Zobacz temat - [R214] Wymiana płynu chłodzącego
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214] Wymiana płynu chłodzącego

nazba - Sro Lis 04, 2009 13:29
Temat postu: [R214] Wymiana płynu chłodzącego
Witam
Wymieniłem dziś płyn do chłodnicy robiłem to pierwszy raz i nie wiem czy wykonałem to dobrze tzn .
Odkręciłem korek od zbiorniczka wyrównawczego po czym dolny wąz pod chłodnica
wylała sie woda , zakręciłem i wlałem nowy płyn wszytko niby ok lecz weszło mi około 2,5 litra i obawiam sie ze to za mało . Bardzo proszę o jakies odpowiedzi cos wykonałem zle czy jest to naramlne ..

BorysOpole - Sro Lis 04, 2009 13:37

Wlewałeś na !@!$#łym silniku czy chłodnym ?
ile tego płynu ci zeszło ?

nazba - Sro Lis 04, 2009 13:41

W sumie zimny to on nie był odstał z 15 min , a ile zeszło nie mam pojęcia gdyz wylało sie ta trawe ;p ...;/
BorysOpole - Sro Lis 04, 2009 13:48

Zobacz jak ci silnik całkowicie ostygnie czy zeszło ze zbiorniczka powinno zejść wtedy dolej i powinien jeszcze trochę zaciągnąć
NEOSSS - Sro Lis 04, 2009 13:50

nazba, odpal auto, odkrec korek, pusc cieplo na full oraz wentyl na 2 bieg i niech stoi na wolnych obrotach przygazowujac go co jakis czas, w miedzyczasie stoj przed autem i sciskaj gorny waz co 5sek. oraz sprawdzaj systematycznie stan plynu i stan nagrzewania sie wszystkich wezy. Gdy wskazowka bedzie na polowie, wylacz wentylator a cieplo wez na 3/4, zakrecasz korek, czekasz az termostat otworzy duzy obieg(weze jednakowo cieple) i zalaczy sie wentylatory chlodnicy. Gasisz auto i czekasz okolo 5 minut, az poziom w zbiorniczku sie ustabilizuje, odpalasz auto, odkrecasz korek i dolewasz wyrownujac stan na max. Czekasz az ostygnie do zera, sprawdzasz stan, odkrecasz korek i dolewasz... Sprawdz przy okazji czy korek dobrze dziala
nazba - Sro Lis 04, 2009 13:54

Ok dzieki ide to uczynić heh ;p
cortex - Sro Lis 04, 2009 16:39

http://www.roverki.pl/art...order=0&sid=467
czort - Sro Lis 04, 2009 17:03

Nic nie napisłes czy odpowietrzyłes układ dlatego mało weszło nowego płynu kolega cortex, podał link do opisu tej czynnosci.
Desper - Czw Lis 05, 2009 08:05

Link do artykułu już dostałeś wyżej.
Pytanie: Pokrętło ogrzewania było w jakiej pozycji przy spuszczaniu płynu?
Powinno być: grzanie na maxa :cool:

Ja poza wężem przy chłodnicy dodatkowo odłączyłem jeden z węży przy termostacie.
Stamtąd zleci Ci brakująca ilość płynu. :o

W artykule zalinkowanym przez Cortexa doczytaj jeszcze o odpowietrzaniu.
To powinno być wsio tak ogólnie.
Pozdr.

Robertus74 - Sob Sie 20, 2011 19:21

cortex napisał/a:
http://www.roverki.pl/article.php?thold=-1&mode=flat&order=0&sid=467

Niestety link jest nieprawidłowy. :( Można prosić o nowy link?
A pytanie z innej beczki. Jak często zalecana jest całkowita wymiana płynu chłodniczego?

leszczu - Sob Sie 20, 2011 20:07

Robertus74 napisał/a:
Można prosić o nowy link?

Proszę.
http://www.roverki.pl/com...ch-serii-k.html
Robertus74 napisał/a:
A pytanie z innej beczki. Jak często zalecana jest całkowita wymiana płynu chłodniczego?

Co 5 lat, albo co 10 000 ?? Już dokładnie nie pamiętam. :wink:

PTE - Sob Sie 20, 2011 20:13

leszczu napisał/a:
Robertus74 napisał/a:
Można prosić o nowy link?

Proszę.
http://www.roverki.pl/com...ch-serii-k.html
Robertus74 napisał/a:
A pytanie z innej beczki. Jak często zalecana jest całkowita wymiana płynu chłodniczego?

Co 5 lat, albo co 10 000 ?? Już dokładnie nie pamiętam. :wink:


Zależy od płynu. Normalne wymienia się co 2 lata, te o wydłużonym okresie eksploatacji (jak np. Havoline XLC, który był fabrycznie zalewany do pojazdów MG Rover w ostatnich latach działalności firmy) - co 5 lat. Haynes z kolei podaje, że wymiana następuje raz na 4 lata lub co 60 tys. mil (96 tys. km) - zależy co nastąpi pierwsze.

Robertus74 - Sob Sie 20, 2011 21:30

leszczu napisał/a:
Robertus74 napisał/a:
Można prosić o nowy link?
Proszę.
http://www.roverki.pl/com...ch-serii-k.html

Dziękuję.
Jeśli chodzi o ten punkt:
Zdemontuj obudowę filtra powietrza wraz filtrem oraz plastikowy panel (blendę) ochronny zderzaka (dotyczy wyłącznie modeli z serii 400).
to rozumiem, że cały ten punkt dotyczy serii 400, a nie tylko druga część tego punktu?
Czyli w serii 200 nie trzeba demontować ani obudowy filtra ani panela zderzaka? Czy może ta uwaga dotyczy tylko drugiej części tego zdania i jednak w serii 200 trzeba demontować filtr?

I jeszcze jedno.
Ile litrów płynu jest w całym układzie chłodzenia 214Si?

leszczu - Nie Sie 21, 2011 11:12

Robertus74 napisał/a:
Zdemontuj obudowę filtra powietrza wraz filtrem oraz plastikowy panel (blendę) ochronny zderzaka (dotyczy wyłącznie modeli z serii 400).

Dobrze rozumiesz, ten cały punkt dotyczy tylko R400. :wink:
Robertus74 napisał/a:
Ile litrów płynu jest w całym układzie chłodzenia 214Si?

Pusty układ pochłania 4.8 l, ale i tak ci tyle nie wejdzie. Ja jak wymieniałem weszło mi 3 litry.

Robertus74 - Nie Sie 21, 2011 12:47

Dziękuję za odpowiedzi.

leszczu napisał/a:
Robertus74 napisał/a:
Zdemontuj obudowę filtra powietrza wraz filtrem oraz plastikowy panel (blendę) ochronny zderzaka (dotyczy wyłącznie modeli z serii 400).
Dobrze rozumiesz, ten cały punkt dotyczy tylko R400. :wink:

Ale wiesz co?
Teraz doczytałem i jednak dalej mam wątpliwości, bo poniżej jest napisane:
9. Załóż filtr powietrza oraz jego obudowę, a w przypadku ROVERków serii 400 zamontuj dolną blendę ochronną.
Co wskazywałoby jednak, że filtr zdejmujemy zarówno w 200 jak i w 400, a blendę tylko w 400. ;)

PTE - Nie Sie 21, 2011 22:09

Robertus74 napisał/a:

Ale wiesz co?
Teraz doczytałem i jednak dalej mam wątpliwości, bo poniżej jest napisane:
9. Załóż filtr powietrza oraz jego obudowę, a w przypadku ROVERków serii 400 zamontuj dolną blendę ochronną.
Co wskazywałoby jednak, że filtr zdejmujemy zarówno w 200 jak i w 400, a blendę tylko w 400. ;)


Nie ma takiej potrzeby (przynajmniej w R25, a to praktycznie to samo co R200). Od spodu można spokojnie zdjąć dolny wąż idący do chłodnicy. Ja co prawda musiałem odkręcić wentylator chłodnicy, ale to tylko dlatego, że nie miałem jak szczypcami złapać "uszu" zacisku na wężu (za mało miejsca). Przy napełnianiu układu obróciłem zacisk o 180°, tak aby następnym razem nie mieć z tym problemu.

leszczu - Pon Sie 22, 2011 13:30

PTE, dobrze pisze. :grin: