Zobacz temat - [R75] Zaślepka uszczelniacza wałka rozrządu
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Zaślepka uszczelniacza wałka rozrządu

tranza - Sob Lut 13, 2010 15:18
Temat postu: [R75] Zaślepka uszczelniacza wałka rozrządu
Pomocy! Mam problem z uszczelniaczem wałka rozrządu zaślepka. To taka mała rzecz a wkurza mnie juz kakretnie.
Mam rover75 2.0 benzyna, 150k automat. Wylał mi sie juz olej dwukrotnie.
Jaki jest [powod jej wypadania? Włozylem nowe.
Ratujcie mnie jade niedlugo do Polski i niechce zeby sie to stalo ponowmnie
pozdrawiam tranza

apples - Sob Lut 13, 2010 15:24

Powód prosty.
Zapchane przewody odpowietrzenia skrzyni korbowej. :wink:

http://forum.roverki.eu/v...highlight=owcze

tranza - Nie Lut 14, 2010 16:03

Sprawdzilem przewody tzn nie widac aby były zapchane. Jednego nie ruszalem bo to niemozliwe. Wychodzi on z trujnika i idzie na dół pod silnik pytanie gdzie? i jak go sprawdzic.
A co najgorsze niemam nowego korka tzn zaslepki.
wiec wkladam stara.Mam przechlapane jednym slowem.
pozdrawiam

SeniorA - Nie Lut 14, 2010 17:43

tranza napisał/a:
Jednego nie ruszalem bo to niemozliwe. Wychodzi on z trujnika i idzie na dół pod silnik pytanie gdzie? i jak go sprawdzic.
idzie do scianki bocznej, tylnej głowicy , gniazdo wejściowe ma pod kolektorem dolotowym. W celu przetkania otworu gniazda,można dojść do niego tylko po ściągnięciu kolektora . Sprawdzić można po wypięciu przewodu z trójnika i dmuchania powietrza w przewód.
AndrewS - Nie Lut 14, 2010 19:51

podzielam opinie kolegow, w/w przypadek najprawdopodobniej jest spowodowany zapchaniem sie odmy
tym bardziej ze w P/W mi napisales, ze u Was sa duze mrozy w dzien jak i w nocy

niestety z V6 nie mam stycznosci i nie wiem co jak tam leci (rurki)

tranza - Pią Kwi 16, 2010 22:46

Witam ponownie.
Długo sie nie nacieszyłem(chyba mam klatwe) na tym samochodzie.
Byłem u mechanika wyczyscił mi odme (nowe uszczeli widze załozone pod pokrywa) w przodzie i w tyle silnika odpowietrzył te wezyki , wyczyscil i umyl filtry jakies w odmie-chyba mowi ze sa jak sitko druciane tak wygladaja. Ale je umyl tez .
po miesiacu uzytkowania w cieplych warunkach wystzelil drugi uszczelniacz wałka rozrzadu ten polozony blizej kierowcy( ten co wczesniej walnaol 2 razy jest dobry-on jest na poczatku silnika , blisko chlodnicy) i co wy nato dlaczego to wystrzeliwuje i olej wieje? Zna ktos odpowiedz nato? Jeszcze jedno ta plastykowa rurka co jest odpowietrzanie z trujnikiem jest umnie peknieta i sklejona stalowa tasma , dzisiaj widzialem jak sie zagiela i jest mokra ta tasma ale nie puscila.
ratujcie mnie

SeniorA - Sob Kwi 17, 2010 10:32

tranza, trzeba sprawdzić ciśnienie oleju w magistrali olejowej.W obudowie pompy oleju jest zawór ciśnienia oleju (dostępny po odkręceniu filtra oleju )), ograniczający ciśnienie dawane przez pompę.Może jest coś nie tak z zaworem , zablokował się ?.
"Długo sie nie nacieszyłem(chyba mam klatwe) na tym samochodzie."
To nie tak , po prostu robiłeś z czymś co nie było powodem wywalenia oleju przez zaślepki. Odpowietrzenie skrzyni korbowej to 4 otwory i przewody które musiały by się wszystkie zatkać, a układ odpowietrzania dodatkowo pracuje przemiennie przewodami w dwu kierunkach.Kiedyś komuś się tak może zdarzyło i olej wyrzuciło rurką bagnetu pomiaru poziomu a teraz zawsze winę zwala się na zatkane odpowietrzanie.Przeczyszczenie układu na pewno poprawi pracę silnika .

tranza - Sob Kwi 17, 2010 10:42

a jesli podłaczy sie komputer pod niego czy wtedy mozna zobaczyc jake jest cisnienie, w tej magistrali olejowej? a jakie powino byc prawidłowe cisnienie? miałem juz wymieniany filtr oleju po pierwszym wystrzeleniu korka . Lubie ten samochod ale koszty naprawy w norwegii sa potezne!!!!
SeniorA - Sob Kwi 17, 2010 12:13

tranza napisał/a:
jakie powino byc prawidłowe cisnienie?
1 bar na b. jałowym , 3 bary przy 3000 obr/min i zawór powinien się otworzyć przy 4.1 bara.
Warlike - Sob Kwi 17, 2010 13:07

u mnie też te zaślepki wywalało i okazało się że to pompa a dokładnie zawór bezpieczeństwa.
SeniorA napisał/a:
1 bar na b. jałowym , 3 bary przy 3000 obr/min i zawór powinien się otworzyć przy 4.1 bara.


u mnie na wysokich obrotach nawet do 6barów dochodziło ciśnienie, na szczęście wszystko teraz ok

AndrewS - Sob Kwi 17, 2010 22:19

Warlike napisał/a:
u mnie na wysokich obrotach nawet do 6barów dochodziło ciśnienie


w serii K na zimnym to norma, nawet na niskich obrotach

slawx12 - Pią Lut 03, 2012 18:26

temat jest już dosyć dokładnie omówiony, ale chciałbym jeszcze do niego wrócić, ponieważ mam jeszcze jedną hipotezę co do przyczyny wyrzucania zaślepki walka rozrządu. Właśnie wyrwało mi ją dwa razy pod rząd. Sprawdziłem przewody odpowietrzające i ciśnienie oleju po pierwszym razie i wszystko było ok, a na następny dzień znowu wyrwało. Okazało się że rura którą jest doprowadzane powietrze do filtra jest urwana i lata sobie luzem w nadkolu. Dodam jeszcze ,że panują teraz mrozy dochodzące do -20 stopni. Sądzę, że mroźne powietrze zasysane do kolektora powodowało oblodzenie wlotu przewodu odmy do obudowy przepustnicy i w końcu doprowadzało do jego całkowitej niedrożności, a przy okazji dochodziło do blokowania się samej przepustnicy po przejechaniu kilkunastu kilometrów.