Zobacz temat - Spreżyny do R 200 silverstone
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - Spreżyny do R 200 silverstone

Biernik20 - Nie Mar 01, 2009 16:18
Temat postu: Spreżyny do R 200 silverstone
witam jak w temacie mam pytanie do was wszystkich w jaki sposób obniżyć tego Roverka??
posiada moze ktos jakies namiary czy cokolwiek co zrobic by był niższy osobiscie posiadam prawdopodomnie eibacha czerwone ale i tak jak dla mnie stoi za wysoko ;/ prosze pomóżcie

Pozdrawiam

Biernik

kostas - Sro Mar 04, 2009 10:51

A co lubisz rysowac podwoziem o droge? Skoro tak, to polecam sprezyny jakies obnizajace (pseudo sportowe), opony o niskim profilu np: 195/50/15, mysle ze wystarczajco sie obnizy, natomiast po jakim czasie (wymieniajac ktoras miske olejowa) stwierdzisz, ze chcesz podwyzszyc to juz kwestia wytrzymalosci i pojemnosci portfela. :P

Niestety to nie na polskie drogi takie bajery, przynajmniej moim skromnym zdaniem.

Brt - Sro Mar 04, 2009 10:57

eee zouza ma eibachy niebieskie i jakieś -60 i ... jeździ po śląsku i da sie ;) ale ... miękko nie jest, za to łaaadnie :D :]
michone - Sro Mar 04, 2009 11:13

- 30 jest wg mnie ok. Przy felgach 17 zaczyna sie problem kiedy z tylu sidaja 2 osoby :/ -40 wg mnie to max :/
zouza - Sro Mar 04, 2009 11:20

Brt, ale dlatego jestem zwolenniczką 15" ;) A tak OT założyłam rozpórkę i oprócz tego, że mi się jakieś plastiki rozskrzypiały i trzeba kombinować to jest baaajka.
bula21 - Sro Mar 04, 2009 19:25

kostas gadasz glupoty im nizej tym lepiej :D heh :D jezdze po polskich slaskich drogach z szkodami górniczymi heh i daje rade ;P
secio - Sro Mar 04, 2009 19:46

bula21 napisał/a:
kostas gadasz glupoty im nizej tym lepiej :D heh :D jezdze po polskich slaskich drogach z szkodami górniczymi heh i daje rade ;P


Tylko, ze w/g moich obserwacji, te slawne slaskie drogi ze szkodami gorniczymi sa zdecydowanie lepsze niz w innych rejonach Polski ;) . Obalamy mity ;) .

michone - Sro Mar 04, 2009 19:50

u mnie w miescie to teraz slalom gigant :) dziury i to takie po 10-30 cm głębokie :) nie zakladam 17 az tego nie polataja :/
Biernik20 - Czw Mar 05, 2009 10:10

i tak dalej nic nie wiem to ze sprażyny obnizajace to ja to wiem tylko skąd je wziąć a jesli chodzi o rozmiar gum to mam 205/45/15r mniejszej juz nie chce bo felgi strasznie sie bede krzywic :P i nie to ze chce trzeć podwoziem o asfalt tylko chce niższego auta :twisted:
michone - Czw Mar 05, 2009 11:01

Biernik20 napisał/a:
i tak dalej nic nie wiem to ze sprażyny obnizajace to ja to wiem tylko skąd je wziąć a jesli chodzi o rozmiar gum to mam 205/45/15r mniejszej juz nie chce bo felgi strasznie sie bede krzywic :P i nie to ze chce trzeć podwoziem o asfalt tylko chce niższego auta :twisted:
jamex, weitec, eibach, h&R.
Jamex, eibach,h&r - allegro
wietec - www.weitec.pl

Biernik20 - Czw Mar 05, 2009 15:31

z tego co mi mówili na allegro oprócz tego co już mam czyli czerwonych eibach'ów już niższych nie ma :/ wiec już sam nie wiem ale widze ze są leciutko niżej osadzone R200 :/
michone - Czw Mar 05, 2009 16:30

weiteca maja -35, zouza ma niebieskie -60 ale jakiej firmy ??
zouza - Czw Mar 05, 2009 17:30

Szczerze mówiąc to sama nie wiem :hmm: kupiłam go takiego niskiego.
Biernik20 - Pią Mar 06, 2009 00:28

te eibachy ktore ja mam to tez są -35 mm
bula21 - Pią Mar 06, 2009 01:19

michone napisał/a:
weiteca maja -35, zouza ma niebieskie -60 ale jakiej firmy ??


hmm zouza ma praktycznie to samo co ja ;) a ja mam w teori -40 ale wiadomo widze ze teraz sie ulozyly i jest ok -50 przy -60 i 15' mysle ze nadkola by byly pelne ;)

zouza - Pią Mar 06, 2009 09:31

No z bula mamy podobnie nisko... tyle, że mi amory nie leją :lol:
bula21 - Sob Mar 07, 2009 01:56

zouza napisał/a:
No z bula mamy podobnie nisko... tyle, że mi amory nie leją :lol:


haha mi tez nie :D tylko jedne toche :P haha ale ostatnuio go wytarlem i nie ma nic chyba wylalo wszystko :D to przez to ze bralem 5 ludzi do auta i dobijaly

Biernik20 - Sob Mar 07, 2009 15:22

a wiecie co najlepiej to będzie jak byśmy sie kiedyś spotkali jakiegoś spota zrobić poznać sie itp wtedy byśmy zobaczyli co i jak :D ciepło sie bedzie robić już nie dlugo ja też może już nie długo odbiorę auto od mechanika :P co wy na to ??
muzyczny_rover - Czw Mar 12, 2009 22:25

to i ja dołącze pytanie mam zawieszenie od ZR160 ( niby -30) ale tak na prawde to mi i tak wyoko - i teraz chciałbym kupić spręzyny pod te amorki i też nie wiem jakie...
tak na -40 to bym się spokojnie zdecydował, patrzałem na ceny weitec spokojnie 800zł
Jest sesn zakładać tańsze altenatywy typu jamex ? (jakoś tych jamexów to się boję :P )

Bartex19881 - Pią Mar 13, 2009 10:17

Jesli chcesz zalozyc -40mm to juz powinienes dac krotsze amorki. Na seryjnych bezpieczny zapas to -30, moze zaczac ci podskakiwac na wybojach. A tak poza tym na angielskich forach pisza ze schodzac ponizej 60-70mm to juz jest ryzyko ze uszczelnienia polosi moga pociec. Pisza rowniez ze po zalozeniu sprezyn XPower (-25) do MG ZR to zostaje tylko okolo 1cm przerwy miedzy kolem a nadkolem. Oczywiscie na 17", jesli masz 15 to powinno byc ok.
muzyczny_rover - Pią Mar 13, 2009 10:20

Bartex19881, ale komu dałeś tą odp ? mi ? :D
Bartex19881 - Pią Mar 13, 2009 11:13

muzyczny_rover napisał/a:
Bartex19881, ale komu dałeś tą odp ? mi ? :D

no raczej tak :wink:

muzyczny_rover - Pią Mar 13, 2009 11:25

Bartex19881, a czytales,ze mam zawieszenie od ZR ?:) bo wtedy juz nie czaje :)
Bartex19881 - Pią Mar 13, 2009 12:08

Tak wiem i wlasnie moja odp odnosi sie do zestawu z MG ZR
Sprezyny od Zr maja bezpieczny zapas do -30mm, jesli chcesz nizej to potrzebujesz krotszych amorow (do Zr) lub zawieszenie gwintowane.
Teraz jesli masz te -30mm w porownaniu do seryjnej 200, plus zalozysz sprezyny obnizajace ZR o 40mm to razem masz juz o 70mm nizej niz seryjna 200. A to moze, aczkolwiek nie musi spowodowac wycieki ze skrzyni.

bula21 - Pią Mar 13, 2009 15:08

ale glupoty

jesli ma -30 z zr a chce -40 tozaklada sprezyny -40 i bedzie mial -40 o centymet nizej niz mial czemu ma sie to sumowac ? z tego co wiem ( moge sie mylic ) z zr podobno amorki maja krotszy skok ? a co do jamexow jesli masz dobre amorki dosc twarde to ja polecam te sprezyny nie jezdzisz tym autem na wyscigach wiec nie potrzebujesz "betonu" przy tych sprezynkach zachowasz delikatny komfort i dobry efekt tak mi sie wydaje

muzyczny_rover - Pią Mar 13, 2009 20:26

bula21, dokladnie !!
Ale już wpadłem na inny pomysł, ponieważ zdecydowałem się na koła 16 cali
Chyba bede szukał sprężyn -50przod -40 tył :) no i wtedy już bedzie mi grało !!

bula21 - Sob Mar 14, 2009 00:52

muzyczny_rover napisał/a:
bula21, dokladnie !!
Ale już wpadłem na inny pomysł, ponieważ zdecydowałem się na koła 16 cali
Chyba bede szukał sprężyn -50przod -40 tył :) no i wtedy już bedzie mi grało !!


nie ma -50 ;) jest tylko -40 albo gwint ;P hmm mozesz tez dac -40 do zgniatania na gorąco albo jak juz bedziesz zdesperowany uciąć ;P

Ciufa - Sob Mar 14, 2009 08:55

a co myślicie o zestawie bilstein + eibach ? czy lepiej kupić cały zestaw jednej firmy
bula21 napisał/a:
nie ma -50 ;) jest tylko -40 albo gwint

hmmmmm: http://sklep.tuning.pl/dzial.php?d_id=77683
gwint jest strasznie drogi :/

muzyczny_rover - Sob Mar 14, 2009 09:54

bula21, u mnie za wysoko, jak pisałem wcześniej zdecydowałem się kupić 16 calowe felgi z oponami 205/50 - mam nadzije,ze mi mojego mocarnego silnika lub całego auta nie zmuli (te 75 koni..aaahhhh ;D )
Więc dlatego szukam obniżenia, inna sprawa... tez w sumie myślałem aby kupić nowy kit jakiś eibach, weitec, coś dobrego markowego (nie koniecznie pioronująco drogiego)
a to od ZR'a sprzedać komuś za rozsądną kasę, sprzedać też oryginalne roverowskie felgi 15 cali
wtedy troche kasy mi wpadnie...
:)

napisales,ze jest max - 40 kurde zastanawiam się majac teraz ZR -30 i dajmy na to zaloze 16cali - jak kupie -40 (dajmy na to Weitec - tak dla przykładu) to bedzie duzo niżej.. niby to tylko 1cm obawiam się, że różnica może być nie zauważalna...cholera :) hmm .. ?? ??

Ciufcia, co do zawieszeń.. to tak: jak nie stać Cię na gwint który swoją drogą faktycznie jest drogi, to kupuj cały kit dedykowany do auta
Gwint ma ten plus, że masz regulacje np.: -30 do -70
Ale.. pamiętaj, że to za pomocą magicznego przycisku się nie zrobi i regulacja to nie 3minuty :)
Inna sprawa gwint dobry: bo na lato na spokojnie schodzisz na -50 - i śmigasz..
na wyjazd na trase jak jedziesz daleko.. podnosisz sobie na -30
w zimie tez podnosisz na -30 na względnego bezpieczeństwa

A na kicie jak już zejdziesz z glebą..too hmmm tak już zostanie na wieki :)

zouza - Sob Mar 14, 2009 11:54

muzyczny_rover napisał/a:

A na kicie jak już zejdziesz z glebą..too hmmm tak już zostanie na wieki :)


A na co ja jeżdżę z glebą? :twisted:

muzyczny_rover - Sob Mar 14, 2009 12:17

zouza, nie no spoko, ja generalnie jestem chyba za kitem i glebą
Ogladałem Twoje Autko na zdjęcicach fajna gleba nisko i ryzykownie i to mi się podoba..

zouza - Sob Mar 14, 2009 12:33

muzyczny_rover, :hahaha: ja to jestem poranna blondynka, źle przeczytałam, nawet się nie przyznaje jak.
A gleba, taka była jak go kupowałam, uwielbiam te auto, ale sama bym go tak nisko nie położyła. Teraz usiłuje się ratować rozpórką, ale coś mi się rozskrzypiało... masakra.

muzyczny_rover - Sob Mar 14, 2009 12:45

zouza, spoko :) domyśliłem się, że coś nie teges ze zrozumieniem..
A o rozporce czytałem w innym poście... :)
A amory i sprężyny masz od ZR czy jak .. ? rozpórką za wiele pewnie nie dała..
Hmm czyzby za nisko ?:) w sumie chyba masz coś koło -60 ? to się nie dziwię
Miałem kiedyś Honde na -60 pamiętam ..szła jak przeciąg ..ale trzeba było na wszystko b.uważać ..co z czasem zaczyną męczyć..

zouza - Sob Mar 14, 2009 12:52

muzyczny_rover, nie wiem czy od ZR, raczej nie, bo jak go kupowałam na placu stał ZR i był sporo wyżej. Rozpórka wg mnie dużo dała, auto na zakrętach w ogóle się nie przechyla i w ogóle zachowuje jakby jechał po prostym, o dziwo jest bardziej komfortowo na dziurach, bo nie wali tak po dupie. Jestem bardzo zadowolona tylko muszę jeszcze odkryć przyczynę tego cholernego stukania, może jest ono niezwiązane z rozpórką, odstawię go chyba po prostu do mechanika, bo już nie mam pomysłów i siły.
No i wygląd R wynagradza wszystko, u mnie może nie umiem spojrzeć obiektywnie to moje auto i tak jest najfajniejsze, ale R buli też mi się bardzo podoba.
Ufff no to popisałam.

muzyczny_rover - Sob Mar 14, 2009 12:58

zouza, aa to spoko ...hmmm
Kurcze ja swojego kupowałem trochę z rozpędu byłęm chwile bez auta, bo jezdziłem dwa lata firmowym, więc prywatnie Honda poszła na sprzedaż, poźniej zmieniłem prace i po nie całym roku jezdzenia MZK (to była katorga) :P kupiłem na szybko Rovera
i się trochę pośpieszyłem, ale są tego plusy i minusy..
Plusy: silnik w b.dobrym stanie i zawieszenie i podłoga, w środku skóra pełna w bardzo dobrym stanie jedynie przetarcie jest na miejscu kierowcy..na siedzeniu a raczej oparciu i reszta perfekt..ale blach zew miały trochę skaz..które są po dzień dzisiejszy.. a malować całe auto...to koszt mi się średnio uśmiecha..
teraz ja się rozpisałem :)

zouza - Sob Mar 14, 2009 13:02

Dobra to ja ostatni OT. Po półtora roku w Polsce mam pełno rys i dwa wgniotki, krew mnie zalewa jak na to patrzę. Jak się zrobi ciepło zafunduje mu polerkę.

I właśnie na spamie 1000 postów nabiłam :mrgreen:

muzyczny_rover - Sob Mar 14, 2009 13:05

zouza, i ja kończę..skoro..trza..skoro tak piszesz...
na ja polerkę..też :) to miłego dnia :)
hehe PS. Czas Kiedyś się umowić na spot i porobić sesję samochodom :) w większej ilości :)
Sprzęt jest chęci tez :)
no to koniec..OT. :D
ja na spamie zaraz 200 :))))

jasiu87 - Sob Mar 14, 2009 13:49

A ja tam oglądałem TVN TURBO i powiedzieli że niezależni w jakim samochodzie wymienia się same sprężyny to nic nie dają a wręcz może być to niebezpieczne, dlatego należy również wymieniać do tych sprężyn amortyzatory :P
muzyczny_rover - Sob Mar 14, 2009 13:52

jasiu87, a to bardzo oczywiste - przecie to musi ze sobą współpracować:)
Fajnego masz ZR ;-) tak gdzieś za rok dwa będę myślał o takim jak Twój z 2005 roku ...tylko troszkę obawiam się o stan tych aut..w sensie aby nie trafił zajechanego..

jasiu87 - Sob Mar 14, 2009 13:57

OT :P
muzyczny_rover, i bardzo dobrze ja też zaczynałem od R200 :P , szukaj ładnej sztuki tylko nie z Hiszpanii albo Włoch bo źle znoszą tamtejszy klimat :) . Zaraz idę robić ZeteRce foty bo umyłem i nakleiłem naklejkę klubową... Pozdrawiam

Ciufa - Nie Mar 15, 2009 10:56

muzyczny_rover napisał/a:
Inna sprawa gwint dobry: bo na lato na spokojnie schodzisz na -50 - i śmigasz..

w R 45 trochę ryzykowne :evil: pod spodem wystają haki holownicze od przodu, już kilka razy głową uderzyłem o kierownice jak zatrzymałem się na krawężniku
ale nie wiem czy przy -30 mm będzie jakiś efekt
a na gwint mnie nie stać

muzyczny_rover - Nie Mar 15, 2009 11:01

będzie ciut niżej, bardziej stabilnie.. twardo i pewnie nie kanapowo! jak ktoś tak nie lubi niech zostanie na standardzie :)
Ciufa - Nie Mar 15, 2009 17:33

to akurat wiem, tylko nie wiem czy będzie to widoczne że auto jest obniżone
muzyczny_rover, rzuć jakiś zestaw - 40 (amory i sprężyny) + rozpórka
nie wiem ile kasy musiałbym na to przeznaczyć

DawidNB - Nie Mar 15, 2009 17:46

jasiu87 napisał/a:
A ja tam oglądałem TVN TURBO i powiedzieli że niezależni w jakim samochodzie wymienia się same sprężyny to nic nie dają a wręcz może być to niebezpieczne, dlatego należy również wymieniać do tych sprężyn amortyzatory :P


pewnie gadał to pan instruktor z Jazdy polskiej
fakt autorytet jak po... a nie będę kończył bo szkoda słów. :rotfl:

muzyczny_rover - Nie Mar 15, 2009 18:47

Ciufcia napisał/a:

muzyczny_rover, rzuć jakiś zestaw - 40 (amory i sprężyny) + rozpórka
nie wiem ile kasy musiałbym na to przeznaczyć


a dokładniej ? to co mam zrobić ?
Szukam w danym momencie jakiś sprężyn gdzieś -45 do -50 ..ale z tego co już ktoś napisał są tylko sprężyny do -35... ;/

rodi_ - Pon Mar 16, 2009 00:09

To poprostu kup sprezyny Xpower do MG ZR (-25) dostepne w PTP i wyjdzie Ci 55mm nizej niz oryginal. Amorki zostana te same i nie bedziesz mial zadnych problemow :wink:
muzyczny_rover - Pon Mar 16, 2009 06:52

rodi_, jak Ty to obliczyłeś ? skoro teraz mam amortyzatory i spreżyny (-30) od ZR160.
To sprężyny ( Xpower do MG ZR) -25 hmm wyszło 55 ?? :)

PS. Co to jest PTP ?

jasiu87 - Pon Mar 16, 2009 12:33

DawidNB, nie... właśnie nie... taki mechanik udzielał wywiadu w TURBO KAMERZE
michone - Pon Mar 16, 2009 13:05

muzyczny_rover napisał/a:
rodi_, jak Ty to obliczyłeś ? skoro teraz mam amortyzatory i spreżyny (-30) od ZR160.
To sprężyny ( Xpower do MG ZR) -25 hmm wyszło 55 ?? :)

PS. Co to jest PTP ?


skoro MG ZR ma w serii -30 to nieseryjne -25 robia z seryjnych -55 :)

zouza - Pon Mar 16, 2009 13:20

michone, ale on jest obniżony seryjnie sprężynami, to tak jakbyś dodawał sprężyny do sprężyn i wyszło ci mniej. Jedne musisz zamienić na drugie nie? I nijak to się nie sumuje.

A lbo to do rodi_ :hmm: bo mam zamułe poniedziałkową i słabo chwytam ironię

michone - Pon Mar 16, 2009 13:30

zouza napisał/a:
michone, ale on jest obniżony seryjnie sprężynami, to tak jakbyś dodawał sprężyny do sprężyn i wyszło ci mniej. Jedne musisz zamienić na drugie nie? I nijak to się nie sumuje.

A lbo to do rodi_ :hmm: bo mam zamułe poniedziałkową i słabo chwytam ironię


nie rozumiesz. To jest - 25mm do serii zr...

ZR ma -30mm do serii r25/r200....

Czyli suma sumarum jest -55 do serii r25/r200...

Nie wiem jak to inaczej wytlumaczyc. W ptp sa sprezyny ktore robia obnizaja zr o dodatkowe 25mm. Czyli montujac je do r 200 obnizamyo 55mm.

Idac Twoim tokiem myslenia sportowe sprezyny z ptp podnosily by ZR o5mm :D

zouza - Pon Mar 16, 2009 13:50

michone, ale ZR jest niższy od r200 właśnie przez sprężyny, jak zamontujesz je w r200 obniżą dokładnie tyle co w ZR czyli te 30mm. A czepiając się już nie pisałabym r200/25, bo 25 w serii jest wyżej zawieszona niż r200 w serii ;P
rodi_ - Pon Mar 16, 2009 15:01

To dziala dokladnie tak jak opisal to kolega michone :ok:
MG ZR jest nizej o 30mm od r200, wiec jesli obnizymy ZR o nastepne 25mm to juz bedzie o 55mm nizej niz r200. Wiec jesli kolega muzyczny_rover ma zestaw od ZR to wlasnie jest najlepsza opcja. A sprezyny sa tu , powodzenia w modowaniu

zouza - Pon Mar 16, 2009 15:03

Jest niżej, bo ma krótsze sprężyny :roll: jak zamienisz sprężyny na inne będzie niżej tyle ile nowe sprężyny.
rodi_ - Pon Mar 16, 2009 15:09

zouza napisał/a:
Jest niżej, bo ma krótsze sprężyny :roll: jak zamienisz sprężyny na inne będzie niżej tyle ile nowe sprężyny.

dokladnie, bedzie nizej o 25mm w stosunku do tego co ma teraz. Ale jesli porownamy to do seryjnej 200 to juz jest 55mm.

zouza - Pon Mar 16, 2009 15:10

Nie mam siły, ja skończyłam w tym temacie :roll:
rodi_ - Pon Mar 16, 2009 15:19

zouza ale co jest nie jasne w tym co napisalem?
zouza - Pon Mar 16, 2009 15:24

rodi_, nie zgadzam się z tobą, ale nie mam siły już tłumaczyć. Może ktoś inny potrafi jaśniej.
DawidNB - Pon Mar 16, 2009 15:28

michone napisał/a:
muzyczny_rover napisał/a:
rodi_, jak Ty to obliczyłeś ? skoro teraz mam amortyzatory i spreżyny (-30) od ZR160.
To sprężyny ( Xpower do MG ZR) -25 hmm wyszło 55 ?? :)

PS. Co to jest PTP ?


skoro MG ZR ma w serii -30 to nieseryjne -25 robia z seryjnych -55 :)


wytłumacz mi to jeszcze raz bo ja nic z tego nie rozumie

jakie nieseryjne -25 ?? ?
bo to jest -25 od serii nie ma czegoś takiego jak -30 - 25 tego się nie dodaje :roll:

rodi_ - Pon Mar 16, 2009 15:31

Poprostu sa sprezyny obnizajace 200, 25 ale sa tez sprezyny obnizajace MG ZR ktory juz jest przeciez nizszy. Jesli to nie jest jasne, to juz niewiem jak to tlumaczyc, rysowal nie bede :wink:
DawidNB - Pon Mar 16, 2009 15:36

które sa niższe od serii: a seria to standardowe zawieszenie w 25.
nie ma czegoś takeigo jak tuning tuningu :???:

zouza - Pon Mar 16, 2009 15:41

Jest niższy, bo ma krótsze sprężyny, założyłbyś mu sprężyny np od r25 to byłby zbliżony do r25, założysz mu sprężyny -25 będzie właśnie tyle niższy bo będziesz musiał wyciągnąć jego seryjne sprężyny czyli -35. Jest niższy właśnie z powodu swoich seryjnych sprężyn, ma je inne niż np r25.
rodi_ - Pon Mar 16, 2009 15:42

DawidNB napisał/a:
nie ma czegoś takeigo jak tuning tuningu :???:

wlasnie ze jest :wink: i to sa wlasnie te sprezyny do ktorych dalem link

zouza - Pon Mar 16, 2009 15:44

Tak, ale żeby je założyć musisz ściągnąć te co masz czyli te -35
DawidNB - Pon Mar 16, 2009 15:46

rodi_ napisał/a:
DawidNB napisał/a:
nie ma czegoś takeigo jak tuning tuningu :???:

wlasnie ze jest :wink: i to sa wlasnie te sprezyny do ktorych dalem link


tia to tak jak powiesz ze mg ma silnik 1.8 160hp a w roverze silnik 1.8 ma 120hp to nie znaczy ze jak do zwykłego założysz silnik 1.8 z mg będziesz miał 120 + 160.

ale to jest mój ostatni post w tym temacie bo widze ze nie ma co was przekonywać

matlacz - Pon Mar 16, 2009 16:24

No nic podepne się do tematu bo niema sensu zakładać następnego. Jeśli się nie zgadzacie pisać mi tu od razu.

Muszę wymienić sprężyny i amorki w moim r. Zdecydowałem się na jamex-y ( jedni są przekonani do nich inni nie - ja sam spróbuje), obniżają o 40 mm mi starczy.
Pytanie moje jestr następujące:
Jakie amorki kupić? Jakiej firmy najlepsze będą.

michone - Pon Mar 16, 2009 17:09

zouza napisał/a:
Tak, ale żeby je założyć musisz ściągnąć te co masz czyli te -35
ale te -25 są nizsze o 25mm od tych -35 czy to tak trudno pojąć??

Zrozumcie ze te -35mm to są standardowe sprezyny MG ZR.... I tak naprawde to tylko my je nazywamy -30/-35 bo defakto są nizsze ale od spreżyn r25!!

Czyli jak mamy sprezyny -25 dedykowane do MG ZR i -25 dedykwane do r25 to są calkiem inne sprezyny!!!

Zakładamy ze sprezyna w r25 standard ma 500mm... sprezyna standard w mg zr ma 470mm. Jesli mamy -25 dedykowane do mg zr to robi nam to 445mm. Roznica miedzy standardem r-25 a -25 ZR wynosi 500-445 czyli 55mm!!

Mozna to inaczej napisac te sprezyny są -25mm do MGZR i -55 do R25...

muzyczny_rover - Pon Mar 16, 2009 17:18

michone, a ja Ciebie w 100 % czaję !
Nie wiem czego nie można złapać :) tutaj...
no to ile kosztują takie perełki ? (w sensie sprężyny) bo na angielski sklepie to coś kolo 700-800 pln ? wychodzi ?
a macie gdzieś w Polskim sklepie ?

i czy ma ktoś te sprężyny założone w r200?


i w końcu czy jak założe takie sprężyny - nie będzie problemu z kołami 16 cali i oponami 205/50 r16 - ale to chyba wyjdzie ten sam wymiar co 195/55 r15....

ehh głowa mała :P

bula21 - Pon Mar 16, 2009 23:10

to zakladajcie te sprezyny chce widziec te -55 ;)
Brt - Pon Mar 16, 2009 23:21

e ja doleję oliwy .... ZR ma większe koła w serii niż R200/20, a to też ma znaczenie w "glebowaniu" auta ;) seryjne koła w ZR są o 32mm wyższe niż seryjne koła w R200 ;) więc podwyższają auto o 16mm ;) :P
Ciufa - Pon Mar 16, 2009 23:42

dobra , gdzie jest jakiś sklep gdzie kupie zawieszenie (sprężyny+amory) do R45
i ile taka zabawa by kosztowała

michone - Pon Mar 16, 2009 23:56

Brt napisał/a:
e ja doleję oliwy .... ZR ma większe koła w serii niż R200/20, a to też ma znaczenie w "glebowaniu" auta ;) seryjne koła w ZR są o 32mm wyższe niż seryjne koła w R200 ;) więc podwyższają auto o 16mm ;) :P
a co ma piernik do wiatraka ??
Biernik20 - Wto Mar 17, 2009 22:46

widzę ze mój temat wzbódził agresje i wojnę wśród uczestników forum dobra dajcie sobie spokój już każdy ma swoją wiedzę i tyle ja tylko pytałem co polecacie i tyle
dobryziom - Sro Mar 18, 2009 13:58

przecież to dosłownie minutka z wujem google...

zestawy i amorki:

http://www.44tuning.pl/zawieszenia-koni.html

http://www.44tuning.pl/za...1.8-2.0idt.html

http://www.44tuning.pl/za...sd-220-gti.html

http://www.44tuning.pl/za...z-coupe-xw.html

http://www.toys4cars.co.u...36_698_4266_711

http://www.toys4cars.co.u...6_698_4266_4360

same sprężyny:

http://www.vogtland.pl/in...e7b8ad93e5a56bb

http://www.vogtland.pl/in...a&filter_id=304

muzyczny_rover - Sro Mar 18, 2009 17:44

Tia..a to wszystko to tlko -30 .. a szkoda....

Patrzałem na te polecane sprężyny z PTP.... to komplet wyjdzie ponad 1000zł (a to nie mały wydatek)

dobryziom - Sro Mar 18, 2009 20:06

tylko radze sobie kupic odrazu rozpureczki przod tyl bo zaraz okaze sie ze ci sie samochod rozszedl...
muzyczny_rover - Sro Mar 18, 2009 20:10

dobryziom, licze licze i sie doliczyć nie mogę wydatków.. :)) ehh...
dobryziom - Sro Mar 18, 2009 23:41

no niestety jedno pociaga drugie :)
muzyczny_rover - Czw Mar 19, 2009 07:11

Chyba zaczną lepiej zbierać na MG ZR'a ... hmmm lepsze rozwiązanie :)
Ciufa - Czw Mar 19, 2009 08:17

muzyczny_rover napisał/a:
Chyba zaczną lepiej zbierać na MG ZR'a

to samo wczoraj pomyślałem :D

dobryziom - Czw Mar 19, 2009 12:08

Harmonia między ramą pojazdu a prowadzeniem:

Nadwozie jest podpierane przez 4 koła i 4 amortyzatory. Podczas jazdy po wyboistej drodze, wstrząsy absorbowane są przez amortyzatory. Jednak jeśli nadwozie nie jest wystarczająco mocne by wspierać amortyzatory, wstrząsy nie będą skutecznie absorbowane przez amortyzatory, lecz przejdą na nadwozie, powodując jego wyginanie się. To samo będzie się działo w zakręcie. Nadwozie będzie się skręcać poprzez działanie siły przenoszenia ciężaru. Efektem będzie trudne prowadzenie pojazdu oraz jego nieprzewidywalne zachowanie się podczas jazdy.

Rozpórki dolna i górna:
Przed: Część wstrząsu przenosi się na nadwozie powodując deformację mocowania koła i dolnej części zawieszenia.

Po:Zaopatrzony w rozpórkę górną i dolną UR oba kierunki wstrząsów
są zneutralizowane.

Podczas wejścia w zakręt
Przed:przeniesienie ciężaru i inne siły działają na jedną stronę pojazdu powodując niestabilne prowadzenie i zwiększając wychylenie pojazdu.

Po:siły będą rozproszone przez rozpórkę górną i dolną UR, stabilizując pojazd i zapewniając doskonałe prowadzenie.

Fender Bar (wzmocnienia montowane pod błotnik)
Przed:Łączenie A-pillar i przedniej części nadwozia jest wypychane i skręcane poprzez zwiększoną siłę wstrząsów, powodując uszkodzenia nadwozia.

Po:Fender UR rozproszy siły działające w tym miejscu i wzmocni tą część pojazdu zapobiegając dalszym zniszczeniom, oferując przy tym stabilne prowadzenie. Zalecane użytkownikom sportowych amortyzatorów.

Boczna rozpórka dolna:
Przed:Na nierównej, wyboistej drodze, centralna część nadwozia będzie wyginać się na różnych poziomach powodując przeniesienie ciężaru pomiędzy przodem i tyłem pojazdu.

Po:Boczna rozpórka UR stabilizuje przenoszenie ciężaru między przodem i tyłem, a także zminimalizuje potencjalne uszkodzenia przy bocznym uderzeniu (!)

Anti-Roll Bar (stabilizator):
Przed:Podczas manewru skrętu, przeniesienie ciężaru powoduje niebezpieczne wychylenie się całego pojazdu powodując jego uciekanie w skręcie, co z kolei utrudnia prawidłowe wejście w zakręt oraz osłabia reakcję pojazdu na kierowanie nim.

Po:Zmodyfikowana, nowa wersja anti-roll bar’a UR o wiele skuteczniej zapobiega uciekaniu pojazdu w skręcie, doskonale redukuje wychylenie i dodatkowo stabilizuje pojazd.

źródło i fotki:
http://www.ultraracing.co...e.asp?menuid=30

Konrad_Zr160 - Sob Mar 21, 2009 11:15

muzyczny_rover napisał/a:
Chyba zaczną lepiej zbierać na MG ZR'a ... hmmm lepsze rozwiązanie :)


Rowniez bedziesz musial w nim pomyslec o wymianie czesci elementow zawieszenia + montazu rozporek chcac sobie szybko pojezdzic na naszych rewelacyjnych drogach ;)

marcinmarcin - Sob Mar 21, 2009 19:52

muzyczny_rover napisał/a:
Chyba zaczną lepiej zbierać na MG ZR'a ... hmmm lepsze rozwiązanie :)

Ja miałem tak jak stwierdziłem że chce zrobić coś z moim Lanosem (samochód fajny, ale po przygodach i psujący się czasami... ;) ). Jak policzyłem koszty zrobienia silnika (swap na 2.0 150KM) do tego profi wydechu, poprawa hamulców, zawiasu, porządne alu - to się okazało że za podobne lub niewiele większe pieniądze mogę kupić 6 lat młodszego, z 4 razy mniejszym przebiegiem, bezwypadkowego, niepsującego się ZR-a, który na dodatek zawsze może posłużyć za bazę do dalszego dłubania :)