Zobacz temat - [R75] Czujnik zużytych klocków hamulcowych - kontrolka
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Czujnik zużytych klocków hamulcowych - kontrolka

grota10 - Sob Lip 10, 2010 18:18
Temat postu: [R75] Czujnik zużytych klocków hamulcowych - kontrolka
Od kilku dni co jakis czas podczas jazdy zapala sie mi kontrolka zuzytych klockow .Dziwi mnie to poniewaz z przodu mam zalozone z przyczyn ekonomicznych klocki bez czujnika.Czy w R75CDT czujniki sa tez w tylnych kolach? A jezeli nie to co moze byc przyczyna takich objawow. Plyn hamulcowy sprawdzalem jest stan
apples - Sob Lip 10, 2010 18:41

grota10 napisał/a:
Czy w R75CDT czujniki sa tez w tylnych kolach?
Prawe przednie i prawe tylne.

Jeżeli czujnik jest przytarty i świeci się kontrolka na desce to czujnik lub oba czujniki do wymiany.

grota10 - Sob Lip 10, 2010 19:01

bylem przekonany ze tylko w prawym i lewym przednim.Dzieki za podpowiedz musze sprawdzic stan klockow tylnych w takim razie
Dziadek - Sob Lip 10, 2010 19:23

Dotychczas nie mialem z tym problemów,ale sprawdź gdzieś na forum o tym było-chyba będziesz musiał zmostkować wtyczkę od czujnika,bo w przeciwnym razie będzie pokazywało zużyte klocki.
grota10 - Sob Lip 10, 2010 20:06

Ale mi sie wydaje ze wlasnie jak sie zmostkuje to wlasnie wtedy zapala sie kontrolka jesli klocki sa dobre to przewod elektryczny jest otwarty i jest dżi a kiedy sie zuzyja i sie zewrza wtedy obwod sie zamyka i kontrolka swieci.Tak sobie glowkuje ale nie wiem czy mam racje
jarekb - Sob Lip 10, 2010 20:37

grota10 akurat jest odwrotnie jak powiedziales, zeby kontrolka nie swiecila obwod musi byc zamkniety a propo klackow ham. to nie wystepuja z czujnikiem trzeba go dokupic osobno wiec nie zaoszczedziles :P
kris-tofer - Sob Lip 10, 2010 22:52

no właśnie, jak zaświeci nam się kontrolka od zużytych klocków hamulcowych, to taki czujnik należy już wymienić? czy pozostaje? nie przerabiałem jeszcze tematu hamulców w moim R. więc nie wiem :oops:
apples - Sob Lip 10, 2010 22:57

Możesz podpasywać od BMW. Spróbuj po tych numerach

Kontakt ostrzegawczy zużycia okładzin hamulcowych
1. SOM100030 przód długość 1120mm - BMW E46 1338mm 34351164372
2. SOE100010 tył długość 850mm - BMW E39 840mm 34352229018 montowane z przodu lub 34351163065

W ostateczności można przylutować same końcówki (czujniki) do starych przewodów od R75.

kris-tofer napisał/a:
to taki czujnik należy już wymienić?
Trzeba wymienić lub odciąć i skręcić przewody.
kris-tofer - Sob Lip 10, 2010 23:02

oki, dzięki :)
grota10 - Pon Lip 12, 2010 19:55

jarekb przeciez wlasnie pisalem dokladnie to co Ty luknij jeszcze raz a co do klockow to nie wiedzialem myslalem ze sa Z i BEZ
dzieju - Pon Sie 23, 2010 12:52

Panowie czy jak wymienie klocki na TRW Lukas to bede musial wymienic te czujniki zuzycia klockow ?

Auto nie dawno kupilem i ostatnio dla ogledzin zdejmowalem wszystkie kola i na akzdym kole jest czujnik powiniety :/ nie wiem co o tym myslec .

A na forum kolega sprzedaje klocki TRW Lukas i kupil bym jeszcze tarcze tylklo nie wiem co z czujnikami :/

kris-tofer - Pon Sie 23, 2010 13:01

Klocki TRW piszczą i pylą, myślałem, że będą dobre ale się rozczarowałem, przynajmniej hamują dobrze, ale wielki minus zapiszczenie i tylko to przeszkadza, bo z pyłu felgę zawsze umyć można :)
szoso - Pon Sie 23, 2010 13:03

kris-tofer napisał/a:
Klocki TRW piszczą i pylą, myślałem, że będą dobre ale się rozczarowałem

nie Ty jeden :wink:
Ja dzisiaj zakładam Boscha bo nie wyrabiam

dzieju - Pon Sie 23, 2010 16:09

A czy te klocki BOSH maja juz czujniki ? i jak mogl bym prosic o PN tych klockow i jakie tarcze do nich
dukat11 - Pon Sie 23, 2010 16:25

kris-tofer napisał/a:
Klocki TRW piszczą i pylą, myślałem, że będą dobre ale się rozczarowałem, przynajmniej hamują dobrze, ale wielki minus zapiszczenie i tylko to przeszkadza, bo z pyłu felgę zawsze umyć można :)


U mnie o dziwo TRW nie piszczą :mrgreen:

apples - Pon Sie 23, 2010 19:49

dzieju napisał/a:
A czy te klocki BOSH maja juz czujniki ?
Zadene nie mają. czujnik zużycia klocków jest to osobny element. http://forum.roverki.eu/v...p=525615#525615
dzieju napisał/a:
i jak mogl bym prosic o PN tych klockow i jakie tarcze do nich
Tarcze TRW, Mintex, Zimmermann, RH. U mnie o dziwo na przodzie dobrze spisują się Delphi.
Temat o klockach http://forum.roverki.eu/v...p=431616#431616

sniffi - Wto Sie 24, 2010 22:57

Jednym piszczą innym nie. Ciężka sprawa z tym piszczeniem klocków, zresztą można poczytać w linku podanym przez apples'a.

BTW Czy jeśli czujnik zużycia klocków nie uległ zużyciu to da się go przełożyć do nowych klocków? Czy jest to podobne do wymontowania czujnika ABS (ciężkie do wykonania bez uszkodzenia czujnika)?

kris-tofer - Wto Sie 24, 2010 23:04

mozna przelozyc

[ Dodano: Wto Sie 24, 2010 23:03 ]
u mnie te klocki też raz piszczą a raz nie, może to kwestia rozgrzania

[ Dodano: Wto Sie 24, 2010 23:04 ]
a w volvo mam klocki lucasa i jest git majonez, nic nie piszczy i dobrze hamuje :)

maryba - Pon Paź 04, 2010 16:35

apples napisał/a:
dzieju napisał/a:
A czy te klocki BOSH maja juz czujniki ?
Zadene nie mają. czujnik zużycia klocków jest to osobny element. http://forum.roverki.eu/v...p=525615#525615
dzieju napisał/a:
i jak mogl bym prosic o PN tych klockow i jakie tarcze do nich
Tarcze TRW, Mintex, Zimmermann, RH. U mnie o dziwo na przodzie dobrze spisują się Delphi.
Temat o klockach http://forum.roverki.eu/v...p=431616#431616


Właśnie miałem zapytać o DELPHI ? jak ci się jeździ ?

i pytanie odnośnie czujników - ile można przejechać od chwili zapalenia ? )tak średnio .. bo wiem że to od stylu jazdy kierowcy zalezy .. ale tak PI x DRZWI

Dziadek - Pon Paź 04, 2010 17:30

Z mojego doświadczenia:
Mój syn służbowym autem jeździł jeszcze dwa miesiące po zapaleniu kontrolki,ale to przypadek patologiczny,bo jak klocki zaczęły dzwonić to dopiero je wymienił.
Nikomu nie radzę tego ćwiczyć,bo już miałem zaszczyt zablokować przednie koło w fiacie 131,całe szczęście przy wyjeździe z parkingu. A gdyby to się stało w czasie jazdy?
Dlatego nie uważam za stosowne przeciągania wymiany w czasie.W zależności od grubości czujnika, to tej okładziny może zostało 1-2 mm,a to w każdej chwili może się wykruszyć.

maryba - Pon Paź 04, 2010 17:57

własnie jestem po oględzinach .. zdjałem koło lewe przednie i lewe tylne , przód - grubośc klocka (od zewnątrz) jakies 4-5 mm , grubośc tarcz jakieś 4-5mm
tył klocki jakies 8-9 mm , tarcz nie udało mi sie ogarnąć :) ale nie wyglądają na mocno zużyte.

pytam jaki przebieg .. bo nie wiem czy odstawić auto ..czy jeszce tydzien.. dwa pojeżdzę

Dziadek - Pon Paź 04, 2010 18:26

Jeszcze kilka dni nie zbawi.Tył masz niezły.
Odnośnie przednich tarcz,to powinieneś mieć na nich podany wymiar minimalny(nie pamiętam ile),a mierzy się grubość całej tarczy ( jeśli masz wentylowane). Poniżej minimum jest większa możliwość pęknięcia,a to w czasie jazdy potrafi zrobić sajgon w zawieszeniu.

SeniorA - Pon Paź 04, 2010 20:06

minimalna grubość tarcz : przód -19 mm , tył - 8 mm , klocki minimum materiału ciernego -2mm.
apples - Pon Paź 04, 2010 21:54

Temat o klockach jest tu http://forum.roverki.eu/v...p=431616#431616
kris-tofer - Pon Paź 04, 2010 23:16

Dziadek napisał/a:
Mój syn
Dziadek napisał/a:
to przypadek patologiczny


o nie Dziadek, nie bądź taki :mrgreen:

Dziadek - Wto Paź 05, 2010 00:39

:grin: Masz rację,chociaż krew się burzy jak ponad 30 lat jeździsz zawodowo,dbasz o sprzęt,potem zawał i przymusowe "wolne", a chłopak dostaje do ręki wypasioną furę i robi z nią takie rzeczy,że........Codziennie dojeżdża do pracy 70 km, a auto myje raz w roku i potrafi w dieslu wycisnąć 5 tys.obrotów.
Widać takie czasy.

kris-tofer - Wto Paź 05, 2010 08:51

Dziadek, bo służbowy, o swój może by dbał
PawelSki99 - Sob Lut 23, 2013 20:07

Witam mam problem z czujnikiem zużycia klocków. Mianowicie po wjechaniu w dziurę, lub przejechaniu progu zwalniającego kontrolka się zapala. Po zgaszeniu auta i ponownym odpaleniu gaśnie. Raz już wymieniałem czujnik( kosztował 27zł) i problem nadal występuje. Co to może być że cały czas tak się dzieje? Czy problem może być w czymś innym niż sam czujnik?