Zobacz temat - [R75] Wymiana filtru przeciwpyłkowego
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Wymiana filtru przeciwpyłkowego

michal07 - Pon Maj 25, 2009 20:37
Temat postu: [R75] Wymiana filtru przeciwpyłkowego
witam,
właśnie nabyłem roverka 75 i wymieniam filtry.
nie mogę jednak dostać się do filtra przeciwpyłkowego/kabinowego od strony silniki(pod maską).
Jak można szybko i zgrabnie go wymienić?
Czy trzeba demontować schowek?

dzięki z góry

apples - Pon Maj 25, 2009 20:48

Robisz wymianę z prawej strony podszybia (strona pasażera). Na początek można odkręcić lewą wycieraczkę ale nie trzeba. Będzie trochę ciasno ale da radę. :smile: Wykręcasz wkręt na plastiku od podszybia mocujący całość do grodzi, odchylasz plastykowe zabezpieczenia w kształcie owalu podważając je małym śrubokrętem, ściągasz uszczelkę idącą wzdłuż grodzi, wyciągasz zaślepkę plastikową grodzi (taka podłużna) i będzie widać filtr. Następnie wyciągasz do góry małą "skrzyneczkę" z kablami i masz dostęp do filtra. Jak będziesz miał to zdemontowane wyczyść kanały którymi woda spływa z podszybia pod samochód. U mnie były zapchane, woda w grodzi stała chyba na 5cm, a podczas jazdy chlupotało :neutral: i na dodatek zapach stęchlizny. Są 4: dwa mniejsze obok mocowania do nadwozia teleskopów od maski i dwa w grodzi gdzie jest filtr pyłkowy. Jeden przed nim a drugi pod serwem i do tej ostatniej jest kiepski dostęp, najlepiej od spodu samochodu. Jak będziesz pod samochodem widać dwa gumowe spłaszczone wężyki nad przekładnią kierowniczą.

Jak chcesz to podjedz to pomogę. :lol:

zbig1967 - Pon Maj 25, 2009 23:43

Witam. Kup filtr z plastikową ramką sa troche droższe ale lepiej pasują i masz pewnośc że będzie dobrze trzymał bo tam są wpusty na bokach do zabezpieczenia filtra przed cofaniem się, ja kupiłem z popierowa ramką i żałuje. Pozdrawiam.
krawcu183 - Wto Sty 05, 2010 11:46

Z tego co kolega zbig1967 pisze, rozumiem że nie opłaca się kupować najtańszego na allegro filtra z papierową ramką:

http://allegro.pl/item852...y_rover_75.html

tylko lepiej kupić ttaki z plastikową obwódką, np. ten:

http://allegro.pl/item857...er_75_nowy.html

racja?

Zastanawiam się tylko jakie powinien mieć wymiary ten filtr bo na aukcjach podają różne wielkości:

Długość: 396; 395; 387; 385
Szerokość: 275; 274; 254; 252
Wysokość: 33,5; 30; 28

Może ktoś kupował ostatnio jakiś z którego był zadowolony i mógłby mi coś polecić?

Ciężko zdecydować który jest dobry tym bardziej że ceny wahają się od 37zł do 100zł !! !

staf - Wto Sty 05, 2010 15:04

Ja kupowałem tu
http://www.bazarek.pl/pro...y-rover-75.html

apples - Wto Sty 05, 2010 17:19

Ten z papierową ramką ma tylko mały mankament że się przechyla w ramce ale jest na to sposób. :wink:
Z tańszych plastykową ramkę ma filtr Filtrona. Filtron również występuje w ramce papierowej.

Dziadek - Wto Sty 05, 2010 20:24

Potwierdzam,nie warto kupować tańszych i bez ramki.Przy tak dużej powierzchni filtr bezramkowy nie dolega dobrze do gniazda i są szpary.Pierwszy kupiłem właśnie taki i żałowałem.
krawcu183 - Sro Sty 06, 2010 14:05

Dziadek napisał/a:
Potwierdzam,nie warto kupować tańszych i bez ramki.


Czyli warto kupić ten z drugiego linku w moim poprzednim poście.

Ze zdjęcia wynika że ma plastikową ramkę i jest węglowy, no i z przesyłka to tylko 49zł a nie ponad 70zł za filtrona.

Mam racje?

Warager - Nie Maj 09, 2010 22:01

apples napisał/a:
Odkręcasz prawą wycieraczkę


Tu chcę dodać zdanie do demontażu wycieraczki. Wg mnie trzeba zdemontować obie (bo jak inaczej zdjąć podszybie?). Ponadto po zdjęciu czarnej "zaślepki" wycieraczki i odkręceniu nakrętki waszym oczom ukaże się wtłoczony w czarną blachę wycieraczki gwintowany bolec rozporowy. Sporo się nagłówkowałem jak go "ugryźć". podważanie wycieraczki od dołu nic nie dawało. Obiłem go młotkiem ze wszystkich stron i po wielu próbach okraszonych łacińskimi wyrazami ustąpił.

Zwróćcie też uwagę na kruchość plastiku podszybia. Ja niestety zlekceważyłem ten fakt i mi się złamało, musiałem kleić.
Być może było to spowodowane tym, że wymiany dokonywałem na 20 stopniowym mrozie.

Jeśli chodzi o to czy węglowy, czy nie to tak na prawdę nie poczujecie różnicy, jedynie w kieszeni zostanie mniej grosiwa.


pozdrawiam

Dziadek - Nie Maj 09, 2010 22:09

Ja też złamałem podszybie,dlatego proponuję poczekać na wyższą temperaturę,albo słońce-wtedy plastik jest bardziej elastyczny.Wiem,bo robiłem to już kilka razy,ale ostatnio było zbyt zimno.
dukat11 - Nie Maj 09, 2010 22:44

Warager napisał/a:
Jeśli chodzi o to czy węglowy, czy nie to tak na prawdę nie poczujecie różnicy, jedynie w kieszeni zostanie mniej grosiwa.


Bo nie łatwo jest poczuć różnicę czy węglowy czy nie. Główną różnicą jest pochłanianie tlenków metali ciężkich lub tlenku węgla a tylko dodatkową pochłanianie zapachów.

pineska - Czw Maj 07, 2015 20:20

Witam!
Podepnę się:-)
Wczoraj wymieniałem filtr kabinowy i przy tej operacji wyskoczyła mi mała plastikowa zaślepka z grodzi (są dwie, przez tą przeciwną idzie jakaś rurka do silnika) i wpadła do komory silnika :-/ Nie mogę jej namierzyć, pomimo że pojeździłem trochę żeby się "wytrzęsła". Czy jej brak stanowi problem? Mogę bez niej jeździć?