Zobacz temat - Rover 620Ti prosze o opinie
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Chcę kupić ROVERka - Rover 620Ti prosze o opinie

Markzo - Wto Lis 13, 2007 22:28
Temat postu: Rover 620Ti prosze o opinie
WItam!
tak jak w temacie chcialbym sie dowiedziec czegos o modelu 620 Ti. ten ktorego mam na oku jest z 1997 roku, ma przejechane 147tys km, pelna opcja skora klima szyby elektryczne itp. chodzi mi glownie o:
-najczestsze awarie
-na co zwrocic uwage przy zakupie? ( mialem 623 wiec ogarniam temat ale intresuje mnie silnik przeniesienie napedu itp)
-jak z czesciami typu rozrzad pompa wody, sa one dostepne bez problemowo?
- czy wymaga on specjalnej obslugi czy raczej w kazdym zakladzie sobie z nim poradza
- nie smiac sie ale czy mozna do niego LPG wsadzic?? nie rozpadnie sie to??
- i czy warto. mam teraz Vectre 2.5V6 i troche mi sie juz znudzila a Roverka mialem i jest to najlepsze autko pod sloncem a do tego z zacnym motorkiem;)
Pozdrawiam i czekam na odp;)


tutaj podaje link do ogloszenia:
http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C3780299
co o nim myślicie?? warto?? sprzedawca mowi ze jest to bardzo ladne auto i wsyztko w nim dziala. mi sie osobiscie bardzo podoba. Jesli ktos moze mi powiedziec o cenach czesci do tego modelu a konkretnie silnika czyli paski filtry itp bylbym bardzo wdzieczny

giewu - Sro Lis 14, 2007 09:02
Temat postu: Re: Rover 620Ti prosze o opinie
na większość z powyższych pytań znajdziesz odpowiedzi TUTAJ :mrgreen:
poza tym jeśli masz upatrzone auto to podaj link do ogłoszenia, postaramy się Ci pomóc
ponadto zastosuj się do ZASAD kącika Chcę kupić ROVERka :twisted: (zwróć szczególnie uwagę na punkt 4., a w przypadku wklejenia linku do ogłoszenia na punkt 5.)

piter34 - Sro Lis 14, 2007 11:27

Markzo napisał/a:
-najczestsze awarie
-na co zwrocic uwage przy zakupie? ( mialem 623 wiec ogarniam temat ale intresuje mnie silnik przeniesienie napedu itp)

Wątek o nagich kobietach.

Markzo napisał/a:
-jak z czesciami typu rozrzad pompa wody, sa one dostepne bez problemowo?

Wątek o nagich kobietach, lektura oferty sklepów internetowych (InterCars, Fota, TomaTeam). :lol:
Są dostępne. ;-)

Markzo napisał/a:
- czy wymaga on specjalnej obslugi czy raczej w kazdym zakladzie sobie z nim poradza

W każdym co najmniej DOBRYM zakładzie sobie poradzą.

Markzo napisał/a:
- nie smiac sie ale czy mozna do niego LPG wsadzic?? nie rozpadnie sie to??

Można, ale z głową (co najmniej IV gen.).

Markzo napisał/a:
- i czy warto. mam teraz Vectre 2.5V6 i troche mi sie juz znudzila a Roverka mialem i jest to najlepsze autko pod sloncem a do tego z zacnym motorkiem;)

Warto. ;-)

Markzo - Sro Lis 14, 2007 17:19

ogladam teraz jego foty i mam pytanie: do czego sluza te dwa przełaczniki obok recznego?? dokladnie to miedzy sterowaniem szyb a podlokietnikiem??
thef - Sro Lis 14, 2007 17:25

To sterowanie ogrzewania foteli ;)
Markzo - Sro Lis 14, 2007 17:33

woooow...ekstra:) a czy to cuda ma cos takiego jak kontrola trakcji?? wiem ze ma Torens'a czyli mechanizm roznicowy o zwieksoznym tarciu czy jakos tak, ale w mojej Viki 2,5V6 mam Tc, wciskam guzik i wlanczam lub wylanczam, czy tu jest tez cos takiego?? co myslicie o tym turbolocie?
thef - Sro Lis 14, 2007 17:43

Niestety nie. No cóż na zdjęciach wygląda w porządku, no ale zdjęcia nie są zbyt wyrafinowane pod względem pokazania szczegółów. Trzeba go obejrzeć na żywo. Co mogę powiedzieć, ładnie utrzymana skóra na fotelach ;) . Gdybyś go oglądał zwróć uwagę na przedni oraz tylny zderzak i pasowanie maski, nie widzę tu niby nic podejrzanego, ale jakoś tak nie jestem do końca pewien ;) . Przeczytaj wątek o nagich kobietach. A no i ta felga prawa tylna, mam nadzieje, że po prostu złapał ktoś gumę jak go przywoził, a alusek leży w bagażniku i czeka na lepsze czasy :) .
Markzo - Sro Lis 14, 2007 18:01

wątek o nagich paniach przeczytany tak jak o silniku T16 :mrgreen: tak alusek jest w bagazniku bo ma kapcia... czyli tylko torens....no nic zobacyzmy co to za wymiatacz:) czytalem watki o LPG do tego auta..... myslicie ze mozna?? czy ktos przez LPG mial problemy z tym motorem??
maciej - Sro Lis 14, 2007 18:13

Markzo, wątek o LPG do 620 ti jest jednym z najświeższych - poszukaj, bo nic więcej mądrego nie napiszemy. ;)
Markzo - Sro Lis 14, 2007 18:40

wg mnie nie ma jednoznacznej odp bo jeden Kolega zamontował i jezdzi a drugi tego bardzo odradza.... czytalem o wyzszej tem. spalania i wiekszym obciazeniu turbiny ale znalezc ladnego 620Ti jest duzo latwoej niz ladnego 623......jesli Ktos mial problemy spowodowane LPG w 2.oT prosilbuy, bardoz zeby o nich napisal:)
maciej - Sro Lis 14, 2007 18:49

Bo jak to z LPG nie ma jednoznacznej odpowiedzi - wszystko zależy od fachowców. :)

Jeśli dobrze kojarzę, to jeździłeś przez 100 kkm R623Si, które miało założoną II gen. LPG w tym samym warsztacie, w którym Marrkus zakładał IV gen. LPG do R620ti i jest zadowolony.

Ja zakładałem tam instalacje do 4 aut (w tym II i IV gen. do R623 i II gen. do R827) i też jestem zadowolony, a znam ludzi, którzy zakładali gdzie indziej i klną na instalacje w autach bez turbo tak samo mocno jak Marrkus jest zadowolony z użytkowania instalacji w silniku turbo.

Poza tym jeśli więcej jeździsz to przy obecnej róźnicy kosztów jazdy LPG/PB regeneracja turbiny nadal może się opłacać...

Markzo - Sro Lis 14, 2007 18:57

bardzo dobrze kojazysz;) to ja bylem przez 4 latka szczesliwym posiadaczem sliczniutkiego białego Roverka;) za ktorym zreszta dalej tesknie bo ani Passat TDI ani Opel Vectra 2,5V6 to nie jest to.....poporstu:) zobacyzmy co zrobi tato bo ja mam zaledwie 17 lat i tylko opiekuje sie samochodami ktore naleza do mojego taty:) jakby sie Komus cos o 620Ti przypomnialo to bylbym wdzieczny za wszelkie info:)
pzdr

pawciu87 - Sro Lis 14, 2007 20:56

thef napisał/a:
To sterowanie ogrzewania foteli ;)


dokladnie kolega arrax, ma to samo, grzeje ladnie i sziedzisko i oparcie :mrgreen:

Brt - Sro Lis 14, 2007 22:36

Markzo napisał/a:
Torens'a


Torsen = TORque SENsing (??) ;)

Markzo - Sro Lis 14, 2007 22:39

przepraszam przejezyczylem sie :oops:
a czy ten caly Torsen moze sie popsuc??

piter34 - Sro Lis 14, 2007 22:42

Moim zdaniem w tym ROVERku napisy na klapie z tyłu są w złych miejscach poprzyklejane. Za nisko i jakoś tak krzywo.
Brt - Sro Lis 14, 2007 22:43

Markzo napisał/a:
a czy ten caly Torsen moze sie popsuc??

może, ale prędzej padną inne rzeczy jeśli już ;) :D

Markzo - Wto Sty 22, 2008 16:41
Temat postu: PILNE!!!! 620 Ti cdn!!!
Witam po raz kolejny!
http://forum.roverki.eu/v...7&highlight=620
pislame o nim kiedys i dzis go wreszcie ogladnalem. auto piekne i wyglada na niebite bo wsytzko super pasuje i "auto trzyma linie"
ale mam kilka pytanm sprawa JEST PILNA wiec prosze o szybkie odpowiedzi!
1) auto stało bardzo długo nie odpalane ale zapalilo od pierwszego strzala bez zadnego giełdania rozursznikiem i siwego dymu ale po otworzeniu maski z okolic głowicy i alternatora slychac takie "tykanie - tik tik tik" czy to normalne??
2) silnik chodzi rowno i piekne wkreca sie na obroty ale nie slyszlaem swistu TURBA, w VW passacie 1.9 tdi turbina poprostu swiszczala a tutaj cisza, to tez norma?? ( wg mnie to chyba dobry znak bo turbo nie jest zajechane)
3) zauwazylem wyciek, za prawa rzednia lampa znajduja sie dwie srebrne rurki i z nich cos kapalo na miejsce pod nimi, to normalne?? bo taki mi powiedzial wlasciciel....
4) w bagazniku jest troche wody , w tym zaglebienu zaraz przed kanapa, skad sie tam mogla wziasc?? bo wszytkie szyby sa z tego samego roku a i czesci balacharskie sa spasowane wzorowo, jakis odplyw sie zatkal?? jak tak to ktory??
5) czy zawieszenie, tz tarcze hamulcowe zaciski wachacze itp są takie jak w Roverku 623?? czy sa one z Hondy czy to anglik??

na co jeszcze mam zwrocic uwage podczas kupna? jakies specjalne cechy podczas jazdy?? od jakich obrotow powinen ciganc?? po odpaleniu wyszstkie kontrolki gasna wiec chyba zadnych bledow nie ma...

Pozdrawiam i licze na szybka odp!!!

piter34 - Wto Sty 22, 2008 17:17

Markzo napisał/a:
1) auto stało bardzo długo nie odpalane ale zapalilo od pierwszego strzala bez zadnego giełdania rozursznikiem i siwego dymu ale po otworzeniu maski z okolic głowicy i alternatora slychac takie "tykanie - tik tik tik" czy to normalne??

Zależy jakie to jest to "tykanie". Być może słyszysz wtryski, być może popychacze hydrauliczne...

Markzo napisał/a:
2)

Niech wypowie się właściciel serii T ze śmigłem.

Markzo napisał/a:
3) zauwazylem wyciek, za prawa rzednia lampa znajduja sie dwie srebrne rurki i z nich cos kapalo na miejsce pod nimi, to normalne?? bo taki mi powiedzial wlasciciel....

Te srebrne rurki u mnie są od klimy.

Markzo napisał/a:
4) w bagazniku jest troche wody , w tym zaglebienu zaraz przed kanapa, skad sie tam mogla wziasc??

Pojęcia nie mam.

Markzo napisał/a:
5) czy zawieszenie, tz tarcze hamulcowe zaciski wachacze itp są takie jak w Roverku 623?? czy sa one z Hondy czy to anglik??

Porównaj sobie numery części na http://ekatalog.intercars.com.pl albo na www.tomateam.pl (zawsze też może zajrzeć do EPC).

Markzo napisał/a:
od jakich obrotow powinen ciganc??

Wykres ch-ki momentu jest w galerii R600 na stronie klubowej.

Markzo - Wto Sty 22, 2008 17:28

takie ciche i delikatne tik tik tik tik tik.... a co do tej klimy to czy z niej kapie?? bo na moje krzywe oko to skraplajaca sie woda... poszlo juz PW do wlasciciela Turbolota
dziekie za zainteresowanie chlopaki!

piter34 - Wto Sty 22, 2008 17:42

Markzo napisał/a:
poszlo juz PW do wlasciciela Turbolota
dziekie za zainteresowanie chlopaki!

Niech właściciel napisze tutaj w wątku.

Marrkus - Wto Sty 22, 2008 17:46

Odnośnie hamulców i zawieszenia - tył jest taki sam jak w każdym innym R600 z przodu są nieco większe tarcze (282 zamiast 260 mm) ale nie ma problemu w hondach accord z podobnego okresu produkcji też się zdarzały modele z większymi tarczami. Amortyzatory powinne być takie same jak do pozostałych wersji r600 (w epc są inne nr ale tylko tam - producenci -KYB, KONI, Bilstein oferują jeden model do wszystkich wersji).

Turbina może być niesłyszalna - ważne aby działała - trzeb sprawdzić czy pompuje powietrze, robimy przygazówkę sprawdzając czy wąż od IC do przepustnicy sie pompuje.
Jeżeli słyszysz te dźwięki dochodzące z okolicy paska wielokolorowego - coś jakby skrzypiało, szumiało - to ja też tak mam i się zastanawiam czy to po prostu łożysko w napinaczu sie nie kończy - czas pokaże, taki dźwięk towarzyszy mi od momentu kupna czyli ponad pół roku

Samochód powinien ładnie ciągnąć od około 2500-3000 tyś

Prezentowany przez ciebie egzemplarz pojawia się w ogłoszeniach od jesieni - brak zainteresowania czy może coś podejrzanego?

Markzo - Wto Sty 22, 2008 17:54

dziekuje !! sprawdzilem na tomateam i intercarsie i zawiecha sie zgdaza z 623;) sluchajcie auto wizualnie igła i wygalda na to ze mechanicznie tez ale tam nic nie skrzypialo ani nic tylko delkitanie tykalo..mozesz to sprawdzic?? u nas na podkapraciu rover to dalej duuuza egoztyka...ja sie go nie boje bo mialem i zadne inne auto nie da mi tego co Rvr daletego chce zmienic moja V6 na tego turbiaka:D:D a cena, 11tys zl jest ok??
piter34 - Wto Sty 22, 2008 18:26

Markzo napisał/a:
a cena, 11tys zl jest ok??

Jeżeli auto jest w takim stanie jak opisujesz, to cena jest OK.

Markzo - Wto Sty 22, 2008 18:39

no tak wyglada jeszcze sprawdze to turbo i tykanie :mrgreen: powiem tylko ze super z Was chlopaki, jestem obecnie na forum vectry i atmosfera tutaj jest o niebo lepsza :grin:
wyjatkowe autka = wyjatkowi Ludzie :razz: jeszcze raz dzieki wielkie, napisze co dalej z Roverkiem
PS Markus sprawdz to tykanie dobrze??

Brt - Wto Sty 22, 2008 19:07

hehe dodam że w klekotach serii L (konstrukcja ogólna silnika jest bardzo zblizona) też czasem dziwne hałasy się z okolic alternatora wydobywają :roll: Jeśli ładnie ładuje altek, nic nie cieknie z pomp, klima działa to ja bym brał. A co do świstu turbo, to u Docenta też sobie tego nie przypominam, u niego tylko słychać było pssssssst przy puszczaniu gazu :lol: (miał blow off'a ;) ) te silniki ciągną do 2500 jak 2 litrowa benzyna a wyżej jak 2 litrowa turbobenzyna ;) :lol:
Markzo - Wto Sty 22, 2008 19:20

no wlasnie z tych rurek od klimy ciekło, tak jakby sie woda skraplala, gosc ma juz 2 roverka i mowi ze tak ma byc to prawda?? ja w 623 tam mialem aku wiec nie jestem pewien czy to prawda??
Brt - Wto Sty 22, 2008 19:56

jak klima była włączona i te grube rurki klimy były zimne, to miała prawo się na nich skraplać woda.
piter34 - Wto Sty 22, 2008 22:19

Ja nie zauważyłem, aby u mnie w tamtym miejscu coś ciekło.
Markzo - Wto Sty 22, 2008 22:22

sprawdze dokaldnie jak z gosciem sie dogadam ile mi da za moja V6(ile dopalci) bo w gre wchodzi zamiana. kurka przergladam forum i naprawde czuje sie tu jak w domku:P super atmosferka klimacik super lduzie zuuupelnie inaczej niz w klubie opla...az nie chce mi sie tam wracac :mrgreen:
piter34 - Wto Sty 22, 2008 22:24

Cytat:
zuuupelnie inaczej niz w klubie opla...az nie chce mi sie tam wracac

Yyyy... to jak tam jest?
Ludzie sobie nie pomagają, czy jak? :cool:

Markzo - Wto Sty 22, 2008 23:04

nie chodzi o to ze nie pomagaja bo potrafia pomoc tylko...no niektorzy zachowuja sie i pewnie czuja jak wszechwiedzacy :sad: woogle czasami tak po czlowieku jezdza mimo tego ze nie maja racji...mysle ze z racji popularnosci marki Opel w naszym kraju i szerokiego dostepu do internetu wielu ludzi nie do konca kulturalnych wypowiada sie na forum...i to mnie boli bo np Roverki.Pl to klub milosnikow ROverkow i taka jest atmosfera poporstu super! a tam?? napsialem posta to uzyj szukajki uzyj szukajki a szukajka wywala 21tys postow i szukaj w tym bajzlu wlasciwej informacji...denrwuje mnie tez traktowanie mlodszych, np ja mam 18 lat ( od 17 stycznia tego roku :twisted: ) i nie raz ja i moi kumple spotkalismy sie z traktowaniem nas jak nic nie wiedzacych szczeniakow...a racja byla po naszje stronie... na forum Roverkow gosiclem przez 4 lata posiadania 623 Si przez mojego tate czyli jak mialem mniej wiecej 13 lat i nigdy nikt mnie tutaj nie obrazil i zawsze mozna bylo milo pogadac i uzyskac pomoc, mysle ze moze mnie niektorzy pamietaja (temat a4 1.8t vs 623Si). Trfaila sie okazja powrotu do Roverka i moj tata ktory przeciez bedzie za to auto placil itp nie ma wtapliwosci on chce RVR a ja tym bardziej zwlaszcza ze grono uzytkownikow tej marki jest naprawde swietne! a i mam takie pytanie czy jest na forum jakis dzial gdzie mozna prezentowax swoje furki?? przepraszam za dosc duzy offtop i zdeczka duzawa ilsoc tekstu ale sie tak jakos rozpisalem:P pzdr!
Brt - Wto Sty 22, 2008 23:10

na forum nie ma, ale możesz w przywitaniach sie przywitać ponownie ;) i pokazać foty ;)
Markzo - Czw Sty 24, 2008 15:36

na sobote jestem umowiny na dokladne ogledziny i jazde probna. przypomniala mi sie jedna rzecz, otoz jak w nim siedizalem autko mialo odpalony motor to lewarek biegow byl troche lozny, tzn latal sobie podbnie jak u mnie w Vectrze, w starym 623 tego nie bylo ale tam byl silnik i skrzynia hondy(jak sie myle to nie bijcie) a tu jest PG1 Rovera to czy tak ma byc?? poporstu pracuje on sobie dosc luzno ale biegi na postoju wchodzily jak w maslo ( samochod ma nowe sprzeglo)
Brt - Czw Sty 24, 2008 15:41

http://www.roverki.pl/article.php?sid=425 ;)
Markzo - Czw Sty 24, 2008 16:48

dzieki Brt punkcik 4 You :mrgreen: no nic czekam z niecierpliowscia na sobote....moze juz nie wrocimy V6 ale roverkiem :razz: jakby sie komus przypomnialo cos na co warto zwrocic uwage niech pisze jeszcze raz dzieki!

[ Dodano: Pią Sty 25, 2008 10:24 ]
przepraszam ze Was tyle mecze ale klamka raczje zapadla, jesli nie bedzie zastrzezen podczas jazdy to sie zamianiamy za V6. ale czytajac Wasze forum natrafilem na watek łozysk w skrzyni biegow. jakis Kolega zwiekszyl doladowanie turbo na 1,8 bara i zaraz potem padly mu lozyska ale moja uwage zwrocilo to ze sa one w plastykowych obudowach :shock: czy przy normalnym uzytkowaniu jest mozliwosc ich zuzycia?? auto ma ksiazke serwisowa i przebieg 147tys ale to wsyztko jets teoria bo to Polska wlasnie, dlatego mam pytanie jak je sprawdzic?? i jaka jest ich cena/dostepnosc/latwosc wymiany??

[ Dodano: Sob Sty 26, 2008 16:42 ]
Wiec tak. na dzis na 9 bylem umuwiony z wlascicielem komius w ktorym jest Rover. nie dobylem jazdy probnej niestety...ale podczas przygazowek z silnika wydobywaja sie głosne a nawet bardzo głosnie stuki, a wlasciwie seria glosnych stukow, tylko przy wyzszych obrotach, do tego po chwili pracy silnika zaczal sie saczyc olej spod pokrywy zaworow.... to auto sobie odpuszczam i dziekie za pomoc

sebastek - Sro Sty 30, 2008 09:36
Temat postu: Re: PILNE!!!! 620 Ti cdn!!!
Markzo napisał/a:

2) silnik chodzi rowno i piekne wkreca sie na obroty ale nie slyszlaem swistu TURBA, w VW passacie 1.9 tdi turbina poprostu swiszczala a tutaj cisza, to tez norma?? ( wg mnie to chyba dobry znak bo turbo nie jest zajechane)


U mnie turbo słychać w czasie jazdy jak przyśpieszam. Nie jest tak głośno jak w vw 1,9 tdi, ale słychać je.
W silniku słychać delikatne tykanie. Wg mnie to są wtryskiwacze, bo jak przełączam na gaz to wtryskiwacze z benzyny zaczynają tykaś, a tamto cichnie.

Samochodem jeździ się naprawdę fajnie. Rzadko który samochód ma takie przyspieszenie. Auto naprawdę zapier....

Spalanie w zależności od stylu jazdy. Mój pali 12-15 litrów LPG.

Markzo - Sro Sty 30, 2008 17:34

"Wiec tak. na dzis na 9 bylem umuwiony z wlascicielem komius w ktorym jest Rover. nie dobylem jazdy probnej niestety...ale podczas przygazowek z silnika wydobywaja sie głosne a nawet bardzo głosnie stuki, a wlasciwie seria glosnych stukow, tylko przy wyzszych obrotach, do tego po chwili pracy silnika zaczal sie saczyc olej spod pokrywy zaworow.... to auto sobie odpuszczam i dziekie za pomoc"

tykanie tykaniem ale normalny łomot w silniku przy wkrecaniu na obroty raczej nie jest na miejscu...chyab ze sie yle, tez tak masz? ze slychac głosne DUP DUP DUP przy krecaniu na obroty??

arc - Czw Lut 21, 2008 12:32

Markzo: Czy ten komis to nie przypadkiem z Kolbuszowej?

Czegoś chyba nie lapie ;) Najpierw miałeś pierwsze oględziny i zauwazyłeś wyciek wody z jakiejś rury i "tikanie" podczas pracy silnika, a dopiero przy drugich oględzinach wykryles stukanie w silniku przy depnięciu w gaz?

Markzo - Czw Lut 21, 2008 15:11

tak w kollbuszowej, jadac od rzeszowa po prawej stronie, obok jest plac nauki jazdy

bo pierwszym razem wszylo tak ze mialem bardzo malo czasu i nie bylo tego slychac...:/ gadalem tu z chlopakami pobonoto tykanie normalne ale ten łomot/hurgot dopiero za drugim razem:/ no niestety tak bywa:/ szukam dalej...moze ktos ma takiego do sprzedania??

arc - Sob Lut 23, 2008 01:10

Sam celuję w 620Ti, ale tego jest tak mało w ogłoszeniach, że zaczynam mieć obawy co do własnego rozsądku, no ale zobaczymy...


Jeśli w 2.0 turbo piszą, że odzywa się łożysko w sprzęgle, to co może się za tym jeszcze kryć? Kto wie?



P.S. Czy są w ogole rovery z niezajeżdzonym silnikiem 2.0Ti ? Czy mam złudną nadzieję?
Mam silne przeczucie, że doładowane 2.0 średnio znosi takie obciążenie i te, co się pojawiają w ogłoszeniach to już tylko padaki. Bo przecież kto kupuje auto z 200KM, żeby się toczyć...

Markzo - Sob Lut 23, 2008 09:46

napewno sa nie zajezdzone!! musza byc :mrgreen: chodzi Ci o takiego szarego/myszkowego z 1996r.?? juz 2 razy slyszalem o tym od sprzedajacych ale to moze byc normalne...przeciez to az 200koni...
tony_finger - Wto Lut 26, 2008 22:18

ROVER 620 ti to po prostu boska bestia drodzy koledzy!!!
Kupiłem 3 tyg temu, miałem trochę problemów, z którymi już się wszystkimi uporałem i jak już wszystko gra to jestem pewny że dokonałem dobrego wyboru!!

Przebieg mam 134 tys udokumentowany, silnik pracuje przepięknie, żadnych stuków czy klekotów, turbo świszczy jak trzeba.
Ogólnie, to ma zajebis**** kopa, wymiata!!!
Jak się przekonałem, lepiej wywalić katalizator, bo tylko zamula auto, od razu lepiej pracuje po wywaleniu kata

Bardzo polecam Roverka Turbo!!!

Markzo - Wto Lut 26, 2008 22:28

sluchaj ogladalem takiego naprawde piekny jest!!! tak samo jak 623Si ktorego mialem ale ten konkretny ktorego ogladalem to kicha :neutral: przy dodawaniu ewidentnyi bardzo slyszalny stuk w silniku cos jakby panewka?? do tego u mnie musi byc LPG bo jednak paliwo kosztuje...a truc takiego monstera gazem?? szkoda;( obecnie mam Vectre V6 i szczerze to nie narzekam, zero problemow a i dzwiek 6 cylindrowego widlaka przy 7tys obr powala na kolana:P jak sie trafi to czego szukam to kupie a jak nie...ze 170 konikami pod maska tez sie jakos da jechac... :mrgreen:
Tomi - Wto Lut 26, 2008 22:29

Markzo napisał/a:
woooow...ekstra:) a czy to cuda ma cos takiego jak kontrola trakcji?? wiem ze ma Torens'a czyli mechanizm roznicowy o zwieksoznym tarciu czy jakos tak, ale w mojej Viki 2,5V6 mam Tc, wciskam guzik i wlanczam lub wylanczam, czy tu jest tez cos takiego?? co myslicie o tym turbolocie?

A po co ma mieć. Ten samochód służy do jazdy i dawania przyjemności z jazdy. Torsen jest idealnym rozwiązniem (choć drogim). Znacznie lepszym rozwiązaniem od elektroniki, która "kastruje" silnik lub gotuje hamulce.

Markzo - Wto Lut 26, 2008 22:41

np po to zeby sie na mokrym nie meczyc:) bo nie zawsze jest jazda do odcinki na maxa;) czasami podczas normalnego uzytkowania TC sie przydaje;) a jak chcesz uciechy to guzik na desce sie zaswieca TC i jedziesz :twisted:
Tomi - Sro Lut 27, 2008 02:07

Markzo napisał/a:
np po to zeby sie na mokrym nie meczyc:) bo nie zawsze jest jazda do odcinki na maxa;) czasami podczas normalnego uzytkowania TC sie przydaje;)


A to nie wystarczy wtedy spokojnie ruszać?!

Markzo napisał/a:
a jak chcesz uciechy to guzik na desce sie zaswieca TC i jedziesz :twisted:

I co Ci wtedy zblokuje mechanizm różnicowy?? No chyba, że dla Ciebie jest frajdą buksować wewnętrznym kołem w zakręcie. A jak w trakcie zabawy będzie trzeba, aby oba koła wyciągnęły, szybko włączysz przycisk?!

Jeszcze jedno, najważniejsze. Torsen jest urządzeniem mechanicznym i działa błyskawicznie (niezauważalnie dla prowadzącego), podczas gdy elektronika zawsze musi mieć chwilę aby przetrawić informację... czasem o chwilę za późno :(

P.S. Przestań wierzyć w elektroniczne cuda techniki, bo na te prawdziwe cuda, ani Ciebie, ani nikogo na tym forum nie stać.

Markzo - Sro Lut 27, 2008 07:18

Tomi.....ale skoro w Verci mam TC to co mam ją wywalic?? czy co?? jest to niech sobie bedzie;) akurat vectra na mokrym sie zahcowuje tak ze wystraczy troche szybciej ruszyc i juz kola miela i ta kontrola jest calkiem fajnym wynalazkiem;)
ja sie tylko zapytalem ze on cos takiego ma;) u sibie mam jestem zadowolony i juz;)

TC i Torsen sa malo wazne mnie bardziej interesi pytanie na ktore do tej pory nie uzyskalem odpowiedzi....czy przy wkrecaniu silnika 2.0T w RVR600 slychac dosc glosne stuki w silniku??na wolnych i task do 2500 jest ok a potem wraz ze wzrostem obrotow wzrasta natezenie tych stukow:/ to chyba nie jest norma?

Przemek_Docent - Wto Sie 19, 2008 11:25

Markzo napisał/a:
(...) TC i Torsen sa malo wazne mnie bardziej interesi
Tylko Ci się tak wydaje - Tomcat turbo i 620ti prowadziłyby się bardzo źle bez Torsena :D
Markzo napisał/a:
pytanie na ktore do tej pory nie uzyskalem odpowiedzi....czy przy wkrecaniu silnika 2.0T w RVR600 slychac dosc glosne stuki w silniku??na wolnych i task do 2500 jest ok a potem wraz ze wzrostem obrotow wzrasta natezenie tych stukow:/ to chyba nie jest norma?
Zdecydowanie nie jest to norma! Pachnie czymś bardzo niedobrym... Nie daj Boże panewki?
Marshall7 - Wto Kwi 05, 2011 21:00

Podepnę się pod ten temat :)

W przyszyłm tygodniu na 99% zakupuję zadatkowany już samochód 620 ti.
Dwa raz oglądałem, jazda próbna odbyta, turba też nie słyszałem.

Mam pytanie - czy Waszym zdaniem warto jest dać 9 tys za samochód z 1997 roku ?? Udokumentowany przebieg 145 tys kupiony od pasjonata wg mnie, przykrwany folią w garażu itd. :)
Powiedział mi o usterkach czli o tym, że gaśnie na wolnych obrotach przy zimnm silniku. Wygląd igła - prawdopodobnie bez dzwona jak na moje oko. Gościu go ma prawie od nowości. Skóry nie przetarte itd, czysty zadbany, na gazie.

Co myślicie o tej cenie???

Czy każdy ten model ma torsena ?? Samochód krajowy od nowości.


Jeszcze jedno - oglądam zdjęcia w galerii i silnik wgląda tak samo jak na jednyym ze zdjęć, ale nie pamiętam żeby miał ten plastik z napisem turbo nad napisem DOHC 16V. Jest to możliwe ?? ??? Czy to na pewno 2,0 ti jesli tak nie jest ??

Mayson - Wto Kwi 05, 2011 22:02

Marshall7 napisał/a:
czy Waszym zdaniem warto jest dać 9 tys za samochód z 1997 roku

Tu nie liczysz rocznika, a stan egzemplarza. Jeśłi faktycznie "igła", to warto dać i 11kzł.
Marshall7 napisał/a:
Udokumentowany przebieg 145 tys

A jak jest udokumentowany?
Marshall7 napisał/a:
igła - prawdopodobnie bez dzwona jak na moje oko

Na oko to chłop w szpitalu umarł ;) Sprawdź go miernikiem grubości lakieru, najlepiej zainwestuj 50zł w przegląd przed zakupem w jakimś warsztacie.
Marshall7 napisał/a:
na gazie.

Powinna być minimum IV generacja LPG
Marshall7 napisał/a:
Czy każdy ten model ma torsena

Tak
Marshall7 napisał/a:
Samochód krajowy od nowości.

To mnie zastanawia... wydaje mi się, że wersja ti nie byłą oferowana w naszym kraju nigdy. W cenniku z 1998 roku nie ma tego modelu. Przy okazji sprawdź sobie VIN w sprawdzajce na stronie.
Marshall7 napisał/a:
ale nie pamiętam żeby miał ten plastik z napisem turbo nad napisem DOHC 16V. Jest to możliwe ?? ? Czy to na pewno 2,0 ti jesli tak nie jest

Przed liftem był napis INJECTION, a po lifcie napis TURBO (albo na odwrót ;p )

Szkoda, że nie podajesz jakichś zdjęć do oceny autka, albo linka do ogłoszenia.

Marshall7 - Wto Kwi 05, 2011 22:10

DZięki za odpowiedź :)


wycofany z licytacji na moje żądanie


http://allegro.pl/show_item.php?item=1536383025



proszę o opinie....

udokumentowany książką i dokumentami. A na oko to sprawdzałem szczeliny międz elementami itd. Rdza - jeden wyprysk na prawym tylnim nadkolu. Poza tym nie miałem do czego sie doczepić. VIN nie wziąłęm. Nie pomyślałem :/

Tomi - Wto Kwi 05, 2011 22:17

Z przodu brakuje paru elementów (n.p. halogeny). Do tego albo za niskie opony, albo zbyt wysokie zawieszenie.

Zdjęcia zbyt słabej jakości.

Marshall7 - Wto Kwi 05, 2011 22:19

halogen są.... prostokątne!!


Nie ukrwam, że się napaliłem jak na żonę gdy ją pierwszy raz zobaczłem...
Usterki wyszły przy dalszym użytkowaniu :D

Tomi - Wto Kwi 05, 2011 22:31

Marshall7 napisał/a:

Powiedział mi o usterkach czli o tym, że gaśnie na wolnych obrotach przy zimnm silniku.


Czujnik temp., silnik krokowy, nie wiem co jeszcze.

Marshall7 napisał/a:
Wygląd igła - prawdopodobnie bez dzwona jak na moje oko. Gościu go ma prawie od nowości. Skóry nie przetarte itd, czysty zadbany, na gazie.


Pewnie dlatego nie ma halogenów/zaślepek i pewnie auto kupione w Polsce w salonie...

Marshall7 napisał/a:
Czy każdy ten model ma torsena ?? Samochód krajowy od nowości.


Jeśli dobrze pamiętam, to ta wersja nie była do Polski sprowadzana. U którego dilera kupiony?


Marshall7 napisał/a:
Jeszcze jedno - oglądam zdjęcia w galerii i silnik wgląda tak samo jak na jednyym ze zdjęć, ale nie pamiętam żeby miał ten plastik z napisem turbo nad napisem DOHC 16V. Jest to możliwe ?? ??? Czy to na pewno 2,0 ti jesli tak nie jest ??


Na tym plastiku (pokrywie świec) powinno być jedynie chromowane "ROVER". Napis turbo był na kolektorze ssącym w wersjach przed liftem. W wersjach po lifcie (z grubym kluczykiem) na kolektorze ssącym jest napis "Injection".

[ Dodano: Wto Kwi 05, 2011 22:31 ]
Marshall7 napisał/a:
halogen są.... prostokątne!!


Na zdjęciu widzę "siatex"

Mayson - Wto Kwi 05, 2011 22:32

Klawisz włączania halogenów jest nieoryginalny, więc i halogeny są zapewne nieoryginalne. Wydaje mi się że właśnie szczelina maska/prawy błotnik rozszerza sięprzy reflektorze, i cała maska odstaje nad reflektorem. Faktycznie - wysoko dość stoi. To model po lifcie `97, a wtedy fabrycznie był obniżony, a ten wygląda jak na szczudłach - może sprężyny jakieś nieodpowiednie ma...?
Marshall7 - Wto Kwi 05, 2011 22:35

Kurde.. ja tam widzę halogen.. na żywo nie pamiętam.. emocje....

Na szbie z tyłu/boku naklejka ASO że był serwisowany w ASO gdzieś w Katowicach...

Nie pamiętam tej listw nad świecami....


Tomi to nie siatka.... od razu by odpadł przy takiej kiszce na przedbiegach. Chyba że nie zwróciłem uwagi. Poza tym to gość po 40 patrzący na to auto jak fanatyk. Nie sądzę żeby siatkę zakładał gdziekolwiek. Raczej to wkluczam na 99%.

Mayson - Wto Kwi 05, 2011 22:37

Poza tym ma 200KM, a nie 212...

[ Dodano: Wto Kwi 05, 2011 22:37 ]
Marshall7 napisał/a:
Na szbie z tyłu/boku naklejka ASO że był serwisowany w ASO gdzieś w Katowicach...

Naklejkę mógł nakleić serwis, który auto odwiedzało np. 7 lat po zakupie ;) To nie żadne potwierdzenie.

Marshall7 - Wto Kwi 05, 2011 22:40

No właśnie szukam jakiś danch na to 212 kuc i nic w necie. Ale podobnie pomylił 1997 pojemność :) Może to jakaś literówka/niewiedza.
Odstawania nad reflektorem nie stwierdziłem na żywo,a przyglądałem sie starannie szukając bubla :)
Obejrzałem trochę autek ostatnimi czas i ten jest najlepszy z nich. Aha jeszcze jedno. Gość mówi że cieknie olej :/

Mayson - Wto Kwi 05, 2011 22:41

Marshall7 napisał/a:
ASO gdzieś w Katowicach...

Może AUTO-ZLATEX? Tam był kupiony mój... Zerknij tutaj na skan podpisany WYPOSAŻENIE, nie ma tam wersji "ti"
http://www.roverki.pl/pro...tegory/154.html

Marshall7 - Wto Kwi 05, 2011 22:43

Osoba fizczna. Kilka ulic ode mnie.


Zastanawia mnie jeszcze brak podgrzewanych foteli. Nie był to standard w 97 ?? ??

Mayson - Wto Kwi 05, 2011 22:44

Marshall7 napisał/a:
Ale podobnie pomylił 1997 pojemność

To akurat prawidłowa pojemność

[ Dodano: Wto Kwi 05, 2011 22:44 ]
Marshall7 napisał/a:
Zastanawia mnie jeszcze brak podgrzewanych foteli. Nie był to standard w 97

To nigdy nie było standardem.

Tomi - Wto Kwi 05, 2011 22:45

Mayson napisał/a:
Klawisz włączania halogenów jest nieoryginalny, więc i halogeny są zapewne nieoryginalne. Wydaje mi się że właśnie szczelina maska/prawy błotnik rozszerza sięprzy reflektorze, i cała maska odstaje nad reflektorem. Faktycznie - wysoko dość stoi. To model po lifcie `97, a wtedy fabrycznie był obniżony, a ten wygląda jak na szczudłach - może sprężyny jakieś nieodpowiednie ma...?


Ti nawet przed liftem było niższe od pozostałych wersji.

Gdzieś jest zdjęcie mojego Ti i Docentowego SDi, Ti był wyraźnie niższy... zresztą załadowany potrafił pociągnąć tłumik po asfalcie zostawiając snop iskier :)

Mayson - Wto Kwi 05, 2011 22:45

Marshall7 napisał/a:
Gość mówi że cieknie olej

Zależy z czego cieknie. Z silnika czy ze skrzyni, z zaworów, głowicy czy miski, czy ze wszystkiego. Nie wpakuj się na minę :ok:

Marshall7 - Wto Kwi 05, 2011 22:46

Szkoda że tak daleko mieszkacie :(
Mayson - Wto Kwi 05, 2011 22:48

Tomi napisał/a:
Ti nawet przed liftem było niższe od pozostałych wersji

A tego nie wiedziałem.
Tomi napisał/a:
Gdzieś jest zdjęcie mojego Ti i Docentowego SDi, Ti był wyraźnie niższy... zresztą załadowany potrafił pociągnąć tłumik po asfalcie zostawiając snop iskier

To znam ze swojego też :] Nawet wsiada się jak do bolidu, zginając w pół :]

Marshall7 - Wto Kwi 05, 2011 22:48

Co do zawieszenia - może wymienił z czasem na nowe. Wkońcu 150 tys....

Co do wcieków oleju - nie stwierdziłem ich od góry ale jadę z gościem na przegląd wiec wjdzie .... :)

Mayson - Wto Kwi 05, 2011 22:54

Marshall7 napisał/a:
Co do zawieszenia - może wymienił z czasem na nowe.

Nawet jeśli to nowy zawias, to stoi za wysoko.
Marshall7 napisał/a:
Wkońcu 150 tys....

Ja tam nie wierzę w takie przebiegi. Skóry nie są mniej zużyte, niż moje, a mój ma 260kkm zaraz... W ciągu 14 lat zrobić 150kkm, tzn, że rocznie 11kkm robił... niezbyt to wiarygodne.

Marshall7 - Wto Kwi 05, 2011 22:57

Biorąc pod uwagę że ma służbowe auto a ma - bez limitu killometrów to staje sie w miarę wiargodne. O usterkach mówi, cenę ma dosyć wysoką, sprawia wrażenie pasjonata..


Co do zawiasu - jeśli nowy nawet stoi za wsoko to nie wiem co z nim może być ;)

Deamian - Wto Kwi 05, 2011 23:39

Mayson napisał/a:
Klawisz włączania halogenów jest nieoryginalny, więc i halogeny są zapewne nieoryginalne.


Przecież to wskaźnik gazu tam chyba jest :wink: A w miejsce zaślepek siatka jak pisze Tomi :razz:

Tomi - Sro Kwi 06, 2011 06:40

Marshall7 napisał/a:
Co do zawieszenia - może wymienił z czasem na nowe. Wkońcu 150 tys....

Co do wcieków oleju - nie stwierdziłem ich od góry ale jadę z gościem na przegląd wiec wjdzie .... :)


W moim było 170 i "trzymało się kupy".


[ Dodano: Sro Kwi 06, 2011 06:40 ]
Marshall7 napisał/a:
Co do zawieszenia - może wymienił z czasem na nowe. Wkońcu 150 tys....

Co do wcieków oleju - nie stwierdziłem ich od góry ale jadę z gościem na przegląd wiec wjdzie .... :)


Nam nie odpowiadaj za właściciela, tylko zadaj właścicielowi takie same pytania.

Widać, że się napaliłeś na ten samochód. Jeśli z samochodem nawet będzie lipa, to właściciel "coś" Ci powie, a Ty i tak to łykniesz i kupisz ten samochód. Weź swojego dobrego kumpla, który lubi na przykład VW. Do jest dobra gaśnica na zapalonych. Dojrzy z pewnością to, czego Ty nie dojrzałeś.

Marshall7 - Sro Kwi 06, 2011 07:40

Z tmi zdjęcieami to nie wiem. Ja tam specjalnie nie widzę różnicy a do tego zdjęcie tego co Wam przedstawiłem jest robione lekko z dołu. Może dlatego wdaje się że tak wsoko stoi.

Co do wskaźnika gazu - tak jest po lewej stronie licznika. Nie wiem która to generacja, wiem ze sie przełącza sam po ok 4 minutach o ile to Wam w czmś pomoże ;)
Nie zakumałem o tym włączniku halogenów ;)
Gdzie taki włącznik standardowo się znajduje ?? ??

Tomi - Sro Kwi 06, 2011 07:43

Marshall7 napisał/a:
Z tmi zdjęcieami to nie wiem. Ja tam specjalnie nie widzę różnicy a do tego zdjęcie tego co Wam przedstawiłem jest robione lekko z dołu. Może dlatego wdaje się że tak wsoko stoi.


Mój był przed liftem. Wersje po lifcie były niższe.

Marshall7 - Sro Kwi 06, 2011 07:47

A lifting obejmował jakieś widoczne zmiany na zewnątrz ?? ?

Jeszcze jedno sprostowanie apropos napalenia :) Jeszcze 2 dni temu nikt nie przekonałby mnie do rovera bo miałem straaaaaszne doświadczenia z R 200 od kolegi, więc na prawdę podszedłem do tego autka krytycznie... ale jednak ;)

Poza tm nie mam 18 lat żeby się na byle co napalać a i już nie jednym autkiem jeździłem :)

Tomi - Sro Kwi 06, 2011 08:01

Marshall7 napisał/a:
A lifting obejmował jakieś widoczne zmiany na zewnątrz ?? ?


Część takich, które trudno dostrzec (grill, emblemat, etc.). Ze zmian widocznych, to:

- listwy i lusterka w kolorze

- inny krój tapicerki
przed liftem:

po lifcie


- gruby kluczyk z immobilzerem,

- silnik bez kopułki i palca z elektronicznym zapłonem (m.in. brak napisu TURBO na kolektorze dolotowym)



Marshall7 - Sro Kwi 06, 2011 08:36

To ten "mój" jest ewidentnie po lifcie :)
Przynajmniej wnętrze;)


Pisaliście abym przejechał się z kolegą. Byłem z dwoma jeżdżącymi BMW i Alfą na codzień. Napalili się tak jak ja :)

Długo żywotne jest sprzęgło w tych samochodach ?? Bo dołożył mi w pakiecie, więc pewnie nosił się z zamiarem jego wymiany. Jak dla mnie to wszstko z nim jest póki co ok...


I jeszcze jedno - co to za przełącznik przy przyciskach otwierania szyb między fotelami ?? ON/OFF

Tomi - Sro Kwi 06, 2011 08:52

Szybciej wysypuje się wysprzęglik niż sprzęgło.

Ten przełącznik jest od wyłączania i włączania otwierania tylnych okien z tyłu (zbazpieczenie, aby dzieci się z tyłu nie bawiły).

Sprawdź jeszcze elektryczne podnoszenie fotela.

Marshall7 - Sro Kwi 06, 2011 08:53

Nie ma elektrycznego podnoszenia. Są takie gałki do kręcenia. 3 szt.
Tomi - Sro Kwi 06, 2011 08:58

To jakaś uboższa wersja. U mnie było tak:

Marshall7 - Sro Kwi 06, 2011 09:00

Możliwe :) Nie mozna mieć wszystkiego. Pewnie było to opcją podobnie jak podgrzewane fotele, których też nie będę miał. A szkoda......

Fajn stan skóry na tych fotkach....

Tomi - Sro Kwi 06, 2011 09:09

Jeśli mowa o tych szarych, to moje auto, które miało wtedy przejechane jakieś 170 kkm.
Marshall7 - Sro Kwi 06, 2011 09:15

właśnie o tym pisałem. U mnie są ciutkę bardziej przybrudzone, może dlatego ze bezowe ??
A może dlatego że ma tak na prawdę znacznie większy przebieg jednak :) Cholera wie...

Tomi - Sro Kwi 06, 2011 09:32

Marshall7 napisał/a:
właśnie o tym pisałem. U mnie są ciutkę bardziej przybrudzone, może dlatego ze bezowe ??
A może dlatego że ma tak na prawdę znacznie większy przebieg jednak :) Cholera wie...


Nie wiem z czego to wynika, ale beżowe skóry zużywają się szybciej

kruszan - Sro Kwi 06, 2011 09:34

Marshall7 napisał/a:
właśnie o tym pisałem. U mnie są ciutkę bardziej przybrudzone, może dlatego ze bezowe ??
A może dlatego że ma tak na prawdę znacznie większy przebieg jednak :) Cholera wie...


nie ma się tym co przejmować, rozwiązanie jest proste - każda skóra nawet w autach 3-5 letnich pęka (jak się słabo dba) a co dopiero w aucie które ma 10-15 lat, ale jest na wszystko sposób. A nie ma się co przejmować bo w szarek czy czarnej nie widać brudu tak bardzo w tych pęknięciach, zagniotach itd, a w beżowej widać wszystko - trzeba porządnie wyczyścić, wiem bo sam mam beż a porównywałem ze skórami kolegów (czarna i szara) i tam choć brud to nie rzuca się w oczy zupełnie.

Tomi - Sro Kwi 06, 2011 09:38

kruszan napisał/a:
Marshall7 napisał/a:
właśnie o tym pisałem. U mnie są ciutkę bardziej przybrudzone, może dlatego ze bezowe ??
A może dlatego że ma tak na prawdę znacznie większy przebieg jednak :) Cholera wie...


nie ma się tym co przejmować, rozwiązanie jest proste - każda skóra nawet w autach 3-5 letnich pęka (jak się słabo dba) a co dopiero w aucie które ma 10-15 lat, ale jest na wszystko sposób. A nie ma się co przejmować bo w szarek czy czarnej nie widać brudu tak bardzo w tych pęknięciach, zagniotach itd, a w beżowej widać wszystko - trzeba porządnie wyczyścić, wiem bo sam mam beż a porównywałem ze skórami kolegów (czarna i szara) i tam choć brud to nie rzuca się w oczy zupełnie.


To nie jest kwestia brudu. Beżowa zużywa się po prostu szybciej. To jest już sprawdzone wielokrotnie. Tak jest w samochodach z lat 93-98. Może to kwestia barwnika, może kwestia użytej skóry...

kruszan - Sro Kwi 06, 2011 09:45

No ja dziur nie mam - żebym powiedział że się zużyła, ale w zagniotach czy zmarszczeniach jest czarno - trzeba używać szczotki wtedy wszystko się doczyszcza, a w czarnej cho,ć brud jest to go nie widać, nie kłuje w oczy, nie rzuca się przy 1wszych oględzinach samochodu. Na zdjęciach też od razu widać ładną skórkę, a nie beż z "ciemnymi paskami". Poza tym beżowe wnętrze jest piękne :)
Przemek_Docent - Sro Kwi 06, 2011 15:23

Tomi napisał/a:
Gdzieś jest zdjęcie mojego Ti i Docentowego SDi, Ti był wyraźnie niższy...
Aha :-)
Ti - z lewej, SDi - z prawej.
Stare, dobre czasy... :-)


Mayson - Sro Kwi 06, 2011 15:40

Tomi napisał/a:
To jakaś uboższa wersja. U mnie było tak:

Tomi, to jest el. sterowanie fotela przed liftem (w Twojej byłej R600), po lifcie było pełne sterownie całego fotela. Elektryka fotela chyba nigdy nie była w standardzie. A co do skór, to załamania zawsze są po jakimśczasie: i w ciemnej i w beżowej. Gdy ostatnio umyłem skóry u kolegi w myjni okazało się, że większość załamań, to po prostu brud :) Ja myślałem, że mam o wiele bardziej dojechaną tapicerę, a tu miłą niespodzianka :)

adamsky - Sro Kwi 06, 2011 15:42

ładny OT powstał :D
Mayson - Sro Kwi 06, 2011 15:44

Jaki OT? Opinie o R600ti ;p
Marshall7 - Czw Kwi 07, 2011 08:44

Tomi napisał/a:
Marshall7 napisał/a:

Powiedział mi o usterkach czli o tym, że gaśnie na wolnych obrotach przy zimnm silniku.


Czujnik temp., silnik krokowy, nie wiem co jeszcze.




Ponoć jescze zawory wchodzą w grę.
Od czego byś zaczął ??
Dodam jeszcze, że ciężko go odpalić na zimnym silniku - odpala za 6-7 razem.... Jak sie rozgrzeje to wszystko jest ok.

Marrkus - Czw Kwi 07, 2011 19:59

Marshall7 napisał/a:

Ponoć jescze zawory wchodzą w grę.
Od czego byś zaczął ??
Dodam jeszcze, że ciężko go odpalić na zimnym silniku - odpala za 6-7 razem.... Jak sie rozgrzeje to wszystko jest ok.


według mnie do sprawdzenia:
- przewody wysokiego napięcia ( sprawdzić dyskotekę pod maską)
- świece (wygląd elektrod, kolor)
- adaptacja korokowca
- sprawdzenie sondy lambda
- oporność czujnika temp.

Marshall7 - Czw Kwi 07, 2011 20:21

świece, kable wymienione,
czujnik temperatury - został wymieniony, ale po wymianie zaczął sie grzać i został włożony stary. Reszta nieruszana.

Czyli korokowiec??? Nie mam pojęcia co to jest :) Literówka i chodzi o silnik krokowy?? Bo kolega mi wmawiał że w tym modelu nie ma silnika krokowego...
I sonda lambda...


Dzięki za odp :)

Dzisiaj jeden z mechaników powiedział, że zacząłby od filtra paliwa ale moim zdaniem to..... raczej nie będzie trafne.

Tomi - Pią Kwi 08, 2011 08:31

Marshall7 napisał/a:
świece, kable wymienione,
czujnik temperatury - został wymieniony, ale po wymianie zaczął sie grzać i został włożony stary. Reszta nieruszana.

Czyli korokowiec??? Nie mam pojęcia co to jest :) Literówka i chodzi o silnik krokowy?? Bo kolega mi wmawiał że w tym modelu nie ma silnika krokowego...
I sonda lambda...



Literówka. Silnik krokowy (ZTCP) jest zintegrowany z przepustnicą.

Marrkus - Pią Kwi 08, 2011 20:25

Tomi napisał/a:
Literówka. Silnik krokowy (ZTCP) jest zintegrowany z przepustnicą.


Ta jak się szybko pisze to tak wychodzi :D

Adaptacja krokowca polega na przekręceniu kluczyka na zapłon (ale nie odpalanie, tylko do momentu zapalenia się kontrolek), i wciskamy do gaz do dechy 5x, później już tylko słuchamy jak silniczek krokowy sobie brzęczy i się ustawia. Można to też zrobić z komory silnika wówczas widzimy jak to wygląda na własne oczy :D

Sondę lambda można zmierzyć zwykłym woltomierzem, tu masz opis z strony klubowej:

http://www.roverki.pl/por...nde-lambda.html

Marshall7 - Pon Kwi 11, 2011 20:14

Ok. Czyli jak słyszę że krokowiec chodzi to jest ok czy ta adaptacja jeszcze na czyms polega ?? :)
Marrkus - Pon Kwi 11, 2011 20:38

Dzięki adaptacji silnik krokowy poznaje swoje minimalne i maksymalne otwarcie. Dodatkowo ustawia się na lekko otwarty (w zasadzie ustawia przepustnicę) po zgaszeniu silnika by przy następnym odpaleniu nie trzeba było wciskać gazu. Często pomaga też w ustabilizowaniu wolnych obrotów.

Jeśli silniczek popracował tzn że się ustawił i jest ok

Marshall7 - Sro Kwi 13, 2011 21:09

KUPIONY !! !

Adaptację krokowca zrobiłem zgodnie z zaleceniem. Odpalił raz na jakąś sekundę a za drugim razem już normalnie. Dałem mu pochodzić trochę żeby się ciut zagrzał. Ogólnie zagrzewanie go idzie baaardzo ciężko. Nie wiem czy termostat nie jest walnięty bo rano aby grzało ciepłem musiałem przejechać ok 10 km, poza tym jak jadę spokojnie to temp spada do minimum :/

Na przeglądzie wszystko żyleta w sumie, jedynie zbieżnosć tyłu i uszczelka po pokrywą zaworów rąbnięta i jest wyciek. Do tego kilka drobnych usterek typu jedna strona podświetlenia tablicy tylniej nie świeci ;)Ale to pewnie nić drogiego. Od spodu super zakonserwowany.

Wrażenia zajebiste :) Coprawda miałem już BMW prawie 200 km ale ... to nie ma porównania. Tylko przyczepność przód traci jak mu się depnie... :/

Komfort jazdy w porównaniu do mojego ostatniego samochodu mniejszy ale silniczek rekompensuje wszystko.