Zobacz temat - [R420Di '97] głośna praca silnika, brak mocy, check engine
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420Di '97] głośna praca silnika, brak mocy, check engine

szczurek - Nie Cze 07, 2009 12:58
Temat postu: [R420Di '97] głośna praca silnika, brak mocy, check engine
Witam wszystkich. Jestem już zmuszony założyć nowy temat ponieważ już tydzień szukam na forum czegoś, co mogłoby mi pomóc ale nie mogę znaleźć.
Mianowicie: któregoś dnia zaświeciła mi się w aucie kontrolka check engine a silnik zaczął bardzo głośno pracować i stracił moc. Zdarzało się, że po paru minutach objawy ustępowały, ale od dwóch miesięcy cały czas tak pracuje. Odstawiłem roverka do serwisu Boscha (do Wolińskiego na trasie Lbn - Piaski). I tak: pompa jest ok, kąt wtrysku też w porządku, sprawdzali wiązki przewodów i te są też ok. Powiedzieli, że to przepływomierz to kupiłem u Tomiego i założyli ale żadnej poprawy. Zawieźli komputer do elektryka a on stwierdził, że do kompa dostała się woda. Auto stoi w tym serwisie już szósty tydzień i nic nie jest zrobione. Jutro jeszcze podjadę do tego serwisu i zapytam co i jak. No i nie wiem co z tym komputerem, jeżeli to on odpowiada za to wszystko to nie wiem czy kupić jakiś używany, czy stary wyczyścić... Pomocy ! ! ! !

azer - Nie Cze 07, 2009 18:38

były już opisywane zalane komutery. Poszukaj na forum, osobiście nie pamiętam czy kończyło się to wymianą.
Z tym że przy zalanym kompie to chyba w ogóle nie odpalały a u ciebie cały czas jeździ

Brt - Pon Cze 08, 2009 01:01

zasadnicze pytanie .... były sprawdzane kody błędów ?? Padnięty przepływomierz nie powoduje zaświecenia "check engine'a".
szoso - Pon Cze 08, 2009 08:32

szczurek napisał/a:
Powiedzieli, że to przepływomierz to kupiłem

widać jak się znają a ty tylko kasę niepotrzebnie wydałeś :neutral:
jakby sprawdzili błędy to by wiedzieli co jest grane

szczurek - Pon Cze 08, 2009 08:35

Kody błędów były sprawdzane. Na jednym komputerze wyskoczył błąd "nie steruje zaworem przestawiacza" (nr nie podali), a na innym kompie nic nie wyskoczyło. Z tym przepływomierzem to trochę niejasno napisałem, i tak był do wymiany, nie miał raczej z tym nic wspólnego.
azer napisał/a:
były już opisywane zalane komutery. Poszukaj na forum
, ja wpisywałem w szukajkę chyba już wszystkie mozliwe słowa związane z komputerem i nic nie mogłem zanleźć.
szoso - Pon Cze 08, 2009 08:40

szczurek napisał/a:
Z tym przepływomierzem to trochę niejasno napisałem, i tak był do wymiany

ok bo już myślałem że wymienili go tak na pałę :wink:

Brt - Pon Cze 08, 2009 09:54

szczurek, sprawdź sam błędy wg procedury ze strony Klubowej:
http://www.roverki.pl/article.php?sid=420
i napisz co wyszło :ok:

szczurek - Pon Cze 08, 2009 10:10

Na razie jest to niemożliwe bo jestem zawalony robotą. Jeżeli będę miał czas aby przyprowadzić auto z serwisu i sprawdzić te błędy to napiszę co wyszło.
Brt - Pon Cze 08, 2009 10:39

:) :ok:
szczurek - Sro Cze 10, 2009 12:35

Jak na razie błędów sam nie sprawdzę, bo roverek stoi u elektryka. Ma facet podłączać komputer od innego roverka i zadzwonić co się dzieje. Przejrzałem trochę forum i jednak znalazłem tematy w których jest napisane to samo, co dzieje się u mnie. Mianowicie przetarcie przewodów idących od pompy lub coś w kostce przy pompie. Na razie czekam na tel od elektryka i zobacze co się będzie działo...
rybakowy - Sro Cze 10, 2009 19:56

Jesli mogę sie wtrącic to sie wtrące :cool:

Takie objawy jak opisałeś ja miałem tylko ze w Fordzie Transicie, jeden mechanik powiedział tak - no poprostu padł Ci wtrysk i hałasuje... i fakt tak sie dzieje ale pojechał do typowego mechanika od DIESLI i po 2 dniach zadzwonili i powiedzieli - proszę pana wtrysk wykluczamy,znamy juz przyczyne: padła pompa,poprostu sie zatarła, mam do dziś wszystko co z niej zostało... :shock: naprawde sie narobiło.

Oczywiście u Ciebie moze byc cos innego ale jeszcze napisze ze na kompie nie wyszło nic,elektronika była OK uszkodzenie czysto mechaniczne... jak ją rozkrecił to sie dowiedzieliśmy.

szczurek - Czw Cze 11, 2009 08:41

rybakowy napisał/a:
padła pompa,poprostu sie zatarła, mam do dziś wszystko co z niej zostało...

Dobrze, że przeczytałem to po tym jak już mój roverek został zrobiony bo jakbym przeczytał to przed tym faktem to już nie byłoby dla mnie żadnej nadziei.
Co się okazało, uszkodzony był jakiś moduł w komputerze i czymś tam nie sterował. Komputer sie wymieniło i chodzi jak z fabryki. Na jeździe próbnej nie mogłem uwierzyć własnym oczom patrząc w lusterko - nie dymi jak lokomotywa. Wcześniej na 4-ce przy ok 3000rpm świata za mną nie było widać. Jak myślicie, może to byc zasługa nowego przepływomierza?

adzi007 - Nie Lut 02, 2014 12:40

witam
mialem ten sam problem , po wymianie pompy swiecila mi sie kontrolka , odglos silnika byl nieregularny , opoznilem troche zaplon i problem znikl ,
nie wiem czy tylko u mnie ale pomoglo :-)