Zobacz temat - SOLVED [R 200 1.4i 8V '99] ALARM ...
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - SOLVED [R 200 1.4i 8V '99] ALARM ...

arturky - Pią Paź 19, 2007 19:25
Temat postu: SOLVED [R 200 1.4i 8V '99] ALARM ...
Witam!

Problem jak w tytule:

Po zamknięciu auta pilotem/kluczykiem włącza sie alarm z syreną i kierunkowskazami. Korzystając z technicznego FAQ, poprawiłem izolację przewodów idących do tylnej klapy, lecz nadal to samo.

Może ktoś miał podobny przypadek i jak sobie z nim poradził ?

za wszelkie sugestie dziękuję :-)

mcteusz - Pią Paź 19, 2007 19:39

Ale włącza się od razu?
arturky - Pią Paź 19, 2007 19:43

tak, dosłownie chwilę po zamknięciu auta.
MaReK - Pią Paź 19, 2007 21:04

Sprawdz czujniki przy drzwiach, oraz w klapie bagaznika i pod pokrywa komory silnika (maską). Zobacz po otwarciu drzwi czy swieci sie swiatlo. Sprawdzaj kazde drzwi po koleji.
W klapie bagaznika owy czujnik jest pod czarna oslona zamka (w klapie). Czasami zdarza sie, ze ta blaszka tam zasniedzieje.

Troche to dziwne, bo auto nie powinno wyc ;/
Hmm moze jednak masz jakies zwarcie w instalacji.

Pozdrawiam,

Paul - Pią Paź 19, 2007 21:25

MaReK napisał/a:
Troche to dziwne, bo auto nie powinno wyc ;/

A to czemu ?? Jak mu się zdaje, że się ktoś włamał, to i ryczy :P
Podejrzewam jakieś problemy z czujnikami (jak MaReK), albo też przetarte gdzieś kabelki. Tylna klapa to nie wszystko i jak tam już jest OK, to trzeba sprwadzić resztę :>

przemo285 - Pią Paź 19, 2007 21:37

To jest problem z wlacznikami drzwi albo pokrywy silnika.Czy masz czujniki ruchu w suficie?Sory za czcionke (niemiecka)
sTERYD - Pią Paź 19, 2007 23:17

no i jeszcze sprawdź wiązkę tylnej klapy :cool:
arturky - Sob Paź 20, 2007 09:23

Dziękuję Wszystkim za odpowiedzi,

* Wczoraj sprawdziłem czujniki od drzwi oraz tylnej klapy ( wykręcając je oraz czy po otwarciu drzwi zapala się światło ) - wszystko OK. Czujnika ruchu na słupku przy podsufitce nie ma, więc odpada.

* Napięcie na akumulatorze 12,56V i zielone "oczko".

* Odłączyłem zasilanie na 15min, po podłączeniu akumulatora z powrotem po przekręceniu kluczyk, immobiliser się na chwilę odezwał, ale uruchomiłem silnik bez problemu.

ZAMYKAM DRZWI PILOTEM/KLUCZYKIEM - SYRENA NADAL WYJE :-(

Dziś rano, wziąłem się za czujnik otwarcia maski - zdjąłem gumową osłonę, odkręciłem metalowe mocowanie odpiąłem wtyczkę styki OK, sam czujnik trochę luźno siedział w mocowaniu. Po naciskałem kilka razy, sprężyna odbija bez problemu i sam czujnik wygląda OK. Montuje z powrotem.

Klikam na przycisk zamykania drzwi w pilocie, auto zamyka się i NIE WYJE !! :wink:

Czyżby to wina tego wspomnianego czujnika ? Czy jest on rozbieralny - proszę o dokładną procedurę czyszczenia :-)

DZIĘKI jeszcze raz wszystkim, którzy odezwali się w tym poście.

Napiszę jeszcze jak trochę pojeżdżę , czy nie ma ponownego AUTO-ALARMu po zamknięciu sympatycznego ROVERka...

giewu - Sob Paź 20, 2007 12:51

arturky napisał/a:
... Dziś rano, wziąłem się za czujnik otwarcia maski - zdjąłem gumową osłonę, odkręciłem metalowe mocowanie odpiąłem wtyczkę styki OK, sam czujnik trochę luźno siedział w mocowaniu. Po naciskałem kilka razy, sprężyna odbija bez problemu i sam czujnik wygląda OK. Montuje z powrotem.

Klikam na przycisk zamykania drzwi w pilocie, auto zamyka się i NIE WYJE !! :wink:

Czyżby to wina tego wspomnianego czujnika ? Czy jest on rozbieralny - proszę o dokładną procedurę czyszczenia :-) ...
z tego wynika, że winnym był właśnie ten czujnik maski, najprawdopodobniej złapał jakiegoś paprocha i pozostawał w pozycji "otwarty" ... myślę, że nie ma sensu rozbieranie tego czujnika i że Twoja "naprawa" w zupełności wystarczy ... natomiast troszkę WD40 lub innego podobnego specyfiku nie zaszkodzi ;)
jak widać na poniższym obrazku z RAVE ten włącznik raczej się jedynie wyjmuje z auta ... nie ma nic na temat jego rozbierania

MaReK - Sob Paź 20, 2007 14:24

Dziwne jest to, ze po zamknieciu jesli czujnik wskazywalby pozycje (otwarta) to nie zaczylby wyc tylko czekal na jego zamkniecie. Dopiero po zamknieciu i otwarciu powinien zaczac wyc. Wychodzi na to, ze ten czujnik pod maska dzialal niestabilnie ;)

Pozdrawiam,

arturky - Sob Paź 20, 2007 14:26

ZNOWU TO SAMO... :(

Zamykam auto trzeci raz od naprawy i SŁYSZĘ SYRENę ALARMU.... ;-(

Teraz jest tak za każdym razem, gdy zamykam roverka pilotem/kluczykiem.

Byłem dziś u specjalisty od alarmów, posprawdzał czujniki tak jak ja i nic nie znalazł. Zajmuje sie profesjonalnie zakładaniem alarmów do aut. Powiedział, że z Rover-ami zawsze ma problem i nie zabiera się za oryginalny autoalarm. W jednej 400-tce na życzenie klienta odłączył i ominął alarm i dołożył drugi...

Pojechałem do ASO Bialmot. Powiedzieli, że nie mają CD z oprogramowaniem potrzebnym do uruchomienia i na tym się skończyło :-(.

Dodał, że podpięcie pod kompa może nic nie wykazać, a zapłacić muszę.

POWOLI MAM JUż TEGO DOść :-(

giewu - Sob Paź 20, 2007 14:38

MaReK napisał/a:
...Wychodzi na to, ze ten czujnik pod maska dzialal niestabilnie ;) ...
może faktycznie to jest przyczyna :/ ... spróbuj może na chwilę podmienić od kogoś ten czujnik ;)
arturky - Sob Paź 20, 2007 15:32

odpiąłem wtyczkę od czujnika i zamknąłem auto - to samo. Czujnik wynika z tego OK.

[ Dodano: Sob Paź 20, 2007 16:50 ]
Witam ponownie,

Pewnie większość FORUMowiczów ma dość lub czeka z niecierpliwością na relację dotyczącą kolejnych prób naprawy AUTO, jak to faktycznie automatycznego alarmu po zamknięciu drzwi z kluczka/pilota.

Zdjąłem plastiki wewnątrz tylnej klapy, wiązki przewodów wyglądają OK. Tylko te w gumowej osłonie idącej z końca karoserii do tylnej klapy wymagały poprawy izolacji o czym pisałem wcześniej.

NADAL alarm włącza się chwilę po zamknięciu auta z kluczyka lub tradycyjnie kłódeczką na pilocie.

Jednak jest pewno ALE...

Otwieram tylne drzwi za kierowcą ( pozostałe normalnie zamknięte), wciskam "pipek" w drzwiach kierowcy - centralny zamek rygluje wszystkie drzwi, zamykam drzwi pasażera za kierowcą i autko jest zamknięte a ALARM NIE WYJE.

Po otwarciu pilotem nie migają kierunkowskazy.

pozdrawiam

MaReK - Sob Paź 20, 2007 18:55

Komputer czekał na zamkniecie drzwi i sie nie doczekał...
Dlatego po otwarciu nie mruga kierunkami.

Masz gdzieś babola w czujnikach.
Nic innego nie powinno sie ot tak psuś.

A może w drzwiach ktoryś jest dużo wilgoci i na kabelkach od siłowników robią sie gdzieś zwarcia. Ja bym pozdejmował boczki i poprzyglądał sie wszystkim kabelkom.
Strasznie wybiórczo działa ten twój alarm ;)

Jedyne co moge Ci na szybko podpowiedzieć, to żebyś odpią sobie syrene :)

Pozdrawiam,

toggit - Nie Paź 21, 2007 08:24

arturky napisał/a:

Jednak jest pewno ALE...

Otwieram tylne drzwi za kierowcą ( pozostałe normalnie zamknięte), wciskam "pipek" w drzwiach kierowcy - centralny zamek rygluje wszystkie drzwi, zamykam drzwi pasażera za kierowcą i autko jest zamknięte a ALARM NIE WYJE.

Po otwarciu pilotem nie migają kierunkowskazy.

pozdrawiam


to nie jest ale to jest normalne!!! nie zamykasz auta w senie wychodzisz gdzies na zakupy tylko blokujesz drzwi w sposob jakbys siedzial w srodku w czasie jazdy i alarm sie nie wlacza nie mrugaja kierunkowskazy i tez nic nie wyje bo alarm nie jest aktywny!!!

sprawdz jeszcze raz kable w tylnej klapie i czujnik w tylnej klapie, potem wszystkie czujniki w drzwiach czy sa dobre i nie ulamane- zdarza sie

arturky - Nie Paź 21, 2007 11:28

toggit,
rozumiem, że zamykając auto fizycznie tj. poprzez siłowniki centralnego zamka nie aktywuje alarmu. Napisałem tak, tylko po to, że mogę zamknąć auto żeby nie wyło :-)

MaReK,
Czy siłowniki centralnego zamka ( przewody jasnoróżowy i pomarańczowy ) są powiązane z ALARMEM ?
Jak odłączyć syrenę ?


Co do wiązki tylnej klapy, to:
odpiąłem kostkę siłownika ( jasnoróżowy i pomarańczowy ) oraz odpiąłem przewód fioletowy od czujnika zamka tylnej klapy - zamknąłem auto - to samo. Podejżewam, że wiązkę tylnej klapy można tym samym wykluczyć.

Z czujnikiem maski to samo, odpiąłem kostkę zamknąłem - WYJE. Co do czujników otwarcia drzwi - każdy działa - po otwarciu drzwi zapala się wewnątrz światło. Wykręciłem każdy jest suchy i nie jest zaśniedziały.

Moje pytanie brzmi:

Czy oprócz czujników ( 4 w drzwiach ) po jednym w masce i tylnej klapie są jeszcze jakieś inne switch-e których zwarcie powoduje uruchomienie alarmu chwilę po zamknięciu auta ?? ??

Dziękuję. :neutral:

R-200 - Nie Paź 21, 2007 12:08

W siłownikach drzwi też są zestyki kontrolujące pracę siłowników. A jak się zachowuje lampka sufitowa?
przemo285 - Nie Paź 21, 2007 12:13

Najprostrze wyjście z sytuacji to wykręć centralkę i po kolei odłączaj przewody od włączników i wtedy uzbrajaj alarm (pół godzinki roboty i po sprawie)
toggit - Nie Paź 21, 2007 12:42
Temat postu: Re: SOLVED [R 200 1.4i 8V '99] ALARM ...
arturky napisał/a:
Korzystając z technicznego FAQ, poprawiłem izolację przewodów idących do tylnej klapy, lecz nadal to samo.

pierwsza rzecz poprawiles czy naprawiles? u mnie tez mi sie wydawalo ze naprawilem jak je tasma poobklejalem ale swirowal alarm w dalszym ciagu -dopiero jak wymienilem kable (wyciecie starych i wlutowanie nowych) pomoglo a centralke to mi malo co nie spalilo (sciezki od przekaznikow poszly sie j...)
syreny nie odlaczysz bo jej tam nie ma centralka jest podlaczona pod klakson (chyba ze masz cos dolozone)
wiazke z tylu mozesz tez sprawdzic rozlaczajac jawe wnetrzu nad prawym tylnym nadkolem (czy tez bylo to w okolicach tylnej lampy?? juz nie pamietam)
sprawdz tez czy nie poszla ci sama centralka alarmu, jest pod kierownica isze na niej lucas przykrecona bodajze 10. kabli nie musisz odlaczac jak poswiecisz latarka to widac wszystko wyraznie- sprawdz czy sciezki sa w porzadku, jak miales problemy z wiazka klapy (a cos tam juz naprawiales czyli tak) to moglo pojsc napiecie nie tam gdzie trzeba i cos sie sfajczylo

arturky - Nie Paź 21, 2007 15:43

toggit,

Przewody w gumowej osłonie poprawiłem, a nie naprawiłem - wcześniej nie miałem żadnych problemów przez tą wiązkę.

Idąc Twoim tropem, rozpiąłem dwie kostki wewnątrz blachy nad tylnym prawym nadkolem ( wiązka idąca do klapy bagażnika ). Światełko bagażnika zgasło - czyli dobrze trafiłem.

Zamykam auto pilotem i znów słyszę przepiękny i donośny dźwięk ALARMu... ;-(

Przez 6 lat użytkowania samochodu nie słyszałem syreny ani razu, a teraz mam jej już dosyć.

Po odkręceniu szerokiej listwy pod kierownicą widać centralkę, wraz z bezpiecznikami i czarną kostką ( przekaźnikiem ) LUCAS. Wiązki przewodów są wpięte do szerokiej plastikowej kostki - jak wyciągnąć jakiś aby nic nie uszkodzić i przeprowadzić procedurę sprawdzania po kolei co jest przyczyną AUTOmatycznego-ALARMU po zamknięciu autka ?

MaReK - Nie Paź 21, 2007 20:13

W Twoim aucie, o ile nie jest kombinowane nie masz dwie syreny za zderzakiem, z prawej strony, nad nadkolem ;) Jedna to klakson, druga to alarm. Czasami w autach po dzwonach, zeby bylo taniej podlaczano oba przewody pod jedna syrene. Wiec odlaczenie tego spowoduje, tylko i wylacznie, ze nei bedzie slychac wycia ;)
arturky napisał/a:
Czy siłowniki centralnego zamka ( przewody jasnoróżowy i pomarańczowy ) są powiązane z ALARMEM ?

Nie wiem jak w Twoim. W moim R alarm byl dokladany i silowniki nie maja wplywu na alarm.

Robi sie zagadkowo ;D
Moze tak jak pisze jeden z kolegow, warto by wyciac kable w wiazce w klapie bagaznika i wlutowac nowe. Ja tak zrobilem, 2h sie babralem, ale oplacilo sie.

arturky - Nie Paź 21, 2007 20:20

Nie wiem czy uparte wycinanie wiązki przewodów idącej od prawego nadkola do klapy bagażnika ma sens, skoro odpiąłem w tym miejscu ( prawe nadkole ) kostkę łączącą wiązkę przewodów do tylnej klapy i zamknąłem auto - nadal to samo.
thef - Nie Paź 21, 2007 20:47

A mnie się wydaje, że skoro po grzebaniu w styku maski była chwilowa poprawa, to tam musisz szukać przyczyny. Wypinałeś już ten przycisk, bo z tego co czytam to tylko go czyściłeś i wsadziłeś z powrotem? Naprawa wiązek i styków elektrycznych musi być bardzo dokładna, inaczej albo nie pomoże, albo usterka powróci za chwilę. Wypnij ten czujnik całkowicie i sprawdź czy coś się zmieni.
arturky - Nie Paź 21, 2007 21:01

thef,

Wypiąłem tą wtyczkę od tego czujnika i zamknąłem auto - to samo.

Po odłączeniu czujników drzwi , maski i klapy również alarm się załącza.

Problem polega pewnie na zwarciu przewodów poprzez uszkodzoną izolację, teraz tylko dojść na którym odcinku :-|

Alarm czasami się nie załączy po zamknięciu ( rzadko ) stąd wniosek , że styk jest luźny jak gumka w przysłowiowych majtkach i komputer zwarcie traktuje jako nie zamknięte drzwi/klapę, stąd melduje.

thef - Nie Paź 21, 2007 21:55

No jeśli tak sprawa stoi, to faktycznie pozostaje tylko lecieć centymetr po centymetrze każdego z przewodów i szukać zwarcia. Może jakiś elektryk poradziłby sobie szybciej za pomocą miernika, no ale chyba będzie lepiej jak wydrukujesz sobie schematy z rave i podziałasz sam. Powodzenia życzę i rychłego znalezienia usterki :)

[ Dodano: Nie Paź 21, 2007 21:56 ]
Aha, może jakaś masa jest luźna? W rave są wyszczególnione punkty masowe, więc może na początek to posprawdzaj?

TomC - Nie Paź 21, 2007 22:43

A to nie jest tak, że wypinając czujnik i testując alarm system widzi nie zamknięty obwód przez ten właśnie czujnik i przez to dalej wyje??
Może lepszym rozwiązaniem było by wypięcie czujnika z maski i złączenie przewodów w kostce do czujnika. Tym samym (teoretycznie) zamykasz obwód aczkolwiek nie wiem czy mostkowaniem przewodów czegoś nie uszkodzisz (choć nie sądzę bo podobnie działają czujniki w drzwiach, masce i klapie)

MaReK - Pon Paź 22, 2007 00:13

Wydaje mi sie ze nie. Dopoki nie zostanie zamkniety ostatni element ukladu (drzwi, maska, klapa) to nie zalaczy sie alarm... przynjamniej tak jest w R220 SDi z 99 roku.

Moze byc tak, jak twierdzi thef, masa jest gdzies luzna, gubi ja wybiorczo i wzbudza alarm.
A jak zamkniesz z kluczyka, to nie powinien wyc nieprawdaz?

Pozdrowki,

thef - Pon Paź 22, 2007 00:17

TomC napisał/a:
A to nie jest tak, że wypinając czujnik i testując alarm system widzi nie zamknięty obwód przez ten właśnie czujnik i przez to dalej wyje??
Nie wiem jak to jest w klapie i masce, ale krańcówki działają na zasadzie zwarcia do masy więc wypięcie ich powoduje "myślenie" obwodu, że auto jest zamknięte.
arturky - Pon Paź 22, 2007 08:32

Witam,

Czy ktoś ma może opis kolorów przewodów w centralce alarmu, ten który mam z RAVE się nie zgadza z fizycznym :-(

KOLORY przewodów w mojej centralce alarmu:

Kostka 1 na górze centralki:
Zielono-niebieski
Niebiesko-czerwony
Zielono-czarny
Niebiesko-różowy
Biało-pomarańczowy
Fioletowy
Żółto-różowy
Biało-czarny
Zielono-pomarańczowy
Fioletowo-czerwony
Niebiesko-żółty
Zielono-żółty

Kostka 2
Czarny
Brązowo-żółty
Niebiesko-zielony
Zielono-biały
Czarno-biały
Czerwono-czarny
Zielono-czerwony
Zielono-pomarańczowy

które z nich odpowiadają za switch-e drzwi, maski i klapy ?

chcę odpiąć pojedynczo, aby znaleźć na której linii jest zwarcie.

[ Dodano: Pon Paź 22, 2007 09:44 ]
Przed chwilą zrobiłem próbę rano po nocy ( samochód otwarty stał całą noc w garażu ), zamykam pilotem migają kierunki i wszystko jest OK... czekam... 5 min i nic CISZA - zbyt piękne , żeby było prawdziwe...

Otwieram pilotem, czekam chwilę.

Ponownie wciskam symbol kłódeczki na pilocie, słyszę coś w stylu trrr i za chwilę wyje syrena, na której dźwięk mam już chyba alergię ;-)

R-200 - Pon Paź 22, 2007 09:58

Tak jak odłączyłeś tylną klapę można odłączyć wszystkie drzwi. Zostanie wtedy do sprawdzenia wiązka wewnętrzna. Nie odpisałeś jak zachowuje się lampka sufitowa w czasie gdy zacznie wyć.
arturky - Pon Paź 22, 2007 10:10

R-200,

Przed chwilą sprawdziłem zachowanie lampki sufitowej - ustawiona w pozycji środkowej.
( Otwieram drzwi zapala się / zamykam po chwili gaśnie ).

Zamykam auto pilotem, po chwili syrena. Lampa sufitowa nawet nie błysnęła, nie mówiąc o jej zapaleniu.

Domyślam się, że gdyby czujnik z któryś drzwi meldował o włamaniu podczas wycia syreny to zapaliłaby się i lampka sufitowa.

MaReK - Pon Paź 22, 2007 13:58

TAK. Sprawdzilem to ;) Lampka sie swieci.
Trrr ktore slyszysz, to silwonik sie moze blokowac... tez tak mialem, az w koncu silek sie spalil ;D

Pozdrawiam,

Peti - Pon Paź 22, 2007 15:20

Witam.

Prawdopodobnie rozwalił Ci się microswitch w centralnym zamku od drzwi kierowcy (master). Koszt ok 2 PLN, ale zabawy z wyjęciem i włożeniem sporo.

Pozdrawiam

piter34 - Pon Paź 22, 2007 15:26

thef napisał/a:
Nie wiem jak to jest w klapie i masce, ale krańcówki działają na zasadzie zwarcia do masy więc wypięcie ich powoduje "myślenie" obwodu, że auto jest zamknięte.

Jeżeli tak samo jest w masce, to fakt wycia na odłączonym czujniku wskazuje na jego uszkodzenie.

MaReK napisał/a:
Trrr ktore slyszysz, to silwonik sie moze blokowac... tez tak mialem, az w koncu silek sie spalil ;D

U mnie w R200 było kiedyś tak samo. Problem trrrr rozwiązałem przez montaż osobnych siłowników w drzwiach.

arturky - Pon Paź 22, 2007 16:22

piter34,

Według mnie odłączenie czujnika ( rozwarty obwód elektryczny ) i zamknięcie samochodu komputer traktuje jako poprawną pracę czyli zamkniętą maskę, klapę czy też drzwi.

Natomiast zwarcie do masy w jednym z czujników powoduje, że sygnał wraca z powrotem do centralki alarmu i ta uruchamia syrenę.


Co do wspomnianego trrr...

Wydaje mi się, że słyszałem je w okolicach tylnej klapy i postaram się odłączyć TAILDOOR LATCH SWITCH w centralce alarmu i sprawdzić czy to faktycznie wina tego siłownika OBY :-)

thef - Pon Paź 22, 2007 16:31

arturky napisał/a:
Według mnie odłączenie czujnika ( rozwarty obwód elektryczny ) i zamknięcie samochodu komputer traktuje jako poprawną pracę czyli zamkniętą maskę, klapę czy też drzwi.
Popieram :)
piter34 - Pon Paź 22, 2007 16:59

thef napisał/a:
arturky napisał/a:
Według mnie odłączenie czujnika ( rozwarty obwód elektryczny ) i zamknięcie samochodu komputer traktuje jako poprawną pracę czyli zamkniętą maskę, klapę czy też drzwi.
Popieram :)

Oczywiście macie rację. Mój błąd ;-)

arturky - Pon Paź 22, 2007 17:14

Odłączyłem: czarno-czerwony ( Black-Red BR ) TAILDOOR LATCH SWITCH, według schematu z RAVE, ale nie wiem czy on do końca zgadza się z moją sytuacją kolorystyczną przewodów.
To samo syrena wyje, odłączyłem PR ( purple-red ) od TAILDOOR LOCK SWITCH to samo...

Wniosek totalna klapa, i to nie wina klapy... :-(

Rozpiąłem kostki od siłowników centralnego tylnych drzwi, te co wychodzą ze słupka środkowego i wchodzą do tylnych drzwi. Zamykałem to samo.

ehh...

Najgorsze jest to, że kolorystyka przewodów w centralce alarmu nie zgadza się z tą jaką mam z RAVE ( mam dwie : NEW ROVER 200 i ROVER 200 SERIES )

W tych schematach DOOR SWITCH-e są kolorami fioletowo-biały, fioletowo-jasnoniebieski.

U mnie z fioletu jest tylko jeden zapewne ECU POSITIVE FEED oraz fioletowo-czerwony zapewne od switch'a tylnej klapy.

CZY KTOś MA OPIS PRZEWODóW W CENTRALCE ALARMU ROVER 200 1999rok ZGODNY Z MOIM ? :-|

przemo285 - Pon Paź 22, 2007 18:33

Drivers door switch-różowo-szary/ Bonet swtch-czarno-różowy/Boot taildoor latch switch-czarno-czerwony/Bott taildoor lock switch Różowo-czerwony.J proponuję rozpinać przy centralce
arturky - Wto Paź 23, 2007 21:26

Dziękuje Wszystkim za Odpowiedzi w moim temacie !! :lol:

Szczególnie zasłużony jest przemo285, którego metoda odpinania kolejno przewodów z centralki alarmu okazała się skuteczna... !! :-)

To nie drzwi, nie czujnik maski czy też winna w większości postów tylna klapa, a ...

INSTALACJA POD CZUJNIK RUCHU !!

volumetric signal i volumetric power ( przewody czarno-biały i czarno-brązowy ) umieszczone w pomarańczowej kostce centralki alarmu LUCAS.

Mimo, że nie posiadam tego czujnika w kabinie, ale instalacja jest poprowadzona ( zapewne rozwarta ) i prawdopodobnie nastąpiło zwarcie na tych dwóch przewodach co komputer odczytywał jako włamanie do poczciwego RoVeR-ka.

WIELKIE JOŁ !!

MaReK - Wto Paź 23, 2007 22:16

Brawo! Szczerze mowiac nie wiedzialem, ze takie rzeczy sa w oryginale. Oznacza to, ze kolezanka violla_ moze miec fabryczny "czujnik ruchu" ?
arturky - Sro Paź 24, 2007 15:10

MaReK,

U mnie zwarcie powstawało dokładnie na przewodzie Volumetric Power ( brązowo-czarny NB ) i tylko ten mam wypięty z centralki alarmu. :-)

Alarm poza tym działa jak trzeba, sprawdzałem na podstawie tylnej klapy. :lol:

Brak tego czujnika w obwodzie elektrycznym z centralki alarmowej usprawiedliwia mi odpięcie tego przewodu. :-)

Pozdrawiam,

pietro - Pią Cze 06, 2008 21:38

w jaki sposób mogę sprawdzić czy mam i czy jest sprawy alarm nie włamując się do niego? Nigdy nie chciałbym słyszeć swojego sygnału( o ile go mam:)) jednak wolałbym się zapoznać z dźwiękiem, żeby gdy coś zacznie wyć wiedzieć czy to mój :wink:

i jeszcze pytanko o diodę, jak zamykam auto z pilota zaczyna migać w miarę szybko i dopiero po chwili miga jednostajnie i spokojnie, czy to coś oznacza ?:) może słabe baterie w pilocie?

roverfun - Pią Cze 06, 2008 21:51

pietro napisał/a:
w jaki sposób mogę sprawdzić czy mam i czy jest sprawy alarm nie włamując się do niego? Nigdy nie chciałbym słyszeć swojego sygnału( o ile go mam:)) jednak wolałbym się zapoznać z dźwiękiem, żeby gdy coś zacznie wyć wiedzieć czy to mój :wink:

i jeszcze pytanko o diodę, jak zamykam auto z pilota zaczyna migać w miarę szybko i dopiero po chwili miga jednostajnie i spokojnie, czy to coś oznacza ?:) może słabe baterie w pilocie?


Ja u siebie uzbrajam przyciskiem w pilocie [lewy] po zamknieciu auta, otworz drzwi bez rozbrajania alarmu i zawyje

pietro - Pią Cze 06, 2008 22:01

hmm jak zamykam z pilota drzwi i sprawdzam czy sa zamknięte to nie wyje, ale robie to z zewnatrz, a Ty mówisz chyba o siedzeniuw środku?
generalnie już znalazłem sposób chyba na forum, uchylę okno zamknę i włożę rękę :)

Paul - Sob Cze 07, 2008 01:22

pietro napisał/a:
uchylę okno zamknę i włożę rękę

Jeżeli masz czujnik ruchu, to OK :D
Jeżeli nie masz, to:
zamknij auto pilotem z OTWARTYM oknem,
włóż rękę i wyciągnij tego fjutka od zamka (już powinien wyć) i otwórz drzwi :D

Albo: zamknij bagażnik BEZ zatrzaskiwania, zamknij pliotem i podnieś klapę :D

[ Dodano: Sob Cze 07, 2008 01:23 ]
pietro napisał/a:
jak zamykam z pilota drzwi i sprawdzam czy sa zamknięte to nie wyje,
I prawidłowo :D
Remigiusz - Sob Sie 22, 2009 12:44

Witam :mrgreen:

I mi się teraz to przytrafiło :evil:

Zamykam pilotem a tu od razu mi syrena wyje :mad: Wiec posprawdzalem wszystkie czujniki w drzwiach i działają poprawnie. Odpiąłem wtyczkę od tylnej klapy i autko się normalnie zamyka. Wiec znów ta wiązka, a dopiero co pól roku temu naprawiałem :shock: :/

Nawet jak klapa jest otwarta to wyje :razz:

sSnajper - Sro Lis 16, 2011 18:24

witam chodzi mi o ten artukyl
http://forum.roverki.eu/v...+klapy&start=40

czy mozesz mi powiedziec gdzie jest umiejscowiony ten przewod ktory odlaczyles i jakiego jest koloru w aucie a nie w rave.
ja mam roverka 200 1.4 1998 3drzwiowy.
pozdrawiam czekam na odpowiedz.

rovek - Czw Lis 17, 2011 16:05

W okolicach prawego boczka w bagażniku albo na tylnym słupku idącym od bagażnika już dobrze niepamiętam, ale jest z tym troche bebłania.