|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Fotele - konwersja foteli z wersji GB do EU - poradnik
Markzo - Sob Mar 26, 2011 18:37 Temat postu: [R75] Fotele - konwersja foteli z wersji GB do EU - poradnik Hej!
Jestem po konwersji elektrycznych foteli z anglika, do wersji europejskiej, czyli regulacja wysokością siedziska jest po "dobrej" stronie. Pierwszy taką sztukę wykonał Żukowaty, któremu serdecznie dziękuję za wszystkie wskazówki i porady, a ten poradnik jest naszym wspolnym "dziełem', może przyda się Wam.
Sprawa wydaje się prosta, jednak wymaga masy przeróbek i jeszcze więcej czasu, mi to zajęło cały dzień. Po kupnie foteli z angielskiej wersji 75tki i montażu ich do naszego R fotel kierowcy ma regulację tylko przód/tył i oparcia, natomiast pasażer może sobie jeździć góra/dół i pochylać samo siedzisko. więc do dzieła!
1. Demontujemy fotele przednie z auta i rozbieramy do gołego stelaża (krok po kroku jest to opisane w rave, więc nie będe tego pokazywał):
2. Zdejmujemy zabezpiecznie z pręta odpowiedzialnego za regulację pochylenia oparcia i go wyjmujemy, można wypchnąć go śrubokrętem.
3. Zdejmujemy poduszkę (2 śrubki + 2 zatrzaski), regulację lędźwiową (śrubki) oraz silnik (1 śrubka imbus). Poduszkę oraz regulację lędźwiową odrazu przekręcamy na drugą stronę oparcia, wszystko pasuje.
4. Po drugiej stronie nie ma jednak tulejki, do której mocowany jest silnik odpowiedzialny za pochylenie oparcia, nalezy więc zastoswać dłuższą śrube z tulejką, ja zastosowałem 3 nakrętki z podkłądką w formie tulejki i przykręciłem śrubkę nakrętką z 2 strony profilu ramy. Teraz wystarczy dokręcić silnik oraz założyć pręt i zabezpiecyzć go nakrętką.
5. Zdjęcie obu foteli po zmianie osprzętu oparć ( musimy przełożyć osprzęt, ponieważ nie da rady łatwo zamienić miejscami całych oparć). Po lewej fotel pasażera, po prawej fotel kierowcy.
6.Teraz czas na mocowania foteli. Musimy je zmienić, aby móc założyć napinacze pasów prz tunelu środkowym a nie przy drzwiach a także, aby działa nam regulacja wysokosci pasów bezpieczeństwa. Z angielskiego fotela kierowcy wykręcamy lewe tylne mocowanie.
7. To samo robimy z lewym tylnym mocowaniem w fotelu pasażera.
8. Mocowanie z fotela pasażera przykręcamy dorazu do fotela kierowcy, pasuje ono bez przeróbek, trzeba tylko zastosować tulejkę przy śrubie, ja swoją wykonałem szlifując nakrętkę. Mocowanie do linki regulującej wysokość pasów bezpieczeństwa w fotelu kierwocy mamy załatwione.
9. Teraz, mocowanie z fotela kierowcy (napinaczów pirotechnicznych) przykręcamy do fotela pasażera. Nie pasuje ono, więc musimy lekko je podciąć. Jeśli skręcimy je bez cięcia, szyny fotela nie będą równoległe i mamy problem..
10. Do fotela kierowcy musimy założyć mocowanie napinaczów.
11. Przeszkadza nam w tym kształt łapy, do któej mocowany jest silnik regulujący wysokość, więc wykręcamy całą łapę z silnikiem:
12. Z tylnej części tej łapy odcinamy mocowanie linki do regulacji wysokości pasów bezpieczeństwa, tniemy taki fragment, żeby zmieśiło nam się mocowanie napinacza. Montujemy skróconą łapę z silnikiem do fotela i skręcamy całość. Fotel kierowcy mamy gotowy, można się już cieszyć działającą regulacją wysokości siedziska.
13. W odciętym mocowaniu linki, wiercimy otwór (trzeba sobi wczesniej przymierzyć do fotela i zaznaczyć miejsce) aby przykrecić go do szyny.
14. Skręcamy całość stosując 1 nakrętkę jako tulejkę między mocowaniem linki a korpusem fotela. Drugi fotel gotowy
Część mechaniczną mamy załatwioną, teraz elektryka. Z racji, że zamienilismy fotele miejscami, musimy też zmienić miejsce mocowania przycisków. Przekładamy wtyczkę i wszystkie potrzebne kable na drugą stronę siedziska, to bardzo proste. Problemem jest samo sterowanie, ponieważ przyciski razem z ukł. sterującym będą zamontowane " do góry nogami". Sytuacja ta wynika z "rzeźbienia" systemu sterowania z angielskich foteli, jeśli ktoś posiada europejskie sterowniki z guzikami po prostu przełoży je do maskownic.
no to lecimy:
15. Demontujemy guziki z maskownic (lekko podważyć) oraz sterowniki (opisane co i jak w rave).
16. Musimy włożyć fotel kierwocy do auta, podłączyć go pod zasilanie i sprawdzić sterowanie. Jeśli wszystko działą, możemy sprawdzić, co trzeba zmienić. Z racji odwróconego sterownika, coś musi jeździć w drugą stronę. W moim przypadku regulacja pochylenia oparcia oraz przód/tył działały tak jak powinny, góra/dół jeździłą odwrotnie.
17. Zamieniamy więc kabelki przy silnikach ( sa regulację wysokosci odpowiadają 2 motory) i sprawdzamy czy jest ok. Fotel pasażera nie wymaga zmian, wszstko działa jak trzeba.
18. Fotel kierowcy gotowy do składania:
19. Jeśli wszystko działa jak trzeba, to możemy uzbrobić fotel w tapicerkę.
20. Zakładamy sterownki do maskownic. Okazuje się, że mikroprzełączniki nie mieszczą się nam w otwory. Podcinamy więc otwory (ja użyłem lutownicy) tak, aby przełączniki swobodnie mogły pracować. Montujemy guziki, zakładamy plastik zabezpieczający, podłączamy kostkę i skręcamy maskownice z fotelem.
GOTOWE!
Jedynym minusem jest estetyka, ponieważ guziki od regulacji pochylenia oparcia są w drugą stronę, trochę kiepsko to wygląda, ale działa. Spróboję to jeszcze kiedyś poprawić uzywając sterownika z wersji EU i będzie juz idealnie
Jak widać, zabawy jest sporo. Jednak wszystko działa super, na dowód krótki filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=QLfBO1CWowA
Dziękuje serdecznie Arturowi "Żukowatemu" za cenne rady i wskazówki, bo to on jest pionierem tej przeróbki mam nadzieję, że komuś się przyda
Pozdrawiam, Markzo.
Zukowaty - Sob Mar 26, 2011 23:43
Pamietam tą zabawę Ile ja się nawkurzałem jak już składałem a tu się okazuje że jeszce coś nie pasuję. Że tu i tam coś trzeba podciąć, uciąć, przewiercić. Polecam tylko ludzią o silnych nerwach i duzym samozaparciu
Świetna robota Markzo. Poradanik tez pierwsza klasa.
Zaklej jeszcze żywicą te maskownice, trochę szpachlówki i polakieruj na czarny półmat w najzwyklejszym akrylu z plastyfikatorem. Prawie nie widać.
apples - Sob Mar 26, 2011 23:49
Markzo, kawał dobrej roboty z opisem i zdjęciami, ale kolizji siedząc w tym fotelu nie chciałbym mieć.
Markzo - Nie Mar 27, 2011 08:51
apples napisał/a: | Markzo, kawał dobrej roboty z opisem i zdjęciami, ale kolizji siedząc w tym fotelu nie chciałbym mieć. |
ja też kolizji nie chciałbym mieć, bo szkoda fajnego autka fotele jak fotele, wszystko zrobione tak jak powinno być, wątpie żeby cokolwiek "w razie W" miało się stać
Tomek1212 - Nie Mar 27, 2011 10:53
Przerabiałem ten temat w R800, tam jednak było trochę prościej bo trzeba było tylko przełożyć cały dół fotela i trochę pokombinować z elektryką.
P.S. Fotel kierowcy w R75 nie ma pamięci ? Fotele nie mają elektrycznej regulacji odcinka lędźwiowego ?
Markzo - Nie Mar 27, 2011 11:20
Tomek1212 napisał/a: | Przerabiałem ten temat w R800, tam jednak było trochę prościej bo trzeba było tylko przełożyć cały dół fotela i trochę pokombinować z elektryką. |
tu w sumie też poza tym jednym podcięciem i skróceniem łapy nie ma trudności, problemem było ogarnąć jak to poprzerabiać, teraz bym to zrobił dużo szybciej.
Tomek1212 napisał/a: | P.S. Fotel kierowcy w R75 nie ma pamięci ? Fotele nie mają elektrycznej regulacji odcinka lędźwiowego ? |
są wersje z pamięcią i bez, ja akurat u Tomiego 114 dostałem fotele sprawne w bdb stanie bez pamięci więc nie wybrzydzałem, do tego o ile mnie pamięc nie myli to w pamięci foteli jest tez zapisany przebieg i żeby to wszystko odpalić trzeba odwiedzić T4. regulacja lędźwi jest manualna niestety
apples - Nie Mar 27, 2011 14:24
Markzo napisał/a: | fotele jak fotele, wszystko zrobione tak jak powinno być, wątpie żeby cokolwiek "w razie W" miało się stać | Ingerencja w stelaż oraz stosowanie "dziwnych" dystansów daje do myślenia, ale każdy robi jak chce. Ogólnie dobra robota. Markzo napisał/a: | o ile mnie pamięc nie myli to w pamięci foteli jest tez zapisany przebieg i żeby to wszystko odpalić trzeba odwiedzić T4. | Markzo, przebieg zapisywany jest w IPK, LSM i EWS-3.
Markzo - Nie Mar 27, 2011 14:30
apples napisał/a: | Ingerencja w stelaż oraz stosowanie "dziwnych" dystansów daje do myślenia, ale każdy robi jak chce. |
ingerencja w 1 z 4 mocowań fotela do szyn, wszystko na ori elementach i szczerze wątpie żeby takie podcięcie wpływało na sztywność elementu, miałem to w rękach i oglądałem zreszta wszystko jest na ori mocowaniach i porządnych srubach apples napisał/a: | Markzo, przebieg zapisywany jest w IPK, LSM i EWS-3. |
bardzo możliwe, widocznie mi się przywidziało
apples - Nie Mar 27, 2011 14:34
Markzo napisał/a: | bardzo możliwe, widocznie mi się przywidziało | Nie "bardzo możliwe", tylko na 100%.
Tomek1212 - Nie Mar 27, 2011 21:40
No to konstruktorzy się nie popisali z tymi fotelami. Jak już tyle wzięli z BMW to mogli też zaszaleć z fotelami i poza tą elektryczną regulacją odcinka lędźwiowego przy okazji zrobić jeszcze elektryczną regulację zagłówków jak w E-38.
[ Dodano: Nie Mar 27, 2011 22:40 ]
Tak na marginesie jeszcze dodam, ze w R800 do fotela kierowcy bez pamięci idzie 3przewody a do wersji z pamięcią 28. Ten cały zwój niepotrzebnych drutów idzie do CCU mimo że cały moduł pamięci umiejscowiony jest w fotelu.
Markzo - Nie Mar 27, 2011 22:08
Tomek1212 napisał/a: | Tak na marginesie jeszcze dodam, ze w R800 do fotela kierowcy bez pamięci idzie 3przewody a do wersji z pamięcią 28. Ten cały zwój niepotrzebnych drutów idzie do CCU mimo że cały moduł pamięci umiejscowiony jest w fotelu. |
nasz miał grzane tyłki i z tego powodu miałem na wierzchu kompletne kostki, wystarczyło tylko wpiąć w nie ori kostki foteli, kabli nie ma tam jakoś specjalnie dużo, chyba 8 przy fotelu kierowcy
Zukowaty - Pon Mar 28, 2011 18:49
apples napisał/a: | Ingerencja w stelaż oraz stosowanie "dziwnych" dystansów daje do myślenia, ale każdy robi jak chce. Ogólnie dobra robota. |
Stelaz nie był ruszany a jedynie mocowanie linki od regulacji pasów "góra/dół" a tulejki w ori tez były. Tulejka czy nakrętka w tym przypadku nie ma znaczenia bo to nie element nośny. Robiłem podobnie i nie ma to żadnego wpływu na wytrzymałość konstrukcji (nie ingerujesz w stelaż tylko w dodatki).
Markzo napisał/a: | nasz miał grzane tyłki i z tego powodu miałem na wierzchu kompletne kostki, wystarczyło tylko wpiąć w nie ori kostki foteli, kabli nie ma tam jakoś specjalnie dużo, chyba 8 przy fotelu kierowcy |
Ja miałem ręczne welury bez grzania i też miałem instalację.
Rowan - Sro Maj 04, 2011 08:15
No to ja też mam pytanko. Planowałem kupić sobie fotele angielskie, no i do tego jeden europejski kierowcy, to by rozwiązało problem, bo miałbym dwa z pełnym sterowaniem. No, ale... Spodobały mi się bardzo fotele pełna skóra z ZT, no i zastanawiam się, czy w nich też by się nie dało zrobić tego co opisał kolega, no i czy wogóle będą pasować Markzo
Fotele to takie oto: http://allegro.pl/fotel-f...1584094599.html
Markzo - Sro Maj 04, 2011 08:18
na pewno się da, ZT to przeca to samo co 75, jak chcesz mieć oba z pełną regulacją to kup jeden EU, zedrzyj szamte i gąbki a załóż te z ZT spokojnie to ogarniesz
Rowan - Sro Maj 04, 2011 08:45
Markzo, aha, czyli kupić nawet welur z pełnym sterowaniem i założyć na niego poszycie z tego z ZT? To by nie było chyba trudne do zdobycia bo sam eurpejski taki z ZT, to chyba z cudem graniczy zdobyć.
Markzo - Sro Maj 04, 2011 08:58
Rowan napisał/a: | Markzo, aha, czyli kupić nawet welur z pełnym sterowaniem i założyć na niego poszycie z tego z ZT? To by nie było chyba trudne do zdobycia bo sam eurpejski taki z ZT, to chyba z cudem graniczy zdobyć. |
tak, dokładnie. Rozbierasz fotel do takiego stanu jak na fotkach wyżej, że zostaje sam stelaż i naciągasz gąbki+poszycie z ZT do ogarnięcia pewnie w 20-30 min w demontażu poszycia fotela problemiki czasem robi pierwszy element - ten panel na tylnej stronie oparcia, od niego zaczyna się demontaż, trzeba uważać, żeby nie połamać zatrzasków, jak już będziesz to robił, to się odezwij a i co zauważyłem, elektrycznie regulowany fotel unosi się wyżej niż fotel regulowany manualnie, do tego jest regulacja pochylenia siedziska, po przeróbce można jeszcze lepiej sobie położenie dupska ustawić
Rowan - Sro Maj 04, 2011 09:22
Jeśli sie zdecyduję, na pewno się odezwę. No bo to, tak narazie się odłoży na późniejszy termin, zobacze jak będzie z kasą, bo na ten moment mam do zrobienia troszke przy zawieszeniu, sprzęgło i audio kompletne robię...
dzieju - Sro Maj 04, 2011 11:13
A bawil sie ktos z fotelem Anglika kierowcy i montazem go w miejsce pasazera EU ?
Zrobilem tak i nie smiga jak nalezy ..
Problem tylko w instalacji jest .
Zbieram sie do tego ale pogoda sie po paprała ...
Dla jasnosci
Auto moje ma fabrycznie pamiec dla kierowcy i full elektroniczne bez lędźwi
Pasazer nie ma pamieci i sie nie podnosi reszta elektroniczna rowniez .
Chce tak zrobic aby pasazer mial rowniez pamiec i te same opcje co kierowca.
Narazie fotel wsadzilem i ustawilem na krotko podpinajac zasilanie do silniczkow aby dalo sie jezdzic
No ale musze sie zabrac za instalacje ... ma ktos ciekawe linki etc ? co do okablowania fotel jest w 100% sprawny podpinalem w miejsce kierowcy i dziala .
Rowan - Pon Maj 09, 2011 20:16
Czyli jak w końcu? Czego brakuje we wtyczce u pasażera?
No i jeszcze jedno moje pytanie. Czy każda skóra miała podgrzewanie? Jeśli nie, to czy jest jakaś możliwość włożenia go do fotela?
longer86 - Pon Maj 09, 2011 22:14
Rowan napisał/a: | Jeśli nie, to czy jest jakaś możliwość włożenia go do fotela? |
czy kaza skóra miała grzanie to nie wiem, ale myśle ze nie ma problemu z dołożeniem wysatrczy sciagnąć tapicerkę, wcisnąc maty i podciągnać kable
Markzo - Pon Maj 09, 2011 22:50
longer86 napisał/a: | czy kaza skóra miała grzanie to nie wiem, ale myśle ze nie ma problemu z dołożeniem wysatrczy sciagnąć tapicerkę, wcisnąc maty i podciągnać kable |
dokladnie tak samo uwazam
Rowan - Wto Maj 10, 2011 14:35
No, a co z tym sterowaniem? Ktoś podpowie, bo znalazłem wszystko i chciałbym zamawiać...
longer86 - Wto Maj 10, 2011 14:56
Rowan napisał/a: | No, a co z tym sterowaniem? |
jak są fotele bez pamięci, to wystarczy pociągnąć zasilanie plus i minus... reszta rozchodzi się już z fotela...
a jak jest pamięć to grubsza sprawa i nie mam pojęcia
Rowan - Wto Maj 10, 2011 15:11
longer86, no właśnie, bo te które mam na oku, mają pamięć, która jakby nie było jest w sumie zbędna jak dla mnie. Fotel który mam upatrzony kierowcy, jest bez pamięci, troche może będzie to głupio wyglądać, ale trudno, jakoś to może przeboleję Tylko zastanawia mnie własnie jak to wyglada z tym zasilaniem, bo chyba jednak to nei jest tak, że tylko plus i minus i wsio ryba, bo tam jest więcej przewodów. Muszę tam zajrzeć i dokładnie porównać kostki...
longer86 - Wto Maj 10, 2011 15:27
miałem fotele bez pamięci z anglika przekładał poprzedni właściciel i były podłączone 2 lub 3 kable... "-" "+" i nie wiem czy coś jeszcze. do ogrzewania do samych foteli też szły tylko plus i minus wszystko jest ładnie w RAVE prosto pokazane na schemacie.
plus i minus powinien wystarczyć, chodzi tylko o zasilanie przełączników rozdział prądu na silniczki odbywa się z przełączników w fotelu.
Rowan - Wto Maj 10, 2011 15:31
longer86, no i widzę, że będzie chyba problem mały, bo właśnie sprawdziłem i kostki pod fotelami się konkretnie różnią. Tzn pod pasażera w kostce są 4 przewody grube. Czarny i 3 kolorowe. Natomiast pod fotelem kierowcy w kostce jest 8 przewodów z czego albo 3, albo 4, nie pamiętam dokładnie są cieniutkie, czyli jakieś sterowanie, muszę się rozpatrzeć w RAVE. A jeszcze takie pytanie, czy od grzania foteli jest ta sama kostka, co od sterowania el?
Markzo - Wto Maj 10, 2011 15:49
tak, grzanie też idzie w tej czarnej kostce.
Ja przez pewien czas mialem fotel ang kierowcy w miejscu pasazera i dzialalo mi wszystko, gora/dol, przod siedziska gora/dol, przod/tyl, oparcie i grzanie, po przekladce na miejsce kierowcy rowniez wsio dziala
Rowan - Wto Maj 10, 2011 15:53
Markzo, a miałeś z pamięcią? No i jak wygląda Twoja kostka pasażera? Też ma 4 przewody tylko?
Markzo - Wto Maj 10, 2011 15:58
bez pamieci, mysle, ze wystaczry wizyta na T4 i pamiec sie uruchomi
tak pod fotelem pasazera mam 4 kable a pod kierowcy chyba z 8
Rowan - Wto Maj 10, 2011 16:05
Markzo, w sumie, to ona może nie działać, wsio ryba mi to. Byle fotele działały.
longer86 - Wto Maj 10, 2011 16:38
Sprawdziłem w RAVE do sterowania fotelami bez pamięci po 2 kable na stronę plus i minus
costka 253 i 255 w rave pin 8 zasilanie(pasażer do kostki pomarańczowo żólty/kierowca do kostki pomaranczowo zielony),
pin 3 masa(czarny)
grzane fotele to znów 3 kable (zasilanie mat, masa i przewód zamykający obwód z włącznikiem ogrzewania)
A fotele z pamięcią to już wyższa szkoła jazdy i nie wiem czy da się zrobic sterowanie aby ominąć pamięc
Zbierając to wszystko to fotel kierowcy i pasażera grzany i sterowany bez pamięci ma po 5 przewodów w kostce.
jeśli jest osiem przewodów to juz pod pamięć ustawienia
dukat11 - Wto Maj 10, 2011 16:58
O ile pamiętam to fotel z pamięcią współpracuje z licznikiem bo kiedyś jak odłączyłem licznik to fotel nie działał.
Rowan - Wto Maj 10, 2011 19:07
longer86, no to ja mam 4 Dziwna sprawa... Na pewno grzanie mam wyprowadzone... Ale czy faktycznie nie byłoby do sterowania fotela? To chyba nie jest możliwe. A więc nie będzie mi działał ten fotel z pamięcią po stronie pasażera wogóle? Kurde... To jest poważny już problem... Na pamięci mi wogóle nie zależy, ważne, aby działał...
P.S Kable jakie mam to: Czarny, czerwono-żółty, czerwono-biały i żołty.
A jeśli chodzi o rozmieszczenie we wtyczce to po "górnej" stronie mam pierwszą wolną, potem mam: czarny, czerwono-biały i zółty, a w dolnej połowie mam pod górnym wolnym miejscem umieszczony przewód czerwono-żółty. Pod "kierowcą" mam full wtyczkę, pełną.
[ Dodano: Wto Maj 10, 2011 20:07 ]
dukat11, gdyby wiedzieć jaki sygnał wysyła do tego sterowania, aby działało, to może jakoś by go się "symulowało", tak, żeby tylko sterowanie działo...
dukat11 - Wto Maj 10, 2011 19:36
Rowan napisał/a: | dukat11, gdyby wiedzieć jaki sygnał wysyła do tego sterowania, aby działało, to może jakoś by go się "symulowało", tak, żeby tylko sterowanie działo... |
A więc zgodnie z RAVE
Rowan - Wto Maj 10, 2011 19:43
dukat11, jesli dobrze rozumiem, to nie przejdzie opcja, żeby ten fotel zadziałał...
dukat11 - Wto Maj 10, 2011 20:09
Rowan napisał/a: | dukat11, jesli dobrze rozumiem, to nie przejdzie opcja, żeby ten fotel zadziałał... |
Wszystko się da. Ja nie próbowałem odtwarzać foteli bo mam oryginalnie zamontowane fotele z pamięcia. Proponuje ściągnąć schemat z RAVE i odtworzyć połączenia. Oczywiście jeśli masz z anglika to trzeba będzie wiązki zamienić bo fotel pasażera będzie miał pamięć. Jak wynika z Rave jest gdzieś w siedzeniu moduł który łączy się z BCU i Licznikiem. Potem pozostanie do wyjaśnienia sprawa czy to trzeba wprogramować a jeśli tak to czy się da. Ale to już do znawców T4
longer86 - Wto Maj 10, 2011 21:51
Rowan napisał/a: | no to ja mam 4 | może przeoczyłem w rave że masa jest ta sama? kurde trzeba by zerknąć
Markzo - Wto Maj 10, 2011 22:28
daleko masz do tych krzeseł? wyjmij swoj prawy fotel i podlacz na probe... ew. zdjac gabki, ogarnac wiązke tak jak jest w fotelu bez pamieciu i w pip wywalic modul pamieci.
longer86 - Wto Maj 10, 2011 23:06
Markzo napisał/a: | daleko masz do tych krzeseł? wyjmij swoj prawy fotel i podlacz na probe... ew. zdjac gabki, ogarnac wiązke tak jak jest w fotelu bez pamieciu i w pip wywalic modul pamieci. |
a moduł pamięci nie jest razem z przełącznikami w fotelu?? może nie być tak łatwo
Markzo - Sro Maj 11, 2011 07:35
przelaczniki przod/tyl + gora/dol oraz oparcie chyba nie bardzo moga miec jeszcze jakis ekstra modul czy cus, bo nie ma tam na to miejsca, moze przy guzikach od pamieci? a wtedy to luzik, wywalasz to, zakladasz maskownice bez trego czy nawet tą można zdrutowac i powinno smigac..
Rowan - Sro Maj 11, 2011 14:32
Markzo napisał/a: | daleko masz do tych krzeseł? |
Nieee, tylko 400km
Kurcze, zastanawiam się, czy ryzykować i zamawiać to... Gdybym wiedział, że jest możliwość minięcia tego modułu pamięci, to nie byłoby wtedy problemu, bo mi jest to zbędne.
Markzo - Sro Maj 11, 2011 14:49
Rowan napisał/a: | Nieee, tylko 400km |
łeee toż to rzut burakiem za miedze
Rowan napisał/a: | Kurcze, zastanawiam się, czy ryzykować i zamawiać to... Gdybym wiedział, że jest możliwość minięcia tego modułu pamięci, to nie byłoby wtedy problemu, bo mi jest to zbędne. |
przejżyj schematy z rave'a, nie mam u kogo podpatrzyć jak wyglada elektryka foteli z pamięcią
Rowan - Sro Maj 11, 2011 15:25
Markzo, przejrzałem dokładnie, ale nie bardzo moge wywnioskować co należałoby minąć, aby zadziałało...
longer86 - Sro Maj 11, 2011 15:36
jeżeli sterownik od pamięci jest osobno, a przełączniki od pozycji są takie jak w zwykłych fotelach to trzeba by to rozebrać... i zrobić prosta instalację: zasilanie i masa do przełączników i z przełącznika kable do odpowiednich silniczków.
Rowan - Sro Maj 11, 2011 15:45
longer86, no to jest oczywiste, tylko teraz pytanie jak tam jest naprawde... Nawet zastanawiałem się, czy może jeśli działby fotel podłączony po stronie kierowcy, to może by wybebeszyć kostkę kierowcy i "uzupełnić" po stronie pasażera. Tylko pewnie z długością przewodów mogło by być różnie... Kurde, jakby nie mogły być akurat te fotele, takie fajne, bez pamięci Okazuje się jednak, że czasem od przybytku może głowa boleć..
dukat11 - Sro Maj 11, 2011 16:48
Rowan, Jak patrze na rave to jedyna różnica jest w tym że w fotelach z pamięcią jest dodatkowy włącznik (przyciski pamięci), moduł sterowania (też pewnie gdzieś od dołu fotela) i encodery (sensory Halla) aby zidentyfikować pozycję fotela. Więc jeśli sam przełącznik pozycji jest taki sam jak wersji bez pamięci to bez problemu powinno się przełożyć gdyż wtedy ignorujesz encodery i robisz bezpośrednie sterowanie silnikami bez modułu.
Rowan - Sro Maj 11, 2011 17:09
dukat11, aha, czyli mówisz, że moduł się minie bez problemu... No to mnie cieszy...
dukat11 - Sro Maj 11, 2011 17:52
dukat11 napisał/a: | dukat11, aha, czyli mówisz, że moduł się minie bez problemu... No to mnie cieszy... |
Trzeba tylko rozeznać jak są sterowane sygnały w silniku. Przyjrzyj się schematowi. Ja chyba bym próbował zrobić fotele z pamięcią. Mniejsza rzeźba powinna być.
Rowan - Sro Maj 11, 2011 20:45
dukat11, kurde, sam już nie wiem... Jakoś nie mogę tego schematu do końca zrozumieć... Może gdyby fizycznie widzieć wiązkę, to inaczej by to się można było połapać.
dzieju - Sro Cze 29, 2011 15:57
A mnie sie udalo w teorii na rysunkach .. przechodze do fazy praktycznej .
Zrobie fotki i pelna instrukcje .
A co dokladnie ?
W aucie mam 1 fotel z pelna elektronika i pamieciami .
Teraz bede mial 2 fotele pasazera bez pamieci ale z pelnym sterowaniem
Rowan - Sob Lip 02, 2011 14:32
dzieju, no to czekam na wieści Bo ja nie kupowałem foteli, ponieważ nie miałem na to czasu to po pierwsze, ale jakoś nie byłem do końca pewien czy to zadziała. Jeśli dojdziesz co i jak, to będe wdzięczny
dzieju - Czw Lip 07, 2011 10:40
Zrobione
Wykorzystałem przekaźniki i wtyczki z modułu sterowania .
I dziala jak nalezy .
Jeszcze zostalo mi zrobienie zabezpieczenia gdy dojdzie do konca krańcówek nie użyłem bo juz mam dosc wrzucę szeregowo z Plusem Zarowke
[ Dodano: Czw Lip 07, 2011 11:40 ]
Zabezpieczenie zrobione dozucilem jeszcze przekaznik .
Zabezpieczenie to bezpiecznik polimerowy 6A. do 100 cykli .
Fotel maksymalnie przy 14v bral 3,5A
Bede zakladal do auta i zdam relacje z uzytku.
[ Dodano: Czw Lip 07, 2011 11:40 ]
Zarówka nie zdala egzaminu.
Rowan - Pią Lip 15, 2011 21:43
dzieju, czyli, mógłbyś napisać po kolei co i jak, na jakim przewodzie, co wyrzuciłeś z fotela, a co wrzuciłeś? Interesuje mnie ten temat bardzo mocno, bo chciałbym kupić te fotele już...
sash997 - Sob Sty 26, 2013 15:05
dzięki Markzo za poradnik,troche ulepszyłem patent ze sterowaniem bo nie widziało mi sie powiększać otwory w tych plastikowych boczkach przerobiłem piloty a mianowicie przesunąłem przełączniki na płytce tak aby pasowały w obudowe drugiego fotela i połączyłem kabelkami ze stykami w gnieździe pilota , dla uproszczenia troszke ingerencj w płytke poszło
[ Dodano: Sob Sty 26, 2013 15:05 ]
zapomniałem o zdjęciu
Legwan1989 - Pon Lip 29, 2013 21:52
Więc jak ostatecznie jest z pamięcią fotela ? Jeśli przerzucam fotel z innego auta do swojego to nie bedzie w ogole działał bez aktywacji T4 czy tylko pamiec nie bedzie aktywna a sterowanie tak?
Markzo - Wto Lip 30, 2013 09:58
pamieć będzie działać, włożyłem do naszego fotele z pamięcią z poliftowego 75 i działało wsio.
Legwan1989 - Wto Lip 30, 2013 20:56
I bardzo mnie cieszy ta odpowiedź!
Linkoln60 - Czw Paź 17, 2019 09:47
Czemu nie ma zdjęć ?
[ Dodano: Czw Paź 17, 2019 10:47 ]
Witam po 3 h walki zrobiłem kompletnie nic, czy ma ktoś jakieś zdjęcia które pokażą krok po kroku jak idzie? 2 pytanie czy fotel kierowcy będzie pasować do wtyczki pasażera?
Markzo - Czw Paź 17, 2019 12:13
Linkoln60 napisał/a: | Czemu nie ma zdjęć ?
[ Dodano: Czw Paź 17, 2019 10:47 ]
Witam po 3 h walki zrobiłem kompletnie nic, czy ma ktoś jakieś zdjęcia które pokażą krok po kroku jak idzie? 2 pytanie czy fotel kierowcy będzie pasować do wtyczki pasażera? |
Bo to post z 2011r 8 lat xD fotki gdzies chyba mam, jak cos to wrzuce tu wieczorem. Ale z samevo opisu dosc jasno wynika co i jak
Xakari - Czw Paź 17, 2019 13:24
8 letni post i twórca tematu dalej nad nim czuwa, szacun
Linkoln60 - Czw Paź 17, 2019 17:16
Oki będę wdzięczny czekam zatem na zdjęcia
[ Dodano: Czw Paź 17, 2019 18:16 ]
Mam pytanie czy ktoś z was zajmuje się przekładka tego wszystkiego jaki jest koszt takiego czegoś?
Markzo - Czw Paź 17, 2019 19:24
Xakari napisał/a: | 8 letni post i twórca tematu dalej nad nim czuwa, szacun |
no ba
Linkoln60 napisał/a: | Oki będę wdzięczny czekam zatem na zdjęcia |
to fotki z relacji:
https://postimg.cc/gallery/3g0fvb6fu/
powodzenia!
Linkoln60 - Sob Paź 19, 2019 09:30
Jest ktoś to się zajmuje tym zawodowo?
[ Dodano: Pią Paź 18, 2019 12:57 ]
I mógł bym prosić o linka do rave jak rozebrac tapicerkę?
[ Dodano: Sob Paź 19, 2019 02:18 ]
Utknalem w punkcie zdejmowania górnej części tapicerki. Jak ktoś by mógł powiedzieć jak odpiac te kółeczka?
[ Dodano: Sob Paź 19, 2019 10:30 ]
Jak to w skórze z tyłu nie ma plastiku
|
|