Zobacz temat - [R75] Odbiornik sygnału z pilota
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Odbiornik sygnału z pilota

tomczyk32 - Nie Sie 02, 2009 20:25
Temat postu: [R75] Odbiornik sygnału z pilota
witam jak w temacie prosze o porade jak sprawdzic odbiornik sygnału z pilota i jak mozna to naprawic (pilot emituje sygnal) zamykam drzwi kluczykiem i to zaczyna mnie juz draznic - prosze o porade
staf - Nie Sie 02, 2009 20:32

Zobacz tu. Może ci pomoże.
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=42998

denirok - Pon Sie 03, 2009 14:50

witam
kup sobie takie coś http://allegro.pl/item694...ja_schemat.html

modernizujesz sterownik tak aby każdy przekaźnik łączył po zadziałaniu bez podawania sygnału w instalacje(przecinasz kilka ścierzek i lutujesz 2 przewody), wpinasz sie w 3 przewody w instalacji auta i zrobione

Jakbyś był zainteresowany konkretniej to pytaj bo troche pisania bym miał. Zasada przeróbki sterownika jest pokrótce taka jak na rysunku

henryk - Wto Sie 04, 2009 21:43

tomczyk32 napisał/a:
jak sprawdzic odbiornik sygnału z pilota
wyciągnij płytkę odbiornika. Jeżeli odbiornik nie działa, to najczęściej widać przyczynę, bo płytka i styki są zaśniedziałe. Prawdopodobnie od wilgoci spowodowanej bliskością kanału wentylacyjnego.
Bez wyciągnięcia tej płytki chyba nie da rady, no może T4, ale nie wiem. Ja zaryzykowałem zamówienie odbiornika (używanego) i się udało.
denirok, z ciekawości: piszesz teoretycznie czy miałeś okazję to wypróbować. Bo sterowanie zamkami w R75 odbywa się przez BCU, który jest trudno modyfikowalny. Odbiornik wyłącznie odbiera i wysyła sygnał. Oprócz tego sygnały są przesyłane z zamka drzwi kierowcy i przycisku na konsoli.

denirok - Sro Sie 05, 2009 00:02

No ja sobie tak zrobiłem i jest gitara i mam zasięg z 20 metrów i nie gniote pilota stojąc w deszczu przed autem :lol:
Jak coś to moge dorobić foty jak jest zainteresowanie i poprowadzić za rączke do celu :grin:
Najbardziej czasochłonne jest odnalezienie 3 kabelków w wiązce za sterownikem świateł a reszta to pikuś. Cała operacja trwa ok.1 godzinki, pod warunkiem że jest przerobiona centralka. Modyfikacja centralki to jakieś 30 min.
Pozdro
P.S Wpiąłem sie w trzy kable od zamka kierowcy

MiReK - Sro Sie 05, 2009 00:50

No,powiem szczerze że mnie to zainteresowało i warto byłoby się w to zagłebić żeby pilocik był bardziej"czuły"
darek_wp - Sro Sie 05, 2009 10:49

denirok napisał/a:
No ja sobie tak zrobiłem i jest gitara i mam zasięg z 20 metrów i nie gniote pilota stojąc w deszczu przed autem :lol:
Jak coś to moge dorobić foty jak jest zainteresowanie i poprowadzić za rączke do celu :grin:
Najbardziej czasochłonne jest odnalezienie 3 kabelków w wiązce za sterownikem świateł a reszta to pikuś. Cała operacja trwa ok.1 godzinki, pod warunkiem że jest przerobiona centralka. Modyfikacja centralki to jakieś 30 min.
Pozdro
P.S Wpiąłem sie w trzy kable od zamka kierowcy



a można wiedzieć gdzie Kolega się wpiął w drzwiach - czy może w przewody od siłownika ?

i jeszcze pytanie - czy po zamknięciu autka z nowego pilota uruchamia się alarm - bo standartowo po zamknięciu z oryginalnego pilota lub kluczyka odpala się alarm

i jeszcze temat immo - nowy pilot go nie obsłuży - więc trzeba i tak mieć w kieszeni oryginalny

pozdrawiam

denirok - Sro Sie 05, 2009 13:19

Mój patencik polega na tym, że jest to jakby imitacja przekręcania fizycznie kluczykiem zamka, gdzie podczas zamykania i otwierania zwierają sie na przemian dwa styki z jednym głównym dając sygnał do oryginalnej centralki, która zamyka drzwi i uzbraja alarm i odwrotnie. Są trzy przewody, które za to odpowiadają są to różowo/niebieski(grubszy), różowo/biały i różowo/brązowy(wrzystkie biegną w wiązce od drzwi za sterownikiem świateł). Zwierając różowo/niebieski z którymś z tych dwóch, zamyka się lub otwiera i tak samo z alarmem uzbraja lub go deaktywuje.
Z tego co wiem to immo jest czytane dopiero gdy kluczyk wsadzisz do stacyjki bo w niej właśnie jest czytnik. W kluczyku przy ostrzu jest taka mała czarna kostka, którą można łatwo wyjąć i jeżeli ją obrócisz o 90 stopni w jaką kolwiek strone (mając oczywiście wsadzony kluczyk do stacyjki) to za cholere nie odpalisz-wiem bo sie tak bawiłem dzisiaj. Dzisiejsze testy z tym klockiem immo dały mi nowy pomysł żeby zakupić nową centralke ale już z kluczykami typu scyzoryk i wsadzić tam w odpowiednim kierunku kość od immo i jak będzie git to mam z głowy dodatkowy pilot co przy wytychach mi wisi :)
Acha i jeszcze jedno ważne - całą to przeróbke można robić tylko wtedy gdy ma sie sprawną oryginalną centralke w furce(oprócz padniętego sterowania przez oryginalny pilot). Można to sprawdzić kluczykiem, jeżeli wrzystko gra po fizycznym zamknęciu i otwarciu auta kluczykiem to można sie wtedy bawić.
Na pierwszym zdięciu widać całą przeróbkę sterownika(poprzecinane ścieżki i dwa lutowane kabelki) chodzi o to żeby na wyjściazh styczników nie pojawił się żadny "obcy" prąd, który oryginalnie tam leci sterując siłownikami. Przekaźniczki mają że tak powiem wisieć w powietrzu a jedyne napięcie ma dochodzić do ich cewek .

POZDRO

SeniorA - Sro Sie 05, 2009 14:51

denirok napisał/a:
jest to jakby imitacja przekręcania fizycznie kluczykiem zamka,
Czyli należy rozumieć,że nie uruchamia dżwiękowej ochrony wnętrza auta i nie realizuje funkcji całkowitego zamykania
denirok - Sro Sie 05, 2009 21:51

no jak nie jak tak, ja jak przekręcam kluczyk w drzwiach to mi sie zamki ryglują i alarm załącza i dodatkowa centralka temu służy żeby robiła to co kluczyk
henryk - Sro Sie 05, 2009 23:23

denirok napisał/a:
zamki ryglują i alarm załącza
zgadza się, myślę, że SeniorA ma na myśli ochronę wnętrza kabiny dodatkowym czujnikiem ruchu - "dźwiękowym". Nie wszystkie R75 to mają. Ale jeżeli ktoś to ma, to nie da się tego uzbroić z kluczyka, tak jak napisał SeniorA.
denirok dodatkowo sprawdź czy zamykasz klapkę wlewu paliwa...?

SeniorA - Czw Sie 06, 2009 00:05

henryk, Tak, to miałem na myśli i całkowite zamykanie,czyli blokadę klamek od wewnątrz np. po wybiciu szyby nie otworzy drzwi.Tego kluczyk nie robi.
denirok - Czw Sie 06, 2009 09:10

acha , no tak , o tym nie wiedziałem
shakesbeer - Wto Gru 13, 2011 23:34

Odgrzeję trochę temat, bo mam podobny problem. Jest tak:
Mam 2 kluczyki, żaden z pilotów nie otwiera/zamyka. Baterie ok, próbowałem synchronizować -nie pomogło. PHJOWI po podłączeniu kiedyś T4 stwierdził w komputerze brak jakiegokolwiek sygnału pochodzącego od pilota. Odbiornik nie wyglądał źle, ale kupiłem używany -rzekomo sprawny i też nic się nie dzieje.
Centralny zamek działa po przekręceniu klucza w drzwiach w obu kierunkach prawidłowo, ale nie uzbraja alarmu. Jedynie po odłączeniu akumulatora i ponownym podłączeniu zapaliła się czerwona dioda a po krótkiej zabawie drzwiami zobaczyłem na wyświetlaczu dzwonek, który zniknął przy włączeniu zapłonu.
Trochę nie mam pomysłu co z tym dalej zrobić i jak np. sprawdzić piloty czy wysyłają cokolwiek. Czy ktoś mógłby mi pomóc i np. sprawdzić te odbiorniki które mam podłączając do swojego R?

stee-zoo - Sro Gru 14, 2011 21:37
Temat postu: Witam zakupilem R75 i ....
Witam zakupiłem przed wczoraj R75 2,5 v6 wyszukiwany przeze mnie ponad 6 miesięcy ...
I niestety pierwsza usterka ...
-Auto zamyka się z pilota wszystkie 4 drzwi,
-niestety otwiera tylko tylne tak jest z pilota i z kluczyka
Pomóżcie jeżeli spotkaliście się z czyms takim,lub wiecie o co chodzi...

PHJOWI - Sro Gru 14, 2011 21:38

zamki do wymiany
stee-zoo - Sro Gru 14, 2011 21:57

Moim zdaniem gdyby siadły zamki to drzwi nie otwierały i nie zamykały by się
A zamykać zamykają się
Chyba że sie mylę , a po podłączeniu pod komputera pokaże co jest nie tak ?

dukat11 - Sro Gru 14, 2011 22:22

stee-zoo napisał/a:
Moim zdaniem gdyby siadły zamki to drzwi nie otwierały i nie zamykały by się
A zamykać zamykają się
Chyba że sie mylę , a po podłączeniu pod komputera pokaże co jest nie tak ?


Mylisz się. W zamku są dwa silniczki. jeden od zamykania a drugi od otwierania. Resztę sobie dopowiedz.

haszczyc - Sro Gru 14, 2011 22:35

stee-zoo, na 100% zamki powodzenia miłej lektury http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=44478
SeniorA - Czw Gru 15, 2011 08:42

dukat11 napisał/a:
Mylisz się. W zamku są dwa silniczki. jeden od zamykania a drugi od otwierania
w zamku są 2 silniczki, ale oba od zamykania i otwierania , tylko że drugi jest do tzw. całkowitego zamykania (pilotem).Do wymiany zamki albo silniczki.
Było już o tym w http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=65479

stee-zoo - Pią Gru 16, 2011 14:29

Witam i z góry dzięki ...
Jutro jestem umówiony z elektrykiem ma zajrzeć do zamków .
Będziemy wiedzieli od czego zacząć ,mam nadzieje ze przeczyszczenie silniczków wystarczy bo kupno dwóch silniczków na początek nie uśmiecha ni się

haszczyc - Sob Gru 17, 2011 12:45

stee-zoo, zamiast wydawać na elektryka wydasz tyle samo na zamki z anglika ... i samemu to zrobisz...
stee-zoo - Nie Gru 18, 2011 13:49
Temat postu: Tak jak pisaliscie Silniczki się rozsypały ..
Witam ...Tak jak pisaliście do wymiany zamki [ewentualnie silniczki]okazało sie że siniczek od otwierania po otwarciu go rozleciał się .
Na szczęście mechanik okazał się w porządku gościem i nie wziął żadnej kasy choć trochę się napocił żeby zdjąć boczek i rozebrać zamek.
Także czeka mnie zakup zamków ...
Z tego co piszecie zamki od anglika będą pasowały [zgadza się panowie]???
Tylko mam pytanie może wiecie gdzie mogę kupić taki zamek bo szukałem na allegro i nie mogę znalezć :bezradny:

dukat11 - Nie Gru 18, 2011 13:58

stee-zoo napisał/a:
Z tego co piszecie zamki od anglika będą pasowały [zgadza się panowie]???


Tak z tym szczegółem, że w angliku kluczyk jest po prawej stronie.

stee-zoo napisał/a:
Tylko mam pytanie może wiecie gdzie mogę kupić taki zamek bo szukałem na allegro i nie mogę znalezć


http://allegro.pl/listing...+75+zamek+drzwi

stee-zoo - Nie Gru 18, 2011 18:17

Czyli co zostaje kupić zamek z wersji europejskiej za 200zł.
Albo kupić zamek z anglika i poprzekładać silniczki.Zgadza się

SeniorA - Nie Gru 18, 2011 18:55

stee-zoo napisał/a:
Zgadza się
zgadza się.
stee-zoo - Nie Gru 18, 2011 19:23

Ok ...
To spróbuje kupić zamek z anglika [tańsza opcja] i przełożyć silniczki .
Na razie dzięki panowie :wink:

sebol11 - Sro Sie 29, 2012 20:04

Kupiłem taki sterownik:http://allegro.pl/show_item.php?item=2547306603
Jak przerobić go żeby działał tak jak ten który stworzył denirok, ?

[ Dodano: Sro Sie 29, 2012 20:04 ]
Już sobie poradziłem i wszystko działa jak należy.Następnym krokiem będzie przerobienie pilota tak aby jego zawartość zmieściła się w oryginalnej obudowie kluczyka od rovera.

rafikb - Pią Lis 08, 2013 19:57
Temat postu: centralka zamka uniwersalna
Witam, używam opcji szukaj:D ale nie potrafię znaleść odpowiedzi na moje pytanie tzn. od jakiegoś czasu nie działał mi central i alarm z guzika natomiast działał z kluczyka, aczkolwiek i wkładka padła:( długo nie myśląc i wiele nie bombinując zakupiłem uniwersalna centralke z pilotami. Niestety nie potrafię znaleść jak i w którym miejscu mogę sobie ją zamontować :( Może pomoże ktoś?
sebol11 - Sob Lis 16, 2013 21:12

Mi też padła i zamontowałem "tymczasowo ;) " uniwersalny sterownik.Cały mechanizm zamontowałem pod nogami kierowcy a wpiąłem się w wiązkę pod zaślepką gdzie jest przycisk do otwierania bagażnika - działa tak jak oryginał i dodatkowo mam otwieranie bagażnika z pilota (przez ten miły dodatek nie wracam do oryginału do chwili kiedy nie będę się pozbywał swojego samochodu na rzecz XJ a to jeszcze trochę).
Dawidovs - Wto Maj 27, 2014 15:08

Mam sprawę do znawców tematu receivera..
Mam rovera przedliftowego i jak większości pilot łapie mi z max. 4 metrów na dobrym wietrze :P Będe niedługo demontował tunel środkowy i tak sobie pomyślałem że może przeniosę odbiornik w inne miejsce.
Kumpel radził żeby zamontować w bagażniku tam gdzie fabrycznie montowany jest wzmacniacz H&K. Pytanie:
Jeśli przetne przewody od odbiornika i potem znów go podłącze to komp sobie z tym poradzi?
Gdzie w wersjach poliftowych był montowany odbiornik? Bo z tego co słyszałem polifty mają ładny zasięg pilota. Pozdrawiam!

sknerko - Wto Maj 27, 2014 15:10

o ile dobrze pamiętam to za zegarami jest w nowszych
Dawidovs - Wto Maj 27, 2014 15:30

sknerko, dzięki, jak zawsze na posterunku :wink:
Ciekawe czy kabel starczy żeby go tam schować czy będe musiał jednak ciąć..

damiwr - Wto Maj 27, 2014 15:45

Dawidovs napisał/a:
Ciekawe czy kabel starczy żeby go tam schować czy będe musiał jednak ciąć..


Powinno styknąć le mistrzu podłoga cię czeka albo jej rwanie po środku. lub delikatne przepychanie się z kablami.

Nie pamiętam tylko czy tam wiązka jakoś dziwacznie się nie łączy.

A tak naprawdę nie zmieniał bym jego położenia bo nie zmieni to za wiele odległości łapania pilota :D Tak to rozwiązane jest niestety. Można jednak dolutować druciki i zrobić antenę która poprawi zasięg.

longer86 - Wto Maj 27, 2014 15:52

tu jest opisane:

Roverki poprawa zasięgu pilota

rafalmis1 - Wto Maj 27, 2014 16:28

Dawidovs, mam zrobione tak jak napisał longer86, i samochód otwieram/zamykam nawet z 60 m się udało. Garaż mam od domu około 40 m i jak stanę w domu przy oknie, to mogę z powodzeniem migać kierunkami w samochodzie :mrgreen:
haszczyc - Wto Maj 27, 2014 21:56

mając rovera 75 z 99r zasieg pilota był beznadziejny, mając teraz rovera polift 2004/2005 auto bez modyfikacji z pilota mogę otworzyć spokojnie z 50 metrów
Dawidovs - Sro Maj 28, 2014 08:19

rafalmis1, próbowałem dolutować przewodzik ale po którymś razie wogóle przestał otwierać..
Wystraszyłem się strasznie i dusiłem go długo przy aucie śląc przy tym modły do Pana by ten pilocik ożył i stał się cud, zaczął działać :P
Przeraziłem się i zostawiłem temat :)