to jakiś wyjątkowy przekaźnik, czy taki "łatwo dostępny"? Coś zaczyna mi w głowie się klarować.
Marek_75 - Nie Paź 17, 2010 23:42

takie coś wygooglowałem...
http://www.the75andztclub...41&d=1193216574

VMatas - Pon Paź 18, 2010 08:17

Byle jaki przekaźnik 12V 10A. Ja dałem z podwójnymi kontaktami i tylko jeden bezpiecznik – tak mi było prościej.

[ Dodano: Pon Paź 18, 2010 09:17 ]
Marek_75 napisał/a:
takie coś wygooglowałem...



Też może być, tylko te 4 diody wkurzające są. Wedlug mnie przekaźnik jest prostszym rozwiązaniem, cięcia drucików nie więcej, a diody nie wiszą. I jeszcze – w takim rozwiązania pin 4 Webasto musi zasilić cały panel klimy, co nie jest dobrym rozwiązaniem na dłuższy czas.

Marek_75 - Sro Paź 20, 2010 22:33

Właśnie wróciłem z garażu i melduję wykonanie zadania (a właściwie I etapu) Piec z telestartem śmiga jak ta lala...
II etap będzie podłączenia panela klimy do pina 4 piecyka.
muszę przyznać że okazało się to prostsze niż wyglądało ;)

podziękowania dla VMatas za support.

jpawel - Czw Paź 21, 2010 08:16

Jak dokładnie zapiąłeś Telestart do pieca? Możesz to opisać "mową potoczną" przyda się nie tylko mnie, ale i innym na forum. Może powiesi to apples u siebie w workshop manual.

Co zapiąłeś do czego, gdzie był jaki potencjał, co ucinałeś, gdzie łączyłeś, jak sprawdzałeś, itp... :-)

apples - Czw Paź 21, 2010 09:47

jpawel napisał/a:
Może powiesi to apples u siebie w workshop manual.
Już dawno podpięte http://forum.roverki.eu/v...p=494750#494750 :wink: Dodałem tylko opis by łatwiej było odszukać.
Marek_75 - Czw Paź 21, 2010 18:42

jpawel napisał/a:
Jak dokładnie zapiąłeś Telestart do pieca?

na końcu tego wątku dałem w załączniku obrazek z mojego montażu i komentarz.
http://forum.roverki.eu/v...er=asc&start=40
pozdro,

jpawel - Czw Paź 21, 2010 19:42

Marek_75 Ty masz piec Thermo Top Z/C o numerze 98570B? Jakoś się zagapiłem :-)
Marek_75 - Czw Paź 21, 2010 20:32

jpawel napisał/a:
Top Z/C o numerze 98570B?

zgadza się

apples - Pon Lis 15, 2010 14:54

Dzisiaj zamontowałem u siebie sterowanie webasto od VMatas. :grin:

Radiolinię dołożyłem firmy Elmes i wszystko działa idealnie. :mrgreen:
Mam do wyboru 2 czasy grzania i opcję "przedmuchania" kabiny w lecie. :grin: Po osiągnięciu temperatury płynu chłodzącego 30°C załącza się panel AC i robi się cieplutko w kabinie. :hurra:

koza-06 - Pon Lis 15, 2010 20:01

:mrgreen: ja też mm już rozbudowane webasto ale tylko sam zegar bez pilota.Można ustawić 3 czasy załączenia piecyka lub przewietrzenia kabiny .Można też ustawić długoć grzania od 10 do 60min.Teraz aby tylko hulało bezawaryjnie bo troche grosza zapłaciłem.
dzieju - Pon Lis 22, 2010 10:53

http://forum.roverki.eu/v...p=559099#559099

Czy mozna prosic o ewentualna wypowiedz w moim temacie moze cos ktos wie ciekawego .

[ Dodano: Pon Lis 22, 2010 10:53 ]
Nie aktualne - zatankowanie i pojezdzenie wyprostowalo sparwe .

kasjopea - Sob Sty 08, 2011 23:17

Hm, chyba w dobrym temacie piszę. Jeśli nie, to raz Wy możecie mnie opierniczyć :razz:

Do rzeczy: zachęcam do lektury i komentowania artykułu autorstwa kolegów VMatas i robo pod tytułem Zdalne sterowanie webasto - jak to zrobić samemu , który ukazał się dziś na stronie klubowej :grin: .

michalie - Pon Gru 12, 2011 21:05

Witam Mam nieco bezczelną, prośbę bo znajduje tylko urywki tego co mi trzeba, a mianowice w moim aucie nie było webasta a troche by mi sie przydało no bo przy 0 stopni musze pedałować przez 10 km zeby sie zagrzał a pierwsze 2 mam z górki, az strach pomyśleć ile bedzie sie nagrzewał jak bedzie -15 ale podobno ten typ tak ma.
Moja prośba bo chodze po szrotach i widuje webasta w roverkach tylko chciałbym wiedzieć po koleji jakie elementy mam zdemontowć począwszy od pieca a skonczywszy na bezpieczniku, czujniku itp.
Przy montażu do swojego auta chciałbym jak namniej ingerować w jego wszelkie instalacje, tak aby był całkiem niezależny od elektryki auta, i czy jest możliwe zastosowanie dodatkowego zbiornika paliwa (jakaś niewielka butelka)
Czy moze sobie odpuścić i zlecić montaż jakiejś firmie specjalizującej sie w tym, wiadomo koszty dużo większę.

Dziękuje

VMatas - Pon Gru 12, 2011 21:20

http://mgroverklub.hu/download/rover75convert.pdf
haszczyc - Pon Gru 12, 2011 23:15

z tego wynika że niektóre R75 po lifcie, w ogóle nie były montowane webasta w tym i u mnie :???:
VMatas - Wto Gru 13, 2011 07:58

Webasto zostało w opcji od września 2002 roku.
kris-tofer - Wto Gru 13, 2011 09:33

ale caly osprzęt webasta typu instalacja wodno-elekrtryczno-paliwowa zostala na miejscu, więc do tych modeli po 2002 roku dokupić tylko sam piec?
michalie, zanim kupisz te webasto ze szrotu to sprawdź, przetestuj po kolei czy działa, bo czasami lubią się popsuć lub z jakiś przyczyn zablokować

VMatas - Wto Gru 13, 2011 10:18

Tak, osprzęt powinien być, no ale nie będę gwarantował za poprzednich włascicieli:D
kris-tofer - Wto Gru 13, 2011 10:36

miałem na myśli to, że samochód z fabryki po 2002 roku wychodził z fabryki z osprzętem webasta bez webasta :)
VMatas - Wto Gru 13, 2011 11:18

Też to samo miałem na myśli :D Dokładka Webasto nie powinna stawiać większego problemu.
kosiacki - Sro Gru 28, 2011 16:57

Witam Kasjopea pozdrawiam z łowicza w moim wieku wykonanie ogrzewania postojowego nie do przyjęcia choc dużo żeczy w swoim roverku robię sam dlatego chciałem spytac czy znasz kogoś kto zajmuje się realizacją oprzedstawionego przez ciebie projektu.Bardzo bym był wdzięczny za informację.Pozdrawiam
MustangGT - Pią Sty 13, 2012 21:10
Temat postu: Pilot własnej roboty u mnie działa świetnie filmik, schemat
Witam zrobiłem u siebie w aucie pilot za pomocą dwóch przekaźników i starego radyjka.
Na dole link do filmiku i schematu. Widać na fimiku jak podłączyłem miernik i zmierzyłem pobór prądu.

Filmik - http://majsterek-debescia...tion=film&id=54

Schemat - http://majsterek-debescia...ead.php?tid=794

Pozdro.

maciej.s - Pon Sty 30, 2012 21:03

Witam wszystkich, mam konkretne pytania i proszę o w mirę precyzyjną odpowiedź.

W związku z falą mrozów przelewającą się przez nasz kraj postanowiłem założyć sobie telestart T90 w ofercie jest centralka , pilot z baterią , antena oraz wiązka z oryginalną wtyczką. Z tego co czytałem w temacie jest to wszystko co jest potrzebne żeby Webasto Thermo Top Z/C-D 98570B ruszyło.

Dzisiaj dzwoniłem do faceta od Webasto i powiedział mi że trzeba będzie zamontować jeszcze pompę płynu chłodniczego żeby mieliła płyn podczas postoju.
1. Czy to prawda?

2. I jeszcze jedna sprawa Webasto powinno samo odpalić panel klimatyzacji prawda?

3. Czy ktoś zakładał Telestart w okolicach Krakowa?

Serdecznie dziękuje za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam ciepło.

dzieju - Pon Sty 30, 2012 21:52

Wedlug mnie

1. pompka musi byc aby wlasnie obracac plynem . (Ale i tak nawet jak sie zagrzeje to po odpaleniu temp troche spada bo sie olej ruszy :D )

2. Nie odpala panela klimy tylko pamieta ostatnie ustawienia klapek (ja tak mam u siebie - jak zostawie na szybe to wali na szybe )

3. pomysl o podpieciu pod dodatkowym guzikiem albo opcja np. wlaczanie podgrzewania foteli :D to fajna zecz auto zagrzewasz ale i tak fotele sa lodowate i 5min przed wyjsciem cyk jeszcze fotele i jest bajka :D

Ja mam hydronica , pod katem parametrow i bajerow wybralem Hydronica cena nie grala roli moj zestaw to 5000zl.

[ Dodano: Pon Sty 30, 2012 21:52 ]
MustangGT napisał/a:
Witam zrobiłem u siebie w aucie pilot za pomocą dwóch przekaźników i starego radyjka.
Na dole link do filmiku i schematu. Widać na fimiku jak podłączyłem miernik i zmierzyłem pobór prądu.

Filmik - http://majsterek-debescia...tion=film&id=54

Schemat - http://majsterek-debescia...ead.php?tid=794

Pozdro.


Ale gosc z ciebie :D nie moge :D czuje sie jak bym mial znowu 18 lat :D

Gratki i ach brak slow zaskoczenie :D

Duzo mniej miejsca zajmuje np. takie zestawienie

http://www.sklep.cyfronik...tny-zestaw/7383

+ piloty

http://www.sklep.cyfronik...tny-zestaw/7379

http://www.sklep.cyfronik...anal-100m/18420

http://www.sklep.cyfronik...naly-200m/18421

Mozna przebierac i wybrac sobie cos ladnego i malego i samemu zlozyc :D co daje frajde

No ale i tak jestem pelen podziwu i twojej pomyslowosci :D

maciej.s - Pon Sty 30, 2012 22:10

No ok, ale jak zadbam żeby mieć zawsze poustawiane przed wyłączeniem samochodu na panelu co trzeba to Webasto włączy mi ustawienia zapamiętane przed wyłączeniem silnika?

A przypadkiem w tym modelu Webasto nie ma już zainstalowanej pompki?

PD - Pon Sty 30, 2012 22:28

webasto w roverku ma juz pompke obiegowa cieczy
VMatas - Wto Sty 31, 2012 09:04

Takie zestawy z cyfronik są przydatne tylko w przypadku gdy auto stoi pod oknem. Rok w to się pobawiłem, teraz mam na sms'y z modułem GSM i zawsze jestem pewny ze polecenie włączenia pieca dotarło do auta - odpalenie czy nie zależy tylko od pieca i akumulatora.
kosiacki - Wto Sty 31, 2012 10:03

Witaj VMatas jakiś czas temu prosiłem kasjopea o pomoc w wykonaniu takiego zestawu do ogrzewania postojowego i skierowała mnie do ciebie.Postanowiłem że zajmę się tym w lato bo odpisała mi że możesz wykonac taki zestaw za opłatą.W związku z tym że się sam odezwałeś odpowiedz czy to możliwe i wjakiej cenie wykonałbyś cały zestaw.Odpowiedz na email. Nadmieniam że jest to rover 75 2000 rok Webasto jest czynne i nie ma znim żadnych kłopotów.Pozdrawiam.
VMatas - Wto Sty 31, 2012 11:18

kosiacki, wykonanie zdalnego włączenia pieca używając modułu GSM prawie nie wymaga żadnej wiedzy, jeżeli moduł GSM ma wbudowany przekaźnik. Możliwy schemat pokazywałem tutaj: http://forum.roverki.eu/v...p=677348#677348 Tu po prostu nie mam za co wziąć kasę :D A jednak musiałbym latać kupować, posyłać - to nie potrzebne wydatki dla ciebie. Służę poradami jeżeli zdecydujesz się sam to zrobić - ewentualnie może znajdziesz jakiegoś znajomego elektronika do pomocy. Przykład modułu GSM: http://allegro.pl/kontrol...2072057920.html

Jeżeli cóś jest bardzo nie jasne skontaktuj się na GG.

maciej.s - Wto Sty 31, 2012 23:43

Trochę mi się od wczoraj wyjaśniło, mam pytanie czy ktoś wie czy jest możliwość dorobienia sobie przełącznika manualnego na 5 pin webasta (lato/zima). Mam centralkę i pilota T90 z VW która niema tej opcji. Latem nie potrzebuje grzać a zimą nie potrzebuje wietrzyć więc operacja zmiany odbywała by się 2 razy do roku.

Znalazłem takie cudo w necie
http://phwt.mazda.pl/pl/p...a2-4e6ae1afe45e
Ten przełącznik wskazuje ze się da :!: Tylko co tam podpiąć :?:

Dziękuje za wcześniejsze odpowiedzi i proszę o jeszcze.

VMatas - Sro Lut 01, 2012 09:09

http://techwebasto.com/he...shop/63378A.pdf

Strona 702.

maciej.s - Wto Kwi 10, 2012 21:43

Wielkie dzięki za odpowiedź, jak rozumiem do pin 5 podłączamy prtzełącznik "jest- niema" z masą i mamy brakujący przełącznik zma/lato :grin: .
Jeszcze raz wielkie dzięki wszystkim za podpowiedzi.
Jutro montarz (jak częsci dojdą).
Pozdr

[ Dodano: Sob Lut 04, 2012 17:26 ]
Wszystko działa pięknie :!:
Zastosowałem rozwiązanie Marek_75 z postu http://forum.roverki.eu/v...er=asc&start=40 do odpalenia Webasto przekaźnikiem przez pin 3 i podłączenie panelu klimy według schematu z instrukcji upgrade Webasto http://mgroverklub.hu/download/rover75convert.pdf
Centralkę umieściłem w obudowie uniwersalnej uszczelniłem ją i wsadziłem między akumulator a obudowę akumulatora w miejscu gdzie Marek_75 umieścił przekaźnik.
Przekaźniki i bezpieczniki zamontowałem w miejscu opisanym przez instrukcję upgrade. Kable przeciągnąłem koło linki otwierania klapy. Masę wziąłem z klemy akumulatora a +12 z wolnego miejsca w skrzynce bezpieczników pod maską.

Do montażu potrzeba:
Centralka T90 z pilotem od VW z sygnałem analogowym +12.
Webasto 98570B (jeśli ktoś ma 66232C schemat podłączenia jest inny :!: czytaj: http://www.roverki.pl/zro...bic-samemu.html )
2xprzekaźnik
2x oprawka na przekaźnik
3xgniazdo bezpiecznika
Bezpieczniki:
1A-centralka
5A i 10A- panel klimy
Obudowa uniwersalna
8m kabli
Końcówki do wtyczki do Webasto czytaj: http://www.roverki.pl/zro...bic-samemu.html
zaciskarkę albo sprawne rączki
termokurczki
taśma izolacyjna
5 godzin
dużo cierpliwości
ciepły garaż

W linku zdjęcie centralki, pilota i mój schemat podłączenia z Webasto 98570B https://picasaweb.google.com/maciej.simek/Webasto?authkey=Gv1sRgCNWcqOyezIuk-wE
Na życzenie mogę podesłać zdjęcia.
Dziękuje autorom wszystkich cytowanych postów i VMatas za szybkie i wyczerpujące odpowiedzi.
Mam nadzieje że moja praca komuś się przyda

Pozdr

[ Dodano: Wto Kwi 10, 2012 21:43 ]
Witam,
po pierwszych wiosennych ciepłych dniach postanowiłem w końcu założyć przełącznik lato/zima żeby wentylować sobie nagrzane przez słońce auto. Wszystko podłączyłem według schematu i nie działa. Według schematu po podaniu masy na pin 5 webasto powinno się nie rozpalać tylko powinien chodzić sam wentylator w kabinie, wentylator odpala ale webasto dalej uparcie grzeje. Czy ktoś ma może takowy przełącznik założony/działający? Jak to powinno wyglądać? Co robię źle?
Pozdr

VMatas - Wto Kwi 10, 2012 22:29

Ma być +12V razem z signałem właczenia na pin 3? Może zależeć od typu webasto?
maciej.s - Wto Kwi 10, 2012 23:18

Jesteś pewien? na wszystkich schematach mam linię 31 która jest masą a na pin 3 podaje również masę bo mam webasto 98570B i zastosowałem przejście przekaźnikiem z +12 na 0V.

[ Dodano: Wto Kwi 10, 2012 23:03 ]
acha, z tym że schemat na który patrze jest do webasta 63378A co trochę zmienia postać rzeczy.

[ Dodano: Wto Kwi 10, 2012 23:18 ]
Dobra, a co się może stać jak podłączę tam +12 a niekoniecznie tam powinno być, może się coś popalić?

VMatas - Sro Kwi 11, 2012 08:43

No właśnie - różne źródła na ten temat podają różne informacje. Popalić się nic nie powinno chyba - dla wszystkiego czego podałbym przez rezystor 1kOm.
Pieta - Sro Kwi 11, 2012 10:49

maciej.s napisał/a:
Witam,
po pierwszych wiosennych ciepłych dniach postanowiłem w końcu założyć przełącznik lato/zima żeby wentylować sobie nagrzane przez słońce auto. Wszystko podłączyłem według schematu i nie działa. Według schematu po podaniu masy na pin 5 webasto powinno się nie rozpalać tylko powinien chodzić sam wentylator w kabinie, wentylator odpala ale webasto dalej uparcie grzeje. Czy ktoś ma może takowy przełącznik założony/działający? Jak to powinno wyglądać? Co robię źle?
Pozdr


W żadnym piecu sterowanym masą (np. 98570B) nie działa opcja lato/zima, piec nie ma tej funkcji.
W takim przypadku ja steruję wentylatorami bezpośrednio z przekaźnika (nie przez pin4 pieca). Wtedy montujesz zwykły przełącznik na sygnale sterującym piecem i masz opcję lato/zima. Piec nie steruje wentylatorami sam, ale nie ma to znaczenie w tych piecach ponieważ i tak piec uruchamia wentylatory zaraz po podaniu sygnału na piec.

W piecu 66232C też nie ma pewniości co do działania tej opcji. Do wielu pieców robiłem instalację i w niektórych funkcja dziłała a w niektórych nie.
W tym przypadku sterownie wentylatorami bezposredniio z przekaźnika się nie opłaca, ponieaważ tracisz dobrą funkcjonalność jaką daje sterownik pieca, czyli sterowanie wentylatorami dopiero po czasie kiedy temperatura wody osiągnie ~30° (oszczędność akumulatora na postoju)

Jest już normą brak funkcji lato/zima w piecach fabrycznie montowanych w pojazdach. Funkcja jest realizowana przez komputer klimatyzacji a sterownik pieca jest skomunikowany ze sterowaniem klimatyzacji i siecią np. CAN
Np. pin 4 pieca w BMW służy najczęściej do sterowania elektrozaworem obiegu ogrzewania kabiny a funkcja lato/zima, sterowanie wentylatorami oraz pompą obiegową jest powierzone sterownikom pojazdu.

michalie - Czw Wrz 27, 2012 14:03

Panowie mam takie pytanko czy można do r75 zamontować webasto od range rovera
http://allegro.pl/webasto...2594990848.html

Pieta - Czw Wrz 27, 2012 14:47

To jest inny piec (TTV) niż montowany oryginalnie w R75 (TTC)
Jak jest analogowy to możesz go podłączyć. Po roczniku auta sądzę, że jest to mało prawdopodobne
Poza tym, po co utudniać sobie życie. W tej cenie znajdziesz wyjęte z R75. Wszystko w aucie masz przygotowane pod ten piec, miejsce, wspornik, węże wodne, możliwe, że nawet instalacja z wtyczkami wiszą gdzieś obok.

michalie - Czw Wrz 27, 2012 15:11

dzieki Pieta myslałem że twen jest wydajniejszy
A ja montaz zlecam firmie co sie tym zajmuje dostarczam im tylko piecyk
Dzięki masz +

lzawiasa - Nie Kwi 07, 2013 12:01

Ja wykorzystalem schemat podany w opisie ktoregos z klubowiczow. Wykorzystalem jedak prosty sterownik radiowy na pilota, ok metra przewodu tradycyjny przekaznik swiatel szt 2 i 4 diody kierunkowe. Uklad prosty i do zrobienia malym (tzn ok 70 zl na gotowo) kosztem. Minusem jest - Zaprogramowanie (uprzednie ustawienie parametrow grzania na panelu klimy, tzn - czy ma byc wlaczone grzanie kabiny(obroty dmuchawy) czy wylaczone, a grzanie tylko silnika w przypadku wielkiego mrozu, w celu latwego rozruchu. oraz spore zuzycie pradu co po ok godzinie pracy w opcji grzania razem z kabina, juz nie gwarantuje rozruchu silnika gdyz brauje na to pradu w akumulatorze. Jest fajnie gdy rano z balkonu odpalam i po 20 tu min ide, mam juz czyste od szronu szyby , cieplo w srodku i cieply silnik, odpalam i moge jechac. Co prwda, sasiedzi zerkaja i zazdroszcza, drapiac swje zamarzniete auta z maizernym efektem,coz, mogli kupic R 75 cdt.
michalie - Wto Kwi 09, 2013 13:42

Witam mój piec nie zawsze sie uruchamia i chciałbym go sobie diagnozowac samemu i co myslicie o takim interfejsie ?

http://allegro.pl/interfe...3151400328.html

sash997 - Wto Kwi 09, 2013 16:16

tu masz to samo tylko deczko taniej :D

http://allegro.pl/interfe...3092542734.html

michalie - Wto Kwi 09, 2013 17:51

sash997, ejjj a to bedzie działać wiem z doświadczenia ze jesli coś jest tanie to jest drogie :))
maciej.s - Wto Kwi 09, 2013 20:27

działa, działa, z INPĄ ładnie sobie radzi, ja mam taki ino czarny do BMW, najważniejsze żeby był KKL (działał mi też do WAGA KKL) i pięknie mi majstro webajstro gada z nim, Carsoft też robi robotę.
sash997 - Wto Kwi 09, 2013 21:01

michalie jakbyś nie zauważył to jeden i ten sam kabel tylko ktoś wpadł na pomysł zarobienia kokosów na samym tytule w allegro :twisted:
Pieta - Sro Kwi 10, 2013 22:20

maciej.s napisał/a:
działa, działa, z INPĄ ładnie sobie radzi, ja mam taki ino czarny do BMW, najważniejsze żeby był KKL (działał mi też do WAGA KKL) i pięknie mi majstro webajstro gada z nim, Carsoft też robi robotę.


Nie musi być KKL Linia L jest w ogóle nie potrzebna oraz tym bardziej automatyczne przełączanie między nimi, które realizuje miedzy innymi VAG KKL
Wystarczy interfejs z przed 10 lat, który komunikuje się w standardzie ISO 9141. Takich interfejsów było wiele od zawsze, ale były drogie bo były wykonywane przez uznane marki, które potrafiły zaprojektować układ zgodnie z wymogami standardu.
W tych obudowach i interfejsach możesz znaleźć przynajmniej 6 wersji płytek na dodatek wykonanych przez różnych producentów.
Mam również interfejs BMW, podłączony do OBD, diagnozuje piec. Podłączony bezpośrednio do pieca nie zadziała.


sash997 napisał/a:
michalie jakbyś nie zauważył to jeden i ten sam kabel tylko ktoś wpadł na pomysł zarobienia kokosów na samym tytule w allegro :twisted:


To jest mój interfejs

To nie jest jeden i ten sam interfejs. Na jakiej podstawie tak twierdzisz? Na podstawie obudowy?

W takich obudowach robi większość Chińskich poddostawców. Ten sam poddostawca robi w czarnej i niebieskiej obudowie. Mało tego możesz sobie zażyczyć jeszcze inną jeżeli chcesz. Te same obudowy używają różni wykonawcy, ci lepsi i całkowicie beznadziejni.
Sprzedawałem w czarnych prostokątnych obudowach, w obudowach OBD2, czarnych i niebieskich. Ludzie czytają fora i często wyssane z palca opinie, że np. niebieska obudowa to Chińska nic nie warta taniocha. W efekcie ludzie pytają czy mam w czarnych obudowach bo słyszeli, że w niebieskich nie są najlepsze. Nie ma takiej zależności, wręcz uważam, że ta niebieska jest lepsza a zawłaszcza kabel, który jest bardziej elastyczny w przeciwieństwie do czarnego wykonanego z poliuretanu, który jest dość sztywny na mrozie i lubi pęknąć. Nie ma problemu kupić lepszą obudowę w hurtowni i dodać do ceny +12zł, ale po co?

Markowi producenci projektują obudowy indywidualnie i bardziej solidnie, aby się wyróżniać i kupują elektronikę u sprawdzonych poddostawców Chińskich.
Często jest tak, że ta sama płytka od tego samego poddostawcy trafia do markowych interfejsów a wyroby które nie spełniają wymagań jakościowych trafiają do obudów "No name".
Nie wkładajmy wszystkich producentów Chińskich do jednego garnka, te czasy dawno minęły

Komunikacja cyfrowa do diagnostyki urządzeń cyfrowych jest zestandaryzowana i niby nie powinno być problemu z projektowaniem interfejsu diagnostycznego pod konkretny standard. Niestety nie jest tak.
Problem z interfejsami na allegro i nie tylko jest taki, że są bardzo różnej jakości i są generalnie optymalizowane pod konkretny program i markę samochodu. Nie jest łatwo zaprojektować układ, który obsłuży wszystkie urządzenia, które teoretycznie komunikują się w tym samym standardzie. Elektronika urządzeń w aucie jest inna jak również ich jakość, dlatego te tanie interfejsy zawsze są dedykowane pod konkretną markę i program lub grupę programów. Producenci aby wyprodukować taniej często upraszczają elektronikę, optymalizują bardzo przeciętnie płytkę drukowaną i aby to nadrobić modyfikują np rezystory podciągające na linii komunikacyjnej tak aby interfejs komunikował się z konkretna grupą pojazdów i w dodatku interfejs będzie działał poprawnie jak go podłączysz do całej sieci komunikacji w samochodzie np. przez złącze OBD. Ten sam interfejs podłączony bezpośrednio do urządzenia wyjętego z tego samego samochodu nie zadziała, ponieważ producent interfejsu najczęściej metodą prób i błędów dobiera elementy tak aby interfejs skomunikował się z pojazdem przez złącze np. OBD2. Finalnie interfejs nie jest ściśle zgody ze standardem np. ISO 9141, ale działa w tych konkretnie autach. Dlatego ciężko jest kupić tani Chiński interfejs, który obsługuje wiele marek, które teoretycznie diagnozuje się tym samym standardem komunikacyjnym. Problemów przysparza sam konwerter USB do UART, który wpływa zawsze negatywnie na cały układ. Można kupić interfejs RS232 ale kto ma komputer z takim złączem. Można kupić przejściówkę ale ona powoduje jeszcze większe problemy bo nie jest zoptymalizowana pod kontem konkretnego interfejsu i często taki zestaw nie przyda się do niczego.

W złączniku pomiar oscylatorem komunikacji K-line dwóch tanich interfejsów. Jest spora różnica w opóźnieniu sygnału, który trafia do urządzania diagnozowanego w stosunku do wychodzącego z komputera na złącze USB. Opóźnienie to nie jest znaczący problem, sygnały z poziomu niskiego na wysoki narastają różnie. Idealna sytuacja by była taka aby przebieg był prostokątny. Oczywiście takich interfejsów nie ma i nie będzie. Akurat ten konkretny z dłużej rosnącym nacięciem na wyjściu nie był w stanie połączyć się z piecem diagnozowanym na stole bez podłączenia go do sieci samochodu. Oczywiście można to poprawić, modyfikując elektronikę.

Problem ten dotyczy wielu tanich interfejsów. Komunikacja w grupie aut do których był zaprojektowany i przetestowany nie stwarza problemów. Ale już podłączony bezpośrednio do urządzenia wyjętego z tego samego auta nie daje się z nim skomunikować. Nic nie daje tutaj grzebanie w ustawieniach portu COM. W takim przypadku koniczna by była zamiana rezystorów podciągających na odpowiedniejsze.

Mam wiele takich zapytań od ludzi którzy kupują np VAG KKL, bo przeczytali na forach, że działa po czym okazuje się, że podłączają go bezpośrednio do pieca lub próbują przeprogramować Telestart czy IPCU i nici z tego. Sam kiedyś myślałem, że tak jest i proponowałem nawet zakup takich interfejsów ale teraz wiem, że jest wiele problemów z nimi. Problem dotyczy diagnostyki pieców na "stole" lub diagnostyki nowszych kaset w piecach cyfrowych TTV z komunikacja CAN.

Reasumując ten interfejs a raczej jego obudowa wygląda jak inne tanie interfejsy ale elektronika w środku jest sprawdzona i powtarzalna. Mogę z cała pewnością zapewnić, że zdiagnozujesz nim wszystkie urządzenia Webasto łącznie z programowaniem IPCU i Telestart.

Kupując przypadkowy np VAG KKL i wystawiając go jako interfejs Webasto będziesz miał zwroty bo jest to loteria.

Poza tym adapter, który umożliwia podłączenie się bezpośrednio do dowolnego urządzenia to dodatkowy koszt a jego modyfikacja wymaga czasu.
Nikt nie zaoferuje ci tego zestawu za marżę około 10 zł

sash997 - Sro Kwi 10, 2013 22:44

z tą loterią to troche przesadziłeś, łączyłem sie z piecami 6-oma najtańszymi kablami i nie było najmniejszego problemu z nimi,każdy robi jak uważa i osobiście nie kupiłbym kabla 4razy droższego tylko do własnego Roverowego pieca :twisted:
maciej.s - Sro Kwi 10, 2013 23:11

Ależ się kolega obruszył, dla mnie najważniejsze jest że mogę sobie podłączyć i z INPĄ działa. Nie wydałem majątku i mam efekt zadowalający. Kolega michalie pytał co polecamy bo chce sobie zdiagnozować sam Webasto. Ja polecam taki kabelek z allegro co jest czarny ma niebieską diodkę co radośnie mryga, ma kkl i jest do BMW bo:
-u mnie działa
-jest tani
-i nie trzeba kosmicznej wiedzy żeby go obsłużyć,
do użytku amatorskiego wystarczy można sobie silnik, zegary, LCM, ABS, czujniki parkowania, navi, klimę, Webasto, czujnik deszczu i kilka innych pierdół zdiagnozować/wykasować błędy.

Pieta - Czw Kwi 11, 2013 08:11

maciej.s napisał/a:
Ależ się kolega obruszył,


Daleko mi od tego abym się obruszył.
Nigdy nie powiedziałem, że kable KL, KKL czy tanie intefrejsy BMW z k-line nie działają przy diagnostyce pieców.
Nie pisałbym gdyby nie pojawiła się wyssana z palca teoria, że ktoś tutaj sprzedaje coś co można kupić za 20zł.
Nie twierdzę, że w naszym R75 ten kabel za 20zł nie zadziała, bo działa
Ja nie sprzedaję kabla do wybranej gamy samochodów tylko do pieców Webasto, które czasami są bardziej kapryśne w diagnostyce i wymagające co do jakości interfaejsu niż nasz popularny i oklepany Thermo Top.

michalie - Nie Kwi 21, 2013 14:37

Ja to sie totalnie na tych interfejsach nie znam.
Kupiłem ten tańszy (niebieski) a piec bede diagnozował w aucie więc może bedzie działał , nawet jeśli nie to przeżyję stratę 30 pln :))

[ Dodano: Pią Kwi 12, 2013 13:59 ]
Kabelek jeszcze nie doszedł a ja już problem zdiagnozowałem:)))
Jak sie okazało przyczyną była mała żółta kontrolka która sygnalizowała rezerwę a w dodatku auto pochylone i pompka pompowała powietrze do pieca zamiast paliwa.

[ Dodano: Nie Kwi 21, 2013 14:37 ]
Hej panowie bo se totalnie nie radze z inpa i tym kablem po zainstalowaniu inpy i kabla to coś trzeba konfigurować czy co no rece mi opadają

Loo - Sob Wrz 28, 2013 13:20

Witam !
Czy jest ktoś mi w stanie pomóc z założeniem sterowania do webasto z woj. Dolnośląskiego ew. Lubuskiego lub Wielkopolskiego (kompletnie się na tym nie znam) i jaki byłby koszt tego przedsięwzięcia .Pzdr