Zobacz temat - [R220 Coupe] Jakie wieksze hamulce?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer - [R220 Coupe] Jakie wieksze hamulce?


Martti - Pon Mar 23, 2009 15:35
Temat postu: [R220 Coupe] Jakie wieksze hamulce?
Witam,
chcialbym poprawic hamowanie w moim Tomciu, czytalem, ze pasuja do niego
zaciski i tarcze z jakiegos MG.
Ktos przyblizylby mi temat? Pasuja p'n'p czy trzeba rzezbic?
Moze z jakiejs hondziawki pedejda?
A moze nie ma sensu bawic sie w wieksze?

pozdrawiam,

Martti

Markzo - Pon Mar 23, 2009 21:47

282mm z MG ZR??
Martti - Pon Mar 23, 2009 22:37

Tez tak mi sie wydaje,
ale wlasnie wydaje....
ktos montowal?
Rozumiem, ze tarcze, jazma i zaciski
ale jest rzezba, czy pasuje p'n'p?

Markzo - Wto Mar 24, 2009 07:21

raczej pnp bo Zr to ewolucja 200 a z 200 do Tocmata raczej wsio pasuje. Rozstaw śrub jest taki sam w ZR i w Coupe, wydaje mi się, że chyba będa pasować. Może sprawdź sobie w Rave?
mpg - Wto Mar 24, 2009 08:30

Na angielskim forum czytałem, że świetna kombinacja to tarcze od ZS (282 mm), a zaciski, jarzma, klocki od 600Ti (lub od innej 600-ki z tarczami 282 mm). Trzeba tylko zastosować 1,5-2 mm podkładki do zacisków i ewentualnie dystanse 8-10 mm na niektóre felgi 15".
Ale to tylko teoria, ja się nie znam. :)

Aha, te jarzma i zaciski występują też w Hondach Accord, Legend, Prelude (wszystko wersje 282).

Konix - Wto Mar 24, 2009 08:35

Są bardzo ładne zestawy hamulców, ale 1500 funtów najtańsze 310 mm.
rodi_ - Wto Mar 24, 2009 10:20

No ja u siebie zalozylem nie dawno 282mm zestaw z ZS. Tarcze EBC Turbo Grove i klocki Green Stuff i powiem ze hamowanie poprawilo sie i to bardzo. Jesli chodzi o koszta to tarcze i klocki 200E, a zaciski kompletne kupilem w Polsce za 200 zl. Tylko pamietajcie ze do tego zestawu to min 15" felgi, u mnie zostalo jakies 5mm luzu miedzy zaciskiem a felga.
Powodzenia

Rhos - Nie Paź 16, 2011 22:33

odswiezam temat:)
z ktorych hond dokladnie pasuja zaciski?z kazdej ktora ma 2 tloczkowe i tarcze 282mm?
slyszalem ze z legend,ale nei wiem dokladnei z ktorej generacji.
bede wdzieczny za podpowiedzi jak taki zestaw skompletowac,bo poki co moj Tomcio szybciej by hamowal jakbym nogami sie o asfalt zaparl:P

Borowa - Sro Paź 19, 2011 00:33

Ja jedyne co u siebie robiłem to założyłem tarcze i klocki Brembo i Ferodo. Tych firm przedstawiać nie trzeba. :) Tanio to nie wyszło bo tarcze takie to rzadkośc w Polsce, ale jakośc obłedna :D
desperado67 - Sro Paź 19, 2011 04:25

Borowa napisał/a:
Ja jedyne co u siebie robiłem to założyłem tarcze i klocki Brembo i Ferodo. Tych firm przedstawiać nie trzeba. :) Tanio to nie wyszło bo tarcze takie to rzadkośc w Polsce, ale jakośc obłedna :D

Pisząc o obłędnej jakości myśle że nie hamowania, bo ta się nie zmieni jeśli masz oryginalne zaciski.

Tomi - Sro Paź 19, 2011 07:48

Borowa napisał/a:
Ja jedyne co u siebie robiłem to założyłem tarcze i klocki Brembo i Ferodo. Tych firm przedstawiać nie trzeba. :) Tanio to nie wyszło bo tarcze takie to rzadkośc w Polsce, ale jakośc obłedna :D


:)

Faktycznie rzadkość skoro nawet są w Polsce produkowane... niestety z jakością Brembo, które znamy (właściwie znaliśmy) ma niewiele wspólnego.

sobrus - Sro Paź 19, 2011 13:58

A ATE? Chyba robi niezłe tarcze, choć nie wiem czy to poziom ten który rozpatrujecie.

Ja założyłem z tyłu ATE i klocki Lucasa.
Chyba mogę polecić - bo problemów z nimi nie mam i nic nie piszczy.

Ale jeżdżę spokojnie.Hamowania nie oceniam, bo co prawda hamuje bardzo dobrze, ale nie mam pojęcia co mam zamontowane z przodu :)

Zaciski najlepiej zregenerować, chyba że już całkiem padły.

Kozik - Sro Paź 19, 2011 15:12

sobrus napisał/a:
A ATE?


Ja jeżdżę na klockach ferodo które dużo mocniej nagrzewają tarcze i ATE pogięły mi się bardzo szybko. Do klocków ferodo w tym momencie używam tarcz mikoda i nie zauwazyłem żeby się pogięły.

Jeżdżę w większości spokojnie ale zdarza mi się jazda agresywna ;)

Rhos - Sro Paź 19, 2011 15:22

odbieglismy troche chyba od tematu:)
nie chodzi o to zeby je naprawic tylko poprawic:)
zastanawiam sie nad operacja przelozenia calych hamulcow z piastami,jarzmami itd z hondy integry type r,wersja japonska,tam jest 4x114,3 rozstaw srub.to sie w ogole uda?w dobrej cenie mam komplet na obie osie do wziecia...

dobryziom - Sro Paź 19, 2011 16:50

Rhos napisał/a:
odbieglismy troche chyba od tematu:)
nie chodzi o to zeby je naprawic tylko poprawic:)
zastanawiam sie nad operacja przelozenia calych hamulcow z piastami,jarzmami itd z hondy integry type r,wersja japonska,tam jest 4x114,3 rozstaw srub.to sie w ogole uda?w dobrej cenie mam komplet na obie osie do wziecia...


przełozyc to pewnie i przełozysz tylko co z felgami? lepiej zadzwon tu

http://allegro.pl/honda-l...1885642255.html bo to wygląda na 2 tłoczkowe :)

Rhos - Sro Paź 19, 2011 18:44

wnioskujesz po zbitej lampie czy mailu zaczynajacym sie od "buzia":P?
dwutloczkowe to sa tu:
http://allegro.pl/zaciski...1855895112.html

tylko ja w podobnej cenie moge miec calosc, wlacznie z klockami i tarczami na przod/tyl, a tu nie wiem czy chociaz jarzma dostane w cenie...do tych dwutloczkowych idzie pozniej tarcza od zs/zr?np taka:
http://allegro.pl/tarcze-...1872672947.html

dobryziom - Sro Paź 19, 2011 19:53

Rhos napisał/a:
wnioskujesz po zbitej lampie czy mailu zaczynajacym sie od "buzia":P?


głownie po tym :) model i rocznik ma takie same...

Rhos napisał/a:

dwutloczkowe to sa tu:
http://allegro.pl/zaciski...1855895112.html

to są pod tarcze 282mm ale nie 2 tłoczkowe tylko jedno do tego z mniejszym klockiem takim jak w MG ZR160...

Rhos napisał/a:

tylko ja w podobnej cenie moge miec calosc, wlacznie z klockami i tarczami na przod/tyl, a tu nie wiem czy chociaz jarzma dostane w cenie...do tych dwutloczkowych idzie pozniej tarcza od zs/zr?np taka:
http://allegro.pl/tarcze-...1872672947.html


no tak ale nie znam nikogo kto robił by taki swap wiec czy to będzie P&P hgw? do tego używane klocki tarcze :/ trochę kaszanka...

te z linka dokładnie takie jak trzeba i <wow> jak cena?

Rhos - Sro Paź 19, 2011 20:09

w sensie ze te z legend co wrzuciles?a pytalem z ktorej generacji legenda,grzecznie pytalem:P
200zl za sztuke to dobra cena?za sam zacisk?nie wydaje mnie sie:) aczkolwiek jak nei bedzie innej opcji t oco poradze,bezpieczenstwo przede wszystkim.pytanie tylko czy one beda dzialac...

dobryziom - Sro Paź 19, 2011 20:49

Rhos napisał/a:
w sensie ze te z legend co wrzuciles?a pytalem z ktorej generacji legenda,grzecznie pytalem:P
200zl za sztuke to dobra cena?za sam zacisk?nie wydaje mnie sie:) aczkolwiek jak nei bedzie innej opcji t oco poradze,bezpieczenstwo przede wszystkim.pytanie tylko czy one beda dzialac...


nie pamiętałem tak na szybko :) sprawdziłem dopiero po klockach... zwykle komplety chodzą po 500pln... czemu miały by nie działać :p

Rhos - Sro Paź 19, 2011 20:55

bo typ ma 19 negatywow i 5 neutrali?
nie wiem skad wniosek ze chodza,jak ich nie ma na allegro prawie wcale:P
a z tej starszej nie podejda?ktos sie orientuje czy tam byl 1-tloczek czy wiecej?

desperado67 - Czw Paź 20, 2011 01:26

Na tej stronie masz nowe i pewność że działają jak się obawiasz o używki. 285mm z jednym tłoczkiem ale wystarczające w zupełności i bez żadnych kombinacji.

http://www.moto-build.com/mainsite/roverturbo.html

greg-si - Czw Paź 20, 2011 09:33

Honda ATR, NSX i Legend Coupe 3.2 V6 miały zaciski dwutłoczkowe.
Reszta to jeden tłoczek.
Ostatnio widziałem komplet zaciski dwutłoczkowe, tarcze i klocki za 800zł na forum civicklub.pl

dobryziom - Czw Paź 20, 2011 11:04

Rhos napisał/a:
bo typ ma 19 negatywow i 5 neutrali?
nie wiem skad wniosek ze chodza,jak ich nie ma na allegro prawie wcale:P
a z tej starszej nie podejda?ktos sie orientuje czy tam byl 1-tloczek czy wiecej?


po tyle chodzą na allegro oraz na forach Hondy nie mówiąc o tym ze powoli się to staje się to towar ekskluzywny :) tak jak widzisz na allegro reszta to 1 tłoczkowe… wiec równie dobrze możesz kupić od Rovera 620, accorda lub preludy 2,2 za połowę ceny…

Rhos - Czw Paź 20, 2011 23:10

Alez dylemat,co teraz zrobic:P?
bede w dupie jak typ wykorzysta fakt ze to towar ekskluzywny i dam 2x tyle hajsu na darmo...

greg-si, masz namiar na te civicklubu?w sedanie nie bylo 2-tloczkowych?

greg-si - Pią Paź 21, 2011 15:55

Rhos napisał/a:
greg-si, masz namiar na te civicklubu?w sedanie nie bylo 2-tloczkowych?

Ufff... Udało się:
http://www.civicklub.pl/f...tarcze-rozpurka

dobryziom - Czw Paź 27, 2011 20:01

i co wreszcie wybrałeś?
Rhos - Czw Paź 27, 2011 20:18

na razie odebralem auto od znajomego ktory mial naprawic blacharke...i wybitnie mi sie nei podoba efekt,zastanawiam sie czy w ogole bede w niego dalej inwestowal.no i rozwalilem opone wiec przyspieszyl mi sie zakup zimowek,wlasnie szukam,wiec 800mi sie nie usmiecha na te mega hamulce,chyba ze po wyplacie,na poczatku listopada.
dobryziom - Czw Paź 27, 2011 20:27

no cóż niestety w Polsce o specjalistę w zakresie mechaniczno blacharskim nie ma co liczyć już to dawno odkryłem...
Rhos - Czw Paź 27, 2011 21:22

true.dlatego wiesz,wkladac kolejne pieniadze w krzywego zardzewialca to mimo szczerych checi chyba srednio jest sens...chyba po prostuy lepiej zostawic sobie go na czesci.zastanawiam sie - na ile rozni sie 2.0 turbo od innych coupe mechanicznie?slabsze tez maja torsena?bo jakby kupic ladnei utrzymane w slabszej budzie to "tylko silnik" przerzucic i ogien:)

[ Dodano: Czw Paź 27, 2011 21:22 ]
http://otomoto.pl/rover-2...-C21099358.html

dobryziom - Czw Paź 27, 2011 23:09

oj jest trochę zmian zaczynając od mocowań silnika...szczerze nie polecam wyjdzie cie to drożej plus ktoś musi to przełożyć...