Zobacz temat - [R75] ABS
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] ABS

lukasz5992 - Nie Sie 22, 2010 10:50
Temat postu: [R75] ABS
Problem polega na tym że kilka dni temu podczas jazdy zapaliła się kontrolka ABS który przestał działać ku mojemu zdziwieniu nie było też tempomatu.Kiedy zapaliłem ponownie zgasła i ABS działał (tempomat też) a teraz cały czas na desce kontrolka świeci się i nie działa.Co mogło się stać i czy samodzielnie mogę to naprawić, jakie będą ewentualne koszty naprawy?
witgut - Nie Sie 22, 2010 11:04

Problem może być z którymś z czujników abs Gdyby udało Ci się zlokalizować z którym, to jego wymiana nie jest trudna i nie wymaga specjalistycznych narzędzi. Koszt nowego czujnika od ok 150 zł w górę
lukasz5992 - Nie Sie 22, 2010 11:09

wielkie dzięki a może wiesz jak zlokalizować ten uszkodzony czujnik?
witgut - Nie Sie 22, 2010 11:13

Najprościej podłączyć pod kompa. Gdyby nie działał Ci prędkościomierz- to byłby czujnik przy przednim kole od strony pasażera. Obejrzyj dokładnie przewody idące do czujnika. W swoim przypadku znalazłem przetarty kabel czujnika .
SeniorA - Nie Sie 22, 2010 11:14

niedziałanie ABS i tempomatu świadczy o braku sygnału z czujnika w lewym przednim kole . Sprawdź najpierw czy przewód nie jest uszkodzony.
Pawel_Plotalski - Nie Sie 22, 2010 11:14

Ja mam to samo od miesiąca z tym ze mi nie działa też prędkościomierz.Dowiedziałem się że czujnik prędkościomierza jest w prawym przednim kole.Byłem też z tym na komputerze lecz nie mogli się połączyć ze sterownikiem.Czy mam wymieniać w ciemno? Pomocy...
SeniorA - Nie Sie 22, 2010 11:28

Każdy z 4 czujników ABS daje sygnały do ECU , które są wykorzystywane do działania różnych układów. Prawy przód to prędkościomierz , lewy przód to tempomat.Czujnik ABS działa wykorzystując zjawisko Halla, czyli jest zasilany ( 12 V) i podczas obrotu koła na skutek przecinania pola magnetycznego wytwarzanego przez zmienne biegunowo elementy magnetyczne, umieszczone na pierścieniu łożyska piasty , wysyła sygnał do ABS ECU ,proporcjonalny do prędkości zmian.
sebol11 - Wto Sty 01, 2013 18:20

Witam.Podepnę się pod temat co by nie zakładać nowego o podobnej tematyce.
Ostatnio zaczęła mi się świecić kontrolka ABS i dodatkowo towarzyszy temu zapalająca się od czasu do czasu kontrolka hamulca ręcznego.
Co może być tego przyczyną?

mirekbuk120 - Wto Sty 01, 2013 18:33

Poczytaj to http://forum.roverki.eu/v...er=asc&start=20
sebol11 - Sro Sty 02, 2013 20:46

Już wcześniej przeczytałem ten temat i podobne ale nigdzie nie znalazłem nic o zależności abs ze świecącą się ikonką hamulca ręcznego...
szpynior - Sob Sty 05, 2013 10:46

sebol11, miałem taki przypadek tydzień temu gdzie winę pełnił czujnik ABS-u przód. Pokazywało nawet na kompie brake fault, również świeciła się kontrolka. Po wymianie czujnika jak ręką odiął .Czujnik kosztował mnie 50 zeta, nowy na allegro.
SeniorA - Sob Sty 05, 2013 11:28

sebol11 napisał/a:
Już wcześniej przeczytałem ten temat i podobne ale nigdzie nie znalazłem nic o zależności abs ze świecącą się ikonką hamulca ręcznego...
przeczytałeś nie dokładnie bo ta zależność jest w tym temacie opisana :
" Należy zapytać co jest przyczyną że świeci kontrolka ABC i TC , a wtedy odpowiedź że usterka w obwodzie ABS , może to być nie tylko czujnik ale też np. przewód , pompa lub pierścień łożyska.Jeśli przy tej usterce zajdzie potrzeba zadziałania ( a nie musi ) układu EBD , to dodatkowo zaświeci się kontrolka hamulca."

stee-zoo - Sob Sty 05, 2013 18:32
Temat postu: Ach ten ABS
Witam Panowie.
U mnie też wyskoczył błąd ABS ,przy tym kontrola trakcji też się zapaliła.
W dzień kiedy wybrałem się do mechanika po odpaleniu kontrolka dalej się paliła,ku mojej uciesze po przejechaniu jakiś 200 metrów kontrolka zgasła :mrgreen:
ABS działał Kontrola Trakcji też , ale tylko do następnego odpalenia auta i przejechania kilku metrów, znowu się zapaliła.
U mechanika ku mojemu zdziwieniu zastałem gościa który ma warsztat w Anglii a R75 miał w paluszku.
Do czego zmierzam; gość powiedział mi jakie mogą być główne przyczyny zapalenia się kontrolki ABS.
zacznijmy od osi przedniej ;
-padnięcie czujnika ABSu
-przetartego przewodu od czujnika (co w r75 bardzo często się zdarza)
-padniętego czujnika położenia kierownicy (pod kierownicą)
-rozsypania się koronki na przegłóbie
Natomiast jesli chodzi o tylną oś :
-padnięty czujnik
-przetarcie kabla czujnika
-zabrudzenie oczka czujnika ABS znajdującego się za piastą koła na tylnej osłonie osi
-zabrudzenie pierścienia magnetycznego znajdującego się na łożysku piasty
U mnie na kompie pokazało awarie tylnego prawego czujnika (a teraz pytanie czy padł czujnik czy zabrudziło się oczko czujnika ABSu )
Najbardziej rozsądnym rozwiązaniem będzie przeczyszczenie wszystkiego i wymiana czujnika żeby nie rozbierać wszystkiego dwa razy .
Sory że się tak rozpisałem ,ale mam nadzieję ze komuś to pomoże :)

SeniorA - Sob Sty 05, 2013 19:10

stee-zoo napisał/a:
ma warsztat w Anglii a R75 miał w paluszku.
w R75 nie ma koronki na przegubie ( jest czujnik + pierścień magnetyczny), przyczyną świecenia kontrolki ABS może być też modulator i pompa ABS.

"-padniętego czujnika położenia kierownicy (pod kierownicą)" :o ;to nie jest VW.
Gość pomylił ABS z SRS.

stee-zoo - Nie Sty 06, 2013 12:20
Temat postu: ABS-ik
Witam SeniorA...
Nie jestem mechanikiem więc nie będę się sprzeczał , zresztą forum jest po to by wymieniać swoje doswiadczenia i informacje.
A co do koronki ABS w r75 na przegubie to się mylisz bo jest (nie wiem czy we wszystkich wersjach silnikowych ale w 1,8 napewno) bo znalazłem na allegro przegub z taka koronką http://moto.allegro.pl/pr...2863223835.html
Co do czujnika położenia kierownicy to nie wiem bo jeszcze nic na ten temat nie znalazłem ,ale poszukam i dam znać co z tego wyszło.

SeniorA - Pon Sty 07, 2013 11:11

stee-zoo napisał/a:
co do koronki ABS w r75 na przegubie to się mylisz bo jest (nie wiem czy we wszystkich wersjach silnikowych ale w 1,8 napewno) bo znalazłem na allegro przegub z taka koronką http://moto.allegro.pl/pr...2863223835.html
stee-zoo, na tej aukcji to jest zdjęcie poglądowe przegubu , ta firma sprzedaje przeguby do ponad stu aut i zamieszcza jedno zdjęcie .W R75 we wszystkich wersjach systemem ABS, jest system Bosch 5.7 w skład którego wchodzi czujnik i pierścień magnetyczny ( z punktami ) zamontowany w łożysku (nie ma koronki ).

stee-zzo, a działa to tak : czujnik ABS ( aktywny czujnik Halla ) , we współpracy z pierścieniem magnetycznym łożyska piasty ( nie koronką ) mającym zatopione 48 elementów magnetycznych wytwarzających podczas obrotu koła przemienne pole magnetyczne ,przekazuje sygnały w postaci impulsów (w ilości 39000 na 1 milę) do modułu szybkościomierza i dalej magistralą CAN do innych sterowników .
_________________

stee-zoo - Wto Sty 08, 2013 20:51

A więc panie Andrzeju zwracam Honor ...
Dobrze posłuchać mądrego, teraz będę wiedział jak w razie czego zagiąć pseudo mechaników mających cos tam w małym paluszku :D
A odnośnie kontrolki ABSu która paliła mi się ,w niedziele po odpaleniu auta zgasła zrobiłem samochodem ponad 100km. w trasie i po mieście i nie zapaliła się, zobaczymy co będzie dalej na razie muszę zajrzeć pod auto co tam się dzieje i sprawdzić czy ewentualnie gdzieś woda lub błoto nie robi zwarcia czy coś w tym stylu...

mis_dj - Czw Sty 01, 2015 16:43

Właśnie wczoraj miałem problem z kontrolkami ABS/TC/ręczny wszystko na raz - Licznik działał poprawnie. Zanim przystąpiłęm do naprawy to już podejrzewałem pompę ABS bo taka diagnoza jest najczęstsza przy palących się wszystkich wspomagaczach ABS/TC/RĘCZNY. Zacząłem od sprawdzenia wtyczki pompy pod akumulatorem. Była OK. Okazało się że przetarty był przewód prowadzący od koła do wtyczki w lewym kole (nie mam tempomatu więc musiałem organoleptycznie sprawdzić przewód).
Problem zniknął.

dorotamax1 - Czw Sty 01, 2015 17:05

A ja ma pytanko jaka jest śruba na piaście tylnej 32 czy 31,bo kiedyś wymieniałem piastę ale już nie pamiętam .
SeniorA - Czw Sty 01, 2015 21:07

na klucz 32
radareks - Wto Sty 06, 2015 20:45

Witam mam problem z ABS-em ale nie znalazłem odpowiedzi na forum bo problem jest dziwny.
Mianowicie:
Świeci się kontrolka od ABS.
Na wyświetlaczu jest komunikat o awarii kontroli trakcji na przemian z awarią ABS (zależy od dnia ale częściej jest to kontrola trakcji)
Nie działa przycisk od kontroli trakcji
A teraz ciekawostka ABS na śliskiej nawierzchni działa a właściwie zaczyna działać i po jakiejś sekundzie albo dwóch się wyłącza aż do kolejnego hamowania.
Czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem ?

Dawidovs - Sro Sty 07, 2015 08:36

A co kolego zrobiłeś żeby problem rozwiązać? Niestety nie ma tu magika który cudownie odgadnie co nie działa w twoim aucie.. Do sprawdzenia czujniki ABS na komputerze, przeczyszczenie wtyczki przy pompie ABS. W najlepszym razie problem jest z którymś czujnikiem, w najgorszym pada pompa.
Powodzenia

radareks - Sro Sty 07, 2015 09:51

Dzięki za podpowiedź niestety do T4 nie mam dostępu.
Czujniki sprawdzę miernikiem jak tylko się troszkę ociepli.
Dziwi mnie tylko że jak zahamuje za każdym razem jak zrobię to na śliskiej nawierzchni ABS zaczyna pracować prze około 1 do 2 sekund.
Gdyby był czujnik to chyba wcale nie powinno zacząć pulsować.
Jakaś podpowiedź jak najprościej dostać się do pompy (nie posiadam kanału) i co tak na prawdę można w niej sprawdzić.
Nie oczekuje wróżenia z rozlanego oleju tylko myślałem że może ktoś miał podobny acz nietypowy objaw bo skoro ABS świeci to dlaczego zaczyna działać.

Dawidovs - Sro Sty 07, 2015 13:17

Mi się załączało nawet przy lekkim hamowaniu i okazał się trefny pierścień magnetyczny w jednym z kół z tyłu, nie pamiętam tylko którym. Musiałem wymienić całą piastę
SeniorA - Sro Sty 07, 2015 13:57

radareks, wg. mnie takie zachowanie układu świadczy o problemie sterownika ABS/ECU w sprawdzaniu układu ABS , ETC i lampki kontrolnej . Układ jest sprawdzany po włączeniu zapłonu , pompa po przekroczeniu 7 km/h i też po 12 km/h , jak wykryje usterkę w którejś fazie to wyłącza ABS. Zacznij od sprawdzenia siłownika ETC na podszybiu czy się nie wyhaczyła albo uszkodziła linka , potem to samo z przepustnicą TC. Pompa ABS jest pod podstawą akumulatora , trzeba to wymontować i zobaczyć też czy wtyczka jest OK.
radareks - Sro Sty 07, 2015 14:46

Siłownik i przepustnice sprawdzałem i się wychyla po przekręceniu kluczyka.
Jak tylko troszkę się ociepli to zajrzę do wtyczki od modułu przy pompie.
Na razie dzięki za podpowiedzi. :)

simon1984 - Sro Sty 14, 2015 18:05

U mnie kontrolka zgasla po wymianie tylnych piast i ABS zaczal dzialac.
radareks - Czw Sty 15, 2015 10:28

Byłem na kompie i wyszło że czujnik prawy tył nie daje sygnału na sterownik.
Pozostałe podczas jazdy pokazywały prędkość a ten nie.
Okazało się że do podłączenia się do ABSu wcale nie jest potrzebny T4.
Standardowy boszowki program daje sobie rade.

rafalmis1 - Wto Kwi 07, 2015 16:52

Podmieniłem dziś pompę, miała takie same oznaczenia na sterowniku i pompie, i wykazuje mi komunikat o awarii ABS i TC. Pod kompem pokazuje mi awarie lewego przedniego czujnika, ale po podłączeniu starej pompy wszystko wraca do normy, nie ma żadnego błędu. Nie bardzo wiem o co chodzi