Zobacz temat - [R75] Wentylator - cały czas pracuje
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Wentylator - cały czas pracuje

volverin - Pią Lip 24, 2009 19:18
Temat postu: [R75] Wentylator - cały czas pracuje
witam :) wentylator caly czas chodzi nawet po wylaczeniu silnika i przekaznikow co jest powodem bo caly czas musze odlaczac akumlator aby sie nie rozladowal. Prosze o pomoc gdzie to moge naprawic mieszkam w krakowie i za ile prosze pisac 23piotr@interia.pl albo na forum :) dziekuje bardzo


Tomaszi: Poprawiłem tytuł i przenoszę do usterek

Fargo80 - Pią Lip 24, 2009 20:42

:o

hmmmm, mam pytanie od jak dawna jestes posiadaczem tego samochodu??

bo jak dla mnie to wyglada tak ze wentylator jest podpiety na "ostro"

pewnie palil bezpiecznik i tak go podlaczyli

trzeba zobaczyc na kable i sprawdzic czy mam racje

mialem ten problem w corsie "a" i elektromechanik zalozyl mi mocniejszy i bylo ok cena 5 lat temu 20 zl, mysle ze teraz nie wiele wieksza

sprawdz kable od wentylatora :!:


tu jest schemat

volverin - Pią Lip 24, 2009 21:28
Temat postu: wentylator
rovera posiadam od sierpnia 2008r i jak naprawie to sprzedam :( ale kupie 45 po 2004 r a podejrzenia padaja na modul wentylatora . Choc jeden pan powiedzial ze skoro obroty sa wysokie to napiecie moze pochodzic od klimatyzacji , sam juz nie wiem pomocy!!
SeniorA - Sob Lip 25, 2009 00:36

volverin napisał/a:
napiecie moze pochodzic od klimatyzacji
możliwe ( np. czujnik ciśnienia ),może sterownik wentylatora , wyciągnij bezpiecznik wentylatora (na nim wisi też częściowo klima,tempomat i skrzynia automatyczna ). Zadzwoń do Tomka Pstusia ( 603 111 455 ), on ma namiar do elektryka albo sam pomoże.Lub P. Midowicz.
Co do klimy, to A. Ingarden f-ma ALL HAPPY na ul.Macedońskiej.

[ Dodano: Sob Lip 25, 2009 07:04 ]
volverin napisał/a:
wentylator caly czas chodzi nawet po wylaczeniu silnika
teoretycznie to możę chodzić kilka minut nawet 10. Może warto sprawdzić kiedy się wyłączy.
dukat11 - Sob Lip 25, 2009 13:16

volverin napisał/a:
witam :) wentylator caly czas chodzi nawet po wylaczeniu silnika i przekaznikow co jest powodem bo caly czas musze odlaczac akumlator aby sie nie rozladowa


Może spróbuj rozpiąć złącze wentylatora pod zderzakiem i sprawdź na których złączasz utrzymuje się napięcie. W złączce masz 5 przewodów (gruby + i - oraz sterowanie trzema przekaźnikami). Istnieje też możliwość że masz uszkodzony przekaźnik przy wentylatorze i nie odpuszcza po ustaniu wysterowania.

SeniorA - Sob Lip 25, 2009 14:42

dukat11, to nie jest tak dokładnie jak piszesz , bo jest jeszcze przekażnik ciśnienia czynnika roboczego i tymi czterema przekażnikami, kieruje regulator umieszczony w sterowniku wentylatora. Przewody to : masa (czarny),sterownik silnika (niebiesko/czerwony),z czujnika ciśnienia (żółto/szary), z bezpiecznika F4- 15A (żółto/niebieski) i z FL4-80A.
dukat11 - Sob Lip 25, 2009 20:11

SeniorA, Ale mi chodzi o skrzynkę przekaźnikową przy wentylatorze
volverin - Sob Lip 25, 2009 21:34
Temat postu: :)
a gdzie to dokladnie jest?? czy w srodku wentylatora?
SeniorA - Sob Lip 25, 2009 22:27

http://www.roverki.pl/article.php?sid=464

[ Dodano: Sob Lip 25, 2009 22:29 ]
volverin napisał/a:
a gdzie to dokladnie jest?
obok wentylatora
dukat11 - Nie Lip 26, 2009 04:00

volverin napisał/a:
a gdzie to dokladnie jest?? czy w srodku wentylatora?


Znajduje się przy samym wentylatorze i jest dostępny po zdjęciu zderzaka. Ale aby go zdiagnozować nie trzeba rozbierać pół auta. Wystarczy rozpiąć złączkę wentylatora po lewej stronie pod zderzakiem i ręcznie podać napięcie ma wentylator. W złączce masz 5 przewodów (gruby + i - oraz sterowanie trzema przekaźnikami).

PHJOWI - Nie Lip 26, 2009 19:44

jesli wentylator chodzi cały czas to przewaznie uwalona plytka sterujaca w skrzynce.
SeniorA - Nie Lip 26, 2009 20:43

zgadza się , bo przekażnikami kieruje regulator ( control unit ) umieszczony w sterowniku wentylatora, jak pisałem wyżej.
volverin - Sro Sie 05, 2009 21:01
Temat postu: zrobione
dziekuje wszystkim za pomoc auto odstawilem do p. R. STUPKA ul. centralna 77 KRAKÓW rewelacyjny facet :ok: zna sie na rzeczy tylko on pomogl mi bo nikt inny z poleconych nie chcial sie chwycic tego,ale do sedna okazalo sie ze spalil sie REZYSTOR i jakis blad byl przy klimie ale nie pamietam co dokladnie takze zrobil za 350 zl
Legwan1989 - Czw Cze 20, 2013 21:52

U mnie od wczoraj wentylator nie przestaje się kręcić , wciaz chodzi na trzecim biegu.
Dokładniej mówiąc, wczoraj z rana, zostawiając auto na parkingu w pracy usłyszałem ze po zgaszeniu wentylator nadal się kręci. Choć pierwszy raz takie coś się zdarzyło pomyślałem ze to dlatego iż tak ciepło i silnik mocniej się nagrzał. Podobnie po powrocie do domu. Jednak pozniej, asekuracyjnie sprawdziłem poziom płynu chłodniczego bo dawno nie zagladałem pod korek, był mały ubytek, dolałem.
Następnego dnia z rana przekrecam stacyjkę na pozycje pierwsza a wentylator od razu wystartował na najwyższym biegu mimo iż silnik był zimny. Po zgaszeniu całkowicie stacyjki chodzi tak około 10-15 minut.
Z tego co wdzę to do sprawdzenia jest ta skrzyneczka z bezpiecznikami w obudowie wentylatora, ale jak to zrobić ? Wyzej ktoś pisał ze można bez sciągania zderzaka podpinając się we wtyczkę ale czyli w co mam się dokładnie wpiąć i jaki efekt powinien/nie powinien być ? ?

sknerko - Pią Cze 21, 2013 09:28

Na zlocie ostatnim Tomi mówił ze miał podobnie i to jest objaw padającego akumulatora, popatrzyliśmy na niego dziwnym wzrokiem a on powiedział ze to nie tylko w jego aucie się zdarzyło. Wiem jak to brzmi ale ponoć rover tak rozwiązał kompa w aucie ze jak aku słaby to go wiatrakiem rozładowuje do zera.
Legwan1989 - Pią Cze 21, 2013 19:09

Uhh, wiesz sknerko jestem skłonny uwierzyć w taką teorię, bo ten akumulator ledwo co przeżył zimę, miałem zamiar wymienić przed kolejną...
Ale znowu nawiązując do tej teorii to juz chyba pierwsze takie "objawy" pojawiłyby się zimą gdy akumulator częściej podupadał

[ Dodano: Pią Cze 21, 2013 14:51 ]
Mam u siebie prawie że nowy akumulator, ale delikatnie za wysoki do r75 więc pozniej sobie sprawdzę czy objawy będą te same

[ Dodano: Pią Cze 21, 2013 19:09 ]
Wentylator z podłączonym nowym akumulatorem zachowuje się tak samo więc raczej ten mit jest nieprawdziwy

SyntaX - Pią Cze 21, 2013 20:09

We Freelku jest tak że na rurkach klimy jest czujnik.
Czy jest czynnik klimy czy nie jeśli nie ma tam styku to wentylatory chodzą cały czas, nie wiem może musi tam być jakieś minimalne przewodnictwo.
Zobacz czy nie masz u siebie też takiego czujnika wkręcanego w rurki od klimy i sprawdź połączenie kostki do niego.

Legwan1989 - Pią Cze 21, 2013 20:36

Jutro to sprawdzę. Postaram się też sprawdzić tą skrzyneczkę w obudowie wentylatora. Świetni gdyby udało się to zrobić bez zrzucania zderzaka i całego pasa przedniego...
sknerko - Pią Cze 21, 2013 22:09

Niestety nie da się tak jak myślisz, tez miałem taka nadzieję kiedyś. możesz spróbować rozpiąć wtyki w nadkolu i stamtąd spróbować podać sygnały na wentylator choć mnie się nie udało. Rave twoim przyjacielem:)
Legwan1989 - Sob Cze 22, 2013 10:49

Własnie nawet nie mam pojeęcia jak mogę sprawdzić go poprzez podpięcie się pod złączę przy nadkolu więc chyba pozostaje opcja rozebrania przodu

[ Dodano: Sob Cze 22, 2013 10:49 ]
Problem rozwiązany! Gdy tylko otworzyłem okienko w nadkolu i złapałem za kostki wentylator się zatrzymał. Wcześniej już miałem nieoryginalne złącza i kable były zaizolowane. Poprawiłem to i już wszystko w porządku ;)

wschodni - Pon Cze 24, 2013 19:37

Tez mam problem z kostak tylko nie bardzo wiem co z nia zrobic. Tez mi sie krecil caly czas, udalo mi sie pociaganac lekko w strone kabiny i jest ok. Ale przypuszczam, ze na dlugo to nie pomoze. Trzeba zmie iac kostke, przewody?
Legwan1989 - Pon Cze 24, 2013 20:24

wschodni napisał/a:
udalo mi sie pociaganac lekko w strone kabiny i jest ok

pociągnąć przewodami przy kostkach od wiatraka ?

U mnie było tak ze w ogóle nie miałem tej kostki wszystko było podłączone na stałe więc wrzuciłem do siebie jakies inne 2 sztuki 3pinowe ze starej instalacji golfa. Ale widocznie gdzies cos zle zaizolowałem ale wystarczyło poorawić i jest ok

wschodni - Pon Cze 24, 2013 21:19

Tak tylko, ze 2 kostki tam sa wiec lekko jest odciagnalem bo sa w miare luzno zwisajace i jest ok.
sknerko - Pon Cze 24, 2013 22:04

a moja teoria na wasze problemy jest taka że macie gdzieś przetarte kable i podejrzewam że nawet wiem gdzie, albo na belce po której idzie wiązka z przodu, albo na zagięciu (przy osuszaczu klimy) przed puszką z przekaźnikami od wentylatora. Miałem tam przetarty przewód i działy się różne rzeczy aż całkiem padł i wtedy "pozbyłem" się obrotomierza wskaźnika temperatury, paliwa, ileś kontrolek się zapaliło ale auto jechało w najlepsze. jak go połączyłem i zaizolowałem tak już 4 lata jeździ.
wschodni - Pon Cze 24, 2013 23:06

Czyli najlepiej zmienić całą wiązkę od kostki przy belce aż do przekaźników przy wentylatorze? Możliwe, że się potopiły jakieś przewody bo poprzedni wentylator się spalił.
sknerko - Wto Cze 25, 2013 08:51

wschodni napisał/a:
Czyli najlepiej zmienić całą wiązkę od kostki przy belce aż do przekaźników przy wentylatorze?
Ja bym naprawił a nie wymieniał, za dużo rozbebeszania wiązki i kabli żeby wymieniać.
wschodni - Wto Cze 25, 2013 10:30

Tak tez uczynię:)
Dzięki za radę.

VITZH - Nie Lip 21, 2013 12:27

Odgrzebie trochę zakurzony temat ale ostatnio zauważyłem iż u mnie tez po włączeniu klimy nie działa wiatrak - pierwsze co sprawdziłem kostkę okazało się że zgniło jej się trochę (kable zaśniedziały aż było zielono wszędzie od utleniającej się miedzi ;) ).
Wstawiłem swoje połączenie ale wiatrak nie działał, sprawdziłem czy dochodzi napięcie i okazało się że na kablach zasilających jest +12V ale za to na sterujących przekaźnikami było tylko +6V także byłem tym faktem zdziwiony ale nie chciało mi się zdejmować zderzaka i etc by sprawdzić silnik i przekaźniki więc postanowiłem zrobić to w weekend ale w weekend plany się zmieniły tylko dlatego że jak kupowałem NOWY akumulator i włączyłem klimatyzację ot otóż WIATRAK ożył. - także teoria z zdechłym akumulatorem jest jednak prawdziwa. wiec ECU jak widzi że nie może doładować już akumulatora lub jego moc jest nie wydolna po pracy nie włącza aku by mieć więcej mocy na inne wazę czynności życiowe.