Zobacz temat - [R414si] wymiana filtra przeciwpylkowego
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R414si] wymiana filtra przeciwpylkowego

rudik- - Czw Maj 17, 2007 18:27
Temat postu: [R414si] wymiana filtra przeciwpylkowego
witam, potrzebuje jakis opisow a najlepiej zdjec dotyczacych wymiany filtra przecwpylkowego w r414si. Wiem, ze temat byl dosc czesto poruszany,ale dla amatora wymiany tegoz filtra sprawa jest dosc trydna do okielzania.
pozdrawiam

Brt: Retusz tematu (model wpisujemy w nawiasie kwadratowym)

wolarz - Czw Maj 17, 2007 18:55

Witaj
wygląda to tak (dla wersji z klimą):
i popraw temat

thef - Czw Maj 17, 2007 18:57

Znalazłem tyle o wymianie w r400

Cytat:
Filtr znajduje sie pod schowkiem pasazera. Odkrecasz go na dwie sruby 8
(albo 10, nie pamietam) ktore sa schowane pod dolna oslona. Potem taka
srebrna blacha poprzeczna i na srodku, pionowo jest wsuniety filtr.

2 srubki od schowka, 2 srubki od poprzecznej blaszki plus dodatkowo aby było
latwiej sie dostac mozesz sciagnac osłone podspodem przy nogach. Następnie
trzeba sciągnąc plastikową pionową osłonę filtra (na zatrzaski) i sam filtr.

To akurat prosta sprawa. Odkrecasz schowek na rękawiczki, potem taka
blache - poprzeczne wzmocnienie i widzisz czarny platikowy tunel, w ktormy
mniej wiecej na srodku jest pinowa oslona filtra przeciwpylkowego. Przyda
sie zgrabny klucz nasadowy z przedlozka (8 lub 10... a moze 12? nie
pamietam, ale specjalnie kupilem sobie taki i woze w schowku ;-)


Niewiele, ale myślę, że choć trochę pomoże :) .

rudik- - Czw Maj 17, 2007 18:59

dziekuje bardzo:)
wolarz - Czw Maj 17, 2007 19:15

w sumie prosta sprawa, nie powinno być problemu :wink:
a tu w lepszej jakości: www.filtron.com.pl/2005/k...ukcje/1087k.pdf
powodzenia

Desper - Czw Maj 17, 2007 21:12

Właśnie wymieniałem w R200 ale schemat podejrzewam podobny.
Schowek od strony pasażera przykręcony od spodu dwoma śrubami na klucz 8 (najlepiej nasadkowy).
Następna sprawa to listwa metalowa, przykręcona dwoma śrubami na klucz 7.
Wystarczy odkręcić tylko lewą a prawą poluzować - listwa zawiśnie na niej ale nie powinna przeszkadzać. Jednak w przypadku jej demontażu, nie przykręcić jej odwrotnie (tzn napisem TOP, który jest na jednej krawędzi na dół :mrgreen:
Potem już tylko wystarczy zdjąć pokrywkę (zapinka na dole, u góry ucho) i wymienić wkłady :cool: I wszycho...
Pozdr.
Desper

Lechos - Pon Maj 28, 2007 15:45

a gdzie w moim autku sie ten filterek znajduje :shock: ?


GreenApple - Wto Maj 29, 2007 13:32

Za schowkiem pasażera. Zobacz zdjęcia na instrukcji powieszonej przez wolarza. Trzeba odkręcić schowek i potem metalową listwę. I wszystko :cool:
Ale patrzę na Twoje zdjęcie i widzę że u Ciebie nie ma filtra :sad: Czy Ty masz na pewno klimę? :lol:
Cóz to za ceratowy patencik? Baardzo ciekawe, ale to na pewno nie oryginal...

emes - Wto Maj 29, 2007 13:43

Lechos napisał/a:
a gdzie w moim autku sie ten filterek znajduje :shock: ?


Masz klimatyzację w swoim Roverku?

Lechos - Wto Maj 29, 2007 14:03

GreenApple napisał/a:
Cóz to za ceratowy patencik?

ja tam zadnej ceraty nie widze
GreenApple napisał/a:
ale to na pewno nie oryginal...

wrozka nie jestem i nie powiem czy to orginal, takie cos w kazdym razie jest po odkreceniu schowka
emes napisał/a:
Masz klimatyzację w swoim Roverku?

mam

GreenApple - Wto Maj 29, 2007 14:11

Lechos napisał/a:
ja tam zadnej ceraty nie widze

Chodzi mi o to czarne coś, znitowane i uszczelnione silikonem. Na zdjęciu nie widać dokładnie czy między tą czarną puszką a metalową listwą jest odstęp? Jeżeli jest filtr, to jest wlaśnie w tej nitowanej puszce, ale jak to otworzyć? Nie mam pojęcia, ja bym odkręciła obejmy po lewej i prawej i wyciągnęła całość...

Doleslaw - Wto Maj 29, 2007 16:57

Lechos napisał/a:
gdzie w moim autku sie ten filterek znajduje ?

Myślę, że w tej czarnej puszce, ale może dostęp do filtra jest od strony podszybia lub komory silnikowej? Można jakoś dostać się do tego z drugiej strony? Zobacz czy masz jakieś plastiki na podszybiu, które można łatwo odkręcić. Może po prostu Twoja klima jest dokladana a nie oryginalna, albo ktoś ją "zmodyfikował".

AndrewS - Wto Maj 29, 2007 21:27

u mnie w 214 Si 95 kanciaku jest bardzo podobny widok do przedstawionego przez Lechosa
u mnie tez jest klima chyba fabryczna

Lechos - Czw Maj 31, 2007 10:52

Doleslaw napisał/a:
Może po prostu Twoja klima jest dokladana a nie oryginalna

Zrobilem na szybko pare fotek, ktore moze pomoga ocenic czy klima jest orginalna czy dokladana
kawalek pompy klimy

chlodnice

weze

sTERYD - Czw Maj 31, 2007 11:06

mi to zdecydowanie wgląda na dokładana klimę :???:
chyba fabrycznie większość przewodów to rurki aluminiowe, a nie elastyczne węże.
chociaż sprężarka wygląda na roverkową :???: dziwne...
w każdym razie dobrze by było wyczyścić parownik jakoś, bo pewnie cały kurz/śmieć się nia nim zatrzymuje :cry:

Lechos - Czw Maj 31, 2007 11:12

sTERYD napisał/a:
dobrze by było wyczyścić parownik

gdzie to ustrojstwo sie znajduje?
i czy wersje bez fabrycznej klimy tez mialy filtr przeciwpylkowy?

sTERYD - Czw Maj 31, 2007 11:18

Cytat:
gdzie to ustrojstwo sie znajduje?

właśnie w tej czarnej skrzynce za schowkiem, tam gdzie Ci z komory silnika wchodzą przewody ze środkiem niskoparujacym :)
Lechos napisał/a:
i czy wersje bez fabrycznej klimy tez mialy filtr przeciwpylkowy?

właśnie różnie z tym bywało, kanciaki na 100% nie miały jeśli nie bylo klimy, a w okrągłych też się takie wypadki zdarzały, ale nie wiem od czego to dokładnie zależy, moim zdaniem to dość duży błąd jeśli ktoś założył klimę a nie dorzucił filtra przed parownikiem, może masz gdzieś filtr dołożony w podszybiu, tam gdzie jest zasysanie powietrza z zewnątrz :???:

Lechos - Pią Cze 01, 2007 08:35

Przed chwila przegladalem papiery ktore dostalem przy kupnie roverka i znalazlem papiery na klime, na karcie gwarancyjnej jest data taka sama co rok produkcji sam. i instrukcja. Na instrukcji jest napisane ,, Rover 414-416" i firma DIAVIA, w srodku jest nawet rysunek roverka ze schematem klimy na gumowych wezach (tak jak ja mam) ale filtra przeciwpylkowego to juz nie widac.
Jest tez jakas pieczatka firmy Bro-Air (WAECO), moze to firma ktora dokladala klime po kupnie auta.
Popoludniu zalaczem fotki schematu i ksiazeczki.

Brt - Pią Cze 01, 2007 08:38

To jest w takim razie dokładana klima.
Lechos - Pią Cze 01, 2007 08:41

Ale mam nadzieje ze przez profesjonalna firme a nie w garazu, tylko czemu zrobili taka rzezbe za schowkiem i zapomnieli o filtrze?
Brt - Pią Cze 01, 2007 08:43

Było już klika przypadków takich klim w Roverkach. Podejrzewam, że zakładali je bezpośrednio u importera lub dealera, jak auto było nowe.
mmaniek - Pią Cze 01, 2007 21:03

Lechos, Jeśli klima jest szczelna i działa nie powodując "zjawisk nadprzyrodzonych" w innych podzespołach auta to się nie przejmuj, że jest dokładana.
W środkowej części twojej fotki widac pasek blachy z wkrętem, jakby obejma. Zobacz czy pod nią nie ma kieszeni na filtr.
W niektórych modelach fabrycznie nie ma filtra np (chyba) w 600 czy Hyundaiu h200 z 2000r.
Proponuje wykonac samemu ten filtr, bo jak najbardziej się przydaje.
Na filtr możesz użyc tkaniny filtracyjnej używanej do filtrów wstępnych(do kupienia w jakiejś firmie wentylacyjnej np KOSS).

AndrewS - Pią Cze 01, 2007 23:45

a tak to wyglada u mnie

214SI 95 kanciak


a BTW w swoim watku o klimie dodalem sporo fotek
prosze zapoznajcie sie z nimi, moze cos wiecej dzieki Wam sie dowiem
http://www.roverki.pl/forum/viewtopic.php?t=14323

Lechos - Sob Cze 02, 2007 09:18

mmaniek napisał/a:
Lechos, Jeśli klima jest szczelna i działa

dziala elegancko i niewystepuja zjawiska uboczne :wink:
AndrewS--- wyglada jakby to ten sam racjonalizator nam to robil , ten sam material i podobne wykonanie. Chcialem to wyciagnac i zobaczyc co w srodku ale po odkreceniu tych 2 metalowych obejm dalem sobie na luz, bo to jakby bylo jeszcze gdzies poskrecane, zachodzilo na cos i gabarytowo troche duze. Przycisk do klimy tez mam jak TY bez kostki, tylko na plytce sa dolutowane przewody i 2 diody (tez wyglada na doprabiane (tylko przod przelacznika jest orginal)

Tacowski - Sob Cze 02, 2007 16:45

Jak ktos jest zainteresowany to jest do wyrwania tani filtr kabinowy na Allegro

http://www.allegro.pl/ite...017_german.html

mmaniek - Sob Cze 02, 2007 20:14

Filtr jest dosyć tanie ale do wersji bez klimy :sad:
koalaup - Sob Cze 02, 2007 20:23

Przepraszam ze sie wtracam ale po czym poznales ze to filtr do wersji bez klimy?
Paul - Sob Cze 02, 2007 20:34

Po numerze katalogowym, np. :D Było na forum, oj byyyyyło ;)
mmaniek - Sob Cze 02, 2007 20:42

Paul napisał/a:
Po numerze katalogowym, np. :D Było na forum, oj byyyyyło ;)

Np po nr :wink: Są jeszcze inne np: rozmiar-czego z fotki nie widać, ale najważniejsza rzecz to to, że filtr do wersji z klimą ma po obwodzie przyklejoną uszczelkę. :mrgreen:

Tacowski - Sob Cze 02, 2007 21:33

U mnie klima i tak narazie nie dziala :( I nie wiem kiedy beda fundusze na naprawe :(
Brt - Sob Cze 02, 2007 21:34

a co z nią??
Tacowski - Sob Cze 02, 2007 21:38

No ogolnie jak wlacze przycisk to lamka sie pali. Ale jak sie patrzy na pompe to jak sie ja wlaczy to nie kreci sie...

A jaki wogole ma wplyw filtr do klimy a filtr bez klimy??

sTERYD - Sob Cze 02, 2007 21:40

to może cewka sprzęgła padła...
było o tem niedawno, nieduzo roboty a jaka satysfakcja :mrgreen:

Tacowski - Sob Cze 02, 2007 21:44

A masz moze link do tego postu gdzies pod reka bo ja nie ogladalem ostatnio regularnie forum...
mmaniek - Sob Cze 02, 2007 21:46

Tacowski, Jak to się nie kręci? Koło sprężarki przecież zawsze powinno się kręcić! Głupie pytanie, ale, Masz pasek klinowy???
Elektromagnes, lub jak kto woli sprzęgło powoduje przyciągnięcie tarczy i napęd sprężarki, ale koło powinno się kręcić zawsze z silnikiem.

link do artykułu http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#85

Tacowski - Sob Cze 02, 2007 21:47

No wlasnie chodzilo mi o to co jest w kole pasowym i jak sie wcisnie przycisk powinno sie krecic a u mnie sie nie kreci... Zle sie wyrazilem :)
Brt - Sob Cze 02, 2007 21:49

w dieslu widać czy kręci się samo koło, czy kręci sie też wałek sprężarki i pewnie u Tacowskiego jest podobnie ;) tak se myślę :)
mmaniek - Sob Cze 02, 2007 21:53

Aha, to zmienia postać rzeczy tzn, że to może być..... wszystko :roll:
zacznij od banału tzn, czy na elektromagnes sprężarki przychodzi napięcie, i czy w ogóle masz jakikolwiek gaz w układzie.

sTERYD - Sob Cze 02, 2007 23:07

Tacowski napisał/a:
A masz moze link do tego postu gdzies pod reka

oj trudne pytania zadajesz ;)
http://www.roverki.pl/for...er=asc&start=30
na stronie 3 lub 4 jest post obwatela mapa8 opisujący reperację cewki sprzęgła sprężarki

Powodzenia :)

krzych1 - Nie Cze 03, 2007 05:00

Witaj.
Tacowski napisał/a:
Jak ktos jest zainteresowany to jest do wyrwania tani filtr kabinowy na Allegro

http://www.allegro.pl/ite...017_german.html

A jaką klimę masz w swoim samochodzie - fabryczną, czy dokładaną? Bo jeżeli fabryczną, to trochę się pośpieszyłeś z zakupem (widzę, że kupiłeś na Allegro, ale zawsze możesz poprosić sprzedającego o wycofanie twojej oferty, myślę że zrozumie).
Filtr z Allegro posiada wymiary w mm: 214(długość)X211(szerokość)X31(grubość), nr wg. FILTRON K1017, podchodzi do egzemplarzy bez klimatyzacji lub z klimą dokładaną, jest za krótki i za szeroki do samochodów z klimatyzacją fabryczną, do nich filtr przeciwpyłkowy powinien posiadać wymiary w mm: 238X202X31, nr wg. FILTRON K1082. Taki właśnie filtr możesz kupić np. w TomaTeam za 47,60 zł: http://www.tomateam.pl/sk...ial=filtry&c=27

Tacowski - Nie Cze 03, 2007 08:44

No klime mam fabryczna. Tak mi sie wydaje. No jest w srodu normalnie przycisk A/C kolo tego przycisku obiegu zamknietego. A w silniku to nie wiem jak mam to opisac. Ale klima i tak nie dziala narazie i tak jak mowilem nie wiem kiedy ja zrobie. Najprawdopodobniej jest jeszcze pusta :( Narazie kupilem taki bo ja wlacze dmychawe to mi pełno kurzu leci do srodka. Normalnie nie mozna jedzic po piachu na wlaczonej dmuchawie bo pelno kurzu jest w aucie :)
krzych1 - Nie Cze 03, 2007 09:33

Tacowski napisał/a:
Narazie kupilem taki bo ja wlacze dmychawe to mi pełno kurzu leci do srodka.

Tylko że filtr jest za szeroki, zmieści się?

Tacowski - Nie Cze 03, 2007 09:45

Damy rade :)

[ Dodano: Pon Cze 04, 2007 8:25 pm ]
Dzis zmierzylem filtr przeciwpylowy ktory byl u mnie zamintowany i mial wymiary okolo 210x210x31.

Pewnie zeszly wlasciciel taki wstawil...

Tomi - Nie Lip 15, 2007 10:24

Lechos napisał/a:

emes napisał/a:
Masz klimatyzację w swoim Roverku?

mam

Często jest tak, że pomimo, iż Roverek wyjechał z salonu z klimą, to ta nie jest fabryczna i rozwiąznie nawiewu (również filtra przeciwpyłkowego) jest takie, jak w wersji bez klimy.

Lechos - Nie Lip 15, 2007 12:03

Tomi napisał/a:
rozwiąznie nawiewu (również filtra przeciwpyłkowego) jest takie, jak w wersji bez klimy.

rozwiniesz troszke wiecej? :wink:

Tomi - Nie Lip 15, 2007 12:50

Lechos napisał/a:
Tomi napisał/a:
rozwiąznie nawiewu (również filtra przeciwpyłkowego) jest takie, jak w wersji bez klimy.

rozwiniesz troszke wiecej? :wink:

Po pierwsze do R400 są 2 typy filtrów kabinowych: ogólnie do wersii z klimą lub bez klimy...
Niektóre samochody wyjechały z fabryki bez klimy, ale diler chcąc podnieść ich standard lub jako opcja montował ją u siebie. Pomimo tego, że samochód wyjechał z klimą z salonu, to jest ona niefabryczna. Najczęściej w takich przypadkach pasuje jedynie filtr kabinowy w odmianie bez AC.

[ Dodano: Nie Lip 15, 2007 1:54 pm ]
W niektórych przypadkach, jak np. R620sdi z początku produkcji z klimą dokładaną w chyba w Niemczech, pasek klinowy trzeba dobierać ręcznie (pasuje chyba od Fiata SC).

Lechos - Nie Lip 15, 2007 13:22

zgadza sie , tylko ze u mnie zadna z dwoch opcji z filtrami nie ma zastosowania (fotka na 1 stronie)
bear007 - Wto Sie 14, 2007 13:30

witajcie..mam 600 z A/C i nie mogę znaleźć filtra kabinowego...na forum są opisy ale dla 400,200 a o 600 nie znalazłem..pod schowkiem nie widzę żadnej klamry i filtra...auto jest sprowadzone z włoch..

proszę o pomoc. :wink:

Brt - Wto Sie 14, 2007 14:15

A czytałeś TO Chyba nie , a od tego powinienes zacząć ....
bear007 - Wto Sie 14, 2007 14:19

wierz mi,że przeglądałem całą stronę (od niej zacząłem i na niej natrafiłem na to forum), ale widocznie przeoczyłem...
Filtr klimy to to samo co filtr pyłkowy, kabinowy? chyba nie, tzn bez jaj :lol:

Paul - Wto Sie 14, 2007 14:22

bear007 napisał/a:
bez jaj

Kto :?: :shock: :P
bear007 napisał/a:
Filtr klimy to to samo co filtr pyłkowy, kabinowy?

Dokładnie tak - kwestia różnego nazewnictwa :D

bear007 - Wto Sie 14, 2007 14:26

czyli w aucie o klasę wyżej niż R400 nie ma filtra..damn!

OK-koniec tematu :razz:

Brt - Wto Sie 14, 2007 14:28

bear007 napisał/a:
wierz mi,że przeglądałem całą stronę (od niej zacząłem i na niej natrafiłem na to forum)

To tylko pochwalić ;) bo spora część użytkowników zaczyna od forum i n-krotnie powtarzanych pytan ;)
bear007 napisał/a:
Filtr klimy to to samo co filtr pyłkowy, kabinowy?

jak napisał Paul to kwestia nazewnictwa ;) - poprawię to pytanie w FAQ, zeby nie było wątpliwości ;)

bear007 - Wto Sie 14, 2007 14:33

:idea: dziękuję chłopacy :razz:
jarcat - Czw Sty 17, 2008 12:55

w R400 nie potrafię wyjąc filtra z ramki...
wygląda jak worek z odkurzacza musiał być długo nie wymieniany :/
a autko kupiłem rok temu
czy da się kupić filtr razem z tą ramką czy muszę go jakoś wyciąć z tej ramki bo wygląda jakby był przyklejony do tej ramki

sTERYD - Czw Sty 17, 2008 17:03

ramka jest częścia filtru
tylko w niektórych sa plastikowe a w innych z kartonu :cool:

KuBaB - Czw Sty 17, 2008 17:13

W Intercarsie nie ma takiego filtra, filtron też nie robi, inne plastikowe nie pasują. Tomateam ma w swojej ofercie filtr przeciwpyłkowy węglowy za ok. 55zł. - dokładnie nie pamiętam :) Ja swój tylko przedmuchałem sprężonym powietrzem, a pędzelkiem i odkurzaczem wyczyściłem wnęke. Czy jest różnica? Szczerze mowiąc nie odczułem, ale przynajmniej mam spokojne sumienie, że jest tam w miarę czysto :D

Pozdrawiam
KuBaB

sTERYD - Pią Sty 18, 2008 00:27

zapomnij
jakkolwiek byś filtra nie czyścił i tak porów nie odetkasz
zapewniem Cię że filtron (i nie tylko) robi takie filtry (k1017 lub k1082 w zależności czy masz klimę czy nie) i mają tekturową ramkę pasując bez problemu :cool:
a części z TOMATEAM choćbyś nie wiem jak kupował to Tomi Ci złych nie sprzeda :razz:

w intercars nie ma powiadasz :???:

http://sklep.intercars.co...sk=O&lang_id=PL
http://sklep.intercars.co...sk=O&lang_id=PL
http://sklep.intercars.co...sk=O&lang_id=PL
http://sklep.intercars.co...sk=O&lang_id=PL
http://sklep.intercars.co...sk=O&lang_id=PL
http://sklep.intercars.co...sk=O&lang_id=PL
http://sklep.intercars.co...sk=O&lang_id=PL
:P

wolarz - Pią Sty 18, 2008 11:06

Swego czasu w Intercars powiedzieli że nie mają części do Rovera :evil:
Dopiero jak grzecznie poprosiłem :mrgreen: żeby zajrzeli do katalogu to dostałem na drugi dzień :evil:

KuBaB - Pią Sty 18, 2008 18:17

sTERYD: też to widziałem i macałem tylko co z tego jak ZADEN nie pasuje? ;/ Próbowałem nawet wersje bez klimy i nic ;/ Przynajmniej do konkretnego mojego egzemplarza, może mam jakiś "inny"? ;/
sTERYD - Pią Sty 18, 2008 18:40

to nie wiem.. do mojego psaował bez problemu ten co powinien...
może zmierz długość szerokość i wysokość ramki i wtedy dopasujesz... :???:

jarcat - Pią Sty 18, 2008 22:19

ja wymieniłem (mam z seryjną klimą)
kupiłem za 42zł węglowy włoskiej firmy ASTER
aż pachnie teraz w samochodzie ;) hehe
poważnie :D

KuBaB - Sob Sty 19, 2008 08:30

jarcat: gdzie kupiłeś? Możesż sfotografować stary filtr dla porównania z moim?

edit€: a może w 400 jest inny niż w 416? :roll:

Pozdrawiam
KuBaB

sTERYD - Sob Sty 19, 2008 10:27

KuBaB napisał/a:
a może w 400 jest inny niż w 416? :roll:

na pewno nie (i nawet w 45 i MG ZS są takie same), może miałeś wersję z dołożoną klimą i bez filtra, a ktoś się uparł i polepszył :hm:

jarcat - Sob Sty 19, 2008 10:40

teraz zdjęć nie zdrobię już bo do kosza stary poszedł wczoraj (śmieci juz śmieciarka wywiozła ;) ) a nowy jest już pozakręcany...
podam linka do aukcji:
http://www.allegro.pl/ite...wy_weglowy.html
ja odbierałem osobiście, przymierzyłem, pasował idealnie i jest git :)
ten filtr pasował do wielu modeli z ORYGINALNĄ KLIMĄ
do 200, 400, 25, 45 i jeszcze kilka innych modeli Roverka
może nie masz seryjnej klimy?

powodzenia w szukaniu

KuBaB - Nie Sty 20, 2008 13:14

Mam seryjną klimę i to mnie właśnie dziwi :cry: wieczorem wystawię fotkę swojego filtra, bo teraz nie mogę znaleźć.
Ten z aukcji podobny do mojego, też metalowy z gabęczką wokół, ale mój bardziej pożebrowany ;)

Pozdrawiam
KuBaB

sTERYD - Nie Sty 20, 2008 15:37

gdzie Ty widzisz metalowy ;)
jak będziesz robił fotkę, to moze pomierz go i daj znać jakie ma wymiary, może coś wspólnie znajdziemy, żeby Ci pasowało :cool:

chyn - Pią Lut 08, 2008 13:25

a ja mam pytanko :razz: jaki filtr kupic jaka nazwa firma czy cos:D mama roverka 97 diesla
Brt - Pią Lut 08, 2008 13:47

chyn odrób zaległości z czytania strony klubowej. :nono:
http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#67

KuBaB - Sob Lut 09, 2008 13:22

No ładnie, już miesiąc minął, a miałem wstawić fotkę :oops: wieczorem obiecuję nadrobić zaległości (mam na innym dysku, który gdzieś wsiąkł)
chyn - Sob Lut 09, 2008 18:33

czytalem tamto. Tam pisze jaki pasuje a nie jaki jest najlepszy :razz:
Brt - Pon Lut 11, 2008 14:29

kazdy dobry. Ja miałem 3 firmy i nie czuję różnicy :P wiec po co przepłacać ;)
JohnnyB - Pią Lut 22, 2008 14:20

pozwole sobie odkopac troche temat.
Wczoraj udalem sie na oparking w celu wyjecia dotychczasowego filtra przeciwpylkowego i dokonania ogledzin co i w jakim stanie tam siedzi.
Zrobilem wszystko wg instrukcji zamieszczonej w tym temacie i co...
i zastalem wielka dziure. Wmiejscu gdzie zekomo powinien byc jakikolwiek filtr bylo pusto tylko sporo syfu wypadlo na dywanik jak zdjalem blokade na dole.
Czy jes to normale i byly R400 bez filtrow?? Czy raczej poprzedni wlascicel cos namieszal ?? ?
(nie mam klimayzacji)

sTERYD - Pią Lut 22, 2008 14:34

raczej poprzedni właściciel zaoszczędził :(
były wprawdzie egzemplaże R400 bez filtrów, ale w takim wypadku puszka nie jest otwierana :cool:

JohnnyB - Pią Lut 22, 2008 17:00

dzieki
w takim razie trzeba kupic filtr :)

[ Dodano: Pią Mar 07, 2008 15:23 ]
no i ponownie odkopuje temat
kupilem filtr ale jest pytanie?
Wg instrikcji zalaczonej z filtrem u mnie wymienia sie go jak w Hondzie Civic ( od dolu) a nie jak w Roverze (z boku). I teraz problem: faktycznie wymienia sie go u mnie od dolu, jest zaslepka ktora odpinam i zekomo zeby wsadzic filtr trzeba go najpierw umiescic w jakiejsc ramc ktora dopiero sie tam wsadza i zatrzaskuje. Czy faktycznie powinna byc jakas ramka na filtr czy moge go samego wcisnac i bedzie sie tzymal????

BArdzo prosze o pomoc bo jak nie bedzie za mocno wialo to jutro mam zamiar to zrobic, choc wiem ze bedzie mi przeszkadzala na dole tapicerka ktorej nie moge odgiac za daleko tak zeby filtr swobodnie sie zmiescil.

[ Dodano: Nie Mar 09, 2008 15:11 ]
juz wsadzilem nowy filtr
dla potomnych napisze ze w instrukcji bylo inaczej niz w rzeczywistosci
a w R400 1.4 98r bez klimy nie jest potrzebna zadna ramka
idealnie wchodzi filtr, trzeba tylko pamietac zeby sztywne strony bylu na gorze i na dole
(bo tylko 2 boki sa usztywnione) dzieki temu harmonijka filtra bedzie pionowo

Gniewko - Pon Mar 31, 2008 15:01

Witajcie, czy może komuś udało rozwikłać się zagadkę jak dostać się do filtra u Lechos'a? Mam identycznie zamontowaną klimę i całkowity brak widoku na filtr przeciwpyłkowy. Czy możecie coś poradzić?

ps. Jestem laikiem ale szybko się uczę :mrgreen:

sTERYD - Pon Mar 31, 2008 16:33

jeśli wyglada to u Ciebie tak jak na zdjęciach AndrewSa to niestety filtra nie posiadasz :(
Gniewko - Wto Kwi 01, 2008 06:42

Brak filtra to smutna nowina, tym bardziej, że strasznie mi do kabiny jakiegoś śmiecia dużo wlatuje. Miałem nadzieję, że wymienię i po sprawi a tak trzeba będzie się z tym męczyć :cry: Chyba, że jest na to jakiś inny sposób. Jeśli ktoś wie i oświeci mnie będę wdzięczny :?:
truten23 - Wto Kwi 01, 2008 08:35

hm.. może by tak zaimprowizować jakąś lukę i w niej umieścić filtr? :hmm:
sTERYD - Wto Kwi 01, 2008 08:51

łatwiej by było chyba jakoś na wlot powietrza :hmm:
truten23 - Wto Kwi 01, 2008 09:29

właśnie, może spasowałby jakiś filtr stożkowy? :razz:
kasjopea - Sro Sie 27, 2008 16:16

Oświećcie mnie czy w tej przestrzeni gdzie znajduje się filtr kabinowy jest jakiś wiatraczek. Od wczoraj przy włączonym nawiewie słyszę taki odgłos jakby jakiś liść tam utknął. Odgłos wzmaga się w miarę zwiększania stopnia nawiewu.
Odkręciłam schowek ale żadnego wiatraczka tam nie widziałam (przyznam że się spieszyłam, więc nie grzebałam za bardzo). Czy coś jeszcze trzeba by odkręcić?
Dodam tylko, że filtr był wymieniany w lipcu i klima też była czyszczona.

Z góry dziękuję za sugestie :smile:

thef - Sro Sie 27, 2008 16:18

Kasjo, pod schowkiem jest parownik klimy i wentylator. Parownik po lewej wentylator po prawej. Żeby się do niego dostać trzeba ściągnąć obudowę.
kasjopea - Sro Sie 27, 2008 16:20

Ok, jutro spróbuję
truten23 - Czw Sie 28, 2008 07:52

O ile wymiana filtra to nie problem, to zdjęcie obudowy wiatraka to już trochę gimnastyka. Mialem wyjąć wiatrak i go przejżeć po swojemu, ale dałem sobie spokój. :cool:

Kasjo, wyjmij filtr, wykręć rezystory nawiewu (ale je po tum podłącz) i włącz dmuchawę. Jęśli coś tam sobie siedzi to napewno wyfrunie :grin: może niestety nadmuchać paprochów na siedzenie...

kasjopea - Czw Sie 28, 2008 09:20

Prawdę mówiąc nie bardzo miałam pomysł jak ściągnąć tę obudowę. Dostałam się od strony filtra, trochę paprochów wyleciało. Jest lepiej. Zresztą jutro na trasie jeszcze sobie posłucham.
Dzięki :grin:

truten23 - Czw Sie 28, 2008 13:11

Kasjo, odkrec jeszcze rezystory i włacz dmuchawe, dodatkowe śmieci poeinny jeszcze tamtedy wyskoczyć :wink:
sTERYD - Czw Sie 28, 2008 16:48

ja włączyłem dmuchawę z otwartą klapką na filtr... nawet zdążyłem zabrać głowę żeby po oczach nie dostać :lol: tylko później miałem duuużo sprzątania :/
kasjopea - Czw Sie 28, 2008 17:36

Ja widziałam auto po tym jak wolarz wypróbował tę metodę. Bezcenne :hahaha:

Chyba się udało. Bzyczenie ustało, chociaż najpierw jeszcze coś było słychać na 3 i 4 biegu nawiewu. Ale później przestało. Więc pewnie wypadło. Albo R się przestraszył, że znowu będę w nim grzebać :lol:

truten23 - Pią Sie 29, 2008 07:27

Przed włączeniem dmuchawy użylem odkurzacza, ograniczyłem sobue w ten sposób sprzątanie do minimum :mrgreen:
kasjopea - Czw Wrz 11, 2008 12:04

zaraz mnie coś trafi chyba, teraz dla odmiany coś pyrka jak włączam obieg zamknięty :wnerw:
greg_szczytno - Pon Lis 10, 2008 18:12

No to trochę odświeżę watek - u mnie dziwna sprawa niby wszystko normalnie tzn bez klimki, miejsce na filtr jest wszystko jakby nigdy nie rozkręcane - żadna ze śrubek nawet nie draśnięta kluczem tekturka pod półka także, a filterka brak. Oczywiście wsadziłem nowy filtr ale hmm jak myślicie ktoś grzebał czy może takie egzemplarze się trafiały tzn bez filtra z wolnym miejscem. Tak na marginesie teraz wiem dlaczego w wylotach nawiewu czasami pojawiały się malutkie listki od środka :neutral:
sTERYD - Wto Lis 11, 2008 09:07

greg_szczytno napisał/a:
czy może takie egzemplarze się trafiały tzn bez filtra z wolnym miejscem

tak byly takie egzemplaże... często w R400/200 bez klimatyzacji nie stosowano fabrycznie filtrów kabinowych, miejsce jest po to, żeby włożyć filtr do pojazdu jeżdżącego w "dużym zapyleniu", ale były i takie, że nie miały nawet klapki... :cool:

sobrus - Wto Wrz 15, 2009 20:28

Jestem właśnie świeżo po wymianie filtra :)
Dziękuje za instrukcje :)

Kupiłem najtańszy firmy Bugus.
W środku faktycznie było pełno śmieci i liści, filtr był masakrycznie zapchany i czarny. Jakby pokryty czarnym mchem.
Data na filtrze wskazuje na rok 2001, był to oryginał Valeo...
Wyglada na to ze Valeo był w plastikowej ramce, Bugus to sam filtr (ale i tak musiałem go troche ścisnąć by sie zmieścił w lukę) - mam nadzieje ze nie bedzie nic przepuszczać.

Teraz troche załuje ze tylko odkurzyłem środek - mogłem przedmuchać wszystko dmuchawą. Choć z drugiej strony i tak niedługo sie tam syf zbierze..

Od razu nawiew dostał drugie życie :D ciekawe czy klima też (bo działała coś słabawo).
Przy okazji znowu naprawiłem rezystor. Ale niedługo znowu pewnie padnie, strasznie kruche są juz te druciki. Bede musiał ceramiczne oporniki wsadzić.

Orientuje sie ktoś co ile powinno sie wymieniać filtr?

darek_wp - Wto Wrz 15, 2009 21:01

wymiana wskazana co pół roku przy czyszczeniu klimy, max 1x na rok (nasze drogi to sam kurz niestety) potem zaczyna się już zauważalne osłabienie nadmuchu i problemy z parującymi szybami
sobrus - Sro Wrz 16, 2009 06:39

Nie tylko kurz, u mnie w dodatku drzewo sąsiadów (olbrzymia brzoza) zasypuje samochody nasionkami przez całe lato i liśćmi przez całą jesień. Filtr miał pełno tych nasionek a samochód mam 2 miesiące.
Brzoza przeszkadza nawet właścicielowi, ale dobrze wszystkich wkurza więc wyciąć nie pozwala.

Tym bardziej więc nie ma co kupować jakiegoś drogiego filtra.
Ale musze pomyśleć nad jakąś dodatkową siatką przy wlocie powietrza.

darek_wp - Sro Wrz 16, 2009 06:52

sobrus napisał/a:
Ale musze pomyśleć nad jakąś dodatkową siatką przy wlocie powietrza


dobry pomysł, najlepiej taką z małymi oczkami jak np siatka do styropianu

IROLA - Sro Wrz 16, 2009 08:14

Wlot powietrza zobaczysz po zdjęciu podszybia TU możesz zobaczyć zdjęcie od Kasjopei. Radze poprawić (zmienić uszczelkę) itd