Zobacz temat - [R75] Przewody zapłonowe
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Przewody zapłonowe

luki12 - Czw Kwi 01, 2010 11:17
Temat postu: [R75] Przewody zapłonowe
Witam, bylem dzis u mechanika, na komp. pokazal bledy na 4 i 6 cylindrze. Mechanik zaleca wymiane przewodow zaplonowych? Z tego co ja rozumiem to 4 i 6 cylinder to sa te na dole kolo kolektora czy tam nie ma przypakdiem 3 cewek zaplonowych zamias przewodow ? bo nie wiem komu teraz wierzyc i co zamawiac w sklepie? i Czy jesli to cewki to trzeba je wymieniac na nowe od razu czy to jakos je naprawic mozna bo jedna 160zl chyba kosztuje.
Markzo - Czw Kwi 01, 2010 12:47

Jaki błąd wywaliło? w tynim rzędzie cylindrów są 3 cewki na świecach a w przednim są 3 kable idące do 3 cewek. Jeśli to tzw. wypadanie zapłonu zacznij od wymiany świec, potem cewki ;)
luki12 - Czw Kwi 01, 2010 13:23

Generalnie nie pamietam jaki kod bo mi nie dal wydruku. cos missing plug czy jakos chodzilo o to ze cos z przebiciem i ze przewod do wymiany na 4 i 6 cylindrze.
I mowi ze mam kupic kable zaplonowe
http://www.tomateam.pl/sk...al=silnik&c=118
takie tylko zastanawiam sie czy to pomoze i czy beda pasowaly do tych cylindrow skoro sa tam cewki.

Swiece mam w planie kupic te 3 tam narazie nowe NGK- pfr6n-11. bo sztuka 50zl a potem sobe dokupie i z przodu bez problemu sam wymienie

Nie wiem czy to wypadanie zaplonu , problemem sa zwiekszajace sie obroty na postoju i brak mocy po odpaleniu na zimmnym a takze potrafi czasem zamulic i zgasnac i potem przez 5 min trzeba go odpalac.

Markzo - Czw Kwi 01, 2010 16:51

jak problem na tylnich cylindrach, to kable nic nie zmienią... zacznij od świec, najlepiej wszystkich odrazu ;) kabelki też dla świętego spokoju wymień, bo nie kosztują strasznie dużo ;) jak to nie pomoże, to pozamieniać cewki i patrzeć, gdzie wywala błąd, wtedy będziesz miał pewność, że wymieniasz właściwą cewke ;) jak na wolnych wariuja obroty to sprawdź silniczek krokowy i odmy :)
luki12 - Pon Kwi 05, 2010 10:14

blad byl "misfire cos tam cos tam nie pamieta" ale po wymianie swiec i przewodow jest juz ok blad zniknol (jedna swieca byla zapluta olejem i podobno byly slabo podkrecane) Teraz juz na zimnym z rana nie ma wrazenia ze jest ospaly wchodzi na obroty ladnie i fajnie smiga.

Ale nie rozwiazalo to problemu skokow obrotow ostatnio tez, pierwsze odpalenie z rana 5km przejechane i hamuje na D jak to w automacie zeby zaparkowac. Obroty nie spadly z 1,5 wzrosly do 2 tys. I zgasilem samochod po powrocie mialem problem z odpalenie przekrecilem 5 raz nic wysiadlem poruszalem przepustnica wsiadlem przekrecilem to samo, wyl. gaz i odpalil. Ale nie zdaza mu sie to jakos czzesto poki co przez dwa tygodnie ekspoloatowania nie chcial odpalic i wzrosly w taki sposob obroty moze ze 3 razy. Dodam ze obroty na postoju wahaja sie od 750-850.

I teraz za co sie zabrac czyscic krokowy, przepustnice, odmy czy to cos z instalacja gazowa.

Silnik Krokowy przeczyszczony, przepustnica tez. I dalej lipa.
Po wyciagnieciu gumowego przewodu laczacego filtr powietrza z przepustnica w tym lacznikiu bylo pelno smaru koloru kawowego i w przepustnicy to tez bylo wygladalo jakby z kolektora te smaki wylecialy ale wyczyscilismy to poskladalismy i odpalil. Po Przegazowaniu do 6tys obroty czasami nadal sie potrafily zaciac i po ponownym przegazowaniu chyba sie zalwa bo juz go nie mozna odpalic przez jakis czas. I wyglada to na to ze ta spreznka na przepustnicy ktora powinna odbijac w dol jest zaslabo naciagnieta bo czasem zeby odblokowac obroty trzeba docisnac ja w dol.

Co moze byc powodem:
1. pojawieniu sie tego samaru? to cos powazniejszego czy to tak juz ma ?
2. Co z tymi obrotami ?
3. I czemu po przegazowaniu i odbokowaniu obrotow sie dlawi gasnie i nie mozna go odpalic?Czy to cos z komputerem ?
4. Czasem tez tak ma ze spadnie nagle temp. do niebieskiego kolka i sama potem wzrosnie.
Prosze o jakies opinie porady bo juz mam dosc komentarzy starego ze zlom kupilem.

PHJOWI - Pon Kwi 05, 2010 20:53

ciśnienie sprężania do sprawdzenia może być niskie i dlatego błędy były wypadania zapłonu.
luki12 - Wto Kwi 06, 2010 11:01

Tylko bledy po wymianie swiec i przewodów zniknely