Zobacz temat - [R620] Tłumik końcowy, zacisk hamulca i inne
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Tłumik końcowy, zacisk hamulca i inne

marcus52 - Pią Kwi 11, 2008 13:19
Temat postu: [R620] Tłumik końcowy, zacisk hamulca i inne
Witam

Od tygodnia jestem właścicielem Roverka 620 SDI rocznik 98, niestety poprzedni właściciel niezbyt dbał o stan techniczny samochodu w ciągu tygodnia wymieniłem lub naprawiłem (albo raczej mechanik w warsztacie) :

Wymiana wszystkich tarcz hamulcowych i klocków
Naprawa trzech zacisków
Wymiana końcówek zawieszenia
Wymiana wszystkich filtrów i oleju (filtr powietrza makabra)

Pozostało do naprawy:

Tłumik końcowy (problem z zakupem Bosal i dalej nic)
Zacisk tylny prawy wymiana (mechanizm ręcznego stoi na amen)
Szyba przednia lewa (mechanizm przy opuszczaniu kantuje szybę i blokuje)
Lewarek brzęczy (mimo skasowania luzów na cięgnach) jakby latał w gnieździe
Pompa wspomagania cieknie (nie wiem czy się da uszczelnić)
Lampa przednia prawa od anglika (do wymiany)

Pyzatym autko jest OK.! wnętrze czyste niezniszczone, karoseria nie poobijana bez rys, dwa komplety kół na alufelgach, ogólnie wygląda bardzo ładnie.

Jeżeli szanowni koledzy na forum mają jakieś sugestie lub informacje na temat opisanych napraw do wykonania będę wdzięczny za rady i informacje.

Marek

NEOSSS - Pią Kwi 11, 2008 13:44

marcus52 napisał/a:
Tłumik końcowy (problem z zakupem Bosal i dalej nic)
Zacisk tylny prawy wymiana (mechanizm ręcznego stoi na amen)
Szyba przednia lewa (mechanizm przy opuszczaniu kantuje szybę i blokuje)
Lewarek brzęczy (mimo skasowania luzów na cięgnach) jakby latał w gnieździe
Pompa wspomagania cieknie (nie wiem czy się da uszczelnić)
Lampa przednia prawa od anglika (do wymiany)


Tłumik końcowy posiadam, niestety zbyt dużego wyboru nie ma nigdzie.
Zacisk tylny prawy a dokładnie sprężyna od ręcznego można to rozruszać i nasmarować lecz jak długo podziała tego nie wie nikt...
Szyba chodzi zapewno jak tonący Titanic, do wymiany prowadnica lub rolki które można dotoczyć.
Lewarek to zapewno wina krzyżaka gumowego na drążku który jest zapewno do wymiany oraz drugi drążek który jest na przegubie dostał luzów, jeżeli drążki zostały wymienione to należy sprawdzic poduszki silnika.
Pompe można rozebrać i rozpołowić, dorobić uszczelkę i dać na silikon wysokotemperaturowy.
Lampa od anglika to standard w samochodach powypadkowych, niestety trafić lampe EU to jak 6 w Dużego Lotka, nawet jak Ci się uda to po paru głębszych poszukiwaniach i z grubym portfelem - ok. 500zł/szt

Skiba - Pią Kwi 11, 2008 16:08
Temat postu: Re: [R620 SDI 98] nowy nabytek
Cytat:
Od tygodnia jestem właścicielem Roverka 620 SDI rocznik 98,


Gratulacje ...

Cytat:
Wymiana wszystkich tarcz hamulcowych i klocków
Naprawa trzech zacisków
Wymiana końcówek zawieszenia
Wymiana wszystkich filtrów i oleju (filtr powietrza makabra)


Jak wyglądała wymiana tarcz z przodu ? wymieniałeś łożyska ?
Jaki olej zalany ? (pytam z ciekawości ;) )


Cytat:
Tłumik końcowy (problem z zakupem Bosal i dalej nic)


Miałem ten sam problem ..ale zdecydowałem się i kupiłem nówke Bosala :D Nic innego nie dostaniesz, chyba, że wsadzisz sportowo-uniwersalne-tanie cudo (którego nie polecam)...


Cytat:
Szyba przednia lewa (mechanizm przy opuszczaniu kantuje szybę i blokuje)


Rozebrać zobaczyć, co jest nie tak .. mechanizmy można dostać z drugiej ręki za kilkanaści zł ;)

Cytat:
Lewarek brzęczy (mimo skasowania luzów na cięgnach) jakby latał w gnieździe


Sprawdź dokładnie te łączenia na krzyżakach i na łączeniu ze skrzynią. Jeden mm luzu, przekłada się na kilka cm na lewarku :P Ja myślałem, że mam zrobione, ale jeden Klubowicz pokazał mi, że może być lepiej ;)

Cytat:
Pompa wspomagania cieknie (nie wiem czy się da uszczelnić)


Albo używka, albo regeneracja .. nie wiem co wyjdzie taniej ..

Cytat:

Lampa przednia prawa od anglika (do wymiany)


6 w totolotka może nie .. ale 5 na bank ;) ciężko znaleźć i jeszcze trzeba słono zapłacić :|


Zakupy polecam robić tu: www.tomateam.pl - są zniżki dla Klubowiczów ... ;)

marcus52 - Pią Kwi 11, 2008 18:29

- łożysk nie wymieniałem mechanik wycisnął je na prasie i po sprawdzeniu zamontował ponownie stwierdził że są w dobrym stanie (wierzę mu bo to znajomy i też miał Roverka i Hondę Accord)
- olej zalany Mobil półsyntetyk 15W40

- tłumik właśnie dzisiaj kupiłem firmy FERROZ za 170 zł a nie jak Bosal 520 zł w Zielonce koło Warszawy oczywiście cena ze zniżką.

- teraz będę szukał pompy wspomagania chyba kupię używaną a starą spróbuję zregenerować

po prostu już chcę jeździć bo serce mi pęka jak "Stefan" tak został nazwany Roverek przez moją partnerkę stoi na parkingu w bezruchu.

Pozdrawiam

Skiba - Pią Kwi 11, 2008 18:38

Ten tłumik to zamiennik do diesla ? :shock:
zdzich44 - Pią Kwi 11, 2008 19:00

marcus52 napisał/a:

- olej zalany Mobil półsyntetyk 15W40


15W to raczej mineralny.

marcus52 napisał/a:

- tłumik właśnie dzisiaj kupiłem firmy FERROZ za 170 zł a nie jak Bosal 520 zł w Zielonce koło Warszawy oczywiście cena ze zniżką.


Ferroz jest ok, w moim R400 objeździł 2.5 roku/70000 km i jeszcze nie zardzewiał a kosztuje ułamek Bosala. ;) Ale sprawdź dokładnie bo wydaje mi się, że nie produkują tłumików do R600 diesel.

marcus52 - Pią Kwi 11, 2008 20:28

tłumik jest identyczny jak oryginał:

Ferroz 02.070 (made in E.E.C.)
Rover Honda 2.0 TDi

nawiasem mówiąc ciężki jak cholera chyba pancerny

thef - Pią Kwi 11, 2008 20:33

Marcus, zmieniłem trochę temat ;) .

No, dobrze wiedzieć, że jest jakaś alternatywa dla tłumika w dieslach :D . Jeszcze jakby tak jakieś katy można było kupić w rozsądnej cenie..

marcus52 - Sob Kwi 12, 2008 08:15

W magazynie firmy AUTO-STACH są regały zapakowane tłumikami pod sufit jak nawet czegoś niema to ściągają w parę dni, podaję namiary:

AUTO-STACH ART.MOT.
Stanisław Kazubski
05-220 Zielonka ul. Poniatowskiego 51

tel. (22) 781 89 92

[ Dodano: Sro Kwi 16, 2008 23:07 ]
Witam ponownie. w temacie pompy wspomagania sprawa się wyjaśniła, po umyciu silnika okazało się że nie cieknie pompa tylko przewód od wspomagania, jest nieszczelny w okolicy łączenia przewodu elastycznego z metalowym przy chłodnicy, jest tam na łączeniu zacisk.
Mechanik wymyślił że obetnie uszkodzoną część przewodu elastycznego i wstawi w to miejsce nowy skręcając łącze na zaciski.

Czy myślicie że to aby dobry pomysł? Nie bardzo wiem jakie jest ciśnienie w układzie wspomagania i czy takie łącze wytrzyma?

Ps. nowy tłumik został zamontowany, pasuje idealnie.