Zobacz temat - [R75] Brak mocy silnika
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Brak mocy silnika

sash997 - Sob Gru 05, 2009 17:30
Temat postu: [R75] Brak mocy silnika
koledzy jak w temacie
tak z dnia na dzień mój rover osłabł i troszke gorzej odpala i więcej pali...
wymieniłem filtr paliwa i żadnej reakcji,wkręca sie na maksymalne obroty ale bardzo powoli a na wyrzszych biegach po prostu niema siły,byłem na komputerze wyszło 10 błędów , po skasowaniu został jeden - błąd czujnika ciśnienia paliwa - za niskie ciśnienie i nie dało sie go skasować,
jedni mi mówią że wtryski siadły drudzy że kturaś z pomp a inni że czujnik ciśnienia paliwa albo kabelek od niego...
zapytam jeszcze znawców czy on ma taki system jak BMW że jak sie przecholuje ze skasowaniem oil service to komputer sam zdejmuje moc?????
błagam pomocy

[ Dodano: Sob Gru 05, 2009 17:30 ]
może miał któryś z was taki przypadek??wiecie może czy w łodzi jest jakiś serwiś z T4?

dukat11 - Sob Gru 05, 2009 17:56

Przejrzyj przewody i złącza czy mają dobry styk i nie są poprzecierane. Komputer przy pewnych błędach przechodzi w tryb awaryjny i zmniejsza moc. Jeśli masz taki błąd to zacznij sprawdzanie od przewodów i elektryki a potem pompy paliwa. Może masz za małe ciśnienie a może czujnik siada albo wariuje.
sash997 - Sob Gru 05, 2009 18:25

tak mi gościu powiedział ten co podłączał go pod komputer że obstawia kabelek od czujnika albo sam czujnik , powiedział że jakby to była pompa to dało by sie ten błąd skasować a sie nieda...

[ Dodano: Sob Gru 05, 2009 18:25 ]
i dodał że te silniki są bardzo nie udane...

Rowan - Sob Gru 05, 2009 18:59

sash997, sprawdź czujnik na końcu akumolatora paliwa, przewody do niego, oraz styk we wtczce, popsikaj w niej kontaktowym preparatem.
sash997 - Sob Gru 05, 2009 19:10

Rovan, akumulatota paliwa?? chodzi ci o tą szyne pod kolektorem?ale jak sprawdzić ten czujnik??

[ Dodano: Sob Gru 05, 2009 19:10 ]
wd 40 może być??próbowałem ściągnąć kostke z tego czujnika ale jakaś oporna jest...

Rowan - Sob Gru 05, 2009 20:00

sash997, tak ta szyna, tam na tej wtyczce jest taki zatrzask co się go przyciska i wtedy wyciągniesz wtyczkę. NO doraźnie może być wd, ale raczej chodzi o preparat typu KONTAKT WL.

[ Dodano: Sob Gru 05, 2009 20:00 ]
Bo jeśli tego błędu nie da sięskasować, to problem jest właśnie z nim, raczej w większości przy[adków, jeśli padnie ten czujni, albo jest odłączony ECU wchodzi w tryb awaryjny, ale nie zawsze. U Cibie wygląda, że weszlo.

apples - Sob Gru 05, 2009 20:02

Rowan sash997 wrzućcie zdjęcie tego czujnika dla ciekawskich. :wink:
Czy chodzi tu o czujnik na pompie?

Rowan - Sob Gru 05, 2009 20:45

apples, na pompie jest zawór. Na akumulatorze paliwa pod kolektorem dolotowym jest czujnik z wtyczką z trzema przewodami o ile dobrze pamiętam, on podaje do ECU dane jakie jest w danym momencie wysokie ciśnienie, pośrednio od steruje dawką paliwa między ten czujnik, a wtyczkę od niego wpina się POWER BOX'y, to tak na marginesie.

[ Dodano: Sob Gru 05, 2009 20:45 ]
Na pierwszym zdj. wtyczka od niego, a na drugim zaznaczony jest czujnik.

sash997 - Sob Gru 05, 2009 21:24

a co to są power boxy???mam jeszcze pytanie czy jeśli sie okaże że to ten czujnik to można go zaaplikować z BMW?w BEEMCE jest identyczny?? możecie mi doradzić jakiś interfeis do tysiąca złotych jakiś w miare współgrający z R75?
Rowan - Sob Gru 05, 2009 21:25

sash997, tak, bez problemu kupisz ten czujnik w sieci BMW, bo raczej numery BMW na niem będą.
apples - Sob Gru 05, 2009 21:33

Rowan dzięki. Cały czas człowiek się uczy. Dobrze że jest od kogo :wink:
sash997 - Sob Gru 05, 2009 21:38

jescze pare pytań: w którym miejscu mógł sie ewentualnie przetrzeć kabelek??można sprawdzić jakoś ten czujnik??czy jak wymienie czujnik na dobry i nie skasuje błędu to zostanie w trybie awaryjnym czy automatycznie sie przestawi jak zacznie dostawać dobre parametry??

[ Dodano: Sob Gru 05, 2009 21:38 ]
ale chodzi mi o używany czujnik z demontarzu:)

apples - Sob Gru 05, 2009 21:41

Sprawdź dobrze ten przewód tam gdzie nie ma izolacji.
Jeżeli parametry wrócą do normy, silnik powinien przejść w tryb normalnej pracy. Błąd w kompie pozostanie do skasowania. Spróbuj może odpiąć jeszcze akumulator na jakiś czas, może pomoże.

[ Dodano: Sob Gru 05, 2009 21:41 ]
Sprawdzić na pewno można miernikiem. Musisz znać tylko jakie wartości ma sprawny.

sash997 - Sob Gru 05, 2009 21:51

ok dzięki wielkie tylko musze sie dowiedzieć jakie właśnie ma wartości:(
może kolega ROWAN pomoże
jutro bede działać napisze jak do czegoś dojde;)dzięki chłopaki za pomoc

[ Dodano: Sob Gru 05, 2009 21:51 ]
a akumulator odpinałem na 5 min zaczęło działać webasto które nigdy nie chodziło...ale teraz znów nie działa...:)

apples - Sob Gru 05, 2009 21:54

Webasto włącza się kiedy tem. spadnie poniżej 5 stopni. Dokładnie to wtedy, kiedy czujnik temperatury od webasta wykryje że temperatura spadła poniżej +5C.
sash997 - Sob Gru 05, 2009 22:25

wiem o tym i zadziwiło mnie to bo było wtedy 7stopni i zaczęło działać a teraz było prawie 0 i znów nie działało...troche dziwne...ogólnie to auto co troche mnie zadziwia :)
apples - Nie Gru 06, 2009 09:59

Też mi taki numer odwalił ostatnio. Myślałem że zamarznę. Coś chyba z czujnikiem temperatury webasta. Wykręcę i wyczyszczę styki, zobaczę czy coś się zmieni.
sash997 - Nie Gru 06, 2009 20:27

a gdzie jest ten czujnik??może ktoś mi pomóc i zmierzyć oporność czujnika ciśnienia w 2.0 CDT?? błagam chłopaki!!!
saute - Nie Gru 06, 2009 20:52

sash997 , a power boxy to są takie "dopalacze eletroniczne" , żeby zwiększyć moc silnika - u mnie taki jest , ale jak to ustrojstwo działa , to nie mam pojęcia :)
dukat11 - Nie Gru 06, 2009 21:25

Czujnik jest widoczny przez kratkę zderzaka po prawej stronie. Webasto jeśli ma jakieś błędy samo się wyłącza a po odcięciu zasilania pamięć się kasuje. Więc jeśli po odpięciu akumulatora działa a po krótkim czasie przestaje to może coś jest nie tak.
apples - Nie Gru 06, 2009 22:09

dukat11 po prawej, czyli od strony pasażera? Ten duży.
Od strony kierowcy jest od klimatyzacji. W kształcie rurki.

sash997 - Pon Gru 07, 2009 13:23

no chyba jest nie tak bo zaczął działać po odpięciu aku i działał może dzień i nie dłużej...
więc znajdzie sie chętny do zmierzenia oporności swojego czujnika ciśnienia paliwa??czy mam go w ślepo wymienić??

[ Dodano: Pon Gru 07, 2009 13:23 ]
dzięki chłopaki
wymieniłem czujnik ciśnienia paliwa i jest wszystko ok:)
za całą listwe z czujnikiem dałem 80 PLN
teraz musze pomyśleć nad wentylatorem który czasem przerywa na postoju tak jakby sie na chwilke załanczał...

Rowan - Pon Gru 07, 2009 15:23

saute napisał/a:
ale jak to ustrojstwo działa , to nie mam pojęcia :)

Opornik... :/

apples - Pon Gru 07, 2009 19:04

To ci się udało z tym czujnikiem. Nowy kosztuje ok 500zł.