Zobacz temat - [R618] Problem z trzymaniem obrotów na zimnym silniku
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R618] Problem z trzymaniem obrotów na zimnym silniku

Andrz - Pią Lip 09, 2010 11:31
Temat postu: [R618] Problem z trzymaniem obrotów na zimnym silniku
Po odpaleniu zimnego silnika pracuje na podwyższonych obrotach, wszystko jest ok (czasami jak by trochę większe wibracje miał silnik) ale po lekkim dodaniu gazu (lub jak auto przełączy się na gaz i obroty delikatnie spadną w momencie przełączania) obroty spadają poniżej 500 i zaczyna telepać całym autem. Jak się rozgrzeje trochę silnik to mu przechodzi i względnie trzyma obroty (aczkolwiek też są troszeczkę za niskie). Miał ktoś z Was taki przypadek? Jakieś podpowiedzi co z tym zrobić?
gucwiz - Sob Lip 10, 2010 11:50

ale powiedz mi czy ty masz problem na lpg czy na bezynie bo togo nie pisze
Perez - Sob Lip 10, 2010 13:03

1. Nie przelaczaj na gaz zimnego silnika.
2. Jezeli problem wystepuje na benzynie to szukaj przyczyny w ukladzie zaplonowym, bo widocznie chodzi nie na wszystkich cylindrach.
3. Moze tez pomoc regulacja zaworow.

Andrz - Sob Lip 10, 2010 16:46

Mam sekwencję, więc na gaz przełącza się sam po osiągnięciu odpowiedniej temperatury, a latem zajmuje to poniżej minuty.
Problem występuje i na benzynie i na gazie, nie ma to znaczenia.
A czy w kolektorze dolotowym jakiś zawór, czujnik czy coś podobnego może powodować takie objawy. Problem zaczął występować nagle(wcześniej było wszystko ok)

keczu - Sob Lip 10, 2010 16:54

Andrz napisał/a:
A czy w kolektorze dolotowym jakiś zawór, czujnik czy coś podobnego może powodować takie objawy. Problem zaczął występować nagle(wcześniej było wszystko ok)

Jest zawor EGR ,warto przeczyscic ,powoduje takie objawy jak masz i to typowa usterka silnikow hondy.

Perez - Sob Lip 10, 2010 16:55

Ale przy EGR obroty raczej beda falowaly.
keczu - Sob Lip 10, 2010 17:06

Perez napisał/a:
Ale przy EGR obroty raczej beda falowaly.

Nie koniecznie. Z tych przypadkow co widzialem to zawsze nurkowaly ponizej normalnych i wracaly ,ale nie falowaly. W skrajnych przypadkach auto gasnie, tak mialem w Mazdzie. Moj kolega ma tez problem z EGR-em w Accordzie 2002r. ,objaw taki sam .Czyszczenie na dlugo nie pomaga bo caly kanal jest zapchany,wiec to bedzie grubsza robota. W 600- zawor sterowany jest chyba podcisnieniowo i nie wywala bledu na desce, w nowszych silnikach jest sterowany elekt. i zapala sie kontrolka silnika (bledy p1491 i p401 o ile dobrze pamietam), zgsilem narazie kontrolke i jakos nie wraca ,ale obroty dalej nurkuja . Warto sprawdzic bo to wlasnie silniki Hondy maja z tym czesto problem. Pozdr.

Perez - Sob Lip 10, 2010 17:10

U mnie jak jest chlodniej to obroty rosna do ok 1500rpm i spadaja ponizej normalnych i tak dalej. To wlasnie nazwalem "falowaniem". Maciej to gdzies dobrze opisal i mowil, ze trzeba przeczyscic cos i to pewnie wlasnie EGR. Czy mozesz mi pokazac na zdjeciu jak to wyglada?
keczu - Sob Lip 10, 2010 17:23

http://autorepair.about.c...faqs/bl819e.htm
Lepszej fotki nie mam ,chyba ze jutro zrobie osobiscie. Tu na zdieciu jest juz nowszy zawor, w 600 -tce o ile pamietam jest jeszcze taki z komora podcisnieniowa.
Tu sa zawory nowsze i starsze.
http://www.autopartswareh...alve/honda.html
http://alflash.com.ua/Honda/EGRvalve.jpg

Tu jest jak wyczyscic ,ale ten nie jest jeszcze brudny tak zeby sprawiac klopot, zwykle kanal jest kompletnie zapchany.
http://forum.samnaprawiam...ccord-vt800.htm

Perez - Sob Lip 10, 2010 17:28

To juz chyba wiem co i jak. Dam rade to samemu przeczyscic? Uzywac benzyny ekstrakcyjnej?
keczu - Sob Lip 10, 2010 17:44

Sprubowac mozna z czyszczeniem ,ale czasem trzeba kolektor zdjac . Dlatego napisalem grubsza robota. :roll: Sprobuj najpierw z samym zaworem. Co prawda mam teraz pierwsza Honde, ale zlych doswiadczen z zaworem jeszcze nie. W Mazdzie 626 musialem czyscic co 4tys.km. bo najpierw nurkowaly obroty ,a nawet gasl, ale tam jest to troche inaczej i pomagalo. Ten z kolegi Accorda czyscilem tylko raz i pomoglo tak na 3 tyg. potem kontrolka wrocila i obroty znowu spadaja,ale jakos mi sie nie chce tego robic jak zobaczylem ze to typowa usterka i wiem ze jego jest kompletnie zapchany i trzeba zdjac kolektor i cos rozwiercac itp. :shock: .Na razie tylko podpinam kompa i gasze kontrolke jak go wkurza. :razz:
http://www.youtube.com/watch?v=3t8QzzLSq4Y

pelikan - Sob Cze 25, 2011 16:02

Witam mam taki problem mianowicie gdy samochód jest zimny skacze na obrotach nieraz zgaśnie ale jak się zagrzeje jest ok i nie ma czasem siły tzn pod butem.Czy to bedzie zawor egr zarąbany ? Czy można go zaślepić ??
samos - Pon Cze 27, 2011 06:40

Jezeli chodzi o EGR najlepszym sposobem jest go zatkać... Toż to tylko i wyłącznie dodatkowe spaliny w komorze silnika. Jak jeździłem nissanem primerka GT pierwsze co mi kazali zrobić to uciąć przewód EGR i go zaklinować :) Sprawdziłbym przewody podcisnienia, (powietrza) w roverkach jest ich tyle nasrane ze nie da sie pojąc który co i jak., może masz przedmuchy.
mirus1205 - Wto Sie 23, 2011 16:16

witam.Mam problem z moim roverem 620 di,1-mianowicie falują mi obroty jak zimny i ciepły,2-podczas jazdy kiedy trzymam nogę na gazie prędkościomierz zachowuje się normalnie,kiedy spuszczę nogę z gazu wtedy idzie do zera,co może być tego przyczyną,3-po ściągnięciu pokrywy silnika zaniepokoił mnie koło pompy wtryskowej kabel koloru czerwonego z okrągłą wtyczką i oringiem który jest od czegoś odłączony,nie mogę dostrzec gdzie jest jego miejsce?Pomóżcie proszę!