Zobacz temat - [R200] Wymiana mieszka drążka zmiany biegów.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200] Wymiana mieszka drążka zmiany biegów.

Homi - Czw Cze 26, 2008 16:01
Temat postu: [R200] Wymiana mieszka drążka zmiany biegów.
Dziś podjąłem sie wymiany mieszka w moim R.
Oto krótki opis postępowania, może się komuś przyda.


Opis wymiany mieszka drążka skrzyni biegów w Rover 200

Czas: 1.5h
Potrzebne: nowy mieszek, śrubokręt krzyżak, śrubokręt płaski, coś małego do odkręcania krzyżakowych śrubek (ja użyłem bitu z przedłużką)

Kolejno:

1. Wyjmujemy radio, zapalniczkę i popielniczkę. Z tyłu zapalniczki wyciągamy kabel zasilający oraz żaróweczkę podświetlenia. Ściągamy mieszek w dół, alby odłączyć go od gałki (trzyma się na zatrzaskach) i odkręcamy gałkę zmiany biegów. Przesuwamy przednie fotele maksymalnie do tyłu.
2. Wyjmujemy panel przełączników elektrycznych szyb. Jest on mocowany na zatrzaskach, więc najlepiej podważyć go płaskim śrubokrętem. Nie szarpiemy, żeby nie urwać kabli od przełączników. Wyjmujemy 2 białe kostki, żeby rozłączyć (zdjęcie 1)
3. Konsola środkowa mocowana jest na 4 śrubach i 4 zatrzaskach. Śruby łatwo znaleźć, są dobrze widoczne (2 po lewej 2 po prawej stronie), 2 zatrzaski znajdują się u samej góry konsoli, 2 w okolicy przełączników szyb. Po odkręceniu śrub wystarczy lekko pociągnąć plastik w dół i panel wychodzi z zatrzasków.
4. Zaraz jak odepniemy panel zauważymy, że od przycisków na górze konsoli odchodzi masa kabli, są one dość krótkie, więc nie szarpiemy (zdjęcie 2). Tam gdzie damy radę ściągnąć kostkę zdejmujemy dla bezpieczeństwa. W tym momencie proponuje odkręcić 4 małe śrubki mocujące panel przycisków do reszty (troszkę się trzeba pomęczyć, ale da się po paru minutach). Dodatkowo zdecydowałem się na to ponieważ mój przycisk od klimatyzacji nie posiadał kostki (kable były przylutowane), więc byłem zmuszony do takiego postępowania. Jeżeli uda się zdjąć wszystkie kostki możemy sobie darować ten punkt.
5. Wyjmujemy cały plastikowy panel. Przeszkadza tu trochę lewarek hamulca ręcznego, więc musimy przekręcić lekko plastik w prawą stronę (nie będzie przeszkadzała kierownica) i pod kątem możemy go wyjąć. Tu przydają się odsunięte fotele.
6. Przewracamy wyjętą konsolę do góry nogami i zauważamy blaszkę trzymającą się na 2 śrubkach (zdjęcie 3). Odkręcamy te 2 śrubki, zdejmujemy blaszkę i możemy wyciągnąć mieszek.
7. Na końcu mieszka znajduje się plastikowa część mocująca go do gałki, aby ją wyjąć musimy przewrócić mieszek na „lewą” stronę i zdjąć gumkę wokół plastiku. Staramy się nie zniszczyć gumki (przyda się).
8. Przygotujemy nowy mieszek do montażu (zdjęcie 4). Przewracamy mieszek na „lewą” stronę. Wkładamy w niego wyjęty przed chwilą ze starego plastik i mocujemy gumką tak, aby wpadła w rowek na plastiku. przewracamy mieszek z plastikiem na „prawą” stronę. mocujemy nowy mieszek za pomocą blaszki i 2 śrubek, tak jak przymocowany był stary, do konsoli środkowej.
9. Przygotowujemy się do założenia konsoli, uważamy, żeby nie przyciąć żadnych kabli i mieć dobry dostęp do kabli zasilania zapalniczki i radia (zdjęcie 5). Wkładamy konsole (tak jak poprzednio, pod kątem) i mocujemy ją na zatrzaskach. Uważamy, aby nie potargać mieszka o wystający drążek. Przykręcamy 4 śruby mocujące.
10. Zakładamy przełączniki elektrycznych szyb, podłączając przy tym kable. Podłączmy zasilanie i podświetlenie zapalniczki. Wkładamy radio.

Zapewne można to zrobić szybciej, ale ja nie mam wprawy i się nie spieszyłem.
Napisane na podstawie własnych doświadczeń i wypowiedzi z forum.

piter34 - Czw Cze 26, 2008 16:05

Homi, możesz to wrzucić do DOCa i wysłać do mnie wraz z JPEGami na maila?
Dodam jako artykuł na stronę klubową.

Nie masz zdjęć lepszej jakości?

Homi - Czw Cze 26, 2008 16:19

Nie ma problemu.

Co do zdjęć to lepszych nie mam, ale postaram się trochę podrasować te.