Zobacz temat - [ALL] Światła do jazdy dziennej - Montaż
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) - [ALL] Światła do jazdy dziennej - Montaż

Traianus - Czw Sie 13, 2009 13:56
Temat postu: [ALL] Światła do jazdy dziennej - Montaż
Ostatnio weszły nowe przepisy umożliwiające jazdę na tak zwanych światłach do jazdy dziennej. Dzięki temu montując sobie takie światełka nie świeci nic poza nimi. SUPER chce takie !! :mrgreen:

Teraz wielka prośba, powiedzcie jak coś takiego zamontować :?: pojawiło sie pełno takich świateł na allegro, np: http://allegro.pl/item709...omologacja.html

czy ktoś już montował coś takiego, albo wie jak to podpiąć jeżdżę R 620Si

ash - Czw Sie 13, 2009 14:12

ja takie montowałem, używam cały czas.
http://forum.roverki.eu/v...er=asc&start=20

Traianus - Czw Sie 13, 2009 14:29

no ale w linku który podałeś niema nic o montażu, a ja chce wiedzie co gdzie podpiąć (chodzi mi o elektrykę) tak aby wszystko było zgodnie z przepisami,

USTAWA.
z dnia 20 czerwca 1997 r.
Prawo o ruchu drogowym.
(Dz. U. z dnia 19 sierpnia 1997 r.)
Używanie świateł zewnętrznych.
Art. 51. 1.
2. W czasie od świtu do zmierzchu w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, zamiast świateł mijania, kierujący pojazdem może używać świateł do jazdy dziennej.

Jak mają być zamontowane cytat:

1. Ilość na samochodzie: 2 szt.
2. Barwa: Biała.
3. Miejsce montażu: Z przodu.
4. Montaż: Nie dalej niż 400 mm od bocznego obrysu pojazdu; wzajemna odległość nie może być mniejsza niż 600 mm wysokość 250÷1.500mm.
5.Sposób działania: Połączenie elektryczne powinno być takie, aby nie można było ich włączyć, jeśli nie są jednocześnie włączone tylne światła pozycyjne. Powinny się automatycznie wyłączać, jeżeli włącza się światło mijania lub drogowe, z wyjątkiem krótkotrwałego włączania światła mijania lub drogowego jako ostrzegawczego sygnału świetlnego.
6. Właściwości świetlne: Światłość każdego światła nie może być mniejsza niż 400 cd, lecz nie większa niż 800 cd.
7. Inne wartości: Powierzchnia świetlna jednego światła nie może być mniejsza niż 40 cm2.

Dodatkowo niech się włączają po odpaleniu silnika tak abym nie musiał pamiętać o ich włączaniu :mrgreen:

ash - Czw Sie 13, 2009 14:59

No przeciez sam podales gdzie mają byc zamontowane, w R200 akurat u mnie tam pasuje i jest git. Natomiast jezeli chodzi o elektryke to schemat bedziesz mial w instrukcji. Dostajesz caly komplet z okablowaniem. Jeden podpinasz pod stacyjke, drugi do zasilania reflektorow, a trzeci masa i dziala pieknie tak jak ustawa przewiduje.
blue827 - Pią Sie 14, 2009 08:59

Z całego wachlarza dziennych ledów najbardziej podobają mi się te:

http://allegro.pl/item712...ja.html#gallery

mają małe wymiary, tylko 104x25mm więc nawet pomiędzy kratki grilla pod zderzakiem wchodzą, ale niestety akuat u mnie byłyby zablisko siebie, tzn <600mm.

ash - Pią Sie 14, 2009 10:28

Niestety te lampki co podałeś nie są swiatłami do jazdy dziennej a jedynie mają homologacje jako światła postojowe - A. Producent gdzies tam obok innych napisów dodał DRL co jest konkretną ściemą - nie dajcie nabrać się.
Krzysi3k - Pią Sie 14, 2009 11:15

To które są dobre?
Bo ja już się zamotałem...

Mayson - Pią Sie 14, 2009 11:29

Traianus napisał/a:
aby nie można było ich włączyć, jeśli nie są jednocześnie włączone tylne światła pozycyjne

Zaraz; no to można mieć same LEDy dzienne z przodu niezależnie od reszty oświetlenia w aucie czy nie?

Podałeś cytat ze starych przepisów... Ja mam zamontowane LEDy niezależnie od instalacji auta. Jeden patrol już mnie dziabnął i zdało egzamin :ok:

PTE - Pią Sie 14, 2009 12:18

Mayson napisał/a:
Traianus napisał/a:
aby nie można było ich włączyć, jeśli nie są jednocześnie włączone tylne światła pozycyjne

Zaraz; no to można mieć same LEDy dzienne z przodu niezależnie od reszty oświetlenia w aucie czy nie?

Podałeś cytat ze starych przepisów... Ja mam zamontowane LEDy niezależnie od instalacji auta. Jeden patrol już mnie dziabnął i zdało egzamin :ok:


Tak, można. Wystarczą same światła do jazdy dziennej - żadnych pozycyjnych (zarówno przednich jak i tylnych), żadnego oświetlenia tablicy rejestracyjnej ani przyrządów w kabinie.

blue827 - Pią Sie 14, 2009 14:48

ash napisał/a:
Niestety te lampki co podałeś nie są swiatłami do jazdy dziennej a jedynie mają homologacje jako światła postojowe - A. Producent gdzies tam obok innych napisów dodał DRL co jest konkretną ściemą - nie dajcie nabrać się.


ash, punkt dla Ciebie!! faktycznie, zbadałem temat i to ściema z tą homologacją :shock: jak oni mogą tak mydlić oczy :???: Czyli prawdziwe dzienne powinny mieć jeszcze symbol RL.

Traianus - Pią Sie 14, 2009 19:05

ash napisał/a:
Jeden podpinasz pod stacyjke, drugi do zasilania reflektorow.


gdzie w R600 można się najłatwiej dobrać do tzw przewodu pod stacyjke ?? z elektryki jestem zielony stad moje pytania :razz:

Krzysi3k - Pią Sie 14, 2009 19:31

W celu ich zamontowania trzeba wyciąć zderzak i je wsadzić, bo w R25 niebardzo jest inne wyjście... hm...
PTE - Sro Sie 19, 2009 13:36

Krzysi3k5 napisał/a:
W celu ich zamontowania trzeba wyciąć zderzak i je wsadzić, bo w R25 niebardzo jest inne wyjście... hm...


To fakt. We wnęce pod tablicą gdzie byłoby to najłatwiej uczynić (bez wycinania) będą za blisko siebie i za daleko od boków auta... Można jeszcze zamontować okrągłe lampy (np. polskie WESEM albo diodowe WAŚ, ale pozostaje problem estetycznego zapełnienia dziury... Najlepiej zatem chyba zastosować podłużne lampy LED i zamocować je w otworach wyciętych w "nakładce" na dole zderzaka - powinno zostać 250 mm do ziemi. Zastanawiam się tylko nad sensownym rozwiązaniem problemu mocowania.

Krzysi3k - Sro Sie 19, 2009 13:58

Jak się je wsadzi w zderzak to z zamocowaniem nie będzie problemów ;)
Zauważ, że przy większości świateł wsadza się je parenaście cm wgłąb i na końcu są uchwyty mocujące :)

PTE - Czw Sie 20, 2009 08:02

Krzysi3k5 napisał/a:
Jak się je wsadzi w zderzak to z zamocowaniem nie będzie problemów ;)
Zauważ, że przy większości świateł wsadza się je parenaście cm wgłąb i na końcu są uchwyty mocujące :)


Właśnie o to chodzi, że jak zrobisz dziurę w zderzaku, to od wewnątrz nie ma za bardzo do czego tych świateł przymocować - przynajmniej w dolnych jego partiach. :???:

ash - Czw Sie 20, 2009 08:18

ja je przykleiłem bezposrednio do zderzaka, wyciąłem otwory i przykleiłem je do obwodu klejem z castoramy w tubie jak silikon, trzyma pieknie.
PTE - Czw Sie 20, 2009 08:45

ash napisał/a:
ja je przykleiłem bezposrednio do zderzaka, wyciąłem otwory i przykleiłem je do obwodu klejem z castoramy w tubie jak silikon, trzyma pieknie.


Hmmm... Czyli zderzak jest na tyle gruby, że utrzyma stabilnie ciężar lampki? To dobra wiadomość :wink:

A możesz wskazać producenta/sprzedawcę, którego światła zastosowałeś?

sobrus - Czw Sie 20, 2009 09:26

Homologacja E moze być chyba dowolna, bo na terenie unii europejskiej akceptowane sa homologacje krajów członkowskich).
Ale z DRL / RL to nie jestem pewien. Różne źródła podają różnie. DRL Daytime Running Lamp. Jedne źródła mówią że samo RL nie wystarczy. Inne że jest dokładnie odwrotnie (tzn RL to homologacja, a DRL to nie wiadomo co)
Jak to w końcu jest, ma ktoś jakieś pewne źródło?
Skłaniam się raczej ku RL.

Od niedawna faktycznie wystarczą same takie światła, nie trzeba żadnych pozycyjnych.
Mam tylko nadzieje że takich świateł za bardzo nie kradną, bo tanie nie są...

BoloSr - Czw Sie 20, 2009 10:28
Temat postu: Re: [ALL] Światła do jazdy dziennej - Montaż
a do R45 ktos wkladal takei swiatla ?? ? bo ciekawi mnie godzie by weszly
Krzysi3k - Czw Sie 20, 2009 12:00

BoloSr, nie ma podziału na marki, kupuje się uniwersalne i montuje w zderzaku :)

Myślę, że najlepiej pod lub nad halogenami u nas by było montować.

marcin316 - Czw Sie 20, 2009 12:11

W R45 można spróbować usunąć kawałek listwy "chromowanej" i w to miejsce wkomponować odpowiednio dobrane światełka. Sam się nad tym zastanawiam...

Tutaj http://forum.roverki.eu/v...er=asc&start=20 na jednej z fotek prezentowane jest podobne rozwiązanie. W R45 są chyba szersze listwy więc powinno się jeszcze lepiej spasować.

Pozdrawiam

Mayson - Czw Sie 20, 2009 13:49

Ja mam tak zamontowane. Ale to nielegalne i teraz myślę jak to wkomponować w zaślepki od halogenów :/ Ciężko jest...
PTE - Pią Sie 28, 2009 09:17

Przeanalizowałem wszystkie za i przeciw i doszedłem do wniosku, że w przypadku R25 nie ma możliwości estetycznego montażu podłużnych diodowych świateł do jazdy dziennej w zserzaku, do tego w sposób zgodny z wymogami prawa. W związku z tym mam zamiar pójść drogą wytyczoną przez kolegę areek i zamontować lampki w otworach na halogeny. Jako że halogenów nie mam, muszę takowe uprzednio nabyć (co podnosi koszty całej inwestycji). Póki co poluję więc na okazję. Na razie zdobyłem lewy halogen wraz z ramką za 79zł, teraz szukam prawego :wink: Podobnie jak areek zamierzam użyć halogenów jako uchwytów montażowych do lamp z WESEM-u. Moduł uruchamiający światła po włączeniu silnika i gaszący po włączeniu świateł mijania zmajstruję sobie we własnym zakresie (można to zrobić na bazie dwóch przekaźników zwierno-rozwiernych). Myślałem jeszcze o diodowych lampach WAŚ, które takowy moduł już posiadają, ale niestety mają trochę za dużą średnicę, dodatkowo są lekko owalne, w związku z tym nie będą raczej pasowały do tubusu halogenów.
chart - Pią Sie 28, 2009 15:17
Temat postu: światła dzienne
A może podejść inaczej? Ja mam w Toyocie Yaris 2008 z USA dzienne światła używające swiateł mijania. Są podobno tylko słabsze (może przez jakiś opornik?). Włączają się razem ze stacyjką.
Może ktoś mądry wymyśli jak to zrobić, wtedy nie trzeba będzie kupować, mocować itp itd, wystarczy tylko coś pozmieniać w obwodach. :lol:

Brt - Pią Sie 28, 2009 15:21

http://forum.roverki.eu/v...p=174394#174394 ;)
PTE - Pią Sie 28, 2009 18:24
Temat postu: Re: światła dzienne
chart napisał/a:
A może podejść inaczej? Ja mam w Toyocie Yaris 2008 z USA dzienne światła używające swiateł mijania. Są podobno tylko słabsze (może przez jakiś opornik?). Włączają się razem ze stacyjką.
Może ktoś mądry wymyśli jak to zrobić, wtedy nie trzeba będzie kupować, mocować itp itd, wystarczy tylko coś pozmieniać w obwodach. :lol:


Tak by było najprościej - takie układy są dostępne w handlu za kilkadziesiąt złotych, dawno temu (kilkanaście lat) widziałem też schematy w "Praktycznym Elektroniku", w sieci też kilka znalazłem. Większość z nich wykorzystuje reflektory świateł drogowych. Podstawowy problem leży jest jednak gdzie indziej - to nie są światłą do jazdy dziennej i nie mają takowej homologacji. Konsekwencje wypadku autem z tego typu przeróbkami - zwłaszcza w przypadku ofiar w ludziach albo dużych strat materialnych - są nieprzewidywalne.

EDIT: brt, dopiero doczytałem do końca podany przez Ciebie wątek :razz:

blue827 - Pią Sie 28, 2009 21:22

regulator świateł dziennych SD-2 to bardzo użyteczne urządzonko, ale np u mnie w 800setce podłączenie jest problematyczne bo żarówki są sterowane plusem i minusem, a SD-2 jest dostępny w wersji Plus lub Minus. Więc musiałbym najpierw żarówki odseparować od fabrycznej instalacji poprzez przekaźniki i dopiero wtedy SD-2 by zadziałał.

Dzienne w miejsca fabrycznych przeciwmgielnych byłyby super, ale niestety wyglądają bardzo prowokacyjnie, niemal pewne że na sygnale będą ścigać i kolczatki rozkładać.

areek - Sob Sie 29, 2009 21:20

hi
ja zamontowalem dzienne polskiej pridukcji (wesem)z napisem RL TUTAJ jest foto, sa zalozone w miejsce halogenow z wykorzystaniem ich obudowy . raz zostalem zatrzymany przez policje za jazde na halogenach ale po spraedzeniu (RL) odjechalem. zapalane sa wlacznikiem halogenow, w niedalekiej przyszlosci dodany zostanie przekaznik ktory je wylaczy gdy wlacze mijania i dodatkowo odlacze podswietlenie zegarow,

PTE - Sob Lis 07, 2009 21:53

W końcu i ja dorobiłem się w swoim aucie homologowanych świateł do jazdy dziennej działających zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz.U. z 2003 r. Nr 32, poz. 262 ze zm.). Części kompletowałem od sierpnia, zajęło mi to około miesiąca, potem zabrakło czasu i chęci. W końcu uznałem że czas najwyższy się za to zabrać i zmobilizowałem się na tyle, aby spędzić kilka długich wieczorów w zimnym garażu :wink:

Jak już wcześniej pisałem, poszedłem drogą wytyczoną przez kolegę areek - po prostu takie rozwiązanie najmniej wg mnie burzy estetykę pojazdu. Wesemowskie światła HM4 wmontowałem w ten sam sposób w przednią część obudowy oryginalnych roverowskich halogenów. Miałem kłopot z odklejeniem oryginalnych szkieł (przez moment chciałem je zostawić, ale po co mieć później kłopoty z policją bądź diagnostą), w końcu zagotowałem je w garnku z wodą i odeszły bez problemu :wink: Niestety nie obeszło się bez niespodzianek - nowe światła są nieco dłuższe od oryginalnych świateł przeciwmgielnych, co przeszkadzało w prawidłowym zamocowaniu prawej lampki - jej tył opierał się o zbiornik płynu spryskiwacza szyb. Musiałem ściąć tylną część ząbków na dekielku lampki oraz przełożyć mocowanie wychodzącego z niej kabla - z tylnego dekielka na boczną ściankę - wszystko z zastosowaniem oryginalnych uszczelek, więc, lampa nie powinna stracić szczelności. areek do uszczelnienia przestrzeni między oryginalnym halogenem a lampą HM4 użył zmodyfikowanej uszczelki od kształtki PCV - w moi przypadku wystarczyło zastosowanie oryginalnych uszczelek z halogenów - pasowały idealnie. Reszta to już typowa dłubanina z użyciem noża i lutownicy :wink:

Lampy włączają się po przekręceniu kluczyka w pozycję "zapłon" a gasną z chwilą zapalenia świateł mijania. Koniec z paleniem tylnych pozycyjnych, oświetlenia tablicy rejestracyjnej oraz tablicy wskaźników a także przyciemnianiem zegara w dzień :wink:

Ile to kosztowało?
* halogeny z ramkami - 251 zł,
* lampy HM4 Wesem - 82,18 zł
* blaszki mocujące reflektory wraz z wkrętami - 22 zł,
* przewody - 12 zł,
* simmeringi - 18,02 zł,
* konektorki, przekaźniki z podstawkami, koszulki termokurczliwe, oprawka bezpiecznika - 26,42 zł,
* kątownik - 3 zł,
* bezpiecznik - 0,50 zł.

Razem: 415,12 zł. Czyli trochę za dużo. Mogło być trochę taniej gdybym kupował niektóre elementy n a miejscu a nie przez internet (uniknąłbym kosztów wysyłki), ale nie miałem czasu na chodzenie po sklepach. Widziałem też w późniejszym okresie tańsze halogeny na Allegro. Generalnie przeróbka jest o wiele tańsza gdy mamy już w aucie oryginalne halogeny.

Załączam kilka zdjęć oraz schemat instalacji elektrycznej mojego układu.







Zasilanie: z lewej światłą do jazdy dziennej, pośrodku przewód fabryczny, z prawej klimatyzacja. Na podłączenie większej liczby przeróbek brak miejsca.



Widocznej na schemacie diody sygnalizującej włączenie DRL jeszcze nie zainstalowałem.


Krzysi3k - Sob Lis 07, 2009 22:11

Bardzo dobry pomysł :)
Nie rozglądałeś się za LEDowymi? Poza tym jakie tam żarówki idą?
Jeśli mam halogeny to wystarczy, że kupię światła i przełożę, tak?
No i jeszcze do stacyjki podłącze. Ciekawe czy dałoby się zrobić żeby one działały jako halogeny i światła do jazdy dziennej ;)
Po prostu włączają się jak się przekręci stacyjkę, ale można też będzie je ręcznie guzikiem włączyć ;)

PTE - Sob Lis 07, 2009 23:08

Krzysi3k5 napisał/a:
Bardzo dobry pomysł :)
Nie rozglądałeś się za LEDowymi? Poza tym jakie tam żarówki idą?


Dobrze pasujących led-owych nie znalazłem. W tych co mam są zamontowane standardowe żarówki 21W.


Cytat:
Jeśli mam halogeny to wystarczy, że kupię światła i przełożę, tak?


Plus układ załączający - jeśłi chcesz być w pełni w zgodzie z obowiązującymi przepisami.

Cytat:
No i jeszcze do stacyjki podłącze. Ciekawe czy dałoby się zrobić żeby one działały jako halogeny i światła do jazdy dziennej ;)
Po prostu włączają się jak się przekręci stacyjkę, ale można też będzie je ręcznie guzikiem włączyć ;)


Tak się niestety nie da :wink:

Krzysi3k - Sob Lis 07, 2009 23:16

No tak, z układem ;)
Większość na allegro ma dołączony moduł. W przypadku tych trzeba oddzielnie dokupić tak? Możesz mi polecić? Bo dużo chińszczyzny dzisiaj jest, a nie chcę się bawić potem 100 razy.
W sumie halogenów i tak się bardzo rzadko używa...
Jeszcze jakbyś powiedział który to model świateł to bym chwalił Cię pod niebiosa :mrgreen:
http://sklep.wesem.pl/szu...+jazdy+dziennej
Są dwa, więc pewnie pierwsze ;)
Ale żadne nie są po 80+ PLN tylko ponad 30.

PTE - Nie Lis 08, 2009 16:11

Krzysi3k5 napisał/a:
No tak, z układem ;)
Większość na allegro ma dołączony moduł. W przypadku tych trzeba oddzielnie dokupić tak? Możesz mi polecić? Bo dużo chińszczyzny dzisiaj jest, a nie chcę się bawić potem 100 razy.


Ten cały układ to raptem dwa przekaźniki i bezpiecznik, sam to zmontowałem. Tak było po prostu najtaniej. Z gotowych możesz kupić coś takiego. Zapytałbym tylko sprzedawcę, na jakie obciążenie jest przewidziany jego moduł, żeby nie okazało się potem, że nadaje się jedynie do zasilania lamp diodowych. Aha, jeśli przeraża Cię ta plątanina kabli na załączonym przeze mnie zdjęciu, to bez paniki. Akurat w tym miejscu przechodzą przewody od dokładanej klimatyzacji, które jako że były za długie, zwinąłem i umocowałem opaskami energetycznymi.


Cytat:
Jeszcze jakbyś powiedział który to model świateł to bym chwalił Cię pod niebiosa :mrgreen:
http://sklep.wesem.pl/szu...+jazdy+dziennej
Są dwa, więc pewnie pierwsze ;)
Ale żadne nie są po 80+ PLN tylko ponad 30.


Tak, to te pierwsze. Cena jest niższa, bo podana za sztukę, poza tym bez kosztów przesyłki. W sumie za dwa światła z przesyłką wyjdzie tyle, co uprzednio napisałem.

Krzysi3k - Nie Lis 08, 2009 20:12

Dobra, dzięki wielkie :)
Ja tak sobie pomyślałem, że skoro tam idą standardowe żarówki 21W to można włożyć LEDowe odpowiedniki :) I będą światła LED. Mniejszy pobór prądu i co najważniejsze, zero zmartwień z wymianą żarówek.

PTE - Nie Lis 08, 2009 20:46

Pamiętaj tylko, że lampy te mają homologację jedynie przy założeniu że używasz standardowych żarówek 21W.
Krzysi3k - Nie Lis 08, 2009 20:57

Aj, to niedobrze. A czy policja będzie o tym wiedziała czy po prostu zobaczą DRL i już ok?
Nie ma chyba jakiegoś widocznego oznaczenia czy homologacja jest na LED czy na zwykłe żarówki. Tak samo jak ludzie do świateł postojowych lub stopu wsadzają LEDowe zamienniki .

marcin316 - Pon Lis 09, 2009 09:25

Nie spotkałem jeszcze LEDowych zamienników żarówek, które nie miały by niebieskiej poświaty. Widać z daleka, czy ktoś świeci LEDami czy tradycyjnymi żarówkami. Wolał bym nie prowokować Misiaczków do kontroli ;)
Krzysi3k - Pon Lis 09, 2009 11:43

Ale oni nie poznają chyba czy jest homologiacja na żarówkę czy LED. Będzie homologacja, będzie włącznik i wszystko zgodnie z prawem :) Poza tym tam jest szkło ryflowane, więc rozszczepia światło. Czy to żarówka czy to LED nie będę oślepiał.
blue827 - Pon Lis 09, 2009 19:11

Krzysi3k5, obawiam się że jak wstawisz żarówki ledowe do zwykłych lamp to nie będzie tego nawet widać w dzień że jedziesz na światłach. Robiłem już doświadczenia z diodowymi żarówkami H3 niby miały być mocne ale to tylko na zdjęciach w ogłoszeniu, no i w nocy. Ale w dzień lipa, a były zamontowane w kloszach od długich H3. Podstawowa różnica to że diody świecą na wprost, a żarówka bardziej na boki aby odbić się od odbłyśnika.

2x 21W to nie tak strasznie, jak bym przy takich pozostał jeśli dają Ci się ładnie wkomponować, albo spróbuj w szereg dać.

Aktualizacja mojego projektu:
W ostatni weekend znów podłączyłem regulator SD-2 , tym razem już sam się załącza i wszystko byłoby cacy gdyby nie to że wprowadza mi zakłócenia do układu elektrycznego tak że znów słyszę hałas w głośnikach gdy chodzi dmuchawa. Właśnie dlatego kiedyś wywalałem kupe kasy na nową dmuchawę z UK, a okazało się że to przez SD-2. spróbuje się spytać sprzedawcy, może jakiś kondensator trzeba użyć? , nie wiem.

PTE, ładna robota. Co to za przekaźniki? wyglądają na jakieś profesjonalne, przynajmniej te kostki połączeniowe. to są jakieś na duży prąd?

PTE - Pon Lis 09, 2009 21:48

blue827 napisał/a:
Krzysi3k5, obawiam się że jak wstawisz żarówki ledowe do zwykłych lamp to nie będzie tego nawet widać w dzień że jedziesz na światłach.


Znalazłem poradnik na temat przeróbki wesemowskich lamp na diodowe - ale to widać że już jest zaawansowany projekt.

Cytat:

PTE, ładna robota. Co to za przekaźniki? wyglądają na jakieś profesjonalne, przynajmniej te kostki połączeniowe. to są jakieś na duży prąd?


Dzięki. Przekaźniki kupiłem na Allegro po 2,47zł/szt. Przeznaczone są na obciążenie 40A (styk normalnie otwarty)/30A (styk normalnie zamknięty). Kostki kupiłem u tego samego sprzedawcy, coś koło 2,50zł/szt. Spodobało mi się to, że można je łączyć za pomocą wbudowanych zatrzasków, przez co konstrukcja jest bardziej sztywna i zwarta - to pewnie norma, ale ja wcześniej czegoś takiego nie widziałem.

Krzysi3k - Pon Lis 09, 2009 23:15

PTE napisał/a:
Znalazłem poradnik na temat przeróbki wesemowskich lamp na diodowe - ale to widać że już jest zaawansowany projekt.


Wszystko fajnie, pięknie tylko na mój gust dużo roboty i nie wiem czy dałbym sobie radę.
Nie ogarniam elektryki...
http://moto.allegro.pl/it...konomiczne.html
Będę taką diodę do bagażnika kupował, więc będę mógł sprawdzić i przetestować ;)
Myślę, że teraz nie, ale na wiosnę bankowo biorę się za montaż DRL :)

[ Dodano: Pon Lis 09, 2009 23:15 ]
A co wy na to?
http://moto.allegro.pl/it...iale_ba15s.html
Takie żarówki też na boki dają ;)

Brt - Pon Lis 09, 2009 23:29

Ta do bagażnika to marnie będzie oświetlała .... daje tylko światło do przodu wiec będziesz miał oświetlony niewielki kawałek prawego nadkola.
http://forum.roverki.eu/v...p=416660#416660 na samym dole masz widok na bagażnik oświetlony z dwóch stron .... w sumie 6 diod.

Co do tych do zamienników żarówek P21. to dają trochę mniej światła niż orginalne żarówki, tyle, ze w wersji zimnobiałej zmieniają też troche barwę klosza ... mi się w każdym razie efekt nie podobał i narazie testowy zestaw leży i czeka na swoją kolej ;)

Krzysi3k - Wto Lis 10, 2009 11:46

Brt napisał/a:
Ta do bagażnika to marnie będzie oświetlała .... daje tylko światło do przodu wiec będziesz miał oświetlony niewielki kawałek prawego nadkola.


Z drugiej strony mam listwę LED :)

Brt - Wto Lis 10, 2009 11:49

to z tej pierwszej też daj listwę LED zamiast żarówki ;)
Krzysi3k - Wto Lis 10, 2009 13:15

Myślałem nad tym, ale skoro jest miejsce na żarówkę to może niech żarówka będzie ;)
A co z tą drugą żarówką LED którą podałem?
http://moto.allegro.pl/it...iale_ba15s.html?
Ona da radę w światłach do jazdy dziennej?

Brt - Wto Lis 10, 2009 13:18

powinna dać radę, ale ten kolor jest wujowy i będzie prowokował misie do kontroli moim zdaniem ... szkoda, że nie robią wersji w ciepłej bieli tych zarówek, byłyby moim zdaniem dużo lepsze i wygladałyby jak normalne dobre żarówki.
Krzysi3k - Wto Lis 10, 2009 13:30

A niech kontrolują ;)
DRL zobaczą i niech sobie jadą :)

marcin316 - Wto Lis 10, 2009 14:06

Krzysi3k5 napisał/a:
A niech kontrolują ;)
DRL zobaczą i niech sobie jadą :)


Przepraszam, ale wydaje mi się, że to trochę naiwne podejście... Przepisy mówią wyraźnie, jaką barwę powinny mieć poszczególne światła w pojeździe. Nie tylko napis na szkle jest więc brany pod uwagę. Tak samo niezgodna z przepisami jest wymiana żarówek na inny typ niż ten, dla którego jest homologacja.

blue827 - Wto Lis 10, 2009 19:39

Krzysi3k5 napisał/a:
A niech kontrolują ;)
DRL zobaczą i niech sobie jadą :)

-A GAŚNICĘ PAN POKAŻE PANIE KIEROWCO...



lepiej już odżałować te 2x21W :)

Krzysi3k - Pią Lut 26, 2010 19:51

W najbliższych dniach będę się za to brał :)
Światła do jazdy dziennej i moduł będą mnie kosztowały raptem koło 100 zł razem z wysyłką, więc koszta nieporównywalnie mniejsze niż u kolegi PTE, z racji że mam halogeny ;)
"Zmarnuje" halogeny, ale i tak rzadko ich się używa ;)
Jeśli ktoś chce guziczek włączający halogeny to pisać.

Marcinus - Pią Lut 26, 2010 22:21

Ja montowałem u siebie kilka dni temu, całość zajęła mi około 3 godziny, głównie dla tego, że trochę się naszukałem kabla, który dostaje prąd przy zapłonie :wink:
Jak będę mieć chwilkę wolnego, to wrzucę zdjęcia z montażu.
Powodzenia Krzysi3k
Pozdrawiam Marcinus

Krzysi3k - Pią Lut 26, 2010 22:57

Jakbyś był tak miły to by mi się przydało ;)
To ja bym nie musiał już szukać :P

Marcinus - Nie Lut 28, 2010 21:58

Tu są zdjęcia z montażu u mnie:
Kod:
http://picasaweb.google.pl/marcinuszkielc/Lampki#

Nie ma na nich podłączenia pod przewód pozycyjnych, ale łatwo go znajdziesz w wiążce doprowadzającej prąd do świateł :grin: ZTCP to jest on w kostce na "poziomie" z jeszcze jednym kablem, ale to popróbuj jeszcze.

BoloSr - Czw Mar 04, 2010 07:56

wszystko fajnie pod warunkiem ze ktos nie mam takich halogenow :(
http://moto.allegro.pl/it...logen_lewy.html

bo umnie niestety takie sa :(

bo starsze R mialy takie z tego co zauwazylem
http://moto.allegro.pl/it...d_rover_45.html

wiec czeka mnie montowanie w inny sposob i mam nadzieje ze sie uda :)

PTE - Czw Mar 04, 2010 11:37

Marcinus, czy te światła nie są zbyt blisko siebie i za daleko od boków auta? Też chciałem zamontować takie lampki jak Ty - zrobiłem nawet model o odpowiednich wymiarach z kartonu, umieściłem do po zderzakiem i wszystko wymierzyłem. Niestety zabrakło mi sporo centymetrów aby spełnić wymogi zawarte w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury... :???:
Mayson - Czw Mar 04, 2010 11:52

PTE napisał/a:
Marcinus, czy te światła nie są zbyt blisko siebie i za daleko od boków auta?

Na pewno są za blisko siebie - wg przepisów powinno być 60cm odległości między nimi.

BoloSr - Pią Mar 05, 2010 14:08

Chyba uda mi sie zapodac swiatla bez rozwalania orginalnych halogenow :)
foto pogladowe jak narazie takie :)


blizsze info co i jak zapodam jak juz bede mial swiatla u sibie i to pomierze co trza i zrobie :)

Marcinus - Pią Mar 05, 2010 21:27

Mayson napisał/a:
Na pewno są za blisko siebie - wg przepisów powinno być 60cm odległości między nimi.
To 60 cm jest między źródłami światła i u mnie jest idealnie (może z 1-2 cm zapasu) od boków nie sprawdzałem. Tak, czy inaczej u mnie to jedyna opcja montażu, bo nie chcę ciachać zderzaka. Kilka patroli policji mijałem, i żaden się nie przyczepił :cool:
Mayson - Sob Mar 06, 2010 10:51

Marcinus napisał/a:
To 60 cm jest między źródłami światła

60cm ma być pomiędzy LAMPAMI, a nie źródłem światła. Patrz Dz. Ustaw Nr 32.
Marcinus napisał/a:
Tak, czy inaczej u mnie to jedyna opcja montażu, bo nie chcę ciachać zderzaka.

U mnie to samo, i też mam wbrew przepisom ale jeżdżę... i też kilka patroli było - nikt się nie przyczepił - może policja nie zna tego Dz.U. ;)

Kozik - Wto Mar 09, 2010 08:48

Mayson napisał/a:
U mnie to samo, i też mam wbrew przepisom ale jeżdżę... i też kilka patroli było - nikt się nie przyczepił - może policja nie zna tego Dz.U.

A może po prostu aż takich szczegółów się nie czepia ;)

Mayson - Wto Mar 09, 2010 10:50

Kozik napisał/a:
A może po prostu aż takich szczegółów się nie czepia

Eee.. zatrzymali mnie raz właśnie z uwagi na te światła - oglądali, wypytywali, oglądali homologację, coś tam między sobą ustalali i w końcu puścili. Myślę, że tego po prostu nie wiedzieli ;) Ale niewykluczone, że innym razem, gdy mnie zatrzymywali (prędkość), to mogli przymknąć oko, jednak zazwyczaj napomkną coś o nieprawidłowości, a następnie aby pokazać swą wspaniałomyślność; puszczają :cool: Póki co, żaden mi jeszcze tego nie wytknął :razz:

gregor13 - Wto Lis 27, 2012 12:26

Witam.
Po dwumiesięcznym wożeniu świateł do jazdy dziennej w bagażniku :mrgreen: i około miesięcznej jeździe z zamontowanymi, ale nie podłączonymi światłami :mrgreen: nadszedł czas ich podłączenia. Światła mają po 9 ledów i automat. Podłączone pod światła pozycyjne, prąd wzięty ostatecznie z radia. Zapalają się po przekręceniu stacyjki w pozycję I i gasną po włączeniu świateł pozycyjnych. Wreszcie odpoczną sobie akumulator i alternator :mrgreen:
Fotka robiona komórką więc jakości niet, ale coś tam widać.

hertz25 - Wto Lis 27, 2012 16:07

no fajnie Ci wyszło :ok: a mozesz zrobic foto z bliska jak to wygłada
gregor13 - Wto Lis 27, 2012 22:20

Zrobię jutro aparatem i zapodam.

"Jutro" się nie udało, dopiero teraz.

Montaż wymagał zdjęcia zderzaka, bo nie było możliwości przykręcenia uchwytów. Śrubki troszkę już pordzewiały, trzeba je będzie zamaskować czarnym lakierem.

Harry - Pon Cze 29, 2015 18:08

kup jakieś firmowe. najlepiej jak możesz spr. czy dobrze świecą. chińczyki sobie odpuść/
ładnie świecą valeo, philips
To jest Twoje bezpieczeństwo czy będziesz widoczny.
Lepszej jakości mają wbudowany przekaźnik

[ Dodano: Pon Cze 29, 2015 18:08 ]
a i pamiętaj, że montaż wg. tego schematu

bo inaczej nadgorliwy nie podbije przeglądu i policja się będzie czepiała

pietka - Wto Cze 30, 2015 06:29

Kolega wyżej ma racje. Odpuść sobie świecidełka za 30 zł z allegro, bo one nic nie dają. Philips, Osram, Magneti to marki które robią dobrej jakości ledy do jazdy dziennej. Gdybym miał wskazać konkretny zestaw, to sprawdź ten:

Kod:
https://www.motointegrator.pl/produkty/1227963-lampy-do-jazdy-dziennej-philips-led-daylight-9


Każda lampa to 9 ledów, mocno świecą, są więc świetnie widoczne. Posiadają też homologacje - więc jak dobrze zamontujesz to nikt się nie powinien przyczepić.

NoPE - Pon Lip 06, 2015 23:34

a można zamontować takie w ZR w zamian halogenów p.mgłowych? Lub prościej wrzucić słabszą żarówkę zamiast 55W i dorobić odpowiednią instalację?
MD - Wto Lip 07, 2015 10:14

NoPE, nielegalne to będzie. Jedyny sposób na zamontowanie tego zgodnie z prawem i wyczuciem estetyki to po prostu zakup dziennych reflektorowych. Czyli nie kilka diodek obok siebie, tylko jedna mocna lub żarówka pośrodku i odbłyśnik wokoło jak w halogenie. Są nawet takie lekko owalne, pasujące do przedliftowych ZRek. Wyglądałoby to jak część fabryczna i spełniałoby swoje zadanie. :)
NoPE - Wto Lip 07, 2015 16:21

Ale w miejsce obecnych halogenów tak? Żadnych innych otworów.
MD - Wto Lip 07, 2015 16:47

NoPE, no tak. Chociaż istnieją też lampy DRL+p/mgielny, np. "halo lamps", gdzie masz reflektor przeciwmgielny i wokół niego ring z homologacją DRL. Opcji jest mnóstwo, ale im bliżej oryginału tym ładniej. :)
NoPE - Wto Lip 07, 2015 16:49

A no to luz. O to mi chodziło. Bez dodatkowych otworów. :ok:
Mimi - Wto Lip 07, 2015 17:28

NoPE ja zrobiłem tak jak ty chciałeś, tylko, że ja nie miałem w ogóle halogenów, kupiłem od AdaskoC halogeny z ramkami i instalacją, wywaliłem oryginalną żarówkę i wrzuciłem ledową. Jak miałem chińskie paski ledowe co chwilę mnie zatrzymywali, ale homologacja była więc nic nie mówili i puszczali, odkąd mam tak to zatrzymali mnie raz, policjant zerknął i powiedział, że ma to gdzieś, że brak homologacji, ważne że widać.
Dzienne w halogenach mam w 2ch autach, a że dużo jeżdżę po nocach to mam częste kontrole i sprawdzają mi ogólny stan oświetlenia pojazdu i jak coś pytają o dzienne to zawsze mówię, że zakładane w autoryzowanym serwisie i koniec tematu.

Wygląda to tak:

[/b]