Zobacz temat - [R75] Lusterka z anglika na eu bez przeróbek
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Lusterka z anglika na eu bez przeróbek

hvil - Wto Sty 12, 2010 22:55
Temat postu: [R75] Lusterka z anglika na eu bez przeróbek
Witam,
Na spocie kolega Misiek mi doradził ze podobno ktoś kiedyś pisał na tym forum ze można lusterka przestawić z Angielskiej wersji na polską poprzez tylko przestawienie jakoś obudów.
No więc zdjąłem zaślepkę, co prawna na obudowie trzymania jest napis LHD i odrobinę dalej RHD a na obudowie lustra strzałeczka., jednak niema żadnej śruby żeby to ustawić albo ja jej nie widzę:-) przestawienie obudowy by strzałeczka była na europejskie ustawienie, powoduje ze obudowa nie jest w pozycji "takiego wskoczenia w dołek" tylko musi być jakby w połowie procesu do złożenia takiego parkingowego. czy jest jakiś sposób przestawić to z metalem czy jak?? żeby się w pozycji europejskiej "zatrzaskiwało" jak to ma miejsce teraz w pozycji ang.

W załączniku przesyłam foteczkę:-) co ujrzalem za zaslepka i zadnej srubki tam nie widze:-(

flapjck1 - Wto Sty 12, 2010 22:58

z tego co pamietam to trzeba przydusic lusterko w strone ramienia i wtedy przekrecic do pozycji LHD
hvil - Sro Sty 13, 2010 10:10

i obroci sie cala obudowa z tym metalem ktory trzyma lustro w ktorym jest to zaglebienie ze blokuje sie w pozycji odpowiedniej po zlozeniu lustrek, jak je rozkladam??

[ Dodano: Sro Sty 13, 2010 10:10 ]
mam je na chama pchnac w strone kabiny i wtedy przekrecic? niz sie nie zapsuje?

Stacho - Sro Sty 13, 2010 11:50
Temat postu: [R45 1,4 16V, 2001r]
Witam,
Ja to przestawiałem, bo musiałem zmienić lusterko, oczywiście kupiłem od anglika. Ale nie jest to takie proste jakby się wydawało, bo sprężyna w srodku jest b.sztywna, a na obwodzie jest bodajże trzy zatrzaski (występ/rowek), które jednocześnie trzeba zluzować przez nacisk/ścisniecie sprężyny, by wówczas to obrócić. Ponadto trzeba uważać, by czegoś nie połamać, bądź uszkodzić/zarysować. Na forum czytałem, iż niektórzy wspomagali się śrubokrętami, ale to ryzyko- można coś uszkodzić jak pisałem wyżej.
Ja wykonałem sobie prymitywny przyrządzik - 2 szt., mianowicie z kawałka drutu fi 4 (lepszy byłby fi 4,5) zrobiłem sobie takie dwa haczyki - coś podobne jak ucho od wieszaka - częśc półkola i część prosta. To półkole powinno być wygięte o średnicy deko większej jak średnica sprężyny schowanej w korpusie. Koncówkę zaokrąglamy, by łatwiej dało się wprowadzić (tą wygiętą część haczyka) między elementy zatrzasków, po obwodzie (tam jest takie wycięcie, gdzie widać stykające się te części /talerzyki/ z zatrzaskami).
I tak w miejscu tego wycięcia wpychamy po obwodzie te haczyki - jeden powiedzmy zgodne z ruchem wskazówek, drugi w przeciwnym - powodując rozepchnięcie części i zluzowanie zatrzasków, wówczas obracamy o potrzebny kąt, aby trafiły w nowe ustawienie.Wyciągamy haczyki i mamy już przestawione. Ja to robiłem na zdemontowanym lusterku, bo gdy jest przy aucie to nie ma szans na przestawienie, najwyżej na jego ułamanie :wink: , powodzenia , pozdr.....

hvil - Sro Sty 13, 2010 18:16

hmmm ale wogole nierozumiem gdzie ty wkladales te druty i za co pchac:-D tak bardziej czynnosciowo bym prosil:-D bo nieczaje wkladales te haczyki tam gdzie wchodzi kabel w ten metal?
Stacho - Pią Sty 15, 2010 10:38
Temat postu: [R45 1,4 16V, 2001r]
Hej,
Druty/haczyki należy wkładać w szparę podziału/obrotu części ruchomej lusterka i podstawy mocowanej do auta-przecież logiczne, że musisz zrobić szparę /rozepchać je/ między tymi częściami poprzez włożenie tych drutów tak, aby występy zatrzasków jednej części wyszły z dołków drugiej, wówczas będziesz mógł je obrócić względem siebie.Do trzymania/pchania jest prosta część haczyka - chyba bardziej już nie mogę wytłumaczyć, powodzenia...., może zrobię jakieś fotki to Ci jutro prześlę, pozdr....

[ Dodano: Pią Sty 15, 2010 10:12 ]
Wifam ponownie,
Obiecałem fotki, oto one:
Jak z tego skorzystasz to możesz dać "Pomógł" :wink: , pozdr....

[ Dodano: Pią Sty 15, 2010 10:38 ]
Lusterko przy 75-ce jest nieco inne niż 45-ce, ale przypuszczam, że pokazany wyżej sposób mocowania i przestawienia jest/bedzie podobny, hej....

hvil - Pią Sty 15, 2010 18:41

poszedl punktcik:-D wow dzieki calkiem inaczej se to wyobrazalem ale teraz wyglada na latwe:-)
SirCarlos - Pon Gru 13, 2010 02:06

Kupiłem lusterko od modelu 75 w wersji angielskiej. Wygląda jednak odrobinkę inaczej niż te, które przedstawili koledzy powyżej. Znacząca różnica to 4 nietypowe śrubki ukryte w spodniej części uchwytu po zdjęciu zaślepki. Nie miałem dziś odpowiedniego narzędzia, aby je wykręcić. Czy jednak dobrze rozumuję, że jeśli chcę cokolwiek przestawiać, to będę musiał się ich pozbyć? Przestawiał ktoś z Was już taki egzemplarz? Czy w ogóle będzie to w tej sytuacji możliwe?
Aragorn - Pon Gru 13, 2010 09:06

... ja wymieniając lusterko zrobiłem w ten sposób że sostawiłem metalową podstawę utrzymującą lusterko gdyż to ona różni lusterka angielskie i kontynentalne (podstawa ta jest pod innym kątem) i wszystko pasuje (o ile ta podstawa nie jest uszkodzona).
SirCarlos - Pon Gru 13, 2010 11:11

Hmmm..., niedobrze. W moim lusterku niestety ta podstawa jest właśnie uszkodzona i muszę założyć całość. Jak uda mi się je rozebrać i przestawić (jeśli się da oczywiście), to dam znać.
rover_ - Czw Mar 03, 2011 11:52
Temat postu: Re: [R45 1,4 16V, 2001r]
Stacho napisał/a:
Witam,
Ja to przestawiałem, bo musiałem zmienić lusterko, oczywiście kupiłem od anglika. Ale nie jest to takie proste jakby się wydawało, bo sprężyna w srodku jest b.sztywna, a na obwodzie jest bodajże trzy zatrzaski (występ/rowek), które jednocześnie trzeba zluzować przez nacisk/ścisniecie sprężyny, by wówczas to obrócić. Ponadto trzeba uważać, by czegoś nie połamać, bądź uszkodzić/zarysować. Na forum czytałem, iż niektórzy wspomagali się śrubokrętami, ale to ryzyko- można coś uszkodzić jak pisałem wyżej.
Ja wykonałem sobie prymitywny przyrządzik - 2 szt., mianowicie z kawałka drutu fi 4 (lepszy byłby fi 4,5) zrobiłem sobie takie dwa haczyki - coś podobne jak ucho od wieszaka - częśc półkola i część prosta. To półkole powinno być wygięte o średnicy deko większej jak średnica sprężyny schowanej w korpusie. Koncówkę zaokrąglamy, by łatwiej dało się wprowadzić (tą wygiętą część haczyka) między elementy zatrzasków, po obwodzie (tam jest takie wycięcie, gdzie widać stykające się te części /talerzyki/ z zatrzaskami).
I tak w miejscu tego wycięcia wpychamy po obwodzie te haczyki - jeden powiedzmy zgodne z ruchem wskazówek, drugi w przeciwnym - powodując rozepchnięcie części i zluzowanie zatrzasków, wówczas obracamy o potrzebny kąt, aby trafiły w nowe ustawienie.Wyciągamy haczyki i mamy już przestawione. Ja to robiłem na zdemontowanym lusterku, bo gdy jest przy aucie to nie ma szans na przestawienie, najwyżej na jego ułamanie :wink: , powodzenia , pozdr....

Witam,
wielkie dzięki dla Stacha za podpowiedź jak zmienić ustawienie lusterka Anglika na Europejczyka.Zrobiłem taj jak radziłeś z drutu 4,5 takie haczyki i chwila moment przeskoczyło i zaskoczyło!Super.

occrew - Wto Lip 31, 2012 19:17

a jest mozliwosc wymiany chromowanego korpusu na inny?
Aragorn - Sro Sie 01, 2012 09:39

occrew napisał/a:
a jest mozliwosc wymiany chromowanego korpusu na inny?

chromowana obudowa jest na zatrzaskach (trzeba wyjąć wkład i podważyć zatrzaski śrubokrętem od środka)

MatiNitro - Sob Lis 09, 2013 13:52

Odgrzewam kotleta :p
Jak przestawić lusterka z polifta z angielskich na europejskie? gdzie ten śrubokręt włożyć? bo kombinuję i nie mogę nic zdziałać?

Kasa313 - Sro Gru 18, 2013 21:43

Czy jest ktoś w stanie mi to przerobić odpłatnie! :) ratunku !
Zarek - Nie Gru 07, 2014 15:31
Temat postu: Lusterko Rover 75 V6 1999
Witam mam pytanie. Jakiemuś debilo.wi przeszkadzało moje lusterko i dostało chyba kopa. Obudowa jest cala choć jeden zaczep jest urwany. Najmocniej oberwała częsc w której trzyma sie ta sprężyna i nie jestem wstanie tego skleić. Chodzi mi o tą cześć która odkręca sie od dołu i góry troxami. Czy jest możliwośc wymiany tylko tej częsci? i Czy we wszystkich lusterkach jest ona taka sama ?
rafalmis1 - Nie Gru 07, 2014 17:40

Jest taka możliwość, ale jak weźmiesz z angielskiego lusterka, to zmieni się kont ustawienia lusterka. Jeżeli jest to lusterko lewe, to weź od anglika od strony prawnej i powinno być zbliżone do europejskiego
longer86 - Nie Gru 07, 2014 17:43

zgadza się.... prawa angielska strona może zastąpić lewą EU. gorzej jest w drugą stronę
Zarek - Nie Gru 07, 2014 18:55

Ale kolega wyżej pisze że to metalowa podstawa rożni lusterka od wersji angielskiej. To jak to jest ? Bo ja podstawę mam cała.
longer86 - Nie Gru 07, 2014 19:05

lusterka mają inne kąty różni sie podstawka zeby pasowała obudowa lusterka...

[ Dodano: Nie Gru 07, 2014 19:05 ]
zalżzy jeszcze które masz lusterka

Zarek - Nie Gru 21, 2014 13:54

Wymieniłem tą cześć ze sprężyna i wszystko gra jest taka sama jak od wersji europejskiej kąt się nie zmienił pozdrawiam :)
geffi - Czw Kwi 16, 2015 23:01
Temat postu: [R75] Lusterka z anglika na eu bez przeróbek
cześć,
własnie wynmieniłem sobie lusterko. poprzednie niestety przy probie skladania sie wylamalo. temat dotyczy lusterka poliftowego, prawego

kupilem cale, razem z wkladem, zalozylem i mam wrazenie, ze cos jest inaczej.

mozecie prosze podpowiedzec, czy oby czasem nie wstawilem wersji od angola. jak to poznać? dołączam fotki.

zwykle jezdze z fotelem wysunietym na maxa, i w takiej pozycji, by w lusterku prawym cos widziec musze je tak ustawic, ze troche wystaje z obudowy, a od strony wewntrznej jest bardzo wcisniete.

efekt jst taki, ze ze lustro kierowcy widze ladnie cale, a tgo wyminionego 2/3


moze wlasnie wcisnieto mi anglika.

dzieki, Tomek

rafalmis1 - Czw Kwi 16, 2015 23:05

geffi, 100% angielskie. Ale możesz je przestawić, w tym temacie masz napisane jak to zrobić
geffi - Pią Kwi 17, 2015 14:15

dzieki za odpowiedz.
a po czym pozanc, jak wymienie, by przed wmontowaniem wiedziec czy jest to europa czy uk

Tomek

rafalmis1 - Pią Kwi 17, 2015 14:51

Tomek niestety nie mam pojęcia :cry: ja się zorientowałem 2 lata po kupnie ze mam od kierowcy anglika