Zobacz temat - [R25 1.4, '02] Kasowanie błedów
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25 1.4, '02] Kasowanie błedów

mt - Czw Sty 17, 2008 10:44
Temat postu: [R25 1.4, '02] Kasowanie błedów
Witam,

Dzis podczas jazdy do pracy zapalila mi sie lampka "check engine" (zolta z rysynkiem silnika).
Pali sie caly czas. Nie ma zadnych objawow awarii. Wszystko chodzi tak jak powinno (przynajmniej to co mozna zbadac organoleptycznie).
Pytania:
1. Czy moge gdzies dostac czytnik kodow bledow? Jesli tak to za ile?
2. Jesli sie pali caly czas, czy to oznacza ze awaria trwa czy wystapila i znkla ? :]
3. Jak skasowac ten blad i sprawic aby kontrolka przestala sie swiecic.
Samochod to R25, 2002r.

Pozdrawiam,

thef - Czw Sty 17, 2008 10:55

Mt, podaj w temacie, w nawiasie, typ silnika i rocznik, bo to ważne.
piter34 - Czw Sty 17, 2008 12:54

mt napisał/a:
1. Czy moge gdzies dostac czytnik kodow bledow? Jesli tak to za ile?

Kilkaset złotych na allegro, ale nie wskażę konkretnego. Poszukaj. ;-)

mt napisał/a:
2. Jesli sie pali caly czas, czy to oznacza ze awaria trwa czy wystapila i znkla ? :]

Moim zdaniem wystąpiła i trwa nadal.

mt napisał/a:
3. Jak skasowac ten blad i sprawic aby kontrolka przestala sie swiecic.

Testerem diagnostycznym trzeba skasować.

PHJOWI - Czw Sty 17, 2008 13:03

może to być usterka producencka,a w tym wypadku tylko testbook
mt - Czw Sty 17, 2008 13:18

Witam,

Dodam ze ostatno zalozylem nowa sonde lambda (uniwersalna, calkiem tania :] ).
Nie ma jakiejs procedury w stylu "przekrec dwiescie razy kluczykiem a skasujesz bledy?" :)


Pozdrawiam,

PHJOWI - Czw Sty 17, 2008 14:54

właśnie od sondy są takie błędy , no i niestety nie ma takiej procedury.
mt - Czw Sty 17, 2008 15:54

Witam,

A taki by sie nadal?
http://tiny.pl/psm5
Niby jest napisane ze Rover ale jak wiadomo nie wszystkie sa takie same. Interesuje mnie czy zadziala z R25 rocznik 2002, benzyna, 1.4 16V, 83KM.

Pozdr

piter34 - Czw Sty 17, 2008 17:07

"Powinien" działać... :wink:
mt - Czw Sty 17, 2008 19:57

Witam,

Jeszcze jedna rzecz:
Gdzie znajduje sie wtyczka do podlaczenia tego ustrojstwa?

Pozdrawiam,

mt

piter34 - Pią Sty 18, 2008 11:25

mt napisał/a:
Gdzie znajduje sie wtyczka do podlaczenia tego ustrojstwa?

16-pinowe złącze OBD znajduje się w tym samym miejscu co w R200. Za konsolą środkową, mniej więcej na wysokości popielniczki.

JSkok - Sob Lut 02, 2008 12:49

[R25 ,1,4,16v]
No to jest nas conajmniej dwóch.
U mnie też wszystko chodzi jak należy a lampka kontrolna silnika świeci ( poprzednio z przerwami a teraz ciągle)
Jak dojdę przyczyny dam znać

JS

PHJOWI - Sob Lut 02, 2008 12:55

świeci ponieważ występuje usterka:

a) zakłucenie działania sondy
b) usterka katalizatora
c) rozprogramowana norma spalinowa
d) zakłucenie działania cewki

jeśli nic bliżej nie znajdziesz to zapraszam do siebie nie jest daleko :)

JSkok - Czw Lut 21, 2008 19:19

Obiecałem że odpiszę

Masz takiego samego roverka jak ja.

Żeby go zdiagnozować musisz wyszukać jakąś stację obsługi z programem rovera lub z testerem spełniającym protokół normy ISO 14230-4
( Standardem są 4 protokoły:
-J 1850 PWM piny w 16-to pinowym złączu 2,4,5,10,16 (głównie FORD)
-J1850pW piny 2,4,5,16 ale nie 10 (General motors oraz Chrysler)
-ISO 9141-2 piny 4,5,7,16 oraz opcjonalnie15 (Europa i Azja)
-ISO 14230-4 piny w moim roverku 1,3,4,7,16 (podobno mogą być też
jakieś inne)
4 to masa, 16 to 12v ,7 to linia K(ISO)


Inne protokoły nie są dopuszczalne.

Testerek warto kupić - są na Allegro, najlepiej z językiem polskim, żeby nie dukać tego cholernego angielskiego. Nie są aż takie drogie, patrząc, że za test zapłacisz ok 100zł.

Moim problemem okazał się jeden z wtryskiwaczy którego chyba trzeba będzie wyjąć i przeczyścić ( na razie wlałem do baku jakieś STP,jest na stacjach benzynowych,zobaczę co będzie)

Zapewne zauważyłeś, że 83 KM to zdechlak, ja zmienię w przyszłości przepustnicę,
z przświtu 48 na 52 mm ( z nowymi warunkami musi być jeszcze oswojony KOMP)
- szczególy -jeśli zechcesz.

[ Dodano: Czw Lut 21, 2008 19:24 ]
Skoryguj usterkę maszynopisu J1850pW - zastąp J 1850VPW

mt - Czw Lut 28, 2008 15:06

Witam,

Kupilem urzadzenie diagnostyczne.

takie: http://www.talktomycar.co...aces/mj027a.htm
Podlacza sie do laptopa przez USB. Jeszcze nie doszlo. Jak przyjdzie opisze czy i jak dziala.
Obsluguje wiekszosc protokolow wiec powinien smialo dzialac z Roverem.
Poza tym wyczytalem ze R ktore maja dwie sondy lambda(druga zaraz za katalizatorem - dla R25 sa to produkowane od 2002 lub 2001 bodajze roku) sa w pelni zgodne z OBD/OBD2 (podczas gdy starsze R200 korzystaly ze specyficznego protokolu stworzonego przez firme Rover) - wiec kazdy interfejs obslugujacy ISO powinien pojsc.

Pozdrawiam,

ps. 83KM to rzeczywiscie mul jakich malo. Do dojazdow do pracy wystarczy..
Czy 48mm to standardowa przepustnica? W jakich modelach zakladano 52mm?

piter34 - Czw Lut 28, 2008 15:51

mt napisał/a:
W jakich modelach zakladano 52mm?

To jest standard i montowano to w 1.4 103KM. :lol:

JSkok - Czw Lut 28, 2008 16:50

Proponuję, przestudiuj stronę jak niżej:


http://www.mgf.ultimatemg..._body/index.htm

Znajdziesz tam sporo informacji na temat podniesienia mocy, przez zmianę przepustnicy na 52mm.

Są tam odnośniki do innych stron.
Wszystko jednak po angielsku.

Pozdrawiam.

Gdybyś kupował przepustnicę 52mm , daj namiar na sprzedającego (najlepiej na e-mail)
Jak będzie miał drugą to pewnie też kupię.

[ Dodano: Wto Mar 11, 2008 20:05 ]
Zgaśnięcie kontrolki jest możliwe jedynie po usunięciu usterki. Usunięcie kodów wystąpienia usterki z pamięci komputera jest możliwe tylko za pomocą urządzenia diagnostycznego lub odłączeniu zasilania sterownika.

Patrz :
http://www.auto-online.pl/diagnost/info/obd-13.htm

JS

mt - Pią Mar 21, 2008 01:15

Witam,


Tak jak obiecalem pisze:
Urzadzenie ktore kupilem(link powyzej) dziala znakomicie z moim R. Podlacza sie do laptopa, zapuszcza ScanTool(dolaczony na CD razem z urzadzeniem) i wszystkie parametry ladnie widac na ekranie. Wykasowalem bledy (byly 2 - na 3 cyl. "missfire" oraz cos z sonda lambda (rozlaczone kabelki ktore pozniej zlutowalem), "Check Engine" rowniez zostal "zgaszony".
Jest jednak jedno "ale": Dalej swieci SRS chociaz nie pokazuje zadnego bledu. Podejrzewam ze to tasma. Poki co sie tym nie przejmuje.



Pozdrawiam,

PTE - Pią Mar 21, 2008 11:18

mt napisał/a:
Witam,
Jest jednak jedno "ale": Dalej swieci SRS chociaz nie pokazuje zadnego bledu. Podejrzewam ze to tasma. Poki co sie tym nie przejmuje.


To w końcu SRS czy check engine się palił? :roll:

piter34 - Pią Mar 21, 2008 12:47

mt napisał/a:
http://www.talktomycar.co...aces/mj027a.htm

mt napisał/a:
Urzadzenie ktore kupilem(link powyzej) dziala znakomicie z moim R.

Nie działa już ten link :roll:

mt - Pią Mar 21, 2008 22:39

Witam,
Zdaje sie ze link nie dziala.

Tutaj link z eBaya do takiego samego urzadzenia:

http://tinyurl.com/34d8tm

Moze byc jakikolwiek byle na czipsecie Elm327.
Sporo tego jest na ebayu. Wszystko z Hong Kongu. Z moim Roverem jak juz pisalem dziala znakomicie. A dziala dla tego ze od 2001 (czy tez 2002) roku Rovery byly w pelni zgodne z ISO. Z tego co znalazlem na necie wyznacznikiem jest obecnosc drugiej sondy lambda(zaraz za katalizatorem).

Pozdrawiam,

sokol79 - Sro Mar 26, 2008 17:41

Witam,
Mamy pytanie odnosnie interfejsu Elm327.Posiadam Rovera 25 2000r silnik 1.4 benzyna.
Chce kupic urzadzenie diagnostyczne (na USB do laptopa) myslalem nad ELM327 ale nie wiem czy bedzie zgodny z tym rocznikiem.Z tego co wyczytalem dopiero po 2001 roku zostal wprowadzony standard ISO ODB2.

Jezeli Elm327 nie bedzie pasowal to moze jest jakis interfejs ktory mozecie polecic.

Prosze o pomoc
Z gory dziekuje.

rolando - Czw Mar 27, 2008 10:30

mt napisał/a:
Witam,


Tak jak obiecalem pisze:
Urzadzenie ktore kupilem(link powyzej) dziala znakomicie z moim R. Podlacza sie do laptopa, zapuszcza ScanTool(dolaczony na CD razem z urzadzeniem) i wszystkie parametry ladnie widac na ekranie. Wykasowalem bledy (byly 2 - na 3 cyl. "missfire" oraz cos z sonda lambda (rozlaczone kabelki ktore pozniej zlutowalem), "Check Engine" rowniez zostal "zgaszony".
Jest jednak jedno "ale": Dalej swieci SRS chociaz nie pokazuje zadnego bledu. Podejrzewam ze to tasma. Poki co sie tym nie przejmuje.



Pozdrawiam,



nie wiesz czy to urządzonko podpasuje pod R75 CDT?
mam program do diagnozy silników BMW (Carsoft BMW 6.1 SP 4), ale niestety nie wiem jak to wszystko scalić z kompem i samochodem by działąło jak należy, ponoć mój nie ma odpowiedniego "wyjścia" mam HP Compaq nx7400.
pozdrawiam

mt - Pią Mar 28, 2008 00:09

rolando napisał/a:
mt napisał/a:
Witam,


Tak jak obiecalem pisze:
Urzadzenie ktore kupilem(link powyzej) dziala znakomicie z moim R. Podlacza sie do laptopa, zapuszcza ScanTool(dolaczony na CD razem z urzadzeniem) i wszystkie parametry ladnie widac na ekranie. Wykasowalem bledy (byly 2 - na 3 cyl. "missfire" oraz cos z sonda lambda (rozlaczone kabelki ktore pozniej zlutowalem), "Check Engine" rowniez zostal "zgaszony".
Jest jednak jedno "ale": Dalej swieci SRS chociaz nie pokazuje zadnego bledu. Podejrzewam ze to tasma. Poki co sie tym nie przejmuje.



Pozdrawiam,



nie wiesz czy to urządzonko podpasuje pod R75 CDT?
mam program do diagnozy silników BMW (Carsoft BMW 6.1 SP 4), ale niestety nie wiem jak to wszystko scalić z kompem i samochodem by działąło jak należy, ponoć mój nie ma odpowiedniego "wyjścia" mam HP Compaq nx7400.
pozdrawiam



Witam,

Raczej nie bedzie dzialac z Twoja fura.
Oto kawalek opisu tego czytnika kodow:

Works on all OBD2 Vehicles (1996 onwards ) and EOBD vehicles ( Petrol cars from 2001 and diesel cars from 2003/2004 in Europe)

Obstawiam ze dzialaloby z dieslami po 2003/4 roku.
Co do "scalania" z kompem to razem z tym urzadzeniem daja 2 kable. Jednym laczysz samochod -> czytnik a drugim czytnik -> UBS w laptopie.

Pozdrawiam,

PTE - Pią Mar 28, 2008 09:59

Hmmm-moje auto ma 2 sondy, więc chyba będzie ok? :razz:
Poza tym mam laptopa z win98, więc może lepiej byłoby w moim przypadku nabyć wersję na RS232 niż na USB?


:arrow: mt, czy to Twój post?

mt - Pią Mar 28, 2008 11:10

PTE napisał/a:
Hmmm-moje auto ma 2 sondy, więc chyba będzie ok? :razz:
Poza tym mam laptopa z win98, więc może lepiej byłoby w moim przypadku nabyć wersję na RS232 niż na USB?


:arrow: mt, czy to Twój post?


Witam,

Od 2001r. wsztstkie samochody w Europie powinny byc zgodne z EOBD. Kwestia protokolu ktory wykorzystuja. Jako ze Elm327 obsluguje wiekszosc dostepnych protokolow nie powinno byc problemow. Z Roverem dziala na 100% (moj R jest z '02) poniewaz rover wykorzystyje ISO 14230-4. Na cd daja sterownik do tego urzadzenia wiec z win98 tez powinno pojsc.

A co do posta: to nie moj post.

Pozdrawiam,

jerwlo - Nie Kwi 06, 2008 21:26

mam pare bledow w swoim roverku 75 szukam oprogramowania do likwidacji bledow
piter34 - Pon Kwi 07, 2008 15:14

jerwlo napisał/a:
mam pare bledow w swoim roverku 75 szukam oprogramowania do likwidacji bledow

No to w czym problem? Przeczytaj ten wątek i wyciągnij wnioski :P ;-)

marek78 - Sro Maj 21, 2008 17:54

Witam mam pytanie odnosnie palacej sie kontrolki "check engine" po zapaleniu auta, nic wczesniej tzn przed tym kiedy ona zaczela swiecic nie wymienialem remontowałem itp, posiadam juz kabelek OBD2 taki> http://www.allegro.pl/ite...seat_skoda.html czy on bedzie dobry do tego? i jaki program trzeba miec do niego? jesli ktos mogłby zapodac linka do niego byłbym wdzieczny chciałbym spróbowac skasowac sobie ten blad jesli sie uda.
piter34 - Sro Maj 21, 2008 18:11

marek78 napisał/a:
czy on bedzie dobry do tego?

Nie mam zielonego pojęcia. Sądzę, że nie.

marek78 napisał/a:
i jaki program trzeba miec do niego?

Na forum były podawane linki do testera czytającego system MEMS w benzynowych R25. Co do diesla, to nikt jeszcze domowymi sposobami nie diagnozował 25-ki. Układ wtryskowy jest tam BOSCHa.

PTE - Sro Maj 21, 2008 19:06

piter34 napisał/a:
Co do diesla, to nikt jeszcze domowymi sposobami nie diagnozował 25-ki. Układ wtryskowy jest tam BOSCHa.


Co prawda dotyczy to R25 w dieslu, ale to chyba to samo:

http://tuning-diesels.com/Eobd/eobd.htm. Może komuś się przyda.

W moim aucie ELM327 nie działa :cry: