Zobacz temat - [R200 seria K] Nowy silnik... pomoc przy wyborze
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200 seria K] Nowy silnik... pomoc przy wyborze

Matius - Pon Cze 22, 2009 09:20
Temat postu: [R200 seria K] Nowy silnik... pomoc przy wyborze
Witam,

to mój pierwszy post więc się przywitam. Mam na imię Mateusz i mam 20 lat jestem właścicielem Rovera 200.

Rok temu kupiłem autko i jeździłem nim do szkoły, wszystko było cacy aż szkoła się skończyła...cały rok był spokuj auto było bezawaryjne. Gdy szkołę skończyłem (jestem maturzystą więc skończyłem miesiąc szybciej) i przez ten miesiąc cały czas coś się w nim psuło...

Na początku poszedł mi rozrusznik okazało się że to jakaś część elektroniczna więc bach bach kupiłem oryginalną cześć i działa koszt 80zł plus do tego 70zł straciłem na samej wymianie 50 dla kolesia i z 20zł na dojazd do warsztatu... do tego dwa dni bez auta.

Następnie mi poszedł wąż od chłodnicy co idzie do silnika... kurde niby nic ale kupiłem nowy oryginalny za 160zł plus przesyłka... jeszcze wtedy nie wiedziałem że naprawdę duże problemy przede mną... i kolejne dwa dni bez auta.

Po kilku dniach poszedł mi alternator... nowy kosztuje z tego co pamiętam 450zł plus przesyłka... chciałem kupić bo nie chciałem kupować zamienników bo mam takie swoje przysłowie że na tanie podruby mnie nie stać... więc zawsze wole kupić oryginalną część. Ale pech chciał że akurat nie miałem zbytnio kasy więc chciałem gdzieś dorwać używany. Stety marka Rover jest marką co nie każdy Kowalski posiada ;] i dorwać jakieś części to trzeba się dobrze naszukać... na allegro nie chciałem kupować bo nikt nie chciał mi dać gwarancji że to będzie działać... więc kupiłem regenerowany z gwarancją. Zbytnio nie cieszę się że mam regenerowany ale już trudno się mówi... koszt 241zł i chyba z 4 albo 5 dni bez auta...

Ja samochodem dużych tras nie pokonuje a dokładnie 6 km dziennie po 3 km w jedną i 3 w drugą... dokładnie jeździłem do dziewczyny. Czasami raz w tygodniu może nawet i rzadziej jadę dalej ale więcej niż 20-25km nie robię więc silnik nie dostaje w pi zdę bo tez go nie katuje... jestem spokojny i dbam o samochód. Zawsze sprawdzam stan oleju i czy czasem wody nie brakuje... i z tą wodą to już od początku mi nie pasowało... dolewałem na stan i po tygodniu zaglądam i brakuje trochę minimalnie ale brakuje zawsze myślałem że po prostu wyparowało no ale...

Wczoraj był dzień że właśnie wyjechałem dalej (te 20km) i po 10 km zauważyłem że silnik jakoś źle mi zaczyna chodzić... głośno, nie ma mocy, przerywa nawet, spadał z obrotów i nagle zgasł... Zjechałem na bok otworzyłem maskę i... normalnie chciałem usiąść i płakać...

wody z wzbiorniczku nie było... odkręcam korek od oleju i modle się żeby nie było wody odkręcam a tam woda... cała woda dostała mi się do silnika...

Podejrzewam że poszła tylko uszczelka (chciałbym żeby tak było) ale sam już nie wiem... nie dowiem się puki tego nie rozbiorę...

Jest to silnik 1.4 8v więc taki sobie... może bym go jeszcze naprawił może nie ale i tak chciałem a nawet miałem w już to w planach że przez wakacje wymianę silnik na 1,6 16v i moje pytanie jest takie czy jak kupie ten silnik to on będzie mi pasował? Uchwyty będą pasowały? Bo jedna osoba powiedziała mi że nie będzie mi pasował ale nie wiem czy powiedziała to z złośliwości czy po prostu wie że nie będzie pasować.


Samochodu nie sprzedam bo zawsze o nim marzyłem dokładnie ten i ten typ - Rover 200. Ciężko pracowałem żeby uzbierać pieniądze i długo szukałem żeby go znaleźć i kupić... rok miałem pieniądze i szukałem auta więc proszę sobie wyobrazić jaką sympatią go darze... Jest to moje pierwsze auto i dbam o niego jak mogę.

Za każdą odpowiedz wielkie dzięki.

Brt - Pon Cze 22, 2009 09:30

Witaj

O przekładkach silników było trochę na forum pisane ... generalnie się da w miarę bez problemowo ... łapy i mocowania pasują, kwestia tego czy silnik jest już od R25/45 czy od R200/400 ... to generuje pewne zmiany w osprzęcie (inny układ zapłonowy). Poszukaj na forum ... wszystko było już opisywane.


PS. Poprawiłem temat :ok:

ash - Pon Cze 22, 2009 09:50

Mialem podobnie. Kupno auta, radosc z jazdy przez prawie rok, a tu nagle uszczelka pod glowica i koniec bajki. Obliczajac koszta, za prawidlową naprawe tego silnika zaplacisz 1000zl. Ja tyle postanowilem nie wkladac tylko kupilem silnik 1,4 16V a stary 8V rozkrecilem na czesci i sprzedalem. Nie ukrywam zarobilem jeszcze na tym. Ty chcesz zakladac 1,6 ok, tylko pamietaj, ze 1,6 juz znacznie wiecej pali niz 1,4 (8V czy 16V palą tak samo), poza tym duzo drozszy jest przy zakupie, duuuzo drozszy. Wszystko podejrzewam, ze bedzie pasowalo, potrzebujesz tylko silnika i kolektorów - ssacego i wydechowego. Mocowania silnika w 1,4 sa identyczna natomiast w 1,6 w niektorych juz wystepowaly inne poduszki, pewnie da sie to przerobic ale to znowu koszta. W kwestii bezpieczenstwa przy 1,6 ja bym juz zmienil hamulce. Ogolnie, rzecz biorąc zalecam zmienic Ci silnik - czy to 1,4 16V 103KM czy to 1,6 16V 111KM to juz Twoj wybor. Dodam tylko, ze przy 1,4 jest łatwiej, taniej i mniej problemowo i nie dlatego, ze ja kurat mam taki silnik do sprzedania - tak poprostu jest!
Pozdrawiam

Matius - Pon Cze 22, 2009 11:51

o dziękuje za tą cenną odpowiedz. No w sumie za wielkiej różnicy nie ma między silnikiem 1,4 a silnikiem 1,6...

Raczej zdecyduje się na silnik 1,4 16v bo nie będzie za wiele przeróbek. Dziękuje jeszcze raz. Jeszcze koleś mi powiedział że jak założę silnik 1.4 16v to będę musiał zmieniać skrzynie biegów... nie wiem co to ma do tego no ale spytam się czy to prawda?

zouza - Pon Cze 22, 2009 11:56

Przy 1.6 nie musisz zmieniać ani skrzyni ani hamulców :roll:
kzrr - Pon Cze 22, 2009 11:57

Co do skrzyni biegów z 1,4 a 1,6 nie bedziesz musial zmieniac, jakbys chcial montować 1,8 to tak. A co do SWAPA z 1,4 8V na 1,4 16V to z tego co pamietam to chyba będzie trzeba wymienić tylko koło zamachowe ale tego nie jest pewien.
ash - Pon Cze 22, 2009 16:12

Skrzyni nie trzeba ale bedzie miala znacznie inne przelozenia glowne (lepiej na nizszych obrotach bedzie szedl, natomiast spalanie wzrosnie). R200 ma b. slabe hamulce, do 1,6 ja juz bym sie pokusil o zmiane no ale oczywiscie nie trzeba. Potrzebne jest kolo zamachowe ze starego oraz kolektor wydechowy i ssacy z przepustnica.
zouza - Pon Cze 22, 2009 16:18

ash, ja mam 1.6 i bębny i tarcze lite, Dawid ma 1.4 8v z tyłu tarcze, z przodu tarcze wentylowane... marny biznes z tą zamianą by był ;)
ash - Pon Cze 22, 2009 17:19

Z tylu bebny bym zostawil, natomiast zmienilbym tarcze i zaciski na wieksze, a nie na wentylowane.
faecd - Pon Cze 22, 2009 17:33

ash napisał/a:
ze 1,6 juz znacznie wiecej pali niz 1,4 (8V czy 16V palą tak samo)

Bardzo ladnie i przyjaznie doradzasz koledze, jednak chcialbym tylko nadmienic, ze 1,4 czy 1,6 roznicy duzej nie ma w spalaniu...gora pol litra benzyny na 100 km mysle! naprawde...ale jezeli tak jak mowisz cena 1,6 16V jest wieksza od 1,4 16V to niech Matius bierze 1,4 16V i sie nie zastanawia. Pozostaje jedynie kwestia tego czy ten "nowy" silnik nie dostanie HGFu za jakis czas???

PS Matius jestes z tego Debna kolo Szczecina, Mysliborza w drodze na Gorzow?

Matius - Pon Cze 22, 2009 20:49

faecd, co do jest HGFu ?? :) zdeka nie jestem w temacie...

Silnik muszę wymienić bo i tak miałem bo ten i tak stukał... 1.4 8v miałem doradziliście mi 14. 16v ale z tego co reszta piszę to 1.6 16v też mógłbym wstawić... jednak chyba 1.4 16v wstawię... nie chce za dużo przerabiać... hamulce mogę wymienić w tym nie ma problemu.

faecd, Tak jestem dokładnie z tego Dębna a jeszcze dokładnie z okolicy a w Policach często jestem ;]

ash - Pon Cze 22, 2009 20:56

HGF - head gasket failure - awaria uszczelki pod glowica.
Lechos - Pon Cze 22, 2009 20:58

Matius napisał/a:
co do jest HGFu ?? :) zdeka nie jestem w temacie...
jest to awaria uszczelki pod glowica, czesty problem silnikow z serii K
Matius napisał/a:
16v też mógłbym wstawić... jednak chyba 1.4 16v wstawię... nie chce za dużo przerabiać
przy 1.6 masz tyle samo przerobki co przy 1.4.
faecd - Wto Cze 23, 2009 01:10

Tylko tutaj piszemy ze czy 1,4 czy 1,6 te same przerobki jednak niby 1,4 jest duzoa tanszy od 1,6 a roznica raptem 10KM!

O co mi chodzi z hgfem. Czasami nie oplaca sie wymieniac silnika, poniewaz kupisz uzywany i zaraz sie okaze ze hgf i cos jeszcze i drugie tyle wpakujesz w remont silnika. Wiec czasami jest lepiej wyremontowac silnik, ktory sie posiada nizeli wymieniac go calkowicie bo nie wiadomo co sie kupi.

Matius, To zapraszamy na spoty Szczecinskie. A jak bywasz w Policach to sluze pomoca;) Zapytalem o debno bo swego czasu dosc czesto przejezdzalem przez ta miescine w drodze do Slubic-Frankfurtu:)

Matius - Wto Cze 23, 2009 09:28

no tak tylko że ja mam teraz 1.4 8v i słaby jest ;] zresztą teraz to już nawet stoi... :sad: dlatego chciałbym chociaż wymienić na 1.4 16v czy tam 1.6 16v ale w sumie macie racje ten czy ten to 10KM różnicy więc tutaj już obojętnie...

faecd, jak czas i auto pozwoli to czemu nie ;)

zouza - Wto Cze 23, 2009 11:14

faecd napisał/a:
1,4 jest duzoa tanszy od 1,6 a roznica raptem 10KM!



Możesz rozwinąć myśl bo albo nie rozumiem albo się z tym nie zgadzam.

Matius - Wto Cze 23, 2009 11:18

No po prostu ma silnik na sprzedaż 1.4 16v taki jaki ja potrzebuje i chce go sprzedać ;) nie ma co rozumieć :)

a cena między 1.4 a 1.6 jest mała.

faecd - Wto Cze 23, 2009 11:20

zouza napisał/a:
faecd napisał/a:
1,4 jest duzoa tanszy od 1,6 a roznica raptem 10KM!



Możesz rozwinąć myśl bo albo nie rozumiem albo się z tym nie zgadzam.


Z postow powyzej, szczegolnie uzytkownika ahs wynika, ze silnik 1.4 16V jest duzo tanszy w zakupie od jednostki 1.6 16V. Dane nie potwierdzone, odpalam aledrogo i sprawdze:D

zouza - Wto Cze 23, 2009 11:23

faecd, z tego co wiem ceny są zbliżone, a różnice wynikają raczej ze stanu i przebiegu, w sumie mam ten temat na świeżo chociaż za 1.4 specjalnie się nie rozglądałam.
faecd - Wto Cze 23, 2009 11:27

UPDATE znacznej roznicy nie ma, sa i 1.4 za 700zl jak i za 1500, jednostki 1.6 tak samo...Ps a jak juz zmieniac silnik to moze na konkret? Moze 2.0 od accorda albo 2.2 od preludy? Jak tam zaczepy wygladaja itd:D:D:D??
zouza - Wto Cze 23, 2009 11:28

faecd, za dużo różnic, seria K nie stała nawet koło hondy
ash - Wto Cze 23, 2009 11:41

Porownujecie ceny silnikow bez najmniejszego zastanowienia. Trzeba troszke doczytac, zobaczyc czy silnik jest z osprzetem badz nie, nie wiadomo w jakim sa stanie. Jak napisalem w moim pierwszym poscie (przeczytajcie sobie) to jest Twoja i tylko Twoja decyzja jaki silnik wybierzesz. Tak sie sklada, ze ja mam taki silnik do sprzedania, a na allegro widzialem nawet 1,6 z osprzetem za 2600zl. Wiec roznica jest, jak komus zalezy to sie zaglebi w temat.

[ Dodano: Wto Cze 23, 2009 11:46 ]
Cytat:
jednostki 1.6 tak samo


no tak, szkoda tylko, ze to 1,6 na allegro za 800zl to tak naprawde 1,4 8V. Dajcie ludzie juz spokoj. Szkoda gadac.

pietro - Wto Cze 23, 2009 11:59

Matius napisał/a:
10KM różnicy
+ 18 Nm na momencie. Niektórzy wydają niezłą kasę aby zwiększyć o tyle osiągi silnika.
Proponuje zawitaj na lokalny spot, przejedź się autami z tymi silnikami i zdecyduj. :)

szoso - Wto Cze 23, 2009 12:02

jeśli chodzi o ścisłość to między tymi silnikami jest 8KM różnicy a nie 10 :wink:
zouza - Wto Cze 23, 2009 12:10

ash, nie widziałam jeszcze silnika z osprzetem za 2600zł, a pół roku temu szukałam... za 3tyś to joleś mi proponował włożenie 1.8vvc, skrzyni i wszystkiego żeby to jeździło :roll:
Chyba bardzo chcesz sprzedać swój silnik :P

ash - Wto Cze 23, 2009 15:22

1,6 bez osprzetu - 2700zl

http://www.allegro.pl/ite...1_6_silnik.html

i moglbym tak pokazdywac przykady czy to 1,6 za 800zl - ktory tak, naprawde jest 1,4 8V i wiele innych beznadziejnych przypadkow.


Nikomu na sile nie wciskam mojego silnika, ale niektorzy maja zasloniete oczy swoimi stereotypami, z ktoreymi nie bede walczyc. Dlatego nie mam zamiaru z wami dyskutwac...

kzrr - Wto Cze 23, 2009 15:29

Widziałem jakiś czasu temu na alledrogo NOWY silnik 1,4 16V albo 1,6 gosciu chciał 4000 klocki, ale fakt silnik był nówka nie uzywany kompletnie.
zouza - Wto Cze 23, 2009 15:33

ash, oczywiście na allegro jest pełno oszustów... wybrałeś najbardziej niekorzystną ofertę i udowadniasz tym swoje racje. Mnie silnik 1.6 z osprzętem kosztował 1300zł....
hellboy_d - Wto Cze 23, 2009 15:36

Hehe proponuje od Jaguara tez anglik a mam na Allegro i wcale nie jest to kryptoreklama hahaha pasujacy don filtr K&N ktory mu doda 50% mocy :lol: :mrgreen: :grin:

Ja bym jak juz wzial 1,6 lub 1,8

kzrr - Wto Cze 23, 2009 15:44

hellboy_d, tylko że do 1,8 trzeba zmieniać juz pare różnych rzeczy których koszt pewnie będzie dosyć wysoki.
ash - Wto Cze 23, 2009 15:44

Zaouza, przepraszam, ze udowadniam swoje racje najlepszymi argumentami. Wiecej tego nie bede robil. Poza tym nie osądzaj kogos, ze jest oszustem jezeli za silnik żąda troche wiecej niz inni. Skad to wiesz, oszukal Cie? Ciesze, sie ze trafilas na korzystna oferte, zycze bezawaryjnej jazdy.

kzrr, ja wlasnie mam silnik na dotarciu w 10cio letnim aucie :wink:

hellboy_d - Wto Cze 23, 2009 15:46

Ja se jaja robie ;P

Po prostu jakby ash mial silnik 1.6 do sprzedania to by twierdzil ze jest on znacznie lepszy od 1,4 . Niech zrobi poszkodowanemu dobra cene i tyle .

Jak nie wiadomo o co codzi to chodzi o kase

Sory za OT

ash - Wto Cze 23, 2009 15:49

Jak masz sobie jaja robic to rob sobie to na OT, a nie tutaj. Poza tym przeczytalbys chociaz watek od poczatku.
Cytat:
Ogolnie, rzecz biorąc zalecam zmienic Ci silnik - czy to 1,4 16V 103KM czy to 1,6 16V 111KM to juz Twoj wybor. Dodam tylko, ze przy 1,4 jest łatwiej, taniej i mniej problemowo i nie dlatego, ze ja kurat mam taki silnik do sprzedania - tak poprostu jest!

hellboy_d - Wto Cze 23, 2009 15:54

Wlasnie czytalem i stwierdzam ze jestes nachalny marketingowo , zreszta nie bede z Toba na ten temat dyskutowal .
Idac Twoja droga to powinienem sie na forum jaguara sie zarejstrowac i kazemu kto pisze o spadku mocy udowadniac ze moj filrt powietrza uratuje portfel przed oproznieniem do dna .
I ogolnie ze jest to cud techniki .
Tak samo Twoj silnik moze sie mu rozkraczyc .

Bez odbioru bo to jalowa dyskusja . :roll:

A tu masz 1,8 za 1300
http://www.allegro.pl/ite..._2001_roku.html

ash - Wto Cze 23, 2009 16:01

Nachalny marketingowo? Wiesz wogole co to znaczy? Wybacz, ze osądzam Cię ale widocznie nie potrafisz czytac ze zrozumieniem. Jak do tej pory kompletnie nic Twoje posty nie wniosly do tematu, a za wszelka cene starasz namieszac.
hellboy_d - Wto Cze 23, 2009 16:16

Umiem czytac ze zrozumieniem .
A skoro Ty nie rozumiesz co to znaczy " Bez odbioru" to moze Ty masz z tym problem .

ash - Wto Cze 23, 2009 16:56

:shock: co za gosc :lol:
hellboy_d - Wto Cze 23, 2009 17:09

Matius napisał/a:
No po prostu ma silnik na sprzedaż 1.4 16v taki jaki ja potrzebuje i chce go sprzedać ;) nie ma co rozumieć :)

a cena między 1.4 a 1.6 jest mała.

Zreszta sam autor tematu zauwazyl o co Ci chodzi

A "gosci" to sobie poszukaj ....

ash - Wto Cze 23, 2009 17:26

trzeci raz prosze - nie wypowiadaj sie jezeli Twoje posty nic nie wnosza do tematu! Wpadles z nienacka i z dyskusji robisz burdel. Jak masz sobie robic jaja, to OT jest gdzie indziej.
hellboy_d - Wto Cze 23, 2009 17:56

To wypowiem sie tak .

Silnik 1,6 czy 1,8 sa lepsze od 1,4 . Czyli Twojego . Nikt raczej nie robi downgrad'u tylko bierze wiekszy i mocniejszy silnik .
Nie sa ani wiele drozsze od Twojego . Wylaczajac VVC .
Nie sa mniej awaryjne od Twojego .
Szansa na HGF w Twoim z 160 tys km jest relatywnie taka sama jak w tym ktorego link wkleilem ( Z mniejszym przebiegiem , nowszym rocznikowo i z wieksza pojemnoscia ) .
Ciekawe czemu na nim nie jezdzisz skoro taka "rewelka" ?
Bo pewnie Ci sie zachcialo wiekszego , nowszego i mocniejszego .
Wiec nie wyskakuj tu ze swoimi teoriami bo wszyscy widza ze masz po prostu w tym interes i nie jestes obiektywny .

Znow stwierdzisz ze pisze nie na temat ?

szoso - Wto Cze 23, 2009 18:04

niezła ścinka,że też jeszcze władza nie wkroczyła :wink:
ash - Wto Cze 23, 2009 18:56

Gosc jest udany na maxa. :grin:
Jezeli nadal nie zauwazyles to juz w pierwszym poscie zaznaczylem, ze zalecam zmiane silnika, a ze wybor miedzy 1,6 a 1,4 to jego decyzja. Nadal nie rozumiesz kilku banalnych slow?
I wymysl cos lepszego niz denna argumentacja, ktory silnik jest lepszy. Ja ich nie konstruowalem, nie powiedzialem, ze 1,4 jest lepszy. Zarzucasz mi rzeczy z kosmosu.

A gdybys byl odrobinke bystrzejszy, nie unosil sie dumą i pychą, która zmusza Cie do ciaglego odpowiadania w tym temacie to zauwazylbys, iz nadal jezdze 1,4... :grin:

Cytat:
Wiec nie wyskakuj tu ze swoimi teoriami
- bardziej tyczy sie to Ciebie.

Cytat:
Znow stwierdzisz ze pisze nie na temat ?

Owszem! 1,8 musisz zmieniac skrzynie i duzo innych rzeczy. VVC raczej nie wchodzi w gre. 1,4i -> 1,4Si downgrade???

Bez kitu, prosze Cie juz czwarty raz - nie zabieraj glosu jezeli nic nie wnosisz do watku. Ja juz koncze to, nie wypowiem sie na Twoja beznadziejna, dziecinna wręcz argumentacje, kiedy znow zaczniej filozofowac... :lol:

zouza - Wto Cze 23, 2009 19:06

Do 1.8 120kM nie trzeba zmieniać skrzyni.
ash - Wto Cze 23, 2009 19:10

Ja bym zmienil :smile:
hellboy_d - Wto Cze 23, 2009 19:21

zouza, nie dyskutuj z "kolesiem" bo on i tak najlepiej wie i jest "debest "
"Koles" to odpowiedz na okreslenie "gosciu" wobec mojej osoby . Ktore to w realu uwazam za protekcjonalne i obrazliwe . Wiec sobie odpusc .

Zreszta kliknij sobie " Ignoruj " i bedziesz mial z glowy . Ja juz to zrobilem

ash - Wto Cze 23, 2009 19:37

Mialem nie pisac ale nie wytrzymalem :grin:

Zwracalem sie Gosc, jako ze na forum jestes gosciem, dopiero co dolaczyles, a juz wszystkie rozumy pozjadales.

O ile sie nie myle w 1,8 wystepuje skrzynia PG1. Natomiast w 1,1 1,4 1,6 R65 ale w kazdym silniku z innymi przelozeniami glownymi. Ale co ja sie tam znam... hellboy napewno o tym wie.

Toshiro - Wto Cze 23, 2009 19:47

i po co tyle krzyku ? :> ja tylko zauważyłem że autor tematu w ogóle sie nie wypowiada a wy toczyliście zawziętą walkę hehehe ale swoją drogą dobry OT nie jest zły :P
thef - Wto Cze 23, 2009 20:09

Proszę darować sobie personalne wycieczki, rzucanie epitetami i bezpodstawnymi oskarżeniami. Każdy następny wybryk będzie ukarany ostrzeżeniem.
wwekol - Wto Cze 23, 2009 21:31

Od długiego czasu zbieram sie na SWAPA oczywiscie bede sie zbieral do puki kasa na to pozwoli przez ten czas czytałem wszystko co możliwe na ten temat i tak jak kolega pisał:
ash napisał/a:
O ile sie nie myle w 1,8 wystepuje skrzynia PG1. Natomiast w 1,1 1,4 1,6 R65 ale w kazdym silniku z innymi przelozeniami glownymi
I jezeli kolega ma auto z silnikiem 1,4 8V to taniej wyniesie go zmiana na 1,4 16V, taniej o koszt skrzyni biegów, bo przy zmianie na 1,6 16V dochodzi koszt wymiany skrzyni na taka sama ale od modelu wlasnie 1,6 albo szukanie przekładni głównej z 1,6, rozebranie starej skrzyni i podmiane. Bo przy samej zmianie silnika na 1,6 auto bedzie sie super wkrecało na obroty, ale predkosc maksymalna spadnie a spalanie wzrosnie bo biegi beda za krótkie :neutral: Można podliczyc co taniej wyniesie. A odnośnie tego że 8 koni nie robi róznicy to spoko tylko nie wiem po co nie którzy zakładaja sportowe filtry swiece i wydechy dla tych paru marnych koni i to nie zawsze :razz: p.s. 1,8 ma juz całkowicie inna skrzynie PG1 jak juz byla mowa;-)
ash - Wto Cze 23, 2009 21:45

nic dodac, nic ujac...
kzrr - Wto Cze 23, 2009 22:35

wwekol, mówiłes że gaz bedziesz zakładał :D ?
wwekol - Wto Cze 23, 2009 23:55

przeciez gaz w niczym nie przeszkadza :razz:
Matius - Sro Cze 24, 2009 08:58

weź mi nawet nic nie mów na temat preludy... chłopie mój brat miał taki samochód... tą IV generacje samochód wręcz zaje bisty ale masakra była z silnikiem... 2.3 czy coś takiego teraz nie pamiętam ale on był w gazie więc nie miał takiej super już mocy w gazie bo nie wyrabiał na paliwie to raz dwa to miał taki sam problem jak ja... uszczelka i pęknięta głowica... normalnie mam go pcham go... co za historie przeżyliśmy z tym autem... ale dziewczyny na samochód leciały ;p co z tego jak pod maską była kaszana... ;]

co do mojego problemu to zobaczę dziś co tam z moim silnikiem... być może tylko uszczelka więc wymienię myślę że maks 120zł więcej nie dam... jak głowica się skrzywiła to dam ją na wyrównanie to będzie miał jeszcze większego kopa ;p

kzrr - Sro Cze 24, 2009 09:06

Matius, uszczelka pod głowicą za 120 pln ? czy jak ?
Matius - Sro Cze 24, 2009 09:15

nom wczoraj dowiadywałem się i koleś mi powiedział" "około 100zł ale chyba 80zł" ale powiedzmy że dam nawet 150 za tą uszczelkę to i tak taniej niż drugi silnik nie?

Jeszcze pośmigam z miesiąc dwa na tym silniku jeśli dam rady a potem pomyślę nad czymś większym... zobaczymy zresztą...

wiem że na allegro jest uszczelka za 235zł

http://allegro.pl/item651...0_8v_bytom.html

ale tam jest ze wszystkim... byłem dowiadywałem się u nas jest czeka można brać w cenie tak jak mówiłem wcześniej.

Michal - Sro Cze 24, 2009 09:56

Jak dla mnie to śmieszna cena za uszczelkę pod głowicą, może ten mechanik myślał o uszczelce pod pokrywę zaworów?
Matius - Sro Cze 24, 2009 10:09

nie nie ;] uszczelka pod głowice. metalowa
sknerko - Sro Cze 24, 2009 10:24

Sa uszczelki za taka kasę ja miałem w poldasie FAI za 110 pln
ash - Sro Cze 24, 2009 10:54

Cytat:
ale powiedzmy że dam nawet 150 za tą uszczelkę to i tak taniej niż drugi silnik nie?


no nie do konca. 150 sama uszczelka. Do tego dochodzi plan glowicy, ewentualnie spawanie wzerów, nowy olej, plyn chlodniczy, nie wiadomo jak szpilki, jesli metalowa uszczelka to trzeba zmienic magistrale, mozna przy okazji zmienic rozrzad jesli dawno nie byl wymieniany, robocizna + nieprzewidziane wydatki. Minimum 500zl max 1200zl.

szoso - Sro Cze 24, 2009 11:08

Matius samą uszczelką możesz nie wiele zdziałać bo mogą dojść przy okazji inne koszty :wink:
iktorn73 - Sro Cze 24, 2009 11:13

Magistrala niekoniecznie.Uszczelka najmarniej 110-120 zł. Planowanie 50-80 zł.Nie wiadomo jak uszczelniacze zaworów,wałków.Co ze szpilkami? Olej,płyn chłodniczy.Rozrząd ( nie ma sensu płacić później drugi raz) Uszczelka pod dekiel zaworów,pod kolektor wydechowy i ssący. Robocizna od 200 do 500 zł. Mój HGF kosztował 1500 zł. Tyle że ja wszystko dałem nowe łącznie ze szpilkami.A robocizna 500 zł.
thef - Sro Cze 24, 2009 14:21

Rozrządu i płynów, panowie i panie, raczej nie wliczajcie, bo to przy zmianie silnika też się robi ;) .
iktorn73 - Sro Cze 24, 2009 14:36

Niby tak,ale wyliczam tylko koszty :) . Uszczelka to najmniejszy z wydatków :) ,później zaczyna się zabawa :)
thef - Sro Cze 24, 2009 14:40

iktorn73 napisał/a:
Niby tak,ale wyliczam tylko koszty :)
Tak, ale wyliczacie koszty dla porównania, co jest bardziej opłacalne więc skoro przy robieniu uszczelki wliczacie rozrząd i płyny, to przy wymianie silnika również. Do tego trzeba wliczyć koszt montażu silnika, a to tez jakoś jest pomijane w tych porównaniach ;) .
Matius - Sro Cze 24, 2009 16:46

jejku ludzie ja wiem że trzeba wymienić olej i płyny ;] zresztą tak jak mój przedmówca powiedział jak się kupuje drugi silnik to i tak trzeba coś do niego wlać bo na sucho to on tylko raz zadziała :lol:

być może uszczelka być może coś więcej...

[ Dodano: Sro Cze 24, 2009 22:00 ]
mam jeszcze jedno pytanie czy jak już ewentualnie zamieniłbym silnik z 1.4 8v na 1.4 16v to trzeba przeprogramować koma?

ash - Czw Cze 25, 2009 15:50

nie trzeba programowac, wystarczy przelozyc kolo zamachowe aby immo puscil. Chyba, ze po montazu bedzie cos nie tak (malo prawdopodobne ale ryzyko jest) np, zrobi sie blad jakikoliwek, to bedzie trzeba usunac bledy. Ja musialem raz usuwac bledy bo juz po odpaleniu silnika wyjalem i wlozylem wtyczke czujnika przepustnicy, moj byl blad.
Matius - Nie Cze 28, 2009 11:16

dobra sprawa wyjaśniona. temat do zamknięcia.
Jaskulek - Wto Cze 30, 2009 22:12

a ja mam takie pytanie moze glupie ale nie daje mi spokoju :/ czy jak zakupilbym silnik 1.4 16v od poloneza :E to czy wystarczy wymienic te kolo zamachowe czy jeszcze cos musialbym wymienic zeby silnik mi dzialal ?? dodam ze mam 1.4 8v rozklekotany bo cisnienie rozsadza mi wezyk od chlodnicy i chyba nawet sama chlodnice mi wywalilo ;/

pozdro

wwekol - Sro Lip 01, 2009 01:20

tak kolektor dolotowy od rovera bo w poldku jest całkiem inny :wink: