Zobacz temat - [R75] Moduł domykania szyb
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Moduł domykania szyb

Punx - Wto Wrz 07, 2010 19:13
Temat postu: [R75] Moduł domykania szyb
Witam,

jak wyczytałem na forum w R75 nie ma standardowo opcji automatycznego domykania szyb (szyberdachu) po zamknieciu auta np. pilotem. Zatem zerknąłem co oferują sprzedawcy na allegro i znalazłem coś takiego:

http://allegro.pl/modul-d...1210042618.html

Cytat z opisu aukcji:

"Moduł domykania 4 szyb i szyberdachu

Aukcja dotyczy urządzenia, które w znacznym stopniu umila użytkowanie samochodu.

Po zamknięciu autka centralnym zamkiem-zamyka elektryczne szyby i elektryczny szyberdach (OSOBNY KANAŁ).
Udogodnienie to jest fabrycznie montowane w nowoczesnych samochodach.

Jako pierwsi w Polsce prezentujemy ten nowy model. Teraz za małe pieniądze każdy może korzystać z tego luksusu."

1.ZBUDOWANY NA PROCESORZE.

2.WYCZUWA PRZECIĄŻENIE/OPÓR NP.RĘKĘ POMIĘDZY SZYBĄ A RAMKĄ I PRZESTAJE DOMYKAĆ.

3.BEZPIECZNY DLA TWOJEGO AUTA.

4.ZAMYKA SZYBY PO KOLEI.ZABEZPIECZA TO INSTALACJĘ ELEKTRYCZNĄ POJAZDU PRZED PRZECIĄŻENIEM.

5.JEST UNIWERSALNY.UMOŻLIWIA PODŁĄCZENIE SYSTEMU DO PRAWIE KAŻDEGO SAMOCHODU.MOŻE PODAWAĆ PLUSOWY LUB MINUSOWY SYGNAŁ.

6.OBSŁUGUJE MAKSIMUM 5 SZYB(W TYM MOŻE BYĆ SZYBERDACH).

7.PROSTY W MONTAŻU.GŁÓWNE PODŁĄCZENIE WYKONUJEMY POD PRZYCISKI OD ZAMYKANIA/OTWIERANIA SZYB.


Aby można było podłączyć ten moduł do szyberdachu muszą być spełnione dwa warunki:
-Impulsy sterujące szybami i szyberdachem są zgodne.
-Jest osobny przycisk do zamykania i osobny do uchylania (do góry) szyberdachu.

Nie trzeba podłączać wszystkich kanałów modułu aby działał poprawnie.

Koniec cytatu.

Sprzedający nie jest w stanie w 100% zapewnić że moduł ten zadziała w R75, na moje pytania odpowiedział:

"Witam!
Moduł zatrzymuje szyby tylko w wypadku domykania szyb. Przy sterowaniu
ręcznym nic się nie zmienia.
Jeśli w samochodzie silniki szyb sterowane są bezpośrednio z
przełączników
to moduł będzie pasował. Sądząc po tym, że samochód nie posiada
modułów
przeciążeniowych jak najbardziej można zamontować moduł domykania."

Może ktoś z forumowiczów montował coś takiego w swoim R75 i mógłby podzielić się uwagami/opinią o montażu i działaniu.

P.S.

W moim aucie jest szyberdach (to chyba rzadkość w R75).

Pozdrawiam

MK

SeniorA - Wto Wrz 07, 2010 21:15

Punx napisał/a:
Aby można było podłączyć ten moduł do szyberdachu muszą być spełnione dwa warunki:
-Impulsy sterujące szybami i szyberdachem są zgodne.
-Jest osobny przycisk do zamykania i osobny do uchylania (do góry) szyberdachu.
z tego co wiem , to szyberdach ma swój sterownik
Punx napisał/a:
Jeśli w samochodzie silniki szyb sterowane są bezpośrednio z
przełączników
to moduł będzie pasował.
i silniki szyb są sterowane przez moduł BCU.
darek_wp - Sro Wrz 08, 2010 11:03

Moduł da się podłączyć pod warunkiem, że poszczególne kanały będą podłączane nie pod przełączniki ale bezpośrednio do silników szyb. Trochę to komplikuje montaż bo trzeba ciągnąć kable od drzwi albo podłączyć się pod moduł BCU (wyjścia z modułu na silniki) ale dla chcącego....... Podobnie szyberdach - kable bezpośrednio od silnika albo podłączone pod wyjścia modułu sterującego.
Punx - Sro Wrz 08, 2010 11:55

Czyli za dużo roboty jak na coś co się wykorzysta może kilkanaście razy w roku. Chyba nie warte zachodu
Jugol - Sro Wrz 08, 2010 15:01

O ile się nie mylę to Mariusz418 na ostatnim zlocie w Ślesinie wgrywał właścicielom 75-tek domykanie szyb testbookiem. Jeżeli się mylę- poprawcie mnie, ale pamiętam że kilka osób skorzystało.
apples - Sro Wrz 08, 2010 15:32

Jugol napisał/a:
wgrywał
Uaktywniał opcję.
Jugol napisał/a:
domykanie szyb
Działa tylko z kluczyka.

Temat o domykaniu szyb w R75 http://forum.roverki.eu/v...p=505229#505229 :wink:

Jugol - Sro Wrz 08, 2010 15:33

Czyli prawie miałem rację :ok:
apples - Sro Wrz 08, 2010 15:36

Jugol napisał/a:
Czyli prawie miałem rację
Nie myliłeś się :wink:
Jugol - Sro Wrz 08, 2010 15:39

...widziałem te banany na twarzy jak im Maniek to uaktywnił. Taka mała pierdoła , a jak cieszy :mrgreen: A może w mej 45-ce by się udało :hm:
Punx - Sro Wrz 08, 2010 20:02

Autodomykanie z kluczyka wydaje mi się głupim rozwiązaniem ja zawsze używam pilota.
apples - Sro Wrz 08, 2010 21:10

Punx napisał/a:
Autodomykanie z kluczyka wydaje mi się głupim rozwiązaniem ja zawsze używam pilota.
Ciekawe. :hmm: Nie ma opcji domykania szyb z kluczyka, a Ty masz. :/
Punx - Sro Wrz 08, 2010 21:56

nie mam żadnego domykania ... czytałem o możliwości aktywowania tej opcji "z kluczyka" czyli po przekręceniu kluczyka (i zdaje się przytrzymaniu) wszystkie szyby się domykają. Jednakże takie rozwiązanie mnie nie zadowala.
dukat11 - Czw Wrz 09, 2010 09:26

Punx napisał/a:
nie mam żadnego domykania ... czytałem o możliwości aktywowania tej opcji "z kluczyka" czyli po przekręceniu kluczyka (i zdaje się przytrzymaniu) wszystkie szyby się domykają. Jednakże takie rozwiązanie mnie nie zadowala.


Przy otwieraniu i przytrzymaniu też wszystkie się otwierają

Punx - Czw Wrz 09, 2010 21:54

Hmm wg opisu z tej aukcji:

http://allegro.onet.pl/sh...item=1139340696

sprzedawany egzemplarz jest wyposażony w domykanie szyb z pilota. Ale może to ściema, napisane jest ze ma x6 airbagów a nie widać nic nad słupkami środkowymi:

http://img443.yfrog.com/img443/6039/rover38.jpg

borek88 - Pią Wrz 10, 2010 06:24

czy w 45 jest mozliwosc zalozenia domykania szyb??
darek_wp - Pią Wrz 10, 2010 21:04

borek88 w każdym samochodzie z elektrycznie sterowanymi szybami jest taka możliwość.
maryba - Pią Wrz 10, 2010 21:14

Punx napisał/a:
nie mam żadnego domykania ... czytałem o możliwości aktywowania tej opcji "z kluczyka" czyli po przekręceniu kluczyka (i zdaje się przytrzymaniu) wszystkie szyby się domykają. Jednakże takie rozwiązanie mnie nie zadowala.


jak były upały - to niezastąpiona rzecz... podchodzisz otwierasz wszystkie szyby ... następuje przewietzenie - po paru minutach można spokojnie wejsc wiedząc ze sie człowoiek nie udusi.

Co do zamykania -też fajnie to działa jak mi dzieciaki zostawią szybkę z tyłu uchyloną to nie muszę wsiadać przekręcać stacyjki, wciskać klawisza.. tylko przekręcam i juz.

Oczywiście fajnie by było z kluczyka.. ale trzeba sie cieszyć z tego co jest.

Punx - Sob Wrz 11, 2010 12:20

ja bardziej pod katem zamykania na odległość, np. jak mi domofonem zadzwoni strażnik osiedlowy że mam niedomknięte szyby to wolałbym nie lecieć na parking.
Dziadek - Sob Wrz 11, 2010 15:01

Czyżby pilot tak daleko sięgał? U mnie,żeby otworzyć drzwi to trzeba wleźć na skurczybyka.Każde inne auto można otworzyć z kilkunastu metrów.
maryba - Sob Wrz 11, 2010 22:05

nie , z pilotem nie jest tak źle . ja z parteru też swojego otworzę (jakieś 20 -25 metrów)
borek88 - Wto Wrz 14, 2010 15:57

tyle ze w 400/45 tylko kierowcy szyba jest z odbiciem.
nie znam sie na elektryce wiec pytam

darek_wp - Wto Wrz 14, 2010 19:56

borek88 napisał/a:
tyle ze w 400/45 tylko kierowcy szyba jest z odbiciem


To nie ma znaczenia. Moduł działa tylko na zamykanie szyb i ma własny wyłącznik przeciążeniowy wykrywający zamknięcie lub zablokowanie szyby.

borek88 - Wto Wrz 14, 2010 20:06

daj link allegro z takim modulem pasujacym do r45/400 ktory bedzie domykal z pilota.
a juz bedzie rewelacja jak da sie tez pilotem uchyli/otworzyc szyby.
i podpowiedz czy jest wiela zabawy z podlaczeniem tego.
pamietam ze kiedys znajomy mial takie cos w gulfie

darek_wp - Sro Wrz 15, 2010 18:03

Kupujesz dowolny moduł domykania szyb i podłączasz go oczywiście pod silniki szyb, pod zasilanie i sterowanie centralnego zamka. Po zamknięciu fabrycznym pilotem bądź kluczykiem, zgodnie z ustawionymi w module domykania szyb opcjami szyby są zamykane. To tyle. Trochę pracy z tym jest, bo trzeba dogrzebać się do kabelków od silniczków a od drzwi kierowcy pociągnąć kable extra ale spokojnie w ramach "dniówki" da się zrobić.
Legwan1989 - Sro Mar 27, 2013 22:15

Zbliżają się cieplejsze dni wiec coraz częściej myślę o wrzuceniu do siebie modułu domykanie szyb CARPROTECT . Z opisu wynika ze bedą sie domykały także przy zamykaniu auta z pilota. Podłączenie pod silniczki szyb lub jak ktoś pisał wcześniej pod moduł BCU w wyjścia na silniczki. Wydaje mi sie ze drugi sposob bedzie łatwiejszy bo nie trzeba ciagnac kabli do drzwi, z tym że nie wiem gdzie jest moduł BCU :sad: I jeszcze kwestia jak to podłączyć pod centralny zamek ?

[ Dodano: Sro Mar 27, 2013 22:15 ]
znalazłem schemat tego modułu, podobnie ze schematami szyb i alarmu. Alarm zostawię na później. Na razie chce zając sie podłączeniem pod szyby. Jesli dobrze wyczytałem to z modułu na każda szybę wychodzą dwa kable -odpowiednio góra (A) i dół (B) i należy je podpiąć pomiędzy BCU a silniczkiem gdzie także są dwa kable. Z tym że który podnosi a który opuszcza ?
Każda pomoc się przyda :D

schemat modułu domykania szyb

schemat elektrycznych szyb R75

rafalmis1 - Sob Mar 30, 2013 09:08

ale dlaczego chcesz taki moduł zamontować?? jak w oryginale coś takiego jest, ale trzeba kluczykiem sterować, nie pilotem
Rowan - Sob Mar 30, 2013 09:28

rafalmis1, no tak, ale nie w każdym R75 jest to aktywne. A spójrz na to z tej strony, że ktoś ma te 100km do T4(ja mam np ponad 200km najbliżej, kiedyś mieli w Krk, teraz chyba nie ma już) i tam uaktywnienie tego będzie kosztować te 50zł, to policz dojazd i koszt włączenia, a tutaj za modul jest 40zł i z pilota, a nie kluczykiem będa działać. Sam chętnie bym coś takiego założył u siebie. Czekam na dalszą dyskusję i wyjasnienie, co, gdzie i jak :wink:
szpynior - Sob Mar 30, 2013 09:42

ja też czekam na dalsze info. W zasadzie mam domykanie z kluczyka ale byłoby wyśmienicie jakby działało z pilota.
rafalmis1 - Sob Mar 30, 2013 10:22

ja do T4 aktualnie mam pond 300 :cry:
Rowan napisał/a:
z pilota, a nie kluczykiem będa działać

to owszem jestem za jak pilotem można sterować, i nie trzeba lecieć do samochodu

Legwan1989 - Sob Mar 30, 2013 12:24

Rowan, dokładnie tak jak mowisz. W moich okolicach cięzko o cokolwiek do R75...
No a domykanie kluczykiem (o ile mam taka opcje niewłaczona ) nie cieszy mnie bo to i tak utrudnienie. Zeszłego lata juz kilka razy zapomniałem o szybach a zamykam pilotem.
Co do modułu - już go zamowiłem i czekam na dostawę. Na elektroda.pl znalazłem gościa który dosyc dużo pomogł mi w tej sprawie w kwestii teoretycznej i schematów. Czekam tylko na cieplejsze dni by sie za to zabrac i zobaczyc na efekt w praktyce :D

Rowan - Sob Mar 30, 2013 12:51

Legwan1989, w takim razie my również czekamy ;) I zrób fotki z montażu, co gdzie i jak ;)
Legwan1989 - Sob Mar 30, 2013 13:00

W teorii wydaje się to prostę ale w praktyce nie wiem czy tak będzie. Głownie muszę mieć dostęp do przewodów z BCU, tam wyłapać plus idący na silniczki szyb, do tego trzeba jeszcze znależć 12V ze stacyjki na I pozycji -z tym ze tego akurat nie wiem czy idą jakieś przewody do BCU wiec prawdopodobnie będę musiał rozkręcić osłony przy stacyjce. Do tego trzeba puścić stałe zasilanie a żeby tego nie robić z aku bede szukał jakiegoś w pobliżu BCU i skrzynki bezpieczników..
No i zostaje jeszcze wyłapnie impulsu z centralnego zamka - tu trzeba złapać tego chwilowego plusa w ktoryms z przewodów idacych do zamków drzwi, bagażnika lub klapki wlewu

Opisujac to na szybko to by było tyle :D

Rowan - Sob Mar 30, 2013 13:02

Legwan1989, dlatego, jeśli już zamówiłeś, to prosiłbym abyś siępodzielił swoją wiedzą jaką będziesz posiadał po montaż, żeby następni nie musieli grzebać i szukać, tylko, żeby można było wiedzieć gdzie i czego szukać :P
Legwan1989 - Sob Mar 30, 2013 13:09

Oczywiście ze sie podziele a nawet gdy nie dam rady podłączyć to będę szukał tutaj ratunku :P

[ Dodano: Sob Mar 30, 2013 13:09 ]
a przy okazji - zna ktoś dobry sposob na piszczące uszczelki szyby ? Przy zamykaniu i otwieraniu ta od kierowcy tak głośno daje że aż wstyd :D
Próbowałem ją jakoś przeczyścić ale to nic nie dało...

MaReK - Wto Kwi 02, 2013 00:01

Bądź ostrożny ;) Ja grzebiąc przy BCU posłałem dwa do piachu :P Na szczęście nie swoje.
Wiem też, że dołączanie czegoś do przewodów w BCU powoduje zakłócenia jego pracy.
Jest jakiś schemat działania tego wynalazku? Jak on zbiera sygnał z pilota i kiedy wie, że ma zamknąć szyby a kiedy nie? Czy to jest tak, że zamknięcie auta z pilota powoduje, od razu zamknięcie się ów szyb?

Legwan1989 - Wto Kwi 02, 2013 20:32

Schematy mam ale to najwyżej później wrzucę po próbie podłączenia by kogoś nie pokusiło by bawić się z tym gdy jeszcze nie ma potwierdzenia że działa :D

A sygnał z pilota wychwytuje poprzez impuls który dostają zamki drzwi i klapka wlewu. Miernikiem sprawdzić w obojętnie którym zamku przewód (klapka wlewu ma tylko dwa przewody więc sadze ze najłatwiej) w którym pojawia się ten impuls zamknięcia i podpiąć się pod to. Tym samym moduł dostaje impuls wyzwolenia domykania

MaReK - Wto Kwi 02, 2013 21:19

Czyli nie zostawisz auta zamkniętego z lekko uchylonymi szybami w lecie?
Coś za coś... wrzucaj schematy... może też to zrobię ;)
No bo trzymanie dłużej przycisku mam zarezerwowane na otwierani klapy bagażnika lub jak wyposaże się w elektryczne stołki - pamięć ;D

Legwan1989 - Nie Kwi 21, 2013 03:03
Temat postu: [R75] Moduł domykania szyb
Prace nad modułem zakończone! :hura:
Napsuło mi to trochę nerwów ale wszystko dobrze się skończyło, a co najważniejsze działa ;)

Efekt końcowy:
http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be


Ostatecznie wyszło ze oprócz modułu domykania potrzebne mi były cztery przekaźniki 5-pinowe (po jednym na każdą szybę). Przekaźniki są potrzebne gdyż w przewodach idących do silniczków szyb zanikała masa a przekaźnikami można podać dodatkowa stałą masę.
Bez nich domykanie wyglądało by tak:
http://www.youtube.com/watch?v=oEJa5mvdoxI

Długi czas nie mogłem dojść co jest winą takiego domykania, coś przerywało prace modułu. Po męczących poszukiwaniach udało się zdiagnozować problem ;)

Ale od początku:

Moduł wygląda tak:



Jak widać jest sporo przewodów, więc pierwszą rzeczą którą najlepiej zrobić to zająć się nimi. Uporządkować i opisać co później ułatwi instalację.

Dzielimy przewody na dwie główne części: prowadzące do szyb i pozostałe:

Przewody do szyb opisujemy następująco:

ŻÓŁTY - LP (lewy przód), silnik szyby
ŻÓŁTO-BIAŁY - LP, BCU

SZARY - PP, silnik szyby
SZARO-BIAŁY - PP, BCU

ZIELONY - LT (lewy tył), silnik szyby
ZIELONO-BIAŁY- LT, BCU

NIEBIESKI - PT, silnik szyby
NIEBIESKO-BIAŁY - PT, BCU

Pozostałe:

CZERWONY - zasilanie
CZARNY - masa
BIAŁY - stacyjka
BRĄZOWY - centralny zamek (+)


Przewody których nie musimy podłączać i opisywać:

BRĄZOWO-BIAŁY - centralny zamek (-) czyli wyzwalanie minusem, moduł można wyzwalać plusem lub minusem, czyli podłączamy ten lub brązowy przewód

FIOLETOWY - świetliki, sam do końca nie wiem do czego to jest, sprzedawca twierdził ze nie trzeba tego podłączać, a sam znalazłem gdzieś info o tym ze to jest dodatkowa opcja z zapalającymi się światłami przednimi podczas domykania.

Tak więc dwa powyższe przewody można od razu zaizolować i zwinąć by nie przeszkadzały.



Kolejną sprawą jest przygotowanie przekaźników. Potrzebujemy takie:



Te które zamowiłem delikatnie różniły się od tych z powyższego schematu a dodatkowo miały bardzo krótkie styki



Więc w grę wchodziło tylko lutowanie przewodów. Zrobiłem to już wcześniej, tzn jeszcze przed instalacją przygotowałem sobie dodatkowe kabelki przylutowane do przekaźników.



Tak samo jak przy module tak i teraz każdy przewód opisałem:

86 - stała masa
87a - stała masa
87 - przewód masy do BCU
(w dalszej części wyjaśnię o co dokładnie chodzi)
30 - przewód masy do silnika szyby
85 - stacyjka


Wszystkie cztery przekaźniki tak zrobiłem, dodatkowo każdy przypisałem pod konkretną szybę czyli LP, PP i LT, PT do tego skleiłem je w pary - przód i tył. Dla zabezpieczenia lutowanych miejsc okleiłem je zwykłą przezroczystą taśmą co dodało trochę sztywności przewodów przy zgrzewanych łączeniach



Mając na uwadze to że czasami po prostu chciałbym zostawić zamknięte auto z uchylonymi szybami postanowiłem zastosować zwykły przełącznik odcinający zasilanie. Więc w razie czego jednym ruchem będę mógł włączyć lub wyłączyć system domykania szyb. Przełącznik wyciągnąłem z zasilacza starego komputera:



Od razu przygotowałem miejsce pod przełącznik. Akurat nie maiłem zbyt dużego dylematu co do umiejscowienia go - posiadam już jeden przełącznik od zasilania radia CB i subwoofera (kilkanaście centymetrów poniżej włącznika świateł), wiec wstawiłem go tuż przy nim



Będąc już przy przełączniku to ciągniemy do niego zasilanie, tutaj też nie miałem większych problemów bo wpiąłem się tylko w przewód już pociągnięty do sąsiedniego przełącznika. Ale równie dobrze można pociągnąć nowy przewód z akumulatora lub jakiegoś innego przewodu ze stałym napięciem. Należy pamiętać o tym by przewód wychodzący z przełącznik był długi na tyle by późnej wystarczył na przeciągnięcie poprzez tunel środkowy do okolic skrzynki bezpieczników po stronie pasażera.

Aby wyjąć ten plastikowy element wystarczy odkręcić nad pedałami czarną osłonę a następnie po prosty wypinamy z zatrzasków kremową pociągając ją pod katem do siebie i ku górze.




Mając już częściowo okrytą lewą stronę od razu odkręcamy osłony przy kierownicy i stacyjce - trzeba wyszukać przewód z napięciem po przekręceniu kluczyka. Osłona jest przykręcona na dwa lub trzy wkręty. Po odkręceniu po prostu rozpinamy ją. Kierownice wysunąć na maksa.
Tuż pod nią po lewej stronie ukazuje nam się kostka od stacyjki. Kilka pomiarów miernikiem i jest - jasnozielony przewód w górnej cześć kostki.



Mając już to określone odłączamy na chwilę kostkę wpinamy się w ten przewód kablem o znacznej długości (tak jak w przypadku zasilania będziemy go przeciągali na drugą stronę). Po podpięciu się nie zapominajmy o izolacji.




Tak więc to co po stronie kierowcy to już zrobione, pozostaje tylko przeciągnąć przewody na drugą stronę ale nim to zrobimy musimy zrobić dostęp po stronie pasażera.
Tu gdzie z wszystkim po stronie kierowcy poszło szybko tak już z samym odkręceniem schowka miałem sporo problemów. 4 torxy widoczne są od spodu, przeglądając wcześniej RAVEa spodziewałem się jeszcze kolejnych 3 ale nie mogłem ich odnaleźć. Już nawet niepotrzebnie zdemontowałem drzwiczki schowka :D
Otwierając schowek, przy brzegach okładziny można wyczuć wgłębienia - lewa, prawa strona i środek - w tych miejscach odrywamy ją i mamy już dostęp do ostatnich mocowań



Wyciągając schowek odpinamy zasilanie podświetlenia i (jeśli jest) zmieniarki.

Jest już spokojny dostęp więc bierzemy się za przeciąganie przewodów. Ja to zrobiłem za pomocą kawałka drutu - izolacją przykleiłem do jednego końca przewody a drugim gmerałem od strony kierowcy za konsolą środkową do momentu aż pojawił się z drugiej strony. Przeciągnąć wszystko a później przykręcić elementy zdementowane po stronie kierowcy. Tradycyjnie opisałem przewody:



Na zdjęciu widoczna jest także pociągnięta masa i to jest kolejny krok. Początkowo poprowadziłem jeden przewód, ale radzę by sobie ułatwić i pociągnąć od razu przynajmniej z trzy kabelki z jednego punktu. Masę złapałem do śrubki (klucz 8) tuż obok skrzynki bezpieczników




Kładąc się na podłodze po stronie pasażera ujrzymy moduł komfortu (BCU) który przymocowany jest na dwie śrubki - kluczyk ósemka, odkręcamy go. Będziemy się wpinać, przecinać i podłączać tylko w przewody kostki po lewej stronie. Najlepiej od razu usunąć trochę fabrycznej izolacji by mieć więcej luzy między przewodami.




Od tego momentu zaczynamy pracować z modułem domykania. Na początek podłączamy to co najprostsze- tak jak mamy opisane przewody - zasilanie do zasilania, masa do masy i stacyjka-stacyjka. Izolujemy tylko zasilanie.



Centralny zamek (+) - ten przewód musimy wpiąć w jeden z dwóch wychodzących z BCU (czarno-jasnozielony i różowo-czerwony). Musi być to ten który dostaje impuls z napięciem podczas zamykania. Łatwo to sprawdzić miernikiem. Czarno-jasnozielony otwiera auto a różowo-czerwony zamyka więc oczywiście wpinamy się w ten drugi.




SZYBY PRZÓD/[b]

O tyle łatwo jest wyszukać przewody w kostce bo każdy szary przewód jest od szyb, do poszczególnego okna zmienia się tylko kolor paska.
[b]Od teraz także w tym samym czasie będziemy podłączać przekaźniki do poszczególnych szyb
.

Zaczynamy od odnalezienia i przecięcia dwóch przewodów silniczka szyby kierowcy.
następnie zarobić końcówki.
Jako pierwszy podłączamy plus przy podnoszeniu czyli przewód szaro-żółty. Jako ze mam dwie jego części robimy to kolejno (i tutaj z pomocą przychodzą nam opisy na kabelkach):

SZARO-ŻÓŁTY z BCU łączymy z ŻÓŁTO-BIAŁYM (opis LP BCU) z modułu
SZARO-ŻÓŁTY z silniczka szyby z ŻÓŁTYM (LP silnik szyby) z modułu




Drugi przecięty szaro-fioletowy przewód musimy podłączyć pod przekaźnik LP. Te dwa przewody (szary-fiolet i szaro-żółty) mają zmienne napięcie - podczas podnoszenia szyby w żółtym jest plus a fioletowym minus. Przy opuszczaniu jest odwrotnie. Do tego, gdy podłączamy sam moduł masa zanika więc ją wzmacniamy. Przekaźnik podaje stałą masę tylko podczas domykania modułu, później pracuje jak oryginalna instalacja. Wszystkie szyby są podłączane analogicznie do tego.
SZARY-FIOLET z BCU łączymy ze stykiem nr 87 (przewód masy do BCU)
SZARY-FIOLET z silniczka ze stykiem 30 (masa do silnika szyby)





SZYBA PASAŻERA PP

przecinamy przewody szaro-różowy(zasilanie) i szaro-czarny(masa)

SZARO-RÓŻOWY z BCU - SZARO-BIAŁY (opis PP,BCU)
SZARO-RÓŻOWY z silniczka PP - SZARY (PP, silnik szyby)


Przekaźnik PP:
SZARO-CZARNY z BCU - nr 87 (przewód masy do BCU)
SZARO CZARNY z silniczka PP - nr 30 (masa do silnika szyby)



SZYBY - TYŁ


[b]SZYBA LEWY TYŁ

przecinamy przewody szaro-zielony (+) i szaro-pomarańczowy(-)

SZARO-ZIELONY z BCU - ZIELONO-BIAŁY (LT,BCU) z modułu
SZARO-ZIELONY z silniczka - ZIELONY (LT, silnik szyby) z modułu

PRZEKAŹNIK LT:
SZARO-POMARAŃCZOWY z BCU - nr 87 (przewód masy do BCU)
SZARO-POMARAŃCZOWY z silniczka LT - nr 30 (masa do silnika szyby)


SZYBA PRAWY TYŁ

przecinamy przewody szaro-brązowy(+) i szaro-niebieski(-)

SZARO-BRĄZOWY z BCU - NIEBIESKO-BIAŁY (PT, BCU) z modułu
SZARO-BRĄZOWY z silniczka - NIEBIESKI (PT, silnik szyby) z modułu

PRZEKAŹNIK PT:
SZARO-NIEBIESKI z BCU - nr 87 (przewód masy do BCU)
SZARO-NIEBIESKI z silniczka szyby PT - nr 30 (masa do silnika szyby)



Z podłączenia szyb to było by wszystko. Pozostaje jeszcze tylko złapać wszystkie masy z przekaźników (8 przewodów) pod kabelek którym uziemiamy moduł domykania.



Ostatnie cztery przewody z przekaźników do podłączenia to plus po stacyjce. Podobnie jak masę, skręcamy je razem do przygotowanego wcześniej przewodu.




Wszystko dobrze poskręcać, zaizolować i ścisnąć by jakoś to się trzymało. Sam moduł przykleiłem po lewej stronie skrzynki bezpieczników na taśmę dwustronna. Gdzie dało radę ścisnąłem kable izolacją. BCU wróciło na swoje miejsce.



Może to jest trochę pracochłonne ale jaka radość gdy osiągnie się zamierzony efekt :D
Byle by tylko dobrze wszystko połączyć a będzie działało, dla pewności polecam by samemu jeszcze sprawdzać przewody miernikiem. W weekend spokojnie można to zrobić a później już tylko cieszyć się domykaniem ;)

http://www.youtube.com/wa...d&v=1o0imn7e36k

MaReK - Nie Kwi 21, 2013 11:06

A czemu na filmie on te szyby tak na raty zamyka?

To nie działa tak, że zamknięcie z pilota powoduje domknięcie wszystkich szyb na raz niezależnie od pozycji szyby w danych drzwiach?

Rowan - Nie Kwi 21, 2013 11:07

Fajnie, tylko chyba jednak ogrom pracy w porównaniu efektem, to mienięcie się z celem ;) Gra nie warta świeczki, wole sobie pozamykac z środka :P
Legwan1989 - Nie Kwi 21, 2013 11:17

Najpierw wykonuje taki test a później domykanie właściwe. Początkowo sądziłem ze to musi być tak jak Ty mówisz ale sprzedawca z allegro mnie poprawił. Z tym właśnie trochę szkoda że nie domyka od razu całości...

[ Dodano: Nie Kwi 21, 2013 11:17 ]
Rowan, to tylko tak wygląda strasznie, mając już wszystko przygotowane tzn, moduł i przekaźniki (to można sobie spokojnie porobić w domu w wolnym czasie) to w jedną sobotę to się podłączy. Ja za to wziąłem się w którąś sobotę i i juz zeszło mi coś koło 3 h. Pożniej już tylko szukałem co było tym poczatkowym problemem. Następnego dnia też sprawdzałem różne opcje aż w końcu z pomocą przyszło podłączenie silnicza szyby na krótko i okazało się ze to masa. Tak więc to tylko u mnie sie wydłużyło :P A czy gra nie warta świeczki, hmm nie powiedziałbym :D

sobierw - Pon Lis 18, 2013 10:22

U mnie w drzwiach kierowcy był zamek od anglika czyli nie reagował na kluczy.
Wymieniłem zamek (Mariusz w BritishCars) i domykanie jest - raczej jest.

Jeżeli z otworzysz drzwi / zamki z kluczyka to przytrzymując dłużej kluczyk powoduje otworzenie szyb i szyberdachu, a zamykając zamkek centralny z kluczyka i przytrzymują dłużej następuje domknięcie szyb i szyberdachu.

I tak to powinno wyglądać jednakże po jednym dniu radości z systemu domykania pojawił się problem :( :( :(

okno kierowcy otwiera się bez problemu - po przyciśnięciu przełącznika zamykania/otwierania szyba zjeżdża w dół ale nie chce się zamknąć.

szarpie po 10 mm w górę, trzeba trzymać przełącznik, słychać przekaźnik pod deską i bardzo powoli zamyka się szyba.

PROSZĘ O POMOC co mogę w tej sprawi zrobić?
czy problem to zamek, czy podąłczenie, a może coś jeszcze innego.

POMOCY.

MaReK - Pon Lis 18, 2013 10:34

sobierw, a w ucho chcesz, za dublowanie postów...
odpowiedziałem Ci w drugim wątku.