Zobacz temat - [R75] Buczenie
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Buczenie

grota10 - Czw Sty 14, 2010 17:41
Temat postu: [R75] Buczenie
zauwazylem ze przy szybszej jezdzie strasznie cos szumi jakby lozyska tak mi sie wydaje.Kiedy skrecam w prawo choc minimalnie bardziej szumi.Tak mialem w poprzednim samochodzie i byly to przednie lozyska.Jak sprawdzic czy na pewno.Jesli tak to jakie koszta lozysk gdzie kupic i czy jest to bardzo trudne.A moze jakas instrukcja.Dziekuje
apples - Czw Sty 14, 2010 17:49

Sprawdzenie.
1. Tył
Unieś auto na lewarku i kręć mocno ręką koło. Jak szumi będzie słychać.
2. Przód
Samochód najlepiej podnieść na podnośniku. Uruchomić silnik i jechać na UNIESIONYM samochodzie na 4 biegu. Rozpędzić do około 100km/h. Wcisnąć sprzęgło. Wyłączyć silnik. I słuchać łożysk. Najlepiej tą czynność wykonać w 2 osoby. Auto musi stać pewnie na podnośniku aby nie odjechało do przodu. Sprzęgło po wyłączeniu silnika nadal wciśnięte.
Możesz próbować robić jak w punkcie 1 tylko efekt z przodu będzie mizerny.

Rozsądne ceny mieli http://www.abs.lublin.pl/

SeniorA - Czw Sty 14, 2010 18:02

grota10, oprócz tego co podał apples, wstępnie można sprawdzić ręką temperaturę piast , czy jednakowo się grzeją.
grota10 - Czw Sty 14, 2010 18:02
Temat postu: [R 75 CDT 00]
czy jestem w stanie w garazu sam wymienic lozyska czy jest to zbyt trudne.Moge wymienic jedno zuzyte czy musze pare tak jak w przypadku amortyzatorow? Nie wiem moze to sugestia.Ale kiedy wracalem z nart zarzucilo mnie na sliskiej i zrobilem baczka.Uderzylem prawym przednim kolem w kraweznik.Moze to od tego uderzenia czy zbieg okolicznosci.Jak myslicie?
SeniorA - Czw Sty 14, 2010 18:09

grota10 napisał/a:
oge wymienic jedno zuzyte czy musze pare
można wymienić jedno ,potrzebny klucz dynamometryczny

[ Dodano: Czw Sty 14, 2010 18:09 ]
grota10 napisał/a:
.Uderzylem prawym przednim kolem w kraweznik
to pewnie poszło łożysko , trzeba jeszcze sprawdzić półośkę
apples - Czw Sty 14, 2010 18:09

Nagrzewanie piasty może być też od klocków, blokujących się zacisków itp. Więc sprawdzanie w taki sposób jest o kant.
grota10 - Czw Sty 14, 2010 18:14

ale polozenie kierownicy nie zmienilo sie felga jest prosta nie zuca autem jak jade to chyba polos raczej nie.Do wymiany lozyska trzeba zdjac caly wachacz? Czy ktos to juz robil i wie z praktyki?
SeniorA - Czw Sty 14, 2010 18:17

apples napisał/a:
Więc sprawdzanie w taki sposób jest o kant.
tylko każdy mechanik ,odruchowo sprawdza pierwsze ręką temperaturę. Wiadomo ,że wszysko się grzeje,ale jednakowo jak jest OK.
apples - Czw Sty 14, 2010 18:28

Wahacza nie trzeba wyciągać.

1. Ściągamy koło.
2. Odkręcamy nakrętkę mocująca półoś do zwrotnicy i łożyska.
3. Odkręcamy dolną śrubę mocującą wahacz do zwrotnicy.
4. Odkręcamy zacisk hamulcowy.
5. Odkręcamy zwrotnicę od amortyzatora lub cały Macperson - opis http://forum.roverki.eu/v...p=532819#532819
6. Wyciągamy zwrotnicę z łożyskiem.
7. Wewnątrz otworu w zwrotnicy, nad łożyskiem z jednej i drugiej strony są pierścienie zabezpieczające łożysko przed przemieszczaniem się które trzeba zdjąć. Ściskamy do środka specjalnymi szczypcami zakończonymi bolcami.
8. Wybijamy stare łożysko i wbijamy nowe. Najlepiej podjechać do warsztatu i wycisnąć na prasie hydraulicznej.
9. Składamy w odwrotnej kolejności dokręcając nakrętkę na półosi momentem siły 350Nm.
10. Zakładamy koło dokręcając śruby momentem siły 125 Nm.

SeniorA - Czw Sty 14, 2010 18:52

apples napisał/a:
Brak mi słów na Twoje książkowe odpowiedzi.
apples, to nie są książkowe podpowiedzi , tylko wiedza zdobyta podczas 30 letniej praktyki przy naprawie aut ( także Rovera ) , a jak się ma ona do rzeczywistości to ocenia Koledzy funkcją pomógł.
apples - Czw Sty 14, 2010 19:06

W sprawach elektronicznych na pewno nie mam zamiaru z Tobą polemizować.
Sprawdzanie ciepła piast i stwierdzanie po tym że łożysko szumi lub jest do wymiany to po 30 latach pracy przy autach byś lepiej tego nie pisał.
Nie wdaję się już w dyskusje.
Mam nadzieję że moja odpowiedz przydała się grota10.
Jeżeli masz coś do dodania pod względem technicznym i praktycznym co by się mogło przydać koledze, a czego ja nie napisałem to wykaż się.

[ Dodano: Czw Sty 14, 2010 19:06 ]
Co do sprawdzenia półośki. Jeżeli mowa o prawej stronie to prędzej sprawdziłbym podporę półosi która jest ułożyskowana. Półoś może się skrzywić. Nie będzie szumieć. Przeguby uszkodzone mogą stukać "strzelać".

SeniorA - Czw Sty 14, 2010 19:39

apples napisał/a:
Sprawdzanie ciepła piast i stwierdzanie po tym że łożysko szumi lub jest do wymiany to po 30 latach pracy przy autach byś lepiej tego nie pisał.
nie tylko ja o tym wiem http://forum.roverki.eu/v...ght=%B3o%BFysko
apples - Czw Sty 14, 2010 19:46

Kurcze. Przeczytaj co Napisali. Po złym dokręceniu się grzeje. Wymianie łożyska. Nie jak szumi.
Daj już spokój z RAVE i cytatami innych. Napisz coś od siebie.

SeniorA - Czw Sty 14, 2010 20:26

http://forum.roverki.eu/v...nie+%B3o%BFyska