Zobacz temat - [R75] Przycisk ASR
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Przycisk ASR

GOM33 - Nie Gru 20, 2009 22:00
Temat postu: [R75] Przycisk ASR
Mam Rovera 75 z 2002, przycisk od ASR-u umieszczony na konsoli nie działa, jaka może być przyczyna?
dukat11 - Nie Gru 20, 2009 22:15

GOM33 napisał/a:
Mam Rovera 75 z 2002, przycisk od ASR-u umieszczony na konsoli nie działa, jaka może być przyczyna?


Co to znaczy nie działa? Może jakieś szczegóły

apples - Nie Gru 20, 2009 22:59

Jeżeli masz uszkodzony system to kontrolka trakcji pali się cały czas. Jeżeli jest sprawny to przy uruchamianiu zapali się na 3si zgaśnie. W tym czasie jest robiony test. Jeżeli podczas jazdy zadziała to pojawi się przez 4s komunikat o zadziałaniu w przypadku komputera. Jeżeli masz tylko kontrolki to po zadziałaniu będzie migać. System działa do 100km/h.
GOM33 - Pon Gru 21, 2009 00:31

Z tego co się orientuję to przycisk służy do wyłączenia lub włączenia ASR, u mnie poprostu nie działa, nie mogę wyłączyć ASR, jesli chodzi o samą kontrolkę to po uruchomieniu silnika gaśnie a po kilkunastu sekundach - "nie wiem czy ma to jakieś znaczenie" - zaczyna delikatnie migać, ale nie zaświeca się tak jak przy uruchamianiu silnika, jest słabo podświetlona tak jakby robiło się jakieś zwarcie.
Olo12 - Pon Gru 21, 2009 10:28

przycisk na konsoli służy do wyłączenia ASR a nie do włączenia. Jeżeli kontrolka nie świeci tzn., że system działa. Spróbuj delikatnie wprowadzić samochód w poślizg i zaobserwuj czy zapala się kontrolka, jeżeli tak tzn że system działa a jedynie masz coś nie tak z wyłącznikiem na konsoli
dukat11 - Pon Gru 21, 2009 12:39

Wyłacznik może faktycznie nie działać jeśli przez 7 lat nikt go nie używał i styki zaśniedziały.
sknerko - Pon Gru 21, 2009 13:06

apples napisał/a:
System działa do 100km/h.

Skąd taki nius ? jechałem ok 130km/h i złapałem śliskie pobocze kontrola zadziałała jak należy i samochód został lekko zdławiony i przestał zarzucać dlatego będę sie upierał że działa w pełnym zakresie prędkości. Poprzedni właściciel opowiadał mi że kontrola mu pomogła przy ok 180km/h

[ Dodano: Pon Gru 21, 2009 13:06 ]
Przycisk służy do wyłączenia ASR i jak mówisz że ci delikatnie rzaży to może masz kiepskie kapcie i kontrola właśnie działa bo z moich obserwacji wynika że jak jest kłopot z ASR to kontrolka się zapala i najczęściej za moment kontrolka ABS-u również ale nie zawsze

apples - Pon Gru 21, 2009 13:14

ASR włącza się automatycznie po ponownym przekręceniu kluczyka lub wciśnięciu przycisku.

sknerko z instrukcji obsługi R75 :wink:
Do tego co mówił poprzedni właściciel to bym patrzył z przymrużeniem oka. Mój też wiele mówił i wyszło wszystko po krótkim czasie.

SeniorA - Pon Gru 21, 2009 13:22

TC do prędkości 100 km/h przyhamowuje koła , a w całym zakresie prędkości zmniejsza moment napędowy silnika, tak że działa w całym zakresie.
sknerko - Pon Gru 21, 2009 13:29

Znam poprzedniego właściciela i nie ściemnia wytłumacz mi moje 130km/h i ASR działał.
Poza tym przeczytaj jeszcze raz instrukcję i przemyśl swoja odpowiedź :wink: bo ja mam instrukcję w trzech, co tam czterech egzemplarzach 3 eng i 1 pol i wszędzie pisze że redukcja różnicy prędkości kół do 100km a zdłąwienie w całym zakresie

apples - Pon Gru 21, 2009 14:11

Myślę ze nie ma różnicy czy masz instrukcję pl czy eng. :razz:
Typowy i najbardziej efektywny układ to układ z przyhamowywaniem kół i dławieniem silnika. Ten działa do 100km/h. Fakt. Powyżej jest tylko przydławienie silnika. Fakt.
Jadąc 180km/h np. w małym zakręcie czas reakcji tego układu jest prawie nie zauważalny w danym momencie ze względu na prędkość. Wariat tylko jedzie z taką prędkością czując że auto traci właściwości jezdne. Przy 180 jak szarpnie nawet na prostej drodze na bok to przydławienie silnika raczej już nie pomoże. Pozwoli jedynie, jeżeli wyjdzie się z tego dać kierowcy trochę do myślenia. Nie mówię tu o wjeżdżaniu na mokrą lub ośnieżoną górkę bo w takiej sytuacji na pewno się sprawdzi. Sam też możesz to zrobić zmniejszając gaz i z pewnością to robisz.
W instrukcji jest napisane że jeżeli przyblokowanie kół nie przyniesie efektu spowoduje obniżenie momentu obrotowego co ma na celu odzyskanie przyczepności. Ten drugi zabieg, to jak skakanie i otwieranie zapasowego spadochronu. Zrobię coś aby chociaż tak nie bolało.W tym wypadku to 3 wolne pasy drogi lub pas startowy.
Jeżeli wam działa i czujecie się bezpieczni to rozumiem oburzenie że czegoś nie doczytałem, a napisałem. Doczytałem, tylko wolę nie "dawać komuś pewności" że ma kontrolę trakcji i jest bezpieczny. Teraz może za... ile fabryka dała. :wink:

sknerko - Pon Gru 21, 2009 14:44

apples napisał/a:
Doczytałem, tylko wolę nie "dawać komuś pewności" że ma kontrolę trakcji i jest bezpieczny.

Jeżeli ktoś myśli że mając ASR jest bezpieczny to jest kompletnym ignorantem. Elektronika ma pomagać jeżeli ktoś popełni błąd a nie myśleć za niego a jazda z prędkością 180 i myślenie "a tam mam ASR to się nic nie stanie" to już co najmniej kilka błędów. Ja nikomu nie mówie ze jest bezpieczny tylko twierdzę że kontrola działa w pełnym zakresie prędkości bo dla mnie świadomość że mam jakieś wspomaganie w razie czego jest ważna.
Druga sprawa wyobraź sobie jak kontrola przyblokowuje ci koło przy dużej prędkości. Nie wiem może ja sie nie znam ale jak by tak było to bąka byś kręcił jak dziecięca zabawka i moim zdaniem dlatego najpierw zdławia żeby zwolnić a jak zwolnisz to ci koła przyblokuje. Mnie wyratowało z pobocza przy 130 i nie byłem winny temu że mi koleś na czołowe wyskoczył jak bym trakcji nie miał to po złapaniu śliskiego na poboczu obróciło by mnie jak nic i leżał bym w rowie albo on wbił by sie we mnie

SeniorA - Pon Gru 21, 2009 15:51

GOM33 napisał/a:
Z tego co się orientuję to przycisk służy do wyłączenia lub włączenia ASR,
i u mnie tak działa i w zależności po jakim terenie jadę ( piaszczysty, kopny śnieg ),mogę go w czasie jazdy wyłączać i włączać.
apples - Pon Gru 21, 2009 16:21

Zdławi do prędkości poniżej 100km/h i dopiero zadziała blokowanie kół. Tak? Czy się mylę?
Bo jasno jest napisane że działa do 100km/h. Więc musiało tylko zdławić silnik i poniżej 100km/h zadziałała blokada kół. Trochę to trwało?
Różni ludzie myślą i różnie myślą. Nie piszę o was, ale ogólnie. Z różnymi twierdzeniami się spotkałem. :wink:

GOM33 jeżeli wyłączysz, to włączy się automatycznie po przekręceniu kluczyka lub gdy ponownie włączysz przyciskiem.

sknerko - Pon Gru 21, 2009 22:26

apples napisał/a:
Zdławi do prędkości poniżej 100km/h i dopiero zadziała blokowanie kół. Tak? Czy się mylę?
Bo jasno jest napisane że działa do 100km/h. Więc musiało tylko zdławić silnik i poniżej 100km/h zadziałała blokada kół. Trochę to trwało?

tak było u mnie ze 130 a naciskałem też hamulec w moment zrobiło się 100 i samochód wyprostowało.
Historia gościa który mi auto sprzedał może kiedyś na spocie bo długo by pisać

Pieta - Czw Lut 11, 2010 10:53

Przeczytałem "R75 technical brochure" i instrukcję użytkownika w zakresie ASR.

Jest tam napisane, że w przypadku kiedy oba koła ulegają poślizgowi (kręcą się szybciej niż wynikało by to z aktualnej prędkości pojazdu), komputer wysyła sygnał aby zmniejszyć moment obrotowy przekazywany na koła, poprzez zmniejszenie dawki powietrza (benzyna) lub zmniejszenia dawki paliwa (diesel).
W przypadku kiedy jedno z kół ulega poślizgowi, zadziała wtedy hamulec na tym kole, aby zredukować poślizg. Oczywiście konsekwencją takiego działania będzie wzrost momentu obrotowego na drugim kole (mechanizm różnicowy!).

Więc mamy dwie sytuacje:

1. zmniejszenie momentu obrotowego silnika - kiedy oba koła ulegają poślizgowi.
2. hamowanie jednego koła - kiedy jedno koło uległo poślizgowi.

Teraz magiczna prędkość 100km/h

ASR działa w całym zakresie prędkości. Ale!!!; Opcja (2. hamowanie koła) jest nieaktywna powyżej 100km/h. Powyżej tej prędkości działa tylko opcja (1), czyli tłumienie silnika (zmniejszenie momentu przekazywanego na koła).

apples - Czw Lut 11, 2010 14:01

Pieta tak też napisałem. :wink:
xROnx - Sro Kwi 20, 2011 11:00

apples napisał/a:
eżeli masz uszkodzony system to kontrolka trakcji pali się cały czas

Co rozumiesz pod pojęciem uszkodzony system?
U mnie (tj od momentu kupienia R) Świeci się kontrolka TC na dużym wyświetlaczu. Niby miało to znikąć po wymianie tylnik klocków(tak twierdził sprzedający) ale nie zniknęło. Przy przekręceniu kluczyka na "1" gdy palą się wszystkie kontrolki cyka i miga kontrolka ABS. Gdy wcisnę pedał hamulca cykanie/miganie znika. Gdy odpalę auto to kontrolka ABS się nie świeci ani nic nie cyka... Za to kontrolka TC świeci się cały czas... a przyciskając przycisk ASR nic się nie dzieje... pewnie z powodu TC nie działa mi tempomat...

sknerko - Sro Kwi 20, 2011 11:31

xROnx, sprawdź czy linka z siłownika na przepustnicę jest zaczepiona prawidłowo i czy siłownik na podszybiu przed pasażerem ma wszystkie wtyczki i czy jest przykręcony prawidłowo u mnie wtyczka była zielona i tak miałem jak Ty

[ Dodano: Sro Kwi 20, 2011 11:31 ]
PHJOWI coś mi kiedyś wspominał ze czasem potrzeba ASR jakąś adaptację przeprowadzić na T4

apples - Sro Kwi 20, 2011 12:13

xROnx napisał/a:
Co rozumiesz pod pojęciem uszkodzony system?
System - układ TC. Wszystkie jego elementy.