Zobacz temat - [R75] AKU vs. RADIO
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Car-audio, nawigacje, radia CB - [R75] AKU vs. RADIO

andrzej360 - Czw Lis 12, 2009 13:10
Temat postu: [R75] AKU vs. RADIO
Przeglądam forum i znalazłęm różne wypowiedzi, które niewprost charakteryzują móje wątpliwości.

Chcę wymienić akumulator. Wymiana będzie trwać kilkanaście sekund (mam nadzieję) i zastanawiam się, czy taki czas bez napięcia wystarczy aby radio (Alpine Symphony - chociaż wszystko jedno chyba) się rozkodowało. Chodzi mi o to, czy skoro planuję odpiąć klemy to czy już powinienem rozglądać się za macherem od radia (nie mam kodu)?

Czytałem, że niektórzy odpinali na dłużej a radio nie "zamknęło się w sobie".

Jest jakaś reguła? Mam mieć stoper pod ręką?

Z góry dziękuję za odpowiedź :grin:

sogreg1 - Czw Lis 12, 2009 13:25

andrzej360 napisał/a:
rozglądać się za macherem od radia (nie mam kodu)?

A sprawdzałeś książkę serwisową?

andrzej360 - Czw Lis 12, 2009 13:30

Powiedzmy, że nie dysponuję książką... :mrgreen:
drlubicz - Czw Lis 12, 2009 13:36

podepnij trzeci na kablach rozruchowych i będzie ok

[ Dodano: Czw Lis 12, 2009 13:36 ]
w sumie to jak ma to być chwila a nie ma trzeciego to można stary odłączyć na pracującym silniku i założyć nowy i też nic sie nie stanie jak masz alternator sprawny

andrzej360 - Czw Lis 12, 2009 13:42

Zasadniczo racja. Z trzecim będzie problem. Myślałem o podmiance dwóch akumulatorów ale to byłoby trudne :/

Alternator jest ok. Ostatnio byłem w warsztacie i na komputerze wyszło, że nie ma problemów.

SeniorA - Czw Lis 12, 2009 13:47

drlubicz napisał/a:
w sumie to jak ma to być chwila a nie ma trzeciego to można stary odłączyć na pracującym silniku i założyć nowy
W R75, nie wolno odpinać aku na pracującym silniku.Najlepiej podpiąć inny na czas wymiany.Przed odłączeniem trzeba wyłączyć wszystkie odbiorniki i urządzenia el. , a kluczyki mieć poza autem.
drlubicz - Czw Lis 12, 2009 13:51

SeniorA napisał/a:
drlubicz napisał/a:
w sumie to jak ma to być chwila a nie ma trzeciego to można stary odłączyć na pracującym silniku i założyć nowy
W R75, nie wolno odpinać aku na pracującym silniku.Najlepiej podpiąć inny na czas wymiany.


nie grozi to niczym

SeniorA - Czw Lis 12, 2009 16:05

drlubicz napisał/a:
nie grozi to niczym
grozi, np.awarią alternatora ( padają diody ), tak samo jak są zaniedbane lub skorodowane zaciski aku. , lub niewłaściwie odpala się przy pomocy kabli ( awaryjnie ).
Dziadek - Czw Lis 12, 2009 16:54

Senior A Chyba ma rację.Pamiętam z innych aut,że po odpięciu aku na pracującym silniku regler podnosił wydajność alternatora i po diodach zostawał tylko smród.
Swoją drogą dobrze mieć kod do radyjka.Ja rok temu nie wiedziałem,że potrzeba i zdjąłem klemy.Na szczęście poprzedni właściciel nabazgrał kod na okładce instrukcji.

dukat11 - Czw Lis 12, 2009 16:57

Dziadek napisał/a:
Swoją drogą dobrze mieć kod do radyjka.Ja rok temu nie wiedziałem,że potrzeba i zdjąłem klemy.Na szczęście poprzedni właściciel nabazgrał kod na okładce instrukcji.


No chyba że masz radio z TV i nie woła o kod :)

pajda - Czw Lis 12, 2009 17:08

dukat11 napisał/a:
Dziadek napisał/a:
Swoją drogą dobrze mieć kod do radyjka.Ja rok temu nie wiedziałem,że potrzeba i zdjąłem klemy.Na szczęście poprzedni właściciel nabazgrał kod na okładce instrukcji.


No chyba że masz radio z TV i nie woła o kod :)


wlasnie tu mam pytanie, czy radio (dokladnie to na zjdeciu)

czy jak zdejme klemy to bede potrzebowal kod ? jestem zielony w tym temacie...

pzdr

dukat11 - Czw Lis 12, 2009 17:28

Ja mam takie samo i nie krzyczy o kod po zdjęciu klem :)

[ Dodano: Czw Lis 12, 2009 17:28 ]
ale gwarancji na twoje nie dam :razz:

andrzej360 - Czw Lis 12, 2009 19:06

Z tym pracującym silnikiem to mam wątpliwości... z różnych powodów. Z lektury książki serwisowej (zresztą 'klubowej') pamiętam, że jest taki zastrzeżenie o wyłączeniu zarówno silnika jak wszystkich odbiorników.

A jakby spróbować z prostownikiem zamiast 'trzeciego' akumulatora? Efekt ten sam. Prostownik do klem, odłączam klemy, wymieniam akumulator na nowy, podłączam klemy, odpinam prostownik... i modlę się, żeby niczego nie spaprać :lol:

dukat11 napisał/a:

No chyba że masz radio z TV i nie woła o kod :)


Tylko czy jest to zasada, czy przypadek. Czytałem, że inne radia nie zawsze się rozkodują.

Aragorn - Czw Lis 12, 2009 19:12

ja płaciłem 30 zł za rozkodowanie Alpine Symphony konieczny był tylko jego demontaż więc może warto poszukać uczciwego elektryka i mieć kod dla świętego spokoju :-)
staf - Czw Lis 12, 2009 19:54

Ja też do swojego nie miałem kodu. Po przeczytaniu lektury na forum o pierepałach z tym związanych, podjechałem do magika i za 50pln zdjął mi kod i mam spokój.
SeniorA - Czw Lis 12, 2009 21:55

andrzej360 napisał/a:
Z lektury książki serwisowej (zresztą 'klubowej') pamiętam, że jest taki zastrzeżenie o wyłączeniu zarówno silnika jak wszystkich odbiorników.
oczywiście jest to zapisane w instrukcji obsługi ( str. 154 ).Mam aku do tego celu i mogę Ci pożyczyć.
Stachu - Czw Lis 12, 2009 22:10

Mam Alpine Symphony z sterowaniem małą navi, i nie woła kodu.
andrzej360 - Pią Lis 13, 2009 11:48

SeniorA napisał/a:
Mam aku do tego celu i mogę Ci pożyczyć.


Dziękuję za ofertę. Jakoś może sobie poradzę we własnym zakresie. Coś tam w garażu mam.

Aragorn napisał/a:
ja płaciłem 30 zł za rozkodowanie Alpine Symphony konieczny był tylko jego demontaż więc może warto poszukać uczciwego elektryka i mieć kod dla świętego spokoju


staf napisał/a:
Ja też do swojego nie miałem kodu. Po przeczytaniu lektury na forum o pierepałach z tym związanych, podjechałem do magika i za 50pln zdjął mi kod i mam spokój.


W sumie racja. Muszę się tylko rozejrzeć za fachowcem.

Dziadek - Pią Lis 13, 2009 15:24

Ja już kiedyś myślałem o dorobieniu jakichś kabelków do np.akumulatora od wkrętarki,bo przypuszczam że prąd potrzebny do podtrzymania funkcji życiowych auta jest bardzo mały.
Chodzi o to,żeby na czas wymiany aku podtrzymać napięcie na podzespołach i sterownikach(może być nawet prostownik),ważne żeby napięcie mieściło się w granicach 11-14V.Stwierdziłem jednak,że skoro znalazłem kod do radia to nie będę sobie zadawał trudu,tym bardziej że nie ma to sensu,kiedy [/u]próbujemy zresetować kompa.
Wniosek mój jest taki:najlepiej rozkodować radyjko i mieć to z głowy.Mój syn za rozkodowanie radia w vweju zapłacił 30 zeta-nie majątek.

dukat11 - Pią Lis 13, 2009 15:31

Dziadek napisał/a:
Wniosek mój jest taki:najlepiej rozkodować radyjko i mieć to z głowy.Mój syn za rozkodowanie radia w vweju zapłacił 30 zeta-nie majątek.


I chyba taniej niż kable aby podpiąć akumulator z innego auta :grin:

SeniorA - Pią Lis 13, 2009 18:46

pajda napisał/a:
wlasnie tu mam pytanie, czy radio (dokladnie to na zjdeciu)

czy jak zdejme klemy to bede potrzebowal kod ?
ZTCW fabrycznie kody posiadają wszystkie jednostki Audio , oprócz tych , które mają możliwość serwisowania Testbookiem.
hvil - Pią Lis 13, 2009 19:00

ja mieniałem akumulator w R75 i nic się nie stało mam radio z kasetą i zmieniarką. A podłączania drugiego aku czy prostownika na podpietej instalacji samochodu to na własną odpowiedzialność, podłączanie prostownika do aku wymaga odpiecia kabli instalacji samochodowej, wszędzie pisze że to obowiązek, ale na 99% nic sie niedzieje jak pomijamy ta czynnosc przy ladowaniu aku, gorzej jak masz pecha i jesteś tym 1% u ktorych to powoduje duuuże szkody w instalacji elektrycznej, podobnie jest z wypinaniem aku na wlaczonym silniku.
andrzej360 - Sob Lis 14, 2009 11:56

Jasna sprawa.
apples - Sob Lis 14, 2009 21:04

dukat11 nie wiesz czasami gdzie w Trójmieście rozkodują mi radio?
dukat11 - Sob Lis 14, 2009 22:37

Niestety nie ale podzwoń po serwisach Car Audio to na pewno gdzieś dadzą radę.
apples - Sob Lis 14, 2009 22:59

OK. Dzięki.
domel-x - Sob Lis 14, 2009 23:23

Stachu napisał/a:
Mam Alpine Symphony z sterowaniem małą navi, i nie woła kodu.


jesteś pewien na 100% kolego?masz książke do radia ? a w książce serwisowej może być ten kod?

Stachu - Nie Lis 15, 2009 09:12

domel-x napisał/a:
jesteś pewien na 100% kolego?

Kilka razy odłączałem aku, przy wymianie sprzęgła na dość długi czas.

domel-x - Nie Lis 15, 2009 14:45

dobrze by było żeby ktoś jeszcze to potwierdził :grin: ,mam takie samo radio jak ty z małą navi i niedostałem książki do niego ,za to w k.serwisowej jest opis tego radia i małej navi ,ale nigdzie kodu ,troche wacham sie czy niebede musiał magika jakiegoś szukać :mrgreen:
andrzej360 - Nie Lis 15, 2009 23:11

Jeszcze nie odłączałem aku ale trochę szperałem. Znalazłem m.in.

http://www.kodydoradia.pl/

Goście pewnie mają kalkulatory i tłuką kody. Wyglądają uczciwie. Napisałem do gościa czy miał do czynienia z Alpine Symphony - mówi, że nie zrobi bo trzeba czytać z procesora. Może komuś przyda się do innego modelu.

SeniorA - Pon Lis 16, 2009 16:49

SeniorA napisał/a:
fabrycznie kody posiadają wszystkie jednostki Audio , oprócz tych , które mają możliwość serwisowania Testbookiem.
czyli fabrycznie były kodowane radioodtwarzacze Philips Harmony i Alpine Symphony.
andrzej360 - Nie Gru 13, 2009 16:26

Update w sprawie wymiany akumulatora.

Kupiłem nowy (BOSCH 77/780), skombinowałem porządne kable rozruchowe, żeby zapewnić sobie podtrzymanie napięcia... i podniosłem maskę. Szybko stwierdziłem, że nie chce mi się kombinować. Poza tym znajomy elektronik powiedział mi, że jeżeli się pospieszę to nic 'nie powinno' się zadziać. Odpiąłem stary, zapiąłem nowy i radio gra jak grało. Wymiana trwała może 10 - 15 sek.

Stachu - Nie Gru 13, 2009 19:24

Przy wymianie sprzęgła moje Alpine Symphony z panelem navi nie miało prądu 2 dni i nie wołało o kod.
SeniorA - Nie Gru 13, 2009 20:58

Stachu napisał/a:
Alpine Symphony z panelem navi nie miało prądu 2 dni i nie wołało o kod.
bo tak jak pisałem wyżej , mogą wołać tylko radioodtwarzacze Alpine Symphony.
lukasz676 - Nie Gru 13, 2009 23:53

ja odpiołem aku i radio sie zakodowało narazie szukam magika
domel-x - Pon Gru 14, 2009 11:18

lukasz676, jakie masz radio?
apples - Pon Gru 14, 2009 13:15

lukasz676 podjedz do pierwszego lepszego serwisu Philipsa lub Blaupunkta to rozkodują. Ja zapłaciłem 70zł. Samemu, ani przez internet nie ściągniesz. Fachowcy szczytują kod z EPRON radia.
Boncky - Pon Gru 14, 2009 13:22

Alpine Symphony - mają wewnątrz dodatkową baterię i po odłączeniu nie wołają o kod, chyba że bateria padnięta ale na to szanse jak 6-ka w lotku, więc można śmiało odłączać. W innych radiach kod musi być bo padnie:)
andrzej360 - Pon Gru 14, 2009 14:10

Boncky napisał/a:
Alpine Symphony - mają wewnątrz dodatkową baterię i po odłączeniu nie wołają o kod, chyba że bateria padnięta ale na to szanse jak 6-ka w lotku, więc można śmiało odłączać. W innych radiach kod musi być bo padnie:)


To wiele tłumaczy.

domel-x - Pon Gru 14, 2009 14:31

troche bezsens z tą baterią to niemogli zrobić radia odrazu bez kodu :???:
sknerko - Pon Gru 14, 2009 15:49

Boncky napisał/a:
Alpine Symphony - mają wewnątrz dodatkową baterię i po odłączeniu nie wołają o kod, chyba że bateria padnięta ale na to szanse jak 6-ka w lotku, więc można śmiało odłączać.

I jesteś tego na 100% pewny? bo ja mam symphony i zadnej baterii tam nie ma i nie było. nawet w instrukcji masz napisane ze po odłączeniu aku może kod wołać

Boncky - Pon Gru 14, 2009 16:14

sknerko napisał/a:
Boncky napisał/a:
Alpine Symphony - mają wewnątrz dodatkową baterię i po odłączeniu nie wołają o kod, chyba że bateria padnięta ale na to szanse jak 6-ka w lotku, więc można śmiało odłączać.

I jesteś tego na 100% pewny? bo ja mam symphony i zadnej baterii tam nie ma i nie było. nawet w instrukcji masz napisane ze po odłączeniu aku może kod wołać


jak znajdę chwile to poszukam bo gdzieś miałem to opisane, radio ma swoją pamięć i nie woła o kod "bateria- pamięć jak kto woli" podobnie jak w PC. kasują się ustawienia dzwięku jak bass itd, radio pamięta fale i nie resetuje się.

apples - Pon Gru 14, 2009 18:02

W instrukcji Audio dołączonej do samochodu opisane jest wprowadzenie kodu do Harmony i Symphony. Wynika z tego że radio może wołać kod.
andrzej360 - Pon Gru 14, 2009 19:49

domel-x napisał/a:
troche bezsens z tą baterią to niemogli zrobić radia odrazu bez kodu :???:


No właśnie. Po co kod skoro nie ma szans się zakodować :roll:
Może ta bateria to był jakiś 'custom' zrobiony przez fachmana.

Boncky - Pon Gru 14, 2009 22:27

okej już znalazłem bo mnie wkurzacie :D wygląda to tak że radio ma funkcję dezaktywacji Kodu. Można samemu ten kod wyłączyć i po problemie.

Z tego co pamiętam polega to na przytrzymaniu przycisku szukania fal radiowych z prawej strony i wciśnięcie w tym czasie przycisku on/off radia, czyli pokrętła i KOD jest wyłączony:) będzie na wyświetlaczu pisało że kod jest OFF i będzie dwa razy beep beep :)

Potem możecie odłączać aku i cieszyć się 50 złociszami w kieszeni bo kod nie pojawi się do ponownego jego zaprogramowania w drugą stronę... :)

a teraz klikać "Pomógł" :D :D żartuję ;]

sknerko - Pon Gru 14, 2009 23:15

Boncky napisał/a:
okej już znalazłem bo mnie wkurzacie wygląda to tak że radio ma funkcję dezaktywacji Kodu. Można samemu ten kod wyłączyć i po problemie.

gdzie to znalazłeś bo w ogólnie dostępnych materiałach o tym ani słowa a wierz mi ze to sprawdzę na swoim radiu z tego co wiem zdjąć kod ręcznie można tylko i wyłącznie z blaupunkta a symphony to jest alpine i tam tego nie zrobisz kod z alpine zdejmuje się zczytując eprom i wgrywając nowy bez kodu a radia z dużą navi wogule nie są kodowane tyle posiadam wiadomości w temacie kodów do radia w R75

[ Dodano: Pon Gru 14, 2009 23:15 ]
jak myślisz tyle czasu ludzie się męczą z kodami i nikt wcześniej nie znalazł tego patentu no mnie się wierzyć nie chce. jak szukałem jak rozkodować radio w oplu albo w innym to patent ze zdjęciem kodu ręcznie o ile był wogule znajdowałem w góra pół godziny na forach a tu jestem ponad 2 lata i ani razu nikt o tym nie wspomniał a już nie wierze że angole tego nie wiedzieli by

andrzej360 - Pon Gru 14, 2009 23:30

sknerko napisał/a:

a już nie wierze że angole tego nie wiedzieli by


Hehe, co tam angole jak im niemiaszki auto składali :wink: Pewnie jakieś inne kombo na klawiszach zrobisz, to zamek centralny się zamyka, włącza się autopilot i autko jedzie do Monachium :wink:

A tak na serio to byłoby super... i miałoby sens.

SeniorA - Pon Gru 14, 2009 23:41

sknerko, napiszę to już trzeci raz , kodowane fabrycznie były tylko radia z samymi odtwarzaczami , pozostałe z navi małą, dużą i TV, nie.
sknerko - Pon Gru 14, 2009 23:44

SeniorA napisał/a:
sknerko, napiszę to już trzeci raz , kodowane fabrycznie były tylko radia z samymi odtwarzaczami , pozostałe z navi małą, dużą i TV, nie.

no też to napisałem

Boncky - Wto Gru 15, 2009 14:34

sknerko napisał/a:
Boncky napisał/a:
okej już znalazłem bo mnie wkurzacie wygląda to tak że radio ma funkcję dezaktywacji Kodu. Można samemu ten kod wyłączyć i po problemie.

gdzie to znalazłeś bo w ogólnie dostępnych materiałach o tym ani słowa a wierz mi ze to sprawdzę na swoim radiu z tego co wiem zdjąć kod ręcznie można tylko i wyłącznie z blaupunkta a symphony to jest alpine i tam tego nie zrobisz kod z alpine zdejmuje się zczytując eprom i wgrywając nowy bez kodu a radia z dużą navi wogule nie są kodowane tyle posiadam wiadomości w temacie kodów do radia w R75

[ Dodano: Pon Gru 14, 2009 23:15 ]
jak myślisz tyle czasu ludzie się męczą z kodami i nikt wcześniej nie znalazł tego patentu no mnie się wierzyć nie chce. jak szukałem jak rozkodować radio w oplu albo w innym to patent ze zdjęciem kodu ręcznie o ile był wogule znajdowałem w góra pół godziny na forach a tu jestem ponad 2 lata i ani razu nikt o tym nie wspomniał a już nie wierze że angole tego nie wiedzieli by



postaram się wieczorem wrzucić to na forum. ( skan) oczywiście Rave...

Marek_75 - Wto Gru 15, 2009 17:03

Boncky, ładny gips. Zobiłem tak jak mówisz: strzałka w prawo i power on. i co się stało ?
wyskoczył wielki napis "CODE ON" (czyli chyba wcześniej by dezaktywowany). no to spróbowałem jescze raz aby spowrotem dezaktywować... wtedy pojawiło się "CODE"... i już tak zostało. No i co teraz ?
tylko ie mów że nie wiesz !! ! :evil:

mam alpine symphony bez nawigacji

ps.
potwierdzam, patent z aktywacją / dezaktywacją kodu DZIAŁA !! ... szlag by go trafił...

apples - Wto Gru 15, 2009 17:16

Teraz chyba niestety musisz już rozkodować , o ile nie masz kodu gdzieś wpisanego.
dukat11 - Wto Gru 15, 2009 17:22

Marek to zaszalałeś :/
Marek_75 - Wto Gru 15, 2009 17:26

nie wkurzać mnie tylko dawać porade :evil:
dukat11 - Wto Gru 15, 2009 17:32

Wyjmij radio i sprawdź czy z tyłu nie ma kodu.
apples - Wto Gru 15, 2009 17:39

Sprawdź w książce serwisowej. Na radiu będziesz miał napisane cyfry flamastrem. Niestety nie będzie to KOD tylko ostatnie 6 cyfr numeru VIN.
sknerko - Wto Gru 15, 2009 18:58

Cytat:
potwierdzam, patent z aktywacją / dezaktywacją kodu DZIAŁA ... szlag by go trafił...

Jak działa jak nie działa, włączyć kod tym sposobem włączysz ale do rozkodowania kod musisz znać co twój przypadek potwierdza. Jak by sie dało w ten sposób kod wyłączyć to każdy złodziej by ci radio zapier...ił i tyle z zabezpieczenia wszystkie kodowane radia mają taki myk że można kod zdjąć ale trzeba ten kod znać bez znajomości kodu ni hu hu. Włącza się kod właśnie tak jak zrobiłeś i to tez kiedyś znalazłem w RAVE ale już do zdjęcia kod trzeba mieć, w oplach tak samo i w mitsubishi też i jeszcze w paru innych.

Marek_75 - Wto Gru 15, 2009 19:22

sknerko napisał/a:
o każdy złodziej by ci radio zapier...ił

Tego nie rozumiem. W jaki sposób kod zabezpiecza prze kradzieżą ? przed uruchomieniem to rozumiem ale przed kradzieżą nie mam pojęcia w jaki sposób.
A to że złodziejowi nie uda się skradzionego uruchomić to marna pociecha...

andrzej360 - Wto Gru 15, 2009 19:47

Marek_75 napisał/a:
Boncky, ładny gips. Zobiłem tak jak mówisz: strzałka w prawo i power on. i co się stało ?
wyskoczył wielki napis "CODE ON" (czyli chyba wcześniej by dezaktywowany). no to spróbowałem jescze raz aby spowrotem dezaktywować... wtedy pojawiło się "CODE"... i już tak zostało. No i co teraz ?
tylko ie mów że nie wiesz !! ! :evil:

mam alpine symphony bez nawigacji

ps.
potwierdzam, patent z aktywacją / dezaktywacją kodu DZIAŁA !! ... szlag by go trafił...


Hahahahaha...

Nie zgadniecie ale zrobiłem dzisiaj to samo. Nudziło mi się i myślałem, że taką opcję można ON/OFF. Kombinowałem tak: skoro radio nie jest zakodowane (w sensie, że działa) to nawet jak włączę ochronę kodem to zawoła o kod dopiero po odpięciu aku. Liczyłęm też, że jak zrobię takie kombo drugi raz to będzie CODE OFF... No i myślałem, że mu poprzetrącam pokrętła.

Biorąc pod uwagę, że sam zacząłęm ten wątek, potem po jakimś czasie dodałem update o tym, że radio mi się NIE rozkodowało; to jestem maksymalnym idiotą.

Na radiu jest napisana flamastrem końcówka VINu. Nie ma kodu. Byłem już tam.

sknerko - Wto Gru 15, 2009 19:58

Marek_75 napisał/a:
Tego nie rozumiem. W jaki sposób kod zabezpiecza prze kradzieżą ? przed uruchomieniem to rozumiem ale przed kradzieżą nie mam pojęcia w jaki sposób.

Nie zabezpiecza przed kradzieżą tylko ma zniechęcać do kradzieży bo co złodziejowi po radiu którego nie może uruchomić.
chyba że znasz jakieś bardziej genialne wytłumaczenie stosowania kodu w radiach.

[ Dodano: Wto Gru 15, 2009 19:58 ]
poza tym po co innego kod? żebyś aku nie odpinał czy co? przecież z założenia właściciel powinien kod mieć.

andrzej360 - Wto Gru 15, 2009 19:59

Ale to nie jest tak, że radio fabryczne kradnie byle kto. Radia kradną, albo skupują kradzione, osoby, które podobnie jak pierwszy lepszy serwis mogą mieć sprzęt i oprogramowanie do znoszenia kodów. Nie wiem czy PIN kody zmniejszają liczbę kradzionych komórek.
sknerko - Wto Gru 15, 2009 20:06

andrzej360 napisał/a:
Na radiu jest napisana flamastrem końcówka VINu. Nie ma kodu. Byłem już tam.

Ta opcja pozwala też na zmianę kodu (mówię to na podstawie radia opla bo takie niedawno miałem w rękach) może ten numer to kod właśnie spróbuj go wbić może pomoże. w oplu trza było 2 razy powtórzyć kod i się zmieniał

[ Dodano: Wto Gru 15, 2009 20:06 ]
andrzej360 napisał/a:
Ale to nie jest tak, że radio fabryczne kradnie byle kto. Radia kradną, albo skupują kradzione, osoby, które podobnie jak pierwszy lepszy serwis mogą mieć sprzęt i oprogramowanie do znoszenia kodów. Nie wiem czy PIN kody zmniejszają liczbę kradzionych komórek.

Dzisiaj tak, ale 10 lat temu już nie koniecznie poza tym skuteczność zabezpieczenia była marna i większość firm zrezygnowała z tego

andrzej360 - Wto Gru 15, 2009 20:25

Jest mały haczyk. A w zasadzie dwa. Numer na obudowie ma więcej niż 4 cyfry a poza tym (to takie zabezpieczenie przed hazardzistami) czas oczekiwania wydłuża się za każdą nieudaną próbą - mam wrażenie, że wykładniczo. Teraz u mnie wynosi jakieś 10 min.

Próbowałem wpisać 1234 (mam Nokię i się nauczyłem :wink: ), 1111, 0000, końcówkę VIN. Dolna część pleców (żeby nie było)...

apples - Wto Gru 15, 2009 20:32

Też kombinowałem z tymi numerami i też była d... bo później doszedłem że to VIN. :razz:
Dałem do rozkodowania, trwało 30min. koszt 70zł.

sknerko - Wto Gru 15, 2009 20:40

a nie macie chłopaki takiej karty z kodem w książce (pod warunkiem że macie książkę)
ja mam też kod w książce wpisany

apples - Wto Gru 15, 2009 20:41

Teraz to ja też mam :razz:
U mnie niestety nic nie było.

andrzej360 - Wto Gru 15, 2009 21:03

sknerko napisał/a:
a nie macie chłopaki takiej karty z kodem w książce (pod warunkiem że macie książkę)
ja mam też kod w książce wpisany


Gdybym miał to byłby luz :neutral:

hvil - Wto Gru 15, 2009 21:34

hmmm ja mam ksiazke servisowa gdzie jest ten kod? ja mam harmony ono chyba niekodowane to i w ksiazce moze niema kodu?:-D


p.s. To chlopaki sie pogniewali na pomyslodawce proby wylaczenia kodu troche chyba hehehehe;-)

andrzej360 - Wto Gru 15, 2009 21:40

hvil napisał/a:

p.s. To chlopaki sie pogniewali na pomyslodawce proby wylaczenia kodu troche chyba hehehehe;-)


Bardziej na pomysłowego konstruktora radia z takim zabezpieczeniem. W życiu by mi do głowy nie przyszło, że zawoła o kod... bo po jaką cholerę, skoro siedzę z włączonym silnikiem!

A tak przy okazji to zna ktoś jakiegoś sprawnego fachowca w rozsądnej odległości od dziurawej stolicy małopolski?

hvil - Wto Gru 15, 2009 21:41

hmmm a co do hrmony? gzie tego szukac w ksiazce? czy raczej tego tam nie znajde?;-)
SeniorA - Wto Gru 15, 2009 22:08

hvil napisał/a:
czy raczej tego tam nie znajde?;-)
nie znajdzież , chyba ,że ktoś przezornie wpisał odręcznie. Mnie kiedyś kod podał telefonicznie były serwis Rovera, w którym auto było serwisowane, bo mieli zapisany w dokumentacji przeglądów okresowych mojego auta.
Boncky - Sro Gru 16, 2009 09:57

oj pośpieszyliście się z własnymi odbiornikami, pisałem to co wyczytałem, nic nie ma tam zapisane o tym iż do dezaktywacji kodu jest ten kod potrzebny a przeleciałem to wszystko dwa razy. Mogliście poczekać zanim to sprawdzimy na radiach do których znamy kody :) po za tym jak się aku odpinało i wsio działa można było nic nie ruszać:) Tym co sobie poblokowali postawię piwo przy okazji, odezwijcie się na prv załatwię sprawę w miare możliości z waszymi radiami

[ Dodano: Sro Gru 16, 2009 09:57 ]
SeniorA napisał/a:
hvil napisał/a:
czy raczej tego tam nie znajde?;-)
nie znajdzież , chyba ,że ktoś przezornie wpisał odręcznie. Mnie kiedyś kod podał telefonicznie były serwis Rovera, w którym auto było serwisowane, bo mieli zapisany w dokumentacji przeglądów okresowych mojego auta.


słyszałem że wystarczy właśnie posiadać dokumentację a przesyłają kody bo mają wszystko w systemie

SeniorA - Sro Gru 16, 2009 16:13

Boncky napisał/a:
słyszałem że wystarczy właśnie posiadać dokumentację a przesyłają kody bo mają wszystko w systemie
w moim przypadku mieli , bo podczas przeglądu okresowego odpinali aku i musieli znać kod.
bakan30 - Sro Gru 16, 2009 17:56

sprobojcie wpisac taki kod 1243. ja mam radio philips w 75 i dziala
Marek_75 - Sro Gru 16, 2009 18:00

próbowałem 0000, 1111, 1234, 9999 i jeszcze ze dwa inne - czas oczekiwania mam już 32 min.

teraz wycągnąłem radio i widzę taką nalepkę. ale tam jest chyba 5 cyfr, więc nie ma co próbować chyba co ? widział ktoś coś takiego? "BMW JB" ?

dukat11 - Sro Gru 16, 2009 18:04

A nie są to ostatnie cyfry nr VIN i informacja, że złącza BMW
bakan30 - Sro Gru 16, 2009 18:08

Marek_75 napisał/a:
próbowałem 0000, 1111, 1234, 9999 i jeszcze ze dwa inne - czas oczekiwania mam już 32 min.

teraz wycągnąłem radio i widzę taką nalepkę. ale tam jest chyba 5 cyfr, więc nie ma co próbować chyba co ? widział ktoś coś takiego? "BMW JB" ?
ja napisale 1243,a nie 1234. to jest roznica. sproboj to wpisac

[ Dodano: Sro Gru 16, 2009 18:08 ]
Marek_75 napisał/a:
próbowałem 0000, 1111, 1234, 9999 i jeszcze ze dwa inne - czas oczekiwania mam już 32 min.

teraz wycągnąłem radio i widzę taką nalepkę. ale tam jest chyba 5 cyfr, więc nie ma co próbować chyba co ? widział ktoś coś takiego? "BMW JB" ?
ja napisale 1243,a nie 1234. to jest roznica. sproboj to wpisac
Marek_75 - Sro Gru 16, 2009 18:19

moje próbyz wpisywaniem robiłem wczoraj. dziś jeszcze nic nie wpisywałem. a ta nalepka to nie jest koncówka vin tylko... nie mam pojęcia co ;)

noi nie wiem czy tak próbować... następna nieudana próba to będzie już 64 minuty oczekiwania...

bakan30 - Sro Gru 16, 2009 18:23

Marek_75 napisał/a:
moje próbyz wpisywaniem robiłem wczoraj. dziś jeszcze nic nie wpisywałem. a ta nalepka to nie jest koncówka vin tylko... nie mam pojęcia co ;)

noi nie wiem czy tak próbować... następna nieudana próba to będzie już 64 minuty oczekiwania...
sprobuj jezeli nie to zostaje ci oddac do elektronika on na 100 pr . ci odblokuje koszt do 50zl.
SeniorA - Sro Gru 16, 2009 18:55

Marek_75 napisał/a:
próbowałem 0000, 1111, 1234, 9999 i jeszcze ze dwa inne - czas oczekiwania mam już 32 min
w kodzie nie mogą być cztery jednakowe cyfry, a maksymalny czas opóźnienia jest dla Philipsa 32 minuty, dla Alpine 60 minut
Marek_75 - Sro Gru 16, 2009 19:47

1243 nie działa niestety. ktoś pisał że ma kontakt do jakiegoś serwisu gdzie z numeru seryjnego wygenerują kod za drobną opłatą. wiecie może kto to i gdzie ?
apples - Czw Gru 17, 2009 19:22

W Philipsie np. nie wygenerujesz kodu. Nie wiem jak w Alpine. Zadzwoń 058 622 17 10 Gdynia ul. Kopernika.
andrzej360 - Czw Gru 17, 2009 19:50

Potwierdzam, że:

0000, 1111, 1234, 0123, 9999, 4 ostatnie cyfry VIN

Nie działają bo sprawdzałem.
W książce serwisowej na końcu jest taka karta (a nawet dwie) w formacie karty kredytowej do urwania. Wpisuje się na niej numer seryjny radia oraz kod. Wiem, bo kontaktowałem się ze sprzedawcą i okazało się, że znalazł w garażu dokumenty... kodu brak.

Jeżeli ktoś zna specjalistę w Krakowie to będę wdzięczny za namiar!

[ Dodano: Czw Gru 17, 2009 19:50 ]
Marek_75 napisał/a:
1243 nie działa niestety. ktoś pisał że ma kontakt do jakiegoś serwisu gdzie z numeru seryjnego wygenerują kod za drobną opłatą. wiecie może kto to i gdzie ?


W dwóch miejscach dowiedziałem się, że z tego Alpine'a się nie da wygenerować. Trzeba się podpiąć do radia i coś tam poczarować.

Polecam stronę poniżej. Gość operuje na terenie Krakowa i Tarnowa.

http://www.radia.auto.pl/

Rozmawiałem z nim. Mówi, że się nie spotkał z takim radiem ale to nie ma znaczenia bo się podepnie, poczaruje itd. Mam tylko nadzieję, że nie zaśpiewa sobie za dużo :beczy:

apples - Czw Gru 17, 2009 20:11

Podepnie się do EPRON radia i zczyta kod.
Marek_75 - Czw Gru 17, 2009 20:33

to prawda, kodu do tego ALPINE nie da się wygenerować z seriala. trzeba zczytać eprom i stamtąd jakimś edytorem wyciągnąć "cztery magiczne cyfry"... ewentualnie wsad epromu zastąpić takim do którego znamy kod.
andrzej360 - Czw Gru 17, 2009 21:47

Jasne... mówcie mi jeszcze :mrgreen:
Marek_75 - Czw Gru 17, 2009 21:55

no Andrzej, dawaj radio pod pache i do radio serwisu. ja już zaniosłem bo nie ma opcji innej. a Boncky nam postawi browara za tą podpuche;)
andrzej360 - Wto Gru 29, 2009 22:21

Marek_75 napisał/a:
no Andrzej, dawaj radio pod pache i do radio serwisu. ja już zaniosłem bo nie ma opcji innej. a Boncky nam postawi browara za tą podpuche;)


No wiem... :roll:

A teraz informacja na temat radia. Odłączenie aku powoduje zresetowanie timera ale nie licznika. Czyli jeżeli jeżeli jesteśmy w połowie oczekiwania 32 minutowego (a są 2 ,4 ,8 itd) to odłączenie chwilowe aku umożliwi natychmiastowe wpisanie kodu ale błąd zaowocuje czekaniem nie krótszym niż 32 min.

Czyli paradoksalnie odłączenie akumulatora nie rozkodowało mi radia za to może mi pomóc przy znalezieniu prawidłowego kodu :wink: A tak na serio to muszę iść do fachowca.

[ Dodano: Wto Gru 29, 2009 22:21 ]
Mały update. Rozkodowanie radia powiodło się - 50zł / 2h. Moim zdaniem opłacało się :wink: Nabyte doświadczenie jest bezcenne...

Dla wszystkich w potrzebie link - Tarnów / Kraków. Ja jestem bardzo zadowolony.

Marek_75 - Wto Sty 05, 2010 18:05

u mnie odczytanie kodu było droższe - 80 zł
apples - Wto Sty 05, 2010 18:10

Droższe, ale tyle samo roboty :wink:
Marek_75 - Wto Sty 05, 2010 18:12

może słabo się targowałem ;)
apples - Wto Sty 05, 2010 18:14

Najważniejsze że zrobione. W portfelu lżej, ale na duchu lepiej :wink:
domel-x - Wto Sty 05, 2010 22:14

odłanczałem u mnie akumulator na 1h ,mam małą navi i niewoła o kod :mrgreen:
Marek_75 - Wto Sty 05, 2010 22:19

Nie wola, bo jak około 50% użytkowników masz nieaktywny kod. Ja po odzyskaniu kodu dzisiaj, tez od razu go deaktywowalem.
witgut - Wto Sty 05, 2010 22:35

Marek_75 a jak deaktywować kod???
Marek_75 - Wto Sty 05, 2010 22:46

alpine symphony:
1. wyłącz radio
2. wciśnij przycisk strojenia w prawo i trzymaj
3. wciśnij "power on"
pojawi się "code of" lub "code on" zależnie od tego czy aktywowaleś czy deaktywowałeś kod (ta sama procedura w obie strony)

żeby deaktywować MUSISZ ZNAĆ KOD ! - bo inaczej zablokujesz radio jak ja.

z ciekawostek:
można jeszcze ustawić podgłaśnianie i jego stopień zależnie od prędkości auta

witgut - Wto Sty 05, 2010 23:26

Wielkie dzięki. Jutro przetestuję :mrgreen:


Dzięki, zadziałało. Pozdrawiam

Boncky - Wto Sty 05, 2010 23:29

No panowie macie po browarze;) ewentualnie najprawdopodobniej w niedługim czasie dojedzie do mnie T4 to dostaniecie diagnostyke za darmo ;)
Marek_75 - Wto Sty 05, 2010 23:37

już dobrze Boncky, jakoś się otrząsnąłem po tamtym ;)
kupiłeś T4 ? to chyba poważny sprzęt co ? i kasa niemała... Rozumiem że masz warsztat a nie do domowej zabawy ? szkoda że daleko...

Boncky - Sro Sty 06, 2010 00:26

Marek_75 napisał/a:
już dobrze Boncky, jakoś się otrząsnąłem po tamtym ;)
kupiłeś T4 ? to chyba poważny sprzęt co ? i kasa niemała... Rozumiem że masz warsztat a nie do domowej zabawy ? szkoda że daleko...


jestem w trakcie końcowych ustaleń. Będzie mobilny więc będę na zlotach i na terenie całej polski w razie jakiś spotkań regionalnych, dam znać co i jak, kasa spora... :)

Jani - Wto Sty 11, 2011 11:09

Chciałbym trochę odświeżyć temat I nieco z innej beczki.
Jaka jest procedura przywracania ustawień pracy silnika po odłączeniu aku na dłuższy czas?
Padł mi akumulator i po wymianie auto dziwnie się zachowuje po odpaleniu ( falują obroty, nierówna praca silnika).
Domyślam się, że skasowaniu uległy ustawienia parametrów sterowania dawką paliwa i powietrza. W poprzednim aucie miałem określoną procedurę jak przywrócić takie ustawienia.
Konieczne jest podpięcie pod kompa?

robo - Wto Sty 11, 2011 11:36

Jani, http://forum.roverki.eu/v...nie+akumulatora
A poza tym wystarczy jak raz zapytasz a nie w kilku wątkach