Zobacz temat - [R416] Chyba uszczelka pod głowicą
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416] Chyba uszczelka pod głowicą

mistrzux - Pon Mar 24, 2008 19:01
Temat postu: [R416] Chyba uszczelka pod głowicą
Mam roverka 416 98 rok, 1.6 benzyna przebieg 120 tyś, numer silnika 16K4FK796317,silnik bez instalacji gazowej. mam go ok. półtora roku, i wszystko było dobrze, nagle zaczął kopcić na biało, zauważyłem że nie ma płynu chłodniczego, wlałem tam 5 litrów, potem drugie 5 a tam mało, myślałem że gdzieś wycieka ale plamy pod samochodem nie było. Odpaliłem go i znowu wlałem 5 litrów, a tam mało. Potem zauważyłem olej w zbiorniku wyrównaczym, z kolei w oleju wody nie ma na 100%.Ponieważ po spuszczeniu oleju olej był czysty. Mechanik zdjął głowice, uszczeczlka była blaszana w idealnym stanie, powiedział że napewno to nie wina uszczelki. Co mam robić dalej ?? ?????????, słyszczałem że jakas tuleja mogła pęknąć czy coś ?? , Poradźcie chłopaki co robić .
sTERYD - Pon Mar 24, 2008 22:56

mogla peknac tuleja cylindra, ale to najczarniejszy scenariusz. Moze tez byc peknieta glowica, a moze po prostu uszczelka kolektora dolotowego do wymiany...
komarek - Wto Mar 25, 2008 14:04

u mnie było podobnie - mechanik ściągnął głowicę i dzwoni do mnie - przyjechałem i patrze a uszczelka cała, pojechała głowica do sprawdzenia - na szczęście okazało się, że też jest cała, więc należało zrobić planowanie głowicy i to wszystko - przy okazji zrobili wszystkie uszczelki, zmienili olej i wlali płyn - koszt 1080 zł
PTE - Wto Mar 25, 2008 14:48

:arrow: komarek, a możesz napisać mi na pw u kogo wymieniałeś uszczelkę? Z ciekawości pytam, może kiedyś ta wiedza się przyda :mrgreen:
komarek - Wto Mar 25, 2008 15:48

a czemu pw - napiszę tutaj - warsztat jest dodany na stronie klubowej

Zakład Produkcyjno-Usługowy Mechanika Pojazdowa MAX
Opis: Naprawy bieżące, remonty, badanie komputerowe pojazdu
Adres: Struga 16, 80-116 Gdańsk
Telefon, faks: (058) 303-18-56
Adres e-mail: j.kasicki@liderserwis.pl

naprawdę IMO profesjonalnie i nie tak drogo, odrazu głowica przekazana dalej do sprawdzenia i robienia
mechanik zachował spokój mimo, że cały czas zawracałem mu gitarę :mrgreen:

jeżeli chodzi o lokalizację to na skrzyżowaniu łostowickiej z kartuską jest stacja benzynowa preem i tam za nią znajduje się ów warsztat

mistrzux - Wto Mar 25, 2008 19:54

byłem dzisiaj u mechanika,głowica była splanowana i sprawdzona ciśnieniowo,zawory w porządku i głowica nie pęknięta.Mechanik stwierdził że tam te tuleje cylindrów są "Pływające" że one leżą na podkładkach miedzianych i trzeba wyjąć tuleje, dac nowe podkładki i wtedy nową uszczelke pod głowice i skręcać 7 godzin w odstępach po 30 min z różnymi siłami, znalazł to w czerwonej książce autodata. I wtedy bedzie napewno wszystko dobrze. Tylko że tych podkładek pod tuleje nie ma w sklepie i trzeba kupić w serwisie,podobno jedna 8 zł kosztuje. Gdzie są serwisy rovera ?? jestem z Włocławka Kuj-pom.
sTERYD - Wto Mar 25, 2008 21:21

to jeśli chodzi o taki remont, to chyba wymiana silnika Cię taniej wyniesie :(
komarek - Wto Mar 25, 2008 21:25

OMG masakra jakaś :/

pytałeś właśnie o realne koszty tej naprawy? przybliżone oczywiście bo mechanicy nigdy nie chcą określić końcowego kosztu :neutral:

mistrzux - Wto Mar 25, 2008 22:05

W końcu przysiadłem przy kompie i poczytałem forum. Nie bede walczył z żadnymi tulejami, bo tu nikt o tym nie pisze, głowice mam pewną więć kupie tylko uszczelke i niech składa, zobaczymy co z tego wyniknie. Wszysycy piszą że do rovera wymyślono uszczelke nowego typu i składa sie z dwóch części i jest super. więc taką kupie. dzięki za porady
przemo285 - Wto Mar 25, 2008 22:08

Ale kolego chociaż sprawdź tą głowicę / splanuj bo może się okazać że wywalisz pieniądz w błoto :wink:
mistrzux - Wto Mar 25, 2008 23:18

już sprawdzona, pisałem wyżej, wszystko ok.
komarek - Wto Mar 25, 2008 23:56

a po sprawdzeniu, splanowaniu i zmianie uszczelek próbowaliście to zamontować wszystko i sprawdzić czy wszystko jest ok tak jak to było u mnie? może samo planowanie pomorze?
mistrzux - Sro Mar 26, 2008 15:48

dzisiaj zamówiłem nowy typ uszczelki od Tomateam, znalazłem adres na naszym forum/ http://www.tomateam.pl/sk...&m_dzial=&c=640
jak przyśle to bede składał wszystko, mam nadzieje że do soboty dojdzie.Poradźcie jeszcze w jaki sposób wypłukać układ chłodzenia żeby usnąć olej. Podobno trzeba wlać płyn do mycia naczyń ?? ? czy wystarczy tylko kilka razy zalać wodą rozgrzać silnik i spuścić i tak kilka razy ?? bo chciałbym po złożeniu wszystkiego odpalić silnikczek i mieć czysty płyn i co sie z tym wiąże lepszy humor.

sTERYD - Sro Mar 26, 2008 21:15

najlepszy znany sposób, to płyn do mycia naczyń i gorąca woda (sama woda raczej nie da rady :( ) ale tak czy inaczej trzeba się grubo postarać żeby wszystko dokładnie wypłukać :/
maslo227 - Czw Mar 27, 2008 16:46

sTERYD napisał/a:
najlepszy znany sposób, to płyn do mycia naczyń i gorąca woda (sama woda raczej nie da rady :( ) ale tak czy inaczej trzeba się grubo postarać żeby wszystko dokładnie wypłukać :/


Nigdy nie dolewać płynu do naczyń !! !!!!!!!!!

Spieni sie jak dziki i ciśnienie wywali dziure w słabszych miejscach węży.

Polecam Radiator Flush Prestone .....
Oraz płukanie wężem ogrodowym na zimnym silniku
Polecam także proszek do prania (tak tak) jest dobrym detergentem jednak w przeciwieństwie do płynu do mycia naczyń nie pieni sie tak intensywnie.

sTERYD - Czw Mar 27, 2008 16:47

nikt przecież nie będzie płukał chodzącego silnika....
trzeba przepłukać wszystko co się da zanim sie złoży do kupy...

maslo227 - Czw Mar 27, 2008 16:50

sTERYD napisał/a:
nikt przecież nie będzie płukał chodzącego silnika....
trzeba przepłukać wszystko co się da zanim sie złoży do kupy...


a jeśli tak to oczywiście że można użyć płynu do mycia naczyń

mistrzux - Czw Mar 27, 2008 19:31

Witam. Podobni jutro ma być uszczelka u mnie, więc w sobote od rana biore sie za robote. Dzięki za pomoc panowie. Po zrobieniu napisze tutaj o rezultatach. cześć