Zobacz temat - [R75] Fotele - podgrzewanie foteli
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Fotele - podgrzewanie foteli

Kamil79 - Sob Paź 17, 2009 11:11
Temat postu: [R75] Fotele - podgrzewanie foteli
Witam, walczyłem ostatnio z nie działającym podgrzewaniem fotela kierowcy. Przycisk podświetlał się normalnie, gdy sprawdzałem miernikiem kostki pod fotelem to prąd do nich dochodził. Dziś odpiąłem tapicerkę z tylu fotela i znalazłem przyczynę:


Minutka lutowania i znowu cieplutko w dupcię;)
Pozdrawiam.

lesiu - Pon Lis 09, 2009 20:22

Czesc Kamil79 mam podobny problem. Podswietlaja sie przyciski,ale nie grzeje. Powiedz które kostki trzeba posprawdzac i jak dostac sie do zasilania podgrzewania fotela (na foto)...
Kamil79 - Pon Lis 09, 2009 23:10

Kostki do podgrzewania fotela są małe i czarne (występują 2 sztuki), są zaczepione od spodu fotela (jak będziesz miał problem z odnalezieniem to zrobię zdjęcie), maty grzewcze są podłączone szeregowo. Najłatwiej się można do nich dostać odsuwając fotel max do przodu i podnosząc go max do góry, wtedy jest dość dobry dostęp z tylnej kanapy.
Materiał zdejmuje się naciągając dolną tylną krawędź obicia z doszytą plastikową listwą w dół ( ale namieszałem ;) ) , listwa służy do utrzymywania materiału na stelażu fotela. Po odpięciu materiału można go wyjąć przez szparę między oparciem a siedziskiem. Pod spodem ukaże się mata. Skomplikowany opis, ale czynność bardzo prosta.

lesiu - Wto Gru 08, 2009 19:48

Dzieki,opis jak najbardziej czytelny :mrgreen: . W weekend popróbuje.
Nie wiem tylko czy ze skóra pójdzie tak samo latwo jak z materialem...

[ Dodano: Wto Gru 08, 2009 19:48 ]
Kamil79 dotarlem do podlaczenia maty w siedzeniu pasazera i jest dobrze polutowane (sprawdzalem i nie dochodzi napiecie). Pozniej dotarlem do tych malych wtyczek i tam rowniez brak napiecia. Bezpiecznik jak najbardziej w porzadku.
Gdzie moze byc problem????????????????
Dodam ze nie dzialaogrzewanie obydwu foteli :sad:

dzieju - Pią Wrz 24, 2010 00:49

A przekaznika to nie ma od podgrzewania foteli ?
avenger - Pon Lis 22, 2010 18:44

A mi to nawet przycisk sie nie swieci i nic nie działa :/
trawis25 - Sro Lis 24, 2010 12:28

avenger napisał/a:
A mi to nawet przycisk sie nie swieci i nic nie działa :/


zdemontuj panel i sprawdz czy do przycisku kostka jest wpieta

avenger - Czw Lis 25, 2010 21:14

trawis25 napisał/a:
avenger napisał/a:
A mi to nawet przycisk sie nie swieci i nic nie działa :/


zdemontuj panel i sprawdz czy do przycisku kostka jest wpieta

Dzięki! Nie pomyslałem o tym

gogo - Pią Lis 26, 2010 14:54

Dołączę się do tematu. U mnie też nie grzeją oba fotele, przyciski się świecą, kostki na w/w zdjęciu są w porządku, bezpieczniki ok a fotele nie grzeją nie wiem co się dzieje!
dzieju - Sob Lis 27, 2010 18:41

napiecia sprawdzales ?
Kamil79 - Sob Lis 27, 2010 19:28

Ja bym na początku sprawdził czy do tych kostek dochodzi prąd, jeśli nie szukałbym wypalonych konektorków pod siedzeniem. Generalnie trzeba sprawdzić czy w ogóle na kablach pojawia się prąd.
dzieju - Nie Sty 23, 2011 00:14

Ja zrobilem u siebie mialem popalone wtyczki grzalek ..

Grzalki trzeba spiac szeregowo Plecy i pupa.

Sprawdz bezpiecznik w tablicy nad nogami pasazera - skoro komus nie swieca nawet kontrolki .

Pozdro .

joogi - Nie Sty 23, 2011 12:54

dzieju napisał/a:
Plecy i pupa.
- dzięki Dzieju! U mnie grzeje tylko pod klejnotami i myślałem, że tak ma być. :oops:
mondigo - Wto Maj 17, 2011 21:57

Które kostki należy sprawdzić ma ktoś może zdjęcie jak to wygląda?
Jakie napięcie powinno byc?
Jak dostać sie do kostki w fotelu pasazera?
Jak ewentualnie w przypadku skorzanej tapicerki dostac się?

U mnie przyciski swieca ale jakoś żaden z foteli nie grzeje. Nie wiem czy gdzies w serwisie to zrobic czy ktoś może mi tu pomoże z tym problemem:)

michalie - Czw Cze 23, 2011 22:04

U mnie również fotele nie grzeją mimo iż lampki na guzikach się świecą, gasły tylko w tedy gdy wyciągałem bezpiecznik, wtyczki pod siedzeniem wymacałem i raczej połaczenia sa pewne gdzie szukac usterki , dodam ze sterowanie działa pięknie
longer86 - Pią Cze 24, 2011 00:31

raczej połączenia pewne to nie na pewno... trzeba by pomierzyć, czy nie ma przerwy w obwodzie np w miejscu gdzie kable przechodzą z siedziska pod fotel do kostki, u mnie tam było przerwane w tej czarnej izolacji, no i jaka jest temperatura fotela, jak jest ciepło i fotele rozgrzane od słońca to pomimo, że przycisk się świeci to termostat w fotelu nie załączy ogrzewania
michalie - Nie Cze 26, 2011 14:09

A fotele grzeją tylko na pracującym silniku, czy na postoju przy zgaszonym też bedą grzać.?
longer86 - Nie Cze 26, 2011 15:02

powinny grzać przy przekręceniu kluczyka, bo zasilanie idzie przez stacyjkę
sknerko - Nie Cze 26, 2011 15:10

Tyle ze przekaźnikiem od foteli steruje moduł komfortu i o ile się nie mylę to żeby zaczęły grzać musi być odpalony silnik i musi ruszyć wskazówka temperatury silnika.
VMatas - Nie Cze 26, 2011 16:47

BCU nie steruje ogrzewaniem siedzeń. Przekręciłeś kluczyk i masz po naciśnięciu guzika :roll:
longer86 - Nie Cze 26, 2011 16:53

sknerko napisał/a:
Tyle ze przekaźnikiem od foteli steruje moduł komfortu i o ile się nie mylę to żeby zaczęły grzać musi być odpalony silnik i musi ruszyć wskazówka temperatury silnika.


Oj chyba nie, robiłem instalacje pod fotele u siebie wg schematu z RAVE... zasilanie idzie od akumulatora przez przez skrzynkę bezpieczników pod schowkiem, potem stacyjka i przyciski od foteli... całość omija BCU, przynajmniej jeśli chodzi o fotele grzane i sterowane elektrycznie bez pamięci, a nawet te z pamięcią nie są chyba połączone z BCU

michalie - Nie Cze 26, 2011 17:01

No nie wiem co jeszcze moge zrobić wygląda na to ze do guzika napiecie dochodzi ale za guzik już nie, ale nie jestem pewien bo nie wiem które kable idą do grzania, kostke sprawdziłem i na niektórych pinach jest napięcie a na niektórych jest masa i po wciśnięciu guzika jest bez zmian napięcie było tam gdzie było chcąc sprawdzić sama mate czy grzeje to se wysadziłem boczną poduszke kierowcy :( (((i ochota na grzebanie mi przeszła
PS wiecie ile moze kosztować nowa i czy wymiana jest jakoś skomplikowana i czy potem trzeba jechać na T4?

longer86 - Nie Cze 26, 2011 17:37

w kostce pod fotelem powinno być napięcie pomiędzy kablem żółtym pin 1 i pomarańczowym z białym paskiem pin 2. Jeżeli po włączeniu ogrzewania dochodzi tam napięcie to przyczyny trzeba szukać w okolicach fotela. u mnie nie było styku w kostkach juz na tych cienkich kablach pod fotelem i polutowałem je na stałe... mogły się też oderwać od termostatu jak w tym temacie: http://forum.roverki.eu/v...p=407932#407932
sknerko - Nie Cze 26, 2011 21:22

a to ciekawe moje bez odpalenia nie grzeją

[ Dodano: Nie Cze 26, 2011 21:22 ]
ale mam oryginalnie (nie dokładane)

longer86 - Nie Cze 26, 2011 22:24

sknerko napisał/a:
a to ciekawe moje bez odpalenia nie grzeją

[ Dodano: Nie Cze 26, 2011 21:22 ]
ale mam oryginalnie (nie dokładane)


na dobrą sprawę nie sprawdzałem czy grzeją bez odpalania, a wg schematu z rave powinny grzać bez odpalania, zaraz sprawdzę.

Byłem w aucie i przycisk zapala się na przekręconej stacyjce, bez odpalania.

Z tym że fotele nie grzeją, być może przez termostat, pamiętam jak robiłem instalację to mierzyłem napięcia na przewodach przy fotelu bez odpalania

Co do foteli też mam oryginalne fotele z anglika maty wszystko fabryczne i przyciski tylko nie było instalacji

sknerko - Pon Cze 27, 2011 09:42

u mie też diodka w przycisku się zapala ale nie grzeją, sprawdzałem zimą
dafit - Pią Lip 01, 2011 14:12

Czy jest taka opcja że podgrzewanie foteli włącza się samo ? bo wczoraj zrobiło się trochę już zimno i ustawiłem temperaturę w climatronicu na 25 po czym pasażer stwierdził ze fotel zaczyna smażyć :twisted: ja po chwili też odczułem że grzeje, problem w tym że nie włączałem przyciskiem ogrzewania foteli, wyłączyłem całkowicie klimatronik i o dziwo przestały grzać :shock: włączyłem go ponownie tylko ustawiłem na 22 i też nie grzało. Czy tak powinno być czy mam coś uszkodzone?
VMatas - Pią Lip 01, 2011 17:27

Może masz jakiś prezent od poprzedniego właściciela. Według RAVE podgrzewanie foteli jest zależne wyłącznie tylko od przycisków - i u mnie tak dokładnie i jest.
michalie - Sob Lip 02, 2011 11:14

Panowie no bo fotele na wyłaczonym silniu nie grzeja tak jest umnie ale na właczonym już tak z tym ze nie zawsze dziś jadąc do pracy włączyłem grzanie i chyba zadziałało bo,ale jak włączyłem grznie pasażera to jego fotel był zimny , czy jest mozliwe ze podgrzewanie działa nie dość ze na włączonym silniku to jeszcze trzeba na nim siedzieć bo chyba u mnie tak właśnie jest. miałem wlączone oba fotele ale grzał tylko ten na którym siedziałem (fotel pasazera jest sprawny i grzeje jak sie na nim siedzi )
dafit - Sob Lip 02, 2011 19:20

jeżeli faktycznie coś takiego by było , a coś mi się przewinęło jak szukałem info o swoim "problemie" że jest, to ciekawe swoją drogą czy taki czujnik jest podłączony pod poduszki pasażera :roll:
VMatas - Sob Lip 02, 2011 21:27

Wklejam schemat podgrzewanych foteli, bo już cuda tutaj opowiadacie :) Trzy elementy, sterujące ogrzewaniem:

1. Stacyjka S176;
2. Przyciski S161 i S162;
3. Termo-wyłączniki T258.

To wszystko. Jeżeli bezpieczniki są sprawne więcej nic niema wpływu na grzanie. No chyba że gdzieś w siedzeniu nie ma kontaktu i wystarczy usiąść żeby zaczęło grzać… :D Radzę w takim przypadku posprawdzać co tam się dzieje…



miehalek40 - Sro Lip 06, 2011 12:14

u mnie fotele tez nie grzeja i dzis zacząłem sie przygladac dlaczego.. spr fotele wszystko podłączone i mata jest sprawna, wiec rozebrałem konsole i tam miałem mała niespodziankee, otóż, w srodku znalazły sie 4 nie podłaczone COS... strzelam ze to moze byc cos od nawigacji albo od radia, ale moze ktos wie przy okazji konkretnie co moze byc do czego i czy to moze miec powiązanie z nie podgrzewającymi fotelami? ps. zapomniałem dodac ze kontrolki podrzewania tez sie nie swieca...
michalie - Sro Lip 06, 2011 13:23

miehalek40 napisał/a:
ps. zapomniałem dodac ze kontrolki podrzewania tez sie nie swieca...

Skoro nie świecą to wymień bezpiecznik pod schowkiem

miehalek40 - Sro Lip 06, 2011 19:03

Sprawdziłem jeszcze raz bezpiecznik, z tym ze tym razem zamieniłam juz z innym zeby mieć max pewność i sie okazało ze jednak był uszkodzony, bo kontroli zaczęły świecić. ale to jedyna "poprawa", fotele jak nie grzały tak nie grzeją, sprawdziłem czy dochodzi napięcie do kostek pod fotelem i nie, niestety.(kabel zółty i pomarańczowo-biały) podałem kolory bo z przycisku załączającego napięcie wychodzi umnie kablem zołtym i czarnym.. takze chyba musze rozebrac wszystko i spr po kolei;( macie jakies pomysły zanim popadne w ta zabawe?
michalie - Sob Lip 16, 2011 05:35

U mnie fotele grzeją już po ok 2 min czuć ciepełko ale może przez jakieś 5-8 min potem jakby sie wyłączało,albo grzeje tak na pół gwizdka.
Czy tak powinno być, a może by tak zewrzeć styki na tym małym termostacie , co myślicie

longer86 - Nie Lip 17, 2011 22:00

fotel po osiągnięciu odpowiedniej temperatury (nie pamietam ile stopni) to termostat rozłącza ogrzewanie, przycisk będzie świecił a fotel nie będzie grzał, to samo w przypadku włączenia ogrzewania foteli w ciepły dzień... nie będą grzały
Markzo - Wto Paź 11, 2011 18:14

Odkopuje ;) grzane siodła i u mnie nie działają :/ w fotelu kierowcy była odpięta wtyczkam po podpięciu i odpaleniu (zimnego) silnika fotel zaczął grzać (tylko siedzisko) ale tylko chwile i potem przestał. Poprawiłem luty, motor się zagrzał i fotel już się nie zagrzał :/ Napięcie na kostce pod fotelem jest, mialem kiepskie połączenie z miernikiem i pokazywał skokowo 5,7,9voltow itp. W drugim fotelu na kostce tez jest napiecie, tez tak skokowo (chyba wina miernika) a fotel zimny. Sprawdziłem czy jest napięcie na termostatach w matach i nie ma :/ tylko nie wiem czy dobrze sprawdzałem - sprawdzałem na tych 2 czerwonych kablach wchodzacych do termostatu. Zauwazylem tam tez brazowy kabel obok przy macie. Moze wywalic ten termostat i polaczyc te czerwone kable na ostro? pomozcie bo w dupke zimno :(
longer86 - Wto Paź 11, 2011 18:50

sprawdź miernikiem czy jest przejście pomiędzy kablami na odcinku termostat kostka pod fotelem
Markzo - Wto Paź 11, 2011 22:56

oki sprawdze, a co z wywaleniem termostatu?
michalie - Sro Paź 12, 2011 09:41

Domyślam sie ze termostat jest podpiety w szereg wiec jak podepniesz sie miernikiem w jego nózki to ci powinno pokazywac wielkie nic, podłącz jeden koniec miernika do masy samochodu a drugi do jednej koncówki termostatu, a potem do drugiej
maryba - Sob Paź 29, 2011 10:25

No i i ja się zabrałem za naprawę grzania . ale mam chyba coś czego tu jeszce nikt nie opisał :(
otóż , swiatełko świeci, ale na zółtym kablu nie ma minusa, , podanie minusa na kostke fotela powoduje ze fotel zaczyna grzać , jest podejrzenie żę to styki we włączniku mogły sie popalić czy macie jakieś inne pomysły ?


EDIT no i jestem po diagnozie :

dwa włączniki uwalone + jedna mata (z siedziska) - czy ktos sie bawił wymiane maty na siedzisku ? trzeba wyjmować fotel ? czy mozna na aucie to zmienic

jacex1 - Nie Paź 30, 2011 17:46

wymieniałem matę z siedziska nie trzeba wyjmować fotela tapicerka łatwo schodzi
z tyłu po bokach fotela są klipsy a pod spodem plastiki naciągające i trzeba zdjąć sterowanie

maryba - Sob Lis 12, 2011 15:48

jacex1 napisał/a:
wymieniałem matę z siedziska nie trzeba wyjmować fotela tapicerka łatwo schodzi
z tyłu po bokach fotela są klipsy a pod spodem plastiki naciągające i trzeba zdjąć sterowanie


mnie czeka i oparcie i siedzisk bo wymieniam na nową - czy na cos trzeba uważać szczególnie ? czy poprostu wyjąc gfotel. pościągać tapicerkę i wymienic maty ?

jacex1 - Nie Lis 13, 2011 00:40

oparcie i siedzisko są oddzielnie wpinane i oddzielnie grzeją siedzisko robiłem nie namęczysz się. Jeżeli chodzi o oparcie to nie robiłem ( nie chciało mi się) kolega mi tłumaczył że łatwo się zdejmuje ale naciągnąć już trudniej. Najlepiej nałożyć worek foliowy i dopiero naciągać oparcie a potem wyciągnąć worek ( nie sprawdzone) powodzenia
longer86 - Nie Lis 13, 2011 09:37

jacex1 napisał/a:
oparcie i siedzisko są oddzielnie wpinane i oddzielnie grzeją


osobne maty, ale połączone szeregowo jak padnie jedna to druga tez nie będzie grzać. przewody są dość delikatne , zwrócić uwagę aby nie urwać zwłaszcza przy macie z siedziska

maryba - Nie Lis 13, 2011 10:55

jacex1 napisał/a:
oparcie i siedzisko są oddzielnie wpinane i oddzielnie grzeją siedzisko robiłem nie namęczysz się. Jeżeli chodzi o oparcie to nie robiłem ( nie chciało mi się) kolega mi tłumaczył że łatwo się zdejmuje ale naciągnąć już trudniej. Najlepiej nałożyć worek foliowy i dopiero naciągać oparcie a potem wyciągnąć worek ( nie sprawdzone) powodzenia


ja akurat oparcie rozbieałem jak kładłem elktrykę pod monitory .czeka mnei siedzisko do zrobienia .




longer86 napisał/a:
jacex1 napisał/a:
oparcie i siedzisko są oddzielnie wpinane i oddzielnie grzeją


osobne maty, ale połączone szeregowo jak padnie jedna to druga tez nie będzie grzać. przewody są dość delikatne , zwrócić uwagę aby nie urwać zwłaszcza przy macie z siedziska


u mnie też oddzielnie grzeją. jak padła mi ta z siedziska to oparcie nie grzeje

preux - Pon Lis 21, 2011 18:39

W kupionym niedawno roverze mam fotele skórzane z podgrzewaniem, ale na kokpicie był tylko przycisk tempomatu.
Kupiłem przyciski do foteli, niestety wewnątrz kokpitu znalazłem wyłącznie kable do ASR i rolety.

Czy kable/kostki do podgrzewania foteli powinny być w kokpicie seryjnie, gdzie ich szukać?

maryba - Pon Lis 21, 2011 19:53

nie wiem czy są seryjnie , ale jeśli zdjałeś panel to powinno byc widać takie kostki z dwoma grubszymi kablami jedne pomaranczowo - biały drugi żółty + chyba 3 cieńsze ( w tym jesden czarny . Jeśli nie masz to pewnie wiązki brak. , możesz zajrzeć tez pod fotel szukaj zółtej wtyczki z kablami : pomaranczowo - biały i żółty
longer86 - Pon Lis 21, 2011 20:40

maryba napisał/a:
chyba 3 cieńsze ( w tym jesden czarny .

2 cienkie (czarny i czerwono biały)

instalacja nie koniecznie musi być w aucie

preux - Pon Lis 21, 2011 20:47

Pod fotelami są po 2 wtyczki - żółta i niebieska. Do żółtej dochodzą kabelki biało-pomarańczowy i biało-fioletowy (lub biało-czarny). To chyba od podgrzewania.
Natomiast w kokpicie ani śladu kabli od foteli ;/ jeszcze przed chwilą walczyłem z latarką. Dziwne bo wszystkie inne kable (ASR, roleta) były na miejscu i spięte taśmą poliuretanową.

W związku z powyższym proszę o pomoc gdzie mogę zakupić takowe kable?

longer86 - Pon Lis 21, 2011 21:04

najprosciej szukać na allegro ze ściągniętego angola na części, podzwonić popytać, będą pewnie wołali koło 100. Kilka postów wyżej kolega VMatas zamieścił schemat elektryczny, trochę chęci i można pociągnąc instalację samemu
preux - Wto Lis 22, 2011 16:20

Takie mam kable pod siedzeniem pasażera. Od czego one są? Poduszka i podgrzewanie czy może coś innego?


DJMordziak - Wto Lis 22, 2011 23:10

poduszka i napinacz pirotechniczny pasów
dafit - Wto Lut 07, 2012 17:10

No i się wziąłem za fotele bo przydały by sie teraz w te dni, i polutowałem kable przy termostatach bo pourywane były , i pod jednym z foteli dwa kable miały przetopioną osłonkę i zwierały się co powodowało od czasu do czasu że fotel ni z tego ni z owego zaczynał grzać, jednak lutowanie nic nie dało , przyciski się świecą, zasilanie do kostek dochodzi jakieś, ale nic nie grzeją te fotele, więc moje pytanie jak sprawdzić czy przyciski są sprawne? bo rozebrałem je ale wyglądają ok.
Legwan1989 - Pon Lip 29, 2013 19:51

W zeszłym weekend nareszcie zakupiłem do siebie komplet elektrycznych i podgrzewanych skór. Wziąłem się za wymianę przednich siedzień - elektryka działa , podgrzewanie nie.

Przyciski na konsoli się świecą. Dla pewności sprawdziłem bezpiecznik - jest cały.

Sprawdzałem napięcie na czarnej kostce . Gdy przekręcam stacyjkę napięcie jest na dwóch przewodach , wnioskuje ze to od sterownia fotelami. Gdy wciskam przyciski od grzania- lampka się zapala- a na kostce bez zmian. Czarny to pewnie masa, ale na żółtym też nie ma napięcia. Czy własnie żółty odpowiada za podgrzewanie ?

[ Dodano: Pon Lip 29, 2013 19:51 ]
longer86 napisał/a:
w kostce pod fotelem powinno być napięcie pomiędzy kablem żółtym pin 1 i pomarańczowym z białym paskiem pin 2.
więc w żółtym powinno być napięcie.

W przycisku da rade jakoś sprawdzić czy napięcie "wychodzi" w stronę kostki ?

SeniorA - Wto Lip 30, 2013 09:00

Legwan1989 napisał/a:
elektryka działa , podgrzewanie nie.
podgrzewanie działa gdy siedzenia mają temp. mniej niż 20 st.C i najlepiej jak silnik pracuje (napięcie baterii ma znaczenie) , spełniłeś te warunki ?.Nie działa też przy temp. siedzenia wyższej od 40 st. C.
sknerko - Wto Lip 30, 2013 10:03

możesz SeniorA napisac jak to jest rozwiązane? bo na moje to jest tylko czujnik nagrzania fotela tzw. zerojedynkowy i nic więcej czyli wyłącza fotel przy określonej temperaturze i tyle.

[ Dodano: Wto Lip 30, 2013 10:03 ]
Czyli na kablach napięcie być powinno zawsze po wciśnięciu przycisku.

SeniorA - Wto Lip 30, 2013 16:06

w obwodzie maty jest sensor temperatury elementu grzewczego, który włącza lub wyłącza zasilanie do maty.
sknerko napisał/a:
Czyli na kablach napięcie być powinno zawsze po wciśnięciu przycisku.
tak ,z tym , że żółty to masa maty a pom/biały prądowy sensora.
Legwan1989 - Wto Lip 30, 2013 22:02

SeniorA napisał/a:
podgrzewanie działa gdy siedzenia mają temp. mniej niż 20 st.C i najlepiej jak silnik pracuje (napięcie baterii ma znaczenie) , spełniłeś te warunki ?.Nie działa też przy temp. siedzenia wyższej od 40 st. C.


Tych warunków na pewno nie spełniłem, bo i w ostatnich dniach trudno o takie.

Więc pozostaje mi czekać do chłodnych dni by sprawdzić podgrzewanie czy jest jakiś sposób na test grzanych foteli ?

sknerko - Sro Lip 31, 2013 09:06

SeniorA napisał/a:
w obwodzie maty jest sensor temperatury elementu grzewczego, który włącza lub wyłącza zasilanie do maty.

To wiem bo to wynika z schematu. Co to wg. ciebie za sensor? Bo wg mnie termostat który wyłącza przy 40stC i tyle tam nie ma regulacji temperatury żadnej. Jak wyłączy to zadziała spowrotem jak wystygnie tylko diabeł wie ile musi się studzić by zadziałał, bo na pewno nie do 20stC. Ciekawi mnie tez jak jest rozwiązane to że np. w moim aucie fotele grzeją jakiś czas że są mocno ciepłe a potem stygną i już nie włączają się do takiej temperatury jak na początku a wręcz mam wrażenie że jak auto się nagrzeje to nie grzeją już wcale, chyba że one po jakimś czasie same się wyłączają, :hm: bo na to nie zwróciłem uwagi.

[ Dodano: Sro Lip 31, 2013 09:06 ]
Poszukałem w Rave i siedzenia grzeja zawsze i utrzymują temp na poziomie 33-45 stC jest tam napisane ze biorą dużo prądu i powinny być uzywane na odpalonym silniku. Nie znalazłem zadnych informacji co by miały nie działać powyżej 20st.C i że w jakikolwiek sposób jest kontrolowane napięcie akumulatora. Ze schematu to również wynika wiec nie wiem skąd teorie
SeniorA napisał/a:
podgrzewanie działa gdy siedzenia mają temp. mniej niż 20 st.C
SeniorA napisał/a:
(napięcie baterii ma znaczenie)

a z tym sie zgodze
SeniorA napisał/a:
Nie działa też przy temp. siedzenia wyższej od 40 st. C.
ale Rave podaje temperature 45 st.C.
Kiedyś miałem wrażenie że fotele startują z grzaniem jak silnik się rozgrzeje ale wybito mi to z głowy i faktycznie jak temat zgłębiłem to tak jest jak pisali miedzy innymi SeniorA ale teraz to mnie tu zadziwia.

SeniorA - Sro Lip 31, 2013 14:18

sknerko napisał/a:
Nie znalazłem zadnych informacji co by miały nie działać powyżej 20st.C
pisząc , że działa poniżej 20 st.C miałem na myśli zadziałanie ogrzewania po włączeniu.
sknerko - Sro Lip 31, 2013 16:04

Tak tez to zrozumiałem i to jest bzdura, jak maja więcej jak 20 st.C to startują tak samo jak by były zimne, rozgrzewają się do max 45 i utrzymują temperaturę w przedziale 35-45 st.C. Tam nie ma żadnej elektroniki i nic innego oprócz termostatu na 35-45 st.C.
SeniorA - Sro Lip 31, 2013 16:15

Each heater element is controlled by a thermostatic sensor
which maintains the heater element at a temperature of up to a maximum of 40°C (104°F). If the seat temperature is
above 20°C (68°F) and the heated switch switch is selected on, the seat heaters will not operate until the temperature
drops to below 20°C (68°F).
i
HEATED SEATS
DESCRIPTION
General
The heated front seats are switched on and off by pressing either of the non-latching
switches mounted on the centre console. The heated front seats are operated independently
of each other. The switches also incorporate an illumination LED to show when the seat
heaters are switched on. The heated front seats only operate when the engine is running.
Note: The seat heaters will not operate if the seat temperature is above 20摯瑬敳獩C (68摯瑬敳獩F).

sknerko - Czw Sie 01, 2013 09:03

Ech .... bo to jest termostat i widać ja mam inne rave bo u mnie pisze że temperatury są w zakresie 35-45 st.C a u ciebie 20-40 st.C. Standardowy termostat działa do osiągnięcia temperatury a potem studzi się by znów załączyć. I teraz możemy się spierać które temperatury są prawidłowe albo może były dwa rodzaje termostatów które były montowane.....
Generalnie sprawa wyjaśniona, fotele nie działają jak temperatura fotela jest powyżej dolnego progu działania termostatu. To tez wyjaśnia moje wątpliwości że jak się w aucie zrobi ciepło i siedzisz na fotelu to on jest rozgrzany kierowcą i powietrzem w kabinie i nie grzeje bo jest za ciepły by uruchomić termostat.

[ Dodano: Czw Sie 01, 2013 09:01 ]
SeniorA napisał/a:
The heated front seats only operate when the engine is running.

To jest ciekawe bo nie mam takiego zapisu w Rave i o ile pamiętam moje grzeją bez odpalenia silnika. Z drugiej strony co by miało to odpalenie kontrolować?

[ Dodano: Czw Sie 01, 2013 09:03 ]
Wogule nie mam tego drugiego tekstu w Rave który zamieściłeś.

Legwan1989 - Czw Sie 01, 2013 20:03

A dziś nad ranem jadąc do pracy było 13 stopni więc zaraz po odpaleniu silnika załączyłem grzanie i lipa. Nic sie nie zmieniło. Więc na pewno coś u mnie nie działa.

Więc zaczynając od tej czarnej kostki (wcześniej w tym temacie wrzucałem jej zdjęcie) - powinno zmieniać lub pojawiać się napięcie w którymś z czterech przewodów (fotel pasażera) po włączeniu podgrzewania ?

Kamil79 - Pią Sie 02, 2013 08:51

Warto sprawdzić :

1. czy pojawia się napięcie na kablach, jeśli tak to :
2. zdjąć tapicerkę z tyłu fotela i odsunąć ja by zobaczyć przyłącze kabli do maty
lubi się w tym miejscu oderwać kabelek od kostki przy macie
3 jeśli z kablami jest ok to należy sprawdzić kostki czy nie są wygrzane, u mnie były i zamiast mat grzało mi kable pot fotelem.
Wyciąć stare kostki i wypalone kable i dać nowe.

Legwan1989 - Nie Sie 04, 2013 23:04

Właśnie chcę zacząć sprawdzanie wszystkiego po kolei, a wiadomo lepiej zacząć od kostek i iść w strone fotela .

We wcześniejszych posta pisali że w żółtym przewodzie powinno pojawić się napiecie, teraz że nie więc juz sam nie wiem.

Więc ponowiłbym prośbę, szczególnie do kogoś kto posiada podgrzewanie foteli o sprawdzenie napięcia u siebie na kostce na włączonym i wyłączonym podgrzewaniu

haszczyc - Nie Sie 04, 2013 23:23

pomógłbym ale nie wiem jak się dobrać do kostki mam skórzane fotele
Legwan1989 - Czw Sie 08, 2013 23:52

chodzi tylko o tą czarną kostkę wychodzącą z podłogi, 4 pinowa u pasażera, 8pin kierowcy. Kostkę odpiąć od fotela i zmierzyć napięcie ;)

[ Dodano: Czw Sie 08, 2013 23:52 ]
haszczyc, da radę ? ;>

haszczyc - Nie Gru 15, 2013 17:46

kurcze zima jest a mi fotele jak nie grzały tak nie grzeją sprawdzałem dziś napięcie na kostce pasażera i napięcie jest ok 13-14V nawet jak przycisk jest wyłączony to napięcie dalej jest czy to normalne? jest ktoś ogarnięty kto potrafiłby by mi naprawić te podgrzewane fotele?
sash997 - Nie Gru 15, 2013 17:57

nie sprawdziłeś czasem napięcia doprowadzonego do sterowania fotela?
haszczyc - Nie Gru 15, 2013 18:00

fakt racja, jutro to sprawdzę prawidłowo
janio - Pon Gru 16, 2013 11:39

Grzałki trzeba spiąć szeregowo napisał dzieju, zaś na schemacie jaki zamieścił VMatas są połączone równolegle. To jak to w końcu jest?
ripek - Pon Gru 16, 2013 11:49

Oryginalnie sa polaczone rownolegle dlatego jesli oderwie sie jeden kabelek caly fotel przestaje grzac bo nie ma obiegu.
Mozna przerobic na szeregowe ale obciazy to bardzej instalacje i napewno oryginalny bezpiecznik nie wytrzyma.
Za duza koska sa dwie male dwupinowe. Wystarczy odpiac ta pierwsza i zobaczyc miernikiem czy obwod jest zamkniety jesli nie to bankowo kabel zerwany i fotel nie bedzie grzal.

janio - Pon Gru 16, 2013 12:19

Coś nam tu ściemniasz ripek. Jedna grzałka ma 12 omów a w każdym fotelu są dwie. Przy równoległym połączeniu tych dwóch grzałek jak na schemacie oporność wypadkowa wyjdzie nam 6 omów, zatem prąd jaki przez nie popłynie to 2 A przy założeniu że napięcie zasilania jest równe 12 V. Jeżeli połączymy te grzałki szeregowo jak piszesz, to oporność wypadkowa jednego fotela będzie 24 omy, a prąd jaki przez te grzałki popłynie to 0,5 A. Akurat odwrotnie niż napisałeś!
ripek - Pon Gru 16, 2013 13:31

A no fakt namieszalem czyli pomylilem szeregowe z rownoleglym. :oops:
Maty sa polaczone szeregowo czyli 1 kabel idzie na plecki , z pleckow laczy sie z dupka i z dupki wychodzi do kostki na 2 kabel.
Pod fotelem sa dwie malutkie kostki 2pinowe ktore robia to polaczenie.
A kabelki na nich sa wyjatkowo cieniutkie.

janio - Pon Gru 16, 2013 15:24

No dobrze, to w takim razie ile jest grzałek w jednej macie, bo ja słyszałem że jedna?
haszczyc - Pon Gru 16, 2013 16:56

sprawdzałem napięcie na kostce pod siedzeniem i jest ok 14V jak włączę przycisk czyli prąd dochodzi najgorzej teraz dostać się do środka fotele jak się ma skórzaną tapicerkę...
janio - Pon Gru 16, 2013 17:28

Ja nie mam podgrzewanych foteli i nie wiem jak się tam dostać. Mogę Ci zaś doradzić od strony elektrycznej jak już się tam dostaniesz. Popatrz uważnie na załączony tu schemat elektryczny, prawy fotel to H103 a lewy to H104. Co zatem mamy w fotelu H103, od góry jest grzałka od oparcia zaś niżej jest grzałka od siedziska, obie grzałki są połączone równolegle, pod nimi na schemacie jest termik który znajduje się gdzieś pomiędzy oparciem a siedziskiem, powinna to być taka srebrna płytka. Grzałki ze sobą są połączone równolegle zaś termik z nimi szeregowo. Czyli dwie grzałki równolegle i w szereg z nimi termik. Najprawdopodobniej jest uszkodzony termik w jednym i drugim fotelu. Gdyby sprawny był termik to jest mało prawdopodobne aby uszkodziły się obie grzałki jednocześnie, przeważnie jedna, wtedy będzie grzało siedzisko lub oparcie, zależy która z nich by poszła. No chyba, że poszły obie, ale ja zaczął bym od termika. Zewrzyj go na krótko kabelkiem i zobacz czy jakiś element fotela grzeje, tam nie ma wielkiej filozofii, gorzej jest się tam dostać.
dzieju - Wto Gru 17, 2013 16:25

ripek napisał/a:
A no fakt namieszalem czyli pomylilem szeregowe z rownoleglym. :oops:
Maty sa polaczone szeregowo czyli 1 kabel idzie na plecki , z pleckow laczy sie z dupka i z dupki wychodzi do kostki na 2 kabel.
Pod fotelem sa dwie malutkie kostki 2pinowe ktore robia to polaczenie.
A kabelki na nich sa wyjatkowo cieniutkie.


Jestem za ... są szeregowo nie równolegle .

janio - Wto Gru 17, 2013 16:44

Na jakiej podstawie tak twierdzisz skoro ze schematu wyraźnie widać że są równolegle?
No dobrze, to w takim razie ile jest grzałek w jednej macie?

ripek - Sro Gru 18, 2013 09:58

Tydzien temu naprawialem fotel kierowcy i na 100% jest to polaczenie szeregowe.
Z duzej kostki wychodza dwa kable i ida do malej kostki 2 pinowej.
Z malej kostki jeden kabel idzie do grzalki siedziska drugi kabel do kostki 2 pinowej oparcia.
Obieg sie zamyka kablem laczacym kostke oparcia z kostka siedziska.
Jest to typowo fabryczny obieg szeregowy i w tym wypadku nie wazne w ktorym miejscu jezeli zerwie sie jeden kabel caly fotel przestaje grzac.
W przypadku gdyby bylo polaczenie rownolegle z duzej kostki powinne wychodzic po dwa kable bezposrednio na siedzisko i oparcie i wtedy moglo by sie zdazyc ze przy zerwaniu jednego kabla grzala by tylko jedna mata.
Mam wersje po lifcie i u mnie na 100 % jest szeregowo.
Moze przed liftem bylo inaczej ale wystarczy sprawdzic , fotel na maxa w gore i znajdzecie dwie male kostki podobne do tej od poduszki tyle ze czarne.

Mata jest sama w sobie grzalka czyli siatka z drutu oporowego.
czyli siedzisko jedna mata (grzalka ) , oparcie druga mata.

janio - Sro Gru 18, 2013 10:49

Ripek, skoro to faktycznie sprawdziłeś i w realu tak jest, to po lifcie faktycznie magli to łączyć w szereg. Ja nie mam podgrzewanych foteli choć mam roverka też po lifcie więc odniosłem się tylko do zamieszczonego tu schematu, a tam wyraźnie grzałki są połączone równolegle. Myślę, że nie ma co dalej kruszyć kopii.
ripek - Sro Gru 18, 2013 13:07

Ale jedno mnie dziwi w tym shemacie.
Jest wyraznie polaczenie rownolegle ale z tylko jednym termikiem a chyba wszyscy maja po dwa wylaczniki termiczne . Jeden w siedzisku dostepny od tylu fotela a drugi w oparciu na dole dostepny po odwinieciu tapicerki do przodu.
Moze piersze wypusty R75 byly wedlug tego shematu ale byly problemy z przegrzewaniem maty bez termika wiec przerobili na szeregowe z podwojnym termikiem.
A w Rave ktosik zapomnial to skorygowac.

sqiddy25 - Sro Sty 08, 2014 01:07

witam! podlacze sie do rozmowy :)
u mnie fotele grzeja tez mi sie wydaje jak chca ;/
czasem daja duzo ciepla a czasem jak by wcale nie grzaly nie zwracale uwagi na temperature otoczenia wiec teraz zobacze jak to jest.

a teraz inne pytanie... jak zdemontowac elektryczny fotle kierowcy? chce to zrobic poniewaz mam problem z prawa strona fotela kierowcy wydaje mi sie ze jest zlamane COS lub uszkodzone poniewaz gdy podniose fotel do gory to idzie rowno a jak na nim usiade to prawa strona sie zapada ;/ ma ktos jakies pomysly?

Aragorn - Sro Sty 08, 2014 08:48

sqiddy25 napisał/a:
witam! podlacze sie do rozmowy :)
u mnie fotele grzeja tez mi sie wydaje jak chca ;/
czasem daja duzo ciepla a czasem jak by wcale nie grzaly nie zwracale uwagi na temperature otoczenia wiec teraz zobacze jak to jest.

a teraz inne pytanie... jak zdemontowac elektryczny fotle kierowcy? chce to zrobic poniewaz mam problem z prawa strona fotela kierowcy wydaje mi sie ze jest zlamane COS lub uszkodzone poniewaz gdy podniose fotel do gory to idzie rowno a jak na nim usiade to prawa strona sie zapada ;/ ma ktos jakies pomysly?


...mocowany jest na cztery śruby troxy (musisz mieć porządny klucz bo mocno się trzymają śruby) plus poodpinać trzeba wtyczki od elektryki ale wszystko będzie widać jak na dłoni, pewnie siadł ci silnik albo jakaś zębatka skoro jedna strona się podnosi. Sam demontaż pójdzie szybko (sam wymieniałem pokrycie fotela i zajęło to godzinę razem z przekładką skóry z fotela na drugi) ale gorzej z lokalizacją samej usterki

sqiddy25 - Sro Sty 08, 2014 10:11

no wlasnie tej elektryki sie najbardziej boje bo nie ukrywam ze jestem lewy w elektryce... ale bede probowal. dzieki
geffi - Czw Sty 30, 2014 20:06

Biore sie rowniez za fotele.
Dobrze zrozumialem, ze fotel odkreca sie razem z szynami przykreconymi do podlogi, gdzie w kazdej szynie sa 2 sruby torx (jaki rozmiar?)

Na szynach jest fotel ktory jezdzi na czyms przykreconym na sruby nasadowe (jedna z przodu 2 z tylu) co one trzymaja?

Jak torxy ciezko siedza, nie da rady odkrecic fotela bez szyn?

Dzieki, Tomek

rafalmis1 - Czw Sty 30, 2014 21:31

musisz z szynami, spokojnie odkręcaj, nie bezie problemu aby później założyć
damiwr - Czw Sty 30, 2014 21:54

I ja za 1.5 tygodnia biorę się za fotele bo już prawie wszystko mam ;) może jakieś foteczki się ustuka pochwalę się jak nic nie popsuje po drodze. Zimno jest.
geffi - Sob Lut 01, 2014 22:25

[ Dodano: Sob Lut 01, 2014 22:25 ]
ok, wykręciłem fotele, trzymają się na 4 torxy rozmiar T50.

Pod fotelem pasazera jest jedna gruba czarna 8pinowa wtyczka. Wychodźcza z niej kolejno grube kable
rząd górny: żółty, biało-pomarańczowy, czarny, puste,
rząd dolny puste, puste, puste, pomarańczowo-żółty.

oraz 4 cienkie kabelki chałupniczo polutowane do foteli (mozliwe ze bylo tak w oryginale, czy ktoś coś majstrowa?).

Mam takie polaczenia tych kabelków

Spod fotela gruby żółty kabel. W środku ma bialo-czarny i bialofioletowy. Są one podłaczone do cienkich kabelków pomaranczowo-brązowy i brązowy, odpowiednio. od przy grubej wtyczce w podlodze. Jeśli dobrze sprawdzilem to para od napinacza pasów

Druga para pewnie jest od poduszki, dziwi mnie jednak że z podlogi wychodzą 2 niebieskie identyczne kable, kgtore są podpiete do pomaranczowo-czerwonego i fioletowo-czerwonego cienkiego pod fotelem. Tu pytanie, czy kolejność podpięcia tych kabli spod fotela w niebieskie z podlogi samochodu ma znaczenie, skoro 2 sa tego samego kolouru.

Czy moglby ktos prosze sprawdzic czy to w miare prawidlowo jest podpiete.

i dla potomnych chcialem zapytac jak zabrac sie za fotele, od czego powinienem zaczać.

Prośba o pomoc, dzieki, Tomek.

damiwr - Sob Lut 01, 2014 22:33

geffi napisał/a:
a czy moze ktos z wawy/okolic


jest nas wielu ;) napisz skąd dokładnie jesteś ;)

geffi napisał/a:
wiem, ze po wyjeciu powinienem zaczac od zdjecia plastikowej oslony z tylu. ktore zatrzaski wypada najpierw odczepic, by jeszcze pozniej dzialaly prawidlowo :)


było na forum nawet MaReK pisał dość obszerną instrukcję przy wymianie poduszki u siebie. /szukaj

geffi - Sob Lut 01, 2014 22:45

wazniejsze jest nie skad jestem, a gdzie moge byc :)

jestem z wawy i chcialbym zrobic nawet jakas fotorelacje z fotela, na razie probuje odpiac plastik z tylu siedzenia i szukam jak odczepia sie zaczepy, niezla zabawa :)

Dzieki, Tomek

damiwr - Sob Lut 01, 2014 22:51

geffi napisał/a:
wazniejsze jest nie skad jestem, a gdzie moge byc :)


mocne ;)

ściągnij rave nowszy tam jest rysunek jak to jest zaczepione MaReK pisał że najlepiej dynamicznie nie za mocno szarpnąć lekko w dół łapiąc od dołu potem 6 klipsów bo dwa na boki i dwa u góry.

albo jak chcesz poczekaj ja za tydzień w poniedziałek będę działał :D

i może jakieś foto wbiję ;)

geffi - Sob Lut 01, 2014 23:11

http://www.the75andztclub...ging+seat+cover

tu jest fajnie, tylko zdjec juz nie ma.

damiwr - Sob Lut 01, 2014 23:47

no to już lepiej :

http://www.the75andztclub...&highlight=seat

ale narzędzia z 1 foto :D widać że zarobiły na siebie ;)

geffi - Sob Lut 01, 2014 23:55

haha,
jutro sie za to wezme, albo jeszcze dzis - mam nawet podobne narzedzia :)
powiem jak poszlo - jaki jest nastepny krok.

ps. co robisz u siebie. Rowniez zakladasz maty?
gdzies widzialem (mozliwe ze na naszym forum) fajna fotorelacje
http://joemonster.org/art/15114


dzieki, t

damiwr - Nie Lut 02, 2014 00:02

Tak też maty + instalację wszystko znajdziesz w linkach poniżej ;) Mam nadzieję ogarnąć masę spraw w dwa dni. ale nie robimy offtopa ślij foto jak idzie mi będzie już łatwiej a POTOMNYM się przyda jak nic. ;)
haszczyc - Nie Lut 02, 2014 02:38

super zróbcie fotorelacje :) bo sam chce się zabrać u mnie za fotele bo u mnie w ogóle nie grzeją :(
geffi - Nie Lut 02, 2014 20:15

gora poszla, teraz zdejmuje tapicerke z siedziska.
Jak zdejme, to moze troche pofotofrafuje :)

[ Dodano: Nie Lut 02, 2014 14:39 ]
Ok, wiec do zabawy potrzebny dluzszy, plaski srubokret.

wpierw fotka tylnego plastiku od wewnatrz - lokalizacja zatrzaskow:


[ Dodano: Nie Lut 02, 2014 20:15 ]
longer86 napisał/a:
w kostce pod fotelem powinno być napięcie pomiędzy kablem żółtym pin 1 i pomarańczowym z białym paskiem pin 2.


zaraz zaraz, to na te 2 kable idzie +. a gdzie jest masa?
Z mat grzewczych w sumie wychodzi 2 pinowy kabel, i czy w takim razie pin1-pin1, pin2-pin2 nie zrobi zwarcia? i przy okazji czy jest róznica jak podlacze odwrotnie, czyli pin1-pin2 i pin2-pin1.

Zdjęcie tapicerki z siedziska to nie rocket science. Odkręcamy 2 srubki (są na wysokości oparcia, jedna z dolu fotela, druga z góry), śrubkę w pokrętle regulacji i kluczem m6 śrubkę przy dźwigni regulacji lędźwiowej - widać ją doskonale od dołu fotela. Dalej znana zabawa z odpinaniem kółeczek, pranie i składanie w odwrotnej kolejności.

Powodzenia, T

damiwr - Nie Lut 02, 2014 21:52

Super robota tutaj jeszcze parę foto jak to rozebrać + inny patent na rozwiązanie grzania w pupkę :)

http://www.the75andztclub...ht=heated+seats

haszczyc - Pon Lut 03, 2014 01:58

jest ktoś w stanie naprawić u mnie grzanie foteli? w okolicach Śląska, Małopolski, Podkarpacia i Warszawy? bo w tym okolicach ciągle jestem, szlak mnie trafia już 3 zima R75 i ciągle w tyłek zimno
longer86 - Pon Lut 03, 2014 09:12

geffi napisał/a:
[ Dodano: Nie Lut 02, 2014 20:15 ]
longer86 napisał/a:
w kostce pod fotelem powinno być napięcie pomiędzy kablem żółtym pin 1 i pomarańczowym z białym paskiem pin 2.


zaraz zaraz, to na te 2 kable idzie +. a gdzie jest masa?
Z mat grzewczych w sumie wychodzi 2 pinowy kabel, i czy w takim razie pin1-pin1, pin2-pin2 nie zrobi zwarcia? i przy okazji czy jest róznica jak podlacze odwrotnie, czyli pin1-pin2 i pin2-pin1.


Na 4 stronie tego tematu, masz schemat. Pomarańczowy to plus i on doprowadza zasilanie po stacyjce do włącznika i do fotela. na schemacie kabel czarny to masa i z włącznika wychodzi on do fotela jako żółty

damiwr - Pon Lut 03, 2014 10:34

haszczyc napisał/a:
w okolicach Śląska, Małopolski, Podkarpacia i Warszawy?


część sprawdź sam ;) czy pali się diodka na przycisku po odpaleniu ?
czy kostka pod fotelem jest ok
potem to już rozbierania dużo a jak jeździsz tyle to nie wiem czy postój kilkugodzinny wchodzi w grę.

geffi - Pon Lut 03, 2014 10:44

longer86,
w pierwszej kolejności chciałbym sprawdzić czy do czarnej kostki dochodzi napięcie. Wkładam miernik na pin 1 i pin 2. Ile V tu powinno pokazać?

Z maty wychodzą dwa kable do podłączenia - brązowy i fioletowo-zielony. czy jest różnica który podlutuje do żółtego z wtyczki, a który do pomarańczowo-białego?

dzięki, T

damiwr - Pon Lut 03, 2014 11:04

geffi napisał/a:
Wkładam miernik na pin 1 i pin 2. Ile V tu powinno pokazać?


może się nie znam ale po schemacie można ocenić że 12V

geffi napisał/a:
czy jest różnica który podlutuje do żółtego z wtyczki, a który do pomarańczowo-białego?


źle podłączysz nie zadziała i / lub wywali bezpiecznik (choć bezpiecznik powinno wywalić taka zasada)

longer86 - Pon Lut 03, 2014 11:38

dokładnie tak jak wyżej. 12v

a co do podłączenia nie pamiętam niestety jak to szło.

geffi - Pon Lut 03, 2014 12:23

no to jestem po pomiarach na wtyczce.
na włączonym silniku na pin1-pin2 w czarnej kostce mam 7,8V, a po wciśnięciu guzika 14,6V.

W takim razie czy jest coś nie tak, czy napięcie dochodzi do mat cały czas?
skoro guzik rozlacza obwod, to chyba jak nie jest wciśnięty, to powinno byc 0?

(przy okazji na forum byly pytania, - odpowiem bo pomierzyłem, silnik wyłączony, kluczyk w pozycji II - napięcia kolo 6V i 12V w zależności od "wlaczenia". Stacyjka pozycja I i bez kluczyka - 0V)

PS. pomozecie jeszcze z "ktory kabel z mat (zielonofioletowy czy brazowy)" podlaczyc pod pin1 z duzej czarnej wtyczki, - fajnie gdyby nie zrobic zadnego zwarcia.

Dzięki, Tomek.

damiwr - Pon Lut 03, 2014 14:24

tylko ta kostka jest też od el. foteli wiec może grzanie działa dopiero pow. 12 ?
to tylko domysły

geffi - Pon Lut 03, 2014 15:35

a mógłby ktoś u siebie sprawdzić czy bez włączonego guzika podgrzewania + kluczyk w pozycji II, do mat cały czas dochodzi napięcie?
PD - Pon Lut 03, 2014 22:40

ze schematu wynika, że po włączeniu zapłonu na jednym pinie we wtyczce powinno być +12V a wlacznik laczy do masy... najlepiej podepnij tam małą żarówke taka 3W lub 5W i bedziesz miec pewnosć czego brakuje(czy masy, czy napięcia).
u mnie można wlaczyc podgrzewanie po przekręceniu kluczyka w pozycji II czyli zapłon
pzdr

haszczyc - Pon Lut 03, 2014 23:02

geffi, bez włączonego guzika napięcie nie dochodzi :)
damiwr - Pon Lut 03, 2014 23:21

Cytat:
geffi, bez włączonego guzika napięcie nie dochodzi :)


napięcie będzie ale nie będzie działać bez podłączenia do masy.

geffi - Pon Lut 03, 2014 23:31

To gdzie szukac dawcy dodatkowego napiecia, :(
T

damiwr - Pon Lut 03, 2014 23:51

geffi napisał/a:
dodatkowego napiecia,


?? po co dodatkowe musi być 0 przy pozycji I a 12 przy pozycji II i pracy silnika:) po przełączeniu włącznika i tyle.

z tego ci się dowiaduje z forum to samoistnie się wyłącza przez czujnik temp. w samej macie.

masz zasilanie ze skrzynki bezpieczników do przycisków ?bezpiecznik nr 5 jak się nie mylę ?

PS wiedzę że to nie proste ja swoją walkę zaczynam za tydzień :D

geffi - Wto Lut 04, 2014 00:14

Dotkowego, ktore dostaje gratis.
Jak kluczyk jest w pozycji II, to na czarnej grubej kostce na pin1pin2 mam od razu 8v a powinno byc zero.
Jak wcisne guzik to jest jeszcze wiecej: 15v

Guzik swieci jak jest wlaczony, i zastanawiam sie w co wsadzic teraz miernik by szukac kiedy pojawia sie nadmiar i skad w ogle jest napiecie zaraz po przekreceniu kluczyka.

Bezpiecznik 5 zewrzec voltomierzem do masy czy wtyczka od guzika?
T

PD - Wto Lut 04, 2014 09:45

Jezeli jest ponad 15v to albo cos zle mierzysz albo twoj miernik cos oszukuje... cyfrowe czasami sa zbyt czule... spróbuj mala zarowka sprawdzić 1 pin do masy pozniej 2 pin do masy a na koniec pomiędzy tymi dwoma pinami i wszystko ci sie wyjasni
damiwr - Wto Lut 04, 2014 10:25

Cytat:
Bezpiecznik 5 zewrzec voltomierzem do masy czy wtyczka od guzika?


jak zapala ci się guzik to masz napięcie na nim wiec pewnie idzie dobrze.
jednak...
jak wyjmiesz bezpiecznik 5 od podgrzewania foteli i spróbujesz opalić grzanie nie powinno się nic zapalić na przycisku, ale jeżeli się zapali :-| to jest coś nie tak podłączone już w bezpiecznikach :/

i trzeba będzie sprawdzać co i jak jest.

geffi - Wto Lut 04, 2014 10:34

PD napisał/a:
Jezeli jest ponad 15


Nie jest, pomiedzy pin1pin2 jest 14,6.
A jak wylacze guzik to jest 8v i to mnie bardziej martwi

Sprawdze piny do masy.

Ps. Gdzie moge sprawdzic, za co odpowiadaja pozostale piny we wtyczce,w szczegolnosci pin 3czarny i pin8pomaranczowo zolty. W rave widze tylko kolory iwtyczke,

Dzieki, T

damiwr - Wto Lut 04, 2014 11:06

Wg schematu ze strony nr 2

biało pomarańczowy to + do maty

z mat wraca do włącznika kablem żółtym
włącznik steruje odpalaniem mat od włącznika odchodzi masa i tam jest zamykanie obwodu.

aby sprawdzić musi być kluczyk na 2 jest prąd na kostce, sprawdzamy miernikiem lub np żarówką do masy.

chyba że do żółtego kabla ale wtedy musi być też przycisk odpalony :D

chyba że źle znowu coś z tego schematu zinterpretowałem :/ jest dopiero 11 :D

geffi - Wto Lut 04, 2014 13:17

wiec sprawdziłem.
jak zwieram mase do masy (dla potwierdzenia) - to jest wszystko ok, mam 0V niezależnie od kluczyka itp.

jak zwieram bialo-pomaranczowy do masy, to mam niezaleznie czy guzik jest wcisniety czy nie 11,9V gdy silnik jest wyłączony (i 14,3 gdy silnik jest włączony- ale to pewnie alternator swoje robi).

Postaram sie jeszcze wymienic guzik, moze on coś brudzi.

Poproszę o dalsze wsparcie, gdzie teraz grzebać by znaleźć czemu mam napięcie na zoltym kablu?

T

damiwr - Wto Lut 04, 2014 13:39

geffi napisał/a:
jak zwieram bialo-pomaranczowy do masy, to mam niezaleznie czy guzik jest wcisniety czy nie 11,9V gdy silnik jest wyłączony (i 14,3 gdy silnik jest włączony- ale to pewnie alternator swoje robi).


prawidłowo

poczytaj co napisałem w poprzednim poście

prąd ma być wg schematu n a kablu pomarańczowo-baiłym ( po przekręceniu kluczyka na II)

żółtym leci z powrotem do włącznika

zamknięcie obwodu=odpalenie mat czyli wciśnięcie przycisku

geffi - Wto Lut 04, 2014 16:05

no tak, ale czemu pomiędzy pin1 i pin2 jak guzik nie jest wciśnięty to i tak mam napięcie 8V (lub wiecej jak wlacze silnik) -

przeciez jak guzik nie jest wcisniety, to obwod nie jest zamkniety i powinno pomiedzy pinami byc 0V, mam racje?

Tomek

damiwr - Wto Lut 04, 2014 16:42

geffi napisał/a:
przeciez jak guzik nie jest wcisniety, to obwod nie jest zamkniety i powinno pomiedzy pinami byc 0V, mam racje?


też tak myślałem ale to nie jest prawda, jak wprowadziłem w błąd to przepraszam, bo prąd jest i powinien być.

na schemacie napięcie leci od stacyjki bezpośrednio do maty ale stacyjka musi być na II

geffi napisał/a:
pomiędzy pin1 i pin2


którą kostkę mierzysz ? są dwie jedna 8 pinów druga już do mat 2 piny ?

jeżeli mierzysz na kablu pomarańcz biel ale musisz mierzyć z masą a nie z drugim pinem !


geffi napisał/a:
to i tak mam napięcie 8V


nie wiem skąd te 8V powinno być ok 12 po przekręceniu kluczyka na II a ok 14 przy pracy silnika alternator ładuje akumulator.Chyba że robisz błąd i mierzysz kostkę 2 piny miernikiem a powinieneś mierzyć pin + do masy a nie do pinu w kostce.

geffi - Wto Lut 04, 2014 17:46

Mierze tylko na kostce 8pinowej, z pinem 2 i po przekreceniu kluczyka mam tam caly czas napiecie, co oznacza ze przez maty caly czas plynie prad i caly czas grzeja?..przeciez maty sa podlaczone tylko do pin1i2 w tej kostce. Jak zwieram do masy w karoserii to jest 12 i 14.

Wyjalem nawet guzik do wlaczania podgrzewania i jak wsadzam voltomierz miedzy pin1 i pin 2 to mialem tam ok 8v ( sracyjka w pozycji II) ale przeciez obwod nie jest zamkniety, bo nie ma guzika, wiec czy powinienem wnioskowac, mam gdzies przebicie do masy pomiedzy zoltym kablem z kostki, a guzikiem?

Co ciekawe dla obu foteli jest identycznie, mimo braku guzikow jak zewre pin 1i2(duza czarna) to voltomierz pomiedzy tymi pinami pokazuje ok 5_8v

a moglbys prosze sprawdzic ile u Ciebie pokazuje, jak masz kluczyk na II i wylaczony guzik na dyzej kostce pomiedzy pin1i2, bo moim zdaniem powinno byc 0, inaczej maty by caly czas grzaly.
Jeszcze raz dzieki za chec pomocy.

damiwr - Wto Lut 04, 2014 18:01

geffi napisał/a:
voltomierz miedzy pin1 i pin 2


jakie to kolory kabli ? i czy jesteś pewnie że te dwa piny są od grzania fotela ?

po za tym pisałem żebyś nie mierzył pin 1 z 2 tylko pin + z masą auta.

geffi napisał/a:
a moglbys prosze sprawdzic ile u Ciebie pokazuje


nie mam nawet instalacji będę to robił w poniedziałek od początku do końca :)

geffi napisał/a:
Jeszcze raz dzieki za chec pomocy.


staram się bo J.W. sam będę grzebał i chce mieć wiedzę co może być nie tak.

[ Dodano: Wto Lut 04, 2014 18:01 ]
Cytat:
Mierze tylko na kostce 8pinowej, z pinem 2 i po przekreceniu kluczyka mam tam caly czas napiecie, co oznacza ze przez maty caly czas plynie prad i caly czas grzeja?..przeciez maty sa podlaczone tylko do pin1i2 w tej kostce. Jak zwieram do masy w karoserii to jest 12 i 14.


tak ma właśnie być !! !

maty nie grzeją bo dopiero przycisk daje masę do mat i dopiero wtedy zamyka się obwód i zaczunają grzać

podłącz matę włącz grzanie po 3 min powinne być ciepłe :D

geffi - Wto Lut 04, 2014 18:08

To moge pomoc z rozbieraniem krzesel :)

Wszystko ladnie i pieknie, tylko jednej rzeczy nie rozumiem
Jak pisales, jak nie ma masy, bo guzik jest wyjety i wsadzam voltomierz pomiedzy pin1i2 na duzej czarnej, to przeciez tam powinno byc 0V, mam racje?

damiwr - Wto Lut 04, 2014 21:50

Cytat:
To moge pomoc z rozbieraniem krzesel :)


zapraszam do Gołdapi ;) poniedziałek 8:00 :D

geffi napisał/a:
to przeciez tam powinno byc 0V, mam racje?


widziałeś schemat ze strony nr 2 ?

jak nie będzie napięcia to jak ma działać ?? skoro wg schematu + leci od stacyjki właśnie do tej kostki bezpośrednio ? musi być 12v po przekręceniu stacyjki na II pomiar do masy

masę od tego plusa masz dopiero za włącznikiem od przełącznika idzie masa, układ zamyka się czyli uruchamia zaczyna grzań dopiero po włączeniu przycisku.

Inaczej bo to wygląda jak bym sam sobie tłumaczył ale jak masz baterię i weźmiesz miernik masz napięcie ? jak sprawdzić + jeden koniec - drugi koniec będziesz miał napięcie baterii. jeżeli pomiędzy - a miernikiem wstawisz wyłącznik na 0 to na mierniku nie będziesz miał napięcia choć faktycznie ono jest na + przełączasz przełącznik i miernik pokaże napięcie baterii.

jeszcze inaczej takie fajne wytłumaczenie ;) dla mnie odpowiednie w kranie jest woda, leci tylko jak się odkręci kran, prąd to swobodny przepływ elektronów napięcie będzie na przewodzie ale nie oznacza że ono płynie, popłynie jak podłączysz MINUS :D inaczej odkręcisz kran.

ma nadzieję że nie namotałem :mrgreen:

chyba proste. dlatego jak mierzysz do masy masz 12 jak mierzysz na kostce powinno być 0. ( przy wyłączonym przełączniku)(mata nie grzeje) przy włączonym powinno być 12(mata grzeje)

skąd masz 8 ? nie wiem ale pewnie ma to coś wspólnego z przełącznikiem

aczkolwiek wszystkie moje słowa można uznać za dziwactwa :oops: i nie brać ich na poważnie bo jak każdy człowiek (nawet z doktoratem) mogę się mylić :)

a teraz już naprawdę na koniec jak podłączyłeś maty grzeją czy nie ? bo zrobiłem takiego offtopa że aż szkoda gadać ;)

longer86 - Wto Lut 04, 2014 23:06

fiu fiu.... zamotany temat przez chwilę, a wydaje się takie proste, jest schemat, są przyciski, ogarnąłem to i wsio cacy działa... generalnie istotne było dla mnie żeby auto się nie spaliło, a było ciepło w pupę, koniec końców fotele grzeją po przekręceniu stacyjki w pozycję 2 i wciśnięciu przycisku, wyłączają się same jak się nagrzeją, akumulator się nie rozładowuje, auto 2 lata się nie spaliło i nie zadręczam się czy gdzieś tam jest 8 v czy ich nie ma.... działa jak należy ;) trzymać się schematu i będzie dobrze, ja robiłem całą instalację od skrzynki bezpieczników, kupowałem przyciski z przekonaniem ze będą z wtyczkami tak jak na zdjęciu, ale ich nie dostałem więc wyrzeźbiłem. Po przeczytaniu tego tematu myślę że jest w nim zawarte wszystko co do grzania jest potrzebne, a mój przedmówca posiada wiedzę jakby montował ogrzewanie w n'tym 75 :P
PD - Wto Lut 04, 2014 23:27

geffi chyba juz wszystko lopatologicznie wytlumaczyl ci damiwr
nie patrz na to ze jest tam 8v
jezeli chcesz byc pewny to ustaw na mierniku sygnal dzwiekowy do sprawdzania przejsc albo daj na 200 Ohm i dotknij pinu masowego w 8pinowej kostce, a drugi przewod do metalowego elementu karoseri, wskazanie powinno byc bliskie zeru jezeli masz zaplon wlaczony (pozycja II stacyjki) i włączony przycisk grzania, jezeli go wyłaczysz wskazanie powinno zniknac...

damiwr - Wto Lut 04, 2014 23:30

longer86 napisał/a:
a mój przedmówca posiada wiedzę jakby montował ogrzewanie w n'tym 75 :P


hehe ;) w żadnym jeszcze nie miałem przyjemności ale w poniedziałek wieczorem będę miał pełen przekrój ;) też muszę od bezpieczników ciągnąć ;)

myślę że geffi, ma obawy by właśnie nie spalić sobie instalacji choć zawsze trzeba pamiętać, że są bezpieczniki :D ktoś myślał przy projektowaniu że będzie taki damiwr grzebał :mrgreen:

longer86 - Wto Lut 04, 2014 23:41

jak co postaram się pomóc, ale widzę że chyba nie będzie potrzeby ;) pozostaje radość że posiada się wiedzę przynajmniej równą inżynierom rovera :P powodzenia przy robocie
geffi - Sro Lut 05, 2014 10:47

[quote="damiwr"]
Cytat:

chyba proste. dlatego jak mierzysz do masy masz 12 jak mierzysz na kostce powinno być 0. ( przy wyłączonym przełączniku)(mata nie grzeje) przy włączonym powinno być 12(mata grzeje)


i mi tylko o to chodzi, - mam wyjety/wylaczony guzik, wsadzam voltomierz miedzy pin 1ipin2 i jak napisales, powinno być 0V, a ja tu mam znacznie wiecej (niewazne czy 3 czy 8 ..wazne ze wiecej powyżej 0), co oznacza ze moje maty w takim wypadku beda grzaly zawsze. Dalej idac guzik w moim przypadku nie rozlacza obwodu, bo pewnie gdzes mam przebicie do masy i tu pytanie jak go szukać

tak samo mam dla 2 foteli :(

longer86 - Sro Lut 05, 2014 11:16

instalację miałeś? czy robiłeś? dobrze przyciski podłączone?
damiwr - Sro Lut 05, 2014 11:21

a ja zapytam jeszcze tak czy masz oryginał kostki w przyciskach ? i czy masz oryginał kostki na kablach ?

geffi napisał/a:
tak samo mam dla 2 foteli :(


ja na twoim miejscu podłączył bym matę i sprawdził czy będzie grzała. bez włączonego przycisku ;)

a sprawdzić pobór prądu to musiał byś wpiąć matę i miernik na omomierz w układ.

będziesz miał pewność czy pobiera czy nie.

[ Dodano: Sro Lut 05, 2014 11:21 ]
longer86 napisał/a:
instalację miałeś? czy robiłeś? dobrze przyciski podłączone?


szybszy jesteś ale tak samo myślimy :P

geffi - Sro Lut 05, 2014 13:17

instalacje cala mialem, dolozylem jedynie oryginalne guziki on/off oraz maty.

Z kablem doprowadzajacym napiecie do kostki wszystko ok, wiec problem jest pewnie pomiedzy pinem1 z duzej czarnej kostki (zolty-masa), a guzikiem on/off. Ciekawe ze dla obu foteli jest identycznie :(

guzik tez jest ok, wiec wypadaloby sprawdzic jak biegnie sobie dalej zolty kabel. Duzo zabawy z dokopywaniem sie do wiazki?

(troche poza tematem, ale tylko troche: z mat wychodza 2 kabeli, brazowy i zielono-fioletowy). Ktory podlaczyc pod pin1 (zolty) a ktory pod pin 2 (bialopomaranczowy) w duzej kostce?

Dzieki
Tomek

damiwr - Sro Lut 05, 2014 14:24

geffi napisał/a:
pomiedzy pinem1 z duzej czarnej kostki (zolty-masa), a guzikiem on/off


sprawdź omomierzem albo beeperem

kable są pod wykładziną i chyba lecą jeszcze wentylacji

geffi napisał/a:
(troche poza tematem, ale tylko troche: z mat wychodza 2 kabeli, brazowy i zielono-fioletowy). Ktory podlaczyc pod pin1 (zolty) a ktory pod pin 2 (bialopomaranczowy) w duzej kostce?


nie mam pojęcia nie mam tej przełączki z dużej na mała kostkę jutro ją będę miał wtedy będę mógł powiedzieć

geffi - Sro Lut 05, 2014 16:36

nie mam pijecia jak to jest zrobione ale dziala. jak wpinam maty (i guzik jest wylaczony to na kablach od mat jest 0v, jak wlacze guzik to jest 12) i wszystko dziala, jednak spokoju mi nie daje:

czemu jak mam voltomierz w pin1-pin2 w grubej wtyczce i mam wyjety guzik (przerwany obwód), to na voltomierzu pokazuje mi i tak napiecie.

co do mat, to teraz najwiekszy problem - ze zdjecia ponizej, ktora czesc idze na siedzisko,a ktora na oparcie - pasuja w obie strony :D

damiwr - Sro Lut 05, 2014 17:06

geffi napisał/a:
czemu jak mam voltomierz w pin1-pin2 w grubej wtyczce i mam wyjety guzik (przerwany obwód), to na voltomierzu pokazuje mi i tak napiecie.


starałem się tobie to wyjaśnić na zasadzie kranu masz w nim wodę czy nie ? to że jest nie znaczy że płynie :D

geffi napisał/a:
co do mat, to teraz najwiekszy problem - ze zdjecia ponizej, ktora czesc idze na siedzisko,a ktora na oparcie - pasuja w obie strony :D


większa część grzeje w pupę :) (ta po prawej na foto)

longer86 - Sro Lut 05, 2014 18:50

widzę że ostatecznie woda popłynęła :P
damiwr - Sro Lut 05, 2014 23:21

longer86 napisał/a:
widzę że ostatecznie woda popłynęła :P


hehe prąd mało kto rozumie ale wodę odkręca już każdy :D

dobrze że stałym gadamy :)

longer86 - Sro Lut 05, 2014 23:29

swoją drogą to chodzi mi po głowie pewna myśl, co prawda w większości śmigam sam lub w 2 osoby, ale jak by tak dorzucić guziczek gdzieś z tyłu i wrzucić maty w tylną kanapę, bo kombinować z grzaną kierownicą to już chyba za ciężka misja ;) myślę, że kanapa jak najbardziej wykonalna
damiwr - Sro Lut 05, 2014 23:46

Można sam się zastanawiałem by coś takiego pyknąć ;)

można by było wykorzystać kompletny zestaw taki jak do przodu tylko tył środek by był mniej dogrzany ale ...

włączniki takie jak z przodu dać pod nawiew na środku pod podłokietnikiem. kable pociągnąć - przedłużyć choć pewnie by stykły jak od przodu.

zasilanie cynknąć albo z jakiegoś nieużywanego bezpiecznika lub pociągnąć od aku z bezpiecznikiem takim jak ten od przednich mat nr5 i tak maty samoczynnie się wyłączają ostatecznie jest jeszcze odpalanie z przycisku ;)

nie jest to niewykonalne ale troszkę czasu pochłonie :(

ja niestety nikogo przez parę ładnych lat bez fotelika wozić nie będę wiec dla mnie się nie opłaca na razie robić i dlatego z moich rozważań się wycofałem :)

longer86 - Sro Lut 05, 2014 23:49

ale widzę dalej myśl techniczna podobna.... mnie predzej czy później też bedzie czekał fotelik :P a żeby kogoś wozić z tyłu auto musi śmigać a z tym aktualnie problem.

zeszliśmy trochę z tematu więc kończę już
Powodzenia przy podgrzewaniu

damiwr - Sro Lut 05, 2014 23:55

longer86 napisał/a:
ale widzę dalej myśl techniczna podobna


można zrobić jak w innych autach tylko po co mieszać w wyglądzie ... :/

ostatecznie jak by ktoś chciał niech sobie kupi takie pod zapalniczkę i rozgałęziasz z masażem :P

w poniedziałek relacja :D

geffi - Pon Lut 10, 2014 22:02

te z masazem widzialem ostatnio w lidlu za niecale 100 zeta - byc moze sa tansze z podgrzewaniem gdzes w necie.

Co do kranu, to teraz bede sie bal odkrecic wode, by nie bylo tam pradu, albo jeszcze lepiej, wlaczyc podgrzewania by pod fotelem nie bylo wody.

powaznie, to jak bedziecie juz po zabiegach dokladki mat, to wielka prośba (tylko dla zaspokojenia ciekawości) wlozcie miernik pomiedzy pin 1ipin2 na czarnej grubej kostce przy wylaczonym guziku i napiszcie proszę ile u was naliczylo Voltów.

Dzieki,
z fotelami dacie rade, a maty polecam przykleic klejem do tapicerek do gabki.

powodzenia!
Tomek.

[ Dodano: Pon Lut 10, 2014 22:02 ]
a to jeszcze jedna ciekawostka,
poniewaz nie mam "instalacji" pomiedzy wtyczka od mat a gruba czarna kostka, to polaczylem pin 1 grubej kostki z pinem 1 i to samo dla pinu 2. wsadzilem tam dosc "cienkie" kable i zauwazylem, że obie maty nagrzewaja sie obie tylko w okolicy termostatów i nic wiecej, po ok 10 minutach gasnie swiatelko podgrzewania.

Jak uważacie - moze to byc wina cienkich kabli, czy raczej cos z matami nie tak.

dzieki, T

damiwr - Wto Lut 11, 2014 00:57

mata nie odpali jak nie masz napiecia :) a to że się nagrzewa słabo może być spowodowane masą do pupy :D tak dziś miałem foto i całość jutro bo dziś mnie palce bolą.
geffi - Wto Lut 11, 2014 19:50

Kamil79 napisał/a:
Warto sprawdzić :
3 jeśli z kablami jest ok to należy sprawdzić kostki czy nie są wygrzane, u mnie były i zamiast mat grzało mi kable pot fotelem.
Wyciąć stare kostki i wypalone kable i dać nowe.


Co znaczy wygrzane, u mnie maty grzeja dosc slabo ntomiast przewody pod fotelem i kostki mam dosc cieple. Czy w takim razie kostki mozna jakos przeczyscic? Czy mozna je po prostu obejsc kablem wpinajac sie na krotko przed kostka gruba i za kostka od mat?

T

damiwr - Wto Lut 11, 2014 21:55

geffi napisał/a:
Co znaczy wygrzane, u mnie maty grzeja dosc slabo ntomiast przewody pod fotelem i kostki mam dosc cieple. Czy w takim razie kostki mozna jakos przeczyscic? Czy mozna je po prostu obejsc kablem wpinajac sie na krotko przed kostka gruba i za kostka od mat?


nie rób tak to termo wyłącznik :/ może masz maty walnięte.

ale mało prawdopodobne inne odczucie będzie przy -30 a inne przy + 10 :D

moje jeszcze się testują :mrgreen:

[ Dodano: Wto Lut 11, 2014 21:55 ]
Na wstępie chciałbym poinformować że jak ktoś nie ma instalacji to niech mocno się zastanowi w dwie osoby 16 godzin aby doprowadzić do pełni stanu. Auto rozbiera się do stanu foto1.
+ demontaż do stacyjki i schowka pasażera by był dostęp do bezpieczników ;)

Parę rad odnośnie fotela w zamszu korki od zagłówka można zdjąć wciskając mocno materiał po obu stronach są ząbki które po wciśnięciu puszczają i plastik wychodzi swobodnie do góry.foto2

poszycie oparcia zdejmuje się łatwo od spodu i po bokach jest elegancko do momentu kółek to jest masakra no ale da się i je odczepić i zaczepić z powrotem na 2 fotelu już byłem wprawiony (nie zdejmowałem wszystkich tylko te by móc swobodnie wkleić maty, nie rwąc ich i nie szarpiąc) foto 3

siedzisko należy odkręcić dwie śróbki od plastiku z regulacją jedna od tyłu druga schowana pod bokiem oparcia. Potem pokrętło pod zaślepką śrubka i śrubka od spodu fotela która trzyma przesuwanie fotela foto po zdjęciu regulacji. foto4

MatiNitro - Czw Lut 13, 2014 19:27

A pytanie mi się dziś zrodziło w głowie, czyyy można by podłączyć grzane fotele pod ogrzewanie tylnej szyby? Wiem, że ono włącza się automatycznie, poniżej chyba 10C.
Nie mam wiązki pod grzane fotele a takie rozwiązanie by mnie satysfakcjonowało.

sash997 - Czw Lut 13, 2014 20:48

myśle że dałoby rade przez jakiś przekaźnik ale pytanie czy zawsze wtedy gdy grzejesz szybe potrzeba grzać d*psko :D
damiwr - Czw Lut 13, 2014 21:19

MatiNitro napisał/a:
podłączyć grzane fotele pod ogrzewanie tylnej szyby?


nie zawsze masz ochotę na grzanie pupy ;) mam i wiem szczególnie jak jedziesz i chce ci się SIKU a tutaj non stop miasto i 0 WC :D

chyba że miałbyś jakieś sterowanie wł/wył

MatiNitro - Czw Lut 13, 2014 21:30

sash997, myślę że nie muszę mieć całej mocy grzałki. wystarczyło by skromne 2/3, mam skórę zawsze to lepsze niż nic ;) a jako że już odzwyczaiłem się od hb'ka to tylnej szyby nie używam za wiele, będzie za ciepło to można wyłączyć cały zestaw :)

[ Dodano: Czw Lut 13, 2014 21:30 ]
Cytat:
nie zawsze masz ochotę na grzanie pupy ;) mam i wiem szczególnie jak jedziesz i chce ci się SIKU a tutaj non stop miasto i 0 WC :D


ja mam skórę, także wolę mieć ciepło i możliwość wyłączenia, niż prawdopodobieństwo "wilka" :P

damiwr - Czw Lut 13, 2014 23:16

Cytat:
ja mam skórę, także wolę mieć ciepło i możliwość wyłączenia, niż prawdopodobieństwo "wilka" :P


hehe nie dogodzisz , ale nie robimy offtopa i uzgadniamy że lepiej jest mieć niż nie mieć.

Potwierdzone organoleptycznie nawet dziś ;)

haszczyc - Nie Wrz 21, 2014 14:58

witam rozebrałem w końcu fotel skórzany :) w sumie nie jest to takie trudne jak fotel się wymontuje z samochodu, niestety nie grzeje mi fotel pasażera i sprawdzałem kostki i prąd płynie na nich, niestety fotel dalej nie grzeje, napisze mi ktoś jak to dokładnie spiąć równolegle bo nie za bardzo się znam na elektronice?
longer86 - Pon Wrz 22, 2014 07:40

sprawdź tylko czy od tych kostek kable idące w tej czarnej izolacji mają ciągłość. U mnie w tym miejscu były przetarte.
czort - Pon Gru 05, 2016 17:31

Odkopię trochę.
Co się stanie, jak ominę, wytnę ten termostat, tą srebrną kostkę z maty grzewczej siedzenia i zasilanie podłącze bezpośrednio do maty??
Będzie grzało non stop, wtedy bedę musiał kontrolować przyciskiem na konsoli, ale nic się nie przepali??

Pytam, bo u mnie w tej zimie coś nie chce grzać fotel kierowcy, rozgrzewa się bardzo długo i słabiutko grzeje, albo to już ciepło ode mnie... Fotel pasażera ok, jak co roku..

longer86 - Pon Gru 05, 2016 17:34

Jak dasz bez tego to bedzie grzalo non stop. Po przycisku. Oryginalnie ten termistor rozlacza przy określonej temp.
czort - Pon Gru 05, 2016 17:49

To w sumie wiem, ale czy ten termistor mógłby się uszkodzić coś, skoro działa tak jakby nie prawidłowo, w porównaniu do fotela pasażera?
longer86 - Wto Gru 06, 2016 02:42

może w którejś kostce pod fotelem nie styka, albo gdzieś naderwały się kable
alpacino - Sro Gru 07, 2016 09:52

longer86 napisał/a:
może w którejś kostce pod fotelem nie styka, albo gdzieś naderwały się kable


W moim samochodzie prąd do mat dochodzi nonstop , obojetnie czy wciśnięty przycisk na konsoli , czy nie , niestety maty nie grzeją :-| ....

longer86 - Sro Gru 07, 2016 12:08

No to masz cos zle podłączone, a jak mata nie grzeje to pewnie skonczyla żywota jak wiecznie grzała
curaasan - Nie Gru 18, 2016 23:39

joogi napisał/a:
U mnie grzeje tylko pod klejnotami i myślałem, że tak ma być


Panowie,
podepnę się do tematu:
Po pierwsze primo, jak to jest z termikami i ogrzewaniem pleców? Mi nie grzeją plecy w ogóle, termik obszedłem (przynajmniej ten w siedzisku) i efekt jest u mnie taki, że ogrzewanie załącza się na chwilę, po czym się wyłącza (nie grzeje) przycisk dalej świeci. Mógłby ktoś wrzucić schemat tego badziewia?

RLY? Nikt nie pomoże?

Koenig - Sro Sty 04, 2017 22:03

Ja też w końcu zabrałem się dziś za podgrzewanie :mrgreen: Latem jak każdy myślałem"jeszcze jest czas" :mrgreen:

Dostałem się do tego termostatu w siedzisku -kable przylutowane, wszystko było ok. Sprawdziłem napięcie na kostkach pod fotelem. Na dużej jest, na małej podpiętej pod siedziskiem też, na następnej (tej gdzie jest mostek i kable do oparcia) już nie mogę sprawdzić. Nie wiem jak sprawdzić na termostacie, na jego obydwu końcówkach nic nie pokazuje, próbowałem na jednej i szukać gdzieś masy ale też nic nie pokazał miernik. Podłączyłem na krótko napięcie na końcówki gdzie są zlutowane maty i termostat. Mata grzeje jak oszalała - oczywiście tylko siedzisko.
Jest jakiś prosty sposób żeby sprawdzić ten termostat? Jak to rozgryźć? Gdzie jeszcze zmierzyć napięcie?

longer86 - Sro Sty 04, 2017 22:07

Na oparciu jest osobna mata, rozepnij na spodzie oparcie fotela, wywin tapicerkę i sprawdź miernikiem ciaglosc przewodów z oparcia do malej kosteczki pod fotelem.
adam_26 - Czw Sty 05, 2017 15:49

Osobna mata i drugi termostat tam mogło się odlutować, termostat można sprawdzić po prostu na pinach czy przewodzi przy takiej temp jak teraz powinien ci zwierać :) ewentualnie dalej przedzwaniasz kable siedzisko/oparcie-->>kosteczniki