Zobacz temat - [R416] Dużo pali, przestawia się, gaśnie
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416] Dużo pali, przestawia się, gaśnie

Mlodyy - Czw Lut 28, 2008 20:49
Temat postu: [R416] Dużo pali, przestawia się, gaśnie
Witam,
jestem tu nowy ale forum śledzę od jakiegoś czasu. Mam problem i chciał bym go rozwiązać. Objawy są takie:-duże spalanie 14-15l/100km
-obroty utrzymują się na rozgrzanym silniku w okolicach 950
-mam wrażenie że sam się przestawia
-raz jeździ żwawiej, raz trochę, nie dużo ale jest słabszy
-raz chodzi głośnie raz ciszej(takie mam wrażenie ale to może być tylko wrażenie)
-po przełączeniu na gaz jest jeszcze gorzej, znaczy samochód jeździ i niby wszystko fajnie ale gazu już nie da się wyregulować na dłużej, też raz jest tak raz inaczej
-do tego od czasu do czasu pojawiają się zadławienia na gazie przy wdepnięciu
-czasami obroty spadają za bardzo i gaśnie, czasami uda mu się wyratować i wracają do tych normalnych

To tyle... Klekotanie na zimnym silniku pomijam bo to normalne, co do gazu to wszystkie części sprawdzone i na 99% nie jest to jego wina. Silniczek krokowy wyjąłem wczoraj, był trochę brudny ale działał po przekręceniu stacyjki, potem po podłączeniu ponownym się skalibrował ale obroty nadal podchodzą pod 1000. Myślę też że przepustnica może być zapchana ale to mój drugi samochód i nie mam doświadczenia więc pewności też nie mam :>

Może czujnik temp., może to sonda lambda? Może sprawdzić gdzieś czy błędów nie złapał jakichś?

PS Szukałem ale nie znalazłem więc pytam w nowym temacie.

KuBaB - Czw Lut 28, 2008 22:19

Obroty na biegu jałowym 850+-10% czyli Twoje 950obr./min. jest zjawiskiem prawidłowym. Jaka instalacja gazowa? co się dokładnie dzieje po przełaczeniu na gaz?
Mlodyy - Czw Lut 28, 2008 22:31

Większość czasu jeżdżę na gazie, ale od czasu do czasu porównuje go z benzyną. Samo przełączenie na gaz nie rodzi żadnych zmian, oczywiście może troszeczkę głośniej pracuje, moc niemal ta sama.
Reduktor BRC, listwa KME, komputer AKME-mam nadzieję że o to chodziło.
Listwa była na kalibracji, była też na próbę wkładana nowa, reduktor trzyma ciśnienie, przecieków nie ma, samochód na gazie regulowany z 10-15 razy, za każdym jeździł cacy dzień albo i nie potem znów raz tak a potem znów dobrze.

Czasem jeszcze słychać lekkie pierdzenie kiedy np. wrzucę 2 i mam te 1500-200 obrotów ale to zerwany tłumik środkowy. :wink:

AndrewS - Czw Lut 28, 2008 23:19

Popraw temat na zgodny z zasadami, tak aby inni mogli go odszukac, majac podobny problem
truten23 - Pią Lut 29, 2008 08:59

Nie pamiętam dokładnie, ale kiedyś było na forum, że jak siada czujnik położenia wału korbowego to silnik zaczyna się "dziwnie" zachowywać. Moze to sprawka tego czujnika?
Mlodyy - Pią Lut 29, 2008 17:30

Rozmawiałem z kolegą, miał to samo w BMW. Okazało się że u niego był to czujnik wałka rozrządu i teraz wszystko śmiga u niego. Muszę podjechać gdzieś i podpiąć samochód pod komputer zobaczyć czy jakieś błędy złapał. Może to coś wyjaśni.
Brt - Pią Lut 29, 2008 18:01

W R416 nie ma czujnika wałka rozrzadu, jest czujnik wału korbowego ,ale jak on padnie, to auto nic nie pali, bo nie jedzie ;)
www.roverki.pl --> techniczny FAQ (który raz podaje ten adres :???: )
Tam jest punkt o wysokim spalaniu .

Mlodyy - Sob Mar 01, 2008 12:29

Większość z tych rzeczy które przeczytałem w FAQ wcześniej wykluczyłem, poza spaleniem są też inne objawy i myślę że to na nich należało by się skoncentrować.
Dziś regulowałem gaz i pomimo wskazań obrotomierza(jakieś 950-1000 obrotów) komputer pokazywał 850 więc jest ok. Po samej regulacji jeździ ładnie ale ciekawe na jak długo...

etimark - Sob Mar 01, 2008 17:06

Myślę że należałoby przeprowadzić adaptację komputera na benzynie a potem dopiero przełączyć na gaz.
Procedury resetu i adaptacji były opisane na forum.

Mlodyy - Nie Mar 02, 2008 20:53

Dzięki za wszystkie odpowiedzi.
Z tego co się doczytałem to nie da rady odpięciem klem, więc muszę zrobić to u fachowców. Ile to może kosztować :?:

truten23 - Nie Mar 02, 2008 22:22

Mlodyy napisał/a:
Z tego co się doczytałem to nie da rady odpięciem klem


kiedyś bylo o tym na forum, kledzy mówili zeby na jakiś dlóższy czas odpiac akumulator. I zeby po podpieciu prejechac na bezynie jakies 50km żeby komp zrobi mape dla bęzyny.

Tak jakos byo koledzy? jak cos pogmatwam to prosze pprawić :razz:

AndrewS - Nie Mar 02, 2008 22:56

http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=11058
truten23 - Pon Mar 03, 2008 10:35

albo tutaj popatrzcie :wink:
http://forum.roverki.eu/v...ci+adaptacyjnej

Mlodyy - Pon Mar 03, 2008 16:12

Hehe, no właśnie czytałem te tematy... :wink:
Cytat:
Opisana procedura resetowania pamięci adaptacyjnej (wyjąć bezpiecznik pod maską, ten 7.5A od radia na minimum 10 sekund) dotyczy tylko silników ze sterowaniem PGM-Fi, czyli sprawdzi się w silnikach Hondy, ale niestety dla sterowania MEMS już nie.
W silnikach serii K nie ma zatem "domowego" sposobu na resetowanie pamięci adaptacyjnej (nie mylić z nastawami silnika krokowego). Trzeba to zrobić na TestBooku.
Nie pomoże żadne odłączanie aku, niestety...

A tak poza tym to pomęczyłem go wczoraj trochę i tak jakby trochę lepiej było... Troszkę płynniej jeździ ale to jeszcze nie to.

Primo - Wto Mar 04, 2008 10:37

Koszty myślę ze nie powinny przekroczyć 200 zł ja zapłaciłem 180 zł test bok, restart pamieci adaptacyjnej sprawdzenie ciśnienia w kolektorach, ciśnienie na pompie robiłem w Babicach :) Rover Service
piter34 - Sro Mar 12, 2008 15:10

Mlodyy napisał/a:
Objawy są takie:-duże spalanie 14-15l/100km

Czego? Benzyny/LPG?

Mlodyy napisał/a:
-mam wrażenie że sam się przestawia

Co to znaczy? :roll:

Mlodyy napisał/a:
-po przełączeniu na gaz jest jeszcze gorzej, znaczy samochód jeździ i niby wszystko fajnie ale gazu już nie da się wyregulować na dłużej,

Bo pewnie mapy w ECU benzyny są mocno przestawione... :(

etimark napisał/a:
Myślę że należałoby przeprowadzić adaptację komputera na benzynie a potem dopiero przełączyć na gaz.
Procedury resetu i adaptacji były opisane na forum.

Totalny reset nastaw ECU benzyny tylko na TestBooku. Oczywiście pomysł bardzo dobry.

Mlodyy napisał/a:
A tak poza tym to pomęczyłem go wczoraj trochę i tak jakby trochę lepiej było... Troszkę płynniej jeździ ale to jeszcze nie to.

Moim zdaniem winna jest instalacja LPG.
Raz źle zaprogramowana sekwencja powoduje przestawienie się map w ECU benzyny i potem ponowne regulacje LPG są do tych złych nastaw benzyny.