Zobacz temat - [R25,1.4,103km, 2000r] Uszczelka kolektora.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25,1.4,103km, 2000r] Uszczelka kolektora.

Ronnix - Pon Lut 22, 2010 18:58
Temat postu: [R25,1.4,103km, 2000r] Uszczelka kolektora.
Witam, czy ktoś z szanownych kolegów jest w stanie mi dokładnie opisać procedurę wymiany uszczelki kolektora ssącego krok po kroku. Chcę się upewnić zanim się za to zabiorę, czy wystarczy odkręcić 5 śrub trzymających kolektor, wyciągnąć go i wymienić uszczelkę? czy trzeba spuszczać przy tym płyn z układu, czy przesmarować czymś przy wymianie, nie wiem może odkręcić korek. Na forum jest mnóstwo postów wskazujących na tę uszczelkę jak jedną z głównych przyczyn ubytku płynu ale nigdzie nie ma opisane jak to dokładnie zrobić ( albo ja nie znalazłem - ewentualnie proszę podać linka). Potrzebuję wymienić tę uszczelkę ponieważ mój R od dłuższego czasu gubi płyn, co ciekawe dzieje się to tylko na krótkich dystansach, kiedy silnik nie zdąży się rozgrzać. Kilka miesięcy temu przejechałem dystans 2 razy po 2500km i nie ubyło ani 1 cm. Widać wyciek na zarówno pod kolektorem dolotowym jak i bardziej z boku, więc albo to kolektor ssący albo hgf:(
Tak więc proszę o parę porad jak to samemu wymienić zanim zainwestuję w wymianę uszczelki pod głowicą.

sTERYD - Pon Lut 22, 2010 19:05

płynu nie trzeba spuszczać, acz troszkę poleci i trzeba będzie dolać. Przy odkręcaniu i zdejmowaniu przeszkadza troszkę bagnet oleju (ale wystarczy przekręcić wężyk odprowadzający płyn do zbiorniczka wyrównawczego, tak, by opaska nie nie haczyła o rurkę bagnetu). trochę przeszkadzają też sztywne rurki od podciśnienia i od zbiorniczka wyrównawczego, więc można je wcześniej pozdejmować, ale da się i bez tego. to na prawde nie jest nic strasznego, tylko trochę gimnastyki ze śrubkami ;)
Lechos - Pon Lut 22, 2010 19:22

Ronnix napisał/a:
czy wystarczy odkręcić 5 śrub trzymających kolektor
kolektor trzyma 7 srubek ;)
Jak bedziesz mial kolektor odciagniety od glowicy to sprawdz czy nie ma wzerow w glowicy w okolicach uszczelki dolotu. Mi tez ubywal plyn i i okazalo sie, ze wlasnie pod kolektorem tam gdzie jest uszczelka dociskana mialem sporo wzerow. Pomimo, ze uszczelka byla dobra to plyn uciekal. Warto zapuscic tam zurawia.

buja4 - Pon Lut 22, 2010 20:44

Mam pytanie i co zrobiłeś z tymi wżerami?. Bo jak mi mechanik wymieniał uszczelkę kolektora to też miałem wżer i mi czymś tam zatkał. Ale chcę się dowiedzieć jak to powinno być naprawione profesjonalnie?.
Lechos - Pon Lut 22, 2010 20:53

Nalozylem czerwony silikon i zjechalem go do zera blaszka ;) .
Moze to malo profesjonalne ale wystarczy, skoro uszczelka tez jest gumowa. Napewno lepiej przy zdjetej glowicy napawac ja.

buja4 - Wto Lut 23, 2010 12:03

Lechos napisał/a:
Nalozylem czerwony silikon i zjechalem go do zera blaszka ;) .
Moze to malo profesjonalne ale wystarczy, skoro uszczelka tez jest gumowa. Napewno lepiej przy zdjetej glowicy napawac ja.

Też tak myślałem żeby napawać.

des - Pią Mar 05, 2010 23:01

Rozumiem, że o odkręceniu takich rzeczy jak przepustnica i silniczek krokowy nie trzeba pisać? Wężyki od wtrysków trzeba zdejmować?
sTERYD - Sob Mar 06, 2010 10:46

przepustnicy nie musisz odkręcać, pójdzie razem z kolektorem, wężyki od wtrysków też nie specjalnie przeszkadzają, chyba, że chcesz całkiem wyjąć kolektor, a nie tylko go odciągnąć i wymienić uszczelkę :cool: