Zobacz temat - [R75] Uszczelniacz/simering w manualnej skrzyni biegów
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Uszczelniacz/simering w manualnej skrzyni biegów

apples - Sob Wrz 05, 2009 15:45
Temat postu: [R75] Uszczelniacz/simering w manualnej skrzyni biegów
Witam,
1. Czy ktoś możne już wymieniał uszczelniacz/simering "prawej" (od strony kierowcy) półosi
w skrzyni biegów?
2. Jaki jest numer katalogowy tego uszczelniacza i ewentualnie gdzie można go kupić?
3. Czy samemu się bawić w wymianę czy oddać do warsztatu - jak go wbić w gniazdo.

dukat11 - Sob Wrz 05, 2009 16:08

Katalog części:

http://forum.roverki.eu/v...4&highlight=epc

apples - Sob Wrz 05, 2009 16:13

dukat 11 wiedziałem że coś napiszesz :grin:

Dzięki za link ale zanim to ściągnę to wieki miną, a olej się leje. Masz może ściągnięty, albo wiesz kto może mieć i poda mi ten numer?

dukat11 - Sob Wrz 05, 2009 16:20

Mam ale nie mogę na razie zainstalować gdyż mam windows 7 i IE8
apples - Czw Lut 17, 2011 16:49

Znalazłem na allegro 80zł - cena kosmos.

Ostatecznie kupiłem od Freelandera w Gdańsku w serwisie http://www.4land.pl/ zgodnie http://forum.roverki.eu/v...p=470752#470752

kris-tofer - Sro Sie 15, 2012 17:13

apples napisał/a:
Czy samemu się bawić w wymianę czy oddać do warsztatu - jak go wbić w gniazdo.

Ponawiam pytanie, mam do wymiany uszczelniacz na prawej półosi. I teraz tak, prawa półoś to ta dłuższa, jaka jest procedura wymiany tego uszczelniacza?
Czy trzeba wymontować półoś od strony prawego koła, a następnie drugą część półosi tą ''sztywną'' przykręconą gdzieś tam wspornikiem? a następnie sam uszczelniacz wyszarpać ze skrzyni i wbić nowy jakoś delikatnie przez jakieś drewienko?

kiedyś z lewej strony wymieniał mi mechanik, to zdaje mi się, że te uszczelniacze są na wcisk, na wbicie tylko?

automechanik - Sro Sie 15, 2012 18:38

W skrócie:
odkręcić nakrętkę piasty, śrubę sworznia wahacza(uwolnić sworzeń ze zwrotnicy)dla ułatwienia wyjęcia półosi odłączyć również drążek kierowniczy
odkręcić dwie śruby wspornika półosi pośredniej (półosi nie trzeba rozłączać)
wyciągnąc półoś ze skrzynki
uszczelniacz można wyciągnąc np.śrubokrętem
dopasować tulejkę lub nasadkę odpowiadającą średnicy kołnierza uszczelniacza i zwracając uwagę by wchodził współosiowo delikatnie pobijając wbić.

kris-tofer - Sro Sie 15, 2012 18:53

O to mi chodziło, wszystko już wiem. Dzięki.
Pewnie po całej operacji trzeba będzie dolać oleju do skrzyni, bo po wyjęciu uszczelniacza może trochę pocieknąć, na szczęście mam na dolewkę jeszcze około 1/4 litra Texaco MTF 94 powinno wystarczyć.