Zobacz temat - [R620] Ciężko wchodzące biegi i zgrzyt przy ruszaniu
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Ciężko wchodzące biegi i zgrzyt przy ruszaniu

Kobi84 - Sro Sty 02, 2008 18:43
Temat postu: [R620] Ciężko wchodzące biegi i zgrzyt przy ruszaniu
Witam wszystkich. Czy ktoś może spotkał się z czymś takim? Cieżko wchodzą mi wszystkie biegi. By wrzucić jednykę muszę sie praktycznie zatrzymać a reszta wchodzi z wyczuwalnym oporem lub czasem nawet zgrzytem. Jest tak zwłaszcza rano gdy auto jest zimne potem się troszkę poprawia, ale i tak jest to irytujące. Do tego gdy czasami ruszam stojąc w korku i dam 2000obr puszczając średnio (nie gwałtownie i nie wolniutko) sprzęgło, słysze z okolicy silnika lub skrzyni taki zgrzyt jakby tarcie metalu o metal. Nie jest tak zawsze ale zdarza się. Proszę czy ktoś wie co na to poradzić? Czy to może być tylko wina np. oleju w skrzyni czy mam szykować się na coś więcej? I jeszcze jedno. Wiem, ze na stronie jest spis warsztatów, ale czy ktoś może mi polecić warsztat w Warszawie lub okolicach, który zajął by się tą skrzynią a nie z góry powiedział mi ze najlepiej bym ją w całości wymienił, nie zaglądając do niej? Oczywiście warsztat, który ma normalne ceny. Byłem dziś w EMTI i za samą diagnoze ustarki jeśli wyjmą skrzynie powiedzieli od 600 do 900zł. To dla mnie za dużo. Dodam jeszcze że to nie jest raczej wina sprzęgła bo wysprzęgla dosyć szybko i mam jeszcze miejsce na operowanie wciśniętym pedałem juz po rozłączeniu (a może się nie znam i nie powinno tak być?). Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi.
ADAM1 - Sro Sty 02, 2008 18:57

Kobi84 napisał/a:
Cieżko wchodzą mi wszystkie biegi. By wrzucić jednykę muszę sie praktycznie zatrzymać a reszta wchodzi z wyczuwalnym oporem lub czasem nawet zgrzytem


Sprawdz stan/poziom oleju w skrzyni

Kobi84 napisał/a:
Jest tak zwłaszcza rano gdy auto jest zimne potem się troszkę poprawia


Taka pora roku :wink:

Kobi84 napisał/a:
Do tego gdy czasami ruszam stojąc w korku i dam 2000obr puszczając średnio (nie gwałtownie i nie wolniutko) sprzęgło, słysze z okolicy silnika lub skrzyni taki zgrzyt jakby tarcie metalu o metal


Na poczatek sprawdz czy masz dobrze dokrecone poduszki silnika, a w szczegolnosci ta przy rozrzadzie

Kobi84 napisał/a:
Czy to może być tylko wina np. oleju w skrzyni


Tak, moze tak byc

Kobi84 - Sro Sty 02, 2008 20:20

Dziękuję za wskazówki. Postaram się jak najszybciej sprawdzić stan oleju. Dowiedziałem się że mogę mieć wyciek w miejscu gdzie wychodzi prawa półoś. Ma ktoś dane (numer katalogowy, wymiary) uszczelniacza jaki może tam wymagać wymiany? Jaki olej najlepiej zalać do skrzyni?
ADAM1 - Sro Sty 02, 2008 21:40

Olej to texaco MTF94, jak go nie dostaniesz to ostatecznie mozesz do skrzyni wlac silnikowy olej 10W-40.
Co do uszczelniacza to skontaktuj sie z osoba z www.tomateam.pl , tam na pewno go dostaniesz

grib - Czw Sty 03, 2008 09:45
Temat postu: Re: [ R620 si ] Ciężko wchodzące biegi i zgrzyt przy ruszani
Cytat:
Do tego gdy czasami ruszam stojąc w korku i dam 2000obr puszczając średnio (nie gwałtownie i nie wolniutko) sprzęgło, słysze z okolicy silnika lub skrzyni taki zgrzyt jakby tarcie metalu o metal. Nie jest tak z
awsze ale zdarza się. nie znam i nie powinno tak być?).



też tak miałem.jeżdziłem z tym 3 lata inic się nie stało.ciężkie biegi to norma o tej porze roku.p.s.może masz mojego byłego 620si turkus metalik 97r.szary welur :grin: :grin:

-----------------------------
pozdrowionka grib 420si 99r.

Brt - Czw Sty 03, 2008 10:01

często pomaga wymiana oleju w skrzyni na zalecany przez producenta (np. w moim przypadku, ale nie tylko ;) )
Kobi84 - Czw Sty 03, 2008 13:22

:roll: Mam 620si rocznik 94 jasny welur. Dzięki za porady. W sobotę postaram się wymienić olej i dam znać czy pomogło. Dziś zobaczyłem ze mam pękniętą gumę w przedniej poduszce silnika tej przy chłodnicy. Nie ma jakiejś tragedii ale jest widocznie spękana. Gdzie mogę dostać taką poduszkę bądź tuleję w Wawie bo nigdzie nie mogę takiej znaleźć.

[ Dodano: Pią Sty 04, 2008 17:01 ]
Dziś sprawidzłem olej w skrzyni jak i jej szczelność. Okazało się że tno nie skrzynia cieknie tylko to nieszczelność trójnika węży z cieczą chłodzącą - łączący silnik i LPG. Zaś sama skrzynia ma olej. Czy mimo to wymieniać go? Co do zgrzytu przy ruszaniu dziś trwał około 3 sekund dopuki nie puściłem całego sprzęgła. Czy możliwe że cały problem ze skrzynią powoduje sprzęgło mimo iż wysprzęgla całkowicie już po wciśnięciu padału do połowy? Już mnie to dobija. Jeździ się naprawde kiepsko z tak pracującymi biegami a nie wiem co jest tego przyczyną :cry:

piter34 - Pią Sty 11, 2008 10:26

Kobi84 napisał/a:
Czy mimo to wymieniać go?

Jeżeli nie wiesz kiedy (czy w ogóle?) był wymieniany, to wymień.
Na pewno nie zaszkodzi.

Kobi84 - Nie Sty 27, 2008 22:58

Nareszcie udało mi sięrozwiązać problem. Wymieniłem olej w skrzyni, pompę sprzęgła i wysprzęglik. Okazało się że problemy z biegami sprawiał układ wysprzęglania. Zgrzyt przy ruszaniu też po wymianie znikł. Co do hałasu podczas pokonywania nierówności wymieniłem gumy stabilizatorów oraz ich łączniki i jest już cisza:) Wcześniej hałas zawieszenia był straszny, teraz jest jak nowe.
Tomi - Pon Sty 28, 2008 10:10

ADAM1 napisał/a:
Olej to texaco MTF94, jak go nie dostaniesz to ostatecznie mozesz do skrzyni wlac silnikowy olej 10W-40.
Co do uszczelniacza to skontaktuj sie z osoba z www.tomateam.pl , tam na pewno go dostaniesz
Nie jestem pewien, czy di Hondowskiej skrzyni idzie MTF94. Producent pisze, że MTF94 w przypadku Rovera 600 ma zastosowanie w modelu 620Ti i 620SDi.

VYK000020 (index MG Rover oleju MTF94). W przypadku Hondy będzie to chyba ATF (również manualne).

piter34 - Pon Sty 28, 2008 10:34

Tomi napisał/a:
Nie jestem pewien, czy di Hondowskiej skrzyni idzie MTF94. Producent pisze, że MTF94 w przypadku Rovera 600 ma zastosowanie w modelu 620Ti i 620SDi.

Niezupełnie.

Tutaj pisałem o tym, że w pewnym momencie ROVER zmienił specyfikację oleju dla skrzyni PG1. ;-)

maciej - Pon Sty 28, 2008 10:38

piter34 napisał/a:
Tutaj pisałem o tym, że w pewnym momencie ROVER zmienił specyfikację oleju dla skrzyni PG1.

piter34, czy jesteś pewny, że w R600 z silnikiem Hondy (R618 Si, R620i, R620Si, R623Si) też były PG1?
Gdzie to sprawdzałeś?

Tomi - Pon Sty 28, 2008 10:41

Książkowe EPC z 2003 roku nie wrzuca do jedego worka wszystkich R600.
piter34 - Pon Sty 28, 2008 10:46

maciej napisał/a:
piter34, czy jesteś pewny, że w R600 z silnikiem Hondy (R618 Si, R620i, R620Si, R623Si) też były PG1?

Hmm... Szczerze mówiąc uznawałem to za pewnik, ale teraz po sprawdzeniu w biuletynach technicznych taki pewien nie jestem.
Manual do Accorda (ten po polsku) również odnotowuje zmianę oleju na MTF94. Nie wspomina za to ani słowem o "PG1" (tak samo w RAVE nie znajdziemy).
W biuletynach serwisowych z kolei pod hasłem "transmission" jest zarówno skrzynia "PG1", jak i "Honda R600"...

Ten link do archiwum dotyczy jak się okazuje tylko "R620 Turbo", nie wspomina ani słowem o "R620 diesel".

maciej - Pon Sty 28, 2008 10:54

piter34 napisał/a:
Manual do Accorda (ten po polsku) również odnotowuje zmianę oleju na MTF94.

To ja już się gubię...
Ale ja mam końcówkę VIN AM 165804, czyli chyba i tak powiniennem wlewać półsyntetyk 10W40, nie?
Przynajmniej tak mam i działa...

piter34 - Pon Sty 28, 2008 10:58

maciej napisał/a:
Ale ja mam końcówkę VIN AM 165804, czyli chyba i tak powiniennem wlewać półsyntetyk 10W40, nie?

Ja mam AM190202, czyli teoretycznie przed zmianą.
Moim zdaniem po prostu MTF pojawił się w obiegu w okolicach VIN 204872 (dotyczy R600) i wtedy wprowadzono zmianę specyfikacji, ale bez zmian w samej skrzyni biegów.

Skrzynia chodzi na tym i na tym, ale może MTF jej robi "lepiej"...?

maciej napisał/a:
Przynajmniej tak mam i działa...

Ja też mam 10W40 i też działa... ;-)

Tomi - Pon Sty 28, 2008 12:46

piter34 napisał/a:
maciej napisał/a:
Ale ja mam końcówkę VIN AM 165804, czyli chyba i tak powiniennem wlewać półsyntetyk 10W40, nie?

Ja mam AM190202, czyli teoretycznie przed zmianą.
Moim zdaniem po prostu MTF pojawił się w obiegu w okolicach VIN 204872 (dotyczy R600) i wtedy wprowadzono zmianę specyfikacji, ale bez zmian w samej skrzyni biegów.

Skrzynia chodzi na tym i na tym, ale może MTF jej robi "lepiej"...?

maciej napisał/a:
Przynajmniej tak mam i działa...

Ja też mam 10W40 i też działa... ;-)

Ja do Cabrio wlałem 10W40, ale wydawało mi się, że skrzynia pracuje głośniej. W Hondzie polecili mi zalać skrzynia hondowskim ATFem.

zuber84cool - Wto Mar 23, 2010 19:39

Odświeżam,noszę się z zamiarem zmiany oleju,chcę zalać taki jak w tej aukcji MTF94 Carlube MTF94 jak myślicie będzie ok?Cena przystępna,czy może lepiej taki TEXACO MTF94 czy może po prostu zwykły silnikowy 10W/40?

[ Dodano: Wto Mar 23, 2010 19:39 ]
No że nikt nie odp. to ja napiszę że wymieniłem olej w skrzyni na ten Carlube MTF 94 i pierwsze moje spostrzeżenia to to że skrzynia pracuje nieco ciszej poza tym biegi wchodzą lżej z mniejszym oporem zwłaszcza 1 oraz wsteczny i jeszcze satysfakcja że się ma nowy świeży olej w skrzyni :mrgreen: ogólnie polecam.Podczas wymiany bałem się że stary olej będzie czarny jak smoła ale jak się okazało był tylko lekko ciemny taki ciemny brąz czyli jeszcze całkiem,całkiem.Zeszło równo 2L bez żadnych "syfów" czy opiłków w dodatku samochód lekko opuściłem na jedną stronę co by stary olej lepiej zszedł o dziwo wydawał się być gęściejszy niż nowy :hm: ,zalałem równo 2L świeżutkiego oleju :mrgreen: .

camillo87 - Sob Cze 25, 2011 17:47

kiedy mocno zgrzyta, biegi ciężko wchodzą warto dolać płynu do zbiorniczka od wysprzęglika, nie wiem jakie tam macie modele ale jak ręką po wężyku dojdziecie do zbiorniczka na deklu powinno być napisane clutch co znaczy po angielsku sprzęgło (w moim zbiorniczek jest pod puszką z bezpiecznikami dostęp trudny, nie łamcie sie jak widać że płyn jest, u mnie było go jak mi sie wydawało dosyć ale po lekkiej dolewce zero zgrzytów, zero problemów, lżej chodzi i załapuje), należy dolać płyn hamulcowy dot3, popompować chwilke pedałem sprzęgła... wszyscy mechanicy od razu wymieniają wysprzęglik i bo to czysty zysk, nowy kosztuje od 250zł, to chyba dużo w porównaniu do 20ml płynu hamulcowego. pozdrawiam
czapel - Nie Lip 10, 2011 22:37

Witam mozesz dokładniej opisać jak dotrzeć do tego zbiorniczka od wysprzęglika
bastek - Pon Lip 11, 2011 11:21

Oryginalnie zbiorniczek od wysprzęglika (taki mały) jest koło zbiorniczka płynu hamulcowego, więc nie wiem gdzie tu trudny dostęp. Lejemy do niego płyn hamulcowy.