Zobacz temat - [R75] Jaka turbina w moim R75
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Jaka turbina w moim R75

menior - Nie Lut 28, 2010 10:58
Temat postu: [R75] Jaka turbina w moim R75
W niedawno poruszanym watku na forum(R75cdt vs bmw 320d) twierdza ze w Roverkach nie bylo turbin o zmiennej geometri,jednak na forach zagranicznych podaja ze w silnikach cdti jest turbina MITSUBISHI mr1 td025l3 o zmiennej geometri :shock: jak to w koncu jest czy w silnikach cdti sa inne turbiny anizeli w cdt :?:
Firq - Nie Lut 28, 2010 12:03

yy z tego co wiem cdt oraz cdti turbinka zwykła bez zmiennej geometrii nowsze BM-ki miały pozniej zmienna geometrie ale nie rover. O ile się nie myle oczywiście jeśli tak to poprawcie mnie :)
Pozdrawiam Firq

menior - Nie Lut 28, 2010 12:39

no wlasnie na zagranicznych forach twierdza co innego,a ja jestem ciekaw kto ma racje :grin:
Firq - Nie Lut 28, 2010 13:40

Prosty test Zmienna geometra ciągnie z dużo niższych obrotów niż zwykła turbina
apples - Nie Lut 28, 2010 15:32

Turbina jest bez zmiennej geometrii łopatek i jest to turbo tylko do silnika M47R. Nie pasuje od żadnej BMW. Numer BMW 11652248060 nie występuje w katalogu BMW. Numer Rovera PMF100520. Mitsubishi TD025L3-08T-3.3
menior - Nie Lut 28, 2010 17:53

Ale znalazlem na wilkipedi artykul ze turbiny ze zmienna geometria byly montowane od 2002 rowniez w R75
Rowan - Nie Lut 28, 2010 18:09

menior, wikipedia g**no wie na temat Rovera... Nie było turbin ze zmienną geometrią w R75. Turbina tak jak pisze apples, występowała taka tylko w Roverze, nie była stosowana w BMW. Tak jak mówiłem, to CDT, to był po prostu model testowy do BMW... :/
Dam-Kam - Nie Lut 28, 2010 18:27

moze w benzynie :)
prosta prawa - zagladnij pod spod na turbine. Turbo ze zmienna geometria ma westegata skierowany prostopadle do osi turbiny i ciegno przestawia lopatki (fot.2). W zwyklej zawor skierowany jet rownolegle do osi a ciegno otwiera bypass (fot.1)i tyle :)

[ Dodano: Nie Lut 28, 2010 18:27 ]
na pocieszenie zostaje fakt ze ta turbina jest nie do zajechania :) o ile sie jezdzi wg. 10 przykazan kierowcy diesla :p

domel-x - Nie Lut 28, 2010 19:03

i dobrze że niema zmiennej geometri :!: ,bardzo czesto kierownice sie zapiekają zwłaszcza zimą gdy motor sie niedogrzewa i łapie wtedy tryb awaryjny .Mam cieżką noge ale dwa razy w audi mi sie to przydarzyło :twisted:
menior - Nie Lut 28, 2010 19:09

Pewnie i lepiej :mrgreen: Na wloskim forum Rovera zawrzala zawzieta dyskusja jak im napisalem ze w Roverkach nie ma turbin ze zmienna geometria :lol: Bo tam uparcie twierdza ze w cdti maja
Rowan - Nie Lut 28, 2010 19:10

domel-x, fakt ,objaw problemu z VTG jest bardzo nieprzyjemny. Miałem okazje się przejechać autem z zapieczonymi kierownicami.
drupi77 - Nie Lut 28, 2010 20:32

Witam wszystkich bardzo goraco. Ja tez bylem przekonany ze w naszych dieslach jest turbina ze zmienna geometria bo tak jest napisane nawet w ksiazce Haynesa odnosnie naprawy Rovera 75 i MG ZT. Ale dzieki zdjecia obu typow turbin wiem na sto procent ze mamy turbiny typu standardowego. Ktos potrafi mi wytlumaczyc lub podeslac linka, w jaki sposob zwiekszyc za posrednictwem wastegata cisnienie na nizszych obrotach. Pewnie sam bym do tego w jakis sposob doszedl ale jesli juz to ktos przeszed to poco tracic cenny czas. Z gory dziekuje.
kris-tofer - Nie Lut 28, 2010 21:34

drupi77, wydaje mi się, że jeśli ''podkręcisz'' turbinkę, to szybko ją zajeździsz
Pieta - Nie Lut 28, 2010 21:39

Nie zwiększysz ciśnienia na wolnych obrotach.
Na wolnych obrotach westgate jest zamknięty, więc całe spaliny są kierowane na turbinę aby ja rozkręcić i napędzić sprężarkę. Niestety sprawność tego układu zależny jest geometrii łopatek turbiny. Przy danej geometrii łopatek turbiny, sprężarka zaczyna skutecznie doładowywać przy określonej prędkości obrotowej i nic tutaj nie polepszysz.
Westgate otwiera się w miarę wzrostu ciśnienia spalin i kieruje część spalin bezpośrednio do układu wydechowego . W przypadku zbyt dużego ciśnienia spalin, westgate otwiera sie całkowicie. Zbyt duże ciśnienie spalin napędzających turbinę mogło by doprowadzić do nadmiernej jej prędkości i w konsekwencji do jej zniszczenia a nawet samego silnika.

Zwiększenie sprawności turbiny przy mniejszych obrotach uzyskano, wprowadzając turbiny z regulowanymi kierownicami. Czasami spotyka się układy twin-turbo, czyli dwie sprężarki w okładzie szeregowym, jedna mniejsza i druga większa. Każda z nich pracuje w innych zakresach prędkości obrotowych.

Konix - Nie Lut 28, 2010 21:44

drupi77 napisał/a:
Ktos potrafi mi wytlumaczyc lub podeslac linka, w jaki sposob zwiekszyc za posrednictwem wastegata cisnienie na nizszych obrotach.


Nie da się. Na niskich obrotach wastegate jest całkowicie zamknięte i nie dasz rady go bardziej przymknąć. Możesz zwiększyć doładowanie na niskich obrotach zakładając mniejszą turbinę, ale wtedy średnie obroty tracą, a wysokie to całkowita porażka. Standardową turbinę możesz podkręcić, ale na średnich i wysokich obrotach.

drupi77 - Nie Lut 28, 2010 22:03

Ok. Dzieki za odpowiedz.
PHJOWI - Nie Lut 28, 2010 22:13

chwała bogu siedzi tam prosta garetta , ciężko schodzi w sprzedaży taka turbinka :)
drupi77 - Nie Lut 28, 2010 22:27

Ciezko schodzi bo dziala, jak juz wsponiano, bez awaryjnie? Czy przez jej wysoka cene? :lol:
PHJOWI - Nie Lut 28, 2010 22:29

bo działa bezawaryjnie
Dam-Kam - Pon Mar 01, 2010 19:01

a swoja droga po co chcesz na wolnych obrotach podkrecac cisnienie?
kris-tofer, nie zajezdzi jej tak latwo :) ja mam w swoim chipa od przeszlo 60kkm, dodatkowo MBC i cisnienie ustawione na 1,4bara (czasami jak mocno depne wskakuje na 1,6bara) i nic sie nie dzieje. Ale wazne jest zeby na zimno (slabe smarownie turbiny) jej nie katowac a po ostrej jezdzie dac czas zeby wystygla :)
PHJOWI, a nie MITSUBISHI mr1 td025l3 jak napisal menior ??

Rowan - Pon Mar 01, 2010 19:36

Dam-Kam, nie tam jest Garett.
drupi77, a ty nie masz czasem chipa robionego?
Cisnienie można podnieść tylko maksymalne, po przez zmiany Overbooscie.

menior - Pon Mar 01, 2010 20:05

to skad sie wzial ten MITSUBISHI bo wiele zrodel go podaje :?: moze to jakis zamiennik
apples - Pon Mar 01, 2010 20:22

Wszystko i na temat o naszych silnikach i nie tylko http://roverclub-bg.com/i...generaldata.pdf :wink:

Wychodzi że Garrett jest w benzynie, a w dieslu Mitsubishi.

menior - Pon Mar 01, 2010 20:37

Nie znam wprawdzie angielskiego ale i tam chyba pisze turbina MITSUBISHI :!:
apples - Pon Mar 01, 2010 20:41

Prawda. Jest też napisane że ma zawór waste gate. I wreszcie wiem jakie oryginalne świece żarowe mam kupić. Elektryka jest DENSO.
Dam-Kam - Wto Mar 02, 2010 15:44

no wlasnie :) nawet koles od turbin jak bylem z turbina od golfa mowil ze w CDT jest bardzo trwala turbina mitsubishi :twisted:
Rowan - Wto Mar 02, 2010 16:05

Kurcze, to jakiś sprzeczne wiadomości mam :evil:
Sorry, ale byłem pewien, że Garrett... Mea Culpa.

apples - Wto Mar 02, 2010 16:35

Garrett jest w 1,8 T.
menior - Wto Mar 02, 2010 18:40

Rowan napisał/a:
Kurcze, to jakiś sprzeczne wiadomości mam :evil:
Sorry, ale byłem pewien, że Garrett... Mea Culpa.

Nawet starzy wyjadacze czasem sie myla :lol:

Rowan - Sro Mar 03, 2010 16:35

menior, eee tam, jaki ja tam stary... :razz:
drupi77 - Sro Mar 03, 2010 18:07

Rowan napisał/a:
Dam-Kam, nie tam jest Garett.
drupi77, a ty nie masz czasem chipa robionego?
Cisnienie można podnieść tylko maksymalne, po przez zmiany Overbooscie.

Mam dodatkowa centraline. Przechwytuje dane z orginalnej, przeprogramowuje i odsyla juz zmienione. Samochod zyskal dodatkowych 15 konikow oraz 50 Nm prz tym samym spalaniu. W pewnym stopniu wyeliminowany zostal w ten sposob problem pustki ponizej 2000 obrotow. Moj juz przy 1500-1600 zaczyna zwawo pchac do przodu. Dodatkowo wyeliminowalem zawor EGR oraz tylny tlumik. Rure od tlumika rozdwoilem robiac efekt podwujnego tumika tak jak to jest w MG ZT V8. Wszystko to co zrobilem oraz rozpedzanie od 0-100 mozecie zobaczyc na mojej stronie YouTube. :wink:

Rowan - Czw Mar 04, 2010 15:02

drupi77, właśnie widziałem i dlatego pytam. :wink:
To nie lepiej zrobić normalnego chipa? Więcej by Ci dał. A co do pustki poniżej 2000rpm. to też już tego nie mam, od 1600rpm bez problemu pojedzie jak się wciśnie, na każdym biegu, a od 1800rpm, to już naprawde mocno ciśnie w fotel.

drupi77 - Czw Mar 04, 2010 18:22

Cena chipa jest nieporownywalnie wyzsza. Wiem ze mozna dosc bez problemu do 170-180 koni ale silnik traci na zywotnosci a tego nie potrzebuje. Wystarczy mi tak jak jest. I tak wiem ze wczesniej czy puzniej przyjdzie czas na zmiane na cos o wiekszej pojemnosci. A jak na razie, przy takej wadze jaka ma seria 75 i ZT, 9 sekund do setki jest calkiem przyzwoitym osiagiem i nawet nie jeden nowy model chcialby miec takie, chociazby Opel Insignia 2.0 CDTI w wersii 160 konnej nie ma leprzych osiagow bo od 0-100 k/h robi w 9,5 sekundy. :wink:
21matys - Nie Mar 11, 2012 11:03

pytanie....
bo byłem w serwisie i mechanik który ma pare dobrych recenzji na naszym forum powiedział ze r75 przed liftem czyli np 2000r mają inną turbine niż te po lifcie czyli po 2004r czy to prawda??

Rowan - Nie Mar 11, 2012 12:07

21matys, tak, turbina jest inna. W jakim stopniu się różnią nie mam zielonego pojęcia, nikt tego chyba nie sprawdzał, ja również, ale są inne. Po za tym nie wiem czy to prawdziwa informacja, ale podobno CDTi da się więcej kręcić przez chip tuning między innymi dzięki właśnie turbinie.
21matys - Nie Mar 11, 2012 12:24

Rowan napisał/a:
ale podobno CDTi da się więcej kręcić
czymi mam rozumieć ze CDTi ma inną turbina niż CDT nawet z tego samego roku ??
Rowan - Nie Mar 11, 2012 12:26

21matys, trudno mi powiedzieć... EPC podaje inny nr turbiny.
EDIT:
Szukam i szukam i jeśli wierzyć zamieszczającym fotki na necie, to CDTi ma jednak tę samą turbinę co CDT. Różnica w EPC może polegać na tym, że CDTi ma inne oznaczenie silnika, więc i oznaczenie turbiny też jest inne. Takie jest moje rozumowanie. Tak na marginesie, ta sama turbina była montowana w dCi 1.5, Astrze G 1.7 oraz Corsie C 1.7.

dzord - Sro Mar 28, 2012 09:10

Ja jak kukałem ostatnio do diesla za częścia to właśnie zastanowiło mnie że cięgno nad turbina jest inne i chodzi dużo lżej niż w cdti