Zobacz temat - [R75] Czujnik temperatury płynu chłodzącego.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Czujnik temperatury płynu chłodzącego.

HarryVip - Wto Sty 05, 2010 19:21
Temat postu: [R75] Czujnik temperatury płynu chłodzącego.
Dziwna sprawa. Po uruchomieniu silnika, rozgrzaniu go i normalnej jeździe miejskiej wskazówka temperatury ustawia się odrobinę poniżej połowy skali. Wystarczy jednak kilka kilometrów nieprzerwanej jazdy z większą prędkością (70-90km/h), żeby opadła powoli o 2 kreski... Mało tego, w momencie zatrzymania wraca do pierwotnego położenia (około połowy skali) w ciągu kilku zaledwie sekund. I tak w kółoko. Miasto, korki, postój - temp. ok, poza miastem wskazanie niedogrzanego silnika. Nie wierzę, żeby temperatura silnika tak gwałtownie się zmieniała.
Jakieś sugestie?
Pozdrawiam

PHJOWI - Wto Sty 05, 2010 19:23

możliwe że termostat , albo pompa nie daje rady , najpierw go porządnie odpowietrz .
HarryVip - Wto Sty 05, 2010 19:29

A dokładniej? Jak się za to odpowietrzenie zabrać? Mam ZT-ka od wczoraj :lol: Tak łopatologicznie poproszę, naprawdę nie znam jeszcze auta.
SeniorA - Wto Sty 05, 2010 20:05

HarryVip napisał/a:
Jak się za to odpowietrzenie zabrać?
odkręcić zbiornik wlewu (po odpięciu przewodu zwrotnego przy korku ) i unieść go jak najwyżej .Odkręcić korek do odpowietrzania na przewodzie obok osłony paska i obudowy filtra powietrza.Jak płyn wypłynie,zakręcić korek.Jeśli nie wypływa dolać płynu.Po napełnieniu , zamocowaniu zbiornika , uruchomić silnik na 1500-2000 obr. ,ustalić właściwy poziom płynu na dnie zbiornika.Uruchomić silnik na wolnych obrotach do czasu włączenia i wyłączenia wentylatora. Sprawdzić poziom ale i tak przez kilka dni trzeba kontrolować i go uzupełniać.
Klimatyzacja ma być wyłączona przy odpowietrzaniu.

HarryVip - Pią Sty 08, 2010 23:21

Według wszystkich znaków na ziemi i niebie - termostat zablokowany w pozycji otwartej. Podczas zwiększonego przepływu powietrza przez chłodnicę (pow. 80km/h) płyn ma prawo się ostro schłodzić przy ujemnych temp. i dużym obiegu otwartym na stałe. Przynajmniej ogrzewanie w takim przypadku działa. :smile: Ma ktoś namiar na sklep z zamiennikiem? Na Allegro widziałem po 399 PLN. Zgroza.
Pozdrawiam

apples - Pią Sty 08, 2010 23:35

Ten? PEM 101050
http://www.s-part.pl/skle...na-v6-pem101050

HarryVip http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=222159

stee-zoo - Nie Lut 17, 2013 14:46
Temat postu: Skoki temperatury silnika
Witam panowie
Chciałbym się was poradzić :lol:
W moim przypadku z ta temperaturą jest tak
-w mieście i przy prędkościach do 70 km/g temperatura normalnie rośnie i utrzymuje się na 90C.
-w trasie przy prędkości 90 /130 km spada do połowy skali międzi 90C a 45C
po zwolnieniu lub jezdzie po mieście wraca do normy .
Myślałem że to może wina mieszalnika od gazu który zamontowany jest nisko z prawej strony auta za zderzakiem zimne powietrze które przy dużych prędkościach chłodzi dodatkowo płyn w mieszalniku i chłodnicy studzi płyn i z tego spadek temp.
Ale jest druga strona mam problem z ubytkiem płynu z zbiorniczka dolewam jakieś 150ml na 200/300km poczytałem troche i podejrzewam ze może to być wina pękniętej obudowy termostatu a przy tym możliwość zapowietrzenia się układu i skoki temperatury.
Co wy o tym sądzicie :?: :?:

Adsik - Nie Lut 17, 2013 14:59

Zlokalizuj wyciek. Jeśli masz zapowietrzony układ to termostat się nie otworzy. Wtedy i za czujnikiem może nie być płynu jak w moim przypadku i też będzie przekłamywał.

Borykałem się z podobnym problemem. Ale na dzien dobry zrób tak. Spuść płyn z układu, kompletnie cały. Następnie zalej go płynem(może być ten sam, wymienisz kiedy usuniesz usterkę) i odpowiednio odpowietrzaj. Później podokręcaj wszyskie opaski na przewodach. Jeszcze jedno, możesz mieć uszkodzony korek od zbiorniczka. Wtedy płyn na siłę szuka ucieczki :) Nie są twarte przewody chłodnicze, po nagrzaniu silnika?

Choć u mnie było to 1.8, a nie wiem jak jest zbudowany układ w 2,5. Ale może na coś się przydałem ;)

stee-zoo - Pią Lut 22, 2013 19:28

Wielkie dzięki ...
Tak jak mówisz najpierw muszę znalezć przeciek i go usunąć .
Silnik jest bardzo zabudowany także czeka mnie sporo rozbierania.
Przewody na rozgrzanym silniku nie są mocno twarde dają się ścisnąć (oleju też nie przybywa ani nie jest mętny takze raczej nic z uszczelką),przy korku zbiorniczka nie ma żadnego wycieku.
Bynajmniej teraz przy temp.-2/0 C i prędkosciaci 90/110 wskaznik normalnie pokazuje i trzyma się w okolicy 90C
Zobaczymy jak dalej sprawa sie rozwinie na pewno muszę znalezć ten przeciek.

SeniorA - Pią Lut 22, 2013 21:23

stee-zoo, ściągnij tylko górną pokrywę silnika i zobacz czy nie ma płynu lub osadu po nim w zagłębieniu bloku w okolicach termostatu , bo najczęściej tu jest przeciek. Nie spuszczaj płynu to nic nie pomoże , a później jest kłopot z odpowietrzeniem , układ jest dość skomplikowany i inny niż w 1.8. Silnik ma inną budowę. Tu mogą być dwie sprawy , wyciek i uszkodzony/otwarty termostat. Sprawdź czy wraz z nagrzewaniem silnika nagrzewa się chłodnica , czy też dopiero po otwarciu termostatu.
stee-zoo - Wto Lut 26, 2013 18:31

Dzięki Seniora...
Zrobiłem jak napisałeś zdjołem pokrywę silnika, przyświeciłem i oto co zobaczyłem :o
W sumie przy pomocy strzykawki i wężyka ściągnołem jakieś 0,5 l płynu z bloku, sinik jest tak zabudowany że ciężko jest obejrzeć termostat ,ale tyle co widziałem to widać było nalot i mokre na łączeniu termostatu... Czyli wszystko jasne termostat do wymiany.
Mam jeszcze jedno pytanie w zagłębieniach bloku w płynie znalazłem kawałki jakiejś żółtej opaski czy coś w tym stylu (zdj.3)
Jeden kawałek udało mi się wyjąc jeden został głębiej,nie wiecie co to może być?
Czy to zwykła opaska,złączka? czy może coś z uszczelnienia termostatu lub coś w tym stylu :?:

SeniorA - Wto Lut 26, 2013 19:10

stee-zoo napisał/a:
Czy to zwykła opaska,
to jest specjalna plastikowa opaska zaciskowa przewodu od pompy do termostatu ( 2 szt ).Może wystarczy założyć nową opaskę i będzie Ok.
stee-zoo - Wto Lut 26, 2013 20:08

Wielkie dzięki oby to była tylko ta opaska bo termostat nie jest za tani plus dwie rurki z oringami.
A tak w ogóle to w razie wymiany termostatu koniecznie trzeba wymienić te dwie rurki czy zostawić stare a dać nowe oringi .
Jeszcze jedno do wymiany termostatu trzeba spuszczać cały płyn z układu (bo z tego co zauważyłem zbiorniczek wyrównawczy jest chyba troche niżej niż termostat )
Sorki że tyle pytam ale nie chciał bym żeby mnie mechanik nie przekręcił na nic bo z nimi to różnie...

SeniorA - Wto Lut 26, 2013 20:56

stee-zoo napisał/a:
w razie wymiany termostatu koniecznie trzeba wymienić te dwie rurki czy zostawić stare a dać nowe oringi
to trzeba ocenić po rozebraniu , ale nie ma co oszczędzać bo jak elementy są przegrzane , to nie długo będzie trzeba robotę powtórzyć. Płynu trzeba spuścić tyle, ile spłynie by blok był suchy w miejscu montażu termostatu.