Zobacz temat - [R620] Remont skrzyni
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Remont skrzyni

emthommas - Nie Sty 03, 2010 22:59
Temat postu: [R620] Remont skrzyni
Witam wszystkich,

Wymieniłem ostatnio w Roverku 620Ti skrzynię biegów. Niestety błędem była wymiana na skrzynię używaną - w prawdzie hałasuje mniej, ale też nie jest do końca OK. Mam swoją starą skrzynię rozklejoną i częściowo rozebraną przez mechanika i zastanawiam się nad jej naprawą. Jak się nie uda to trudno, spróbować można.

Oto co z tą skrzynią było nie tak (wg mechanika są to objawy zużycia skrzyni):
1) "wycie" przy hamowaniu silnikiem, szczególnie przy wyższych obrotach
2) dźwięk cyklicznego ocierania po puszczeniu sprzęgła na jałowym biegu
3) podczas dynamicznej jazdy (przy mocnym przyspieszaniu) przy wciśnięciu sprzęgła słychać dźwięk który przypomina mi dźwięk upuszczonego talerza
4) przy dodaniu i odjęciu gazu samochód się kołysze jakby pływał (jedno wyraźne kołyśnięcie, sprzęgło mam całe nowe więc podejrzewam jakiś luz na skrzyni)

Po wymianie skrzyni został wyeliminowany tylko problem nr 1. Reszta bez zmian.

Posiadam Rave i manual do Hondy Accord i na tym chcę się oprzeć. Mam zamiar powymieniać wszystkie te większe łożyska, bo chyba nic innego nie zdziałam. Proszę wszystkich o wpisywanie w tym wątku wszelkich przydatnych uwag, może kiedyś komuś ten wątek przyda się poza mną:
- na co należy zwrócić uwagę
- które elementy warto wymienić
- gdzie nie powinno być luzów, a gdzie powinny i jakie
- jak zabrać się za demontaż/montaż elementów, z którymi może być kłopot

Proszę też o informację, jak sprawdzić, że mechanizm różnicowy w tej skrzyni posiada Torsen-a (kupiłem auto używane, chcę się upewnić że ktoś nie włożył do niego skrzyni np. z diesla, bez Torsen-a).

[EDIT]
Co do pytania o Torsena - tu znalazłem odpowiedź (moja skrzynia jest OK, Torsen tyb B): http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=167013 (w skrócie: "stary" Torsen - brak dziury w środku, "nowy" Torsen - dziura na wylot, brak Torsena - w dziurze widać jakiś wałek)

Dodam, że w kwestii mechaniki jestem kompletnym amatorem. Do sklejenia i zamontowania zawiozę skrzynię do mechanika, więc przed zamontowaniem będzie sprawdzone, czy wszystko jest dobrze poskładane.

Marrkus - Pon Sty 04, 2010 21:40

Zerknij w ten temat :

http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=132776

Tam jest sporo między innymi o skrzyni biegów

A i jeszcze tu trochę informacji:
http://www.rovercoupe.net...opic.php?t=2467

filo - Wto Sty 05, 2010 09:43

emthommas napisał/a:
"nowy" Torsen - dziura na wylot,


Może się przydać :arrow: R600 Ti skrzynia PG1

[ Dodano: Wto Sty 05, 2010 09:43 ]
W tym fotostory gościu miał skrzynię ze "starym" torsenem a założył z "nowym"...

emthommas - Sro Sty 06, 2010 19:09

Dziękuję za linki, bardzo przydatne.

Pozdrawiam :-)

BorysOpole - Sro Sty 06, 2010 19:30

tak z ciekawości skrzynie założyłeś z tego samego modelu samochodu czy z innego ?
emthommas - Sro Sty 06, 2010 20:59

Teraz mam założoną skrzynię z 220 Turbo. Krótko jeździłem na tej orginalnej z 620Ti, więc nie widzę większej różnicy podczas jazdy.

Czy ktoś posiada może schemat skrzyni dokładnie do 620Ti?

Ja wzoruję się na schemacie z manuala do Hondy Accord, ale tam są drobne różnice. Rozebrałem np. wałek główny i teraz nie jestem pewien, w którą stronę założyć tuleje przesuwne i piasty synchronizatora. Patrząc na tutorial z Accorda nie potrafię wywnioskować, bo te części wyglądają inaczej. Dodatkowo wg tego tutoriala brakuje mi kilku części z wałka głównego (ostatni synchronizator i dalsze części). Podejrzewam jednak, że mam wszystko, tylko tu też jest różnica.

Konix - Sro Sty 06, 2010 21:07

Schemat z Accorda całkowicie nie będzie pasował, bo to zupełnie inne skrzynie.
Ten jest do PG1.
http://mgpassion.free.fr/pdf/PG1_Gearbox.pdf

Marrkus - Sro Sty 06, 2010 21:39

Tu masz jeszcze jeden manual do skrzyni biegów PG1

http://www.newpcworld.com...rbox_manual.pdf

AndrewS - Pią Sty 08, 2010 00:43

a skrzynia do Ti jest taka sama jak do zwyklego 2.0 ??
bo jesli tak to ja bym szukal od zwyklego, napewno mniej dostala po garach

filo - Pią Sty 08, 2010 01:21

AndrewS napisał/a:
a skrzynia do Ti jest taka sama jak do zwyklego 2.0 ??


Ti występowały tylko z torsenem...(chyba)

[ Dodano: Pią Sty 08, 2010 01:21 ]
Ale na chłopski rozum PG1 z klekota powinna jeździć w Ti...

Konix - Pią Sty 08, 2010 08:43

Cytat:
a skrzynia do Ti jest taka sama jak do zwyklego 2.0


W wersji 180KM jest taka sama, w wersjii 200KM, ma Torsena i przełożenia są troszeczkę inne. IV jest krótsza, a V dłuższa. Zakładając zwykłą wzrośnie zużycie paliwa. Szpera daje bardzo dużo, a ten silnik jest za mocny, żeby jej nie mieć.

Cytat:
Ale na chłopski rozum PG1 z klekota powinna jeździć w Ti...


Jeździć będzie napewno, ale nie wiem jak przełożenia z klekota będą się sprawować w turbo benzynówce. Chodzi o wygodę jazdy w mieście, bo silnik bez problemu pociągnie.

Brt - Pią Sty 08, 2010 11:15

Konix napisał/a:
Jeździć będzie napewno, ale nie wiem jak przełożenia z klekota będą się sprawować w turbo benzynówce.


Będą chyba trochę za długie przełożenia :roll: chociaż hmmmm ... dla przykładu w klekocie jest tak:

2 bieg, 2000obr, ok. 30km/h więc przy 7000 bedzie ok 105km/h czyli ... mniej więcej to co jest w orginalnej skrzyni :roll: ...
3 bieg, 2000obr, 50km/h
4 bieg, 2000obr, 70km/h
5 bieg, 2000obr, 90km/h
5 bieg, 3000obr, 130km/h

Niech ktoś z Ti poda swoje wartości prędkości na poszczególnych biegach i będzie wiadomo ;)

emthommas - Pią Sty 08, 2010 19:52

Czy ktoś wie skąd dostać łożyska do skrzyni PG1? Wyszukałem, że potrzebne są następujące (szukam głównie tańszych nr 2, 3 i 5):

INPUT SHAFT:
1) orginał: 3/MJ28
zastępcze: 63/28
znalazłem za około 45zł, więc cena OK

2) orginał: 3/LJ28
zastępcze: NTN SC0690 lub NSK B28-35
znalazłem za grubo powyżej 200zł, potrzebuję coś innego dobrać

OUTPUT SHAFT:

3) orginał: 3/LRJA25 ROLLER
zastępcze: NSK M25-9
znalazłem za ponad 500zł, więc kosmos!

4) orginał: 43/LJ25 BALL BRG WITH CIRCLIP GROOVE
zastępcze: NTN OPG2 SX05A45NC808
znalazłem za około 80zł, OK

5) orginał: RJ2024 ROLLER BRG
zastępcze: NSK VP35-6
nie znalazłem

DIFF (2 sztuki):

6) orginał: 6208.C3
zastępcze: M208 lub BL208
znalazłem za około 30zł, więc OK

Konix - Pią Sty 08, 2010 20:02

Z tego co teraz pamiętam, to będzie mniejwięcej tak, ale sprawdzę później dokładnie.
2 bieg, 2000obr, ok. 30km/h
3 bieg, 2000obr, 50km/h
4 bieg, 2000obr, 60km/h
5 bieg, 2000obr, 90km/h
Przełożenia wychodzą prawie identyczne, ale 800 mają kółka o rozmiar większe, więc będzie troszeczkę szybciej, Trzeba by pokombinować, żeby prędkość pokazywał właściwie. Inną sprawą jest, że w oryginalnej skrzyni z Ti przy 5750 obrotów się prędkościomierz skończy.
A to jest jeden z moich ulubionych filmików, seryjna 820 turbo :D
http://www.youtube.com/watch?v=nkDHuL6vbuM

dobryziom - Pią Sty 08, 2010 20:06

Brt napisał/a:

Będą chyba trochę za długie przełożenia :roll: chociaż hmmmm ... dla przykładu w klekocie jest tak:

2 bieg, 2000obr, ok. 30km/h więc przy 7000 bedzie ok 105km/h czyli ... mniej więcej to co jest w orginalnej skrzyni :roll: ...
3 bieg, 2000obr, 50km/h
4 bieg, 2000obr, 70km/h
5 bieg, 2000obr, 90km/h
5 bieg, 3000obr, 130km/h


hmmm u mnie raczej do 7tys. nie dojedziesz odcinka jest na 6350...

nie wiem jak reszta wartości ale na 2 biegu do odcinki jest jakieś 110-115km

emthommas co do łożysk nie mam na fakturze niestety symboli łożysk ale na 110% 4 z nich są dostępne wyłącznie w oryginale... 2 dostępne w zamienniku (można je kupić bo są mniej ważne) i będzie to na podstawie tego co napisałeś chyba tak:

oryginały: 2,3,4,5

zamiennik: 1,6

ceny za oryginały z zeszłego roku jak kupowałem niestety nie wiem dokładnie które ile:

178pln
271pln
235pln
184pln

najlepiej skieruj sie do Tomiego on mi je ściągał z UK.

kwiatekt11 - Pią Sty 08, 2010 20:06

emthommas napisał/a:
Czy ktoś wie skąd dostać łożyska do skrzyni PG1? Wyszukałem, że potrzebne są następujące (szukam głównie tańszych nr 2, 3 i 5):

INPUT SHAFT:
1) orginał: 3/MJ28
zastępcze: 63/28
znalazłem za około 45zł, więc cena OK

2) orginał: 3/LJ28
zastępcze: NTN SC0690 lub NSK B28-35
znalazłem za grubo powyżej 200zł, potrzebuję coś innego dobrać

OUTPUT SHAFT:

3) orginał: 3/LRJA25 ROLLER
zastępcze: NSK M25-9
znalazłem za ponad 500zł, więc kosmos!

4) orginał: 43/LJ25 BALL BRG WITH CIRCLIP GROOVE
zastępcze: NTN OPG2 SX05A45NC808
znalazłem za około 80zł, OK

5) orginał: RJ2024 ROLLER BRG
zastępcze: NSK VP35-6
nie znalazłem

DIFF (2 sztuki):

6) orginał: 6208.C3
zastępcze: M208 lub BL208
znalazłem za około 30zł, więc OK
też tyle płaciłem za łożyska :mrgreen: nie było wyjscia, może w anglii by dostał taniej
emthommas - Pią Sty 08, 2010 20:42

Kurcze, trochę te ceny ostudziły mój zapał do remontowania skrzyni... Szczególnie że mam jeszcze do zrobienia cały wydech w aucie i w perspektywie rozważam remont silnika (słabsza kompresja na jednym z cylindrów).

W sumie koszt łożysk to jakiś 1000zł, a znalazłem na forum że ktoś (chyba w 2008r) oferował remont skrzyni za 900zł, czyli lepiej dać do wyremontowania do fachowca niż samemu próbować bez pewności że się uda...

Na ten moment więc wstrzymuję się z remontem, aż takiej tragedii z bieżącą skrzynią nie ma (poza ocieraniem na jałowym biegu nie jestem pewien, czy pozostałe opisane w pierwszym poście problemy są na pewno związane ze skrzynią biegów). Wróce do tematu może po wykonaniu tych pilniejszych remontów, chyba że znajdę tańsze łożyska albo ktoś zaoferuje remont za rozsądne pieniądze.

Dziękuję wszystkim za pomoc.

Konix - Pią Sty 08, 2010 21:28

Najczęściej padają łożyska dyferencjału(6208), a one są bardzo tanie. Masz jedną skrzynię na zapasie więc możesz rozebrać i zmienić. Przy okazji zobaczysz w jakim stanie jest cała reszta skrzyni, jeśli będzie dobra to da ci sporo czasu na zebranie kasy na remont całkowity.
BorysOpole - Pią Sty 08, 2010 22:16

Pamiętam jak do swojego szukałem skrzyni biegów dzwoniąc po paru osobach dowiedziałem że jęsli na handel auto to ze skrzynią PG1 z diesla bedzie chodzić bez problemu, a jak szukasz dla siebie to szukaj orginalnej z Ti.... tak też zrobiłem

pozdr

emthommas - Sob Sty 09, 2010 12:39

Do Ti skrzyni bez Torsena bym nie zakładał. Teraz mam skrzynkę z 220 Turbo, nie jestem pewien czy w tej skrzyni jest Torsen typu A czy B, wolę więc wyremontować orginalną skrzynię z 620Ti.

Starałem się sprawdzić, które łożyska kwalifikują się do wymiany i wg mnie do wymiany są łożyska nr 1, 2, 6, ew. 4 (numery wg mojego opisu). Trochę mi jednak szkoda nie wymienić kompletu, skoro mam już skrzynię rozebraną...

Brt - Sob Sty 09, 2010 12:53

emthommas napisał/a:
do wymiany są łożyska nr 1, 2, 6

U mnei padły te same łożyska ... wyniemiłem i jak narazie 100kkm przeżyły .... chyba standardowo te własnie łożyska nie wytrzymują w PG1

emthommas - Sob Sty 09, 2010 13:26

W takim razie jak uda mi się dostać taniej łożysko nr 2 to spróbuję tą skrzynię poskładać (mam ograniczony budżet na ten moment). W wolnym czasie (słabo z tym u mnie ostatnio) wybiorę się może do jakiegoś sklepu z łożyskami i spróbuję coś dobrać.

Apropos filmiku, do którego odnośnik wkleił Konix - pytanie - co masz na myśli pisząc, że "w oryginalnej skrzyni z Ti przy 5750 obrotów się prędkościomierz skończy"? Tu będzie różnica pomiędzy 820 Turbo i 620Ti, bo 620Ti ma prędkościomierz do 260km/h. Poza tym (wg specyfikacji) 620Ti wyciąga tylko 225/230 km/h, a gość na filmie jedzie 240km/h 800-setką.

Konix - Sob Sty 09, 2010 18:30

Myślałem że 620Ti ma też do 240, a to jest troszeczkę za mało.
emthommas - Pon Sty 11, 2010 17:13

Znalazłem następujące łożyska:
1) 63/28 NSK
2) B28-35 NSK
6) 6208 ZZC3 SKF/FAG

Łączna cena za te trzy łożyska to 264zł netto (322zł brutto); BRAĆ? Czy te łożyska będą OK?

Zastanawiam się jeszcze nad wymianą łożyska nr 4, znalazłem NTN OPG2 SX05A45NC808 za 70zł netto. Ale nie jestem pewien, czy trzeba to łożysko wymienić, muszę się mu dobrze przyjrzeć. Czy to łożysko często klasyfikuje się do wymiany?

BTW: w innym wątku otrzymałem informację, że kołysanie autem przy dodawaniu/odejmowaniu gazu może być spowodowane wyrobionymi półosiami. Nie znam się za dobrze, ale do tej pory to najsensowaniejsza przypuszczalna przyczyna jaką znalazłem.

Brt - Pon Sty 11, 2010 17:47

emthommas napisał/a:
Czy te łożyska będą OK?

a mozesz podac ich wymiary ?? (D, d, h) nr 6 są ok wymiarowo, ale ZZ oznacza łozysko obustronnie zamknięte, a o ile pamiętam to w skrzyni są łozyska otwarte smarowane olejem przekładniowym ... mozesz je brać ... najwyżej zdejmiesz osłonę po prostu ...

emthommas - Pon Sty 11, 2010 18:10

Zapytam o rozmiary tych łożysk. A jakie powinny być?
Brt - Pon Sty 11, 2010 18:17

emthommas napisał/a:
A jakie powinny być?

no własnie nie pamiętam ..... ale na bank podawałem gdzieś na forum ;)

emthommas - Pon Sty 11, 2010 18:35

Wymiary, jakie otrzymałem ze sklepów [lub znalazłem na forum - w nawiasach]:

1) 3/MJ28 (orginał) - ? [wg forum 28x68x18]
* 63/28 - 28x68x18
2) 3/LJ28 (orginał) - ? [wg forum: 28x78x20]
NTN SC0690 - 28x78x20
* NSK B28-35 - ?
3) 3/LRJA25 ROLLER (orginał) - ?
3/LRJA25 (M25-9) - 25x56,40x19
4) 43/LJ25 BALL BRG WITH CIRCLIP GROOVE - ?
NTN OPG2 SX05A45NC808 - 25x56,2x17/16
5) RJ2024 ROLLER BRG (orginał) - ?
NSK VP35-6 - ?
6) * 6208.C3 - ? [wg forum 40x80x18]
M208 - ?
BL208 - ?

Gwiazdką (*) zaznaczyłem te łożyska, które chcę kupić. Na forach znalazłem informacje, że te typy łożysk pasują zamiast orginałów, więc powinny być OK (oznaczenie łożyska jest chyba unikalne)

Brt - Pon Sty 11, 2010 18:39

1 i 2 są takie jak trzeba :ok: :) można brać
emthommas - Pon Sty 11, 2010 18:41

Dzięku Brt, chyba je zamówię. Trochę dużo kasy pójdzie, mam nadzieję że nie skończy się na tym, że ta skrzynia będzie się nadawała na złom ;-)
Brt - Pon Sty 11, 2010 18:43

jak nic nie zepsujesz po drodze to bedzie działać ;) :ok: tylko jak poskładasz, to przed skrecaniem sprawdź czy wszystkie biegi wchodzą ... szczególnie wsteczny ... a musisz kupić jeszcze uszczelnienie na łączeniu połówek skrzyni ... tam nie ma uszczelki :ok:
Marrkus - Pon Sty 11, 2010 19:17

A gdybyś miał tak ochotę napisać artykuł na temat wymiany łożysk w skrzyni biegów PG1 na stronę klubową to wielu z użytkowników by cię wielbiło pod niebiosa :wink:
emthommas - Pon Sty 11, 2010 19:25

Postaram się zrobić jakąś dokumentację, ale artykuł nie będzie kompletny. Skrzynię wyjął i rozkleił mi mechanik, do sprawdzenia i sklejenia też planuję oddać do mechanika. Ale wszystko "pomiędzy" postaram się jakoś udokumentować i jak to będzie przedstawiało jakąś wartość dla innych to chętnie się przysłużę rozwojowi roverki.eu ;-)
paff - Sro Sty 13, 2010 15:53

Brt, - czyli twoja skrzynia byla rozkladana na czesci i skladana spowrotem z wszystkimi lozyskami nowymi czy tylko popsute wymieniles?

jak to rozegrales?

Brt - Sro Sty 13, 2010 16:56

tylko popsute były wymianiane te na różnicowym już grzechotały, a te na wałku sprzegłowym szumiały .... wtedy jeszcze byłem zielony jak szczypiorek na wiosnę w temacie roverków ... ale tak mi mechanik doradził i odpukać się sprawdziło jak narazie ... jedynie później olej wymieniłem na MTFa co poprawiło prace skrzyni szczególnie podczas mrozów ... skrzynia w super kondycji nie jest i lekko szumi na wolnych (od długiego już czasu) a także jest luz na wyjściu półosi ze skrzyni (był od kiedy go kupiłem) ... ale pozatym działa i mam nadzieję jeszcze trochę podziała ... ;)
paff - Sro Sty 13, 2010 16:58

ile kosztowala usluga wymiany lozysk/inspekcji skrzyni i skad mechanik wzial te lozyska? zmierzam do tego czy warto kupowac caly repair kit czy po prostu zawiezc auto i pozwolic im w warsztacie wybrac co wymienic ....?

Po lozyska pewnie pojada do sklepu "lozyskowego"

kwiatekt11 - Sro Sty 13, 2010 20:07

paff napisał/a:
ile kosztowala usluga wymiany lozysk/inspekcji skrzyni i skad mechanik wzial te lozyska? zmierzam do tego czy warto kupowac caly repair kit czy po prostu zawiezc auto i pozwolic im w warsztacie wybrac co wymienic ....?

Po lozyska pewnie pojada do sklepu "lozyskowego"
co do łożysk ja też nie wymieniałem wszystkich i troszkę skrzynie słychać ale jest to szum w normie i olej zmieniony na MTF. Ale wszystko chodzi elegancko :mrgreen:
Brt - Sro Sty 13, 2010 23:34

4 lata temu zapłaciłem za robotę 400 PLN (200 wyjęcie i włożenie oraz 200 za samą naprawę skrzyni) do tego doszedł koszt 4 łożysk, oleju i uszczelnienia.
paff - Czw Sty 14, 2010 22:02

no u mnie na razie zachowanie skrzyni w porzadalu tylko troszke slychac na wyzszych obrotach i na 1wsym biegu taki odgłos jakby autobus ;-) jak to mawia moja kobita....

no ale niestety nabywcy uzywanego 2.0Ti musza sie liczyc z wymiana sprzegla, tych kilku lozysk no i z tym ze uszczelka pod glowica moze pociec z przodu przy kanalach olejowych, chociaz o tym ostatnim to sie u nas malo mowi i dowiedzialem sie tego od angielskiej braci roverowej

emthommas - Pią Sty 15, 2010 13:56

W mojej obecnie założonej skrzyni słychac hałas na luzie i na jedynce też występuje ten dźwięk "jak w autobusie".

Mam pytanie jeszcze odnośnie łożysk. Nie jestem pewien jak sprawdzić sprawność łożysk z wałka napędowego. Nie zamierzałem ich wymieniać, bo jedno z niech jest bardzo drogie, a nie wydają się zużyte. Jak chwycę to łożysko za obudowę i próbuję nim ruszać "na boki" (przechylać łożysko w stosunku do osi wałka) to czuję lekki luz. Poza tym łożyska chodzą chyba dobrze, nie wiem więc czy ten luz to kwestia zużycia czy tak ma być.

Czy na te łożyska działają w skrzyni duże siły? Najbardziej irytującym objawem w tej skrzyni było wyraźne i głośne "wycie" przy hamowaniu silnikiem. Które łożysko może być za to odpowiedzialne?

Brt - Ty wymieniłeś tylko kilka łożysk i piszesz, że skrzynia lekko szumi na wolnych. Czy po wymienie łożysk skrzynia od razu hałasowała, czy ten objaw wystąpił później?

Brt - Pią Sty 15, 2010 14:36

emthommas napisał/a:
Czy po wymienie łożysk skrzynia od razu hałasowała, czy ten objaw wystąpił później?

jakieś 60 - 70 kkm później

Marrkus - Pią Sty 15, 2010 21:46

A czy nie jest tak że nowe łożyska szumią bo mają metalowe kosze a nie tak jak w orginale z tworzywa sztucznego? Nie rozbierałem jeszcze skrzyni ale spotkałem się z takimi opiniami (chyba nawet u nas na forum).

Co do sprawdzania stanu łożysk to sprawdza się jaki jest luz i jak łożysko pracuje -czy nie są wyczuwalne jakieś nierówności na bieżniach. Niestety jak się nie ma do czego porównać to może być problem z miarodajnym określeniem stanu. jak luż jest minimalny to bym se darował wymianę tego łożyska

emthommas - Nie Sty 17, 2010 19:28

Co polecacie do mycia całej skrzyni? Oczywiście ropa to na początek, a potem? Gorąca woda? Może jakiś srodek do mycia silnika?
Marrkus - Nie Sty 17, 2010 20:33

Woda z ludwikiem, ewentualnie woda z proszkiem do prania. Później przemyć ropą lub benzyną.

Najlepszym rozwiązaniem była by myjka ciśnieniowa. Ustawiasz na temperaturę 50-80oC i lecisz. Oderwie każdy syf a i tłuste warstwy oleju w znacznym stopniu rozpuści.

traul - Sro Sty 20, 2010 10:15

po wymianie łożysk 4/mj28, 3/mj28 w pg1 i złożeniu skrzyni powstał problem z wrzuceniem wstecznego biegu jednocześnie drążek zmiany biegów jest strasznie sztywny. ktoś z kolegów może zna przyczynę takiego zachowania? pzdr!
Marrkus - Sro Sty 20, 2010 18:20

Źle złożona skrzynia.
Masz instrukcje serwisowe do skrzyni PG1 (bo taka zapewne siedzi u ciebie)? Jeżeli nie to warto ściągnąć. W dziale "Techniczny FAQ" na stronie głównej jest link do RAVE, widzę że jesteś nowy więc tłumacze że RAVE to taki zbiór instrukcji serwisowych do samochodów marki Rover. Znajdziesz tam i opis skrzyni PG1. Gdzieś na forum ktoś dawał też linka do RAVE dla samochodów Land Rover skorzystaj z opcji szukaj

traul - Pon Sty 25, 2010 19:58

Mam schemat do PG1 skrzynia złożona zgodnie z schematem. po ponownym rozebraniu i złożeniu skrzyni na sucho wszystko chodzi ładnie jak tylko odpali się silnik ginie bieg jałowy. dosłownie ręce opadają chyba skonczy sie na kupnie urzywki.
Marrkus - Sob Sie 21, 2010 09:39

Zdecydowałem się wymienić łożyska w skrzyni :D Zrobiłem to sam we własnym zakresie. Wymieniłem 5 z 7 łożysk. Nie wymieniałem wszystkich bo nie było sensu, część z tych które wymieniłem wyglądały jeszcze dobrze. Niestety samochód jak poszarpywał tak poszarpuje dalej... czyli to nie to. Dalej będę szukał - plan na przyszłość (narazie skończyły się fundusze) półosie i przeguby.
borek88 - Sob Sie 21, 2010 21:48

jak sie ma wymiana skrzyni w r45 iDT na ta z r600ti??
ktora skrzynia jest wytrzymalsz??
czy zmieniloby sie przyspieszenie i predkosc maksymalna
jak rozpoznac skrzynie pg1 z torsenem typu B (rozumie ze typ b jest lepszy od typu a) moze ma jakies numery na sobie czy w inny sposob trzeba to zeryfikowac??

Marrkus - Nie Sie 22, 2010 09:09

Ty masz diesla i skrzynia od benzyny chyba by średnio podeszła. Po analizie przełożeń (porównanie zrobiłem dla R200 z silnikiem diesla i wersji BMR 1.8VVC z torsenem) wynika że prędkość jaką byś uzyskał na 4 biegu skrzyni od diesla równa by była 5 skrzyni z torsenem. czyli przerzucanie skrzyni to średni pomysł ale wymiana zwykłego mechanizmu różnicowego na tez z torsenem to już o wiele lepszy pomysł

W tym artykule masz troche na temat typów mech. różnicowych:

http://forums.mg-rover.or...ght=pg1+bearing

borek88 - Nie Sie 22, 2010 16:08

samo przezucenie mechanizmu zwyklego na ten z torsenem to cos skomplikowanego
czy wystarczy dorwac ten mech z 620ti (moze innego zaproponuj) i oddac skrzynie i mechanizm do bystrego mechanika i powinien to zrobic bez dodatkowych problemow??
moj kulawy angielski nie pozwala mi zbyt duzo zrozumiec z tego linku

z tego co mowisz to spadla by mi predkosc maksymalna ale powinno polepszyc sie przyspieszenie bo widocznie cisaniej zestopniowana jest.
pytanie za 100pkt!!! ile ma 620ti na liczniku na 5biegu przy 2tys przy 3tys i 4tys
a najlepiej jakby mogl ktos podac predkosc km/h przy teych wartosciach (2 , 3 ,4tys) na kazdym biegu
czy skrzynie pg1 wystepowaly w odm 6biegowej? wiem ze raczej nie ale wole zapytac
lepiej wiedziec wiecej niz mniej;p

Marrkus - Nie Sie 22, 2010 17:13

Co do 6 biegów to ponoć kiedyś było można kupić za kupę kasy (kilka tyś funciaków) zestaw do modyfikacji ale ostatnio szukałem i już nie znalazłem. Jeżeli mnie pamięć nie myli to na 5 przy około 2000obr/min jest coś około 80km/h (może deczko więcej) na 4 przy 2000obr/min jest coś około 60km/h

Jeśli chodzi o dyfry to przed 1996r występowały one w R220coupe (każdy z turbiną miał i b.rzadko zdarzały się wolnossące z taką opcją), r620ti, r820ti - były to torseny typu A czyli ponoć lepsza trakcja ale za to lubiły się rozsypywać. Po 1996 pojawiły się torseny typu B ale występowały już one jedynie w R600ti, R800ti i R200BMR - dorwanie takiej skrzyni nie jest łatwe. Ale posiadanie szpery kusi - nie ty pierwszy zastanawiasz się nad dorzuceniem jej do silnika diesla - niestety nikt tego jeszcze nie zrobił, jeden z forumowiczów prawie dorzucił do MG ZR160 ale pomimo posiadania już skrzyni plan nie doszedł do skutku i jakiś czas temu widziałem jego ofertę na skrzynię w dziale "sprzedam". Samo przerzucenie dyfra to prosta sprawa - przy okazji warto zmienić łożyska na nim. Gorzej jest z wyjęciem skrzyni z samochodu. Ja walczyłem około 4-5 godzin zanim ją wyciągnąłem. rozebranie jej na części to niecała godzina

borek88 - Nie Sie 22, 2010 20:15

moze ma ktos foto tego dyfra typu b??
mojego dobrego kolegi szfagier siedzi na stale w londynie moze tam mi cos znajdzie;D sam dyfer jest jakiej wielkosci w przyblizeniu i wagi??
po 96 czyli 96 byly typ a i b?? czy tylko b??
a w tych wolnosacych 800 co mialy mocne silniki to calkiem inna skrzynia pewnie byla i z nich szpera by nie podlazla pewnie??

paff - Nie Sie 22, 2010 23:08

Marrkus,

napisz prosze jakie wsadziles lozyska, ta wiedza sie przyda :-) i kolejne pytanie, czy PG1 halasuja tylko od wywalonych lozysk czy tez sie zdarza ze po wymianie lozysk halasuja tryby

Marrkus - Pon Sie 23, 2010 20:08

Torsen A wygląda tak:



Na zdjęciu pokazane najczęstsze uszkodzenie występujące w tym typie. Charakteryzuje się tym że patrząc od strony półosi nie ma prześwitu (tzn nie widać na wylot tak jak w torsenie B) i ma zębatki ślimakowe odsłonięte (ten z lewej):



Ten z prawej to zwykły mechanizm różnicowy występujący w skrzyni PG1. Można się domyślić że patrząc od strony półosi będzie widoczna ta ośka w środku.

Mechanizm różnicowy TorSen typ B wygląda tak jak na zdjęciu poniżej:



Ślimaki przekładni praktycznie niewidoczne:



Reasumując w skrzyniach PG1 siedziały conajmniej trzy rodzaje dyfrów z czego dwa to kolejne wersje mech. różnicowego torsen (typ A i B) oraz trzeci zwykły mechanizm planetarny

borek88 napisał/a:
a w tych wolnosacych 800 co mialy mocne silniki to calkiem inna skrzynia pewnie byla i z nich szpera by nie podlazla pewnie??


Jeżeli się nie mylę to większość wersji silnikowych R800 była z PG1 lub PG2 - mechanicznie to są identyczne skrzynie różniące się detalami montażowymi. Można powiedzieć że ta PG2 to to samo co wersja "uprated" PG1 jednak interesujący dyfer mają tylko wersje doładowane, reszta to zwykłe mechanizmy różnicowe takie same jak masz aktualnie w swoim aucie.

borek88 napisał/a:
sam dyfer jest jakiej wielkosci w przyblizeniu i wagi??

Mechanizm różnicowy trochę waży - tak na oko będzie z 10kg, średnica to około 15-18cm

paff napisał/a:
Marrkus,
napisz prosze jakie wsadziles lozyska, ta wiedza sie przyda :-) i kolejne pytanie, czy PG1 halasuja tylko od wywalonych lozysk czy tez sie zdarza ze po wymianie lozysk halasuja tryby


Łożyska wsadziłem takie jakie znalazłem NTN, Koyo, FAG. Z tej rozpiski na pierwszej stronie wątku wymieniłem następujące 1,2,4,6 - nie wszystkie kwalifikowały się do wymiany ale jak już miałem rozebrane to nawet to z nr 4 za 281pln wymieniłem. najgorzej wyglądały te na dyfrze, na walku sprzęgłowym też były już takie sobie ale by jeszcze pochodziły - żadne nie było uszkodzone w widoczny sposób ale ich praca na sucho była już taka sobie. co do hałasowania tylko bieg wsteczny ma zwykłe zęby proste i może hałasować reszta ma zęby skośne które pracują cicho, no chyba że są uszkodzone. Wydaje mi się że jeśli w skrzyni pojawiają się jakieś odgłosy to najszybciej łożyska lub brak oleju może być tego przyczyną.

paff - Sro Wrz 01, 2010 10:21

Marrkus,

przymierzam sie zeby zlecic taka wymiane. Na razie zalamalo mnie to ze cena takiej uslugi to 600-700pln. Czy to duzo czy malo?

Czy masz mozliwosc napisac jakie to dokladnie byly lozyska, wtedy bym sprobowal poszukac ich na wlasna reke, sprawdze gdzie znajde najtaniej. bo mechanik pewnie pojdzie do pierwszego sklepu i kupi za ile beda....

Czy wymieniales tez komplet uszczelnien skrzyni?

borek88 - Czw Wrz 16, 2010 21:55

bieg 1 2rpm 20KM/h
3rpm 30KM/h
4rpm <40KM/h

bieg 2 2rpm >30KM/h
3rpm <50KM/h
4rpm >60KM/h

bieg 3 2rpm 50KM?h
3rpm >70KM/h
4rpm 95KM/h

bieg 4 2rpm 70KM/h
3rpm >100KM/h
4rpm 135KM/h

bieg 5 2rpm 90KM/h
3rpm >130KM/h
4rpm ?KM/h

sa to predkosci zmierzone wedlug licznika na kolach 195/55 15"
na skrzyni PG1 z r45 iDT
biegu 4 i 5jeszcze nie zmierzylem przy wart 4tys obr/min (na 4 niedlugo podam na 5 musze skoczyc na autostrade)
w przypadku takic cyfr jak np. <50 oznacz ze predkosci byla mniejsza od 50 ale wieksza niz 45 lub w przypadku np. >70 predkosc byla wieksza niz 70 ale mniejsza niz 75

bylbym wdzieczny jakby ktos z kartka sprawdzil predkosci przy tych wartosciach obrotow silnika (wieksze nie potrzebne bo moj dieselek na wartosci troszke wiekszej niz 4.5rpm traci moc) w aucie 620ti z orginalna skrzynia najlepiej na torsenie b (moze byc tez a)
spodziewam sie ze beda troche nizsze ale chcialbym wiedziec dokladnie jak to wyglada na kazdym biegu. i niech podo jakie ma kolo i opony (wazne)
ktos wpisze w takim zestawieniu to kazdy bedzie mogl spokojnie zdecydowac czy warto klasc skrzynie z ti do diesla i pewnie czesciej odwrotnie z diesla do idt jako tanszy zamiennik[/b]

Brt - Pią Wrz 17, 2010 09:21

chyba żaden użytkownik 620ti tu nie zaglada :bezradny:
borek88 - Pią Wrz 17, 2010 19:29

chyba nie moze ktos zajrzy jak mu sie skrzynia zacznie sypac ale wtedy nie sprawdzi mi predkosci;/
jak cos to do makusa sie napisze pw w tej sprawie widac ze porzadny facet wiec pewnie pomoze

Marrkus - Pią Wrz 17, 2010 20:00

Brt napisał/a:
chyba żaden użytkownik 620ti tu nie zaglada :bezradny:


A właśnie, że zagląda :D ale ostatnio byłem nieco zajęty (wymieniłem uszczelkę głowicy - sam!! :) )

paff napisał/a:
...Na razie zalamalo mnie to ze cena takiej uslugi to 600-700pln. Czy to duzo czy malo?


Chodzi ci o cenę usługi czy samych części? Ja za łożyska zapłaciłem nieco ponad 500pln - uszczelniacze półosi wymieniałem rok temu i postanowiłem nie wymieniać tym bardziej, że nie wykazywały żadnych oznak zużycia. Z kosztów jakie poniosłem to jeszcze tylko olej MTF94 i klucz ampulowy do odkręcenia zaślepki bo niestety tak dużego nie posiadałem. A bym zapomniał wymieniłem również uszczelniacz wałka sprzęgłowego ale to pomijalny koszt - kilkanaście złotych.

ceny poszcególnych łożysk (skopiowałem z pierwszej strony rozpiskę - będzie łatwiej porównać )

Cytat:
INPUT SHAFT:
1) orginał: 3/MJ28
zastępcze: 63/28
znalazłem za około 45zł, więc cena OK


Ja płaciłem 61pln za takie łożysko firmy Koyo (63/28 C3 - moje miało takie oznaczenie)

Cytat:
2) orginał: 3/LJ28
zastępcze: NTN SC0690 lub NSK B28-35
znalazłem za grubo powyżej 200zł, potrzebuję coś innego dobrać


Te faktycznie kosztuje zdrowo - zapłaciłem 281pln (NTN SC0690V1) - ale faktycznie czuć było, że posiada już luzy

Cytat:
OUTPUT SHAFT:

3) orginał: 3/LRJA25 ROLLER
zastępcze: NSK M25-9
znalazłem za ponad 500zł, więc kosmos!


To sobie odpuściłem - nie wykazywało luzów a czas oczekiwania na zamówienie z UK dość długi

Cytat:
4) orginał: 43/LJ25 BALL BRG WITH CIRCLIP GROOVE
zastępcze: NTN OPG2 SX05A45NC808
znalazłem za około 80zł, OK


Te również wymieniłem, okazało się że bez problemu dostępne i cena 85pln nie jest taka tragiczna - ale wcale nie musiałem bo jesli te na wałku sprzęgłowym były takie sobie to akurat te na wałku wyjściowym były w świetnym stanie a te akurat z racji swojej dostępności wymieniłem dla św. spokoju :D (NTN SX05A45NCS08 - specjalnie pogrubiłem S bo w cytacie powyżej jest tam cyfra 8 - może utrudnić szukanie

Cytat:
5) orginał: RJ2024 ROLLER BRG
zastępcze: NSK VP35-6
nie znalazłem


Również nie znalazłem ale też nie znalazłem powodu by je wymieniać

Cytat:
DIFF (2 sztuki):

6) orginał: 6208.C3
zastępcze: M208 lub BL208
znalazłem za około 30zł, więc OK


Tu wybrałem (bo jest w czym wybierać) łożyska firmy FAG 6208 C3 - ale tylko dla tego że na takie same firmy Koyo bym musiał zaczekać 2 dni dłużej a czas nieco gonił..

Samo wyciągnięcie skrzyni to sporo męczarni, mi zeszło całe popołudnie jak już się ja wyciągnie to kolejna przeprawa z jej rozebraniem. Wymiana łożysk to bajeczka ale jej złożenie to znowu przeprawa a najgorsze jest jej włożenie na miejsce. w zasadzie podczas rozbierania skrzyni, jej składania i wkładania to bez pomocy drugiej osoby jest bardzo ciężko. Najgorsze łożysko do ściągnięcia to to na dyfrze od strony napędu impulsatora

Jak będą jeszce jakieś pytania to postaram się odpowiedzieć

borek88 co do przełożeń to poszukaj w RAVE-ach informacji o przełożeniach dla poszczególnych modeli i sobie porównaj bo takie sprawdzanie po prędkościomierzu to nie jest zbyt dokładne i miarodajne. Moje ogumienie jest całkowicie w innym rozmiarze (215/45ZR17) dodatkowo stopień zużycia opony też ma wpływ na wskazania

borek88 - Sob Wrz 25, 2010 21:25

no i sa 4rodzaje pg1 w zalaczniku z wyliczona predkoscia.
teraz pytanie co sie zmnieni przy przkladce skrzyni z620ti do diesla
wiadomo prdkosc max sie zmniejszy
jak wplynie to na przyspieszenie do 100KM/h i innych przyspieszen oraz elastycznosci??
czy cos jeszcze moze sie zmienic??

[ Dodano: Sob Wrz 25, 2010 21:25 ]
czy szkrzynia z 820ti mialo torsena
jesli tak to jaki typ

Konix - Sob Wrz 25, 2010 21:57

borek88 napisał/a:
no i sa 4rodzaje pg1

W samych 800 były 4 typy skrzyni PG1: stantardowa, spec X, spec U torsen A, spec U torsen B.

borek88 - Sro Wrz 29, 2010 21:35

moze ktos sie orientuje jakie byly w 820ti?? moze konkretniej w jakim roczniku torsen b?
mam na oku taka skrzynie za dobra kase ale nie wiem co tam za mechanizm moze byc??

czy wymiana z zwyklego roznicowego na typ b ograniczy sie do wymiany czesci z linku??
typ b
nowy 250 funtow <wow>
wiec wolabym ta uzywana skrzynie jesli tam jest torsen b.
a jeszcze jedno czym w rzeczywistosci (jezdzie) rozni sie typ a od typu b?? (plusy minusy jakies danych wersji??)

Konix - Czw Wrz 30, 2010 11:06

W 800 zmiana torsena była chyba w 94r.
Wymiana to będzie wymiana tej części z linku, ale ten nie jest seryjny, tylko produkcji ATB, podobno jakiś lepszy.
Typ A zaczyna wcześniej działać od typu B ale jest delikatniejszy, czasami pęka obudowa i łamią się ząbki. Nie miałem okazji używać A, ale B działa wystarczająco skutecznie.
Wzmocniona skrzyniaz torsenem B z rovera 800 to W4DTUT, jednak ze względu na przełożenia nie będzie się nadawać do diesla. Różnica między III a IV przy 6k obrotów to 30km/h więc tobie da 20km/h.
Chyba najlepszym rozwiązaniem było by kupić skrzynię U z torsenem B i wrzucenie do niej wszystkich zębatek z iDT, do tego wymiana łożysk, trochę to będzie kosztować, ale wytrzyma sporo.

borek88 - Czw Wrz 30, 2010 16:00

raczej do swojej skrzyni wrzocilbym tylko ten dyfer z linku lub z tej skrzyni
a skrzynia z torsenem a jakie ma oznaczenie??

Konix - Pią Paź 01, 2010 19:56

Konix napisał/a:
Wzmocniona skrzyniaz torsenem B z rovera 800 to W4DTUT

borek88 - Nie Paź 03, 2010 20:48

Konix, widzialem ze z torsenem B ma W4DTUT
ja pytalem jakie oznaczenie dla torsenu A

i czy istnieje uszczelka miedzy silnik a skrzynie bo nie wiem?? u mnie chyba jest na jakis silikon;/ szukalem uszczelki u tomiego ale nie widze

Konix - Nie Paź 03, 2010 21:36

Z torsenem A chyba będzie V4DTUT albo R4DTUT. Teraz nie mogę znaleźć całego wykazu oznaczeń skrzyń PG, po forach można poznajdować kawałki, cały był kiedyś na stronie powertraina, ale ta strona już dość długo nie istnieje. Określić rodzaj mechanizmu różnicowego jest bardzo łatwo po ściągnięciu półośki. trzeba zajrzeć w dziurę na przegób. Całkowicie przelotowy to torsen B, całkowicie zamknięty to rorsen A, przelotowy z bolcem na środku to otwarty dyferencjał.
Nie ma uszczelki między silnik i skrzynię, tam nawet silikonu nie powinno być, Na dole łączenia silnika ze skrzynią jest nawet specjalnie zrobiona szczelina żeby w razie wycieku olej wyleciał na ziemię, a nie na sprzęgło. Do łączenienia skrzyni w połowie też nie ma uszczelki, jest uszczelniane na silikon.

Remigiusz - Sro Kwi 13, 2011 11:13

I jak ta sprawa wygląda teraz w Dieslu, można wsadzić Torsena B do Skrzyni PG1 z Diesla z tego co wiem, tylko nie wiem czy zębatki półośki są takie same jak w normalnej PG1 w Dieslu :wink:

Ja sam szukam Torsena bo bylem ostatnio 45 idt w lesie i bez blokady czasem trudno wyjechać pod niektóre górki jak mokra trawa jest :roll: :mrgreen:

borek88, Montowałeś już może :?: :mrgreen:

borek88 - Pon Kwi 18, 2011 16:58

niestety nie
szukalem jakiejs skrzyni ale po pierwsze ciezko trafic cos z rocznika gdzie bedzie torsen b a po drugie cena
a przelozeniem sam bym sie nie zajmowal wiec nie wiem jak to wyglada dokladnie myslalem ze byloby to p&p ale kto wie co wyjdzie w praniu

BorysOpole - Sob Kwi 23, 2011 23:19

Witam

Jako że moja skrzynia a jest to druga pierwszą rozerwało w łożysku na wałku,

podobne objawy

- szumienie na wolnych jałowych obrotach
- powyżej 2000-2500 na 2 i 3 biegu pojawiał się dziwny dźwięk żechotania
- przy hamowaniu silnikiem niemiłosierne wycie

zdecydowałem się na remont skrzyni

łożyska które są potrzebne to

- kulkowe 5szt
SKF 6208.C3 - 2 szt. cena za szt 39 zł
NTN 63/28 - 1 szt. 63 zł
NTN SCO 690 V1 - 1 szt 252 zł
NTN SX05A45NCS08 - 1 szt. 86zł ( we wcześniejszym opisie który podawaliście jest błąd SX05A45NC808 powinno być SX05A45NCS08)

- rolkowe 2 szt

numery fabryczne łożysk

RHP RJ2024
RHP 3LRJA25
można dostać w Babichach pod warszawa 250 zł szt

lub poszukać i zamówić z angli w tym sklepie np
cdu79 (oznaczenie z EPC)
unf100050 (oznaczenie z EPC)

http://www.southlakesmini...79-p-63811.html
http://www.southlakesmini...50-p-49464.html

wsyłka 17 funtów około 4 dni całość około 50 funtów co daje jakieś 250 zł za dwa łożyska w zależności od kursu funta


Skrzynie rozbierałem w firmie tym zajmującej pozwolono mi obserwować cały proces rozbiórki i składania generalnie rozkręcenie skrzyni i dostanie się do wałków trwało może 15 min czasu co mnie lekko zszokowało tempem rozbiórki :)

Po rozebraniu sprawdzono łożyska stwierdzono że trzeba wymienić wszystkie kulkowe łożyska rolkowe były w dobrym stanie więc za informacją mechanika ich nie zmieniałem

Pozatym zdjęto wszystkie zębatki z wałka i sprawdzono wszystkie łożyska igiełkowe na wałkach jest ich kilka i są bardzo cienkie,

Natomiast też zgrzytał mi wsteczny naprawa polegała na zeszlifowaniu ponownym zębów do ostrych krawędzi bo były mocniej stępione na obydwu zębatkach.

Powiem szczerze po tym co zobaczyłem nie zabrałbym się za samodzielną naprawę skrzyni jeżeli jeśli chcemy zrobić to porządnie z przeglądem skrzyni i każdego łożyska nawet tego pod zębatkami to tylko warsztat tym się zajmujący

Skrzynia obecnie pracuje jak nowa nic nie huczy nie byczy cisza przy każdym biegu i przy każdej predkości

W sumie koszty

Koszt usługi naprawy skrzyni 250 zł brutto
Koszt Oleju 82 zł
Łożyska 479zł
Koszt zdjęcia i założenia skrzyni 200 zł

czy się opłacało to zdecydowanie tak skrzynia używana koszt około 750 zł plus montaż demontaż a teraz przynajmniej wiem czym jeżdżę i co w skrzyni piszczy :)

paff - Pią Maj 13, 2011 10:42

Witam

wlasnie kupilem te 5 lozysk
6208 2szt
63/28
SX05A45NCS08
B28-35

dalem za nie 300pln, w poniedzialek oddam wehikuł do mechanika, no i zobaczymy co te wymiany dadzą :D


Wczoraj odebralem auto od mechanika, wymienione te lozyska, uszczelniacz walka sprzeglowego oraz wysprzeglik :-)

Efekt osiagniety, przestalo jakos tak groznie chrupac, rzezic i juz tak nie wyje.
Wymiana wysprzeglika to rewelacja, pedal chodzi bardziej miekko, rowno na calym skoku, sprzeglo lepiej odpuszcza prz ruszaniu z miejsca

EE9 - Czw Mar 01, 2012 22:19

Witam no wreszcie temat o moim przypadku (kopałem po forum cały dzień i w końcu znalazłem gdybym znalazł wcześniej nie potrzebny by był temat który założyłem i może dlatego nie dostałem konkretnej odpowiedzi, a nie wierze że nikt nie widział co to za elementy wysypały mi się ze skrzyni wraz z wyskoczeniem półosi dzięki czemu wylał się olej ze skrzyni...
Padło na simering ale simering jest gumowy więc nic mi to nie pomogło co prawda nie rozbierałem jeszcze tego wszystkiego bo na razie szukam jak najtańszego rozwiązania gdyż akcja nie dzieje sie w PL więc muszę rozegrać to z głową żeby naprawa nie przekroczyła powiedzmy połowy wartości auta:)

Może komuś się to przyda a raczej na pewno bynajmniej osobie która o tym ma takie pojęcie jak ja... czyli słabe (ale to powoli do przodu)

Elementy z tworzywa poniżej to koszyczek(nie widziałem o co chodzi bo myślałem że koszyczki były montowane metalowe ale jak się okazuje w oryginale są z tworzywa) łożysko nr 6 6208 (dyferencjału)
http://imageshack.us/phot...0/img7195n.jpg/

Dzięki temu linkowi i itp http://rover.odin-haller....rboxRebuild.pdf dowiedziałem o co chodzi, oraz pomocy kolegi z forum.

Jeżeli już się posypie takowe i skrzynia leży na stole warto wymienić też inne łożyska które są dobre ale nie wiadomo w jakim stanie... o czym było już wspomniane wcześniej.

Jestem teraz na etapie kompletowania łożysk i uszczelniaczy w póżniejszym czasie montażu tego w skrzyni ,przynajmniej mam nadzieje będzie trochę spokoju i będzie czas na ogarniecie rzeczy które się jeszcze nie popsuły ale na które są już pewnie podejrzenia.

Matexx - Pią Mar 02, 2012 22:24

coś słabo szukałeś....
proszę temat..
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=71647

ostatnio naprawiałem swoją.
Własnymi rękoma składałem...
miałem ten sam problem tylko że u mnie Łożysko się rozleciało to od razu zmieliło główny wałek skrzyni biegów co łaczy się z zembatką na dywrze dlatego musiałem kupić drugą.

EE9 - Czw Mar 15, 2012 21:03

Witam ponownie czy ktoś z was mógłby mi doradzić jakie symbole łożysk będą dobre do mojej skrzyni PG1 z torsenem(rover 620ti) ze strony http://www.albeco.com.pl/...azyn&t=2&symbol

Na pewno komuś się to przyda:)

Jak już wiem z tematu które łożyska chce kupić ...

(wew zew i szer)

1.Dwa łożyska na dyfer FAG 6208C3 40mm 80mm 18mm- które kupić dokładnie? jest dużo rodzai z różnymi oznaczeniami których nie znam, typu 6208 MA P6 C3 itd rozumiem że jest to łożysko kulkowe proste jednorzędowe?


2.Łożysko wałka sprzęgła od strony dzwona 3/Mj28 zamiennik 63/28 wymiary 28mm 68mm 18mm- po wpisaniu wymiarów też trochę tego wyskakuje... czy wybrać to które zasugerowano w tym temacie bez żadnych oznaczeń?


3.Łożysko wałka sprzęgła od strony dekla 3/Lj28 zamiennik NTN SC0690 lub NSK B28-35 wymiary 28mm 78mm 20mm- tutaj wyskakują dwa z tym że jedno jak w temacie SC0690V1 a drugie inne, obydwa się różnią od siebie na pewno budową skośne, proste

Prosiłbym o jak najszybszą odpowiedz gdyż chciałbym jutro już zamówić te łożyska z góry dziękuje.

POZDR

crasul - Czw Mar 29, 2012 18:59

Kolego, jeśli chodzi o łożysko dyfra, to jest to 6208.C3, co oznacza jakiś tam luz technologiczny. Ja zakupiłem 6208 2RS C3, co oznacza, że jest to łożysko obustronnie kryte, bo tylko takie były w hurtowni. Wystarczy zdjąć plastikowe krycie..

Ale mam pytanie do kolegów, którzy to łożysko wymieniali. Mechanik zażyczył sobie zakupienia "zestawu kasującego luz łożysk" i pewnie bym to kupił ale w każdym sklepie z łożyskami sprzedawcy robią wielkie oczy i nie wiedzą o co chodzi... od innego mechanika dowiedziałem się, że chodzi o "podkładki łożyskowe". Czy faktycznie są potrzebne przy wymianie łożyska 6208 czy to "widzimisię" mechanika? Jeśli potrzebne to w jakim rozmiarze?

Z góry dzięki za szybkie odpowiedzi.

Pozdr,
crasul

Brt - Czw Mar 29, 2012 19:22

U mnie nic takiego nie wołał ... łożyska założył, poskładał skrzynię i 100tysi przekulało się auto bez problemu ... i pewnie jeździ gdzieś dalej :)
Marrkus - Pią Mar 30, 2012 21:51

W życiu czegoś takiego nie słyszałem a i dokumentacja serwisowa skrzyni PG1 nic o tym nie wspomina - ciekawe gdzie on ma zamiar to wsadzić??
Matexx - Pią Mar 30, 2012 22:48

Ja składałem swoja skrzynie i o niczym takim nie słyszałem i nie wkładałem.;)
crasul - Pią Kwi 13, 2012 16:56

Łożyska w dyferencjale wymienione, skrzynia hop do silnika, pierwsza próba i co?

Brak piątego biegu..

Może ktoś chce kupić Hondę Accord z 2000r? :/

Marrkus - Pią Kwi 13, 2012 20:41

crasul napisał/a:
Brak piątego biegu..


Ktoś coś spierd...ł ... sam robiłeś czy zakład mechaniczny?

Jak sprzedasz za 500pln to biorę :wink:

karolj - Pią Kwi 13, 2012 21:15

crasul: możesz napisać gdzie robiłeś tę skrzynię? I ile za robotę wzięli? Kiedyś chcialem oddać do zrobienia swoją to wszędzie kręcili nosem, żę albo niemożliwe, albo nieopłacalne.
Brt - Pią Kwi 13, 2012 21:15

musiało coś źle być poskłądane ... u mnie mechanik 4x składał skrzynię, bo po złożeniu nie było wstecznego .... ale wszystko sprawdzał na stole, zanim wkładał skrzynię do auta ...
BorysOpole - Pią Kwi 13, 2012 22:30

Brt napisał/a:
musiało coś źle być poskłądane ... u mnie mechanik 4x składał skrzynię, bo po złożeniu nie było wstecznego .... ale wszystko sprawdzał na stole, zanim wkładał skrzynię do auta ...


dokładnie skrzynię sprawdza się na sucho przed jej założeniem do samochodu

crasul - Sob Kwi 14, 2012 00:50

No widać się mechanikowi śpieszyło i nie posprawdzał. Dziwi mnie tylko to, ze wymieniał jedynie łożyska na dyfrze (jeszcze mówił, że skrzynia wygląda na stan idealny) i nagle się okazuje, że nie ma piątego biegu.. Mógł tam coś poprzestawiać przy wymianie łożysk i łapy wysprzęglika (skrzynię kupiłem od R25 a w Accordzie jest inna..)