Zobacz temat - [Honda Accord] Problem z obrotami
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [Honda Accord] Problem z obrotami

Skorpion81 - Czw Lis 13, 2008 14:04
Temat postu: [Honda Accord] Problem z obrotami
witam w prawdzie jestem posiadaczem Accorda ale z silnikiem Rovera serii L. Więc moze mi pomożecie? Problem tkwi w falujących obrotach na biegu jałowym występuje to tylko podczas toczenia sie pojazdu, jak stoi to wszystko ok, wskazówka na obrotomieżu nawet nie drgnie. Zauważyłem również, że zaczyna się to dziać dopiero po nagrzaniu silnika, na zimnym wszystko ok. Na forum wyczytałam, że przyczyną może być czujnik temperatury paliwa, po wymianie okazało się, że to nie to. Może ktoś się spotkał z takim przypadkiem i pomoże?
thef - Czw Lis 13, 2008 14:22

Przyczyn może być wiele, od wiązki przewodów idących do pompy, po zabrudzony nastawnik dawki paliwa. Może być to też kwestia brudnego elektrozaworu odcinającego paliwo w pompie. Ja radzę na początek wlać do baku jakiegoś specyfiku czyszczącego wtryski, a nuż wystarczy ;) .
Skorpion81 - Czw Lis 13, 2008 14:43

Wlałem juz preparat do czyszczenia wtrysków ale tez nic nie dało. Podobno przyczyną moze byc czujnik hamulca, bo jak wcisne hamulec to jest wszystko ok, tylko gdzie się on mieści?
thef - Czw Lis 13, 2008 14:55

Tak, to też może być przyczyna. Powinien być chyba w okolicach pedału hamulca (nad nim).
Zukowaty - Czw Lis 13, 2008 15:03

Polecam http://forum.roverki.eu/v...a4ae79f6#266492
thef - Czw Lis 13, 2008 15:14

Zukowaty napisał/a:
Polecam http://forum.roverki.eu/v...a4ae79f6#266492
Hehe, Skorpion sam już to wcześniej znalazł ;)
Zukowaty - Czw Lis 13, 2008 15:17

No wlasnie mi tak przypasowal temat jak przegladalem :razz:
Skiba - Sob Lis 15, 2008 01:17

thef napisał/a:
Tak, to też może być przyczyna. Powinien być chyba w okolicach pedału hamulca (nad nim).


theflon, pomyśl chwilke :P to NIE będzie czujnik pedału hamulca :wink:

thef - Sob Lis 15, 2008 11:28

Skiba, co masz na myśli? Ja tematu tego czujnika nie przerabiałem, a często się go podaje w takich tematach ;) Chyba, że chodzi Ci o to, że nad pedałem jest też włącznik świateł stopu ;)
Skiba - Pon Lis 17, 2008 10:14

Thef, czujnik ten powoduje inne "dolegliwości" .. przerabiałem to u siebie ...

Czujnik ten informuje kompa o rozpoczęciu hamowania, co skutkuje odcięciem paliwa (tylko do potrzymania obrotów jałowych) - celem oszczędności ;) Czyli przy jego awarii objawia się to mi.in brakiem reakcji auta na pedał gazu ...
Pierszą rzeczą to i tak będzie sprawdzenie, czy czujnik jest 2 czy 4 pinowy ;) 2 pinowy załącza tylko światła .. 4 pinowy informuje jeszcze kompa ..

Poza tym awaria czujnika pedału hamulca jest widoczna po podłaczenia komputera serwisego ;)

mcteusz - Pon Lis 17, 2008 11:23

Zadam proste pytanie:
Jaki więc związek mają falujące obroty z wciśnięciem pedału hamulca?

Skiba - Pon Lis 17, 2008 12:06

mcteusz napisał/a:
Zadam proste pytanie:
Jaki więc związek mają falujące obroty z wciśnięciem pedału hamulca?


Wciśnięcie pedału hamulca daje sygnał do kompa. Komp celem oszczędności odcina dopływ paliwa i utrzymuje jałowe obroty. Dlaczego powoduje to stabilizację falujących obrotów nie wiem :( ale u mniej dzieje się dokładnie to samo ... obroty falują tylko na luzie przy wyższych prędkościach ...

Na pewno nie jest to wada czujnika pedału hamulca, a potwierdzenie jego prawidłowego działania. Zastanawia mnie tylko: dlaczego (i jak) komputer stabilizuje te obroty, może jakiś sygnał do pompy ? .. chyba czas przejechać się z podpiętym KTSem ... :razz:

thef - Pon Lis 17, 2008 13:26

Jedną z przyczyn może być zabrudzony nastawnik, cyt.:
"Typowy objaw zabrudzonych (zacinających się) nastawników to „falowanie" wolnych obrotów. Mechanizm jego powstawania jest następujący: sterownik podaje odpowiednią wartość prądu (a ściślej PWM) na nastawnik i oczekuje, że czujnik położenia nastawnika dawki zwróci odpowiedni sygnał. Jednak wartość sygnału wskazuje, że nastawnik wychylił się zbyt mało (ponieważ jest zabrudzony) i sterownik podaje większy prąd (PWM). Wtedy zostaje pokonana siła dodatkowego oporu, ale jednocześnie nastawnik „wyskakuje" zbyt wysoko i czujnik jego położenia informuje o tym sterownik. Ten z kolei bardzo szybko zmniejsza wartość prądu (PWM), aby zapobiec nadmiernemu wzrostowi obrotów, w konsekwencji czego nastawnik powraca do pierwotnej pozycji i obroty spadają. Następnie sterownik znowu stara się zwiększyć liczbę obrotów i zjawisko to powtarza się cyklicznie."

mcteusz - Pon Lis 17, 2008 13:51

thef napisał/a:
Jedną z przyczyn może być zabrudzony nastawnik, cyt.:
"Typowy objaw zabrudzonych (zacinających się) nastawników to „falowanie" wolnych obrotów. Mechanizm jego powstawania jest następujący: sterownik podaje odpowiednią wartość prądu (a ściślej PWM) na nastawnik i oczekuje, że czujnik położenia nastawnika dawki zwróci odpowiedni sygnał. Jednak wartość sygnału wskazuje, że nastawnik wychylił się zbyt mało (ponieważ jest zabrudzony) i sterownik podaje większy prąd (PWM). Wtedy zostaje pokonana siła dodatkowego oporu, ale jednocześnie nastawnik „wyskakuje" zbyt wysoko i czujnik jego położenia informuje o tym sterownik. Ten z kolei bardzo szybko zmniejsza wartość prądu (PWM), aby zapobiec nadmiernemu wzrostowi obrotów, w konsekwencji czego nastawnik powraca do pierwotnej pozycji i obroty spadają. Następnie sterownik znowu stara się zwiększyć liczbę obrotów i zjawisko to powtarza się cyklicznie."

Całkiem logiczne wytłumaczenie. Tylko co do tego wnosi wciśnięcie hamulca, że nastawnik zaczyna działać prawidłowo?
I co najważniejsze: co to jest ten nastawnik i gdzie go szukać?

thef - Pon Lis 17, 2008 13:54

Nastawnik to górna część pompy wtryskowej, która reguluje dawkę paliwa. Co wnosi czujnik hamulca? Nie wiem.
Skiba - Pon Lis 17, 2008 14:02

mcteusz napisał/a:

Całkiem logiczne wytłumaczenie. Tylko co do tego wnosi wciśnięcie hamulca, że nastawnik zaczyna działać prawidłowo?


może komp podaje jedną (inną) stałą wartość równą podtrzymaniu obrotów na biegu jałowym ... :roll:

mcteusz - Pon Lis 17, 2008 14:36

thef napisał/a:
Nastawnik to górna część pompy wtryskowej, która reguluje dawkę paliwa. Co wnosi czujnik hamulca? Nie wiem.

Da się to jakoś samemu wyczyścić?

thef - Pon Lis 17, 2008 14:39

mcteusz napisał/a:
Da się to jakoś samemu wyczyścić?
Da się, ale to delikatna sprawa. Na zachętę dwie możliwości:
1. http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=1741
2. http://www.autoexpert.pl/artykul_479.html
3. Metoda nr 1 w wykonaniu specjalisty

mcteusz - Pon Lis 17, 2008 15:32

Heh no to pewnie będzie mnie korcić żeby brata namówić na małe czyszczenie. Jak coś kiedyś zrobię to napiszę.
rtoip24 - Pon Lis 17, 2008 23:05

Na pierwszym miejscu wyczyściłbym elektrozawór przy pompie -mniej skomplikowana operacja. U mnie po czyszczeniu tego ustrojstwa falowanie obrotów ustało.
thef - Pon Lis 17, 2008 23:38

rtoip24 napisał/a:
Na pierwszym miejscu wyczyściłbym elektrozawór przy pompie -mniej skomplikowana operacja. U mnie po czyszczeniu tego ustrojstwa falowanie obrotów ustało.
thef napisał/a:
Przyczyn może być wiele, od wiązki przewodów idących do pompy, po zabrudzony nastawnik dawki paliwa. Może być to też kwestia brudnego elektrozaworu odcinającego paliwo w pompie. Ja radzę na początek wlać do baku jakiegoś specyfiku czyszczącego wtryski, a nuż wystarczy ;) .
;)
rtoip24 - Sro Lis 19, 2008 10:49

thef dobrze radzi.

Ja na pierwszym miejscu wyczyściłbym elektrozawór przy pompie -mniej skomplikowana operacja i nie wymaga wkładu finansowego. U mnie po czyszczeniu tego ustrojstwa falowanie obrotów ustało.

PS. Ja tylko Popieram radę Kolegi - konkretnię tę część wypowiedzi, którą mogę poprzeć swoim skromnym doświadczeniem. :oops:
Pozdro thef

thef - Sro Lis 19, 2008 12:57

rtoip24 napisał/a:
PS. Ja tylko Popieram radę Kolegi - konkretnię tę część wypowiedzi, którą mogę poprzeć swoim skromnym doświadczeniem. :oops:
Pozdro thef
Hehe, ok :D
Skorpion81 - Sro Lis 19, 2008 18:41

przepraszam za moją niewiedzę, ale gdzie dokładnie szukać tego elektrozaworu, i jak się zabrać do tego czyszczenia?
thef - Sro Lis 19, 2008 18:54

Skorpion81 napisał/a:
przepraszam za moją niewiedzę, ale gdzie dokładnie szukać tego elektrozaworu, i jak się zabrać do tego czyszczenia?

Osamboch - Czw Lis 20, 2008 00:41

rtoip24 napisał/a:
Na pierwszym miejscu wyczyściłbym elektrozawór przy pompie -mniej skomplikowana operacja. U mnie po czyszczeniu tego ustrojstwa falowanie obrotów ustało.



rtoip24 Czy mógłbyś mi podpowiedzieć (tu lub na prv), gdzie się to ustrojstwo dokładnie znajduje i jak się do niego bezpiecznie dobrać???

thef - Czw Lis 20, 2008 09:32

Osamboch napisał/a:
rtoip24 Czy mógłbyś mi podpowiedzieć (tu lub na prv), gdzie się to ustrojstwo dokładnie znajduje i jak się do niego bezpiecznie dobrać???
Masz nad swoim postem rysunek z opisem ;)
rtoip24 - Czw Lis 20, 2008 10:56

Osamboch rysunek wysłany przez thef to w zasadzie strzał w "10" -analizując go znasz kolejność działania i budowę elektrozaworu.
Jeśli masz pytania odpal GG masz tam wiadomość ode mnie.
Pozdrawiam

Osamboch - Czw Lis 20, 2008 11:22

thef napisał/a:
Masz nad swoim postem rysunek z opisem

Dziwne...dlaczego ja wczoraj tego nie widziałem??? :???: (Podobnie jak 3 ostatnich postów przed moim :/ ) dziwne...może ta wódeczka co mnie stary poczęstował była jakaś szemrana :razz:

Buhahaha :mrgreen: ...właśnie odkryłem powód pominięcia paru postów...wstyd się przyznać, :oops: dlatego zwale wszystko na wspomnianą wódeczkę :razz:
Po prostu nie zauważyłem, że ten temat ma jeszcze drugą stronę :razz: :lol:


Tak czy siak bardzo dziękuję :mrgreen:


rtoip24 napisał/a:
Jeśli masz pytania odpal GG masz tam wiadomość ode mnie.

rtoip24 Podeślij ją jak możesz jeszcze raz bo przy uruchomieniu mi się gadu sypnęło i wyczyściło wszystkie nieodczytane wiadomości... :cry:

kruszan - Sob Lis 19, 2011 16:51

Odgrzeje kotleta - bo mam ten sam problem.

wydaje mi się, że to troszkę inaczej jest - w momencie falowania obrotów dzieje się coś z podciśnieniem w układzie EGR, map sensor, serwo hamulca - jak wciskamy hamulec serwo zabiera całe podciśnienie i obroty nie falują, miałem duże skoki obrotów - znalazłem usterkę, sparciała popękana wtyczka na mep sensorze na przewodzie od EGR'u i na przewodzie idącym do tego trójniczka, zaworku na przewodzie od serwa.

uszczelniłem układ, falowanie się ograniczyło do 3-5mm max wskazówki obrotnika, ale nadal jest, oczywiście jak nacisnę leciutko hamulec jest idealnie... nie znalazłem do tej pory rozwiązania.

czujnik ham sprawdziłem obroty na 3tys, wciskam pedał robi sie twardy i obroty spadają do 1200 mimo trzymanego gazu

luzik2oo6 - Nie Sty 27, 2013 17:07

Witam . miałem falujące obroty w swoim roverku . Problem rozwiązałem poprzez naciągnięcie paska rozrządu. Paska nie zmieniałem a tylko naciągnołem i wszystko gra a ponadto pięknie odpala w mrozy -20 stopni C. Prawidłowo co 20 tyś km trzeba regulować napięcie paska rozrządu. Jeśli chodzi o wolne wkręcanie się na obroty należy poluzować pompę i troszkę przestawić na pracującym silniku efekt zauważysz przy minimalnym przesunięciu pompy. Wtedy dokręcasz pompę i się cieszysz.
szoso - Nie Sty 27, 2013 17:09

który pasek napiąłeś? ten od strony pompy?
bo tego od strony rozrządu przecież nie napniesz, jest sprężyna na napinaczu, sama napina pasek i to od niej zależy napięcie paska, samonapinacz