Zobacz temat - [R600] Lampy przednie
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R600] Lampy przednie

bodvar - Sob Kwi 03, 2010 18:05
Temat postu: [R600] Lampy przednie
Chciałem się dowiedzieć jaka jest różnica między lampami europejskimi a angielskimi bo muszę wymienić. Tylko nie wiem jakbym wziął same klosze od angielskich czy by pasowały?? Czy załamanie światła jest właśnie na kloszu inne czy po prostu odbłyśniki są inaczej ustawione??
faecd - Sob Kwi 03, 2010 18:08

Lampy UK oswietlaja lewa strone drogi i znaki po lewej stronie. Wiec zalamanie swiatla w nich wyglada mniej wiecej tak \__ \__

U nas jezdzi sie po prawej stronie wiec znaki sa po prawej stronie i zalamanie swiatla jest odwrotnie niz tam czyli __/ __/

Zakladajac lampe UK i jezdzac po EU oslepiasz innych. W R600 klosz stanowi pryzmat. Wiec z angielskiej lampy przyda Ci sie wszystko oprocz klosza!

Chcac wymieniac lampy kupuj EU!

bodvar - Sob Kwi 03, 2010 20:39

a jak rozpoznać lampę z EU od GB??
i gdzie można je kupić i po jakiej cenie??

[ Dodano: Sob Kwi 03, 2010 20:39 ]
pomoże mi ktoś bo może pojadę na giełdę i jeszcze mi ktoś wciśnie angliki w cenie europejskich:(

thef - Sob Kwi 03, 2010 21:04

Kupić możesz przez Allegro, bądź przez nasze forum. Ceny europejskich reflektorów zaczynają się mniej więcej od 350 zł, te po mniej niż 300 zł to zazwyczaj angielskie. Nie ma stuprocentowej metody na rozpoznanie reflektora roverowskiego pod tym kątem. Ja mogę powiedzieć, że w tych europejskich reflektorach do r600, które oglądałem, wszystkie miały po dwie strzałki na zewnątrz, ale inni tu na forum mówili co innego więc pewnie nie jest to regułą. Dodatkowo warto patrzyć na oznaczenie kraju, który wydał legalizację czyli oznaczenie w kółku np. E20. Jeśli dopuszczone zostały w Wielkiej Brytanii to mają oznaczenie E11, jeśli w Niemczech, to E1, w Polsce E20. Niestety, to też nie daje gwarancji, bo np. legalizowane mogły być w WB ale dla innego kraju. Podobnie - oznaczone E12 były legalizowane w Austrii, ale też nie wiadomo na jaki ruch. Zatem to oznaczenie nie mówi nam tak na prawdę niczego. Ja jednak unikałbym E11 i brał te o innym oznaczeniu. Najlepiej porównać jest oczywiście szkło reflektora, mając pewne europejskie.

PS>Napisz ogłoszenie o kupnie na forum, zapewne ktoś zadzwoni z propozycją. Ewentualnie dzwoń do ludzi z Allegro i dopytuj się czy na pewno europejskie. Zachowaj korespondencję mailową i w razie czego będziesz miał dowód na ewentualne oszustwo.

Tomassso - Sob Kwi 03, 2010 21:07

Witam.
Zapoznaj się z tym http://www.roverki.pl/article.php?sid=451 ;)
Z własnego doświadczenia radzę nie sugerować się oznaczeniem homologacji :roll:
Np. ja miałem oznaczenie E1 czyli teoretycznie homologacja niemiecka, a lampa anglik :???: Zwróć szczególną uwagę na oznaczenie "rodzaju ruchu" czyli strzałki na lampach. W R600 chyba nie powinno być strzałek :roll: Niestety nie sprawdzę, bo (po delikatnej przeróbce - żeby nie oślepiało) dalej jeżdżę na jednym "angliku" :wink:

faecd - Sob Kwi 03, 2010 22:58

bodvar napisał/a:
a jak rozpoznać lampę z EU od GB??
jak bedziesz na gieldzie to po prostu popatrz na lampe i na pryzmat. Jak bedize sie zakrzywial w dobra strone to zalamuje swiatlo po "europejsku" jak w odwrotna to po angielsku :P
bodvar - Nie Kwi 04, 2010 16:39

popatrzyłem na swoje szczątki reflektorów i miałem tam strzałki w prawo tzn że są do ruchu prawostronnego?? na wszystkich będą takie strzałki??
Mazak - Nie Kwi 04, 2010 20:08

bardzo prosto rozróżnić:
1
europa ma 2 strzałki a angielskie mają 3 (dwie skierowane w strone kierónków a jedna w przeciwną stronę)
2
jak się przyjżysz dokładnie na klosz to zobaczysz że na wysokości żarówki są tak jak by dwa trójkąty na szkle "DUŻY W LEWO a MAŁY W PRAWO EUROPA "
"DUŻY W PRAWO MAŁY W LEWO ANGLIK"
to widać na pierwszy rzut oka i po tym najłatwiej rozróżnić :smile:

faecd - Nie Kwi 04, 2010 20:39

bodvar, poprostu popatrz na reflektor i na pryzmat w jaki sposob bedzie zalamywal swiatlo. Czy to takie trudne?
Mazak - Nie Kwi 04, 2010 20:47

faecd napisał/a:
bodvar, poprostu popatrz na reflektor i na pryzmat w jaki sposob bedzie zalamywal swiatlo. Czy to takie trudne?

Jak dla mnie byłoby to trudne bo nie wiem jak powinien załamywać światło ;)

faecd - Nie Kwi 04, 2010 20:51

Mazak, moj pierwszy post. Wystarczy przyjzec sie pryzmatowi
Mazak - Nie Kwi 04, 2010 20:59

faecdwszystko ok ale jak kupuję lampe jade na szrot itp biorę ją do ręki to nie jestem w stanie tego sprawdzic na oko!!!
faecd - Nie Kwi 04, 2010 22:44

Mazak, jestes!

No moze nie Ty bo powiedzmy jeszcze nie wiesz jak sie to sprawdza ale uwierz da sie!

[ Dodano: Nie Kwi 04, 2010 22:44 ]
Zwracam honor. Faktycznie w roverach 600 po samym pryzmacie ciezko rozpoznac czy lampa jest eu czy uk. Wlasnie sie poprzygladalem lampom na allegro i ciezka sprawa.

W r400 czy r200 to z daleka nawet jak nie wyrazne zdjecie na allegro wisi da sie rozpoznac.

Jeszcze raz wielkie sorry :)

Mazak - Nie Kwi 04, 2010 22:52

faecdluzik :razz:

da się da trzeba tylko dobrze przyjżeć sie kloszowi z bliska z ciekawości poszedłem sprawdzić bo mam lampe od angola i porównałem tak jak pisałem wyżej

Mayson - Wto Kwi 06, 2010 19:12

thef napisał/a:
Ja jednak unikałbym E11 i brał te o innym oznaczeniu

Te oznaczenia E11, itd, o niczym nie świadczą, a tylko o kraju, gdzie lampa uzyskała homologację. Rozpoznać je można po użebrowaniu klosza - jak już pisaliście - dokładnie chodzi o to, że jeśli lampa ma świecić po europejsku, czyli tak: _/ _/ to użebrowanie powinno być pod pochyłością. Bo jeśli się przyjrzeć, to pochyłości są w dwie strony: \_/ ale użebrowanie jest pod tą pochyłością, która ma oświetlać pobocze - w przypadku lamp europejskich pod tą: _/ a nie pod tą \_

Właśnie sprawdziłem to na swoim samochodzie i wszystko pasuje - jesli ktoś nie będzie rozumiał do końca, to dać znać i zrobię foto, o co biega :ok:

Oprócz tego w AŚ kiedyś był artykuł, jak rozpoznać lampy od angola i coś właśnie pisali o strzałkach; jak Mazak, ale to było dawno i nie mogę znaleźć tego numeru :/ Wiem tylko, że 2 strzałki znaczą "lampa lewa/lampa prawa", a nie "anglik", więc możesz, Mazak, mieć rację co do 3-ciej strzałki... Może uda mi się znaleźć tę gazetę.

Mazak - Wto Kwi 06, 2010 19:17

Mayson specjalnie poszedłem sprawdzić bo mam jednego luźnego anglika i porównywałem :smile: i na moim angolu są 3 strzałki
Mayson - Wto Kwi 06, 2010 21:47

No to już nie szukam gazety :)

[ Dodano: Wto Kwi 06, 2010 21:47 ]
A jeszcze powiem, ze z tymi "trójkątami", też się zgadza, ale odwrotnie (jeśli patrzeć na lampy od przodu) - mały z lewej, duży z prawej - Europa :mrgreen: :ok:

Mazak - Wto Kwi 06, 2010 22:12

faktycznie troche nie jasno to napisałem z tymi trójkatami
generalnie europa mały trójkąt w kierunku grilla a duży w kierunku błotnika teraz będzie jaśniej
anglik na odwrót :grin:

[ Dodano: Wto Kwi 06, 2010 22:12 ]
ps.dotyczy to lewej lampy

thef - Wto Kwi 06, 2010 22:36

Mayson napisał/a:
Te oznaczenia E11, itd, o niczym nie świadczą, a tylko o kraju, gdzie lampa uzyskała homologację.
Napisałem przecież o tym w swoim poście, więc proszę cytować całość :P .

Ze strzałek również nie wynika wszystko wprost, bo generalnie oznaczenia w lampach rovera nie pokrywają się z ogólnie przyjętymi ;) .

marthinez - Wto Kwi 06, 2010 22:51

Mazak napisał/a:
ps.dotyczy to lewej lampy
Chyba obu lamp.
Mały trójkąt z lewej, duży z prawej.

Mazak - Sro Kwi 07, 2010 01:00

marthinez napisał/a:
Mazak napisał/a:
ps.dotyczy to lewej lampy
Chyba obu lamp.
Mały trójkąt z lewej, duży z prawej.


Powiem w ten sposób mały trojkąt od strony pobocza a duży od strony osi jezdni :lol: w obydwóch lampach

marthinez - Sro Kwi 07, 2010 07:09

Mazak napisał/a:
Powiem w ten sposób mały trojkąt od strony pobocza a duży od strony osi jezdni :lol: w obydwóch lampach
:ok:
Mayson - Sro Kwi 07, 2010 07:54

thef napisał/a:
Napisałem przecież o tym w swoim poście, więc proszę cytować całość

Racja - wybacz :oops: