Zobacz temat - [R620] Wymiana centralki alarmowej i niespodzianka
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Wymiana centralki alarmowej i niespodzianka

seyfer - Wto Mar 31, 2009 12:05
Temat postu: [R620] Wymiana centralki alarmowej i niespodzianka
Witam wszystkich.
Jakiś czas temu wymieniałem centralkę alarmowa - nie była to już oryginalna ale jakiś inna , która się dodatkowo spaliła :neutral: . Wprawdzie wymieniałem centralkę przez zimą ale wczoraj chciałem iść i sprawdzić czy mi komp jakieś błędy wymruga- wg. instrukcji 4 i 15 pin zwarty i nic. To samo tyczy się jak próbowałem wyzerować komputer przekręcając kluczyk w stacyjce 55razy (normalnie po ok 10 razach zapalały się kierunki albo kontrolka a tu nic). Także bez żadnego efektu. Centralkę wymieniał mi ojciec i przez zakupem starałem się dobierać ją tak aby było z tym jak najmniej roboty- kwestia przepięcia wtyczek. I teraz taki dylemat bo alarm jak i centralny działają bez zarzutu a komputera nie mogę zdiagnozować :/ Czy teraz żeby mieć możliwość wymrugania błędów muszę wypiąć na nowo centralkę czy można to zrobić innym sposobem ??

thef - Wto Mar 31, 2009 16:27

seyfer napisał/a:
To samo tyczy się jak próbowałem wyzerować komputer przekręcając kluczyk w stacyjce 55razy (normalnie po ok 10 razach zapalały się kierunki albo kontrolka a tu nic).
Pierwszy raz słyszę, że coś się sygnalizuje na zegarach po kręceniu stacyjką. Możesz to opisać dokładniej?
seyfer - Wto Mar 31, 2009 20:17

Takie coś miałem gdy urzędowała jeszcze stara centralka i zerowałem błędy komputera. Po jakiś 10 przekręceniach zapalały się kierunki- zarówno kontrolki jak i żarówki (skoro to takie nienormalne to może było to jakieś przełączanie trybu alarmu lub coś tego rodzaju). Teraz nie ma nic z brakiem sygnalizacji błędów włącznie :neutral:
thef - Wto Mar 31, 2009 22:22

No to nie wiem, może masz coś namieszane. Normalnie nic się nie dzieje przy kręceniu stacyjką oprócz normalnej samodiagnostyki komputera, ABS, ASR i zapaleniu kontrolek ciśnienia oleju i ładowania. Po zwarciu pinów w kostce diagnostycznej i włączeniu stacyjki powinna zacząć mrugać kontrolka silnika.
seyfer - Sro Kwi 01, 2009 08:07

będę musiał ojca jednak prosić zeby zajrzał tam jeszcze raz bo po zwarciu pinow nie mrugra nic standardowymi kontrolkami przy zapłonie :/

rozwiązanie przyszło same :razz: po tym jak siłownik w drzwiach pasazera odmowil posłuszeństwa zakupiłem używkę na allegro- efektem byla ta sama awaria po pol roku :shock:
W międzyczasie zregenerowałem stary siłownik( powodem uszkodzenia byl aluminiowy bolec który sie wyłamał), Ale wracając do meritum. W drzwiach sa 3 wtyczki: zasilanie siłownika, zasilanie diody i 3, który chyba powinien być 2 masterem ale zauważyłem ze przy drzwiach brakuje krańcówki i to macha nie moja a poprzedniego właściciela. Jak ta 3 wtyczka była podpięta to cala centralka szalała i nie szlo otworzyć pilotem samochodu. Po odpięciu wszystko grało jak wcześniej i tak z radości wreszcie wybłyskałem sobie błędy :lol: :lol: