Zobacz temat - [220 sdi] kilka pytań odnosnie rovera
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [220 sdi] kilka pytań odnosnie rovera

kadzaf - Sro Sie 15, 2007 22:28
Temat postu: [220 sdi] kilka pytań odnosnie rovera
witam na poczatku chciałem powitać wszstkich użytkowników tego forum
mam kilka pytań odnosnie własnie tego autka,a mianowice:

1.czy wymieniał ktoś samemu rozrząd przy tym silników bo z tego co widziłęm to nie ma tam za dużo dostępu aby mozna było swobodnie wykrecić tą osłone
2.czy wie ktos gdzie mozna kupić do niego pasek rozrządu i filtry paliwa,oleju i powietrza(gdzie polecacie)
3.czy silnik 2.0 sdi ma jest 8v czy 16v
4.co ile tys nalezy wyminiać pasek rozrządu
5.jaki najlepiej lać olej do silnika

jak widzicie jestem zupełny świerzak to mój pierszy post wiec prosze nie złoście sie pytania w temacie moze już były ale nie mogłem znależć bowiem forum jest rozbudowanie (jest sporo stron) wiec jesli było to prosze podajcie linki
za odp z góry dzięki i pozdrawiam

Brt - Sro Sie 15, 2007 22:32

Witamy i zapoznaj się please na początek z ZASADAMI i popraw temat ;)

[ Dodano: Sro Sie 15, 2007 10:36 pm ]
1. jest ciasno, ale się da odkręcić osłonę.
2. www.tomateam.pl lub allegro. cena kompletu 400 - 500PLN warto wymienić przy okazji uszczelniacze wału korbowego i wałka rozrządu (razem 3 szt.)
3. 8V
4. poczytaj Techniczny FAQ na stronie Klubowej (www.roverki.pl) zaleca sie 60 - 80kkm
5. jakiś półsyntetyk 10W-40

Na górze forum jest wyszukiwarka. odrobina cierpliwości i sporo rzeczy można znaleźć ;)

sTERYD - Sro Sie 15, 2007 22:37

Cytat:
1.czy wymieniał ktoś samemu rozrząd przy tym silników bo z tego co widziłęm to nie ma tam za dużo dostępu aby mozna było swobodnie wykrecić tą osłone

tego nie wiem, ale pewnie ktoś wie ;)
Cytat:
2.czy wie ktos gdzie mozna kupić do niego pasek rozrządu i filtry paliwa,oleju i powietrza(gdzie polecacie)

jak większość ludzi na tym forum polecam www.tomateam.pl :)
kadzaf napisał/a:
3.czy silnik 2.0 sdi ma jest 8v czy 16v

ma 8 zaworów
kadzaf napisał/a:
4.co ile tys nalezy wyminiać pasek rozrządu

jak wszędzie 80-120
kadzaf napisał/a:
5.jaki najlepiej lać olej do silnika

porządny olej półsyntetyczny do diesli (np. shell, czy mobil)
to wszystko jest aż w 2 miejscach na stronie klubowej :razz:

kadzaf - Sro Sie 15, 2007 22:45

czyli nie w tej co nalezy napisałem kategorii :/ (jak cos to prosze Admina o przeniesienie tematu do odpowiedniej kategorii)

no pasek musze wymienić co do wymiany to nie powinno byc problemów bowiem na kołach zebatych zapewne są punkty tylko najgorzej bedzie odkrecić tą obudowę i zapewne nie tylko

a mam jeszcze jedno pytanko czy jest 1 pasek rozrządu(bo gdzies mi sie otarło o usze ze dwa czy to prawda?) a co do zakupu paska to nalezy podać tylko marke i model auta czy równiez ilośc zebów(bo znajomy kupił pasek do hondy civic podał własnie marke i model i sprzedajacy powiedział ze bedzie pasował a pożniej sie okazało ze pasek był o 3 zęby za duży ale miał paragon wiec mu wyminił na odpowiedni)

Brt - Sro Sie 15, 2007 22:51

Poczytaj Techniczny FAQ i skończą się Twoje pytania ;)

sTERYD: Wg. Haynesa pasek jest przewidywany na 120kkm, ale jest mocno rekomendowane, żeby okres wymiany skrócić do 60kkm, szczególnie, gdy auto było użytkowane na krótkich odcinkach.

[ Dodano: Sro Sie 15, 2007 10:51 pm ]
a temat napisałeś w dobrym miejscu ;)

Golab33 - Sro Sie 15, 2007 23:47

masz 2 paski rozrzadu....lepiej sam nie wymieniaj paska bo ja wymienilem z sasiadem i mi szilnik zaczal przerywac:P ale ja uwazesz
thef - Czw Sie 16, 2007 08:44

Popieram przedmówcę, wymianę rozrządu najlepiej zostawić dobremu fachowcowi, głównie z tego powodu, że wymiana tego drugiego paska (napędzającego pompę wtryskową) wiąże się potem z koniecznością regulacji kąta wtrysku.
kadzaf - Czw Sie 16, 2007 14:57

Golab33 napisał/a:
masz 2 paski rozrzadu....lepiej sam nie wymieniaj paska bo ja wymienilem z sasiadem i mi szilnik zaczal przerywac:P ale ja uwazesz


aha ale to według punktów jak jest ustawiony rozrząd to tez moze być zle (ze przerywał)
chyba jednak nie bede zmieniał samemu , a propo udało Ci sie wymienić paski bez podnoszenia silnika (bo z tego co widziałem nie lada wyczyn jest wymiana tam pasków) bo ciasno jest

a mam pytanko czy wiecie jakie musza być symbole tych pasków (aby pasowały do 220sdi z 97r)
pozdr

Brt - Czw Sie 16, 2007 15:01

olej symbole ;) poproś o paski do SDi i dostaniesz właściwe ;)
kadzaf - Czw Sie 16, 2007 15:46

thef napisał/a:
\ wiąże się potem z koniecznością regulacji kąta wtrysku.

a czy kąt mozna ustawić na pompie wtryskowej przekrecając pompe z obrotamimi lub pod obroty?( a czy przy silniku nie są przypadkiem juz pompowtryskiwacze?)

Cherman - Czw Sie 16, 2007 15:52

Troszkę z innej beczki, ale też troszkę w temacie. Ostatnio spotkałem się z opinią, że roverki mają bardzo twardą uszczelkę pod głowicą. Po jej demontażu (np. do wymiany rozrządu) ciężko jest ją spasować (nawet po planowaniu) z nową uszczelką. Stąd bardzo często (podobno nieszkodliwe) pocenie się silnika - spod głowicy właśnie.

Jesli tak właśnie jest to jeśli wymieniamy rozrząð, to czy powinniśmy wymienić głowicę, a jeśli tak to ile kosztuje?

kadzaf - Czw Sie 16, 2007 15:55

Cherman napisał/a:

Jesli tak właśnie jest to jeśli wymieniamy rozrząð, to czy powinniśmy wymienić głowicę, a jeśli tak to ile kosztuje?


a to moze wina jest nierównego bloku ale jesli bedzie nierówny bloką silnika badz głowica to powino wode wyrzucać

Paul - Czw Sie 16, 2007 16:28

Cherman napisał/a:
że roverki mają bardzo twardą uszczelkę pod głowicą. Po jej demontażu (np. do

ZTCW, to głowicy się nie zdejmuje przy wymianie rozrządu :shock:
Może chodzi Ci o pokrywę zaworów :?:

mik18 - Czw Sie 16, 2007 17:39

Ja wymieniałem sam rozrząd i wszystko jest ok. Nie trzeba nic podnosić( silnika). Najpierw wymieniłem pasek i napinacze po prawej stronie silnika( koło od pompy blokuje się wiertłem 9,5mm). Potem zabrałem się do lewej strony tam było trochę problemu z odkręceniem tego plastiku ale dałem radę. Wcześniej zablokowałem koło zamachowe wiertłem 6,5mm( po przez skrzynię biegów) i przystąpiłem do wymiany drugiego paska. Oczywiści trzeba po skończonej wymianie wyciągnąć wiertła.
Brt - Czw Sie 16, 2007 17:42

kadzaf napisał/a:
a czy kąt mozna ustawić na pompie wtryskowej przekrecając pompe z obrotamimi lub pod obroty?( a czy przy silniku nie są przypadkiem juz pompowtryskiwacze?)

O sposobie ustawiania kąta wtrysku jest w Technicznym FAQ do którego już 3ci raz Cię odsyłam :!: :evil: :???: Nie ma pompowtryskiwaczy.

Pyzdra - Czw Sie 16, 2007 19:46

Rozrząd +rolki i napinacze wymieniałem sam . Opisałem to chyba dokładnie w maju br. ,ale jakoś nikt tego nie zauważył . Musiałbyś poszukać ten post pt: Samodzielna wymiana rozrządu , lub kliknąć w moje posty .
giewu - Czw Sie 16, 2007 19:56

Pyzdra napisał/a:
Opisałem to chyba dokładnie w maju br

a dokładniej w sobotę, 5 maja 2007 o godz. 15:39 ;)

Brt - Czw Sie 16, 2007 20:03

Rzeczywiście prawie artykuł ;) dokladnie z 05.05.2007. Jeśli nie masz nic przeciwko, to na podstawie Twojego postu i tłumaczenia kolegi mpg można sklecić artykuł na stronę. Już sobie zapisuję i jeśli nie będzie oznak sprzeciwu, to w wolnej chwili postaram się to opracować.
kadzaf - Czw Sie 16, 2007 20:52

dzieki za wypowiedzi noi ten link do postu Pyzdra
aha teraz już wszystko jasne i przeczytałem całe techiczne FAQ
pozdr

piter34 - Pon Sie 20, 2007 15:26

Cherman napisał/a:
Ostatnio spotkałem się z opinią, że roverki mają bardzo twardą uszczelkę pod głowicą. Po jej demontażu (np. do wymiany rozrządu) ciężko jest ją spasować (nawet po planowaniu) z nową uszczelką. Stąd bardzo często (podobno nieszkodliwe) pocenie się silnika - spod głowicy właśnie.

:shock: :shock: :shock:
Dziwy nad dziwami słyszałeś.

Demontaż głowicy do wymiany rozrządu...? Nie, nie. Komuś się coś pomyliło. :mrgreen:

Pyzdra - Pon Sie 20, 2007 16:19

Nie mam nic przeciw ,bo przecież dla innych klubowiczów to napisałen ,na podstawie dokonań własnych i przy bardzo istotnym tłumaczeniu kolegi. Ale jeżeli ktoś coś wie w w/w temacie ,to chętnie przydałoby sie kilka istotnych dodatkowych uwag.
Brt - Pon Sie 20, 2007 21:18

Super ;) coś sklecę w chwili wolnego czasu ;)
kadzaf - Wto Sie 21, 2007 17:35

Brt napisał/a:
2. www.tomateam.pl lub allegro. cena kompletu 400 - 500PLN warto wymienić przy okazji uszczelniacze wału korbowego i wałka rozrządu (razem 3 szt.)


jest tam kilka rodzajów pasków do 220 Sdi(a raczej producentów) a czym sie one różnią zapewne każdy powie im droższy to lepszy czy to prawda?

piter34 - Wto Sie 21, 2007 18:30

Cytat:
jest tam kilka rodzajów pasków do 220 Sdi(a raczej producentów) a czym sie one różnią

Ceną i producentem. ;-)
Kup pasek Gates albo Contitech.

kadzaf - Wto Sie 21, 2007 18:38

piter34 napisał/a:
Cytat:
jest tam kilka rodzajów pasków do 220 Sdi(a raczej producentów) a czym sie one różnią

Ceną i producentem. ;-)
Kup pasek Gates albo Contitech.


Piter34 a czy moze wiesz gdzie mozna je zamówic ?

thef - Wto Sie 21, 2007 19:02

Zmówić można na stronie, najlepiej skontaktować sie wcześniej z Tomim mailowo lub telefonicznie. Również na allegro można znaleźć całe (lub prawie całe) zestawy. Z tego co mi wiadomo można wybrać różnych producentów pasków i rolek i ludzie, którzy skorzystali byli zadowoleni.
Pyzdra - Wto Sie 21, 2007 19:15

Są też internetowe sklepy z częściami. Nie chcę tu reklamować kogokolwiek ,ale ostatnio kupowałem w inter cars. Mają tam części ,paski ,zamienniki różnych firm. Ceny przystępne. Wpisz tylko model auta i szukaj
piter34 - Sro Sie 22, 2007 10:43

kadzaf napisał/a:
Piter34 a czy moze wiesz gdzie mozna je zamówic ?

W sklepie z artykułami motoryzacyjnymi. Poważnie. ;-)

thef - Sro Sie 22, 2007 11:01

piter34 napisał/a:
kadzaf napisał/a:
Piter34 a czy moze wiesz gdzie mozna je zamówic ?

W sklepie z artykułami motoryzacyjnymi. Poważnie. ;-)


No tak, to najprostsze rozwiązanie, a jakoś wypadło z głowy :) . Każdy niezły sklep motoryzacyjny powinien Ci bez problemu sprowadzić takie części na drugi dzień :)

kadzaf - Sro Sie 22, 2007 11:13

thef napisał/a:
piter34 napisał/a:
kadzaf napisał/a:
Piter34 a czy moze wiesz gdzie mozna je zamówic ?

W sklepie z artykułami motoryzacyjnymi. Poważnie. ;-)


No tak, to najprostsze rozwiązanie, a jakoś wypadło z głowy :) . Każdy niezły sklep motoryzacyjny powinien Ci bez problemu sprowadzić takie części na drugi dzień :)


no tak ale u mnie w okolicy nie porządnych sklepów motoryzacyjnych a nie chce znów kupic jakieś chińskiej bądz tajwańskiej podróby która po krótkim czasie sie rozleci
dlatego pytam o sprawdzone zródło bo nie chce rozwalic silnika (szkoda ze nie montowali łańcuszków) :???:

piter34 - Sro Sie 22, 2007 11:15

kadzaf napisał/a:
no tak ale u mnie w okolicy

Gdzie mieszkasz? Dlaczego nie ma tej informacji w profilu? :shock:

Jeżeli nie chcesz kupić "tajwańskiej podróby", to idziesz do sklepu i mówisz, że chcesz pasek producenta "X" albo "Y". jeśli przyjdzie inny, to grzecznie dziękujesz "bo to nie ten".

thef - Sro Sie 22, 2007 11:22

A tam, od razu nie ma. Spróbuj wejść i zapytać. Pan lub pani powinni sięgnąć po klawiaturę i książkę i szukać w katalogach jakichś InterCarsów itp. i dobrać wg Twoich zachcianek, zarówno same części jaki i ich producenta. Uwierz, na pewno jakiś sklep u Ciebie to robi. A jak nie to dzwoń do Tomiego lub poszperaj w Allegro.
kadzaf - Czw Sie 23, 2007 15:56

witqma chciałem zapytac czym jest (jakie ma)smarowana pompa wtryskowa
paliwem czy olejem.pozdr

TomC - Czw Sie 23, 2007 16:14

Zazwyczaj każda pompa smarowana jest olejem :!:
Różnice bywają w tym skąd jest olej tzn. stare pompy miały własne miarki oleju gdzie pilnowało się stanu w pompie, te nowsze smarowane są tym samym olejem silnikowym.
Roverek jako konstrukcja raczej nie archaiczna pewnie smarowany jest 2 sposobem :razz:
O smarowaniu ropą nigdy nie słyszałem i szczerze wątpię :/

Brt - Czw Sie 23, 2007 21:50

Hmmm nie będę się spierał, ale raczej jest smarowana samym paliwem. Nie wiedziałem żadnego wężyka olejowego idacego do pompy. A co rodzaj smarowania ma do rzeczy?? :roll:
Paul - Czw Sie 23, 2007 21:53

TomC napisał/a:
pompa smarowana jest olejem

W dieselkach przeważnie napędowym :P

TomC - Czw Sie 23, 2007 22:33

Paul napisał/a:
W dieselkach przeważnie napędowym

nie będę się spierał bo diesla made by Rover nie miałem.
ZTCW pompy smarowało się olejem (nie napędowym) i było to w dobrych konstrukcjach :cool:

kadzaf - Pią Sie 24, 2007 00:22

no ja osobiście wolałbym aby byłą samorowana oddzielnym olejem znajdujacym sie w pompe (tak miały mercedesy 123,124 o ile sie nie myle ) a jak wiadomo za stacja różnej jakości są paliwa
na jednych lepsze drugich gorsze (a co za tym idzie trawałośc pompy) przykładowo znam gościa co ma beczke 2.2D i leje cały czs oręzade i silnika nic nie bierze :lol:

Brt - Pią Sie 24, 2007 08:04

był na forum przypadek, jazdy chyba przez 2 lata na opale i też temu silnikowi nic się nie działo. Tak więc nie przejmowałbym się smarowaniem pompy.
TomC - Pią Sie 24, 2007 16:08

kadzaf napisał/a:
tak miały mercedesy 123,124 o ile sie nie myle

i tak i nie...
ja w W123 miałem pompę smarowaną olejem prosto z silnika poprzez obudowę łańcucha rozrządu do której przykręcona była pompa a ta smarowała się rozbryzgowo ZTCP...

Robi się off-top więc kończę swe mądrości :wink:

kadzaf - Czw Wrz 13, 2007 21:15

witam mam mały prpblemik a mianowicie do wymiany mam prawą półoś bowiem tak guma co uszczenia popękała i szedł piach na półośke i dostała luzu wiec musze wymienic gdzie moża dorwac i czy kupi sie samą gume (bo jest juz licha na lewej półoscie) i nalezałby tez założyc nową (gume) jesli sie dałoby
i chciałem zapytac czy bedzie pasowała od innego modelu chodzi mi o bezyne czyli od 200 bądz 214i??

Brt - Czw Wrz 13, 2007 21:21

po pierwsze: to . jest kropka, a to , przecinek i please używaj ich bo ciężko skumać o so chozi w Twoim poście.
Jeśli chodzi o półoś to szukałbym uzywki (pasuje od anglików), Jeśli chodzi o gumy, to pytaj na www.tomateam.pl, a jesli potrzebujesz na wczoraj, to zmierz tą co masz obie średnice i długość i pomaszeruj do sklepu i tam cośpowinni dobrać. O ile pamiętam, to na zewnętrzny przegub pasuje od jakiegoś Forda Transita, ale po pierwsze zapytałbym po prostu o gumę na przegub do Rovera. To jest przecież auto jak wszystkie inne, no trochę lepsze :P :cool:

sTERYD - Czw Wrz 13, 2007 21:22

gumę kupisz w każdym sklepie auto-moto, tylko zmierz średnice pod opaskami i długość tej gumy
jeśli chodzi o tą co Ci się zużyła, to całej półośki nie kupuj (bo się nie da :( ), tylko przegub chociażby tu:
http://www.tomateam.pl

[ Dodano: Czw Wrz 13, 2007 9:28 pm ]
jak zwykle spóźniomy ;)

kadzaf - Sob Paź 06, 2007 18:39

Błąd pomiaru licznika
Ile mają cali oryginalne koła przy 220SDi ? bo u mnie są '15 ale coś mi sie wydaje ze sa za duże bowiem licznik zaniża kilometry
a wie ktoś o ile bedzie oszukiwał jesli zamiast kół '14 będą '15 ?

mbombka - Sob Paź 06, 2007 21:35

Tutaj masz linka do strony która dokładnie ci poda różnice w % i prędkości. A seryjne rozmiary opon i felg w twoim roverku to : 175/65R14 (stalówki) lub 185/55R15 (alu)
kadzaf - Nie Paź 07, 2007 10:15

aha dzięki za link mbombka :wink:

a moje kolejne pytanko chciałem was zapytac czy ktoś wie przy jakim cisnieniu powinna rozpylac wtryskiwacz,
bo coś mi sie zdaje że któraś końcówka leje bo po przygazowaniu z tłumika wydobywa sie czarny dym (noi dość duże spalanie ok7-8l/100)
za odp dzieki :smile:

piter34 - Pon Paź 08, 2007 11:29

kadzaf napisał/a:
a moje kolejne pytanko chciałem was zapytac czy ktoś wie przy jakim cisnieniu powinna rozpylac wtryskiwacz,

Jeżeli Twoje pytanie jest kompletnie niezwiązane z tematem tego wątku, to załóż nowy wątek. ;-)

kadzaf - Pią Lut 29, 2008 19:07

Witam ,dziś próbowałem dostac sie do szczeków hamulcowych ponieważ podczas jazdy felga była ciepława.
Troszke mi z tym zeszło bowiem bęben jest niezle zjechany i nie chcciał zejśc z piasty,bo trzymał szczęki rowek który zrobił sie w bębnie .
I mam pytanko gdzie moge dosc bębny oraz cylinderki. (mowa ciagle o R 220 '97),szukałem i nigdzie nie widze .

Za odp z góry dziex :smile:

Chester - Pią Lut 29, 2008 19:18

cylinderek na 100% dostaniesz w intercarsie bo sam kupowalem a co do bebnow to proponuje tez u niech zapytac....
kadzaf - Pią Lut 29, 2008 20:12

Chester napisał/a:
cylinderek na 100% dostaniesz w intercarsie bo sam kupowalem a co do bebnow to proponuje tez u niech zapytac....


Ok dzieki Chester sprawa z cylinderkiem juz załatwiona :smile: .
Co do bębnów to wezme je stoczę (tzn tą warge która powstała i kupię klocki na 203mm i bedzie akurat)
ostatni problem zostanie z zapieczoną(pancerz perzetarł sie i dlatego ) linką hamulca ręczenego od prawego boku . w intercasie patrzyłem i nie było :/

Chester - Sob Mar 01, 2008 00:15

hmmm wiesz nie pamiętam jaka jest linka przy bębnie ale postaraj się ja zdemontować i może gdzieś kupisz podobna....